@Wax: ik weet nog dat je een paar maanden geleden enorm overstuur was omdat je haar te kort was. Maar, het leverde je ook veel complimenten op. Dus wie weet wat een nieuwe coupe weer positieve energie geeft. Ik heb het nu ook, net na mijn ongi, vriezend weer. Mijn haar zit als vlas op mijn hoofd. Als ik dan in de spiegel kijk (en ik voel me al even niet al te lekker in mijn vel) dan versterkt de aanblik van mijn vlas-coupe ook nog eens mijn gemoedstoestand. Ik mag donderdag weer naar de kapper en zal blij zijn als er weer wat model in mijn vlas komt. Jij bent natuurlijk een paar keer zwanger geweest afgelopen jaar, dus jouw hormoonspiegel is natuurlijk ook enorm aan het fladderen geweest. Geen wonder dat je haar daar ook op reageert. Na de geboorte van mijn zoontje heb ik ook heel wat haar het doucheputje in zien verdwijnen. Dus hormonen kunnen rare dingen veroorzaken. En ja, ik zou ook graag af en toe even in de glazen bol willen kijken. Dan weet ik in ieder geval of het al die hormoonstoten en al mijn moedeloze huilbuien waard zijn geweest. Merk ook dat de (onvervulde) kinderwens en het hele mmm-traject eigenlijk helemaal niet samengaan met de onrust op mijn werk. Mijn baas is net nieuw en wil zichzelf bewijzen en van alles anders doen. Ze walst daarmee compleet over mij (en een andere collega) heen. Aan de ene kant laat ik het maar gebeuren, omdat ik gewoon de puf niet heb om te strijden (ook omdat je zo'n strijd toch vaak verliest). En af en toe denk ik wel eens. Mens... laat alles toch gewoon even zoals het was. Ik kan het er even allemaal niet bijhebben. Vanmorgen ook al in huilen uitgebarsten bij een collega. Ze begon er over dat ik ouderschapsverlof op ging nemen volgend jaar. En ik vertelde haar over onze mmm en dat het volgend jaar voor ons spannend gaat worden. Dat dat ook een van de redenen was dat ik, naast dat ik graag meer tijd met mijn zoontje wil hebben, ook daarvoor tijd en energie nodig heb. Dan reageert die weer zo ontzettend lief dat ik helemaal vol schoot. December is dus blijkbaar geen goede maand voor mij om 'diepe en zware' gesprekken te voeren. Maar goed, het voelt nu achteraf wel goed dat ik het met haar gedeeld heb. Op ons werk hebben (enkele) collega's zo snel een oordeel klaar en dan is het fijn als iemand weet wat er in je hoofd omgaat. Maar het geeft wel aan dat de kinderwens (of het niet vervullen ervan) me deze week even heel zwaar valt. Maar goed, ik zal je niet meeslepen in mijn zelfmedelijden-modus. We worstelen ons even door deze maand heen. We laten ons allebei verwennen bij de kapper en we gaan er in 2013 allebei weer fris tegenaan! OK?!
