Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

even lekker naar buiten Sneeuwmees, stomme baas!

2. Nil70

Nil70 Actief lid

30 mrt 2012
    153
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Jeetje, wat een schrik meid. Heel veel sterkte, denk aan je!

Mees, ze is weer lekker bezig....., zeg je hier dan iets van? Want heb het idee dat ze gewoon niet beseft wat voor tijd en energie in kan gaan zitten om een (in haar ogen) een "simpele" afspraak in te plannen. En hoe is't met de kleine man, al iets beter?

Sill, hopen dat die kies zich nog even rustig houdt. Wel zonde dat er meteen over wordt gegaan op het trekken van een kies. Ben ook echt iemand (samen met mijn tandarts) van redden wat er nog te redden valt.

Lyanna, beterschap meid, hoop dat jullie je snel weer iets beter voelen!

Hier, zo richting ziekenhuis voor controle en daarna een huis bezichtigen, spannend!

3. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Even een kleine update. Ben net thuis maar nog niet geopereerd, dat gaat vrijdag gebeuren. Omdat mijn netvlies toch al is losgelaten is er iets meer tijd. Het is wel echt super snel gegaan die loslating! Ik zie nu echt bijna niks meer met rechts.
    Ik moet onder volledige narcose want het is nog best een gecompliceerde operatie die ongeveer 2 uur duurt. Pfff, vind het echt dood eng!! Het enige positieve puntje aan alles is dat ik al zover in mijn zwangerschap ben en er dus minder risico's zijn voor de baby. Maar toch vind ik het ergens maar niks. Maar afwachten tot na de bevalling kan ook niet helaas, want dan is mijn netvlies niet meer te herstellen.
    Mijn bloeddruk was trouwens wel weer hoog, 160/93 (maar ik was natuurlijk ook wel nerveus) maar kan me bijna dus niet voorstellen dat die lage bloeddruk van laatst klopte. Ik ga het morgen nog een keer laten opmeten hier bij de apotheek.
    Nou, nu dus maar 'rustig' afwachten tot vrijdag.

4. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Juffie: van harte gefeliciteerd meid!

@Jeetje: ik schrik van je berichtje....hoe ist nu?...ben je al geopereerd?

@Mees:wat een muts is die baas van jou toch!

@Sill: hopenlijk houd je kies zich even koest!

@Xon: dikke knuff voor jou!

@Nil70: succes in het ziekenhuis straks en leuk...een huis bekijken!

5. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Jeetje: Oh meid...ik kan me zo goed voorstellen dat je OP bent van de zenuwen! Lijkt me echt zo erg om met 1 oog niks meer te kunnen zien! Kunnen ze het wel goed herstellen nog? Hoe kom je eigenlijk aan zoiets? Zit het ook in de familie?
    Sterkte meid,wel fijn dat het geen gevaar oplevert voor de kleine!

6. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Lyanna: bij jou een behoorlijke ziekenboeg! Sterkte ermee!

7. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Mijn ogen zijn echt mijn zwakke plek. Ze zijn zo slecht doordat we veel te vroeg zijn geboren. Zo'n loslating heb je blijkbaar ook meer kans op als je een staaroperatie hebt gehad (zoals ik dus heb gehad!)
    Waarschijnlijk krijg ik wel wat zicht terug want ze proberen het netvlies dus te herstellen. Ik hoop het maar!! In mijn linkeroog ben ik ook aan mijn netvlies geopereerd maar toen was het nog niet losgelaten.

@Juffie: ik zag in een flits je mooie test!! Nogmaals gefeliciteerd. Ik hoop echt van harte dat je een goede zwangerschap zult hebben.

8. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    @mees lekker baas wederom zeg, pfff
    @juffie gefeli meis, vasthouden hoor!
    @jeetje sterkte meis, wat een verhaal

@ Rickmar lief van je hoor, gasfornuis is inmiddels binnen!
    Donderdag kast, matrassen kunnen op de grond, keukenspulletjes ook al aardig bij elkaar gescharreld, pc kan mee!
    Rest nog tv etc, was machine koelkast vriezer... pfff genoeg dus! Dan nog speelgoed voor smurf, wat puzzels en boeken etc.
    Maar goed, komt tijd komt raad!
    Oja in Wervershoof, haha, bij Medemblik

9. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag

@Jeetje toch jammer dat de ingreep vandaag niet al kon. Dan was je er maar weer vanaf geweest. Ik ben geen arts of medicus maar waarom is er meer tijd als je netvlies al heeft losgelaten? Ik zou dan juist denken dat er alleen maar méér spoed bij zou zijn. Gelukkig is je zwangerschap dus al zover, dat een narcose geen heel nadelig effect zal hebben. Maar goed ook, want uitstel lijkt me inderdaad geen optie. Heel veel sterkte met wachten tot vrijdag en hopelijk kan de schade dan helemaal tot 0,0 beperkt blijven.

