Syll, wat fijn meid dat alles weer okay is, lijkt me best wel slopend om zo van dag tot dag in afwachting te zijn. Wat is de reden dat men nu al weet dat ze met 37 wk gehaald gaat worden? Mees, wel balen zeg dat je je niet lekker voelt en dan ook nog ongi BAH, hoop dat je je snel weer beter voelt en lekker kunt genieten van je vakantie. Boudicca, jij ook al in de ziekenboeg . Het lijkt erop dat half Nederland ziek op bed ligt. Heel veel beterschap!!! Jeetje, wat goed dat die gyn zo okay reageert, weer een kopzorg minder hoop dat je je goed (hebt) vermaakt in die nieuwe babywinkel. Hier nu de mijlpaal van 32 wkn gepasseerd, op naar die van 36 wkn. Heb zo'n dubbel gevoel meiden, kan niet wachten totdat ik die kleine in mijn armen heb. En de andere kant vind ik het doodeng
@Syl: reken maar dat die 6 wkn heel snel voorbij gaan, meid! Maar aan de andere kant ook wel weer een geruststelling, lijkt me. Want zo van dag tot dag of thuis of in het zkh controles is uiteindelijk ook slopend. Wel spannend die laatste loodjes! En voor ons leuk dat we binnenkort weer kunnen gaan poolen! @Nil: nou, meid, zou jij de eerste zijn van ons clubje die gaat bevallen, wordt je weer door Syl ingehaald. Maar zo te horen straks wel twee bevallingen kort achter elkaar. En ik had dat toen ook, ik had toen ik zwanger was een ticker op mijn laptop die als ik opstartte me precies nog zei hoeveel dagen ik nog moest. Toen die op een gegeven moment onder de 7 dagen begon te komen tot aan mijn keizersnee, heb ik de ticker verwijderd, want ik vond het wel heel confronterend iedere dag...hihi.. Ik heb vanmorgen weer even wat weggestreken. Toen mijn man thuis kwam hebben we even wat gegeten. Daarna boodschappen gedaan. Maar wat een drukte, ook nog regenachtig. Mensen die of midden op de weg stoppen, of achteruit gaan rijden. In de winkel een gegraai en gepluk aan alle kanten. En mijn lontje was al niet al te lang. Mijn zoontje wilde ook nog eens persé mee, wat op zich wel gezellig is, maar ook tijdrovender. Bovendien staat hij vandaag weer in zijn mamaaa, mamaaa-stand. Dus om de 30 seconden word ik wel weer ergens voor geroepen. Heel irritant als je niet helemaal fit bent. Ben net terug van mijn zus. Mijn moeder kookt altijd zelf en de tweede dag tracteert ze meestal op chinees voor allemaal. Maar dan willen mijn ouders alles zo goed doen, dat ze ten eerste failliet zijn onderhand, omdat ze veel te veel kopen, mijn moeder die tijdens het eten continue nog in de keuken met van alles en nog wat bezig is en vaak dat mijn ouders onderling dan wat gefrustreerd naar elkaar zijn, vanwege alle stress. Ik had mijn zus dus voorgesteld of we ze de tweede kerstdag als verrassing niet mee uit eten konden nemen. Gewoon geen gedoe. Ons lekker laten verwennen en geen afwas, halve kamers ombouwen e.d. (en hopelijk geen stress). Vond ze een goed idee. Maar omdat ze bij het restaurant waar we graag heen gaan ook wel eens een hele afwijkende kaart hadden met de kerst, zijn we even gaan kijken. Gelukkig staan onze vertrouwde gerechten gewoon op het menu deze keer. Dus gelijk maar een tafel gereserveerd. Zometeen maar weer eten koken (ook al heb ik geen zin), maar mijn man moet vanavond weer op tijd weg voor zijn werk.
@ Sill, wat spannend en wat wordt het dan snel echt!!! ha ha Boud jij ook al huilen bij TVK Hier nog steeds niet ongi, maar wel flinke PMS, hoop maar dat het wel snel doorbreekt, en dat ik me niet met de kerst nog steeds zo bagger voel. Vond het net zo mooi getimed dat ik er dan net weer een beetje doorheen zou zijn door die eerste dagen...