Hier ook niet zo positief. In het weekend wéér helemaal niks gebeurd in de babykamer, echt nul komma nul en ik word er echt een beetje moedeloos van. Het gaat me meer om alle zooi die eruit moet en opgeruimd moet worden. En ik kan dat wel gaan doen, maar het zijn de spullen van mijn man en ik wilde hem dus de kans geven die zelf uit te zoeken. Het zijn heeeeeeeeel veel tijdschriften (waar hij nooit in kijkt) en heeeeeeeeeel veel boeken die hij allemaal per se moet houden. Maar ja, zelfs dan moeten ze naar de andere kamer toe. En de boekenkasten ook. Wilde het net zelf doen, maar ik doe het toch maar niet. Ze zijn toch wel erg zwaar. Daarnaast irriteert het me echt enorm en maakt het me verdrietig dat hij zo lui is in deze dingen. Ik had in het weekend dus nog een opdracht van mijn werk die af moest en zat er al helemaal doorheen na een week kei hard werken, dus toen ik zondag om half 4 eindelijk klaar was, kon ik ook even echt niks meer, zo zeer deed mijn rug en zo. Maar inmiddels had hij zelf dus ook helemaal niks gedaan behalve op de bank zitten. Gisteren heb ik samen met die vriendin wat ziekenhuizen gebeld en ze gaven toch gewoon de informatie. Dus eindelijk weet ik wat meer, maar eigenlijk is het toch van de gekke dat ik zoiets met een vriendin moet doen en dat hij dat niet gewoon even doet!! Ik heb soms echt het gevoel in mijn eentje een kindje te krijgen. Ook heb ik in het weekend eens gevraagd of ze op zijn werk wel weten dat hij vader wordt in maart. Want hij heeft in principe nog een week vakantie over van dit jaar die hij mooi op zou kunnen nemen na de geboorte. Maar ik weet echt niet of hij dat wel gaat doen. Sowieso weet alleen zijn meest directe collega dat hij vader wordt zei hij. En hij zei, ik krijg toch al 3 dagen vrij na de geboorte. Dus blijkbaar vind ie dat meer dan genoeg. Toen zei hij ook nog dat hij hoopt dat ze eind februari bvegin maart komt, want dat komt het beste uit met zijn werk. Het zal wel een grapje zijn geweest, maar ik heb toch altijd al het gevoel dat zijn werk alles is voor hem, dus met zo'n opmerking maakt ie het er niet beter op. Pffff, sorry hoor voor de enorme klaagzang, maar ik geniet op het moment niet echt. Ik heb wel even gezorgd dat ik deze week minder werk heb dus wat rustiger aan kan doen. Dat is wel heel fijn. Gisteren ook een andere vriendin gezien en die had spulletjes voor me voor de baby. Erg leuk! Sorry dat ik even niet reageer. Ik moet echt even op adem komen weer van vorige week en van het weekend. Ik lees wel mee en blijf wel op de hoogte! Spannende tijden voor een aantal breken weer aan las ik. Ik hoop echt zooo dat het binnenkort gewoon raak is bij iedereen!! Ik kan me zo goed voorstellen, dat moedeloze gevoel. Nou, ik ga nog even wat doen in huis. Dikke knuffel voor iedereen!
Hay dames, Lees dat jullie wat down zijn allemaal, heel begrijpelijk hoor meiden, dat moedeloze gevoel. Een hele dikke knuffel voor jullie... Mees, meid ik duim zo hard met je mee!! Het moet toch gewoon lukken?? En toch fijn dat je lekker bij je collega hebt kunnen uithuilen, kunnen we allemaal wel eens gebruiken. Ik hoop dat je ondanks alles toch een beetje kunt genieten. Dikke knuffellll.... En kamertje is wel klaar maar staat nu vol met tassen met alle spulletjes, niet echt leuk voor de foto, maar die komen snel ik beloof het! Jeetje, nou meid kan me ook heel goed voorstellen hoe jij je moet voelen zeg! Jemig ik zou echt witheet zijn en denk ik een hoop dingen zeggen waar ik nog spijt van zou kunnen krijgen! Hopelijk kun je m nog een beetje optijd wakker schudden, het valt niet mee zo. Jij ook een hele dikke knuffellll....Wel fijn dat je even rustig aan kunt doen deze week. Hier niet veel, donderdag weer naar de VK dan krijg ik waarschijnlijk ook binnenkort de suikertest, dus afwachten maar weer. Het lijkt ineens wel of ik tijd tekort kom ofzo, heel raar hahaha......
