Xon fijn dat alles goed gegaan is en gewoon 3 mooie eitjes!! Moet je nagaan dat ze die bijna niet gevonden hadden en dat je voor dit trio zo vreselijk in spanning hebt gezeten. Dat mogen ze op zijn minst belonen met drie mooie bevruchtingen. Nu lekker rustig bijkomen. Hopelijk heb je door die bloeding niet al te lang nog napijn. Dat had ik nl vorige keer wel waardoor het hele verhaal met toch wat tegenviel. Maar een ding scheelt zoiezo. Je hebt nog lekker vakantie dus alle tijd om het mooi rustig aan te doen.
Xon, wat geweldig meid!! Echt super hoor en nu gaan we verder duimen voor een bevruchting van alle eitjes!! Geniet jij nu maar ff na van je doping hahaha. Dikke knuffff. Vandaag weer echo gehad en tja vruchtwater is toch echt bijna op nu ppfff ik hoop dat ze het nog een paar weekjes vol kan houden, maar de arts was tevreden hoor, ze groeit goed en maakt het prima. Ze is dus gewoon dun en lang tja waar zou ze dat van hebben?? Hahaha al ben ik allang nie meer zo dun als een paar jaar geleden, gelukkig...Maar ook haar paps is lang en nie dik dus ja....Op naar de volgende groei-echo 8 jan.
Sil wat fijn dat alles vandaag toch weer goed was maar vreemd dat het vruchtwater haast op is. Ik dacht dat je gedurende de hele zwangerschap toch wel steeds vruchtwater aanmaakte maar blijkbaar is dat niet zo, of althans bij jou nu niet. Hebben de artsen ook enig idee waar dat aan kan liggen? Hoe schadelijk kan zoiets eigenlijk zijn? Er wordt toch altijd gezegd dat wanneer je vliezen gebroken zijn, en de kleine niet is ingedaald, dat je dan bedrust moet houden om beschadigingen te voorkomen, als de kleine al is ingedaald zou dit minder of geen kwaad meer kunnen. Is jou meisje al ingedaald dan?? Ik ben een complete leek natuurlijk maar snap er niets van dat jij gewoon mag rondlopen als ik dat naast al die verhalen leg die ik ook ken. (Niet dat ik je bedrust toewens hoor, lijkt me echt waardeloos, dus ik hoop dat je gewoon het advies houdt van rustig aan doen tot aan de bevalling die hopelijk nog een aantal weken op zich laat wachten.) Heel veel succes er mee in ieder geval, ben voor nu heel blij dat alles goed lijkt
@xon, super dat er ook 3 eitjes in zaten, de duimen draaien lekker door voor je! @syl, die kleine blijft nog wel ff zitten hoor, fijn dat alles naar omstandigheden zo goed gaat. is een klein vechtertje, die komt er wel! @mees, lekker dat je laptop nog goedkoper was, altijd mooi meegenomen. hier begint morgen het werken weer, 2 daagjes en dan al weer vrij wat is het leven toch goed
@Xon: nog steeds in hogere sferen? Wanneer hoor je hoeveel bevruchtingen er zijn. @Syl: fijn dat de kleine meid weer wat gegroeid was en het goed doet. Ook ik dacht dat vruchtwater zich nog wel weer ververste en aanvulde, maar dat is blijkbaar niet zo. Nou ja, ieder weekje 'on board' is er weer een meegenomen. @Justme: lekker zo'n kort weekje, hè? Dat is ook de reden dat ik vandaag toch maar begonnen ben. Dan heb je vast die drempel gehad, om weer te gaan werken (en mensen gelukkig nieuwjaar wensen). En dan is het zo weer weekend. @Sayen: mooie banner! Fijn weer een banner met goed nieuws te zien.
Hoi hoi, Xon, wauw wat gaaf dat het allemaal zo goed is gegaan. Hoe gaat het nu? Nog erg napijn? Syll, wat heerlijk meid dat het zo goed gaat met je meissie. Ik vroeg me ook af of het geen extra problemen met zich meebrengt als er geen vruchtwater wordt aangevuld? Gisteren de 2e groeiecho en ligging placenta gehad. De kleine doet het prima en ligt al met zijn hoofdje beneden. Wel al iets ingedaald maar ligt niet vast maar we hopen natuurlijk dat hij niet meer gaat draaien. Babykamer is bijna helemaal klaar, het is nu nog wachten op de gordijntjes. Net voor het eerst de gewassen kleertjes gestreken en in de kast gelegd, werd er toch een beetje emotioneel van Vanmiddag kennismakingsgesprek met kraamhulp, ben benieuwd of we een beetje voorbereid zijn. En daarna met vriend de laatste spulletjes aanschaffen.
