Zo weer gebeurd, was wel ff stress alarm van dat ding ging af hartslag 0, nou ja het blijft een aparaat, alles gaat nog goed. Ik was gebleven bij dat ik dan dus niet hier kan blijven ik moet dan naar groningen of utrecht. Hier doen ze vanaf 32 weken dat is nu dus ook het streven om haar zolang binnen te laten.Het is nu dus zaak zo rustig mogelijk te blijven, maar dat is moeilijk ook omdat ze niet kunnen zeggen hoe het komt, behalve dat het zou liggen aan de aanleg van de placenta. Tja das dan zo'n algemeen antwoord, en ja dat het gewoon vette pech is. Ik ben constant aan het bedenken wat het nog meer zou kunnen zijn. Het is nu echt weekend uitzitten want dan gebeurd er nix hier, alleen dagelijkse controlles bloeddruk en de ctg. Nou als ik verder iets weet kom ik nog ff langs. Dikke knuff voor jullie allemaal......
Goedemorgen Sil toch weer fijn dat op de ctg alles er goed uit lijkt te zien. Elke dag dat het er goed uitziet is er weer een moet je maar denken. En nu dus maar duimen draaien. Pfff. Heb je een beetje kunnen slapen vannacht of heb je voornamelijk liggen piekeren?
Weet je Syl, je constant afvragen wat het zou kunnen zijn daar kun je toch niets mee. Natuurlijk lig je te malen en te malen, dat kan ook niet anders, maar je kleine meid wordt elke dag in de gaten gehouden, jij neemt je rust en meer kun je even niet doen. Heb je het thuis een beetje kunnen regelen? Probeer het jezelf in ieder geval zo aangenaam mogelijk te maken met boeken, muziek, tv en zp . Het duurt vast allemaal lang maar wij denken allemaal aan je! Hou de moed er in meis!
@Syl: kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt en je maar blijft piekeren hoe het toch zo kan. Maar het is helaas een feit en of het nu door A of B komt, je kunt niet meer doen dan rust houden en het zo lang mogelijk proberen te rekken. Mag je wel van bed af en even met bezoek naar het restaurant? Als je complete bedrust hebt, duren de dagen wel lang. Nou, meid, het moge duidelijk zijn dat we allemaal erg aan je denken en met je begaan zijn. Fijn dat je af en toe even wat laat horen hoe het met je gaat.
@Sil: gelukkig was alles goed al lijkt me dat wel schrikken als die ctg ineens uitvalt. En de weekenden lijken me ook vreselijk saai in zo'n ziekenhuis. Hoe vaak mag je eigenlijk bezoek ontvangen? Hopelijk heb je toch een beetje afleiding! En hopelijk hoef je niet naar een ander ziekenhuis. Sterkte maar weer hè en een knuff!! Nou, hier is met veel pijn en moeite dan toch eindelijk iets gebeurd in de babykamer. De boekenkasten zijn verhuisd naar de andere kamer. Ik moest wel weer zelf beginnen met sjouwen want meneer lag weer eens op de bank (en was net pas een uurtje uit bed!) Maar goed, net nog gevraagd wat hij met alle tijdschriften gaat doen, maar daar was dus echt geen gesprek over te voeren. Hij gaat er geen eentje weggooien! Intussen ligt hij wel alweer op de bank en gaat hij vandaag dus verder niks doen En morgen valt nog te bezien.... Ik heb wel duidelijk gezegd weer dat ik het zo jammer vind dat het zo moet gaan en dat ik me steeds zo'n beetje de boeman voel. Zegt ie dat hij zich ook de boeman voelt omdat hij het gevoel heeft alles verkeerd te doen Het wordt er dus niet echt leuker op, terwijl ik echt dacht, nu gaan we het samen aanpakken en dan volgende week naar meubeltjes kijken en lekker gaan inrichten enz. Wat moet je nou met zo'n man?
Hoi hoi, Ik kom ff buurten, ik heb gelukkig nog geen absolute bedrust dus mag nog wel afentoe ff naar het restaurant ofzo, alleen nie alleen. En bezoektijden zijn wel ruim op de kraamafdeling, van 11 tot 12 en dan van 3 tot 8 dusdas bijna de hele dag. En piekeren?? Tja je kunt zo weinig anders, ik kwam nog met wat ideeen aanzetten bij de arts maar die kon dat niet waarderen, ik moest volgens haar ophouen met googlen. Terwijl iedereen die katten heeft toxoplasmose kan bedenken. Maar laat maar lekker gaan. jeetje, nou iig een begin gemaakt al was het niet van harte, hopelijk gaat ie toch gauw nog aan de slag. Meiden tot later, knuffel allemaal hoor......
