@Xon: meid, veel succes vandaag! Ik denk aan je! @Hoop: leuk dat je konijntjes gaat fokken. Welk soort hangoortjes ga je fokken? Ik heb zelf duitse hangoren (erg lief, alleen een slagje groter). Sterkte moet je moeder. Is de COPD nu pas ontdekt, of heeft ze een terugval ervan gehad? Mijn vader heeft het ook nl. @Ricmar: hoe is het nu met je man? En je zoontje? Jullie zitten aardig in de lappenmand, maar hoop dat het snel weer beter met jullie gaat. Ik kreeg deze week te horen dat we intern moeten verhuizen en dat ik dus ook een paar kamers op moet schuiven. Ik moet nu naar een piepklein kamertje verhuizen, dus moet goed nadenken wat mee moet en uberhaupt kan. Ben zelf al een beetje begonnen met kleine dingen overhuizen. Ik had voorgesteld het maandag te doen, omdat we dan met ons team de hele dag buiten het gebouw zijn en de verhuizers makkelijk van alles om kunnen zetten en sjouwen. Maar kreeg gisterenavond te horen dat het toch vanmiddag al gaat gebeuren. :x Dus geen rustige vrijdag voor mij helaas!
Fijn even wat van je te horen Hoop en zo te lezen gaat het goed met je. Behalve dan het nieuws over je moeder...sterkte daarmee! Altijd schrikken he, zo'n onverwachtse opname. Was ze niet goed geworden dan ofzo? Zoals je misschien wel hebt gelezen gaan wij het nog een half jaar proberen en daarna is het ook over. Merk echt aan mezelf dat de behoefte aan een tweede kindje een stuk minder is geworden dan pakweg een jaar geleden. Ik denk ook dat ik er over een half jaar prima een streep onder kan zetten. Ik zou het nu al wel kunnen, maar durf het niet concreet te doen omdat het dan wel een beslissing is voor de rest van je leven en het volgens de gyn nog zou moeten kunnen... dus dat geeft toch wel weer dubbele gevoelens hier. Ben weer begonnen met testen, kan niet zeggen dat ik het allemaal nog zo leuk vind. Nou ja, ik zie wel hoe het verder gaat. Verder ben ik nu druk bezig met een portret van Koningin Beatrix, ik wil meedoen met de wedstrijd van de NOS. Deadline is 15 januari, dus nog even doorwerken vandaag! En gisteren heb ik met F een schoolbeker en een broodtrommel gekocht want ze gaat dinsdagochtend voor het eerst oefenen op school. Spannend! A.s. zondag misschien een fotoshoot voor een ander project, hangt nog af van het weer en maandag mijn expositie afbreken. Verder ben ik nu eigenlijk wel steeds blijer dat dat werk af is gekapt. Dus ik ga wel door hoor! Ik probeer maar niet meer teveel in de toekomst te kijken en te plannen, lukt het eerst half jaar toch zo wie zo niet en daarna zien we wel weer verder.
@Wax: leuke dingen in het verschiet en wie weet zien we je schilderij van Beatrix binnenkort overal in NL. Jouw dochtertje mag dus al gaan wennen op school? Een hele stap. Mijn man heeft laatst de kleuterschool gebeld om ons zoontje aan te melden en voor informatie. Vond dat toen ook al even slikken. Iedere maand is er een inloopochtend en de eerstvolgende is de 15e van deze maand. We zijn van plan alvast even te gaan kijken met ons zoontje. Ook voor onszelf om alvast aan het idee te wennen....snik... @Xon: is het nog vol te houden? Word jij gebeld of mag je zelf bellen op een bepaald tijdstip? Ik zit inmiddels in een half lege (en holle) kamer. Ik heb zelf de inhoud van de kasten alvast overgehuisd. Dat konden die verhuizers ook doen, maar voel me daar zo ongemakkelijk bij. Bovendien toch weer een hoop dingen tegengekomen die ik gelijk weggegooid heb. Meer ga ik niet sjouwen, want ik voel mijn bekkenpijn al weer behoorlijk. De verhuizing zou eerst vanmiddag zijn, maar ze belden net op dat ze al onderweg zijn. Dus hopelijk kan ik me vanmiddag echt gaan installeren op mijn nieuwe kamer.
