@Mamsie: wat een leuke foto van je dochtertje! @Mees: ik vind het nog netjes hoor...5 follikels! @Maureen: in Nederland liep ik eerst in Dordrecht en daarna in Utrecht UZ....we hebben toen veel ziekenhuizen afgebeld,maar we kregen geen voet aan de grond.We hebben nooit aan het Maasstad Ziekenhuis gedacht...sterker nog,we wisten geeneens van het bestaan af. Dus vandaar dat we in Belgie beland zijn.Toen we begonnen met de IUI in Belgie,was het toch wel erg handig dat we een ziekenhuis vonden die de follikelmetingen konden doen zodat we niet zoveel naar Belgie hoefden te reizen. Via iemand van zp kwam ik erachter dat Maasstad dus samenwerkte met UZ Gent in Belgie.Toen we daar de intake kregen,werd ons verteld dat we welkom waren voor de follikelmetingen maar dat ze zelfs de IUI wilde doen,zodat we niet zover hoefde te reizen.Dat vonden we heel fijn! Maasstad Ziekenhuis helpt vrouwen tot 45 jaar! Wat spannend dat je weer op het wachtbankje zit! En 2 keer geinsimineerd! We duimen weer voor je! @Xon en Boud: nog 1 daagje..dan krijgen jullie RUST!! Het is jullie gegund meiden! @Jeetje: nog 1 nachtje slapen meis! Hoe is het met de kwaaltjes?
NOD-WACHTBANK 20-07 Mandysmamsie 35-ronde 47-2e kind 03-07 Waxientje 38-3e ronde na MK -2e kind 29-07 Maureen (BAM) 40-ronde 7 na MK-1e kind 31-07 Ricmar 39-ronde 2 -2e kind 08-08 Sneeuwmees 40-ronde 1 IVF-2e kind 14-08 Hoop42 43-ronde 10 na 2de MK-5e kind ..-.. Xon (BAM)38- in afwachting op ronde 1 IVF-1e kind ..-.. Boudicca (BAM)37- in afwachting op ronde 1 ICSI-1e kind ZWANGER 24-09-12 Lyanna 37 - ronde 25/4e IUI - 2e kind - jongen 28-02-13 Sillysa 38 - ronde 1 IVF - 3e kind - ??? 12-03-13 JeetjeB35 - ronde 11 na MK - 1e kind - ??? voorspelling: justme: jeetje meisje en sillysa jongen (data denk ik nog over na ) Hoop42: jeetje meisje en sillysajongen Mees: jeetje meisje en sillysa jongen BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram 19-12-11 Sayen 36 E.mma, 3350 gram 01-01-12Niala, 37-A.imée, 3100 gram 01-02-12 Impie 36- J.ochem 19-02-12 Jes4 38- F.loris 08-04-12 Justme 36- I.an 15-04-12 Secondlife 36- T.hom, 3350 gram
NOD-WACHTBANK 20-07 Mandysmamsie 35-ronde 47-2e kind 03-07 Waxientje 38-3e ronde na MK -2e kind 29-07 Maureen (BAM) 40-ronde 7 na MK-1e kind 31-07 Ricmar 39-ronde 3 -2e kind 08-08 Sneeuwmees 40-ronde 1 IVF-2e kind 14-08 Hoop42 43-ronde 10 na 2de MK-5e kind ..-.. Xon (BAM)38- in afwachting op ronde 1 IVF-1e kind ..-.. Boudicca (BAM)37- in afwachting op ronde 1 ICSI-1e kind ZWANGER 24-09-12 Lyanna 37 - ronde 25/4e IUI - 2e kind - jongen 28-02-13 Sillysa 38 - ronde 1 IVF - 3e kind - ??? 12-03-13 JeetjeB35 - ronde 11 na MK - 1e kind - ??? voorspelling: justme: jeetje meisje en sillysa jongen (data denk ik nog over na ) Hoop42: jeetje meisje en sillysajongen Mees: jeetje meisje en sillysa jongen BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram 19-12-11 Sayen 36 E.mma, 3350 gram 01-01-12Niala, 37-A.imée, 3100 gram 01-02-12 Impie 36- J.ochem 19-02-12 Jes4 38- F.loris 08-04-12 Justme 36- I.an 15-04-12 Secondlife 36- T.hom, 3350 gram rondes even aan gepast
