Hier ook kerstdagen overleefd Veel en lekker gegeten, en niet zelf hoeven koken, dus dat is helemaal lekker! Weinig thuis geweest de afgelopen dagen, bij ouders en schoonouders. Jeetje: Altijd leuk zulke bonnen, lekker shoppen op andermans kosten! Mees: Hoe is het nu met je zoontje? Al weer beter? Schoenen kopen gaat nog, maar kleren kopen heb ik een hekel aan. Wordt binnenkort door sz op sleeptouw genomen, die houdt van shoppen, kan ze me mooi helpen met iets leuks uitzoeken. Als ik alleen ga kom ik vaak met niks terug. Syl: Fijn dat ze goed beweegt en je je wat minder zorgen maakt! Ik had al een paar dagen het gevoel dat het raak was deze ronde, dus vanmorgen maar eens getest. Mijn gevoel klopte:
@Sayen: wow, meid! Van harte gefeliciteerd. Waardoor had je het gevoel dat het raak was. Bepaalde symptomen? Leuk voor je en ik ben blij weer eens zo'n mooie test voorbij te zien komen. We zouden al bijna niet meer weten hoe zo'n test er ook al weer uit zag (ik tenminste). @Syl: fijn dat je de dagen goed doorgekomen bent en de kleine prinses het ook nog lekker doet daar binnen. Had je nu vandaag weer zo'n dopler echo (want het is weer donderdag). @Jeetje: vervelend als je werk moet doen, waar je geen gevoel bij hebt en ook geen verstand van de termen. Leg de bon maar vast in het zicht bij je laptop, dan weet je waarvoor je even hard door moet werken. En lakentjes is inderdaad leuk om te kopen. Kun je straks het bedje mooi opmaken. Heb je ook al hydrofielluiers e.d. Ook altijd handig in het begin. Hier weer terug van het schoenen kopen en ben geslaagd. Toch weer andere dan ik van plan was, maar ben er wel blij mee. Om af te kicken nu toch nog even mijn oude schoenen aan. En ik heb het zkh gebeld en er eindelijk doorheen gekomen. Ze moet het alleen wel overleggen met de gyn en die is er volgende week donderdag pas weer. Op zich heeft het ook niet direct haast en heb haar ook gezegd dat ik het belangrijker vond dat ik het aangegeven heb, voordat ik het zelf zou vergeten. Vooral omdat je afhankelijk bent van dat ene halfuurtje dat je hiervoor kan bellen. Ze had nog even mijn status doorgelezen, maar de gyn had dat er niet bij geschreven (anders had ze het zelf af kunnen ronden). Ik heb haar gezegd dat ik overweeg naar DD te gaan (niet gezegd dat de afspraak al staat) en dat ik daarvoor graag die waardes wil weten. Of het zinvol is toch nog hier een poging te doen of gelijk door naar DD. Dat begreep ze en ze zou het gaan overleggen en me volgende week donderdag terugbellen. De gyn had blijkbaar wel in mijn status gezet dat we het over DD hebben gehad. Maar goed, dat is nu dus in werking gezet.
Hallo dames, wel erg fijn om hier weer eens roze nieuws te zien! Hier een ontzettende inkakdag na de kerst. Ongesteldheid bijna over...straks maar weer eens ovulatietesten bestellen. We gaan toch gewoon de komende 6 mnd nog zelf proberen. Maar daarna is het echt echt helemaal klaar. Of als er nog weer iets van een MK of iets dergelijks volgt is het ook klaar. Verder zijn dit nooit mijn beste dagen van het jaar...terugkijken. Moet ik maar even proberen niet te doen! Tenminste niet op het gebied van zwangeren. Daar wordt ik echt niet vrolijk van. Creatief gezien was het gelukkig wel een vruchtbaar jaar. Vooruitkijken durf ik ook bijna niet.... Op het werk gaat het echt erg slecht, met als dieptepunt afgelopen vrijdag. Ik heb er slapeloze nachten van en heb de neiging het op te geven. Morgen een evaluatiegesprek, zie er als een berg tegenop. Het valt me gewoon allemaal niet mee, het is anders dan voorgeschoteld, heb ik al vaker meegemaakt en daardoor zak ik er nu ook wel wat in weg. Ok dus ben weer eens niet de vrolijkste, sorry. Ik weet gewoon niet wat ik morgen met dat gesprek aan moet. Als ik zeg dat ik het slecht vind gaan gooi ik misschien ook mijn eigen glazen in. Zit ik weer zonder werk en zo makkelijk kom je daar niet aan op dit moment. Maar als ik het nuchter bekijk schiet ik er ook niet veel mee op. Het is nog de vrijdagmiddag tot eind januari. Dan zit het er weer op. Dan is er eventueel nog een kleine kans dat ik op maandagmiddag aan het werk zou kunnen. Ergens heb ik het idee dat het slim zou zijn om het allemaal nog even vol te houden om dat nog aan te kunnen zien. Maar afgelopen vrijdag was zo'n ramp dat ik even niet weet waar ik de moed en de energie vandaag moet halen voor nog 3 van dat soort middagen! maar om bij de rode draad te blijven. maandagmiddag is de gunstigeste middag voor mij om te gaan werken omdat manlief dan thuis. Voor alle andere middagen zou ik bso moeten regelen voor mijn dochter, watook weer geld kost. Dus bijv. ik dinsdagmiddag 4 uur werken, dochterlief ook 4 uur kosten bso. Dat schiet toch niet op? Dus begin wat dat betreft te twijfelen hoeveel zin het allemaal heeft. Nou ja, ik ga vanmiddag proberen afleiding te zoeken met dochterlief, die is ook al zo aan het hangen. Vanavond nog eens praten met manlief....