Nou Boud, dat klinkt niet echt ok! Het klinkt echt als wat iedereen momenteel heeft. Ik heb inmiddels wel mijn stem weer helemaal terug maar hoest me nog steeds de longen uit mijn lijf. Nu inmiddels al bij elkaar 2 weken, ik word gek van dat gekwakkel. Syl, nog 6 weekjes, waaaahhhh wat spannend. Maar wel heel fijn dat het nu weer helemaal ok gaat. Nu niet stiekem dingen gaan doen he, gewoon lekker niets doen. En Nil, jij gaat ook al lekker hard. Ook lekker positief blijven meid. Mees, fijn he die boodschappen en die drukte. Ik had voor vandaag een lijstje gemaakt wat precies op volgorde van winkels stond qua kopen van cadeautjes en boodschappen. En toen regende het ook heel hard blegghh. Maar ik ging als een speer, was binnen anderhalf uur nat maar voldaan weer thuis. Ricmar, jemig dat been zeg! Hij is wel heel ongelukkig gevallen. Echt bijzonder dat V. helemaal niets had maar daarentegen R. al die ellende. Nou gelukkig is de pijn nu iets minder. Ik moest woensdag weer naar het zh. Het liep vreselijk uit, zo erg dat ik me afvroeg of ze me niet vergeten waren (bijna een uur), maar goed na mij kwamen ook mensen en die werden ook niet geholpen. En raad eens toen ik uiteindelijk aan de beurt was wie mij kwam halen....????? Ja idd mevrouw de bitch met haar tactische opmerkingen. Oh nee. Ik voelde echt mijn hart in mijn keel. Maar ze was poeslief!! Ze verontschuldigdezich voor de vertraging, was zeer spraakzaam, geduldig en duidelijk. Misschien dacht ze tegelijkertijd wel 'zak maar in de stront jij trut met die rotbrief' maar dat liet ze dan in ieder geval heel professioneel niet merken. En ondanks dat ik nog niet ongesteld was na een week gestopt te zijn met de pil(ik had alleen nog maar wat bruinverlies), moest ik woensdag toch al beginnen met de menopur. Het baarmoederslijmvlies zag er al mooi dun uit. Nou daar snapte ik niets van, vorige keer ook maar goed 1 dag ongesteld geweest. Nou ik idd toch gewoon begonnen want ook al zou ik nog goed ongesteld gaan worden dan maakte dat niets uit. Nou ik weet niet waar ze naar heeft zitten staren op dat zwart/wit echobeeldje van haar want ik loop sinds gister leeg! Vannacht kruipend en dubbelgeslagen van ellende van de buikpijn niet geslapen! En alleen maar op de wc gezeten omdat er enorme stolsels uit moesten. Was het weer wat minder dan ging ik met grootste tampon en nachtmaandverband weer naar bed dan moest ik er na een half uur weer uit. Sorry voor dit misschien wat onsmakelijke verhaal, maar ik maak mij daar soms best wel eens zorgen over dat een bevrucht eitje zich niet kan innestelen in die stolsels omdat die heel stug zijn en dat dat het probleem misschien wel is. Maar heb dit wel eens voorzichtig geopperd en dan wordt het weggewoven dat de meeste vrouwen stolsels hebben. Maar zijn die bij al die vrouwen ook zo groot als mijn handpalm? Ik vraag het me af. Nou ja gelukkig was het ergste aan het eind van de ochtend voorbij en durfde ik de deur uit te gaan voor een goed uur. Maar goed, we zijn weer gestart met de 450 eenheden menopur, en nu maar weer heel hard hopen dat er tenminste 3 follikels zich gaan ontwikkelen. Aanstaande vrijdag moet ik voor de eerste echo terugkomen om te kijken of er iets gebeurt.
