Hoop, ik wist dat je geen FB hebt en wil aanmaken! Geeft ook niet! En je kan echt een geheime groep aanmaken, die niemand in zoekopdracht kan vinden en niemand die niet uitgenodigd is kan er mee lezen. Is helemaal afgesloten voor onbevoegden zeg maar! In het groepje sept mama's bespreken we nu ook echt alles met elkaar, ook gewoon namen en moet zeggen dat ik dat best wel prettig vindt. Maar ik weet wel dat als wij van hier op FB zaten het voor mij makkelijker was om mee te kletsen. Want je ziet wel wanneer iemand gereageerd hebt en je kan er zo naartoe switchen. Ik probeer zeker wel bij te blijven hier, want jullie zijn me wel erg dierbaar geworden in al die tijd dat we nu met elkaar kletsen! Met de kleine gaat het wel iets beter, maar nog steeds aan diarree en ga als dat morgen nog niet over is afspraak voor donderdagochtend maken! Vandaag ook verscheidene keren zo dun als water! Vermoeden eigenlijk dat het achterna van vaccinaties komt, maar wil dan voor het weekend wel zeker weten wat het is. Darminfectie (buikgriep) lijkt mij onwaarschijnlijk, aangezien ik hem heel intensief verzorg en chronisch darmpatiënt ben ik heel gevoelig voor zulke dingen. Maar helemaal niks en ook manlief en oudste niks. Het is zeker erg stil rondom Maureen en hoop ook dat alles goed met haar is!
Ik heb gewoon even een groep aangemaakt in FB en ga diegene die ik heb een uitnodiging sturen, dus diegene die zin heeft kan gewoon eens kijken wat het is. Ik ga in ieder geval deze aankomende dagen gewoon updates geven hoe het met ons hier gaat en hebben jullie zin reageren dan mag dat. Kunnen jullie wat makkelijker op de hoogte van mij blijven, kan ik wat vrij uit praten. Hier en op openbaar FB ben ik toch terug houdend en soms wil ik jullie wel meer vertellen. Maar alles via pb is maar niks. Ook ga ik daar foto's delen die niet op openbaar FB komen. Tussendoor blijf ik hier voor diegene die ik niet heb gewoon zo nu en dan komen en van alles op de hoogte te blijven.
als iemand mij dan ook een uitnodiging stuurt, volgens mij heb ik lyanna niet op fb, maar mees en een aantal anderen wel
Dames, ik ben niet zo heel happig om te verhuizen naar fb. Op zp kan ik praten over wat mij bezig houdt wat betreft zwanger worden. Facebook staat daar wat mij betreft los van, en ik heb eigenlijk niet zo een zin om elke keer mijn fb vol te hebben staan met berichten over allerlei andere dingen. En daar komt ook nog bij dat niet iedereen van hier op fb zit. Dus wat mij betreft liever niet.
Geeft ook niet Xon, maar ik heb het ook gewoon geopend voor diegene die mij wil volgen aangezien ik hier minder ben en meer op FB. Dus als je wil kan ik je verwijderen, maar je mag ook gewoon lid blijven en niet mee kletsen en als je behoefte hebt wel een keertje meelezen. Zeg het maar! Je kan ook jezelf weer uit de groep verwijderen door op groep verlaten te klikken!
Xon, ik respecteer ieders keuze....wil alleen niemand passeren en iedereen de kans geven om me te volgen in de groep. Zoals Nil70 en Sayen weet ik ook niet of die hebben, maar hebben ze FB kunnen ze als ze willen pbtje sturen en toe gevoegd worden.
Hoi meiden, Hoop, het is vreselijk om de zaak kwijt te raken omdat ik er jaren en al mijn geld in heb gestoken. En het worden zeker moeilijke tijden maar om heel eerlijk te zijn, als ik het getrappel in mijn buik voel maak ik me een stuk minder zorgen over die dingen . En wat betreft het "oud" zijn, is het begrijpelijk dat je jezelf probeert te beschermen (misschien heb ik het al eerder geschreven) ik ken persoonlijk al een paar dames die ouder zijn of even oud waarbij het ook gelukt is! Mees, ik zat/zit in de consultancy en dan met name change management. Jeetje, wat fijn dat je meestal lekker door kunt slapen. Ik heb juist een kleintje die max 15 min rustig is en de hele dag en nacht mijn buik als sprinbal gebruikt. Ben benieuwd of die na de geboorte ook zo druk zal zijn Lyanna, fijn dat het iets beter gaat met die kleine. Heb je trouwens een pb gestuurd. Syll, veel succes weer vandaag! Vandaag een mindere dag, vreselijk misselijk en begin nu wel wat vocht vast te houden (vooral handen en gezicht) moet vanmiddag toch voor controle naar de gyn, zal het wel even melden.
