Oh mamsie, nou dat had ik ook echt niet verwacht zeg! Snap dat je er kapot van bent. Goed dqt je het er samen over gehad hebt. Dikke knuffe van mij ook!
@Mamsie een dikke knuffel voor jou! Helaas weet ik wat het is om voor je gevoel al haast te wéten dat het raak is en dan die rode duivels toch te ontmoeten. Bah, ik had zo gehoopt dat jullie dit keer ook naar roze zouden doorschuiven. Het feit dat je überhaupt overweegt om de mmm eventueel toch in te gaan is volgens mij voor jou al een hele stap. Januari is nog ver. Wie weet is het niet eens meer nodig, maar nu je erover gaat nadenken is tegen die tijd het idee misschien wel minder beangstigend geworden en neem je de stap makkelijker dan je nu denkt. Maar ik hoop toch dat het niet nodig gaat zijn. @Mees toch beter dan je gedacht had vanmorgen En wie weet doet een van de eitjes van onder de 10 toch nog een groeispurt en is misschien wel net 12 of 13 mm bij de punctie, heb je er net weer een extra! Kleiner dan 10 mm kan ook al 8 of 9 zijn en gemiddeld groeien ze 2 mm per dag maar dat kàn natuurlijk ook wel eens meer zijn. Wanneer moet je Pregnyl zetten? Wel prettig dat de punctie in het weekend valt zeg. Mooi geen gezeur op het werk! Scheelt al weer. @Jeetje jullie lopen een uur voor bij ons toch? Dus ik zal zaterdag om half 2 heel hard voor je gaan duimen. @Wax jij nu definitief op het wachtbankje. Volgens mij kun je daar met een rustig geweten gaan zitten want jullie hebben er deze keer toch wel heel veel werk van gemaakt. Gaat vast goed komen. Nu alleen nog even twee weken duimen draaien. @Hoop fijn dat de opvang voor kinderen en dieren al geregeld is. Nu nog even dromen over de bestemming. Dat vind ik toch altijd zo leuk van het op vakantie gaan. De voorpret die je al kunt hebben met fantaseren en dingen kopen om mee te nemen. Ben benieuwd wat de uiteindelijke bestemming wordt. Hier nog een halve dag werken. Morgen moet de hele klas leeg gesleept worden. Om twaalf uur zijn de kinderen vrij en ik ga er eigenlijk vanuit dat ik vanaf een uur of twee kan gaan vakantie vieren. Ben er wel aan toe zeg! Mijn ongi zit er ook aan te komen (eindelijk) dus waarschijnlijk zaterdag starten met de pil (dag 2). Met héél veel geluk zegt het zh dat het bij 3 weken pil kan blijven en heb ik in de vakantie nog drie weken over voor het spuiten, punctie en terugplaatsing. Het is wel héél krap en bovendien heb ik veel geluk nodig maar ik blijf voorlopig nog even hoop houden dat het toch nog net allemaal in de vakantie gaat lukken. Ik hang iedere dag met mijn snufferd boven de klavertjes vier en hoop zo genoeg mazzel op te snuiven om het geluk af te dwingen. Wie weet helpt het!!