@Xon: hoe verzin je het, dat jij toevallig die bitch weer had! Nou, of de brief zijn werk gedaan heeft of ze heeft het licht gezien. Prettig dat ze nu wel de tijd nam en normale uitleg gaf. En dat je zo heftig ongesteld geworden bent. Met zoveel pijn ook nog eens. Voordat mijn zoontje geboren werd, had ik af en toe ook (en vaker) grote stolsels en dan ook krampen en dan wist je dat er weer een aan zat te komen. Zo groot als jij ze beschrijft had ik ze ook weer niet, maar een halve handpalm redde ik ook wel). Ik schrok daar soms ook wel van. De laatste maanden heb ik er wel weer meer last van. Vorige maand had ik ook zo'n groot stolsel. Ik zei nog tegen mijn man, dat ik hem bijna een naam mmoest geven. Nou, zo te horen gaat bij jou het 'feest' dus weer beginnen. Ik hoop maar dat alles net nog in je vakantie gaat vallen. Ik ben er zelf nog niet uit of ik nog een poging ga starten in januari of dat we even niets doen en onze zinnen zetten op Dusseldorf. Sommige mensen zeggen dat ik beter gewoon even af kan wachten, rust pakken en me focussen op april in DD. Anderen zeggen weer pak nu nog een poging hier, je weet maar nooit. Dus ik word ook door al die adviezen heen en weer geslingerd. Nou ja, voorlopig is er de komende 4 wkn nog niets aan de hand. Maar ik moet natuurlijk wel een keuze maken in deze periode. Ik ga in ieder geval naar PNO overstappen omdat die nog een 4e poging vergoeden. Mijn man heeft gebeld en die medische indicatie stelde niet veel voor. Er moest gewoon een arts 'het nut' van een behandeling in zien en dan zou dat voldoende zijn om een 4e poging te vergoeden. Dus ik gok het er maar op dat ik tegen die tijd dat het nodig is, ergens wel zo'n verklaring kan lospeuteren.
Goedemorgen, meiden, op deze druilerige zondag. Hier, ondanks korte nacht redelijk vroeg en fit wakker geworden. Ontbijtje zit er al in en tijd voor zp. Mijn man moest vannacht werken en belde me gisterenavond al op dat hij naar een andere fabriek moest lossen, wat veel verder rijden was (dan de fabriek waar hij eerst heen moest). Het zou dus later worden voordat hij thuiskwam en het zou normaal al een lange nacht geworden zijn. Ik was eerst op de bank in slaap gevallen, maar hoorde ineens flessen omvallen buiten (wij hebben wat lege flessen bij onze achterdeur staan die naar de container moeten). Schrok me wezenloos, want had niet de indruk dat het hard waaide en ze stonden ook nog eens achter een muurtje (waar volgens mij geen wind komt). Heel voorzichtig een beetje gekeken, maar zag niets geks. Toen naar bed gegaan. Om half 3 werd ik weer wakker en weer vielen flessen om. Weer klaarwakker natuurlijk. Heb toen mijn man maar even gebeld om een beetje te kletsen, want natuurlijk dacht ik toen ook van alles te horen. Ook vind ik het altijd wat spannend als mijn man zo 's nachts alleen in het donker achter het stuur zit. Zeker als de rit lang is en de vermoeidheid begint toe te slaan. Dus we hebben toen bijna 2 uur zitten kletsen aan de telefoon. Ik was inmiddels aardig moe geworden en over de ergste schrik heen, en mijn man parkeerde inmiddels de wagen veilig bij zijn bedrijf. Zo hebben we elkaar de nacht een beetje doorgeholpen. En eigenlijk ook wel weer ouderwets gezellig om weer eens 2 uur met elkaar te kletsen, want met zo'n kleine om je heen of de tv aan komt dat er eigenlijk niet zo vaak meer van. Hij ligt inmiddels al eventjes in bed en ik was wakker en ben er maar uitgegaan. Mijn zoontje zal zich zo wel melden (de slaapkop). We willen vandaag of morgen naar een andere laptop voor mij gaan kijken. De mijne is al oud en een knopje zit inmiddels al met plakband vast. Maar de laatste tijd vertoont hij wat kuren, als ik een programma terug wil kijken, dan valt hij na 15 min. gewoon uit, omdat hij zo warm geworden is en zich niet meer kan koelen, en als ik hem (zoals nu aanheb) dan hoor je hem ook heel hard razen. En gisteren wilde ik iets opzoeken en sloeg hij compleet op hol. Het is duidelijk een apparaat van alle dag geworden. Voordat hij helemaal mee ophoudt, willen we alvast naar een andere kijken. Ook om in ieder geval mijn foto's e.d. veilig te stellen. Ik maak wel af en toe een back-up, maar ben daar niet zo consequent mee (en vaak kom je daar pas achter als het te laat is). We vroegen ons de laatste tijd vaak af hoe het met Maureen zou zijn. Ik had haar een mailtje gestuurd dat we ons zorgen maakten en ik me afvroeg hoe het met haar ging. Ze antwoordde dat ze inderdaad even niet zo lekker in haar vel zat, maar dat het niets ernstigs was. En dat het met haar vader nog steeds hetzelfde was. Ze zou binnenkort zichzelf weer even melden, maar dan weten jullie vast hoe het met haar gaat. @Jeetje: vroeg me af of jullie gisteren nog naar de babywinkel zijn geweest en of jullie geslaagd zijn voor de meubeltjes?
