Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Hoi meiden,

Mees, ja misschien idd een wijs besluit even geen gedoe. Had je de bloeduitslag eigenlijk al gekregen? Of heb ik dat weer gemist? Ik hoop echt dat jullie er een stuk wijzer van worden daar in DD, toch lijkt het erop dat je daar ook met weinig eitjes meer kans hebt dan hier. Nou ja nog even geduld dus. Hahaha mijn man nou die zit wel op het randje van zijn stoel hoor, erg aandoenlijk moet ik zeggen. Maar hij ziet zich al helemaal op de bank in slaap vallen met de kleine in zijn armen. Oja en nog wat mijn man en mijn zoon hebben besloten dat hij hem gaat adopteren zodat mijn zoon ook zijn naam krijgt! Vind ik zo leuk, mijn zoon heeft natuurlijk gewoon de naam van zijn ( overleden) vader en hij zag dat wel zitten toen mijn man dat vroeg, hij zei dan ben je ook mijn echte vader, nou lief toch??

Boud, heel veel beterschap meid, het wil niet echt vlotten zo he?? Maar jij kunt er toch niets aan doen als je ineens wat vaker ziek bent? Kan me wel voorstellen dat het als juf wat moeilijker is dan bij een andere baan, op kantoor ofzo. Heb jij al uitzicht op een punctie datum??

Juffie, nou dan duimen we nog even voor je tot het weekend hoor!! S6 met wachten....

Hier alles prima, moe maar prima. probeer nu ook zoveel mogelijk te rusten, heb mijn krachten dalijk hard genoeg nodig ppfffff hahahaha. Kijk er niet echt naar uit moet ik zeggen hoor, bevallen doet aauuuwwwww!! Ach moet nie zo zeuren, komt goed........

2. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Lieve Maureen, Geen idee wat er nu allemaal speelt, maar ik wens je heel veel sterkte verder op je levenspad en wijsheid en geluk! Wie weet lees ik je boek nog eens. Voor nu bedankt voor al je lieve woorden en meeleven. Het leven veranderd continue, dus dingen als zp en forums als dit ook. Soms is het tijd om ergens afstand van te nemen. Ik denk dat die tijd voor mij ook dichterbij komt, dus respecteer ik je keuze. Nogmaals sterkte met alles en een dikke knuffel, Waxientje.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Syl: wat lief van je vriend dat hij je zoon wil adopteren! En toen ik zwanger was, kon het me niet snel genoeg gaan. Maar toen de laatste weekjes/daagjes eraan zaten te komen (want ook wij wisten de geboortedatum al 2 wkn daarvoor ivm ks) toen had ik het regelmatig spaans benauwd.
    Ik heb nog geen bloeduitslag gehad. Deze uitslag kan mijn zkh niet zelf bepalen, en moet naar het Radboud gestuurd worden. En daar staat 2-3 wkn voor. Het is nu ruim 2 wkn dus zal volgende week wel binnen zijn. Maar ik weet nu al dat die uitslag niet goed zal zijn (gezien mijn leeftijd en de lage follikelopbrengst bij mij).
    Heb in ieder geval al wel de pillen via internet besteld die ik ga innemen als ik de uitslag binnen heb. Dat schrijven ze ook in DD voor en heb geen zin om eerst tot eind april te moeten wachten en dan ook nog eens 2 maanden eerst naar huis gestuurd te worden om die pillen te slikken. Dus daar begin ik nu dan vast mee en heb ik vast een 'voorsprong' als ik in DD ben.

4. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hoi meiden, even een teken van leven van mij. Ik zit weer even niet zo lekker in mijn vel. Afgelopen dagen best veel gewerkt en veel hoofdpijn gehad. Nu nog een beetje maar gelukkig is het bijna weg. Denk dat ik te verkrampt achter de laptop zit. Ik merk dat mijn ogen ook echt achteruit zijn gegaan. Maar nu even geen werk en dan val ik een beetje in een gat merk ik, de muren komen op me af. Mijn man is ook alweer sinds vorige week dinsdag aan het overwerken, dus weer veel alleen.
    Misschien straks maar even weg...

