Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond meiden

Pfff, blij dat vandaag erop zit. Zoals ik gisteren al meldde hadden we vandaag een dubbele verjaardag te vieren. De jobjes waren DRUK! Zo, niet te zuinig zeg! Maar…..ze vonden het wel gezellig en daar gaat het op zo’n dag om.

@Mamsie, je weet het wel weer spannend te maken met je klachtjes. Ik hoop heel hard dat het voor jullie raak mag zijn deze keer. Je hebt een onregelmatige cyclus dus heb je al bedacht wanneer je wilt gaan testen als je ongi uitblijft??
    Ik vind dat rapport inderdaad wel een beetje nietszeggend. Wij hebben (omdat we speciaal onderwijs zijn) voor alle kinderen een uitgebreid handelingsplan en evalueren dat. Een echt rapport is dus eigenlijk overbodig bij ons. Daarom gaven wij voorheen ook nooit een rapport mee. Omdat we van ouders te horen kregen dat kinderen dat zelf als jammer ervoeren omdat broertjes en zusjes wel een rapport krijgen en bij opa’s en oma’s bijvoorbeeld geld krijgen, zijn wij het soort rapporten gaan schrijven wat je dochter nu ook heeft gekregen. Puur voor de kinderen want met een handelingsplan van zo’n 10 A4-tjes ga je niet langs de deuren. Bovendien staan daar ook wel heel veel persoonlijke dingen in. Maar zelfs onze rapporten gaan toch nog verder dan wat Mandy had. Wij zetten er ook nog in hoe de omgang met volwassenen is en hoe met andere kinderen en of er vooruitgang op bepaalde gebieden is geweest het afgelopen jaar. Gewoon 1 A4-tje met een foto en beknopte info maar het zegt meer dan jullie rapport en de kinderen krijgen hun zakgeld net als broertjes en zusjes.
    Als het goed is heb je van de leerkracht wel meer info gekregen en zo niet dan zou ik aan de bel trekken want als dit alles is, is het niet best maar een rapport met cijfers zegt denk ik ook niets. Doen wij trouwens helemaal niet want de ene leerkracht geeft voor een bepaald ding hogere cijfers dan de andere en dat is dus ook geen waterdichte garantie dat dingen beter gingen dan eerder (of niet). Wij toetsen en geven de toetsresultaten door aan ouders en dat zijn de enige cijfers die ze krijgen. Verder doen we alles in een verhaaltje voor de kinderen in het rapport en verslagen in de evaluaties voor de ouders. Die verslagen krijgen de ouders thuis, nadat ze die gelezen hebben kunnen ze die met ons komen bespreken en bij wederzijds goedvinden komen daar handtekeningen op van ouders, van mij en van de intern begeleider. Allemaal redelijk officieel dus.
    Naar wat voor soort school gaat je dochter want tussen “gewoon” basisonderwijs en bijvoorbeeld Jenaplan onderwijs zit ook al een heel verschil in rapportage. Dat kan ook een reden zijn dat het je wat tegen valt.
    Zo weer een lang verhaal maar je had al vastgesteld dat ik daar goed in ben *lacht hardop*

@Mees daarom vind ik het altijd zo prettig wanneer we laat vakantie hebben. Het is nu even wat minder omdat iedereen om je heen al vakantie heeft maar als wij eenmaal zover zijn moeten anderen al weer beginnen. Ik vind dat altijd nog meer genieten omdat je dan nog beter beseft hoe luxe het is om gewoon lekker te kunnen doen waar je zin in hebt. Ik vind het altijd zo deprimerend als je vakantie al om is en de rest van Nederland zit nog te luieren jezelf al weer aan de slag moet. Als ik niet in het onderwijs zou werken zou ik geloof ik ook altijd eind augustus begin september (of nog later) pas vakantie opnemen. Nu heb ik het niet voor het kiezen maar ben ik afhankelijk van wat de overheid bedacht heeft.
    Volgens mij hebben ze het bij linker eierstok over jou linker eierstok dus voor de gyn rechts! Dat jij juist rechts wat voelt wil denk ik niet zo heel veel zeggen. Die eierstokken zitten natuurlijk relatief erg dicht bij elkaar en kronkelen ook aardig. Het kan ook zoiets als weerpijn zijn die je voor je gevoel aan de andere kant hebt, of dat het gevoel wat uitstraalt zodat het lijkt of de oorzaak rechts zit terwijl het eigenlijk links kan zitten. Je baarmoeder is zo groot als een vuist en hoeft niet persé exact in het midden te liggen. Kan wel wat gekantelt zijn naar links, rechts, voor of achter en dus kan het ook zijn dat je eierstokken niet al te netjes links of rechts in je buikholte zitten. Bij mij kronkelt er zelfs een omhoog! (Lijkt me ook zo fijn voor een punctie want die kunnen ze vast niet in een keer vinden en dus moeten ze vast vaker prikken, fijn vooruitzicht)