@Jeetje: heb enorm met je te doen. Zou er ook moedeloos van worden en het idee hebben er alleen in te staan. Ik heb het vaker gezegd. Ik zou zo graag met een grote rol vuilniszakken komen en de rotzooi er met alle liefde in willen proppen. Helaas is de afstand te groot. Anders had ik al bij je op de stoep gestaan. Kun je niemand anders van de familie vragen? Of je man in ieder geval daarmee 'dreigen'. Vaak moet je iemand ook een beetje in z'n trots raken om hem aan het werk te krijgen. Ik hoop dat je hem snel in actie krijgt. Maar zeker zelf niets doen (al snap ik je ongeduld). Als je nu al zo'n last van je rug hebt, zeker geen gekke dingen doen. Ruim 10 wkn met rugklachten doorlopen kan nog best pittig zijn. Gelukkig wel wat telefoontjes kunnen plegen en wat leuke baby-spulletjes gehad. Nou, meid, doe rustig aan. En we zijn er voor je als je even stoom af wilt blazen. @Syl: ach ja, een potje janken op z'n tijd kan best lekker zijn inderdaad. Lullig dat je er altijd gelijk zo verlopen bij loopt. Maar we hopen dat we nog een beetje goed opdrogen. Doe rustig aan met je babykamertje, hoor. Snap dat het nu ook nog een beetje een soort van opslag is. Maar we zien uiteraard graag het eindresultaat. Hier een rommelmorgen op het werk gehad. We hebben volgende week weer zo'n teambuilding gebeuren. En daarvoor moeten we weer zo'n leuke huiswerkopdracht doen. Bleeghhh. Of die mensen echt niets beters te verzinnen hebben. Dus mijn collega, die hetzelfde erover denkt, en ik gaan er zo samen maar even voor zitten. Straks ook nog even naar de acupunctuur. Mijn eisprong is al geweest, maar je weet nooit waar het goed voor is. Verder zat ik weer op zp te surfen en snuffelen en vond een topic van een zorgverzekeraar die ook een 4e IVF-poging zou vergoeden. Heb mijn man nu dus even aan het werk gezet, om daar even het fijn van te weten te komen. Alle beetjes helpen om de (geestelijke) druk eraf te halen. En ik haat dat soort dingen uitzoeken. Verder geen nieuws. Maar kom ongetwijfeld jullie nog wel stalken.
Waxientje,Mees,Boud,Xon en Jeetje: ik begrijp jullie moedeloze gevoel volkomen! Ook al is het bij Jeetje op een heel ander vlak. Meiden,dit is een moeilijke maand,dat vind ik ook.Je kijkt weer terug op een jaar waarin toch veel teleurstelling en verdriet geweest is.Nog steeds hoop hebbende dat het toch goed komt en de onzekerheid omdat je het niet zeker weet.Ik heb het zelf ook.Het gaat met ups en downs.Soms kan ik het los laten,maar opeens ook totaal weer niet.Soms ben je intens verdrietig en teleurgesteld.....soms opeens vol hoop en kan je weer blij zijn. Ik hoop intens dat het voor ons nog weggelegd is.Dikke knufff voor iedereen! @Jeetje: ik wil tegen jou toch nog even wat zeggen.Ik vind het heel erg hoe het er bij jou thuis aan toe gaat.Het herinnert mij aan mijn ex...hij was precies hetzelfde.Hij was alleen ook nog eens heel agressief.Maar ook ik zat altijd alleen.Ook toen we al 4 kinderen hadden.Niks deed hij...leefde voor zichzelf en voor de voetbal.Ik heb me zo eenzaam gevoeld! Kom voor jezelf op meis! Zeg wat je voelt! Word maar eens flink boos! En anders gewoon die spullen wegflikkeren! Dan moet hij maar luisteren! Ik vind dat hij je erg aan je lot overlaat...je zit in een vreemd land en hij doet niks voor je...hij is ook nooit thuis! Denk goed na...ik heb veel telang gewacht om voor mezelf en de kinderen op te komen.Had ik dat eerder gedaan,dan had ik al jaren eerder bij hem vandaan gegaan.Ik bedoel niet dat je zomaar weg moet gaan,maar ik weet hoe je je voelt.En je zit al zolang niet lekker in je vel.Je bent niet voor niks elke keer down.Heel veel sterkte meis met alles!!