Ik had Maureens bericht ook gelezen maar zag dat ze al op niet meer actief stond, dus ik betwijfel of ze onze berichten nog zal lezen. Maar zo wel, dan wens ik je echt het allerbeste toe! Ik weet natuurlijk niet precies waar je allemaal mee zit, maar ik hoop dat je het kunt oplossen en je boek zou ik zeker lezen als ik het zou vinden. Ik heb je e-mail adres geloof ik, dus wie weet hebben we nog wel eens contact.

5. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    O, ja Sil, echt super spannend begint het te worden nu!
    En wat ontzettend leuk dat je vriend je zoon gaat adopteren!
    Nou meid, nog veel succes met de laatste loodjes. Raar idee hè dat het nu echt bijna zover is!

Hoe is het trouwens met Nil?? Lees je nog mee?

6. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag meiden

Nou hier vandaag, na een nacht vol koorts, toch heel eigenwijs gaan werken. Ik hoest me de longen zo'n beetje uit mijn lijf en mijn hoofd geeft aan dat het bedacht heeft niet bij mijn lijf te horen, maar ik heb het weer overleefd. Ik klink momenteel als een zeehond met versleten stembanden en sta te tollen op mijn benen. Ben dus, nadat ik mijn kunstje vandaag gedaan had, wel op tijd naar huis gegaan. Morgen weer zo'n dag en dan twee dagen de tijd om bij te komen. Pff, nou het moet maar.
    Het is inderdaad voor ons niet handig om vrij te zijn. Ik weet hoe de kinderen zijn bij plotselinge veranderingen. Dan is het toch praktischer wanneer ik er zelf ben en een beetje een alternatief programma draai. Maar goed soms kan het niet anders maar tot het zover is ga ik toch maar 'vrolijk' door.

@Sil wat fijn en ook een lief gebaar dat je man je zoon wil adopteren. Is toch niet niks. Ook voor je zoon lijkt het me heel wat zeg. Kan me ook helemaal voorstellen hoe hij uitkijkt naar de komst van zijn kleine meisje. Leuk om dat zo te lezen.

@Mees wat voor pillen zijn dat dan en kun je dat zonder doktersrecept krijgen? Ik ben zelf altijd nogal huiverig voor het slikken van van alles en nog wat zonder dat de dokter dat gezegd heeft. Zo heb ik al tijden een potje tarwekiemolie staan. In huis gehaald toen ik daar hier ooit eens iets over las. Maar ik kom er niet toe om het te gaan slikken. Vraag me toch steeds af of het niet he hele hormoonhuishouding weer zo op de kop zal zetten dat je eerder verder van huis bent dan dat het je dichter bij een zwangerschap brengt.

@Jeetje wel een beetje logisch dat je in een dip zit. Je werkt veel maar dat wil steeds minder lukken. Daar bovenop merk je aan je ogen dat het wat minder wordt. Verder is je zus na een paar fijne weken weer terug en moet je man ook nog eens weer veel overwerken. Het enige wat jij thuis zit te doen is zwanger zijn. Dat is heel prachtig maar zonder iets anders om handen geeft dat inderdaad snel aanleiding om te veel te piekeren. Bel eens een van die vriendinnen en ga er lekker met een of een paar opuit. Of inderdaad even lekker winkelen of gewoon wandelen. Jullie woonden toch niet al te ver van de haven/zee?

7. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Sterkte Boud, pas op jezelf he, ziek is ziek!!!
    Vanmiddag goed afsluitend gesprek gehad in WKZ over afgelopen maanden. En we kregen de laatste uitslagen nog van placenta-onderzoek. Nu weten we zeker dat de hydropsen door hartfalen is ontstaan en dat komt weer door syndroom van Down. Verder geen rare afwijkingen, alles zag er volgens boekje verder uit.
    Alleen had navelstreng maar 1 winding, schijnt weinig te zijn. Nou ja zal wel niets ernstigs zijn, want ze zei er niets verder over.