@mamsie: een hele dikke knuffel voor jou! Ik had ook graag anders gezien.Wel fijn dat jullie het samen eens zijn over de mmm
@Boudicca:wij zijn ook erg benieuwd welk land het uiteindelijk word Zou heel fijn zijn als je alles nog in je vakantie zou kunnen doen....is zoveel makkelijker voor je
@Mandysmamsie: een hele dikke knuffel. Ik heb regelmatig van die maanden gehad, dat ik er geld op had willen zetten dat ik zwanger was en de test alleen nog even wilde doen ter bevestiging. Ik weet dus heel goed wat je voelt. Een hele dikke knuffel. En goed dat je het met je man besproken hebt. Soms kan het ook al 'rust' geven dat je over een paar maanden evt. naar de gyn wil gaan (en je zal de eerste niet zijn, die dan vlak ervoor gewoon zwanger is). @Boud: morgen nog even doorbijten voor je laatste (drukke) dagje en wat fijn dat je ongi er aan zit te komen. Mooi op schema. Normaal willen we geen ongi hebben, maar wel als we weer vooruit willen kunnen. Dus snuif nog maar even al het geluk op, dan duim ik aan deze kant ook een beetje extra mee. @Hoop: fijn dat je al onderdak hebt gevonden voor de beestjes. Ook voor mij is dat een van de belangrijkste voorwaarden, voordat ik op vakantie ga. En wat een heerlijke vakanties hebben jullie in gedachten, zeg. Beneid jullie wel, hoor! Als het zo slecht weer is als vandaag, dan ga ik gewoon wel eens op internet heerlijke vakantie-bestemmingen kijken. Kunnen jullie ook vast doen, hoor. Op internet is zoveel leuks te vinden (en te zien). Kunnen jullie alvast in de stemming komen! @Jeetje: de klus is thuis geklaard. En ik moet zeggen, sneller als ik verwacht had en zonder hindernissen dit keer. We hebben vanmiddag een koelkast uitgezocht en die wordt morgen al bezorgd. Ik ben vanmorgen met m'n zoontje naar de kapper geweest. Ik had mijn telefoon de hele tijd standby en in de auto m'n oortje in. Ik zou vanaf 12 uur gebeld kunnen worden en zei nog tegen de kapper dat ik een telefoontje kon verwachten en die echt moest beantwoorden. Maar er werd niet gebeld. Het knippen bij mijn zoontje ging beter als de vorige keren, met alleen huilen op het laatst toen hij met zijn mouw waar haartjes op zaten, door zijn gezicht veegde. Toen begon hij te huilen en toen bleef hij met de mouw met haartjes zijn ogen afvegen. Dus dat was even drama, maar toen was hij al bijna klaar. Dus best wel een beetje trots naar huis gegaan. In de auto zag ik een gemiste oproep. Had het zkh al om 11.45 uur gebeld en toen heb ik geen telefoon gehoord. Mijn telefoon is een leuk ding, maar die gaat zo af en toe direct door naar de voicemail, zonder dat hij overgaat. Heel irritant, zeker als je op een belangrijk telefoontje zit te wachten. Had dus een voicemail en heb teruggebeld. Ze had me aangemeld, maar ze kon nog geen tijd zeggen, want de mensen van het acad.zkh waren ivm een crematie afwezig. Ik moest vanmiddag tussen 3-5 uur even langskomen voor de pregnylspuit en dan zou ik ook gelijk papieren mee krijgen. Dus vanmiddag daarheen gegaan en ik krijg nu zaterdag om 12.30 uur de punctie. Dus dat valt prima, want mijn man heeft een nachtdienst ervoor en kan dan nog redelijk slapen. Verder heeft ze de spuit klaargemaakt en kreeg ik een envelop mee voor het zkh. Heb met haar nog wel even gesproken over de onzekerheid en dat ik het toch wel een moeilijke week hierdoor had gevonden. Dat kon ze helemaal begrijpen. Maar aan haar reactie, was het voor hun blijkbaar geen 'paniek' en leek het of het vaker voorkwam. Wel fijn dat ik haar nog even gesproken heb. Bij thuiskomst nog even de papieren nagelezen en daar stond in dat ik 4 follikels heb die groter zijn dan 15 mm en 5 die tussen de 10-15 mm zijn. Die kunnen nog even doorgroeien en krijgen door de pregnyl ook nog een zetje, als het goed is. Het is me alleen niet duidelijk of ze bij die 4 ook die hele grote van 28 mm hebben meegeteld. Daarvan is nl. nog niet bekend of het een cyste is of een follikel. Vanavond moet ik om 00.30 uur pregnyl spuiten. Voorlopig de laatste spuit. Ben ook blij toe ook, want mijn buik heeft inmiddels zoveel rode stipjes en geel/blauwe vlekjes. Verder heb ik al een week enorm veel druk in mijn buik, dus van mij mogen die follikels er onderhand wel een keer uit.