@Wax, ik vind die testen positief hoor. Strepen zijn zo’n beetje net zo donker als de controle streep. Bij mij in zh zeggen ze “Wanneer je moet turen om te kijken welke streep donkerder is, is ie positief.” Dus bijna even donker is positief! En het kan best dat een test twee dagen achter elkaar positief is hoor. Gewoon een laat ei deze maand.

@Jeetje het is zo zaterdag, en zolang de klachtje aanhouden of erger worden lijkt het mij dat je een mooie echo tegemoet gaat. Nog een paar dagen volhouden en je krijgt een prachtig kloppend hartje te zien!

2. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gut o gut, ik steek inderdaad wel hele preken af zeg! Pff ik zal proberen wat minder lang te zwetsen. *beloofd niet dat dit lukt:):$*

3. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Ik hoef ook geen cijfer rapport, maar gewoon een update over handvaardigheid, motoriek, omgang met de kinderen, gewoon dat zulk dingen, klein tekstje er bij... iets informatiever.
    Ik heb idd niks extra toegevoegd gekregen.... ook niet mondeling.
    Manlief gaat morgen ff horen als het goed is... anders ben ik weer DE zeurkous ;)

Nog steeds misselijk....testen weet ik niet ;)

4. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Helaas niet meer geklust vanavond, manlief was nog beroerder dan gisteren en ik zag het zelf totaal niet meer zitten. Misschien best dom nu ik jullie reacties lees.... maar ja gister dus wel geklust, dat zou ook nog goed moeten zijn in theorie. Ben er knap klaar mee eigenlijk voor deze maand. Manlief ligt nu al te slapen, dus eerst volgende mogelijkheid is morgenavond na 8 uur... ben ook wel benieuwd naar mijn test morgen, IK heb nl van dit merk nog foto's van een knal positieve test en die was veel donkerder dan deze twee. Dus dat zou ook nog kunnen morgen.

En Boud je zwetst niet hoor! Je denkt mee en dat is fijn!

5. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Xon: dat klinkt niet echt fijn je verhaal in het ziekenhuis en heel veel sterkte met de laatste loodjes vna dit schooljaar!

6. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wax wat naar dat je man nu even geen puf heeft door griep klachten maar als de test inderdaad gisteren al positief was dan hebben jullie prima geklust de afgelopen dagen.

Mamsie hebben jullie geen tien-minuten gesprek gehad op school? Ik dacht dat dat redelijk standaard was en daar behoor je de relevante info te krijgen! Dit is inderdaad wel heel sumier!

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Wax: je hebt inderdaad prima geklust, hoor. En de zaadjes van gisteren zullen prima hun weg vinden. Dus inderdaad vanavond zelf ook maar lekker gaan slapen en hopelijk voelt je man zich morgen weer beter. Nog een bezemwagen met een nieuwe legertje nasturen morgenavond kan nooit geen kwaad.
    @Boud: je zwetst niet, hoor! Fijn dat je inderdaad voor iedereen meedenkt (daar zijn we toch voor). Ik kon me ook al niet voorstellen dat het hun links zou zijn, maar vond het wel typisch dat ik toch regelmatig rechts pijn heb. Had al stille hoop dat er toch nog wat verrassings-eitjes verstopt hadden gezeten.
    @Justme: ik vroeg me al af hoe het met je was en vooral hoe het weer werken bevallen was. Fijn dat het met jou goed gaat en met de kleine man ook. Oh, en morgen weer prikjes halen. Ik hoop maar dat hij niet te veel last van heeft.

