@Jeetje: ik dacht op fb al gezien te hebben dat je toch een babyshower had gehad! Erg leuk dat ze dat gedaan hebben (en ook leuk dat je zus het mee kon maken). Jammer dat ze al weer zo snel weggaat, maar super natuurlijk dat ze straks er ook weer is als je kindje geboren gaat worden. Geniet dus nog maar even extra de komende 2 dagen. Hier in NL hebben we overigens zeer zachte temperaturen voor de tijd van het jaar. Dus deze keer ben ik niet jaloers op 'jouw' weer!
Hoi hoi, Jeetje, wat leuk zo'n babyshower, lief dat ze dat voor je gedaan hebben. Nog een paar daagjes met je zus, geniet er nog even van! Mees, ja is ook zo het is voor hem allemaal wat moeilijker dan voor mij, juist omdat ik haar kan voelen en ik denk dat je als moeder ook bepaalde dingen instinktief aanvoelt. Hier dus net weer terug van de echo, alles prima eigenlijk, het is niet beter en niet slechter geworden dus ja, ze houden het gewoon wekelijks in de gaten. Helaas wel weer een blaasontsteking, maarja kuurtje en dan is dat ook weer over. Als het zo doorgaat gaan ze dus niet haar al halen met 37 weken en laten ze de natuur gewoon haar gang gaan. Vind ik ook niet erg hoor, alleen maar goed nieuws dat ze dan gewoon kan blijven zitten. Dus gewoon elke week afwachten hoe het gaat.
@Syl: natuurlijk goed dat ze de natuur hun gang laten gaan, maar dat betekent dat jullie (met name je man) nog een paar weekjes langer in spanning moeten zitten. Maar goed, als jullie dat zelf denken aan te kunnen (zonder dat het echtscheiding wordt voor de geboorte van de kleine meid) is het helemaal prima. Ik ben zelf zo'n angsthaas dat ik haar het liefste dan nog gisteren dan vandaag geboren zou hebben. Ik bewonder zo je rust en vertrouwen hierin. Want mij hadden ze denk ik al weg kunnen dragen. Maar mooi, dat je weer over een week terug mag komen en alles weer helemaal in orde is. Ben wel erg benieuwd wat voor een pittig tantetje je bij je draagt, want ze blijft vriend en vijand continue verbazen. Dat belooft nog wat! Ik ga zo even thuis een broodje eten. We gaan vanavond uit eten met het werk en dat zou dan betekenen dat ik mijn zoontje gisterenavond naar bed heb zien gaan en hem dan op z'n vroegst morgenavond als ik uit het werk kom pas weer zou zien. Dat trekt mijn zwakke moederhart niet, hoor! Net ook te horen gekregen dat ik een andere dag ouderschapsverlof op moet nemen (als ik graag gewild had). Degene die mij moet vervangen wil graag 2 aaneengesloten dagen werken en ze werkte al op de donderdag voor mij. Dus of het ook donderdag en vrijdag kan worden. Dat zou dan wel betekenen dat ik alsnog 3 hele dagen achter elkaar van huis ben (wat ik juist pittig vind). Maar goed, een baas heeft er recht op om een andere dag te 'eisen'. Omdat het toen al zo'n gedoe was, wat me heel wat hoofdbrekens, tranen en slapeloze nachten heeft gekost, wil ik er nu maar niet te moeilijk over doen. Ze staat in principe in haar recht, dus wil maar niet dwars liggen. Voordeel is wel dat ik straks 4 dagen achter elkaar vrij ben. Nou, ja, we zullen zien.