Wow mees dat zijn gewoon 9 follikels! Het gemiddelde is volgens mijn zh 5 tot 10, dus je zit gewoon heel mooi! Gelukkig wat dat betreft dus zorgen voor niets gemaakt.
Meiden Bedankt voor lieve woorden, das altijd fijn. Ik heb nu ook nog een boze dochter.... De kapper kwam langs, en het laatste babyhaar mocht er wel es af...dus ze heeft nu een bob..kaaklengte... Ze is nu niet blij.... met haar woorden te spreken: "ik ben BOOS " ... hmm das duidelijk dan hè! Toch wel weer fijn, leventje blijft weer vrolijk verder gaan.. maar van binnen nog wel ff brak!
@Mees: wat goed meid! Alles is toch nog goed gekomen!Heeeeel veel succes zaterdag! @Mamsie: ik vind een boblijntje heel leuk! Staat zo wijs!
Meiden, ik had jullie verkeerd ingelicht. We hebben net het formulier van het zkh nog een keer goed zitten bekijken. Het is nl. nogal raar ingevuld en we kwamen er maar niet uit. Maar net viel bij mij het kwartje. Het zijn dus maar 5 follikels. Het zijn 5 follikels die groter zijn 10 mm (waarvan 4 follikels die groter zijn dan 15 mm). Dat had ze ook gezegd toen ik daar was, maar rekende mezelf even rijk toen ik dat formulier zag en dacht. Goh, zaten er nog wat kleintjes verstopt. Maar goed, voor 5 doe ik het ook wel, hoor!
beter 5 van goede kwaliteit dan 9 waar ze niks mee kunnen, meis ik duim me suf all zwaai Mamsie dikke knuffel
@Mees, 5 valt dus ook nog binnen de grens van het gemiddelde dus komt vast goed. Ik ga in ieder geval dit weekend duimen. Weet je al wanneer de tp is? Maandag?
@Mamsie, het boze zal vast wel bijdraaien als ze eenmaal gewend is aan haar nieuwe coup, want het staat gewoon enig!
Hallo dames, Af en toe ingelogd maar niet meegeschreven. @Mandysmamsie: Hè balen meid. Pijnlijk als je het zelf toch wel verwachtte en dat 't dan niet raak blijkt te zijn. Ken het. Dikke knuffel. En wat een mooi meisje heb je toch. Vind 'n bob ook altijd wel fris en stoer staan hoor bij de kleintjes. @Mees: Wat goed! Toch nog 5 in ieder geval. Ik ga hard duimen voor je zaterdag. Dit gaat 'm worden hoor, let maar op. @Jeetje: Weer thuis dus. Wat een verhaal van je kat inderdaad pff. Gelukkig is ie terug. Ook voor jou ga ik hard duimen zaterdag voor 'n mooie echo en kloppend hartje. Maar ik verwacht gewoon dat 't helemaal goed zit. @Boud: Zo jij zaterdag dus beginnen met de pil. En dan is 't voor jou ook weer aftellen tot je verder gaat. Zet hem op. O en volgens mij doe je een vreugdedansje morgenmiddag als je 't schoolgebouw uitloopt @Xon: Ook verschrikkelijk druk las ik. Meid toch. Maar ook leuke dingen gelukkig. Nog 1 dag meid en dan vakantie. @Hoop: Nou weet ik niet meer of ik al eens gereageerd had op 't goede nieuws dat jullie toch hier in Nederland naar 't ziekenhuis kunnen. Weet even niet meer wat je antwoordde maar iemand vroeg het al: waarom kon het nu wel? Gelukkig maar. Alleen vraag ik me af waarom het eerst niet kon. Nouja eigenlijk hoeven we daar niet bij stil te staan bij nader inzien. We gaan nu gewoon voor 'n succesverhaal. Al in de nieuwe woning geslapen las ik ook. Leuk hoor. En wow wat een heerlijke vakantiebestemmingen hebben jullie op 't oog. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt. Dames sorry hoor als ik niet veel/op iedereen reageer. Ben wel gewoon op de hoogte hoor en leef met iedereen mee. Maar is zoveel om op iedereen te reageren soms (als je niet regelmatig leest en direct reageert). Hier zit ik op de wachtbank weer sinds gisteravond (eigenlijk sinds maandag al want toen was de eerste inseminatie). Mijn NOD is op de datum dat ik vorige jaar de inseminatie deed waar ik zwanger van raakte (huh? rare zin). Dat is wel grappig. Had één keer geïnsemineerd die maand en heb de datum natuurlijk onthouden. Nouja we zullen zien. Zal 't lijstje ook even opzoeken. Fijne avond dames, Liefs.