@Hoop: dank voor je begrip. Jij dus ook al ups en downs? Zie dat je morgen mag testen. Nog een beetje een voorgevoel welke kant het op gaat? Hier weer terug van de acupunctuur. Hoop dat mijn energie weer een beetje beter gaat. Nu weer op het werk. Zo geen zin in, maar goed, we gaan er maar weer tegenaan. Bleeghhh!
@Mees; ik ga niet testen,want weet eigenlijk wel zeker dat ik niet zwanger ben.Ik heb niks geen klachtjes en ook totaal geen zere borsten,dat zegt mij genoeg. Ook ik heb inderdaad mijn ups en downs
Nou volgens mij zijn we weer op volle sterkte aanwezig . Het jammere alleen is dat we allemaal een beetje in een dip zitten. Waxientje, wij hebben ook een aantal ouders op school die bij ons helpen/werken. Misschien is het je eigen dubbele gevoel, maar voor ons zijn die ouders op dat moment collega. En we kunnen aan beide kanten profiteren, want die ouders zijn naar ons altijd eerlijker wat betreft de blik als ouder zijnde en kunnen wij er ook wat mee, en andersom natuurlijk ook. ` Het is dan eigenlijk een winwinsituatie. En het verbaast me dat je een wat minder goed gevoel hebt over je tentoonstelling, hoe kan dat nou? Je maakt zulke prachtige dingen. Ik besef me opeens dat ik jou helemaal niet op fb heb, ik ga je even via mees opzoeken en toevoegen. Dus als er nu een onbekend iemand je een vriendschapsverzoek stuurt dan ben ik dat ! Zag trouwens op fb dat Ricmar ook ellende had. Haar man was met V van de trap gevallen en op drie plaatsen zijn knie gebroken. Gelukkig had V niets. Jeetje, ik zou er ook moedeloos van worden. Als ik jou was zou ik gewoon beginnen om zijn troep op een plek neer te leggen wat voor hem heel onhandig is, zijn kant van het bed? En terwijl hij thuis is daarmee beginnen, flink veel zuchten en steunen desnoods huilen voor het goede doel. Hij moet toch wel inzien dat als jij met je dikke buik staat te sjouwen dat dat niet goed voor je is. Kom voor jezelf op meid! Het is ook zijn kind. Misschien dat het bij turkse families niet gebruikelijk is, maar hij is getrouwd met een nederlandse en de daarbij horende consequenties. Waarom bel je zijn familie niet met de vraag of ze komend weekend willen komen helpen? Betrek ze er een beetje bij, misschien dat zij jouw man ook een beetje kunnen aansporen. Zeg gewoon dat je je een beetje zorgen maakt dat het kamertje nog een troep is. Misschien pikt hij het ook meer als zijn moeder zegt dat hij die troep moet wegmikken. Dus trek je stoute schoenen aan, kies even voor jezelf en je kindje en laat die man met die luie kont op de bank eens zien dat je het dan wel op een andere manier kunt regelen. Hier vandaag weer eindelijk een beetje op de been. Even lekker naar buiten geweest, keeltabletjes, citrosan (getver wat een smerig spul is dat), neusdruppeltjes enz. En morgen dan maar weer aan het werk. Zometeen de eerste shot decap. Mees het verbaast me trouwens dat er een zorgverzekering schijnt te zijn die 4 IVF pogingen vergoed, volgens mij is dat landelijk vastgelegd. Laat mij even weten als je weet welke verzekering dat is. Altijd handig om te weten
@Xon: fijn inderdaad dat ik niet tegen mezelf (of mijn andere ik) hoef te blijven kletsen. De verzekering die een 4e poging vergoed is PNO. Het staat er echt. Je moet dan wel het 'compleet' pakket afsluiten en dat kost dan 154 euro per maand. Maar voor de 4e poging moeten ze een medische indicatie door een arts verklaard hebben. Ik heb morgen mijn gesprek bij de gyn, dus wil haar vragen hoe zij hiertegen aan kijkt (en ervaring mee heeft). Ik hou je zeker op de hoogte. Maar ik denk (dat als de arts hier aan mee wil werken) ik voor aankomend jaar wel overstap. Vond de website niet heel flitsend ogen, maar goed. Als het niks is, heb ik toch mijn 4e poging vergoed en kan ik eind volgend jaar alsnog overstappen naar een verzekering waar ik me helemaal happy bij voel. @Hoop: jammer dat je 'het' gevoel niet hebt. Hoop dat je toch nog aangenaam verrast word door je lijf. @Jeetje: hoe is het nu met je? Voldoende tips van ons clubje weer. Al snap ik dat het vervelend is om de confrontatie voor zoiets moet aangaan. Hormoon-tranen zijn hier zeker geoorloofd (en werken altijd).