Heftig om daar weer te zijn maar ook fijn omdat we ook over volgende zwangerschap hebben gehad. Ik zal vanaf begin daar begeleid gaan worden. Dus wie weet hoe snel we daar weer zijn :)
    vanavond op de bank met wie is de mol :)

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Juffie: kan me voorstellen dat het heftig was weer in het zelfde ziekenhuis te zijn. Wel 'fijn' dat je het nu kunt afsluiten, nu je weet wat de oorzaken waren waardoor het in jullie vorige zwangerschap zo mis kon gaan.Hoe is het verder? Al een ongi in aantocht, of toch nog een testje gewaagd in de tussentijd?
    En is je vriendin al een keer apart langsgeweest?
    @Boud: ben zelf ook wel voorzichtig met medicijnen innemen, maar dit zijn medicijnen die de arts in Dusseldorf zelf voorschrijft en zijn gewoon bij de apotheken in Duitsland te koop of te bestellen via internet. Deze arts werkt ook meer met het voorschrijven van vitamines in hogere dosering. Dus die gok durf ik wel te nemen.
    Die tarwekiemolie-capsules heb ik ook geslikt. Ze zijn oorspronkelijk bedoeld voor de weerstand. Al heb ik nu al 2 keer over een behoorlijke verkoudheid of griep gehad juist terwijl ik deze pillen innam. Ik hoop dus maar dat ze beter werken om zwanger te raken. Overigens is mijn cyclus er nooit door verstoord geraakt. Wel hoor ik dat vaker bij de Etos Zwanger worden capsules, die vaker cyclussen schijnen te verstoren.
    @Jeetje: hoe is het nu met jou? Hopelijk snel je dip weer te boven. Inderdaad wat Boud zegt. Je hebt van heel veel gezelschap, ineens nu even niets meer. En dan je man ook nog eens veel van huis.
    Hoop dat je snel weer beter in je vel mag zitten.

9. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Hoi meiden,

Juffie, toch fijn dat er nu duidelijkheid is over wat er precies is gebeurt. Hopelijk gauw weer in het ZH voor goed nieuws...

Boud, beterschap nog steeds, ik lig ook nog steeds in de lappenmand hoor met zo'n fijne kriebelhoest die maar niet weg wil. Slaap al 3 nachten op de bank, uuhh probeer te slapen tussen de hoestbuien door. Bah bah......

Jeetje, voel je je alweer wat beter??

Mees, s6 met de overdosis aan vitamientjes, al moet je daar ook wel op letten hoor want van sommige vitamines kun je echt een overdosis nemen. Niet alles verlaat het lichaam weer netjes via de urine zoals bijv. VitC....

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Syl: vervelend zo'n kriebelhoest. Kun je er niet iets voor krijgen? Veel hoestdranken mogen niet bij zwangerschap, maar ik heb er nu ook een die evt. mag als je zwanger mocht blijken en mijn kriebelhoest is gelukkig weg.

11. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

zo weer moe als een koe thuisgekomen....lesgeven hakt er na tijdje er tussenuit flink in...m'n concentratie en geheugen lijken nog beetje zoek maar de pubers zijn super voor me! collega's vinden het duidelijk moeilijk om met me om te gaan nu....moeten ze nu wel wat zeggen of juist niet..ik zie het ze denken en neem dan maar zelf het voortouw om drempel te verlagen. kost ook energie.
    nog niet ongesteld, maar wel enorm moe dus en daardoor beetje sjaggo :) Ik droomde wel dat ik beetje bloed afveegde en dat ik niet wist waar dat vandaan kwam: ongesteld of innesteling ;)
    maar ook goed nieuws: mijn vriend heeft contractverlenging gekregen voor 2 jaar! pfieuw! opluchting.
    Die vriendin komt komende week een ochtendje bijpraten: zin in! Alleen is het nog onder voorbehoud want haar jongste is laatste tijd veel ziek door glutenintolerantie, arme kind :(

hoe gaat het hier met alle griepbacillen? :) het heerst flink he? op school ook al :( en dan de snijdende kou buiten, helpt ook niet echt! vertroetel jezelf maar flink, meiden!!