Goeiemorgen, Alles weer prima, ze doet het erg goed, dus weer blij. Nil, ze wordt met 37 weken gehaald omdat ik ook zolang onder controle moet blijven elke dag en met 37 weken vinden ze het wel genoeg en kan ze alles zelfstandig. Daarom wordt ze dan dus gehaald of ze moet een groeispurt maken van 3 weken inhalen dan laten ze gewoon de natuur z'n gang gaan maar daar moest ik maar niet vanuit gaan omdat ze dat eigenlijk niet meemaken. Of het moet de andere kant natuurlijk opgaan dan wordt ze nog eerder gehaald, alleen zou dat niet kunnen in ons eigen ziekenhuis. Maar jij hoeft toch ook al zo lang niet meer?? Mees, nou het zou mij ook in het hoofd gaan spoken hoor als er zomaar flessen omvallen buiten!! Gelukkig heb je lekker met je man kunnen kletsen. Tja wat is wijsheid he met de ivf, ik zou ook wel twijfelen, wie weet wat ze daar allemaal kunnen in 2 pogingen ipv 1. Nou hopelijk komt wijsheid met de tijd en kun je een goede beslissing nemen. Xon, dikke knuffel hoor voor de pijn!! Dat is ook niet fijn... Boud, best lastig hoor om steeds alles te moeten vragen, ik doe graag mijn dingen zelf. maar ik moet me erbij neerleggen idd. Komt goed hoor.
Hoi hoi meiden Nou hier nog steeds behoorlijk sneuig door de keelontsteking. Ik had me vast voorgenomen om vandaag gewoon in bed te blijven liggen met de hele apotheek naast me op het nachtkastje. Tegen 11 uur begon het alleen toch zo te kriebelen dat ik er maar af gegaan ben. Niets voor mij. Ik heb aan je gedacht Sil en respect voor je! Zelfs met zieke kop lukt het me niet om te blijven liggen, laat staan wanneer je verder zelf gezond bent. Maar goed nu hang ik wat op de bank medelijden met mezelf te hebben, wat ook niet echt bevorderlijk is, maar moet toch maar lekker binnen in de warmte blijven vandaag. Bellen is met mijn keel ook niet echt een optie. Wordt dus een dagje zp'en en internetten denk ik want zelfs lezen lijkt met mijn hoofd in deze stand niet echt aantrekkelijk. Gut o gut wat kan een mens zich zielig voelen @Mees fijn dat je even met Maureen gemaild hebt. Nu weten we in ieder geval dat het niet heel ernstig is en kunnen we wat dat betreft weer wat geruster zijn. Wel jammer dat ze niet lekker in haar vel zit. Hopelijk gaat het snel weer de goede kant op met haar. Wat leuk dat je zo lang met je man hebt kunnen kletsen over de telefoon. Heb je al gekeken of de flessen er nog stonden of lagen? Het heeft hier toch wel aardig gewaaid vannacht. Waarschijnlijk is het toch gewoon de wind geweest. Over nu nog een poging in NL doen en dan nog een in DD of nog twee in DD ga ik je niet adviseren. Ik zou het namelijk zelf ook niet weten. In mijn geval zou de keuze makkelijker zijn om dat DD voor mij eigenlijk qua afstand heel onhandig is, maar dat ligt voor jullie anders dus ik zou het echt niet weten. @Sil fijn dat het nu weer zo goed gaat met je meisje. Toch raar hoor hoe dat aldoor zo jojo't. Ik dacht dat je bij een bevalling vóór 32 weken naar een ander zh zou moeten maar zelfs bij een bevalling van, zeg 36 weken, moet je ook al ergens anders heen? Dat is ook geen rustig vooruitzicht. Maar deze jonge dame blijft nu gewoon netjes groeien en zitten tot ze minimaal 37 weken is, vast en zeker. Ze heeft nu al zo vaak bewezen dat het een vechtertje is dat ik er vanuit ga dat het helemaal goed met haar gaat komen. @Xon sterkte met die pijn. Hopelijk gaat het gauw beter. Wat ben ik dan altijd gezegend geweest met redelijk korte en pijnloze ongi's als ik die verhalen van jullie zo lees. Meer dan wat lichte krampen en af en toe last van mijn rug heb ik eigenlijk nooit gehad. Ik kan er dus ook niets van zeggen of de ongi's zoals jij die beschrijft normaal zijn of niet. Voor mij in ieder geval niet maar ik weet niet hoeveel dat wil zeggen. Inmiddels al weer druk aan het spuiten, ik hoop heel erg voor je dat er vrijdag bij de echo goed nieuws zal zijn voor je.