Ok, klinkt goed. Aangezien mijn artsen daar zeker niet in mee gaan, is het voor mij denk ik geen optie. Maar ben benieuwd hoe die van jou reageert. Succes morgen met het gesprek.
@Xon: volgens mij bedoelen ze gewoon een verklaring dat voor jou ivf 'nodig' is om zwanger te kunnen raken. Dus dat er een reden is dat het bij jou op de natuurlijke manier niet lukt. Je hebt natuurlijk al een heel zkh-traject achter de rug en je hebt geen partner (dus volgens mij indicatie genoeg). Maar ik houd je op de hoogte. Ik neem een printje van die pagina mee naar mijn arts en hoor wel hoe zij er tegenaan kijkt.
he meiden, volgens mij heerst hier een beetje de winterblues......dikke knufs voor jullie allemaal! het zwanger worden is al onzeker genoeg en met al die meiden in de mmm is het nog lastiger en meer emo he. hier gaat alles goed, kleine man doet het super! ligt weer heerlijk te slapen om morgen weer druk in de weer te zijn! maar wel vermoeid hoor, ben nog steeds niet helemaal fit en mannetje ook niet. hebben ook meer ruzie dan normaal, das wel knap K zeg maar. weet ook niet zo goed wat ik er aan moet doen. zal vast wel beter gaan als hij weer werk heeft en we weer fitter zijn..... hoop het maar.
@Justme: vervelend dat je je nog niet fit voelt. Ja, dan is het logisch dat het lontje wat korter is. Kan me voorstellen dat het voor je vriend ook een rot gevoel is als je graag wil werken, maar je geen baan kan vinden. Ja, tel twee mensen met een kort lontje bij elkaar op, ja, dan heb je vuurwerk. Hoop dat je je snel fitter voelt (dat scheelt al weer een lontje wat wat minder kort is). En dat in 2013 je vriend weer een leuke baan mag vinden! Begin deze week kreeg mijn man een sms van een goede vriendin. Hadden te horen gekregen dat alle mensen van hun afdeling ontslag zouden krijgen omdat ze het werk van die afdeling naar het buitenland zouden verplaatsen. Nou, lekker nieuws. Zij is rond de 50 en heeft daar al zoveel jaar gewerkt. Zie dan maar weer eens wat te vinden. En dan ook nog dit soort nieuws in zo'n maand.