@Xon: ik snap je gevoel wel, hoor! Ik zie fb ook als een toevoeging erbij, voor diegenen die minder op zp zitten. En fb is (denk ik) ook vooral om dingen die we meemaken in het dagelijkse leven. Maar het 'gevaar' bestaat dat je dingen wel bij het een en niet bij het ander verteld. En hier tikt het net zo makkelijk weg. Dus je bent van mij ook nog niet af, hoor. Hoe is het nu met jou? Ben je al weer begonnen met spuiten? En zit er nog een kans in dat je voor eind van het jaar een punctie gaat krijgen? @Nil: snap dat nu met je kindje in aantocht, dingen ineens niet meer zo zorgeloos zijn (of lijken). En leuk te horen wat je deed. Je zou zeggen met zoveel bedrijven die een omslag moeten maken zou jouw expertise toch booming business moeten zijn. Ik hoop dat je snel weer iets kunt vinden waar je je hele ziel en zaligheid in kwijt kan. Maar eerst maar even focussen op de kleine. En zeker even melden van het vochtvasthouden. Ik was zelf een michelin-mannetje tijdens mijn zwangerschap. Maar zo aan het eind van de zwangerschap zou ik het zeker even in de gaten houden. Knuffel!
Hoi hoi, Nil, jij ook veel s6 vandaag en laat maar goed kijken naar je bloeddruk enz. ivm het vocht vasthouden. Jeetje, een fijn vooruitzicht toch dat je straks lekker een adempauze kunt nemen? Lyanna, heb nog niets gezien hoor op FB maar komt vast goed.. Dames die niet naar FB willen met hun verhalen dat begrijp ik ook wel hoor. Je weet het maar nooit wie dat allemaal te lezen komt. En Maureentje ja das best zorgwekkend idd. ik hoop dat alles goed is met haar. Nou ik hoef vanaf vandaag niet meer naar het ZH, ze komen nu hier dus dat is wel fijn. Alhoewel dat was mijn enige uitstapje op de dag, nu echt hele dagen op de bank en in bed, word je niet echt fit van ofzo. Morgen weer een dopller echo, duimen aanelkaar ppffff, hoop zo dat er iig geen verslechtering is, ik ben echt wel bang hoor. Als ik even niets voel dan slaat mijn hart een paar slagen over!! En ja ik weet natuurlijk wel dat je ze niet de hele dag voelt, maar elke beweging is nu super belangrijk en mijn enige graadmeter om te weten dat het nog goed met haar gaat. Ik hou mij hart vast........
ik zien fb als aan vulling zo heb ik juist mensen nu op fb in een geheime groep, die ook 1 of meerdere donorkindjes hebben, moet zeggen dat het wel fijn voelt er een gezicht bij te hebben, en toch kan de rest van mijn vrienden niet meelezen. zelf hubbie kan alleen maar lezen als hij toevallig inlogt op mijn account.. maar ja voor hem heb ik geen geheimen
@Syl: wat een service dat ze nu bij je thuis komen! En natuurlijk draaien de duimen hier overuren voor een goede dopler echo! Heb toch niets te doen op mijn werk hier...hihi... Als je het zo spannend vindt, zou je dan niet bijv. alleen door de weeks in het zkh kunnen blijven en de weekenden thuis als je man er ook is (met wel de dagelijkse controle natuurlijk). Als je de hele dag alleen thuis zit, draaien de hersenen ook overuren, lijkt me. Zit hier dus alleen op het werk vandaag. Morgen vrij en vrijdag nog werken, dan heb ik kerstvakantie. Heb alleen niet veel (meer) te doen. Met veel dingen kan ik niet verder. En ik heb zo'n leuke collega die blijkbaar niet met me samen wil werken. We hebben nu een soort van 'hulpje', waar ze helemaal van gecharmeerd is en ze schakelt dat 'hulpje' dus overal (ongevraagd) voor in. Ook voor taken die ik makkelijk had kunnen doen en eigenlijk aan mij gevraagd moeten worden. Maar ja, zo lang mijn baas dit allemaal goedkeurt, vind ik het ook wel prima. Over een tijdje neem ik gewoon mijn nagelvijl mee en ga ik lekker duimen draaien. Ik vind het best zo! Zag vanmorgen ook dingen die aan dat hulpje gevraagd waren (blijkbaar) en dus dat dingen nu ook dubbel gedaan zijn, want dat had ik zelf ook al gedaan. Ik vind het prima zo! Heb mijn energie voor mezelf nodig en ga ze in ieder geval volgend jaar niet steken in mensen die het niet waard zijn! (Mijn goede voornemen voor 2013 )
Nou, hier ook niet zo heel lekker. Beetje misselijk en zo. Hoop maar dat ik niet iets heb opgelopen! @Sil: wat fijn dat ze bij je thuis komen, maar aan de andere kant zit je dan ook wel echt de hele dag thuis te koekeloeren inderdaad. Heb je wel een beetje afleiding? Mijn duimen draaien ook voor een goede echo! @Nil: ik ben ook benieuwd of ons kindje na de geboorte zo rustig zal zijn! Mijn man en ik zijn allebei wel vrij rustig van aard, dus kan me niet voorstellen dat het een heel druk kindje zal zijn maar je weet nooit... Dus je wordt echt wakker gehouden door het getrappel? Dat heb ik eigenlijk helemaal niet nee! Wat vervelend dat vocht vasthouden. Hopelijk is je bloeddruk gewoon goed. Wel goed om te laten controleren. Nou, ik ga me maar eens met frisse tegenzin op mijn werk storten!
