Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: ook ik ben compleet sprakeloos en uit het veld geslagen. Wat is dit ontzettend kut!!
    Ik hoop ook dat er ergens een oplossing moet zijn. Ik heb in DD gekeken, maar daar behandelen ze, hoe kut en oneerlijk, alleen paren. Maar misschien dat je toch eens met ze kunt bellen of je voor een second opinion en advies daar toch een gesprek kunt regelen. Er moet toch een manier zijn. Het mag hier niet zo voor je eindigen.
    Misschien nog een brug te ver en misschien valt dit voor jou even op een verkeerd moment, maar je had het net zelf over adoptie. Heb je ook wel eens aan pleegzorg gedacht. Ik begreep dat er ook langdurige pleegzorg bestaat waar het kind zeker tot de 18e bij je blijft. Dit zijn ook heel jonge kinderen. Bij mijn weten is daar geen beleid of je alleenstaand bent of niet en zeker voor zo iemand die zo veel te bieden heeft als jij en met zo'n pedagogische achtergrond, zou dit misschien (ooit) een optie voor je kunnen zijn. En ook deze kindjes mogen je 'mama' noemen! Ik hoop niet dat je me kwalijk neemt dat ik je dit voorstel, maar ik wil je hoe dan ook zo graag helpen en meedenken hoe we jouw droom toch uit kunnen laten komen.

2. Nil70

Nil70 Actief lid

30 mrt 2012
    153
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Xon, ook ik ben sprakeloos :(. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat er toch op de een of ander manier een kans (hoe klein dan ook) of andere opties zal zijn. Een hele dikke knuffel!

3. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mees langdurige pleegzorg bestaat maar je moet er wel rekening mee houden wanneer je daaraan begint, dat het nooit 'je eigen' kindje wordt. Je blijft altijd verantwoording moeten afleggen aan instanties en je moet meestal al je keuzes ook overleggen en voorleggen aan ouders en instanties. DIe zullen met bijna alles het laatste woord blijven houden. Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik heb diep respect voor de pleegouders die ik via mijn werk ken. Ze doen fantastisch werk maar ik denk dat het een illusie is om te denken dat een pleegkind een eigen kind zou kunnen vervangen. Je blijft toch altijd vanuit een soort professioneel oogpunt met zo'n kind omgaan omdat het niet je eigen kind is.

4. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @xon, jeetje zeg, dat was niet het einde van het jaar waar we op gehoopt hadden. flink balen zeg! maar weet je zeker dat geen enkel zh een punctie doet onder de 3 follicels? behalve over de grens dan.

@wax, jij ook dikke knuf meid! hopelijk wordt 2013 een beter jaar voor je.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: sorry, schoot me weer wat te binnen. We hebben het laatst hier ook gehad over eiceldonatie. Zou dat nog een optie zijn om eens verder in te verdiepen?

6. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Dank jullie wel voor jullie lieve reacties.

Wat betreft pleegzorg, wat Boud al zei het kindje is nooit van jezelf. En je mag wel idd als alleenstaande dat doen maar je mag weer niet meer dan max 3 dagen werken.
    Sja, een kindje onderhouden en 3 dagen werken is financieel ook niet mogelijk.
    Ze hebben zich allemaal leuk ingedekt.
    En mijn ex had natuurlijk ook een zoon waar ik heel veel van hield, maar toen het uitging ging hij ook weg.
    Dubbele pijn, dat is met een pleegkind natuurlijk net zo, denk niet dat ik dat kan.

Ik denk ook de hele tijd er zijn toch ook zat vrouwen die ongewenst zwanger zijn, jonge tienermeisjes bv, ik zou met liefde hun kindje opvoeden.

En al die embryootjes die in de vriezer liggen van al die zh en die niet meer gebruikt gaan worden en na 5 jaar vernietigd worden.
    Pffff hoe zonde is dat?

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: het is gewoon oneerlijk. Ze willen de kosten van de zorg naar beneden hebben, maar gooien liever embryootjes door de gootsteen ipv dat ze er andere mensen mee helpen. In dat opzicht snappen ze het in het buitenland vaak wel beter als het om zulke dingen gaat. En wat jij zegt, iedere randdebiel kan maar raak fokken (vaak worden kinderen uit huis geplaatst, maar ze gaan gewoon door met kinderen krijgen).
    Ik zou, als ik jou was, zeker eiceldonatie nog eens overwegen. Wanneer krijg je die IUI eigenlijk? En wanneer heb je weer een fm?

8. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Xon, wat ongelofelijk k*t zeg! Ik heb er even geen woorden voor! Hele dikke knuff meid!

Assisted hatching doen ze ook in Wolvega in die kliniek waar ik het ook over had met Mees. Dit weet ik omdat die vrouw van onze neef het bij hun laatste terugplaatsing (volgens mij 20 dec) van die ene embryo ( en dus nog in afwachting of gelukt is of niet) is toegepast.

Weet niet of je er wat aan hebt, maar dit is de site: Fertiliteitskliniek Nij Barrahs - IVF, IUI, ICSI, Donorinseminatie, Ovulatie inductie, Cyclusbewaking

En je weet het, wat ik voor haar zou willen doen zou ik ook wel voor jou willen doen mocht je het willen hè! Je weet wel wat ik bedoel, mocht dat een mogelijkheid zijn, zou ik wel eiceldonor willen zijn om jou grote wens proberen uit te laten komen.

9. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh en Xon, de kliniek in Wolvega werkt ook samen met Düsseldorf!

