Jeetje, fijn om te horen dat het voorbij is. Kan me goed voorstellen dat je het zo ontzettend spannend vond. Nou in ieder geval maar heel rustig aandoen. Moest je dan morgen voor controle? Ik snap wel dat je het jammer vindt als je nu opeens een keizersnede zou moeten, maar idd je kunt toch maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Dat moet je dan alsnog wel snel met de arts gaan bespreken want stel je voor dat het kindje zich eerder aandient en het is al ingedaald. Nou sterkte meis met alles, het zal allemaal niet makkelijk voor je zijn. Dikke knuf. Mees, gevaarlijk hoor die peutergym! Hier niet veel te melden, alleen dat ik nog steeds loop te tobben met allerlei kwaaltjes en een down gevoel. Toen ik begon met mijn laatste IVfpoging was ik nog een beetje moe/ziekig van de griep, ik heb het idee dat mede dat en de enorme grote hoeveelheden hormonen het er niet beter op hebben gemaakt en een aanslag op mijn lijf hebben gedaan. Dan weer hoofdpijn, snotterig, pijn in mijn tanden, ontzettend moe, hoesten, al mijn holtes zitten dicht (onder mijn ogen zitten van die dikke opgezette wallen). Of ik heb het één of het ander of alles tegelijk. Ik heb nog nooit zoveel gemiept als de laatste tijd. Ben er zo ontzettend klaar mee.
@Jeetje: ik kan me goed voorstellen dat je erg baalt als het een keizersnee moet worden! Hoe was het in het ziekenhuis vandaag? @Mees: knap van je hoor @Xon: je hele weerstand is waarschijnlijk naar de kl*te van al die hormonen.Mijn ene holte zit ook dicht en daardoor is het onder mijn oog ook helemaal dik.Ook heb ik een enorme ontsteking aan mijn oog gehad,die sinds vandaag weer wat beter is gelukkig. Het is zo ontzettend jammer dat je (nog)niet beloond word voor al je moeite.
Vanmorgen eerst naar de oogarts geweest en het zag er goed uit zei hij. Ik kon ook wel weer wat zien al, voornamelijk licht en dat is al meer dan voor de operatie! Mijn oog moet nog een paar dagen afgeplakt blijven. Maandag weer terug voor controle. Daarna naar de gyn en aan de ctg gelegen een half uurtje en het ging prima met de kleine meid! Wat een opluchting. Ook nog een echo gehad en ze was mooi gegroeid. Wel helemaal bekaf nu dus ik ga zo naar bed.
@Jeetje: fijn dat alles goed was met je oog en met de kleine meid! Toch nog een drukke tijd voor je zo op het laatst met al die bezoekjes naar de gyn en oogarts. Ik neem aan dat je nu min of meer gedwongen al met 'zw.verlof' bent. @Xon: herkenbaar die lage weerstand. Vraag me ook wel eens af wat die hormonen allemaal aangericht hebben. @Hoop: en heb je het franse hangoortje al? Hier een druk dagje gehad. Vanmiddag ook even lekker gaan wandelen met mijn man en zoontje. Het leek wel voorjaar! Nu lekker op de bank hangen. Mijn voet is nog wel gevoelig, maar kan er wel op lopen gelukkig!
Fijn dat alles goed was! Ik vind je toch moedig hoor! Ik krijg het al spaansbenauwd als ik lees:"ik kan voornamelijk licht zien".Ik heb echt met je te doen.Fijn dat alles met de kleine meid ook goed was! het schiet nu echt al op he...tis echt aftellen nu!
Ik snap er niks van.Ik heb net gereageerd op jou berichtje Jeetje,maar toen ik het wilde versturen moest het eerst goedgekeurd worden door de moterator Was gewoon een normaal berichtje
@Hoop: toch geen lelijke woorden erin gebruikt... Kreeg laatst bij het openen een mededeling dat ze strenger gaan controleren op het taalgebruik, want ZP moet een gezinsvriendelijke site zijn. Misschien heb je een woord gebruikt waar een soort van 'zoekmachine' op staat en dat het daarom goedgekeurd moet worden door een moderator.
