Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: ja ik ben vooral bang dat het te druk is, maar niet zozeer door mijn vader of mijn zusje, meer door de vrouw van mijn vader. Als ik in NL ben blijf ik ook nooit lang bij hen omdat ik me dan aan haar ga ergeren, haar manier van doen. Ik heb dat niet snel bij mensen maar bij haar dus wel! Ze is ook heel dominant aanwezig altijd. Ze bedoelt alles goed, dat weet ik zeker, maar soms is het gewoon lastig. Ik ben vooral bang dat ze te veel wil doen en zich te veel overal mee wil bemoeien.
    Natuurlijk is het ook voor hen een bijzondere gebeurtenis en ik vind het echt heel lief dat ze zo meeleven en er voor me willen zijn, maar ik moet nog even zien hoe het in de praktijk gaat uitpakken. Inderdaad, vantevoren goede afspraken maken denk ik zo. Er is hier geen kraamzorg dus sowieso is het heel fijn dat ze er zijn meteen na de bevalling.
    En mijn zusje komt inderdaad ook, dat scheelt ook al!
    Mijn andere zus kan waarschijnlijk niet komen, maar gisteren belde ze dat ze een heel pakket kleertjes en mooie spulletjes voor me had! Echt super lief. Die had ze van iemand overgenomen en er zaten echt leuke dingen bij en het zag er nog goed uit. Veeeeel roze :) En eigenlijk hadden we tot nu toe vooral veel neutrale dingen en ook nog helemaal niet zoveel kleertjes, dus komt mooi uit! Ze gaat alvast een pakketje sturen met de kleinste maatjes en de rest neemt mijn vader mee. Ben heel benieuwd.

@Wax: dat is inderdaad dubbel zeg!

2. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Ik voel me zó ellendig.
    Heb de hele dag mezelf ingehouden en mooi weer gespeeld.
    Voelde me ontzettend ongemakkelijk toen ik in het kruidvat de zwangerschapstesten moest afrekenen bij een zus van een jongetje wat ik in de klas heb gehad.
    Ze zei me vriendelijk gedag en maakte een praatje blablabla, maar toen ze de testen scande zag ik haar ogen even opkijken.
    Dus ik kan er maandag op wachten dat er een flink aantal ouders weten dat ik dat gekocht heb.
    Het is een klein buurtje en iedereen kent elkaar.
    Toen ik thuis kwam moest ik even chocola hebben, dus ik neem een stukje en denk hé wat zit er voor hards in de chocola.
    Een stuk van mijn kies!
    Nou daar kwamen ze hoor, tranen ik kon niet meer stoppen.
    Sinds ik die hormonen gebruik lijkt mijn gebit wel achteruit te hollen. Er zijn de afgelopen twee jaar regelmatig stukjes afgebroken, gaatjes, vullingen die los laten.
    Ik weet gewoon niet wat ik er aan moet doen, ik poets twee keer per dag, ik flos twee keer per dag en ik spoel twee keer per dag, en na mijn laatste tandartsbezoek heb ik een nieuwe elektrische tandenborstel gekocht (terwijl mijn oude elekt. tb het nog best deed maar wilde geen risico nemen). En nu moet ik maandag weer bellen of ik met spoed geholpen kan worden omdat de vulling die nu bloot ligt heel scherp is. Ik kan maar één reden bedenken en dat is de grote hoeveelheid hormonen.
    Verzekering vergoedt niets en afgelopen jaar al ruim 700 euro kwijt vanwege een wortelkanaalbehandeling.
    Ik ben ook zo bang voor de tandarts en toen die afgebroken kies net gebeurde moest ik zo huilen, ik dacht potverdomme, kan er ook nog wel bij!
    Meteen maar test gedaan die natuurlijk spierwit was, zoals verwacht, dus kon gewoon door janken.
    Ik vind het allemaal even helemaal niet meer leuk.
    Voel me gewoon ook zo alleen. Dat heb ik niet vaak, maar op dit moment weet ik even niet wat ik met mezelf aan moet.

3. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @xon, hele dikke knuf meid! kan me goed voorstellen dat je er ff behoorlijk doorheen zit.

4. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Oh Xon, ook dat nog zo'n kies die afbreekt!! Wat ellendig zeg en dan een negatieve test erachteraan... Pffff... Ik snap dat je je nu even heel alleen voelt. Ik wou zo graag dat ik wat meer voor je kon doen dan alleen maar er hier voor je zijn en je een virtuele knuffel geven. Ik gun het je zo om moeder te mogen worden! Ik jank gewoon even een potje met je mee hoor. Het moet toch ooit lukken op een of andere manier!

5. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Xon en Wax beide dikke knuffels hoor, dat verdienen jullie!
    2 Xon wat vaag van je gebit zeg, jeetje, daar heb ik nooit bij stil gestaan, sterkte hopelijk kunnen ze je gauw helpen!

@ alle dames, fijn weekend!

6. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Xon kun je niet een vriendin, die weet waar je mee bezig bent, bellen ofzo? Het kan je soms ineens zo aanvliegen. Eerst de hele dag een beetje vrolijk en leuk gaan doen op je werk en dan hoeft er op zo'n dag maar iets te gebeuren en dan breek je. Ik baal zo dat ik of iemand anders van ons even niets voor je doen kan behalve hier te schrijven. Maar net als Jeetje snotter ik op afstand met je mee en denk ik aan je.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: meid, zit hier ook met tranen in mijn ogen. Het verdriet zo voelbaar, zelfs door het beeldscherm heen. Ja, ook ik heb het idee dat mijn gebit (en met name mijn tandvlees) niet erg bestand is tegen al die hormonen. En dan moet je ook nog eens naar de tandarts toe, terwijl je er al zo bang voor bent. Knuffel en sterkte, meid!
    @Boud: ik heb het middel Elonva gebruikt. Fostimon is een middel wat uit urine van vrouwen in de overgang komt en is blijkbaar momenteel het goedkoopste stimuleringsmiddel wat ze verplicht zijn voor te schrijven. Bij dat Elonva had ik het korte spuitschema, dat je binnen 4 weken al de punctie en terugplaatsing had gehad. Dus dat was op zich wel lekker. Vermoedt dat dat met dat Fostimon dan ook het korte spuitschema is. Overigens ken ik iemand die Fostimon gebruikt heeft en zwanger is geraakt van die poging, dus wie weet....
    @Jeetje: ik vermoede al dat het de vrouw van je vader was, waar je moeite mee hebt. Ik herken dat ook wel van mijn man. Zijn vader heeft ook een nieuwe vrouw en ondanks dat ze het waarschijnlijk goed bedoeld, heeft ze overal wel een mening over en is duidelijk aanwezig. Dat ergert mijn man ook. Dus herken je gevoel wel. Ik denk wel dat het goed is als ze in een hotel verblijven, zodat je toch af en toe je daar even aan kunt onttrekken. Maar ik denk (zeker omdat jullie geen kraamzorg hebben) het op zich wel heel fijn is wat mensen om je heen te hebben die je helpen en die je taal spreken. Er komt zoveel op je af en je staat stijf van de hormonen. Wat ik altijd tegen mijn man zeg, is ene oor in, het andere oor uit.

8. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, dus zo te lezen heb ik een primeurtje hier met mijn fostimon. Nou het zal mij benieuwen. Ik hoop dat het niet in de koeling bewaard hoeft te worden. De vorige keer werd me bij de echo even mee gedeeld dat ik meteen naar huis moest en me vol moest gaan spuiten. Toen had ik vakantie dus dat was niet erg. Nu ga ik even vanaf mijn werk heen en weer. Dus ik denk erover om maar wat in het dashboard kastje te leggen. Moet ik inderdaad meteen spuiten dan zoek ik wel een zh toilet op. Volgens mij moet ik het net als Menopur of Pregnyl gaan mengen en no way dat ik dat op school 'even' ga doen. Maar eerst naar huis toe vliegen is dan ook geen optie. Hai hai wat kan een control freak zich toch druk maken over kleinigheidjes die nog niet eens aan de orde zijn:(. Lastig hoor;).