Bedankt voor de felicitaties Mees: Weet ik niet precies, had al een tijdje zo'n gevoel dat het raak zou zijn, maar kan niet echt zeggen waardoor. Afgelopen 2 dagen wel snel moe en emotioneel. Dacht eerst dat ik ongesteld moest worden, dan heb ik ook altijd zo'n dag dat ik heel emotioneel ben. Maar nooit 2 dagen. En ik had soms hele lichte buikpijn, zoals bandenpijn. Maar het was echt vooral een gevoel, of een gedachte eigenlijk. Ik heb wel even getwijfeld of ik het berichtje zou plaatsen, voel me bijna schuldig dat het weer gelukt is. Ik weet dat jullie wel gewoon blij voor me zijn, maar eigenlijk waren jullie eerst aan de beurt, dat had ik jullie echt zo gegund!! Lastig dat je maar een half uurtje kunt bellen, moet je er maar net door komen. Maar gelukkig is het gelukt. Hebben ze een week nodig om te overleggen? (Ben even kwijt wat DD is) Waxientje: Wat vervelend dat het zo slecht gaat op je werk! Geeft toch niks dat je niet de vrolijkste bent, gooi het er maar uit hoor! Heel veel succes met het evaluatiegesprek morgen.
@Wax: vervelend dat het vorige week zo rot is gelopen. Is dat evaluatiegesprek naar aanleiding daarvan, of staat dat er los van. En heb je geen goede suggesties hoe dingen anders kunnen? Vaak is het makkelijker als je opbouwende kritiek kunt geven. Dan wordt zo'n gesprek ook minder beladen. Je weet maar nooit en soms zijn ze op de werkvloer gewoon niet tactisch en hebben ze niet door hoe dingen op een nieuweling overkomen. Snap dat je zenuwachtig bent, maar probeer dingen positief te brengen. En jullie er ook weer tegenaan? Vindt deze dagen na kerst ook altijd een beetje een afknapper en zijn ook niet mijn meest gelukkige dagen. Weer een jaar voorbij zonder zelfs maar in de buurt van een zwangerschap geweest te zijn (terwijl we vorig jaar nog vol goede moed naar het nieuwe jaar keken, want we zouden 2012 toch zeker zwanger gaan worden of afsluiten). Nou, mooi niet dus. Dus ja, dat spookt ook door mijn hoofd. De onzekerheid van weer een nieuw jaar en of die dan eindelijk wel gaat brengen wat we zo graag willen. We zullen het niet weten, we kunnen er alleen maar weer met een frisse blik tegenaan kijken.