@Mamsie: wat een leuk koppie heeft je dochter toch en ik vind het haar haar ook hartstikke goed staan zo! Is ze al een beetje bijgedraaid? @Mees: spannende tijd komt eraan voor jou! Ik hoop dat het allemaal goed zal gaan en de punctie zal meevallen. Moeilijk lijkt me, dat afwachten steeds weer. @Xon en Boud: yeah, bijna vakantie. Nou jullie hebben het verdiend hoor, lekker gaan genieten!! En voor jullie breken de spannende tijden ook bijna aan. Ik zag al data staan bij jou Xon. Het begint eindelijk een beetje op te schieten nu of niet? @Hoop: pff ja nog een dagje wachten. Ik voel me echt super onzeker, ben zo bang dat het niet goed is, hoewel ik er eigenlijk wel een beter gevoel over heb deze keer. Kwaaltjes blijven hetzelfde. Af en toe beroerd, weinig eetlust, borsten gevoelig (vandaag weer wel!) dus... Ik laat het jullie meteen weten natuurlijk! @Maureen: goed om je weer even te lezen! Ik duim voor je hoor!! Dat zijn van die aparte datums hè die je dan onthoudt, zoals de dag van die inseminatie vorig jaar waar je zwanger van werd. Wie weet brengt die datum je nu weer geluk! Nu even aan het werk. Fijne dag allemaal!
@Jeetje: morgen heb je een einde aan je onzekerheid! We liggen dan waarschijnlijk morgen tegelijk allebei aan een echo-apparaat. De mijne om de follikels te zoeken en jij om jullie kleine klein boontje te zien. We gaan aan elkaar denken! Hier de hele morgen druk geweest met een zkh-bezoek. Ditmaal moest mijn vader voor zijn halfjaarlijkse controle (in hetzelfde zkh als ik ook loop). Dit was dus bezoek nr. 4 deze week van mij aan het zkh. Ik zei al tegen mijn vader dat ik onderhand wel een eigen parkeerplaats mocht krijgen. Alles liep natuurlijk gigantisch uit. Dat is normaal al zo, maar nu hebben ze een soort van electronisch patiëntensysteem en dat kost meer tijd. Mijn vader moest een longfoto laten maken had de longarts gezegd en hij had alles naar de assistente gestuurd. Dat was heel handig van het nieuwe systeem, vond hij. Nou, toen kwamen we daar en toen vroeg die vrouw of mijn vader al eerder zo'n onderzoek had gehad en ze pakte een folder over een bronchoscopie-onderzoek. We waren een beetje verbaasd en zeiden dat dat niet kon kloppen. Maar ze keek weer op haar scherm, in dat oh zo handige nieuwe systeem en het stond er echt. Maar omdat wij zo twijfelden vroeg ze of wij na de foto maken nog even langs konden lopen, dan zou ze het nog even navragen bij de longarts. Gelukkig zat er een collega bij die assistente die wel zo slim was en meekeek. Bleek er nog een kaart open te staan van de vorige patiënt. Dat was dus iets 'onhandigs' van het nieuwe systeem, dat die blijkbaar kaarten open liet staan en je dus makkelijk in verwarring gebracht werd. Dus dat onderzoek was helemaal niet voor mijn vader, maar voor de persoon voor hem. Wel een geruststelling, want ik schrok toch even. Maar wel een beetje knullig. Maar goed, we hoefden dus gelukkig alleen maar een foto te maken. Ben daardoor wel een groot gedeelte van de ochtend kwijt. Gelukkig zit ik alleen op het werk, dus het was geen echt probleem. Maar vanaf nu dus toch maar even vol gas aan de slag.