10. Sayen

Sayen Actief lid

17 jan 2011
    241
    0
    0
    N-Limburg
    Xon: Oh nee toch, wat een teleurstelling! Ik had zo gehoopt op goed nieuws. Ik hoop dat je toch nog een mogelijkheid kunt vinden om je wens in vervullig te laten gaan.

Lyanna: Wat onwijs lief van je dat je dit aanbied!!

11. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Heb een nachtje geslapen over de gebeurtenissen van gisteren en ook fanatiek geschilderd nog gistermiddag en gisteravond. Kan er nu volmondig dit over zeggen: ik ben blij dat ik er vanaf ben! En we zien wel wat het komende jaar gaat brengen. Plannen doe ik niet meer.

12. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha, wax, you go girl!!

13. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Goed zo, Wax!!

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Wax: hartstikke goed van je!
    @Xon: hoe is het met je, meid?

15. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Xon: heb je nog een beetje kunnen slapen vanacht meis?

@Wax: zo mag ik het horen!

16. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Goed zo, Wax!
    Soms moet je denken krijg de %$#*&^%.

Met mij gaat het maar zo zo.
    Ik voel me niet mezelf. Ik voel me down en lamlendig.
    Vraag me maar de hele tijd af 'waarom'?
    Waarom is alles zo oneerlijk?
    En waarom wordt er zoveel onderscheid gemaakt tussen alleenstaanden en stellen (zh en adoptie)?
    En waarom zijn er zóveel kindjes die een slecht leven hebben en waarom is het zo moeilijk om die een beter leven te geven?
    Mijn hele leven heb ik al moeder willen worden, ik prik en slik me al drie jaar suf aan de meest vreselijke medicijnen en met niks, nada, noppes als resultaat!
    HOE ONEERLIJK IS DAT?
    Aaaaaarrgggghhhhhh, ik ben vooral ook zo ontzettend boos.
    Mees, maandag moet ik weer voor een echo en dan is het even afwachten wat er wel of niet zit en wat er wordt afgesproken.

Bedankt lieve Lyanna voor je aanbod.
    Ik heb geen idee wat de mogelijkheden hiervoor voor mij zijn.
    Ik ga dit zeker nog met mijn zh overleggen, maar nu eerst nog maar heel even afwachten op wat gaat komen.

17. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Ik heb gewoon geen woorden, het lijkt wel een behoorlijk softe einde van het jaar te worden voor sommige van ons zeg, ben er echt ff stil van. Sterker nog, ik gaat een stukje fietsen met me meisje, misschien heb ik straks wel weer een leuke blooper ;)

Gewoon een lieve knuffel van mij

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: snap heel goed je boosheid! Zoveel rotzooi, zoveel moeite en letterlijk bloed, zweet en tranen. En dan nog met lege handen. Misschien zou je eens met maatschappelijk werk van het zkh kunnen praten. Je hebt nogal een traject afgelopen de afgelopen jaren met zoveel spanningen. Wie weet is het lekker even je ei kwijt te kunnen en je boosheid te uiten.
    Ik zou zeker alle opties die er nog zijn met je zkh bespreken. Heel veel sterkte, meid. Ik wou dat ik meer voor je kon doen. Als mijn gezin compleet was geweest en ik had zelf geen bejaarde eitjes gehad en zoveel moeite met zwanger worden, had ik zelfs met alle liefde draagmoeder voor je willen zijn. Want ik gun het je zo ontzettend graag. Weet dat je altijd even bij ons je hart kunt luchten, hè? Knuffel, meid!

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: is het nog gelukt met de meubeltjes in elkaar zetten?
    @Mams: geen ongelukken gehad met fietsen gisteren?

Wij gaan zo naar mijn schoonouders vertrekken. M'n zoontje en ik zijn nog steeds verkouden en niet helemaal fit, maar de mensen hebben op ons gerekend (en thuis zijn we ook niet fit en verkouden). Dus toch maar even gaan. Schrok ervan dat ik alleen morgen en overmorgen nog maar vrij ben van mijn werk. Had zoveel plannen, maar er is door mijn lamlendigheid helemaal niets van terecht gekomen.
    Nou, we gaan de boel maar eens inpakken!

20. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: jaa, is helemaal goed gekomen. Het stond allemaal in drie kwartier of zo! Ze waren met twee man en die weten precies hoe die dingen in elkaar moeten hè. Denk dat we er zelf wel een hele dag over zouden hebben gedaan :)
    We kunnen alles nog niet echt neerzetten zoals we willen omdat mijn zusje en haar vriend in die kamer slapen en er ligt nu dus een matras, maar het staat gewoon al super leuk, die meubeltjes!
    Nog een paar uurtjes dan zijn mijn zusje en haar vriend hier! Ik kijk er echt naar uit.
    En ze nemen (naast alle andere dingen!) ook een pak oliebollenmix mee! Ben benieuwd, heb ik nog nooit gebruikt, maar zo hoeven we de oliebollen niet te missen!
    Het is voor het eerst dat iemand van mijn familie in ons nieuwe huis komt. Ze hebben ook de kat en de vogeltjes nog nooit in het echt gezien. Ben benieuwd hoe de kat zal reageren. Eerst natuurlijk zich verstoppen ;)

Vanmorgen samen met mijn man het hele huis schoongemaakt. Ik zei al, we moeten vaker bezoek krijgen! Hij heeft wel beloofd ieder weekend even samen een uurtje of twee schoon te maken. Ik hoop dat ie zich eraan houdt, want het scheelt zoveel voor mij!

Nou, ik moet nog even snel aan het werk en dan gaan we richting vliegveld!

Deel Deze Pagina