Lyanna, al terug van de arts? Syl, fijn dat alles nog steeds hetzelfde is en je meisje het toch nog heel fijn lijkt te hebben in je buik. Elke dag/week extra is toch mooi meegenomen. Het is idd helaas waar Mees, dat je geen bal te vertellen hebt over je eigen vrije uren. Ik werk 4 dagen en ik moet me ook voegen naar wat mevrouw de directrice heeft bedacht en mag niet mijn eigen dag bepalen helaas. En Wax, inmiddels je kleine meid weer thuis, vast vol met verhalen. Ik heb ooit heel lang geleden ook kleuters gedaan voor 2 jaar, en het grappige was altijd dat de kinderen met angst en zweten die klas binnenkwamen en sommige ook hysterisch huilend. Al die moeders gingen dan met lood in hun schoenen naar huis, tranen in hun ogen en zo gauw moeder de deur van de school uitliep was zo een kind een en al vrolijkheid en liet geen traan meer en ging heerlijk zitten spelen. Hahaha, ik dacht dan altijd arme moeder die zit zich thuis verschrikkelijk te voelen terwijl haar kind zich zo onwijs zit te vermaken. Jeetje, geniet nog even van je zus. Kan me voorstellen dat het erg gezellig voor je is. En wat leuk die onverwachte babyshower, misschien dat je nu toch wel wat vaker met die meiden om gaat. Het klinkt toch wel een beetje als beginnende vriendinnen anders organiseer je geen babyshower. Is toch leuk als je zometeen met je kleine meid naar de andere meiden kunt om gezellig bij te kletsen. Hier zijn de eerste drie dagen na de terugplaatsing voorbij. In die dagen vind de innesteling plaats. Ik was erg verbaasd toen ze dat zeiden omdat hier op zp het altijd over een evt late innesteling gaat. Dat schijnt volgens de twee artsen bij de terugplaatsing echt niet mogelijk te zijn. Innesteling gebeurt eigenlijk altijd in de eerste drie dagen met een maximale uitloop tot 5. Het heeft te maken met het omhulsel van het embryootje, dat waar ze bij assisted hatching een gaatje in maken. Dat omhulsel lost op onder invloed van het hormoon wat het lege follikel maakt. Na een aantal dagen produceert dat lege follikel dat hormoon niet meer en kan het embryootje niet meer uit de eicel om zich in te nestelen in je bmslijmvlies, en sterft af. Dat was iets heel nieuws voor mij om te horen, maar wel een heel logisch iets. Ook dat sommige omhulsels blijkbaar te hard zijn om op te lossen waardoor het klompje cellen er niet uit kan. Ze vertelden ook nog toen ik vroeg waarom zij geen assisted hatching deden, dat door een gaatje in het celletje maken het niet betekent dat het klompje cellen er uit kan, dat is veel groter dan het gaatje. Het omhulsel moet echt oplossen. Zo een raar idee dat het in principe nu al duidelijk is of ik zwanger ben of niet maar dat ik dat pas over ruim anderhalve week pas zeker weet, tenzij ik eerder ongesteld word.
Jeetje wat leuk die onverwachte babyshower! Gezellig hoor en de timing dat je zus er dan bij was is natuurlijk ook perfect! Mees jammer van die dag ouderschapsverlof maar inderdaad is het niet anders. Je baas heeft er recht op te bepalen welke dag je 'inleveren' moet. Ik moet zeggen dat ik erg gelukkig ben met de mijne wat dat betreft. Er wordt eerst echt gekeken of er geen andere oplossing is voor er aan je dagen gemorreld gaat worden. Niks 'het is makkelijker als die of die op een andere dag werkt'. Dat is bij ons gelukkig niet het geval. Er wordt eerst goed geïnventariseerd of er geen andere opties zijn. Niet dat het niet voorkomt hoor maar dan weet je wel dat het echt niet anders kan. Sil fijn dat alles weer goed bleek te zijn. Logisch dat ze haar zo lang mogelijk willen laten zitten. Je wordt nu zo goed in de gaten gehouden dat het me ook wenselijker lijkt om het maar zo natuurlijk mogelijk te laten verlopen. Iedere week dat madammeke kan blijven zitten is er weer een gewonnen. Moet het wel eerder dan hebben ze het lijkt mij snel genoeg in de gaten om in te kunnen grijpen. Toch wel een rustig idee, ondanks dat het natuurlijk spannend blijft Hier verdorie nog steeds last van een ellendige keelontsteking, het lijkt net of het gewoon in alle hevigheid terugkomt. Duurt me veel te lang, maar aan de andere kant, liever nu dan over een paar weken als ik weer helemaal in een wandelende hormonenbom veranderd ben .
Xon interessant verhaal over die innesteling. Klinkt wel plausibel moet ik zeggen. In mijn zh heeft tijdens een van de iui's, een van de artsen wel eens met mij zitten mijmeren over vroegere testdata. (Toen lieten ze me iedere keer een tijdje liggen en hielden ze me gezelschap om de tijd te doden) Volgens haar waren er onderzoeken naar de mogelijkheid om al binnen een week na bevruchting te kunnen zien of je zwanger was of niet. Dat zullen onderzoeken zijn, die ook uitgaan van deze theorie. Maar dit stond volgens haar nog zo in de kinderschoenen en er zaten nog zoveel haken en ogen aan dat het nog maar de vraag was of het zo vroeg al mogelijk gaat zijn en of je dat moet willen, omdat er na die eerste week ook nog heel veel mis kan gaan, terwijl je dan dus denkt/weet dat je zwanger bent. Gevolg nog meer teleurstelling etc. Maar dit gecombineerd met wat jij over die innesteling zei denk ik inderdaad dat het al na die 5 dagen een uitgemaakte zaak is. Is het dan nog niets geworden dan gaat dat ook niet meer gebeuren. Maar goed, wat hebben we eigenlijk aan die wetenschap? Spannend blijft het toch wel die twee weken...