Jeetje je zus en vriend sliepen bij jullie thuis maar ik zou er, in jou geval bij je vader en stiefmoeder maar op aan sturen dat zij in een hotel gaan. Er is vast wel iets bij jullie in de buurt. Zo kunnen ze wel ieder dag komen maar heb je ook momenten om inderdaad even weer bij te komen. Wat lief van je zus dat ze allemaal kleertjes voor je heeft.

9. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Dikke knuffel voor jou, Xon! 3 jaar aan toestanden en alles wat je terugkrijgt een slecht gebit. als je het zo bekijkt heel erg oneerlijk!
    Ik hoop inderdaad dat je vriendinnen hebt bij wie je kunt uithuilen! Ik kan je helaas alleen maar virtueel knuffelen, hopelijk helpt dat ook een beetje... voelt heel raar zo aan de andere kant van het scherm....bah. Meis ik leef met je mee!

10. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

goedemorgen allemaal!beetje geslapen? ik wel maar heel onrustig gedroomd. net maar goedkope testen via internet besteld, 1-2-3-testen, want anders blijf ik naar kruidvat lopen :)
    hele lijf lijkt aan te geven dat ik alweer ongesteld ga worden, hoop niet dat dat echt zo is :(
    het is wel dubbel hoor, het gemis van ons kindje en verlangen naar nieuwe zwangerschap....het staat echt naast elkaar, bijzonder én emotioneel!

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Juffie: logisch dat je gevoelens alle kanten op schieten. En mocht je nu al zwanger blijken, dan had het gewoon zo moeten zijn. Ik hoop dat je de testen snel binnen hebt, want volgens mij ben je hartstikke nieuwsgierig (en anders wij wel:))

12. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemiddag

Juffie het voelt dan misschien dubbel maar ik denk dat het verlangen naar een volgende zwangerschap eigenlijk best wel logisch is. Na de geboorte van je zoontje staan jullie met lege handen terwijl je je toch helemaal had ingesteld op een kindje. En hoewel dat gemis heel schrijnend is, is dat eerdere verlangen er natuurlijk ook nog steeds. Dat gaat niet zomaar weg. Het lijkt mij dat je dat moet proberen te accepteren ook al voelt het dubbel, maar een nieuw kindje komt niet ter vervanging van zijn of haar broertje. Het wordt een nieuwe aanvulling van jullie gezin, maar je zoontje zal voor jullie altijd jullie oudste kindje zijn, denk ik. Lijkt mij niet raar maar normaal, net zoals mensen die een gezond kindje hebben, ook graag een tweede kindje willen.

13. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

o wat lief en mooi gezegd, zo is het inderdaad!!

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: hoe is het nu met je? En met je kies? Veel pijn eraan? Kun je anders niet naar een weekendtandarts? Dan hoef je er niet zo lang tegenaan te hikken?
    @Juffie: hoe is het nu met jou?
    @Boud: bij jou zit de eerste Decap-spuit er weer in. Het startschot is weer gegeven.

Hier gelukkig de tweede dag koortsvrij, dus ben er nu doorheen. M'n zoontje lijkt ook koortsvrij, al weet je het bij hem nooit helemaal. Wel typisch hoe zielig hoopje kind het gelijk is, met zo'n wit smoeltje en van die hangende oogjes. We hopen maar dat we het ergste gehad hebben.
    M'n man is aan het werk. En dat terwijl hij amper 3 uur geslapen heeft vannacht. Hij kan altijd moeilijk onder druk slapen en dat werkt dan averechts. Het idee voldoende geslapen te moeten hebben en de angst je niet te verslapen aan de andere kant, houdt hem klaarwakker.

15. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Wat fijn dat jij je beter voelt! Hopen dat je zoontje nu ook snel opknapt. Dat van je man en slapen herken ik wel..heeft mijn vriend ook!

Hier: stramme en pijnlijke onderrug als oud wijf ;) verder nog steeds gevoel alsof ik ongesteld ga worden. Vriendlief denkt dat t echt raak is, ikzelf voel me nog niet zo zeker. Eerst komende week maar eens een overtuigende test zien. Vertrouw lijf wat dat betreft niet zo, soms voel je je zwanger en word je erna gewoon heel erg ongesteld...