Hoi dames, kom ik ook weer even kijken. Voel me absoluut even niet lekker in mijn vel. Heb wel alles bijgelezen maar te moe om overal op te reageren. Mees toch nog goed nieuws? Mamsie ook de mmm in waarschijnlijk, dus ben ik straks nog de enige doe-het-zelver hier? Ben moe en overprikkeld, een paar akelige indrukken opgedaan afgelopen week terwijl ik verder ook tml. druk was. En nu is de pijp even leeg, komt nog dat gedoe rondom die stomme ovustesten bij en ik heb het even helemaal gehad. Voor iedereen hier een dikke knuf, ik lees wel bij maar ben even wat rustiger.
NOD-WACHTBANK 20-07 Mandysmamsie 35-ronde 47-2e kind 29-07 Maureen (BAM) 40-ronde 7 na MK-1e kind 31-07 Ricmar 39-ronde 3 -2e kind 01-08 Waxientje 38-4e ronde na MK -2e kind 08-08 Sneeuwmees 40-ronde 1 IVF-2e kind 14-08 Hoop42 43-ronde 10 na 2de MK-5e kind ..-.. Xon (BAM)38- in afwachting op ronde 1 IVF-1e kind ..-.. Boudicca (BAM)37- in afwachting op ronde 1 ICSI-1e kind ZWANGER 24-09-12 Lyanna 37 - ronde 25/4e IUI - 2e kind - jongen 28-02-13 Sillysa 38 - ronde 1 IVF - 3e kind - ??? 12-03-13 JeetjeB35 - ronde 11 na MK - 1e kind - ??? voorspelling: justme: jeetje meisje en sillysa jongen (data denk ik nog over na ) Hoop42: jeetje meisje en sillysajongen Mees: jeetje meisje en sillysa jongen BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram 19-12-11 Sayen 36 E.mma, 3350 gram 01-01-12Niala, 37-A.imée, 3100 gram 01-02-12 Impie 36- J.ochem 19-02-12 Jes4 38- F.loris 08-04-12 Justme 36- I.an 15-04-12 Secondlife 36- T.hom, 3350 gram Heb mijn NOD even aangepast, de oude stond nog op het lijstje zag ik. Heb alleen even geen idee wanneer ik nou kan verwachten dat ik ongi ga worden. Hou maar ongeveer 14dg na mijn positieve ovulatietest aan. Dus ongeveer 1 aug. Mijn eigenlijke NOD zou 27 juli zijn, dat kan natuurlijk ook nog gewoon gebeuren, ik zie het wel. Mijn 39e verjaardag nadert nu ook met rasse schreden, wordt ik ook even niet al te blij van. 31 juli ben ik jarig. De 40 komt eng dichtbij! En heb altijd geroepen niet meer op mijn 40e een kind te willen baren... Ben straks net zo oud als mijn moeder toen ze mij kreeg. Ook een heel raar idee!
Maar laat ik positief blijven, misschien krijg ik een leuk verjaardagscadeautje? Tenslotte hebben we flink ons best gedaan.
Meiden, ik lees alles wel mee hoor. Maar geen puf om te reageren, ik heb echt zoveel pijn op het moment en kan bijna niet lopen. Kan sommige tijden wel janken! Ik ben zo gelukkig dat ik zwanger ben, maar zoals vandaag ben ik het wel even zat. Want als dit nog zo'n 10 weken zo gaat kun je mij denk ik wel bij elkaar vegen. Maar voor ik het vergeet wil ik Mees morgen succes wensen met de punctie en hoop ik op een mooie opbrengst. Jeetje, heel veel succes morgen met de echo en hoop dat alles er goed uitziet en jullie al een mooi kloppend hartje krijgen te zien. De rest allemaal een dikke knuff en voor de juffies die vandaag vakantie hebben gekregen (zoontje van ons ook) geniet van jullie wel verdiende vakantie.