Nil, ja fijn is dat he?? Ik heb ook alles nu gewassen en in de kast gelegd, ook ik moet dan wel even tranen hoor. Fijn dat alles goed gaat met de kleine en s6 met het gesprek vanmiddag, valt reuze mee hoor ze controleren niet meer zoveel als vroeger. @Vruchtwater: Tja ik weet het ook niet meiden, de arts zegt dat zolang ze niet droog ligt het nog kan. Uiteraard mag ik niet veel doen zodat zoveel mogelijk energie naar de placenta gaat ipv dat je dat zelf opgebruikt zeg maar. Naar buiten ga ik 1 keer per dag even een blokje om en dat is het eigenlijk, ik mag koken en mijn man 's avonds helpen met de afwas. Tja en ik vouw een keer een wasje op terwijl ik op de bank hang anders voel je je helemaal zo nutteloos en gisteren heb ik de commode van de kleine ingepakt ( dat dan stiekem weer wel maar dat kan je toch niet aan je man overlaten??Toch?? Hahaha). Dus dat is eigenlijk mijn dag in een notendop. En verder wordt vruchtwater normaal wel aangevuld en dat gebeurt bij mij ook wel maar te weinig, het is net voldoende om haar vochtig te houden en ze kan ervan drinken want haar maagje en blaas zijn goed gevuld. Mocht dat niet meer het geval zijn, dus als ze zou uitdrogen, maag en blaas leeg zijn, dan wordt ze met spoed gehaald, maar daar is gelukkig nog geen sprake van, de arts is tevreden zoals het nu gaat voor het moment dan. Dus we blijven rustig aan doen en luisteren braaf naar wat de dokter zegt........
@Xon: hoe is het nu met je en met de pijn? @Nil: hoe is het gesprek gegaan met de kraamzorg? Had er toen eerlijk gezegd ook heel veel van verwacht, maar meer dan je wensen aangeven en globaal hoe je gezinssituatie is, was het niet. Ik dacht dat ze ook je baby-kamer e.d. zou 'inspecteren', maar het was alleen praten. Ze stond bij mij met 20 min. weer buiten. (Had ik voor niets het hele babykamertje op en top klaar om mee te kunnen pronken). @Syl: fijn dat je toch kleine dingetjes in huis kan doen. En even een frisse neus is ook wel lekker. Ik zou anders ook langzaam aan gek worden, denk ik. En fijn dat de arts tevreden is. Iedere week in mama's buik is er weer een, moet je maar denken. En je gaat ongemerkt toch al hard richting die 37e week. Hier vandaag mijn vaste vrije dag. Wel lekker, gisteren mijn eerste werkdag van het nieuwe jaar en dan gelijk de dag erna al weer een vrije dag. Lekker uitgeslapen en toen koffie gaan drinken bij een oud-collega. Weer even geroddeld over de situatie op het werk en altijd weer prettig te merken dat ik in ieder geval niet gek ben (je zou het soms haast gaan denken). Daarna nog even naar babypark geweest om naar een autostoeltje voor ons zoontje te kijken. Degene waar hij nu inzit wordt langzaam te klein. Daarna gewerkt en nu weer thuis en gaan zo eten. Het zkh belde ook nog op dat ik inderdaad mijn amh-waarde mag laten prikken. Ik had ook nog gevraagd of mijn dhea ook geprikt kon worden, maar dat doen ze toch niet. Ons zkh is daar helemaal niet in thuis en ze willen niet op iets prikken wat ze vervolgens niet kunnen interpreteren. Op zich hoeven zij dat ook niet te doen, maar had ik graag in mijn dossier gehad, zodat die arts in DD dat in ieder geval wel kon. Maar goed, de amh-waarde is ook al meegenomen.
Nil. en hoe is het gegaan?? Mees, lekker toch zo'n kort weekje? Morgen nog en dan alweer weekend. Fijn dat ze iig de amh willen bekijken, ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom ze dat hier niet doen, maar zal wel. Heb je straks weer wat meer duidelijkheid, dat is toch voor de toestand van de eitjes als ik het goed heb onthouden??
@Syl: amh heeft idd met je eicelvoorraad te maken. De verwachting is dat die waarde bij mij ook erg laag zal zijn. Maar ik weet dat als ik naar DD ga, ze daar gelijk op laten prikken. Dus dan kunnen we het beter maar vast gedaan hebben.
Syll, je meissie is zo'n vechtertje, heb er alle vertrouwen in en voor je het weet heb je de 37 wkn gehaald en houd je je kleintje in je armen Mees, lekker hoor zo'n kort weekje. En lukt het een beetje om je vrije dag echt vrij te houden? Nou dat gesprek stelde echt niets voor, ze was meer bezig met wat nodig is zodat de kraamhulp haar werk arbo technisch goed kon uitvoeren. Tuurlijk is dat belangrijk maar voor de rest stelde het niet veel voor, had me er iets meer van voorgesteld.
@nil, hier net zo! heb zelf voorgesteld om de babykamer te bekijken, anders had ze dat niet eens gedaan. ach, de 1e indruk was vast prima en daar gaat het om. @syl, zolang er inderdaad nog maar wat vruchtwater is, dan is het goed. nog ff meid en dan ligt ze in je armen! @mees, lekker he zo'n kort weekje! en voor jou ook nog om en om! hier ook nog 1 dagje en dan een weekje vrij alweer. dan fijn op vakantie met mijn gezinnetje. net 2e bevestiging voor fietsstoeltje gehaald en mijn bod op ander stoeltje is geaccepteerd. we zijn compleet dus! kunnen opa en oma ook met de fiets weg.