@Boud: ik denk ook dat het inderdaad de wind geweest moet zijn. Toen ik vrij laat in de nacht wilde gaan slapen, hoorde ik de wind ook tegen het raam aan. Ben, nu je het zegt, eigenlijk ook niet meer buiten geweest vanmorgen om te zien wat 'de schade' was. En jij nog niet veel beter, zo te horen. Goed van je dat je nu even je rust pakt, zeker als je het nog druk krijgt met de kerst. En ook ik neem me zo vaak voor om langer te blijven liggen (of 's middags even te gaan liggen). Maar als ik dan in bed lig, dan vind ik het na een paar minuten al zonde van m'n tijd. Nee, dus ik ben ook geen goede patiënt. Hopelijk doet de rust je goed, zodat je een goede gastvrouw kunt zijn met de kerst. @Syl: voordeel van als ze de kleine gaan halen, dat je in ieder geval zelf mee mag denken voor een mooie geboortedatum. En hopelijk blijft de kleine nog eventjes zitten, zodat het in ieder geval in je eigen zkh kan. Maar zo te horen vermaakt de kleine zich nog prima.
Wat een saaie middag. We waren van alles van plan, maar uiteindelijk kwam er toch niets van. Toen wilden we naar de film gaan. Die zou al binnen een uur starten, dus ik moest even snel schakelen. Aan mijn ouders gevraagd of ons zoontje kon komen. Dat kon natuurlijk. Maar toen belde mijn man op, dat het niet meer hoefde, want de film was uitverkocht. Toen ik bij mijn moeder was, hoorde ik dat de vrouw van een kennis van ons zwanger is van de 5e. Hoe hij het doet, weet ik niet, want hij ziet haar soms maar 2-3 keer per jaar en dan wisselend van 1-2 maanden. Toch knap om iemand al 5 keer zo snel te bezwangeren. Het nieuws dat iemand zwanger is, viel me deze keer (voor het eerst) ook even rauw op het dak. Normaal kan ik dat altijd wel handlen, maar vandaag even niet.
Hallo meiden, ik heb alles bijgelezen maar voel me te moe en te beroerd om overal op te reageren, maar dat betekend niet dat ik niet meeleef. Vraag me wel af Xon wat voor kleur die stolsels hebben, gewoon rood of anders? Hier dus helemaal even niet lekker, ben ook nog steeds niet ongesteld geworden en ik heb barstende koppijn. Verder nog niet al teveel kwaaltjes, helemaal niet zoals ik van mezelf gewend ben. Ik zit ook altijd tml. strak op de cyclus van 28 dagen maar vandaag is dus al dag 30. De andere keren dat ik wat over tijd was ging daar een posi zw-test aan vooraf. Maar die heb ik dit kee rniet eens in huis omdat het volgens mij absoluut niet kan! Aan de andere kant heb ik ook geen idee wanneer mijn eisprong is geweest. Heb me rustig kunnen houden tot zo ongeveer vanmiddag en nu begin ik toch weer te malen. Maar ik moet mijn verstand gebruiken: het KAN niet! Denk dat ik overtijd ben door de spanningen van de afgelopen maand. Of dat er een griep ofzo aankomt. Maar ik baal er wel van, want hierdoor gaan mijn gedachten toch weer terug naar afgelopen zomer. Ik hoop please dat het snel doorbreekt, kan hier zo slecht tegen! Sorry voor dit ego-bericht, maar als ik morgen nog niet ongi ben moet ik misschien ter geruststelling toch even een testje gaan halen? Anders zit ik met de kerstdagen met onrust. Maar het slaat eigenlijk nergens op omdat ik niet zwanger kan zijn. Heb ik weer. We hebben sex gehad op dag 10 en dag 18, geloof ik, weet het dus ook niet meer heb het dit keer niet eens opgeschreven.