@Lyanna: ik vroeg me al af hoe het met je was. Als je veel pijn hebt, kunnen 10 weken nog erg lang duren. Ik wens je veel pijnloze laatste loodjes toe en doe vooral rustig aan. Een dikke knuffel! @Waxientje: je hebt zeker een heel mooi verjaardagscadeau verdient met jullie inzet (en de onzekerheid) van de afgelopen week. Dus wie weet. En 39 kan wel oud klinken, maar kan je zeggen dat dat omkeerpunt voor mij pas echt kwam toen de 4 in zicht kwam. Maar goed, we zijn zo oud als we ons voelen, toch? En misschien moet je de traditie van de familie maar voortzetten! Een dikke knuffel en hoop dat je je snel weer wat lekkerder in je vel voelt. Zit hier nog steeds moederziel alleen op het werk. Wel lekker, want de radio staat aan en ik ben met allerlei opschonings-klusjes bezig. Dus verstand op nul en maar beetje bij beetje door de bomen het bos proberen te vinden. Af en toe, ter afleiding, even bij jullie op ZP spieken. Verder ben ik weer druk met mijn telefoon, die voor de zoveelste keer weer gereset moest worden. Hij verliest om de zoveel tijd contact met wifi en de enige manier is dan een harde reset. Nadeel is wel dat je dan steeds je telefoonnummers, spelletjes e.d. kwijt bent die je er later op gezet hebt. Dus nu alles maar weer terugzoeken en opnieuw erop installeren. Heb nu al de balen van die telefoon en ik moet nog 1,5 jaar ermee doen.
Hoi meiden, Heb geprobeerd een beetje bij te lezen maar volgens mij was ik na een pagina bijna alles weer kwijt, sorry Voordat ik de laatste pagina alweer vergeet: @ mees, heel veel succes morgen met de punctie!!! @ jeetje, nog een dag volhouden, spannend! Die onzekerheid is echt erg killing. Ik wens dat je een fantastische echo morgen hebt! @Wax, succes op het wachtbankje en hoop dat je je snel beter voelt. Ik ga voor je duimen dat je het mooiste verjaardagcadeau zult krijgen!! Hier een paar vervelende weken achter de rug. De bruine afscheiding was weer in alle hevigheid terug, werd er echt helemaal gek door. Afgelopen dinsdag de termijn echo gehad. Baby was goed gegroeid en stevig hartslag. Ben vandaag dan 10 wk zwanger. De gyn weet ook niet waar de afscheiding vandaan komt en denkt dat mijn pijnklachten door de combinatie van een gekantelde baarmoeder (buikpijn) en hypermobiliteit (banden en bekkenpijn)komt. Maar zoals ze dan zegt op dit moment ziet het er allemaal goed uit maar dat ze niets kan garanderen over de situatie over een week. Kan nog alle kanten opgaan. Nou en bedankt!!! Moet over 3 weken weer naar zh voor combinatietest. Ik ben zo blij dat ik zwanger ben maar af en toe word ik zo moedeloos van die onzekerheid Deze week ook slecht nieuws over mijn schildklier, ondanks de vele verhogingen blijft het extreem traag werken. Weer de medicatie verhoogd en over 2 weken weer naar internist en hopen dat het snel weer op peil is want anders kan het vervelend uitpakken voor de ontwikkeling van die kleine En of dat nog niet echt genoeg was kwam onze boekhouder met zeer slechte nieuws mbt de financien van ons bedrijf. Ik zat (en zit) er een beetje doorheen. Wilde niet zeuren maar het is wel weer een lang klaag zang geworden. Sorry meiden daarvoor!!!!
@Nil: fijn weer van je te horen, alleen jammer dat je een rottijd achter de rug hebt. Ik dacht dat je lekker vakantie aan het vieren was, maar dat was dus niet zo. Wat een rare opmerking van die arts, zeg! Ik vind het heel positief dat het kindje goed gegroeid is een goede hartslag heeft. Dus ik snap niet waarom het nodig was, nog even zo'n rotopmerking te maken. Natuurlijk kan niemand garanties geven, maar ik heb wel eens gelezen dat de kans dat het misgaat na 9 wkn toch aanzienlijk kleiner is. Dus als arts zou ik dan toch juist iemand wat meer vertrouwen geven. Maar goed, meid, je zit al heel dicht tegen de 12 wkn aan, dit nemen ze je niet meer af. Vervelend ook van die bruine afscheiding. Wist overigens niet dat je van bekken/bandenpijn ook afscheiding kon krijgen. Dat belooft bij mij nog wat. Ik hoop voor je dat er snel goed nieuws komt van je werk en dat ze je schildklier snel onder controle krijgen. Een hele dikke knuffel!!