@Jeetje: het begin is gemaakt, al is het een kleine. Inderdaad jammer dat het zo moet gaan. Het zou zo veel fijner zijn als hij er even een paar uurtjes flink tegen aan gaat. Hebben jullie geen soort van berging waar hij spullen naar toe kan brengen, waar hij geen afstand van kan doen. Ik zou hem in ieder geval een ultimatum geven (of een lijst met klussen die hij bijv. deze week gedaan moet hebben) en dat je anders zelf maatregelen neemt. Hopelijk hoeft het allemaal niet zo op de spits gedreven te worden en ziet hij hopelijk snel het licht. Ik zou hem in ieder geval wel aangeven dat je je erg ongemakkelijk voelt als je zus zou komen en dat die moet zien dat er gewoon niets gebeurd of klaar is. @Syl: vreselijk als apparatuur niet mee wil werken en dan een hartslag van 0 aangeeft. Ik heb hetzelfde gehad toen ze op de ochtend van de keizersnee nog even naar het hartje wilde luisteren en ze het hartje niet konden horen. Nou, dan draait je hart om. Toen werd er een verloskundige bijgeroepen (degene die het eerst deed was een assistente in opleiding) en die verloskundige zette hetapparaat erop en gelijk...bonke..bonke..bonk. Pff wat schrok ik zeg. We zijn vanmorgen samen met mijn zoontje naar de peutergym geweest. Mijn zoontje had er niet veel zin in vandaag en ook merkte ik dat hij er blijkbaar zo aan gewend was dat ik altijd met hem alleen ga, dat hij even niet goed kon schakelen dat zijn vader er ook bij was. Begin van de middag zijn we even naar Den Bosch geweest, gewoon even winkelen en voor de gezelligheid. Heb natuurlijk weer kaarsjes aangestoken in de St. Jan, dus hoop dat mijn wensen nu maar eens verhoord zullen worden. Nu weer thuis, maar redelijk punt aan. Straks nog boodschappen doen en koken. En dan is dag 1 van het weekend alweer voorbij.
veel sterkte lyanna, volgens mij heb ik je niet op fb, maar hoor het vast nog wel via hier en de anderen
Goedemorgen allen Sil hoe is't. Gisteren en vannacht een beetje doorgekomen? Heb je wel wat te doen in het zh? Leesboek, puzzelboek, internet etc om de tijd door te komen? Lyanna meid sterkte met de kleine. Hopelijk hoeft het niet tot een opname te komen maar als dat beter is voor hem dan toch maar wel. Even in het heel kort voor mensen die het niet weten via fb. Lyanna's kleintje is al een week aan de diarree en van zijn voeding houdt hij ook maar weinig binnen dus is het oppassen voor uitdrogings verschijnselen vandaar een mogelijke opname voor hem.
Hoi meiden, Net gesprekje gehad met de zaalarts en die gaat overleggen of ik toch niet naar huis mag, moet dan wel elke dag langskomen voor een ctg tot er een plekje vrijkomt bij thuismonitoring. Dus dat zou fijn zijn, moet wel beloven dat ik absoluut niets ga doen thuis, niet eens een kopje koffie zetten ofzo. Nou dat wil ik wel beloven hoor als ik dan thuis op mijn bankie mag liggen!! Maar dat hoor ik straks dus ik laat het wel weten. Knuffieeeeeee.
Sil dat zou geweldig zijn. Kun je dat thuis voor elkaar krijgen dat je nog geen eens koffie mag zetten. Verleiding is dan natuurlijk wel groot om toch dingen te gaan doen en heb je de mogelijkheid om je elke dag naar het zh te laten brengen voor de ctg? Ik duim dat het lukt dat je lekker thuis kunt gaan bank hangen. Is toch altijd vele malen fijner dan verplicht in zo'n zh te liggen duimen draaien.
@Lyanna: ik had het inderdaad gelezen op FB! Arm mannetje. En wat een rare huisarts met die adviezen van honing etc!! Nou, heel veel sterkte en ik denk aan jullie! Beterschap voor de kleine hummel. @Sil: oh dat zou wel fijn zijn zeg als je naar huis zou mogen! Ik duim voor je dat het kan en dan ook echt rust houden hè? Lijkt me nog niet zo makkelijk maar je weet waarvoor dus denk ook wel dat het dan wat makkelijker gaat. Heb je wel genoeg hulp dan? Nou knuff weer en we horen het wel! Hier vanmorgen maar weer eens gepraat want het zat me allemaal niet lekker en er is weer beterschap beloofd dus.... Ik vind het inmiddels moeilijk te geloven dat er echt iets gaat veranderen maar ik geef toch maar weer het voordeel van de twijfel. Volgende week gaan we in ieder geval naar die babywinkel die wordt geopend, dus dan zal er in huis ook echt iets moeten gebeuren zodra de meubeltjes gaan komen enz. En net heeft mijn man dan toch ook eindelijk de eerste foto van mij gemaakt! Zodat ik er ook eens een keer mét hoofd op sta Zal hem straks even in mijn album zetten. Nou nu even koffie drinken! Fijne zondag!