@Sayen: voel je niet schuldig, meid! Ik ben juist blij als een van ons zwanger is. Omdat we allemaal de jongste niet meer zijn. Het geeft voor mij ook een beetje moed, dat het nog steeds mogelijk is. Dus niet schuldig voelen en vooral genieten van je zwangerschap, hoor! DD is de afkorting voor Dusseldorf. Zij zijn veel verder met technieken en hier in NL in mijn eigen zkh loop ik daar toch een beetje in vast. In DD doen ze bijv. ook assisted hatching. Dat is een techniek bij ivf en icsi, waarin ze een gaatje maken in het schilletje van een embryo. Als je wat ouder bent is het schilletje van een embryo vaak wat stugger en pakt daardoor moeilijker of niet uit (en nestelt dan ook niet in). Door deze techniek wordt het 'uitpakken' en innestelen daarmee bevordert. In NL doen ze deze techniek nog niet en in DD kun je dat er gewoon bij 'boeken'. Ook doen ze meer met amh-waarde. Dat is een waarde die te maken heeft met je eicelvoorraad. Hiervoor schrijven ze ook een soort hormonen voor, wat ze in NL ook niet doen. En ook met het slikken van dat bepaalde hormoon nemen ook de kansen toe om zelfs spontaan makkelijker zwanger te worden. Dus zeker de moeite waard om (voor ons) te proberen. Ik kan echter pas 25 april terecht voor een intake.
Klinkt goed, lijkt me zeker het proberen waard! Jammer dat je in april pas terecht kunt, maar wel fijn dat de mogelijkheid bestaat. Hopelijk helpt het!
Dames ik kom weer wat vaker kijken hier, want ik hoorde dat ik gemist werd Hier ook een bewogen tijd, op dit moment, maar daar ga ik nog even niet op in, kort door de bocht ben ik sinds een week bij man weg, en is er nog een lange k... weg te gaan. @wax, wat vervelend dat het zo gaat met werk, tis ook wel stom idee dat je werkt om opvang voor je kind te betalen. Klinkt zo raar, maar als je dan leuk werk hebt, en je kleine heeft t leuk, is het ok,maar anders.... goed nadenken meis! @sayen gefelli hoor! Geniet van je wolk, al het roze is toch zekers welkom hier? Bij mij zal het geen roze wolk meer worden, eerst maar es rust en huis en alles regelen, dan komt dat misschien ooit nog es! Voor de dames die mijn schrijfstijl niet herkenne, pbtje mag altijd! Ik was regelmatig (te???) aanwezig hier, en had meestal wel wat geinigs over dochter lief te vertellen! Ze is nog steeds een verschrikkelijk lief bijdehand meisje Tot gauw
@Mams: ik denk dat we je nog wel zullen herkennen...hihi.. Fijn dat je er weer bij bent! Vervelend hoe het allemaal gelopen is en de weg die je nog te gaan hebt. Maar je bent een sterke vrouw! Jij komt er wel (met een beetje hulp en advies van ons). @Sayen: ik vind het ook zeker de moeite waard. April is idd nog ver weg en stiekem hoop ik dat het allemaal niet nodig meer hoeft te zijn. Zat te denken dat ik volgende week anders maar eens bij mijn zkh vertel dat ik een afspraak gemaakt heb en pas eind april terecht kan. Wie weet kan mijn arts nog wat betekenen wat 'wachttijd' betreft. Je weet maar nooit.
Goedemiddag allemaal @Sayen GEFELICITEERD! Wat fijn om weer roze nieuws te horen en wat een onzin dat je je hierover schuldig voelt. Totaal niet nodig. Ik had niet in de gaten dat we nummertjes getrokken hadden en dat jij nu aan het voordringen bent. Hihi. Ik zie het als een prachtig kerstcadeau voor jullie. Ik hoop wel dat we je snel zullen volgen zodat er weer een aantal tegelijk kunnen zwanger zijn... @Maureen wat fijn weer even van je te horen. Ik hoop heel erg dat binnenkort voor jou de zon weer gaat schijnen meid. Het klinkt niet fijn dat je niet lekker in je vel zit. Dikke knuffel @Mams welkom terug, leuk dat je weer mee komt kletsen. Wat je vertelt klinkt als een heftige periode waar je nu doorheen moet. Ik wens je daar heel veel sterkte bij. Mocht je een uitlaatklep nodig hebben dan bieden wij graag een luisterend oor (of beter een lezend oog ) @Jeetje schiet het al een beetje op met je deadline? Lekker toch dat je dan straks even 'los' kunt