Even een vraagje aan de pregnyl-spuiters onder ons. Ik had vanmiddag zo'n last van mijn buik en dacht dat dat kwam omdat ik een nieuwe broek aan had en dat die misschien wat op m'n buik schuurde. Net een iets ruimere broek aangetrokken en toen zag net dat de plek waar ik gisteren de pregnyl gespoten heb, wat rood en dikker is en dat dat dus die schrijnende rotpijn geeft. Herkennen jullie dat?
Hoi meiden, Even snel een berichtje van mij heb helaas alleen de laaste pagina kunnen lezen. Mees zag in je onderschrift dat je morgen de punctie hebt, heel veel s6 meid ik denk aan je!! Nil, jij ook sterkte en laat die dokter maar kletsen hoor hier nog steeds bruinverlies maar alles prima hoor. Bij mij is het nu al 3 weken zo dus ja. Meiden allemaal dikke knuffel van mij en tot gauw maar weer,
Jippie de pippi! Eindelijk vakantie. Pfffff, 6 weken lang geen wekker zetten, alleen dat is al een heerlijkheid! En daarbovenop beloofd het ook nog eens eindelijk mooi weer te gaan worden in Nederland. ZIN IN!!! @Sil, joehoe, blij te horen dat het bij jou goed gaat. Ga maar gauw verder genieten van je vakantie. @Mees dat van die Pregnyl spuit herken ik niet dus ik kan je daar geen antwoord over geven. Ik heb nog nooit gehad dat je er aan de buitenkant van je lichaam last van had, zeg maar. Wel eens wat buikpijn van de Pregnyl zelf maar nooit van de spuit. @Nil, meid wat jammer dat je zulke nare weken achter de rug hebt. Vervelend dat de arts ook nog eens niet alle spanning en onzekerheid kon wegnemen. Nog drie weken tot de volgende echo meid. Hopelijk krijg je dan meer zekerheid. @Wax, jammer dat je je even wat minder happy voelt. Hopelijk gaat het snel weer wat beter.
Jaaaaaaaaaaa vakantie! Ohhh meiden wat was ik daar aan toe zeg. Al dat gestress de enorme drukte en geruzie de laatste tijd op mijn werk, ik heb de dagen en de uren echt afgeteld. Maar nu is het zover, in ieder geval 5 lange weken vrij. Zo lekker dat ik nu even mijn rust kan pakken om lekker op mijn eitjes te broeden ! Mees, ik heb zelf nog nooit een rode plek gehad van de pregnyl, maar kan me best voorstellen dat dat mogelijk is. Mees, heel veel succes morgen bij de punctie, ik duim voor 5 mooie eitjes. En wie weet nog eentje extra! Jeetje jij morgen ook veel succes bij de echo. Ik duim ook heel hard voor jou, dat er maar een mooi kloppend hartje te zien is. Boud, jij ook vakantie. Heerlijk he. Ik ben alleen zo moe dat ik net toen ik thuis kwam dacht ik ga heel even op mijn bed liggen en vervolgens anderhalf uur later wakker werd hahaha. En nu heb ik alweer slaap. Maar tijd genoeg om alle uren slaap in te halen. Mandymamsie, heb je nog iets gezegd over het rapport tegen de leerkrachten? En toch langzaam aan het nadenken over de MMM. Dit moet eerst even wennen en langzaam binnenkomen, als je mij van tevoren had gezegd dat ik dit allemaal zou gaan doen, had ik ook met mijn vinger tegen mijn hoofd getikt. Waxientje, knuffel van mij. Syl, goed te horen dat het goed met je gaat. Geniet lekker van de vakantie. Hoop, zijn jullie al uit de vakantiebestemming? Ik vind alle opties wel goed klinken ! Wel spannend hoor als je nog nooit hebt gevlogen. Ik ben zelf helemaal geen vlieger. Nil, moeilijk hoor, ik kan me voorstellen dat je je heel onzeker voelt over dat bruinverlies. Het is niet leuk om zo een opmerking te krijgen maar ik snap het wel een beetje, zij kunnen je ook geen garanties geven en willen je dat denk ik op deze nogal botte manier laten weten. Inmiddels ben ik er ook wel achter dat tact niet de beste eigenschap is van een ziekenhuis. Ik zou zeggen hou vol, de echo zag er goed uit, dus reden genoeg om positief te blijven. Maureen, hoe is het eigenlijk met je katje? Geniet je er nog een beetje van, of heb je inmiddels de nadelen ook al ondervonden (gesloopte spullen die niet tegen de fijnzinnige kattennageltjes kunnen).
