@Mams: lijkt me zeker geen overbodige luxe om dingen goed (schriftelijk) vast te leggen bij jullie. En misschien dat je een soort van intermediair kan inschakelen die daarbij bemiddelt, zodat de gemoederen niet te hoog oplopen. Je moet nu voor jezelf kiezen en dat zal je niet in dank afgenomen worden. Maar je komt maar lekker spuien, meid!
Hoi meiden, Mees, goed dat het allemaal gelukt is met je schoenen. En wat ze daar in DD allemaal doen, ik weet niet maar ik zou dan liever wachten tot april dan misschien hier weer een poging verkloten. Komt tijd komt raad meid. Echo: nee niet vandaag ik heb maandag een echo gehad en als het goed is weer maandag, ze zou me nog bellen maar is dat waarschijnlijk vergeten dus ik bel morgen zelf even, maar in principe is het 1 keer in de week bij hun voorkeur op maandag. Door de feestdagen wat warrig nu, maar de afspraak van 8 januari staat al wel dan is de volgende groeiecho. Mams, welkom terug hoor!! Het gaat idd nog een moeilijke tijd worden voor jou en je meisje, maar jij gaat jullie er vast doorheen slepen en kom hier maar lekker spuien hoor!! Heel veel sterkte. Xon, veel s6 morgen!! We duimen voor mooie dingen hoor!! Sayen, ook jullie natuurlijk van harte met de positieve test!! Boud, beterschap meid!! Knuffellllllll...
@mams: ook hier weer welkom! Wat een moeilijke tijd om door te maken maar je komt op mij altijd heel sterk over en gaat voor je meisje door het vuur, dus het komt vast goed allemaal! Maar het zal nog wel een behoorlijk pittige weg worden die je moet afleggen. Kom hier maar lekker 'spuwen' hoor! Heel veel sterkte en hopelijk krijg je je meisje gewoon mee morgen. @Xon: ik duim super hard dat er minstens drie follikels te zien zijn morgen hoor!! @Boud: wat vervelend als je zo beroerd bent zeg. Hopelijk ben je gauw helemaal opgeknapt en kun je nog genieten van je vakantie. Nou, ik met bon naar de winkel, maar in deze hadden ze helaas niet zoveel keus (was de dichtstbijzijnde) dus nu ga ik morgen toch maar naar een andere vestiging verder weg die wat groter is. Ik had natuurlijk wel wat kunnen nemen hier maar vond het een beetje zonde als het niet echt iets was wat ik wilde. Nou ja, nu morgen nog een keer verplicht winkelen
@Syl: dat is ook de reden dat ik graag bloed wil laten prikken en dat door wil mailen naar de arts in DD. Dan kan ik misschien alvast met de hormonen beginnen en kan ik vanaf april gelijk daar van start. Het kost lichamelijk en geestelijk toch behoorlijk wat zo'n poging, dus wil wel het idee hebben dat, als ik aan een poging begin, toch enige kans van slagen heb. Dus dan maar iets langer wachten, iets langer doorklussen en dan maar op naar DD. Voordeel van DD is ook dat ze alle embryo's invriezen, ongeacht de kwaliteit. Dus voor mijn gevoel doen ze veel meer moeite om alles uit een poging te halen. @Jeetje: wat jammer dat ze niet hadden wat je nodig had. Jammer dat jullie daar geen Hema hebben. Heb daar ook veel weggehaald, zoals rompertjes, hydrofielluiers e.d. Misschien dat je zus nog wat voor je mee kan nemen. En ja, vreselijk, morgen weer shoppen voor de baby....hihi... @Mams: er zal nog een lange weg te gaan zijn. Vertrouw op je kleine meisje. Kinderen spreken eerder de waarheid dan volwassenen. En jullie band is zo sterk, daar komt niets tussen, hoor! Ik hoop maar dat hij morgen niet moeilijk gaat doen als je de kleine op gaat halen. Hij zou ook wel gek zijn. Hij heeft immers al een zoon die ook niet al te veel staat te springen om naar hem toe te gaan. Als hij moeilijk doet, heeft hij er straks ook nog een dochter bij die hem niet wil zien. Ik zou, als ik jou was, in ieder geval alvast voldoende informatie inslaan om jezelf en je dochtertje zo goed mogelijk in te dekken. Maar dat gaat jou wel lukken.