Zo dames, lijkt wel wat rustiger nu zeg! @Wax vertelvertel...... hoe vond ze het op school? En hoe vond jij het zelf achteraf? Mandy vandaag ook voor het eerst een dag mee gedraaid op school hier, en dat ging iig supergoed! Morgen hou ik er wel een dagje thuis, om echt even te chillen! Nee ik zag dat ze moeig was, en ja ze heeft wel veel te verduren gekregen hoor, afgelopen dagen! Hoe fijn is het dan ook om te kunnen zeggen dat we hier blijven wonen,.... ow ik zag een mega smile op haar gezichtje, leek mijn eige spiegelbeeld wel! OF tewel de dames hier zijn op dit moment erg in hun nopjes! @ Xon... innesteling zit er op, dus, nou goed vast houden dan hoor, kop op! @ Just ow wat leuk zeg, zo'n baby shower, dat is gezellig en nog wel met je zus er bij! Leuk hoor! @ hoop waar hang je uit???? hihi, weet je dat ik niet eens een leuke foto voorbij heb zien komen van je huisie? @Boud... keelonsteking, gadver meis, neem een goeie ouwe wetse grog.... wie weet helpt dat wel! @ mees... weet je dat je ook over het algemeen gewone kleedkamers voor dames hebt?? Dat scheelt geklooi in zo'n klein hokkie.... en als je niks waardevols mee neemt, gewoon wat geld in je stinkzok doet, kan je lekker alles laten hangen, ik vind het mega makkelijk!
Hoi hoi, F vond het leuk op school en het is erg goed gegaan! Voelt goed aan allemaal zo. Ze kwam ook echt vrolijk uit school, had na het eten wel even een middagdip maar later was ze weer helemaal blij en ze heeft er ook best veel over verteld. Juf was ook erg positief. Fijn dat jullie kunnen blijven wonen mamsvanm en dat je meisje het leuk vond op je oude school! zie wel, alles komt op zijn pootjes terecht, dat wordt een heel ander leven straks, echt leven! Hier nu echt op de wachtbank. Gister en eergister allebei postieve test en geklust...vanavond wilden we eigenlijk ook nog maar we hadden echt geeeen zin meer. Dus niet gedaan, we zien wel. Ik ben niet meer zo van het moeten, ja ook wel weer het MOET LEUK BLIJVEN! Trusten allemaal en morgen weer een fijne dag.
Fijn dat ze het fijn vond Wax... hmm als ik dit lees staat dat wel weer lekker vaag, fijn dat het fijn was.... nah goed! Je snapt me wel hoor! Knuffie
@Xon: over die innesteling bij de tp heb ik inderdaad ook wel eens gelezen. Komt natuurlijk ook dat embryootje natuurlijk buiten het lichaam al bevrucht is en dus alleen nog maar in hoeft te nestelen ipv een hele weg in het vrouwelijk lichaam af te leggen. Ik vond het ook wel eens typisch dat ik al na 9 dgn ongesteld werd na de tp, maar dat komt ook omdat dan al duidelijk is dat het embryootje afgestorven is en dan 'afgevoerd' wordt. Maar het lijkt me ook een raar idee te weten dat het nu al een uitgemaakte zaak moet zijn (en nadenken of je misschien iets gevoeld of gemerkt hebt). Ik heb overigens bij beide zwangerschappen nooit iets van de innesteling gevoeld. Dat assisted hatching is inderdaad maar een ieniemienie hulpmiddeltje. Het embryootje moet nog steeds hard werken. Maar alle beetjes helpen en ik zou het wel eens willen proberen. @Boud: jij dus weer je keelontsteking terug? Ik was zelf verkouden, was er even vanaf, toen kreeg mijn zoontje het weer en kreeg ik het gewoon weer overnieuw. Het zijn agressieve bacillen die in de lucht hangen, lijkt het wel. Hopelijk op tijd weer weg, voordat de hormoonstoot er weer aan komt. @Wax: fijn dat het meegevallen is met je dochtertje. Een hele geruststelling, lijkt me. En inderdaad verstandig om alleen te klussen als je er allebei zin in hebt. Het moet leuk blijven. @Mams: fijn dat jullie lekker in je huisje kunnen blijven en dat je dochtertje het ook zo naar haar zin heeft gehad op haar nieuwe school. Zijn al weer twee belangrijke stappen op de goede weg. Hier vanavond uit eten geweest mijn mijn werk. We hadden een kookworkshop, waar we in 4 groepjes allemaal 1 gang moesten klaarmaken. Ik was weer aan het dromen, en lette niet op bij het indelen van groepjes, dat het enige groepje wat nog over was, het hoofdgerecht was. Vond dat doodeng, want ik ben absoluut geen keukenprinses. En helaas mijn groepsgenote ook niet (had ik stille hoop op). Maar met behulp van de kok zelf, toch nog iets smakelijks op tafel kunnen zetten. Wel bekaf nu! Toch wel een hele overkill om de hele dag te werken en dan ook nog eens met elkaar de hele avond in de keuken en aan tafel te zitten.