@Xon, jij ook een heel fijne vakantie. Dat je vanmiddag in slaap gevallen bent zegt denk ik genoeg over hoe schreeuwend druk die laatste weken van het schooljaar kunnen zijn. Ga er maar lekker van genieten de komende weken!
@Syl: wat een leuke verrassing toch even van je te horen! Was wel moeilijk, hoor zo lang niets horen en je toch afvragen hoe het met je gaat. Nou, nu lekker vakantie vieren en wij wachten weer geduldig (ahum, ahum) een weekje op nieuws van je. @Boud: ik heb wat zitten googlen en las dat sommige vrouwen daar meer last van hebben. Nu ik een iets wijdere broek aan heb, die niet zo op mijn onderbuik drukt gaat het ook al wat beter, maar de plek rondom die spuitplek is wel roder en gevoeliger. Nou, wat een heerlijk gevoel moet je inderdaad hebben dat je wekker niet meer vroeg afgaat. Al begreep ik dat ze nog een kachel bij je kwamen plaatsen, dus dan wordt het toch vroeg opstaan om de heren binnen te laten, ben ik bang. En morgen verwacht je ook al je ongi, dus ook dan maar op tijd opstaan om de rode duivels binnen te laten. @Xon: goh, jij al geslapen zelfs. Nou, ik denk dat jij de eerste paar dagen inderdaad maar even rustig aan moet doen en de batterij weer bij moet laden. Geniet van je vakantie, meid! En broedse inderdaad. Ik heb net alles weer even doorgelezen of ik niets vergeet. Ik mag evt. nu al wat kalmerends innemen. Twijfel daar nog over, want normaal drink ik niet en neem ik geen medicijnen in als ik alleen thuis ben. Maar misschien dat ik ipv 2 er dan toch maar eentje neem. De spanning begint nu toch wel op te lopen. Morgen moet ik er 2 uur voor de punctie nog een innemen. Mijn man belde net op. Hij is aan het werk en had onderweg op een pilaar 5 ooievaars zien zitten en op een andere 2. We zeiden al tegen elkaar dat dat toch een teken moest zijn. Hij had zelf al bedacht dat die 5 symbool staan voor de 5 eitjes die ik heb en voor die andere 2 had hij maar bedacht dat dat zou betekenen dat we een tweeling kregen. Yeah, right! M'n man heeft een levendige fantasie, zoals jullie zien. Maar wel grappig dat hij er toch ook zo mee bezig is. Gisteren bracht hij de grote kinderwagen op zolder. Als we weggaan pakken we toch liever zo'n makkelijke opvouw buggy ipv de grote buggy van de kinderwagen. Toen hij hem naar boven tilde zei hij dat we die over 9 maanden toch weer nodig hadden. Ik heb het dan in mijn mond om te zeggen dat we hem misschien wel op marktplaats moeten zetten. Maar kon me inhouden. Ik moet positief denken! Dat is goed voor de positieve vibe! Dus, ja, over 9 maanden gaan we die kinderwagen gewoon weer nodig hebben.
Mees klopt hoor dat ze komende week komen voor de kachel. Maar dat is maar een dag of drie (als het goed is) en bovendien kan ik dan toch bijna een uur later opstaan dan wanneer ik moet werken. Ze komen pas om een uur of 8 hè en de kleren aan is dan wel handig maar ontbijten kan ook wel als ze er zijn.