Lieve meiden enorm bedankt voor de steun, laten we nu maar ff dat onderwerp varen....ben nog huiverig voor meelezer! FF gauw een paar pagina;s door kleppen graag! Weltrusten hoor
Ik wilde net vragen of je daar niet bang voor was ... maar je hebt het zelf al door! We kleppen verder hoor!
Mees, het schijnt dat ze in Zwolle ook assisted hatching doen (en las ook ergens Rotterdam). Ik las dat bij dat ziekenhuis in Zwolle met een onderzoek met 50 paren dat er 17 paren een positieve zwangerschapstest hadden maar er uiteindelijk alsnog maar 9 kindjes zijn geboren. Dus minder dan 18 a 20% kans. Dat is gemiddeld misschien ietsie pietsie meer dan een gewone IVF. Ik zal er morgen in mijn zh ook eens naar vragen hoe zij er tegenaan kijken (als ik tenminste niet dat vervelende mens heb).
@Xon: Bedankt voor het opzoeken van de percentages. Op de site van DD staat ook een tekstje wat het inhoudt, maar daar worden natuurlijk geen percentages genoemd, maar wel dat het iets zinvols is. En het klopt dat ze in Zwolle zo'n onderzoek hebben lopen. Je wordt in 2 groepen ingedeeld en de ene groep krijgt AH en de andere helft een 'gewone' ivf. Heb het er met mijn gyn over gehad, in de hoop dat zij misschien iets voor mij kon betekenen. Ik heb er wel belangstelling voor, maar Zwolle is voor mij best een eindje rijden en als ik dan al die moeite doe voor een 'gewone' ivf. Maar helaas kon mijn arts hier niets aan betekenen. Ze zei dat ze wel nieuwsgierig naar het onderzoek was en mede daardoor begon ze zelf over of DD niet iets voor ons zou kunnen zijn. In Zwolle wordt je blijkbaar door een computer in twee groepen verdeeld, dus helaas geen ruimte voor een kruiwagen. Ben benieuwd wat ze bij jouw zkh zeggen (als je inderdaad niet de bitch hebt). Ga zo nog maar eens bij mijn zoontje kijken. Was vanavond bij mijn ouders en hij stootte enorm hard de zijkant van zijn hoofd. Vindt dat altijd zo eng. Heb het gelijk gekoeld en heb hem ook wat langer opgehouden tot ik zeker wist dat er niets te zien was. Hij gaf zelf ook al aan dat de pijn al over was en was ook goed aanspreekbaar. Maar heb het spaans benauwd en ga zo toch maar stiekem weer even bij zijn bedje kijken. Pff....
@Mees: mijn zusje brengt ook al een hele lading mee inderdaad van de Hema en V&D! Zoals dus hydrofielluiers en rompertjes en ze heeft heel veel leuke kleertjes gekocht Ach gos je zoontje!! Maar gelukkig leek het mee te vallen. @Xon: heeeel veel succes vandaag, ik hoop echt op goed nieuws!! Nou, ik ga even ontbijten en dan op pad, dus tot later!
@Xon succes vandag, ik duim voor je! @Wax jij vandaag je evaluatie gesprek toch? Sterkte meid, ik snap dat het spannend is maar wat Mees zei is ook een beetje mijn idee erbij. Verder zou ik gewoon eerlijk noemen dat je het moeilijk vindt en vraag daarom om betere begeleiding. Als jij duidelijk weet te omschrijven op welke momenten of in welke situaties jij het gevoel hebt de grip op de situatie te verliezen, zijn de vast ervaren collega's in staat om je daar advies in te geven. Ik vind het trouwens maar raar dat jij meteen maar je eigen boontjes moet doppen en eigenlijk nu pas na een maand of 3 een evaluatie gesprek hebt. Dat had om te beginnen al veel eerder gemoeten.(Maar helaas gebeuren dit soort dingen veel vaker, weet ik alles van) Nu ben je al die tijd aan het rommelen geweest voor je gevoel. Ik denk dat het voor het grootste deel fout gaat (voor je gevoel) omdat je het wiel zelf moet uitvinden. Dat is niet jou fout maar die van je werkgever. Succes vandaag, ik duim voor je.