Hallo dames, Hier toch wel even pittig gehad. Veel pijn en ook veel bloedverlies gehad, nu nog steeds maar gelukkig wel minder en het is nu bruin dus oud. Het voelt alsof iemand in mijn buik heeft getrapt. Maar goed ik zou het zo nog tien keer doen hoor, geen probleem. En idd Boud, ik heb nog een paar dagen vakantie om rustig aan te doen. Op dit moment toch stiekem ook weer spannend want zouden ze wel bevrucht worden. Ricmar, mijn zh doet geen icsi als daar geen duidelijke noodzaak voor is. Zij willen graag dat de survival of the fittest plaats vindt. Bij icsi kiezen zij een zaadcel uit met als gevolg dat het kindje een grotere kans heeft om zich niet goed te ontwikkelen en misschien geestelijk/lichamelijk gehandicapt wordt. Maar het verschilt enorm per zh want bij Boud doen ze juist wel weer altijd icsi bij een alleenstaande. Vorige keer waren er twee van de drie eicellen bevrucht, ik hoop met heel mijn hart dat ze deze keer alledrie bevrucht zijn, maar dat zou wel héél bijzonder zijn! Voor hetzelfde geld is er geen een bevrucht. Morgenmiddag mag ik bellen of er uberhaupt een terugplaatsing is, zo ja dan krijg ik een tijd voor zaterdag. En dan hoor ik zaterdag bij de terugplaatsing zelf hoeveel er bevrucht zijn. Ik heb trouwens bij de echo van maandag nog gevraagd hoe ze denken over eiceldonatie. Maar ze doen niet aan dubbele donatie, dus in dit zh zou dat zeker niet kunnen. Jeetje, geniet je een beetje van het bezoek van je zus? Syl, blijf je wel rustig aan doen? Zo stiekem pik je er toch nog wel aardig wat klusjes bij. Misschien heeft die kleine meid gewoon een snelle stofwisseling en is het een grote veelvraat die al jouw vruchtwater opsnoept, hahahaa. Mees, is DD nu een feit? Is de 3e IVFpoging definitief van de baan hier? En Nil, alles goed. Fijn toch? Gewoon nog even lekker genieten.
@Nil: zo te horen had jij hetzelfde gevoel na afloop van het gesprek. Zo van was dit het dan? Maar weer een stap gezet. En mijn vrije dag kan ik aardig vrij van werk houden. Heb de hele dag geen mail gekeken, zelf (dus stiekem toch wel trots op mezelf). @Justme: lekker vooruitzicht een weekje weg te gaan. Heb die site inderdaad bekeken en goed om te onthouden als we ook eens weg willen. En alle fietsen voorzien van een fietsstoeltje? Hoop dat het snel voorjaar of zomer wordt, zodat je lekkere lange fietstochtjes met de kleine man kunt maken. @Xon: ze hebben je blijkbaar goed te pakken gehad. Die volgende stap van de bevruchtingen vond ik ook de meest verschrikkelijke. Dit is een stap die je niet in de hand hebt en die je maar moet afwachten. Killing. Wel raar dat ze het per zkh anders doen. Ik krijg al wel gelijk te horen hoeveel er bevrucht zijn, alleen de kwaliteit krijg ik pas op de dag van tp te horen. Nou, ik hoop dat de donor superzaad had en dat ze gewoon alle 3 bevrucht zijn (en als het zo is, zou ik ze alle 3 terug laten plaatsen). Succes morgen! Ik ga voor je duimen!
@Xon: sorry, te snel afgesloten. De intake voor DD staat gepland op 25 april. Ik mag, als ik wil nog een poging hier doen, maar denk dat ik het maar niet doe en mijn pijlen richt op DD. Maar het kan maar zo zijn dat ik alsnog van gedachten verander en toch nog een poging hier waag (er is niets zo veranderlijk als een vrouw). Maar mijn gevoel nu, zegt van niet.
@Xon: ik duim voor je! @Sill: fijn dat alles goed is! @Nil70: het word nu echt he....hoeveel weken ben jij nou precies?
Lief dat je het vraagt! het gaat met mij wel goed....ik ben minder bezig met zwanger worden,dus ben ook niet zo schrijverig hier.Ik lees wel mee en ben ook nog steeds betrokken bij jullie. Verder richt ik mijn aandacht op andere dingen zoals mijn rijbewijs halen en ik ben weer van plan om hangoor konijntjes te gaan fokken. Ik heb weer wat lieve pluisebolletjes aangeschaft Daar hou ik me mee bezig en uiteraard mijn man en kinderen Mijn moeder is een week geleden onverwachts opgenomen in het ziekenhuis en we zijn daar ook druk mee geweest. Ze heeft COPD