met een bon. @Sil dat klinkt toch prima, een redelijk relaxte kerst en je maakt je ook nog eens wat minder zorgen. De kleine doet het dus nog steeds prima, fantastisch. @Mees, heb je inmiddels al schoenen? Lastig als dat altijd zo'n gedoe is. Maar meestal wanneer je echt wat moet hebben is het een hele klus. Juist wanneer het niet nodig is of wanneer je even krap bij kas zit, zie je allerlei leuke dingen.Balen is dat altijd he. Hopelijk hij jij vandaag geluk. Hier de kerst ook redelijk door gekomen dankzij de hele 'paracetamol familie' Dat was weer eens wat anders als kerstontbijt. Ik was eigenlijk nog te ziek en eerste kerstdag 's avonds daardoor ook helemaal kapot toen de familie weer naar huis ging. Tweede kerstdag heb ik me heerlijk bij mijn ouders laten verwennen en verder niet zoveel gedaan maar toch bekaf toen ik 's avonds thuis kwam. Het slapen wil 's nachts totaal niet. Ik lig zo vreselijk te hoesten dat ik gewoon medelijden met mijn buren heb want die moeten er haast wel wakker van worden. Veel aan het spoken dus 's nachts. Tegen de ochtend val ik dan nog een keer in slaap en vanmorgen zowaar tot half 11!!! liggen slapen. Hoezo ik had het nodig. Toch vandaag wel het gevoel dat het beter gaat. Vanmorgen mijn hele huis apotheek maar weer aangevuld want die was tijdens de kerst zo goed als op. Morgen gepland om met mijn moeder te gaan shoppen en zaterdag komen een vriendin, broer en schoonzus de kerst restanten opmaken waarna we samen naar de film gaan. Dus ik hoop wel dat ik miraculeus ga herstellen want ik heb maar weinig zin om mijn vakantie te laten vergallen door zo'n keelontsteking. Ik wilde ook nog mijn logeer/babykamer gaan verven maar of ik die puf kan opbrengen deze vakantie weet ik nog niet.
Nou Boud ook al zo lief, kan wel zeggen dames dat ik echt blij ben dat ik hier weer kan kleppen zeg! Ook al kan ik voorlopig ff niet bezig zijn met zwanger worden, leef ik nog net zo graag mee met jullie! En ach er zijn altijd goede tips langs gekomen hier, dus ja daar hoop ik natuurlijk ook op hè!
@sayen, gefeliciteerd!!!!! heerlijk met roze het haar uit! @mees, fijn dat je geslaagd bent voor schoenen. Als het moet is dat vaak lastig..... fijn dat alles in werking is voor DD. @jeetje, heb je je bon al verzilverd? Altijd leuk zo'n bon! @waxientje. Balen dat het niet zo goed gaat op je werk. Hopelijk brengt het nieuwe jaar verbetering @boud, balen dat je ziek bent! Das nooit fijn, maar zeker niet met de kerst. Beterschap @mams, das een heftig begin van het nieuwe jaar voor jou! Sterkte meid! Hier lekkere kerst gehad en de kleine man heeft zich super gedragen! Hij had het enorm naar zijn zin en wij dus ook.... net lekker op de fiest weg geweest, wat is dat heerlijk! Heb al hele tijd niet meer gefietst, dus werd ook wel weer tijd. Foto staat op fb.
@Boud: vreselijk als je 's nachts zoveel moet hoesten. Ik lig nu, uit voorzorg, wat hoger op twee kussens, om inderdaad niet te stikken van het hoesten. Hopelijk knap je snel op, want zo te horen heb je nog plannen genoeg voor de komende dagen. @Mams: zoals je kunt lezen staan we klaar om je met raad en daad door deze moeilijke periode te slepen. Dus spui maar gerust al je gal en je zorgen. Voldoende oren (en digitale schouders om op uit te huilen). @Justme: zag inderdaad al een leuke foto op fb voorbij komen van je kleine man op de fiets. Wat gaat het dan al weer hard als je dat ukkie van zo kort geleden nu al zo trots in zijn fietsstoeltje ziet zitten. @Xon: jij had morgen weer een echo, toch? Nou, hopelijk liggen er een paar mooie follikels op de loer. Hier weer terug van het werk. Voordeel is dat het niet druk was geweest en ook op weg van en naar het werk je lekker door kon rijden. Mijn man staat weer op punt van vertrekken en dus weer een 'eenzaam' avondje voor de boeg. Mijn zoontje roggelt ook als een zeehond, dus die zal er vanavond ook op tijd inliggen (en moeders erbij op de bank).