Hier even kort verslag van bezoek kinderarts, wel kopietje wat ik ook al elders en op FB heb geplaatst. Dit omdat het me zoveel typewerk scheelt! Ze heeft eerst J lichamelijk onderzocht, alles was goed en hij woog nu 5790 gram en 64 cm. Hoofdje opgemeten en was nu 41,5 cm en lijkt wel goed te groeien. Dit naast de gegevens die ik mee had van CB. De voorste fontanel leek dus echt nog een minipuntje open te zijn van boven, maar zegt nog niks over de onderste rand of die al aan het dicht groeien is. Achter kon ze hem helemaal niet meer voelen en de schedelnaden is voor hun zo niet te zeggen. Schedelplaten zeg maar waren zo het nu lijkt niet over elkaar geschoven en schedelnaden (randje) durft ze niks over te zeggen. Is voor hun ook niet te voelen. Vandaar ook en ook omdat wij dat graag wilden gelijk 2 foto's van schedeltje gemaakt. Dit was geen spoedfoto, maar ze wilde ons niet nog keertje van ver laten komen voor foto. Ze was zelfs zo attent om vanmiddag nog op de röntgen de echo van de heupjes te willen maken, maar jammer genoeg geen plek. Dat moet dus nu alsnog op 25 januari, hadden anders die ook gelijk achter de rug. Bij maar het geringste twijfel of als er ook maar iets dicht zit gaat ze contact opnemen met het cranioteam in Rotterdam. Gelukkig vanuit Heerenveen sturen ze zo wie zo door naar Rotterdam en dat was ook onze keus geweest anders. Als het zo is gaat ze overleggen om gelijk de CTscan in Rotterdam te doen. Dit omdat je dan gelijk bij de goede zit en is het niet goed gedaan in Heerenveen kun je later alsnog in Rotterdam. En ivm J nog zo jong is wil ze dat eigenlijk niet. Maar jammer genoeg doordat de radiologen het zo druk hadden en het officieel geen spoedfoto was jammer genoeg nog niet definitief uitslag. Ze kon niet zeggen wanneer de uitslag er was en daarom besloten om uitslag telefonisch te doen en we naar huis konden met J. Ze belt zodra uitslag er is en we hebben volgende week dinsdag zo wie zo telefonische afspraak staan tussen 11-12. Ze vond in ieder geval dat we verder een mooi gezond manneke hadden, dus moesten we proberen toch nu lekker te genieten en niet teveel eraan te denken. We waren er in ieder geval nog redelijk vroeg bij nu. Dus nog even wachten en hopelijk wordt ik morgen snel gebeld voor de uitslag van foto's en dan weten we ook of er wel/niet overlegd wordt met Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam voor waar de CTscan gedaan wordt. Maar het liefst wil ze dat dus gelijk in Rotterdam doen, voor J beter.
@Lyanna: fijn dat je arts het zo serieus neemt en gelijk ook al contact gaat zoeken met Rotterdam. Ik hoop op een goede uitslag straks. Het lijkt er in ieder geval op dat de kleine man hoe dan ook in zeer goede handen is.
Meiden, hier net goed nieuws gehad! Alle schedelnaden zijn open en we hoeven gelukkig niet terug te komen, CB moet wel alles goed in de gaten blijven houden. Bedankt voor jullie steun afgelopen weken/dagen! Pfieuuwww, wat een opluchting!
@Lyanna: fijn dat de uitslagen goed waren. En goed dat je het toch even na hebt laten kijken. Nu heb je toch de geruststelling dat het allemaal goed gaat en wordt het ondertussen toch goed in de gaten gehouden.