@Mees wat weer een idiote actie van je baas. Grrr, daar kun je toch ook alleen maar gillend bij weglopen? Hopelijk heeft de frisse neus je humeur weer terug op een acceptabel pijl gebracht:).

@Xon ik heb bij mij ook al wel eens zitten piekeren dat het in mijn geval aan de innesteling zou moeten liggen, want bij mij komt ook steeds wel een mooie bevruchting op gang. Balen dat dan net dàt stukje, wat voor de medische wereld ook nog abracadabra is, niet lijkt te willen lukken. Dat voelt zo machteloos.

Hier vanmorgen weer voor de uitgangsecho naar het zh geweest. Nauurlijk liep het gigantisch uit. Meer dan een half uur :x. Vervolgens wordt je dan ein-de-lijk binnen geroepen en sta je binnen 10 minuten weer buiten, terwijl er een kwartier voor staat. Wat doen die lui dat het dan toch zo vaak zo gigantisch uitloopt!?:$ (Behalve natuurlijk wanneer je zelf aan de late kant bent, dan zijn ze stipt op tijd of zelfs te vroeg, zucht)
    Voor de zekerheid had ik een doosje Fostimon mee genomen naar het zh. Vorige keer toen ik mocht starten met de Puregon, moest ik meteen naar huis om een eerste spuit te zetten. Dat was toen niet erg want ik had vakantie maar vandaag zou dat erg lastig zijn geweest omdat ik even vanuit mijn werk op en neer ging. Dus voor de zekerheid wat mee genomen met het idee dat, mocht het inderdaad nodig zijn meteen te beginnen, er in het zh vast wel ergens een kamertje zou zijn waar ik even die spuit kon zetten. Nou ik kwam mooi van een koude kermis thuis wat dat betreft. Mazzel dat het vandaag niet nodig was want met al mijn vooruitdenken had ik geen rekening gehouden met het feit dat ik meerdere ampullen per keer zou moeten spuiten. Ik had netjes één doosje van 75 eenheden mee. Maar nu moet ik 250 per keer gaan gebruiken. Gelukkig vanaf donderdag pas dus nog geen man overboord. De oplettende lezer zal nu misschien al denken huh?? maar zover was mijn brein helaas vandaag in het zh nog niet. Ik heb door die verkoudheid echt de concentratie van een pinda :$ want pas in de auto weer op weg naar school kwam mijn HUH??? momentje. Als ik ampullen heb met een inhoud van 75 eenheden (in poeder tablet net als Menopur en Pregnyl) hoe moet ik daar dan in vredesnaam 250 eenheden mee gaan spuiten:( Dat zal dus òf 225 òf 300 moeten worden. Nu kan ik daar verdorie morgen ochtend weer achteraan bellen. Wordt zo moe van dat soort geklooi. Ik heb bij die arts nog genoemd dat ik doosjes van 75 eenheden had dus ergens had ik (onbewust?) al wel gesnapt dat het niet kon maar zij reageerde daar verder niet op dus heb ik het, met die verkouden kop van mij, ook weer vergeten. Ik vermoed dat ze voor de 225 per keer zullen gaan (dus 3 ampullen mengen) maar baal dat ik daar dus morgen eerst weer over moet bellen. Helemaal omdat ik morgen geen vrije dag heb maar een studie dag. Dus het wordt òf bellen op school en daar het hele spuit verhaal aan assistent voor de telefoon uitleggen met één oog op de deur, omdat er dan collega's binnen gehoorsafstand zijn, òf thuis nog bellen maar dan nu al weten dat ik morgen dus te laat ga komen, waar ik ook een pest hekel aan heb:x. Toch denk ik dat ik voor het laatste kies. Het is per slot van rekening eigenlijk mijn vrije dag. Meestal beginnen de studiedagen om 9:00 uur. In dat geval had ik rustig de tijd om eerst thuis te bellen maar uitgerekend deze moet zo nodig om half 9 al beginnen. Ik denk dat ik morgen maar net doe alsof dit laatste fijtje even bij mij langs is gegaan. Zucht, gedoe, gedoe, gedoe:(

10. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @mees, jeetje zeg! ik zou ook enorm pissed zijn op mijn baas

@jeetje, fijn dat de risico's voor de baby kleiner zijn omdat ze al zo groot is. maar blijft eng hoor, kan me dat heel goed voorstellen.

@boud, pfffff wat weer een gedoe meid! rekenen is blijkbaar ook voor de apotheek moeilijk

@juffie, mooie test meid!

@lyanne, beterschap!

hier weer lekker mini-weekend! morgen heerlijk lunchen, echt zin in!

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: kan me voorstellen dat je het allemaal spannend vindt. En bij twijfel overleg je toch ook gewoon nog even met je gyn. Maar ze zullen zeker wel weten wat ze doen. Dus toch nog een paar daagjes in spanning zitten. Niet leuk!
    @Boud: bij jou lopen die afspraken dus ook al zo uit? In ons zkh is dat ook al zo. Snap er niets van. Ik maak een afspraak om 8.30 uur (en ben dan volgens mij de eerste of de tweede) en dan presteren ze het inderdaad om een half uur uit te lopen, voor een echo die amper 5 min. duurt. Ik wist niet dat je die fostimon moest mengen. Ik dacht dat dat een kant en klaar gebeuren was. Even spannend dus nog. Ik hoop dat je ze morgen snel aan de lijn krijgt, zodat het te laat komen meevalt. Maar snap dat je dat liever even in de rust van je eigen huis doet.
    @Nil: wat leuk naar een huisje kijken! Was het wat? Ik hoop niet dat je nog van plan om ook nog even voor je bevalling te gaan verhuizen, want het wordt tijd om lekker van je nesteldrang te gaan genieten.
    @Mams: je doet je andere nickname 'hamsteren' alle eer aan. Want zag op fb al van alles voorbij komen. Het begint er dus al echt op te lijken dat je zo langzaam aan je spulletjes bij elkaar hebt.
    @Hoop: hoe is het met jou? Ben je er al uit met je konijntjes, welke het gaan worden?

Hier lijkt het erop dat ik weer verkouden wordt. De vierde keer. De hele dag al barstende koppijn en een dikke keel. Grrr... Mijn man is ook snotverkouden. Gelukkig begint mijn zoontje echt op te knappen en dat terwijl hij pas de eerste echte dag die antibiotica heeft gehad.
    Vanmorgen inderdaad een baalmoment op het werk. Daarna nog een ander erger momentje. Er is een meisje dat mij op de dagen dat ik er niet ben (do. + vrij) gaat vervangen. Had haar langzaam aan al ingewerkt en alles uitgelegd en had er alle rust in dat dat goed ging komen.
    Vandaag hoorde ik ineens dat mijn baas haar do. + vrijdag op een andere klus gezet heeft en iemand anders mijn werk moet overnemen. Dat kreeg ik dan ook via via te horen. Die persoon is een schat, maar heeft geen enkele ervaring in het soort werk wat ik doe. Dus ik moest haar letterlijk alles uitleggen (van knopjes op de printer, tot knopjes uitleggen van de telefoon, om over verschillende databases e.d. nog maar niet te hebben). Kostte me een hele morgen om dat allemaal uit te typen voor haar, waar ze alles kon vinden e.d.
    Die vrouw kon daar ook niets aan doen en voelde zich ook enorm opgelaten. En voor mij voelde het ook heel denigrerend. Als mijn baas denkt dat mijn werk gewoon inhoudt dat je er maar iemand 'neerzet'. Dat het dan al goed is.
    Nou, ik heb een hele waslijst getypt en hoop maar dat ze eruit komt als ik er niet ben.
    Het goede nieuws van vandaag is dat een collega een andere baan heeft. Deze collega werkt nu zo'n ruim 3 jaar voor ons en sinds zij er is, alleen maar ellende. Ze oogt heel onschuldig, maar kan heel makkelijk manipuleren en mensen tegen elkaar opzetten. Zo is ons hele team van een warm, met elkaar meelevend team, sinds haar komst, omgetoverd tot een wantrouwend, argwanend team. Maar hopelijk keert de rust snel terug als zij weg is. Ik kan niet wachten. De vlag is al gestreken.;)

12. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees; ik kan aanstaande zondag de bruine franse hangoor ophalen.
    Ik ben er nog niet over uit met welke ik ga fokken,eerst ga ik de hangoor goed tam maken.
    Niet leuk elke keer die verkoudheid....maar het weer is kwa temperatuur ook weer behoorlijk omgeslagen,niet raar dat we iedere keer weer verkouden worden.

@Mamsie:ik heb je niet meer gesproken op whats app,maar wat fijn dat je een huisje hebt! Is het naar je zin?

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: leuk dat je het konijntje op kunt halen. Ik zou ook graag nog eens een nestje willen hebben, maar zie er tegenop waar ik ermee heen moet. De vorige keer had ik 9 jonkies. En omdat dit ras van mij ook vaak gebruikt wordt als kerstmaal, is het lastig betrouwbare nieuwe baasjes te zoeken.

Hier eisprong weer achter de rug. Ik kon gisterenmiddag amper lopen van de pijn in mijn onderbuik en dat trekt dan door tot in het been. Ik zei nog tegen mijn man dat het wel leek of er een struisvogelei doorheen moest. Pijn is nu weg. Ik doe straks nog even een testje, maar die kan niet anders dan negatief zijn. We hebben ons best weer gedaan. Nu officieel dus weer op de wachtbank!;)

14. Nil70

Nil70 Actief lid

30 mrt 2012
    153
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Controle bij gynaecoloog ging goed, alleen die kleine is nog steeds niet helemaal ingedaald, dus extra voorzichtig indien de vliezen breken. Maar wat ik erg vreemd vind is dat ik pas over 2 weken weer op controle moet....normaal is het toch zo dat je na 36 weken elke week moet? Ben nu ruim 37 weken en een baby dat nog niet is ingedaald. Ik gaf dit aan maar ze zeiden dat het allemaal zo voorspoedig loopt dat het wel kan. Maar om de een of ander manier voelt het niet goed, vind het gewoon vreemd, wat vinden jullie???

Bezichtiging ging helaas niet door, is verplaatst naar morgen.
    @Mees, ik wil eigenlijk nog niet verhuizen zo vlak voor bevalling maar het huis waar ik nu in zit is gewoon te duur:(

@Jeetje, gelukkig dat de narcose niet al te negatief effect heeft op de baby, maar lijkt me vreselijk om nog een paar dagen te moeten wachten. Weet natuurlijk niet bij welk kliniek je het daar laat doen maar heb wel begrepen dat ze daar een van de beste oogklinieken ter wereld hebben. Heel veel sterkte!!!

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nil: inderdaad vreemd dat je nog om de week mag komen voor controle. Ik kwam met 36 wkn onder behandeling bij de gyn en daar was het gewoon standaard wekelijks terug te komen. Fijn dat ze er in ieder geval vertrouwen in hebben dat het allemaal goed genoeg voelt om om de week te komen. En mocht je twijfelen, dan vraag je gewoon zelf een extra controle, hoor!
    Veel succes met het huis bezichtigen. Ik hoop dat het een mooi huis is (en een plek gaat worden, waar jullie met zijn drietjes heel gelukkig kunnen gaan worden).

16. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees: een struisvogel-ei!:D Wie weet:p
    Ik verkoop de konijntjes gewoon op marktplaats dan.Je merkt meestal wel snel wat voor mensen je konijntjes kopen,meestal zijn er kindjes bij en dat voelt dan wel goed.
    Maar je weet uiteindelijk toch niet waar de beestjes de rest van hun leven verblijven.We hopen daar maar het beste van.

Ik vermoed dat mijn eisprong ook geweest is,dus zit ook op het wachtbankje.

@Nil70: ik vind het heel raar en zou er geen genoegen mee nemen! Vanaf 35 weken hoor je iedere week op controle te komen! Ze zullen wel geen plek hebben,maar dan maken ze maar plek! Fijn dat verder alles goed is....en succes vandaag met het bezichtigen van het huis!