@Xon: heeel veel succes vandaag, meid! Ik hoop op goede berichten. @Jeetje: je zus lijkt wel een pakezel, maar gelijk heb je. Dit soort spullen kun je vaak het beste bij de Hema kopen. Mocht je nog iets te kort komen, ik stuur het ook met alle plezier naar je op. Zou het liever komen brengen, maar dat is wat ver. @Wax: veel succes met je gesprek. Boud heeft het prima verwoord. Het is ook een evaluatiegesprek, dus betekent dat het een gesprek is voor verbeterpunten. Heb je een lijstje gemaakt met punten die je zou willen bespreken. Nou, meid, sterke bak koffie drinken, diep adem halen en je kunt het best! Hier vannacht enorme k*t geslapen. Ik lag er pas laat in. Dat was mijn eigen schuld. Ik was mijn fotobestanden naar mijn nieuw laptop aan het overzetten en dat duurde nogal lang en van het een val je weer in het ander. Toen ik om 2 uur naar bed ging, hoorde ik ineens geluid alsof er iemand op het platte dak van onze slaapkamer liep. Ik lag stijf van schrik en met een hartslag die bijna mijn borstkast uitsprong. Held die ik ben, toch stiekem aan de zijkant van het gordijn gekeken, maar niets te zien. Heb toen, bij wijze van afleiding, mijn man even gebeld (die nachtdienst had) en die was gelukkig al onderweg naar huis. Later heb ik het nog een keer gehoord, maar toen hoorde ik gelukkig de sleutel in het slot dat mijn man thuis kwam en ben ik gelijk in slaap gevallen. Vanmorgen voor de zoveelste dag op rij weer met koppijn wakker geworden. Ben ook weer verkouden. Was vorige week al niet lekker, ben toen naar de acupunctuur geweest en toen ging het wel weer. Maar met kerst werd mijn zoontje snotverkouden en heb ik het gewoon weer terug van hem gekregen. Was eigenlijk van plan vandaag op visite te gaan bij een oud-collega. Maar bedacht me net, dat haar man een nogal zwakke gezondheid heeft en dat het me niet verstandig lijkt dan met twee bacil-bommen bij hem op bezoek te gaan. Aan de andere kant praat je dan ook weer (te) veel over het werk. Zij kent de probleem-personen op het werk als geen ander. En ik wil eigenlijk deze vakantie zo min mogelijk met mijn werk bezig zijn. Dus ik ben er nog niet uit, maar het lijkt me niet verstandig om te gaan.
@Wax: nee, meid! Hoe kan dat nu? Kun je iets met de argumenten die ze gebruikt hebben? Hoe voel je je? Zwaar klote, meid! Een hele dikke knuffel.
Ik voel me klote. En het voelt erg oneerlijk. Ga erg aan mezelf twijfelen, maar weet nu wel zeker dat ik geen poging meer ga doen om met kinderen te werken, ik hou het bij die van mezelf. Argument was dat 'we in deze situatie te weinig voor elkaar kunnen betekenen'. Ook omdat zij een kleine organisatie zijn. En de groei tegenvalt. Ik heb zelf ook aangegeven dat het heel anders was in de praktijk dan ik in de gesprekken had verwacht. En heb ze goed laten weten dat ik meer ondersteuning van ze had verwacht.
@Wax: ik had al de indruk dat ze je een beetje 'op de groei' hadden aangenomen en begreep ook al dat je bijna nooit ingedeeld werd. Goed dat je in ieder geval hebt aangegeven dat je een stukje begeleiding gemist hebt. Zou je ook geen oppasmoeder willen zijn? Gewoon lekker in je eigen omgeving? Nou, dat zijn vragen voor later, eerst maar even deze kater wegslikken. Snap dat het je even wat rauw op je dak valt.
@Wax: dit jaar zal niet de boeken in gaan als je beste jaar inderdaad! Schrale troost. Dit kutjaar duurt nog maar 3 dgn en het kan volgend jaar alleen maar beter worden. Dat het voor jou maar snel oudjaar mag zijn en je een dikke streep onder dit jaar kan zetten. Knuffel, meid!