@ Lyann fijn zo, wat een opluchting zal het weezen zeg! Hier eventjes rust in mijn toko.... vandaag ga ik me officieel inschrijven, uiteraard met smurf, en dan vanavond lekker een wijntje op drinken, ha! Wat ook zo grappig was, was ik boekje aan het lezen met me moppie in de klas, kwam mijn beste vriendinnetje van toen der tijd binnen.... ik gelijk gezegd: "Hey wat leuk om elkaar wederom in dit lokaal te zien" ze moest ff kijken, maar we waren gelijk aan de babbel! Hoe leuk is dat zeg! En ja dan heb je fb.... gelijk ff uitgenodigd. Dus bekijk ik wat er nu allemala met me gebeurd hier in het dorp, IK KOM TOT LEVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN! En dat voelt super goed! Dat wou ik ff kwijt! Fijne dag dames!
Lyanna: Oh gelukkig, een hele opluchting dat het toch goed is!! Mams: Wat fijn dat je je zo goed voelt! Mees: Wel leuk zo'n kookworkshop. Maar ik kan me voorstellen dat je na zo'n dag bekaf bent. Xon: Duimen draaien voor jouw embryootjes!!
@Mams: wat leuk dat je op deze manier oude bekenden tegen komt! De berichten op fb vond ik ook al heel positief. Met je kleine meid en de nieuwe school lijkt het dus ook goed te gaan komen en over jou hoeven we ons volgens mij ook geen zorgen te maken. Geniet van je wijntje vanavond (en van het begin van je nieuwe leventje)! Proost! @Sayen: zie dat je al weer aardig richting de 6 wkn gaat. Nog steeds weinig klachtjes? Hier vandaag mijn vrije dag en mijn zoontje (en ik dus ook ) waren pas om 9.30 uur wakker. Nu lekker een beetje met mijn laptop alles bijlezen. M'n zoontje zit nog in zijn tut-stand naar zijn kinderprogramma's te kijken, dus heb ik even de handen vrij, voordat ik straks weer het huishoudelijke riedeltje kan afhandelen. Kan wel vrij zijn van het werk, maar het huishouden gaat helaas gewoon door.
Mees zolang je je maar gewoon met alles bezig houdt, behalve met je werk Dan komt dat goed hoor! Enne ja dank voor de proost, ik ben ingeschreven... wat wel erg ships is dat ik me ook heb ingeschreven voor huurwoning, en datkan wel es een 4 jaren plan worden.... maar goed, voorlopig zit ik ok!
Ja jammer is dat he, heb je vrij, moet je poetsen en zo. Maar hopelijk kun je toch genieten van je vrije dag. Proberen ze je nog te bellen op je vrije dag? Of hebben ze nu begrepen dat vrij ook echt vrij is? Ik begin steeds misselijker te worden. Gelukkig wordt het minder als ik dan iets eet. Had ik lang niet zo erg toen ik zwanger was van E. Vanmiddag komt Moeders voor Moeders langs. Krijg ik nog een test, maar ik ga er van uit dat die heel duidelijk zal zijn, voel me echt zwanger. Ik zal wel meteen mogen beginnen met flessen vullen, vanaf week 6 meen ik me te herinneren van vorige keer.
@Mams: goed dat je je hebt laten inschrijven, ook voor een huurwoning. Je weet maar nooit waar het ooit nog eens voor nodig is. @Sayen: fijn dat je je echt zwanger voelt, al is misselijk zijn wel iets minder. En jij mag dus ook flessen gaan vullen voor MvM? Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap helemaal vergeten. Maar mocht het ooit nog eens gebeuren, dan overweeg ik het ook te doen, zeker nu ik me meer bewust ben waarvoor ze het gebruiken. En mijn collega's laten me netjes met rust op mijn vrije dag. Ik heb vanmorgen even snel een mail moeten sturen, omdat ik iets vergeten was gisteren door te geven. Maar dan is het ook weer prettig om gewoon de PC uit te zetten en verder te gaan met mijn vrije dag. Heb behoorlijk last van mijn hand. Op de wc van ons werk zit een deur met een sterke veer. Die deur wilde gisteren dichtvallen en ik dacht hem wel even met mijn pink tegen te houden . Die deur was natuurlijk veel te zwaar waardoor ik een enorme kramp door mijn hand kreeg en alles nu gevoelig en stijf aanvoelt. Dingen vastpakken, een vuist maken of typen is dus gevoelig. Ja, ja, zo raak je nog geblesseerd door een toiletdeur van je kantoorbaantje.