Nou hahaha wel netjes praten hier hoor!! Jemig wat gebruik je hier nou voor rare woorden dan?? Jeetje, gelukkig dat alles goed is met jou en de kleine. En tja als het een keizersnee moet worden dan het zijt zo, wanneer hoor je dat dan?? Kan me wel voorstellen dat je dat jammer zou vinden hoor, maarja je gezondheid gaat voor natuurlijk. Xon, nog steeds in de lappenmand meid? Het zit je ook niet mee de laatste tijd. Dikke knuffellll... Mees, lekker aan het genieten van het mooie weer?? Alles verder goed met iedereen? Hier nog steeds een rommelige buik, maar verder eigenlijk wel prima. Kan niet wachten tot dinsdag, ben heel benieuwd wat we nou gaan doen hoor. Ik denk steeds dit zou wel eens ons laatste rustige weekend kunnen zijn!! Whhaaaaaa!! Raar idee hoor......wel leuk.....
@Syl: ja, ik denk dat je dinsdag inderdaad meer gaat horen. Wie weet wel je laatste zwangere weekend. Je hebt het toch nog wat weekjes volgehouden, want het leek er een week of 5 geleden al op dat je al zou gaan bevallen. Hier schijnt inderdaad nog het zonnetje. Heb mijn zoontje al voorgesteld of hij mee naar buiten wilde (vooral omdat er vanmiddag regen komt). Maar hij wil liever thuis blijven.
Jeetje, wat fijn te horen dat je alweer iets kon zien gisteren. Doe maar lekker rustig aan, want is natuurlijk niet niks allemaal. Sill, ik denk zelf ook dat dit jullie laatste weekendje is met BIB. Ik ben ook zo benieuwd en ook naar de naam! Mees, ik wist ook niet dat je aan het Sonja Bakkeren was. Maar je weet me te vinden, kan hem zo naar je mailen. Ben trouwens nu al 3,1 kg afgevallen.
@Lyanna: ik heb altijd zo'n boek van sonja in huis. Was er nu ook al 10 kilo mee kwijt. Voor mij werkt deze methode dus wel, maar moet altijd even een begin hebben. Zodra het eerste pondje er weer af is, gaat het meestal redelijk vanzelf. Voor mij is het grootste 'probleem' dat ik vaak hetzelfde eet en dat daardoor mijn spijsvertering op een spaarstand gaat. Doordat je bij sonja bakker steeds iets anders eet, wordt mijn spijsvertering lekker aan het werk gezet. Hopelijk wordt het snel ook weer beter weer, zodat ik er ook meer op uit kan.
@Jeetje hoe is het nu met jou? Ik kan me voorstellen dat je baalt van de mogelijke keizersnee die je nu in het vooruitzicht hebt, maar om nu bij een bevalling je ogen te moeten riskeren is ook niet wat. Dus het is maar goed dat die mogelijkheid bestaat moet je maar denken. Zie je inmiddels al wat meer dan alleen licht of heb je nog steeds de pleister op je oog? Lijkt me best beangstigend om zoiets te hebben. Ik zou er geloof ik behoorlijk door in paniek raken. Geen wonder lijkt me dat je de afgelopen dagen harde buiken hebt gehad na al die stress. Hopelijk wordt dat nu ook weer beter. @Sil hou je het nog een beetje vol? Het lijkt me dat voor jou de dagen tot dinsdag om zullen kruipen. Geniet nog maar even van je laatste weekend zonder baby. Ben heeeeel nieuwsgierig haha! @Nil bij jou de krampen ook weer wat minder of rommelt het bij jou ook nog steeds? Straks gaat het er nog om spannen wie er eerder gaat bevallen, jij of Sil. @Mees, hoe is het met de voet? Valt geloof ik wel wat mee als je er nog mee gewandeld hebt. Volgende keer ook maar sport kleding aan en vragen of de gym juf bij jou wil gaan staan vangen hihi. @Lyanna, ik zag op fb dat de kleine meneer zich al omdraait. Wat goed! @Xon beterschap met die snert kwaaltjes. Ik hoorde afgelopen week dat dat ellendige verkoudheidsvirus wel 6 tot 8 weken nodig heeft om weer te vertrekken. Heb er zelf ook al van vóór de kerst last van. Je wordt er inderdaad aardig zat van op den duur. Hopelijk wordt het in ieder geval snel lente zodat je humeur daar weer een boost van kan krijgen. Je steeds zo lamlendig voelen doet niet echt wat voor de algehele feestvreugde zeg maar. Hier alles zijn gangetje. Nog wel steeds verkouden maar heb momenteel meer last van bijwerkingen van de hormonen. Woensdag weer voor fm naar het zh. Dan waarschijnlijk vrijdag weer, gok ik, en hopelijk hoor ik dan wanneer de punctie komt. Of ik moet de maandag daarop nog weer een keer komen. Ik heb alleen nog maar Fositmon tot en met zaterdag dus ik denk dat ze in het zh rekening houden met punctie op maandag 11-2. Nou, we zien wel, eerst woensdag maar eens afwachten wat die rommel nou eigenlijk teweeg brengt. Ik moet mezelf iedere keer streng toespreken dat ik niet uit ga van al te veel follikels. Vorige keer zagen ze 9 maar bleken het met de punctie 11 te zijn. Ik ben bang dat ik nu dus teleurgesteld zal worden en hou mezelf iedere keer voor dat ik ook heel blij moet zijn met 4 of 5 follikels maar stiekem zou me dat toch tegenvallen na de vorige keer denk ik.