Sayen, van harte gefeliciteerd! Maureen, fijn dat je weer even iets van je hebt laten horen. Ik hoop dat er voor jou ook een beter jaar aan zit te komen. Mamsie, vervelend om te horen dat het zo is gegaan, maar stiekem niet heel verrassend. Hoe is je dochter eronder? Jeetje, nog iets gekocht voor die bon? Altijd leuk om even 'gratis' te winkelen. Mees, nieuwe schoenen! Weet jij of er onderzoeken zijn naar de grotere slagingskans van dat assisted hatching? Heb jij zoiets gevonden op internet? Boud, toch echt ziek ! En die symptomen zijn idd de symptomen die rondgaan. Ik hoest ook nog steeds, nu al tweeenhalve week, niet normaal toch? Nou ik hoop dat het toch nog snel over gaat zodat je een beetje van je vakantie kunt genieten. Hier godzijdank de kerst weer voorbij. Ik heb echt een grondige hekel aan kerst. Echt zonde van twee vrije vakantiedagen. Eerste kerstdag met een boek op de bank gezeten en s avonds een pannenkoek voor mezelf gebakken. Gisteren bij mijn ouders geweest en gegourmet. Dat was wel gezellig hoor en mijn mams had een nieuw gourmetstel maar daar dat was toch niet helemaal ok aangezien tot drie keer aan toe de stoppen doorsloegen hahaha. Dus het oude gourmetstel maar weer uit de kast gehaald. Morgen moet ik weer naar het zh voor een echo. Ik knijp hem eigenlijk vreselijk. Als er morgen niet tenminste drie kleine follikeltjes te zien zijn is het helemaal over en uit. Dan wordt het een IUI, nummer 8 en dat gaat hem zeker niet worden, en dan gaan ze geen nieuwe IVF poging meer doen en zijn de mogelijkheden voorbij. Ik weet gewoon niet meer wie ik aan moet roepen, oma/god/boedha of ik weet niet wie, of wat ik voor geluksmuntjes/poppetjes/maansteentjes of wat ik nog meer kan bedenken. Nou ja, gewoon afwachten is voor de zoveelste keer weer het enige wat ik kan doen.
@Xon: ik heb niet verder naar onderzoeken gezocht, maar had er wel eens (hier in een van de topics) over gelezen. Het leek me op zich wel logisch dat als een schilletje niet kan openen en kan innestelen er ook geen zwangerschap kan komen, dus alle hulp daarbij lijkt me aan te raden. In DD doen ze dit al langer en kun je het er gewoon 'bij bestellen'. Kost 160 euro meer geloof ik. Dus de moeite waard om te proberen (want dit wordt niet door de zorgverzekering vergoed). En ik ben zelf ook niet zo'n kerstvierder. Vindt de aanloop er naar toe meestal leuker dan de dagen zelf. Moet zeggen dat de kerstdagen voor mij deze keer best gezellig waren. En meid, we gaan enorm hard duimen dat er morgen zeker 3 mooie follikeltjes te zien zijn. Dat moet gewoon!
@ Xon ook jij dank je meis, gaat bij jou ook nog moeilijk lees ik. Mijn meisie was met kerst bij haar paps, morgen hoop ik haar mee naar huis te krijgen, al met al ben ik pas een week weg, en heb ik haar de eerste dagen hier gehad. Ik zit nu bij mijn vader thuis, en dat is goed te doen nog. Hopelijk gaat morgen alles goed, en dan maar zien hoe ik haar hier kan houden. Begrijp me niet verkeerd, ik wil haar niet der vader onthouden, maar ik wil ook niet dat hij haar als schaak stuk in gaat zetten, dat deed ie nu al. Ik wil me niet meer laten manipuleren, dus moet ik nu sterk zijn. Hij is voor zowel mijn geest als me meisie haar geest niet goed. Dus dan maar eerst een omgangsregeling regelen, opdat ik zeker weet dat hij dat na komt,mondeling is te link in dit geval. Bjz geeft mij in deze gelijk, dus hoe moeilijk ik dat ook vind, ik haal haar op morgen, en als ze mee is ben ik opgelucht. Eigenlijk zou ik dan oud en nieuw daar vieren met haar, maar daar zie ik dan dus van af. Alleen moet ik dat wel durven zeggen... dat word moeilijk. Dus ja ik zal wel regelmatig komen spuwen hier, sorry!
@Sayen:gefeliciteerd meid! Wat ontzettend leuk! @Xon:succes morgen!Ik duim heel hard voor je! @Mams: wat een verdrietige toestand meis! Heel veel sterkte met alles! @Mees:fijn dat je nieuwe schoenen gevonden hebt! @Boudicca: beterschap meid! @Jeetje: heb je wat leuks uitgezocht van je bon? @Just:fijn dat het zp goed gaat met de kleine man!