@Wax: de enige manier (hoe onmogelijk je het zelf misschien ook inschat) om je hersenen tot rust te krijgen is toch testen. Het gekke is dat het kopen van testen, er bij mij soms al voor kan zorgen dat ik alsnog spontaan ongesteld wordt. Ik hoop stiekem toch op een klein kerstwondertje.
Wax dat niet kunnen zou ik niet met zulke hoofdletters schrijven hoor. Zeg nooit nooit . Gezond, vers zaad kàn wel tot 4 à 5 dagen overleven in de baarmoeder. Dus wanneer je een eisrpong op dag 13 of 14 gehad hebt zou het in theorie best kunnen dat je zwanger bent. Kans is klein maar er zijn gekkere dingen gebeurd. Ik zou als ik jou was morgen inderdaad toch maar een testje kopen om zekerheid te krijgen voor de kerst. Weet niet of je nog ovu testen in huis hebt maar ook die reageren op hcg. Ik wil je niet ineens veel hoop geven maar je bent zo pertinent in het feit dat het volgens jou niet kan, terwijl er in theorie wel een klein kansje is. Balen zeg, wordt het toch weer spannend voor je terwijl je het zo lekker los had gelaten deze maand. Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt want juist die onzekerheid is zo fnuikend en natuurlijk duim ik voor dat hele kleine kansje dat er toch is volgens mij Mees balen dat de plannen voor vandaag toch anders liepen. Wat ik me nog wel afvroeg: Wat voor merk is jou laptop? De problemen die jij met de jouwe hebt klinken namelijk precies als die van mijn laptop. Met als enig verschil dat ik nog geen plakband voor de knopjes hoef. Maar die van mij maakt een lawaai als een tractor en kan ook zijn warmte niet kwijt, slaat op hol etc. Mijn broer heeft net als mij een Compaq en dezelfde problemen. Nu dacht ik, als jij ook een Compaq blijkt te hebben en dezelfde problemen dan ligt het misschien wel aan het merk en moet ik zorgen dat mijn volgende van een ander merk is. Dus eigenlijk nieuwschierigheid ter oriëntatie voor een volgende Tja het kan soms hard aankomen als iemand uit je omgeving ineens weer zwanger blijkt te zijn. Alsof het niets is. Terwijl wij hier allemaal weten wat een wonder het eigenlijk is om übterhaupt zwanger te raken. Ik merk dat ik er meer moeite mee begin te krijgen wanneer je op tv weer hoort dat de zoveelste bn-er zwanger is en er wordt maar gewoontjes over gedaan. Zo van "ik was klaar voor kinderen en nu ben ik dus zwanger" Dan zou ik ze een liefst persoonlijk een kletsende klap geven om ze te laten beseffen dat het niet zo maar gerealiseerd is en hoeveel geluk ze eigenlijk hebben. Van mensen uit mijn persoonlijke omgeving kan ik het gelukkig tot nu toe prima hebben als ik weer eens hoor dat er een zwangerschap is. Ik hoop dat dat ook zo blijft. Knuffel voor jou.