@Jeetje: hier heerst van alles en de een na de ander lijkt om te vallen met 'gewone' griep of buikgriep. Hoop dat het virus niet zo ver jouw kant op gekomen is, want zwanger en ziek zijn is geen prettige combi. Misschien gewoon een beetje oververmoeid? Je bent wel erg druk geweest de laatste weken. En ik herken dat ook niet dat ik wakker werd van het getrappel. Mijn zoontje had blijkbaar al gelijk een goed ritme te pakken met 's nachts ook slapen. Wanneer kwam je zus ook al weer? Schiet volgens mij al op, hè?
@Mees: ja het schiet echt op! Ze komen 30 december! Jeetje en het jaar is gewoon ook al bijna om. De tijd vliegt nu echt. In de zomer leek de tijd echt te kruipen, maar nu is een maand gewoon niks lijkt wel. Ik hoop maar dat ik niet echt ziek word inderdaad. Ik heb deze week wel wat vlees op mijn brood gegeten (doe ik normaal bijna nooit) en maak me nu een beetje zorgen of het daar niet van komt? Maar dat zal toch niet snel rauw vlees zijn zoiets? Hoe druk was jouw zoontje in de buik? Heb je het idee dat het een beetje overeenkomt, druk in de buik=druk buiten de buik? Lekker dat je een beetje rustig aan kunt doen op je werk, al lijkt het me ook weer niet zo fijn dat die collega nu ineens alles uitbesteed aan dat hulpje!
@Jeetje: mijn man en ik staan beide vrij relaxed in het leven. Komt het vandaag niet, komt het morgen. Ik weet dat veel kennissen van ons inwendig stiekem wel eens leedvermaak hadden toen we zwanger waren. Zo van.... nou, daar komen ze nog wel achter met de gebroken nachten. Maar heel eerlijk. Ons zoontje sliep vrij snel door en hebben we zelfs een paar weken wakker gemaakt 's nachts voor de voeding en daarna is hij altijd een goede (uit)slaper geweest. Dus ja, wij zijn qua nachtrust nooit wat te kort gekomen (sorry, vrienden die ons dat toch wel 'gegund' hadden). En op zich is ons zoontje ook vrij rustig, relaxed, kat uit de boom kijkend, zoals we zelf eigenlijk ook zijn. Dus ik kan me bij jullie, als jullie zelf ook al zo rustig zijn, ook geen al te stuiterend kind voorstellen.
Xon mij ben je hier voorlopig ook nog niet kwijt hoor. Heb toch het idee dat ik hier vrijer kan schrijven dan op fb ook al is dat dan een geheime groep. Voelt nog heel onwennig. Mees dat lijkt me de goede instelling op je werk. Laat de rest maar lekker hun gang gaan. Jij doet gewoon je ding en als je het door communicatie problemen rustiger aan kunt doen moet je dat lekker doen. Hun probleem, niet het jouwe. Jeetje hopelijk wordt het geen griep of zo. Wanneer heb je dat vlees op je brood gegeten. Gisteren of langer geleden. ALs het al langer geleden is lijkt me de kans klein dat het daar van komt. Bovendien is het waarschijnlijk geen rauw vlees geweest dus is de kans zoiezo al kleiner dat je er ziek van wordt. Sil wat fijn dat ze nu bij jou kunnen komen voor de ctg! Dat scheelt toch weer. Ja het was je enige 'uitstapje' maar het bracht natuurlijk ook weer een extra risico mee. Je moet eigenlijk op de bank liggen en dan ga je dagelijks met de auto op stap. Dit is denk ik beter al is het balen dat je nu nog minder onder de mensen komt maar het is maar tijdelijk en voor het beste doel dat je je kunt indenken. Hier ben ik me aan het voorbereiden op de kerstmarkt op onze school vanmiddag/vanavond. Heel gezellig, alleen weer balen dat ze dat op mijn vrije dag doen. Ik kan het niet maken om niet te komen helpen want het wordt waarschijnlijk heel druk. Bovendien hebben we ons de afgelopen weken suf geknutseld om dingen te maken voor de verkoop en zullen de meeste kinderen van de klas komen. Voor hen is het een uitje en dan is het sneu als ik er niet ben. Ben zelfs nu nog bezig om nog een paar vilten elandjes te maken voor in de kerstboom Tegen enen ga ik er vandoor want de hele markt moet ook nog op gesteld en ingericht worden voor 17:00. Het beloofd weer een heel spektakel te worden