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Juffie: raar dat soort dromen. Heb ik ook wel eens gehad in de wachtweken dat ik droomde dat ik vloeide. Zal vast een betekenis hebben. Maar ik hoop maar dat deze droom dus niet uitkomt. De klachtjes klinken nog steeds hoopvol.
    En lastig als collega's er niet mee om kunnen gaan. Al zouden ze het maar zeggen dat ze het moeilijk vinden, of vragen: mag ik er wel of niet naar vragen. Toen ik een miskraam had gehad, vond ik het ook best moeilijk om naar het werk te gaan voor het eerst. Twee collega's van mij die anti-kind zijn, hebben me de hele dag ontlopen en presteerden het om toen ze weggingen alleen mijn collega (tegenover mij) gedag te zeggen. Toen ik een keer van de kamer was, wilde die collega snel iets op mijn kamer pakken. Toen kwam ik dus onverwachts binnen. Ze wist zich geen raad en schrok zich rot (of ik een of andere aliën was). Toen moest ze wel vragen hoe het was. Vond dat toen ook erg vervelend dat je naast je eigen verdriet ook nog gekwetst wordt door je eigen collega's.

13. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

ach ik neem het ze niet echt kwalijk, ik snap ook wel dat t lastig is.
    geen zin in koken: lekker spareribs besteld hihi lekker :) doen we zelden maar tis zoooooo lekker :) ze komen rond 7 uur

vanavond the voice kids kijken, lekker begin van t weekend
    jullie nog plannen?

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Juffie: ben je pas begonnen met werken? Ik snap ook wel dat het moeilijke situaties zijn. We hebben een collega gehad die ongeneeslijk ziek was. Ook zoiets lastig. Moet je wel vragen hoe het met iemand gaat of wil iemand juist even werken om niet aan haar ziek zijn te hoeven denken. Je doet het eigenlijk nooit helemaal goed.
    Lekker spareribs kluiven...mmmm.. Mijn man had voor het gemak pannenkoeken gebakken. M'n zoontje was vanmorgen met de slee weggeweest en was moe en had het koud dat hij niet meer mee wilde om boodschappen te halen voor het eten vanavond. Dus een beetje improviseren, maar wel lekker.
    Echte plannen heb ik niet. Mijn man moet vannacht en morgennacht werken. Dus dat betekent dat hij morgen tot aan het middaguur slaapt. En dan om half 7 weer vertrekt, dus weinig tijd om 'ruzie' te maken dit weekend. Mijn eisprong wordt half volgende week verwacht en dan is hij gelukkig een paar dagen vrij. Scheelt weer een hoop stress om het ei te tacklen.;)

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Juffie: nog getest toevallig...?