Syll, hoop zo dat ze akkoord gaan en dat je naar huis mag. Want dat betekent (al mag je niets doen) dat de situatie op z'n minst stabiel blijft. Hoop zo dat je meissie tenminste nog een paar weken in je buik blijft om aan te sterken. Ik denk aan jullie!!! Jeetje, ik krijg het idee dat jouw man een beetje het zelfde heeft als mijn vriend. Niet beseffen dat het nu ECHT tijd wordt om de kamer klaar te krijgen. Mijn vriend had zo iets van "ach het duurt nog zo'n 10 weken tot afgelopen weekend toen ik werd opgenomen. Nu is hij als een bezetene aan de slag gegaan. Lyanna, veel sterkte meid. Hoop zo dat er een andere oplossing is en je kleine mannetje niet hoeft opgenomen te worden.
@Nil: ja zo denkt hij er dus ook precies over! Hoop niet dat ik ook eerst opgenomen moet worden of zo voor hij echt aan de slag gaat! In ieder geval goed dat je vriend er nu echt werk van maakt! Ik heb net eens zitten kijken naar tweedehands wiegjes. Ik kan wel wat leuke vinden voor een redelijke prijs, maar ik vraag me toch een beetje af of we wel of geen wiegje zullen doen. Een ledikantje zou namelijk ook bij ons op de kamer passen (want we willen de baby wel de eerste tijd op onze kamer) Wat zouden jullie doen, wel of geen wiegje?
Hoi meiden, Nou lig thuis op me bankie hoor!! En echt niets doen moet maar gewoon lukken. Ik weet waarvoor het is dus komt vast goed. Mijn mannetje helpt mij heel goed hoor en fam komt wel langs om te helpen. Dus nu elke ochtend om 10 uur naar het ziekenhuis voor een CTG en elke week een echo om te kijken hoe het gaat daarbinnen. Voor nu alles stabiel dus dat is voor nu prima. Nil, jij ook heel veel sterkte, hoe voel je je?? Lyanna, jij ook heel veel sterkte met je kleine, ik heb je niet op FB dus weet het fijne er niet van. Jeetje, fijn dat er dan toch eindelijk wat gaat gebeuren, en tja een ledikant kan net zo goed hoor een wieg is meer voor de mooi volgens mij en gebruik je ook niet zo lang.
Sil wat fijn dat je thuis bent! Een goed teken inderdaad dat het allemaal stabiel is. En niks doen voor het goede doel gaat je vast lukken, is er al enig zicht op tot hoe lang je dagelijks naar het zh moet en vanaf wanneer je thuis monitoring kunt krijgen of gaat dat laatste voorlopig helemaal niet gebeuren. Nou ja, belangrijkste is dat je op je eigen bank mag hangen en in je eigen bed kunt slapen zodat je je rust krijgt en de kleine prinses nog mooi een aantal weken bij jou blijft zitten om door te groeien.
Jeetje, hoop dat je man gewoon eens inziet dat die kleine wondertjes je soms erg kunnen verrassen en het voor jouw ook erg fijn zal zijn als je de laatste weken een beetje kunt voorbereiden op de komst van de kleine. Heb ook even getwijfeld maar ik houd het gewoon bij een ledikantje. Syll, wat fijn meid dat je thuis bent en nu ook echt niets maar dan ook niets doen!!! Ik weet dat het erg moeilijk is, na 3 dagen volledig bedrust in het ziekenhuis heb ik de arts gesmeekt of ik naar huis mocht. Ik mag nu wel weer iets meer doen maar probeer echt zoveel mogelijk te rusten.
@Syl: fijn dat je naar huis mag, maar de grootste uitdaging lijkt me dan om echt niks te doen (terwijl je in je huis toch geneigd ben van alles te zien of even te willen doen). Maar ze laten je niet naar huis gaan als ze er geen vertrouwen in zouden hebben. Hopelijk vindt de kleine meid het nog een paar weekjes gezellig bij jou in de buik. @Nil: jammer dat je eerst in het zkh moest belanden om je vriend aan de slag te krijgen, maar hij is nu tenminste wel hard aan de slag. Moet jij nu ook vaker voor controle? @Jeetje: wat een mooie buik heb je al! Je bent goed gegroeid de laatste tijd (en geen deuk meer ). Hier een dagje alleen met mijn zoon gehad. Eigenlijk is de dag voorbij gevlogen en kan ik niet bedenken wat ik allemaal heb gedaan. Eigenlijk niets. Morgen een teambuilding dag van mijn werk. Zo geen zin in. Heb onderhand al een kast vol met al die opdrachten die je dan moet doen. Maar goed, we worstelen ons er wel weer doorheen.