@Mees: mijn moeder zat heel vol en hoeste behoorlijk.Dat was met de kerst al.De dag na de kerst heeft ze de huisarts gebeld(een vervanger)maar ze kreeg geen medicatie en moest wachten tot de volgende dag tot haar eigen huisarts er weer was.Ik was echt boos want de vervangende huisarts wist dat mijn moeder COPD patient is en heel veel longontsteking heeft.Wachten is voor mijn moeder echt niet goed.Dat bleek wel weer want ze kreeg koorts en moest opgenomen worden met vermoedelijk longontsteking.Na onderzoek zat er wel een ontsteking,nog niet echt op haar longen maar net er boven en zware bronchitus,en ze heeft al COPD....tja,dan ben je hartstikke ziek.Volgende keer laten we ons niet meer met een kluitje naar het riet sturen! Heeft jou vader ook COPD?....heeft hij dat allang? Succes met de verhuizing meid...niet teveel tillen hoor.Funest voor je bekken. @Wax: ik begrijp je beslissing volkomen! Lekker rustig afwachten of er toch een zwangerschap van komt en niet teveel stressen met die ovutesten. Mijn tempkaartje op FF klopt voor geen meter,want heb een paar dagen niet getempt of een stuk later en er klopt niks meer van.Mijn eisprong is al wel geweest,dat heb ik gemerkt.Dus we zien wel. Wat leuk dat je het portret van Beatris schildert...wat zou dat leuk zijn als je zou winnen en je beroemd werd!!Ik gun het je zo want je werk is prachtig!
@Hoop: mijn vader heeft het al 26 jaar, maar bij hem is het redelijk onder controle. Wel merk je dat bij een simpele verkoudheid hij er enorm veel last van heeft (en eigenlijk al een kuurtje prednison moet nemen ter ondersteuning). Mijn vader had 2 jaar geleden ook een longontsteking. Hij was verkouden en dat is dus helemaal vast gaan zitten en heeft een longontsteking veroorzaakt. Hij was al voor de kerst naar de huisarts geweest, maar die had het denk ik onderschat. Dus met kerst naar de huisartsenpost en hij kon gelijk blijven. Het blijft een kwestie van opletten en bij vastzittend slijm gelijk in actie komen om erger te voorkomen. Mijn vader is helaas nog wel eens wat te nonchalant met 'het gaat vanzelf over', waardoor hij zo'n 2 keer per jaar toch nog wel eens een kuurtje prednison moet gebruiken. Maar verder redt hij het aardig. Hij werkt nog regelmatig en hij fietst ook nog iedere dag (wel een electrische fiets, maar toch...). Hoe is het nu met je zoon? Hij zat een tijdje geleden toch niet zo lekker in zijn vel? Hoop maar dat dat inmiddels beter gaat. Ik zit inmiddels in mijn piepkleine kamertje en ben weer redelijk uitgepakt (en mijn computer is weer aangesloten en dus ook weer op ZP).
Haha nou ik denk niet dat ik ga winnen, maar ik hoop wel die expo te halen! Daar komen 65 schilderijen te hangen, dat zou me toch moeten lukken. maar ja het is ook maar net wat ze zoeken.
Kwam ff kijken naar nieuws van Xon maar is er nog niet zie ik, hoop zo dat het goed nieuws is..... Fijn dat het goed gaat met iedereen, ook de meiden die hun zinnen aan het verzetten zijn. Wie weet wat ervan komt!!
Oh my god, wat kan wachten toch lang duren. Pfffffffff. Ik mocht om 16.00 u. bellen, en ik mag godzijdank morgen komen voor een terugplaatsing. Yessssss!!!!! Verder natuurlijk geen idee hoeveel en welke kwaliteit, dat hoor ik morgen. Tjeminee, wat een stress, je krijgt het er nog van aan je hart. Vanavond even lekker weg, lekker met wat mensen eten en een leuke voorstelling bekijken. Dat ga ik nu doen, even bij komen.