Hier weer gewerkt, gegeten, een rondje met mijn zoontje gelopen en allemaal weer wezen badderen. Morgen weer werken en dan is het al weer een dag dichterbij donderdag. Ze zetten nu in op de 3 follikels van rond de 16-17 mm en ik denk dat ze donderdag dan wel gaan beslissen hoe nu verder. Want dan zouden die 3 follikels in ieder geval groot genoeg zijn en dan moet er toch echt wat mee gebeuren. Als er voor een punctie gegaan wordt, ga ik ervanuit dat ik donderdagavond wel de pregnyl moet gaan spuiten en heb ik dan, denk ik, zaterdag de punctie. Maar goed, laat ik maar niet op de zaken vooruit lopen. Dat heb ik al vaker gedaan en is me ook niet goed bevallen.

8. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Boud: ik hoop dat je gelijk hebt...maar eerlijk gezegd baal ik toch wel van hoe het nu allemaal is gegaan en ben toch bang dat we het net op eindelijk het goede moment hebben laten afweten, terwijl we zo 'ons best hebben gedaan', deze maand. Bah, heb zin om een potje te janken.

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik ga deze maand een ronde overslaan.....althans met clomid en pregnyl.We gaan puur natuur:) Ik ben zo depri van de hormonen(was er al bang voor,want ik weet dat ik daar niet tegen kan)we gaan eerst lekker op vakantie en na de vakantie beginnen we in het maasstad ziekenhuis met IUI en ga ik de helft minder clomid slikken.
    Aangezien ik er goed op reageerde(kwa eitjes) hoopt dr Verhoeven dat ik met 50 mg clomid per dag ook nog genoeg reageer.

@Xon en Boud: fijn dat jullie bijna vakantie hebben! Het is jullie gegund!

@Mandysmamsie: hoe ist met de misselijkheid?

@Jeetje: fijn dat je zaterdag al terecht kan! Ik geloof vast dat het goed zit meid...je klachtjes zeggen genoeg!

@Just: fijn dat je eerste werkdag meegevallen is...lijkt me zo moeilijk om de kleine achter te moeten laten bij een ander

@Mees: handig zo,n tuinman!Ook leuk voor je zoontje..kan die lekker meerommelen in de tuin!

@Waxientje; ik denk dat je je kansen goed benut hebt hoor!

@Maureen: hoe is het met jou meid?

@Nil70; jij bent ook al stil...hoe gaat het met je?

@Ricmar:bij jou ook alles goed?

10. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Meiden ik kom jullie even een dikke knuffel geven ik lees en leef nog steeds mee,
    Voor de zwangeren, hoe voelen jullie je?? went het al een beetje??

11. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Hoop: klinkt verstandig. En inderdaad je zei het al, he ... ik hoop dat jullie een heerlijke vakantie hebben en dat je dan raak schiet! ;) En als je nog wel aan de clomid moet hoop ik dat je je een stuk beter zult voelen met de helft minder. Maar ik vind het een verstandige beslissing, je moet je er niet depri van gaan voelen! Dikke knuffel!

12. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Waxientje: dank je wel meis!...ik voelde me echt zo slecht de laatste dagen dat ik niet anders kon dan deze beslissing maken. Mijn man staat volkomen achter me.....hij wil absoluut niet dat ik eronder door gaat,want dan stoppen we er acuut mee.
    Maar dat is gelukkig niet aan de orde,maar we moeten het wel in de gaten houden...hoe mijn geestelijk gestel is. Ik ben er zowiezo gevoelig op.

13. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Hoop: wel heel fijn dat je man dan eerst voor jou kiest, zo hoort het! Kinderwens moet niet ten koste gaan van alles, er is meer in het leven. O.a. je man en straks lekker op vakantie! Richt je daar maar lekker op en daarna zien jullie wel weer! Wanneer ga je en waar ga je naartoe?

14. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Net nog weer een ovulatietest gedaan en deze is volgens mij echt overduidelijk positief en duidelijker dan de vorige. En dat op dag 19 ! Mijn cyclus is dus overduidelijk wat van slag! Dus dat is vanavond nog weer klussen, morgenavond gaat het niet dan moet manlief werken. En daarna zal de test toch echt wel terug gelopen zijn. Nog 1 kans dus ... en nu maar hopen dat manlief zich beter voelt, heb hem nog niet gesproken vandaag. Ik zal straks wel een foto posten. Maar bij deze is de t-streep echt donkderder dan de c-streep. Blijf het wel gek vinden opeens zo laat in de cyclus hoor! Maar er is dus nog hoop deze maand! Was toch een goede beslissing denk ik om gisteravond niet meer te klussen. Nu zitten we netjes om de dag als het vanavond lukt...

15. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    dag19.jpg
    Test van zonet (half 11)

16. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Dan reken ik er maar op dat het een lange cyclus wordt, dus mijn banner zal nu ook wel niet kloppen en mijn NOD ook niet?

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: een kinderwens moet inderdaad niet ten koste gaan van alles. Zeker niet van je eigen gemoedstoestand, want aan een kind met een moeder die niet lekker in z'n vel zit is niemand gebaat. En wie weet waar de zwoele zomerzon goed voor is! Weet je al waar je naar toe gaat? Jullie wilden toch een verre reis maken (Curacao)? En een vraagje, zou je ook Clomid en Pregnyl mogen gebruiken (onder toezicht van de gyn uiteraard) en dan zelf klussen? In mijn zkh doen ze op mijn leeftijd nl. geen IUI op mijn leeftijd, maar als er iets zou zijn om meer eitjes te hebben (en dus meer kans), zou ik daar ook al blij mee zijn.
    @Waxientje: donkerder (en duidelijker) zal hij niet worden, dus voor de laatste keer aan de klus! Inderdaad zo gek nog niet dat het er gisteren niet meer van gekomen is en er nu toch een dag extra tussen zit. Zet hem (weer) op, meid!
    @Nil: ik vraag me ook af dagen af hoe het met je is. Ik hoop dat je gewoon lekker op vakantie bent en geniet van het zwanger zijn. Hoop dat je ons snel weer een update stuurt hoe je je voelt.

Hier op het werk, moederziel alleen en nog geen donder gedaan. Net iemand op de koffie gehad en straks lunchen met een vriendin die ik al een tijd niet gezien heb en van wie de relatie even minder verloopt. Nou, we gaan nog maar eens een kop koffie halen en dan toch maar eens moed genoeg verzamelen om een begin te maken.

18. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Waxientje: die ziet er inderdaad positief uit! Jeetje, dat is ook wat, ineens zo laat! Maar ik heb dat ook wel eens gehad dat ik zo'n uitschieter had. Je NOD wordt dan wel iets later inderdaad. Hopelijk lukt het jullie vanavond nog om te klussen!

@Hoop: klinkt goed zoals jullie ermee omgaan. Lijkt me ook verstandig om met minder clomid door te gaan en wie weet wat er gebeurt in de rustmaand, als je op vakantie bent!

Nou, ik was vanmorgen maar met mijn man mee opgestaan om iets te eten en ik geloof dat het wel heeft geholpen. Ik voel me gelukkig niet zo beroerd als gisteren. Heb alleen ineens wel heel erg last van maagzuur. Bah! Maar ja, als ik zaterdag een goede echo heb, dan neem ik alles voor lief hoor!!

19. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Sneeuwmees: dank!
    @ Jeetje: ja, ik wist dus ook niet dat het per maand zo kon verschillen! Vorige keer dag 12 en nu dus dag 19...zit gewoon week tussen. Is me nog nooit eerder opgevallen en ik gebruik al best lang ovutesten.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: fijn dat je vanmorgen de wc-pot niet van dichtbij hebt hoeven te zien. Heb ook wel eens gelezen dat het helpt dat je op bed even wat eet en dan pas opstaat. Misschien een tip als de misselijkheid aanhoudt en erger wordt.
    Is je man al een beetje aan het idee gewend? En hadden jullie het al aan je schoonouders verteld, of wacht je de echo van zaterdag af?
    @Waxientje: ik heb ook wel eens zo'n uitschieter gehad en zat al in zak en as omdat ik bang was geen ei te hebben of hem gemist te hebben. Het gekke bij mij is dat mijn NOD eigenlijk altijd vrij regelmatig is gebleven, ondanks een vroeger of later ei. Maar ik zou er maar rekening mee houden dat het zeker wel kan dat bij jou nu wel alles een beetje opschuift.

Deel Deze Pagina