Hier een rommelig dagje gehad. Vanmorgen naar de peutergym geweest. Daarna wilde ik even snel wat boodschappen doen (omdat het op de route lag), maar stond om af te rekenen en kwam erachter dat ik geen portemonnee bij me had.:) Bij de peutergym heb je van die open kleedruimtes, dus ik haal altijd thuis de portemonnee uit mijn jaszak. Erg slim, want nu kon ik dus nog een keer terug.
    Heb later op de ochtend snel boodschappen gedaan en dus die boodschappen opgehaald en afgerekend bij die winkel waar ik eerder was geweest. Mooi op tijd alles binnen voordat het evt. zou gaan sneeuwen.
    Mijn man kwam vanmiddag pas uit bed ivm lange nachtdienst en hij staat weer op het punt van vertrekken omdat hij weer een nachtdienst heeft. We leven dus lekker langs elkaar op dit weekend.
    Net vakanties zitten kijken. Mijn man en ik hebben een camping in Italie op het oog, maar daar kon je alleen maar op 31 augustus nog maar terecht. Vandaag vond ik een site die een week eerder ook beschikbaarheid aangaf.
    Mijn man twijfelde nog omdat het nog zo onduidelijk is hoe het allemaal in DD gaat lopen. Maar ik zei dat we ook maar eens gewoon door moesten gaan met leven. We zitten nu al twee jaar in de 'afwachtstand' van stel dat ik zwanger mocht raken, stel dat de behandeling dan precies valt...enz. Mijn man vond wel dat ik daar gelijk in had en zei dus dat ik kon boeken.
    Ik zat al met de vinger bovenop de 'boek' knop, toen ik toch nog even voorstelde of hij het op zijn werk kon checken of het wel kon. Mijn man dus nog gebeld en ik vol spanning met de vinger op de knop. Zijn baas was gelukkig akkoord en mijn man legt de telefoon neer en ik druk op de boek-knop. Geeft hij aan: deze vakantie is niet beschikbaar.:x Grrrrr....:x:( Geef dan niet die datum als 'beschikbare' datum. Al die voorpret, blijdschap voor niets.
    Ben nu al alles aan het afstruinen, maar geen enkele andere aanbieder met de beschikbaarheid een week eerder.:(

16. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

oooowwww balen, eerst dat gedoe met je portemonnee en dan heb je iets leuks in t vooruitzicht en kan dat niet doorgaan!! :(
    ik hoop dat je alsnog iets vindt!
    ik ben nu 2 weken weer langzaam aan t opbouwen qua werk, na Jans geboorte en begrafenis had ik eerst tijd nodig om op krachten te komen en dat ging gelukkig vrij snel.
    Gistermiddag nog testje gedaan, negatief. nu voelt lijf echt als ik ieder moment ongesteld kan worden, dus test nu niet meer tenzij ik maandag nog niet ongesteld ben. kan me zo voorstellen dat door de spanning je lijf nog dagje later is met afvoeren van t bloed ;)

17. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Juffie2 ik zie je onderschrift , dikke knuffel en heel veel sterkte, , sorry heb je verhaal even gemist, zal het proberen op te zoeken.

18. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

staat vast wel ergens, maar in t kort: ons zoontje bleek bij 20 weken ernstige afwijking te hebben: naast syndroom van Down had hij levensbedreigende hydropsen (vochtophopingen) in hele lijf. Naar nu blijkt door hartafwijking die ze niet op echo's ofzo kunnen zien omdat hart er normaal uit ziet en normaal pompt maar met minder kracht (is dus niet te meten/zien voor geboorte). Hij is uiteindelijk in mijn buik overleden na bijna 7 maanden zwangerschap.

19. Nil70

Nil70 Actief lid

30 mrt 2012
    153
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Dag meiden,

De laatste tijd is het een beetje een wir war van gebeurtenissen, heel veel gedoe met de BD mbt de eigen zaak en derg en zoals een aantal van jullie weten hebben mijn ouders niet echt een topg gezondheid en laats is mijn moeder met spoed opgenomen en het was zeer ernstig. Nu gaat het wel weer een beetje maar blijft wel nog zorgwekkend:(.

Juffie, welkom! Meid, lees je verhaal en weet gewoon niet wat ik moet zeggen....heel veel sterkte!!!
    Mees, wat balen zeg meid. Hoop dat je een alternatief kunt vinden.
    Sill, volgens mij haal je mij in en heb je je meissie voor je het weet in je armen:)
    Boud, hoop dat je je wat beter voelt.
    Jeetje, gaat het weer? Kan me goed voorstellen dat je je na al die gezelligheid en drukte een beetje verloren voelt. En hoe gaat het met de voorbereidingen???

20. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Juffie vreselijk niemand zou zoiets moeten meemaken, veel sterkte.. zal af en toe niet makkelijk zijn, ben zelf nu niet veel online maar de meiden hier zijn schatten en helpen je graag..

Deel Deze Pagina