Goedenavond meiden Xon wat een fijn nieuws dat je morgen in ieder geval een tp krijgt. Nu "alleen" nog afwachten hoeveel en wat de kwaliteit is maar dit is dus in ieder geval goed genoeg voor een tp. Ga lekker genieten vanavond want dat heb je na alle stress van de afgelopen tijd wel verdiend. Hier sta ik (eindelijk) aan de vooravond van mijn volgende ICSI. Ik heb vanmorgen al met het zh gebeld. Niet dat ik al ongesteld ben, maar ik verwacht het wel dit weekend en maandag, met al het handje schudden op het werk, gaat het vast moeilijk worden om even rustig met het zh te bellen vóór de kids in de klas zijn. Daarom besloten om vandaag al te bellen. Dit vonden ze prima in het zh. Ze hebben voor nu 5 januari als dag 1 in mijn dossier gezet en beloofd recepten en spuitschema op te sturen. Vanmiddag werd ik terug gebeld door het zh. Ze hadden al een envelop voor mij de deur uit gedaan maar die klopte niet. Daarin staat nl. dat ze me ingepland hadden voor week 9 maar na nader overleg in het team is besloten dat dit ook anders kan. Ik zou bij week negen nog een week of 4 aan de pil moeten. Omdat dit wat lang is hebben ze even zitten schuiven en puzzelen en ik ben nu ingepland om in week 5 te starten met de stimulatie. Nou dat heb ik natuurlijk wel zo lief dus van mij geen commentaar over deze verandering. Haha, kan ik toch 4 weken eerder beginnen dan eigenlijk de bedoeling was. Ik zal zo mijn vorige schema er eens bij pakken om te zien hoe lang na het begin met Puregon ik toen een punctie had, dan kan ik een beetje globaal gaan uitrekenen en bekijken wanneer ik deze keer aan de beurt zal zijn.
Het gaat hier nog niet zo lekker, kom er net achter dat ik vandaag helemaal ben vergeten te testen. Te druk met Beatrix. pfff nou ja, gister weer voor het eerst geklust, dus vandaag hoeft toch niet.
Xon, wat een goed nieuws!! Heel veel s6 morgen en ook ik ben benieuwd hoeveel het er uiteindelijk geworden zijn. Genietze vanavond!!
Xon, succes vandaag en hoop dat er 3 mooi embryo's zijn en ben benieuwd hoeveel er terug geplaatst worden.
Xon we zijn nieuwschierig!!!!! (Althans, ikke wel!) Duimen draaien hier op full speed ik hoop dat het helpt
Het zijn er twee geworden en ook iets minder van kwaliteit dan de vorige keer. De vorige keer was het een 7 en een 8 cellig embryo, deze keer een 5 en een 7 cellig embryo. Degene die ze terugplaatste was dezelfde als degene waarmee ik ze afgelopen maandag ontdekte, dus ze was meteen helemaal enthousiast en blij. Wat een ander gevoel dan bij de vorige terugplaatsing zeg, niet te geloven! Eigenlijk zijn 5 en 59 my lucky numbers, daar speel ik heel soms wel eens mee in de staatsloterij ( ook al heb ik nog nooit iets gewonnen). Maar laat het nu net vandaag de 5e zijn en mijn donor het andere nummer hebben! Ik ben niet zo bijgelovig maar het is wel een fijne toevalstreffer. Wat minder leuk was, was dat toen ik vanochtend op het punt stond weg te gaan me toch opeens afvroeg wat die enorme plas water om de koelkast heen deed. Grrrrmmmppffffff. Ik heb afgelopen week toevallig naar een nieuwe gekeken omdat het leek alsof mijn brood uit de vriezer na het ontdooien oud was, en de vriezer het dus niet meer goed deed. Nou dit was de wraak van de koelkast, want hij dacht als jij naar een nieuwe gaat kijken dan leg ik maar meteen het loodje. Pffff, dus vanmiddag maar meteen een nieuwe gekocht, maar die kan niet eerder dan woensdag geleverd worden. Dus alles wat ontdooid was weggegooid en de overige producten staan nu in een plastic zak in de dakgoot (aangezien ik geen balkon en tuin heb). Wat een gedoe en ook zonde van het eten, maar ja, het is niet anders en mijn dag kan vandaag sowieso niet meer kapot, want ik voel me weer even mama van twee ieniemienie klompjes cellen !