Ik zit hier hardop te lachen na de reactie van Xon over de man van Jeetje. Ik had namelijk precies hetzelfde gedacht om de spullen maar op zijn kant van het bed te flikkeren. Dan moet hij wel. Voor de zekerheid zou ik ook de bank vol gooien om te voorkomen dat ie doodleuk op de bank gaat slapen. Maar zonder gekheid Jeetje, je hebt hem nu toch echt kansen genoeg gegeven om het te doen. Een beetje pressie mag er nu echt wel bij. Het is geen klein kind meer. Hij wordt vader en het wordt tijd dat hij zijn verantwoordelijkheid gaat inzien en nemen. Wax probeer je niet te druk te maken over het feit dat je je nog niet echt collega voelt. Het komt vanzelf. Hoe meer je erover gaat lopen piekeren hoe langer het voor je gevoel gaat duren. Neem het gewoon dag voor dag en blijf trouw aan jezelf. Het komt heus goed. Mees ik duim voor je voor een prettig gesprek morgen. Ik ben ook benieuwd naar hoe dat gaat verlopen met die andere verzekering. Just jammer dat het even wat minder gaat thuis doordat er meer ruzie is. Ik hoop dat je over niet al te lang weer lekker in je vel zit. Dan worden de ruzies ook vast wel weer wat minder. Ondertussen gaat het heerlijk goed met jullie zoontje dus dat is weer een groot pluspunt waar je heerlijk van kunt genieten. Sil ik kan me voorstellen dat je het idee hebt ineens tijd tekort te komen. Ik heb al het gevoel dat het heel snel gaat met je zwangerschap. Dus dat het voor jezelf ook zo voelt met al de dingen die je nog wilt en moet doen van te voren kan ik me heel goed indenken.
jeetje, ik herken je gevoel van het alleen zwanger zijn heel erg! Heb mijn man ook heel wat achter de vodden gezeten met dingen de hier in huis moesten gebeuren (dat was wel wat meer dan alleen een kamertje...) Heeft me toen veel frustraties gekost...en jij schiet al flink op he. Ik zou zeggen wordt maar eens flink boos! En even een lekker huilbui, daar schrikken mannen ook wel van! Verder iedereen dus in de winterblues hier inderdaad. Hoe is het met jou Hoop, al ongi geworden? Hier een enerverend ochtendje achter de rug: het gevreesde kappersbezoek. En het is er inderdaad af! Wel even slikken toen ik die dooie marmot op de grond zag liggen.... maar ben toch eigenlijk best blij naar het resultaat. Het is leuker dan ik had verwacht! Had er ook de tijd voor genomen om de beslissing te nemen, als sinds vorige keer. Dus blij dat het nu eindelijk gebeurd is. Was het ook echt zat de laatste paar weken dat gedoe met klitten enzo. Daar ben ik nu mooi vanaf. Wel benieuwd naar de reacties. Vooral van man en dochter. Man vond het leuk en was benieuwd, maar dochterlief was het er totaal niet mee eens! Dus dat vind ik nog wel eng hoe die straks reageert als ik haar ophaal van de peuters... Nu nog even snel wat dingen in huis doen en werk vorobereiden. Fijne dag nog allemaal, o ja op fb staat al een foto , ik zal hem hier ook even in mijn album zetten. Ik sta er niet op mijn leukst op, maar het gaat om het kapsel ....
@Waxientje: heel erg leuk je haar! Hier alles goed,nog niet ongi,maar dat komt morgen wel vermoed ik.
@Wax: ik had je nieuwe coupe al op fb gezien en je ziet er hartstikke goed uit! Dus wees maar blij dat de dode marmot in de prullenbak is verdwenen. Ik mag gelukkig morgen naar de kapper en zal blij zijn als mijn futloos vlas ook de prullenbak in geveegd kunnen worden. @Hoop: ik vroeg me ook af of je al duivels had gesignaleerd? Hoop dat niet natuurlijk. @Jeetje: hoe is het met je, meid? Deadline weer gehaald. Nu even bijtanken, hè? Hier mijn huiswerk weer klaar voor het zkh straks. Printje gemaakt van de zorgverzekering en een lijstje met 'bespreekpunten' van mijn kant. Chippas weer opgeladen voor het parkeren daar. Ik ben er klaar voor (nu mijn moed nog). Gelukkig is de sneeuw hier weer zo goed als weg, want toen ik vanmorgen weer een witte deken zag, dacht ik al gelijk aan ellende op weg naar het ritje van het zkh. Ben gisteren naar de acupunctuur geweest en ze heeft me bijna lek geprikt met allemaal naaldjes, maar moet zeggen dat ik me nu toch wel beter voel (en meer energie heb). En dat terwijl mijn zoontje om 6.10 uur wakker was vanmorgen. Zit hier vandaag alleen op het werk. Best wel lekker als je gedachten even alle kanten op schieten.