@Boud: die van mij is een Acer (volgens mij). Hij is nu (op de kop af) 4 jaar oud en heeft al de nodige draaiuren gehad, want hij staat meestal of aan of op standby. Van de zomer zelfs even helemaal gecrasht en door een kennis van mij weer 'gereanimeerd', maar toen was het al even schrikken en ben ik al voorzichtig om me heen gaan kijken. Nu hij me wat vaker in de steek lijkt te laten, moet ik toch iets sneller gaan zoeken, voor het geval het een keer helemaal einde oefening is. Volgens mij is een jaar of 4 ook een beetje de levensduur van zo'n laptop, dus ik heb nog niet veel te klagen, maar baal wel, want dit was echt mijn laptop. En die bn-ers kan ik ook slecht tegen. Ook die Amerikanen die overal maar geadopteerde kinderen vandaan halen, alsof ze een pakje boter kopen. Gisteren ook nog met mijn zus erover gehad. Zij was vrij snel zwanger altijd (maar heeft ook twee miskramen gehad). Ze was toen natuurlijk ook wel een stuk jonger. Gisteren zat ze allerlei tips aan te dragen (in de hoop dat daar de gouden tip bij zat, die we nog niet kenden) hoe je makkelijker zwanger kon raken. Ik denk dat wat tips, poeders, pillen en noem maar op, ik al een kast vol heb liggen. Dus alles wat ze opnoemde was al bekend en had helaas nog steeds niet het gewenste resultaat. 'Gelukkig' vanwege mijn leeftijd heb ik weinig mensen om mij heen die 'bezig' zijn, maar die kennis van mij had ik even geen rekening mee gehouden en schoot bij mij even verkeerd. Ik weet nog dat deze vrouw ooit een keer een miskraam had gekregen en daardoor erg onzeker was over haar huwelijk en wat haar man wel niet van haar moest denken. Toen heeft hij even een ticket geboekt en is even naar haar toe gegaan om vervolgens binnen een maand weer in het vliegtuig te zitten en in die maand zijn vrouw wederom 'even' zwanger gemaakt te hebben. Toen kon ik er nog wel om lachen, maar nu hij haar weer even tijdens zijn 6 wkn verblijf daar bezwangerd heeft, zakt mij de moed soms wel even in de schoenen.
xon nee hoor mijn nicht van 34 is vanmorgen plotseling overleden, ze was niet ziek oid, ws hartstilstand ze laat een man en 3 kindjes na waarvan de jongste 2 is..
Jeetje Ricmar, wat vreselijk! 34 en van die jonge kindjes, wat oneerlijk! zo is vannacht ook de zus van de beste vriend van mijn broer doodgereden door een dronken man. Allemaal van die dingen die niet te geloven zijn. En dan zo vlak voor kerst, bahhhh, wat heb je toch een nare dingen in de wereld. Ik wens je heel veel sterkte!
Och nee Ricmar. Wat erg zeg, zo jong en dan ook nog eens 3 kleine kinderen die nu geen moeder meer hebben. Pff, alsof jou Kerst, met je man in het zh en je zoontje niet helemaal fit, al niet lamlendig genoeg van start kon gaan, ook nog eens zulk heftig nieuws erbij. Sterkte.
xon was dat ook in het noorden?/ geloof dat in prov groningen ook zo iets was maar heb vrijwel geen nieuws gevolgd.
Jeetje Ricmar wat erg! Hier vanavond toch nog het eerste rood gespot. Eigenlijk ben ik wel opgelucht. Niet dat ik niet zwanger ben dat wist ik eigenlijk al wel, maar niet dat het nog langer op zich laat wachten. Nou geen gestress meer eind van dit jaar en volgend jaar zien we wel weer verder.
@Ricmar: wat heftig, meid! Heb er gewoon kippenvel van. En dan de tijd van het jaar. Bah! Mijn maag draait gewoon om van zulk nieuws. Gecondoleerd! @Xon: jij ook al van dat vreselijke nieuws! Brrr...En wat een timing inderdaad zo vlak voor de kerst. Hoe oneerlijk kan de wereld zijn. Heb ook met stijgende verbazing dat verhaal van die moeder gelezen die nu weer zwanger is. Onvoorstelbaar en dan vraag je je af wat er van zulke kinderen toch terecht moet komen. Terwijl wij een kindje zoveel liefde (en in ieder geval te eten en een warm huisje) te bieden hebben. En ook ik heb mijn weerzin bij dit soort acties. Een baby hoort natuurlijk niet te sterven, maar ik zou ook liever hebben dat ze wat aan geboortebeperking doen.