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Juffie: wanneer verwacht je die zw.testen? Klinkt toch allemaal hoopvol. Al kan ik me je voorzichtigheid wel voorstellen. Ik dacht afgelopen maand ook echt dat het raak was. En was helaas toch niet zo. Had ook wel verwacht dat ik na 2 jaar wachten niet meer in de trucjes van mijn lijf zou trappen, maar helaas. Ben er toch weer ingestonken. Maar als jij al een heel licht tuurstreepje had, en dan deze klachtjes, dan heb ik toch wel goede hoop.

17. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen

Mees de tweede spuit zit er ook al in hoor, ik spuit 's morgens. Eigenlijk veel praktischer. Je hebt zo vaak dat je 's avonds ergens anders bent en dan is het zo'n gedoe en gekoekeloer op de klok. Nee, deze keer gewoon wanneer ik wakker wordt hup spuit erin en de rest van de dag geen gedoe meer.

Juffie ben je vaker in aanloop naar je menstruatie zo stram en stijf onderin je rug? Vervelend he wanneer je met elke beweging weer gewezen wordt op het feit dat het weer die tijd van de maand is. Ik hoop dat je vriend gelijk krijgt en het deze keer iets anders te betekenen heeft.

Hier zo meteen de kou trotseren om naar mijn ouders te gaan. Mijn vader is jarig maar ik heb zo maar het idee dat er heel wat mensen niet komen i.v.m. de vervelende weersvoorspelling. Heb me vanmorgen heel dapper in een feestelijk rokje gehezen maar zie er nu tegenop om nu naar buiten te moeten. Gelukkig wonen ze niet ver, even een klein kwartiertje kleumen en ik kan daar weer bij de kachel kruipen.
    Fijne dag allemaal

18. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

o dapper dat je door de kou gaat! het ziet er zo ijzig uit! hier sneeuwt het ook al, nou ja sneeuw... het ziet er meer uit als regen, zo klein zijn de vlokjes.
    ik had met vorige zwangerschap ook die zere rug. Normaal heb ik dag voor ongesteldheid allerlei kwaaltjes, maar in verleden heeft lijf al eens eerder me voor gek gehouden. Ik hoop dat de testen morgen bij post zitten, maar vaak komt post hier op maandag niet, dus dan wordt t dinsdag :) dus al snel!

19. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boud: gefeliciteerd met je vader! Een rokje vind ik ook best dapper met deze kou! Maar snel door de kou heen en gelijk weer bij de kachel aanschuiven. Een fijne dag!
    En eigenlijk wel slim om 's morgens te spuiten, heb er zelf nooit over nagedacht, omdat ze in mijn ziekenhuis het erover hadden om ergens tussen 16-22 uur te spuiten. Maar dan heb je maar vast gehad.
    @Juffie: bij mijn tweede zwangerschap had ik ook lage rugpijn, terwijl ik dat nooit had. Toen bleek ik zwanger. Alleen heb ik nu al een paar maanden achter elkaar lage rugpijn en blijkt het nu ineens een ongesteldheidskwaaltje geworden te zijn. Verwarrend zo'n vrouwelijk lijf, niet?
    En ik zie wel heel vaag iets. Van wanneer is deze test?

Hier nog geen sneeuw. Van mij mag het nog wel even wegblijven ook. Mijn man zit vandaag op de weg en had gisteren ook al alle weersverwachtingen zitten bekijken. Dus ieder uur dat er nog niets valt (en zijn dienst verder vordert) is er weer een, denk ik dan maar.

Ik heb gisteren een hele zak met een soort van lego gekregen voor mijn zoontje. Omdat het heel lang op zolder heeft gestaan, wil ik het wassen. Zat er aan te denken om het in de wasmachine te gooien (op 30 graden), en was net al de wasmachine aan het volgooien. Maar bedacht me toen dat het misschien toch tussen de rubbers van de deur kan komen. Dus alles er toch maar weer uitgehaald. Nu nog maar even nadenken hoe ik het nu schoonkrijg. Het is ook teveel om even in een sopje van de gootsteen te doen. Ik heb me weer wat op de hals gehaald.

Deel Deze Pagina