Hoi hoi, Jeetje, hoe gaat het nu met je?? Ik hoop dat je je weer wat beter voelt, het valt ook niet mee. Dikke knuffellll.. Mees, hoe is je gesprek verlopen? Hoop, duivels nog niet gesignaleerd? Just, wat vervelend dat ook jij niet kunt ontsnappen aan de winterperikelen. Hopelijk vindt je vriend snel weer een andere baan en jij je energie terug.
@Wax: ik heb net even gekeken op FB en vindt het nieuwe kapsel je hartstikke goed staan! Is er zoveel af dan? Lijkt niet zo. Ben benieuwd hoe je dochter reageert! @Hoop: zag op je FF-kaartje dat je temp nog niet heel erg gedaald is, dus zou het niet toch zo kunnen zijn?? Maar ja, je gevoel zegt meestal wel genoeg... Maar toch, als je temp morgen nog zo is en je bent nog niet ongesteld, zou ik toch een testje doen! @Mees: succes in het ziekenhuis! Nou, gisteren maar even gepraat met mijn man, maar het is niet zo dat ik dat niet eerder heb gedaan en iedere keer zegt hij dezelfde dingen, maar actie ondernemen, ho maar. Dus praten (en huilen trouwens!) heeft weinig effect. Ik geef hem nog 1 kans, aankomend weekend en daarna gooi ik inderdaad de hele zooi op zijn kant van het bed of zoiets, of alles gelijk de container in! Ik moest ook wel lachen hoor om die opmerking van Xon! Om het berichtje van Hoop moest ik juist weer heel hard huilen. Het is zo fijn dat jullie meeleven! Soms weet ik het allemaal even niet meer. Nou ja, na het gesprek gisteravond voelde ik me toch wel iets beter. Hij ging daarna ook even een hele tijd met zijn hand op mijn buik en ik voelde dat de kleine uk er naartoe ging en hij voelde haar ook duidelijk schoppen. Dus dat was wel weer een mooi moment. Meestal neemt hij niet de tijd om te voelen namelijk. We zullen zien hoe het nu verder gaat. En sowieso als mijn zusje er is ga ik samen met haar en haar vriend gewoon aan de slag in huis en leuke spulletjes kopen en zo natuurlijk! Vandaag ook even geen deadline maar morgen wel, dus ik ga zo wel even werken. Het is hier lekker zonnig vandaag, dus beter voor mijn humeur!
@Jeetje: fijn dat je gepraat hebt (en gehuild). Misschien gaat het dan toch een beetje doordringen. In NL heb je nog het geluk dat de kraamzorg op een gegeven moment thuis komt kijken. En ondanks dat ze niets controleren (bij mij tenminste niet), kan het vaak wel als extra dwang gelden om op tijd alles op orde te hebben. Jammer dat je ook niet een arts hebt die (in het bijzijn van je man) kan zeggen dat jij niet moet tillen of je kan opdragen dat je het kamertje op tijd in orde moet maken (vreemde ogen dwingen nu eenmaal makkelijker). Hoop toch wel dat, voor je zus komt, het kamertje leeg gehaald is door je man en je dan echt leuke dingen met je zus en haar vriend kan doen (ipv puinruimen). Nou, meid, sterkte met je deadline! @Syl: ik moet nog naar het zkh! Begin nu wel knikkende knietjes te krijgen als ik eerlijk ben. Ik moet er om 15.15 uur zijn. Dus over ruim 1,5 uur moet ik hier wegrijden.