@jeetje: hoe ist nou meis?

17. Nil70

Nil70 Actief lid

30 mrt 2012
    153
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    @ Mees en Hoop
    Heb er nog even over nagedacht en het is natuurlijk erg fijn dat zij er alle vertrouwen in hebben maar op het moment dat ik me op wat voor manier dan ook zorgen maak of het niet vertrouw bel ik ze en dan zullen ze wel tijd vrij moeten maken :D

Hoe gaaf zou het zijn als jullie nu beiden deze ronde zwanger zouden zijn.
    Ik hoop het zo en hier draaien de duimen weer op volle toeren!!!

18. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

@sneeuwmees, ik duim hard voor je meis! met zo'n ei moet t goed gaan zou je denken ;)

@jeetje: hoe is het nu met je??

@nil: als jij je ongerust maakt en veiliger voelt met meer controles dan heb je daar recht op hoor!!! stress kan je nu echt niet gebruiken...gewoon bellen en afspraak maken ook al voelt het niet anders dan anders

19. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hier gaat het wel. Ik vind het toch echt wel erg spannend allemaal. Gisteravond merkte ik ook echt wel dat er wel heel veel op me was afgekomen ineens.
    De reden dat het nu nog wel even kan wachten is dat het loslaten al is gebeurd dus dat is niet meer te voorkomen. Het was natuurlijk beter geweest als ze dat hadden kunnen voorkomen, maar het ging zo razendsnel! Dit komt omdat mijn ogen heel anders zijn door de vroeggeboorte en ik heb natuurlijk al behoorlijk wat problemen met mijn ogen.
    Vanmiddag belde een vriendin en die stelde voor of ik niet naar een ander ziekenhuis wilde, maar eigenlijk maakte ze me met dat voorstel nog meer in de war.
    Aan de ene kant denk ik, in een ander ziekenhuis hebben ze misschien wel meer bij de hand mocht er iets met de baby gebeuren, want de kliniek waar we nu naartoe gaan is echt alleen maar een oogkliniek. Maar ik neem aan dat ze me echt niet zouden opereren als ze niet zouden weten wat ze doen. Toch??
    Ik weet alleen niet hoe ze de baby in de gaten gaan houden dat hebben ze me niet verteld. Ik zou denken dat ze wel een ctg zouden moeten maken na de operatie of zo? Maar hebben ze dan die apparatuur wel?
    Ik heb zelf mijn gynaecoloog een mail gestuurd om te vertellen dat ik word geopereerd en te vragen naar de risico's enz. Ik heb nog niks gehoord, maar meestal reageren artsen hier wel snel op e-mails.

@Nil: wat vreemd inderdaad dat je nu pas weer over 2 weken hoeft terug te komen. Hier is het wel standaard na de 36 weken om iedere week terug te komen. Maar als je het niet vertrouwt zou ik gewoon vragen of je eerder mag komen.
    Leuk, naar een huisje kijken, al is de timing niet zo fijn.

@Mees en hoop: weer op de wachtbank las ik. Ik duim!!

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: kan me je gepieker voorstellen, maar je mag er vanuit gaan dat ze weten wat ze doen. Maar voor je eigen geruststelling toch ook goed dat je je eigen gyn even gemailed hebt. Blijf het nog steeds een luxe vinden dat dat zo maar kan bij jullie. Sterkte, meid!
    @Nil: en...al naar het huis wezen kijken?
    @Hoop: ik zie dat jij me ook al weer bijna gezelschap komt houden op de wachtbank? Gezellig!

Hier nu voor het eerst een lang weekend. Wel even wennen. Was pas om half 7 thuis. Dus het was iets langer dan een 9-urige werkdag. Maar het is best een 'gat' wat nu in mijn werkweek valt en ik ken mezelf dat ik dan alles goed achter wil laten. Ook veel dingen uitgeprint en bij elkaar gezocht voor diegene die mij gaat vervangen.
    Hoop dat ik er uiteindelijk rust van krijg om minder te werken, maar nu voelt het even niet zo.
    Zal best raar zijn om vrijdag te kunnen blijven liggen. Heb nu wel ruim de tijd om allemaal leuke dingen te gaan doen, dus wil de komende tijd extra genieten van mijn vrije tijd.

Deel Deze Pagina