NOD-WACHTBANK 20-07 Mandysmamsie 35-ronde 47-2e kind 03-07 Waxientje 38-3e ronde na MK -2e kind 14-07 Hoop42 43-ronde 9 na 2e MK-5e kind 29-07 Maureen (BAM) 40-ronde 7 na MK-1e kind 31-07 Ricmar 39-ronde 2 -2e kind ..-08 Sneeuwmees 40-ronde 1 IVF-2e kind ..-.. Xon (BAM)38- in afwachting op ronde 1 IVF-1e kind ..-.. Boudicca (BAM)37- in afwachting op ronde 1 ICSI-1e kind ZWANGER 24-09-12 Lyanna 37 - ronde 25/4e IUI - 2e kind - jongen 28-02-13 Sillysa 38 - ronde 1 IVF - 3e kind - ??? 12-03-13 JeetjeB35 - ronde 11 na MK - 1e kind - ??? voorspelling: justme: jeetje meisje en sillysa jongen (data denk ik nog over na ) Hoop42: jeetje meisje en sillysajongen BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram 19-12-11 Sayen 36 E.mma, 3350 gram 01-01-12Niala, 37-A.imée, 3100 gram 01-02-12 Impie 36- J.ochem 19-02-12 Jes4 38- F.loris 08-04-12 Justme 36- I.an 15-04-12 Secondlife 36- T.hom, 3350 gram
Mandymamsie, wat balen dat je ongesteld bent geworden. Zo balen als je denkt dat je wel eens zwanger had kunnen zijn. Dikke knuf. En wat een heerlijke meid heb je! Ik vind het erg pittig staan haar nieuwe haar. Mees, 5 beauty's van eggies, daar zit vast een mooie tussen. Spannend zeg, aanstaande zaterdag al de punctie. Vind je het erg spannend? Ik moet zeggen dat ik al zoveel onderzoeken e.d. heb gehad en daar nooit tegenop heb gezien maar bij die punctie heb ik toch een soort van kriebels. Vooral ook omdat ik dat alleen moet doen, overigens net als alle andere dingen maar dit voelt beladener (geen goed woord volgens mij ). Er mag behalve je partner (maar die heb ik natuurlijk niet), niemand bij de punctie zijn. Maureen ook weer op de wachtbank. En deze ronde twee keer keer geinsemineerd, ik ga voor je duimen. Boud, meid voor ons alletwee nog een halve dag! Oh wat kijk ik uit naar morgenmiddag. Mijn klas is inmiddels bijna helemaal verhuisd, er zou hulp geregeld worden, maar natuurlijk was iedereen druk met zijn eigen bezigheden en heb ik, wel gedeeltelijk met een beetje hulp van de kinderen (wat meestal ook niet écht heel handig is) alles zelf moeten verhuizen. Nou dan staan er nog best veel spullen in een klas, en dat elke keer twee trappen op en af, ik ben er al sinds afgelopen zondag mee bezig. Ik ben intens moe, helemaal op, en denk dat dat ook nog eens extra door de hormonen komt. Komende week eerst maar eens helemaal niets doen, even afkicken. Nu denk ik, haaaaaa lekker heel veel boeken lezen, maar ik weet uit ervaring dat ik de eerste week vaak niet weet wat ik met mezelf aanmoet. Dan zit de werkstress er nog zo in dat ik geen bladzijde kan lezen. Maar goed daarom hebben we 5 weken vakantie . Morgen nog 1 keer de wekker!
@Mandysmamsie: zeg maar tegen je dochtertje dat er een heeele groep vrouwen haar haar hartstikke leuk vindt staan. Wat een mooi meisje en wat een sprekende (helder) blauwe ogen! @Maureen: ik had je al gemist de laatste tijd, maar weet dat je soms wel bijleest, maar niet altijd reageert. Dat bleek (gelukkig) ook zo het geval te zijn. En fijn dat je weer op de wachtbank zit met een dubbele inseminatie. Wie weet wat deze datum nu voor een goeds in petto heeft. @Xon: jij dus ook nog een half dagje werken. Zo te horen kunnen ze jou morgen bij elkaar vegen. Die hormonen dragen daar inderdaad niet aan mee. Heb jij nog veel bijwerkingen van de Puregon? En of ik opzie tegen de punctie. Ja, en nee. Ik heb (gelukkig) geen enkel idee wat er gaat gebeuren. Wel op papier, maar kan er niets bij voorstellen. Misschien gelukkig maar. Ik denk dat ik voor een tweede of derde punctie zenuwachtiger zal zijn, omdat je dan weet wat je (aan pijn) kan verwachten. Dus aan de ene kant heel spannend voor het onbekende. Aan de andere kant ook een soort van opluchting dat er nu weer een stap verder gegaan wordt. Maar daarmee ook weer de angst, omdat daarna nog meer spannende stappen komen. Hoeveel eitjes zitten er echt in, worden ze goed bevrucht, delen ze goed. Dan de tp en dan de wachtweken. En raar dat bijv. niet een van je ouders mee mag met de punctie. Vindt het belachelijk dat je partner wel mee mag, maar als je alleen gaat het ook allemaal letterlijk alleen moet doorstaan. Ik hoop dat ze t.z.t. een oogje dichtknijpen. Ik mag overigens 8-8 pas testen. Had zelf een paar dagen eerder gedacht, maar goed. Eind juli moet ik de assistentes nog bellen. Ze lassen in de wachtweken altijd een belafspraak met je in. Om te informeren hoe het met je lichamelijk (maar ook geestelijk) gaat. Dus ook de komende weken zijn er de nodige drukke en spannende momenten. De tp weet ik nog niet, volgens mij wordt ik daarvoor gebeld. Het is normaal 2-3 dgn na de punctie, dus inderdaad maandag of dinsdag.
NOD-WACHTBANK 20-07 Mandysmamsie 35-ronde 47-2e kind 03-07 Waxientje 38-3e ronde na MK -2e kind 29-07 Maureen (BAM) 40-ronde 7 na MK-1e kind 31-07 Ricmar 39-ronde 2 -2e kind ..-08 Sneeuwmees 40-ronde 1 IVF-2e kind 14-08 Hoop42 43-ronde 10 na 2de MK-5e kind ..-.. Xon (BAM)38- in afwachting op ronde 1 IVF-1e kind ..-.. Boudicca (BAM)37- in afwachting op ronde 1 ICSI-1e kind ZWANGER 24-09-12 Lyanna 37 - ronde 25/4e IUI - 2e kind - jongen 28-02-13 Sillysa 38 - ronde 1 IVF - 3e kind - ??? 12-03-13 JeetjeB35 - ronde 11 na MK - 1e kind - ??? voorspelling: justme: jeetje meisje en sillysa jongen (data denk ik nog over na ) Hoop42: jeetje meisje en sillysajongen BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram 19-12-11 Sayen 36 E.mma, 3350 gram 01-01-12Niala, 37-A.imée, 3100 gram 01-02-12 Impie 36- J.ochem 19-02-12 Jes4 38- F.loris 08-04-12 Justme 36- I.an 15-04-12 Secondlife 36- T.hom, 3350 gram