Ja boudicca, kleine man draait zich al om en ik ben zo trots! Hij heeft natuurlijk ook niks in de weg zitten met nog geen 6,5 kg. Vervelend dat je zo'n last van de hormonen hebt, maar het is voor een goed doel en ik ben hard aan het duimen dat er straks ene mooie opbrengst is. Mees, fijn dat Sonja Bakker voor jou wel goed werkt. Hier kom ik niet echt aan normaal diëten toe. Is ook zo lastig met die mannen van mij. Gelukkig nu met Het geheim van slanke mensen gaat het me makkelijk af en is ook gewoon fijn dat je alles mag eten, maar je het gewoon niet wil. Je kan zelfs elke dag chocolade nemen! Doe ik niet, maar toch! Jeetje, is zeker wel even een tegenvaller als je keizersnede krijgt. Maar alles wat het beste is voor jou en je kind. En in dit geval dus beste voor je oog, mocht je nog een 2e willen kan je na keizersnede ook nog natuurlijk bevallen als er geen complicaties zijn. Ik mag alleen mocht er ooit nog wel 3e komen niet meer natuurlijk bevallen, na 2 keizersnedes is het risico te groot. Maar je bent al 35 wkn, gaat ook snel bij jou. Sill, nog eventjes. 2 daagjes en dan weet je wanneer je ingeleid wordt. Spannend hoor en ik vond het ook erg raar om datum te weten, maar had ook wel weer wat. Meiden, nu ga ik eten. Jullie ook eet smakelijk!
Jeetje, wat fijn om te horen dat de operatie goed is gegaan en dat die kleine het goed doet. Ik vind het zo sterk van je hoe je hiermee omgaat. Hoop dat je ogen heel snel zullen herstellen! Sill, zo langzamerhand zou het mij niet verbazen als je kleine meid toch nog even lekker in je buik wil blijven. Het is ook echt een vechtertje Hoop, las ook ergens dat ze strenger gaan controleren en opschoning acties houden. Jammer maar wel begrijpelijk, soms schrik ik ook wel eens van de reacties van bepaalde forumleden. Boud, kan me goed voorstellen dat je jezelf wilt beschermen voor teleurstellingen maar aan de andere kant hoop je natuurlijk dat al die troep die je slikt zoveel mogelijk resultaat oplevert. We gaan gewoon voor zoveel mogelijk Gisteren was het nog heel erg aan het rommelen en op een bepaalde moment was ik echt van plan om het ziekenhuis te bellen. Heftige krampen om de 10 min, een uur lang. Toch maar even gewacht en wat denk je? Meneertje was voor de rest van de avond en nacht alleen maar aan het spelen en geen kramp niets meer. Ga er maar vanuit dat het voorweeen zijn.
@Boud: ben erg benieuwd hoe je op de Fostimon reageert. Ik vond dat ook altijd zo lastig. Soms zou ik willen dat ik net als een oventje af en toe even in mijn buik kon kijken wat die rommel allemaal aan het aanrichten was (en dat je tenminste wist waarvoor je het doet). Maar wel spannend met al weer een punctie in het vooruitzicht. @Lyanna: Het hele sonja bakker dieet volhouden is ook geen doen met een gezin. Dus ik doe alleen het gedeelte van overdag en eet 's avonds met de pot mee. Want anders is het inderdaad geen doen. En als ik zin heb in een koekje bij de koffie of als er gebak is, doe ik gewoon vrolijk mee. Dan maar een tandje lager met afvallen, dan komen we er ook wel. Ik zou nog 4,5 kilo kwijt willen (liefst meer, natuurlijk), maar als dat eraf is ben ik echt helemaal happy. @Nil: klinkt inderdaad als ernstige oefenweeën, maar kan me voorstellen dat je er wel onrustig van wordt. Steeds denken zou het dan nu doorzetten...? Wanneer had je ook al weer je controle? Je bent toch al bijna 38 wkn. Straks hebben we zowel jou als Syl tegelijkertijd in een verloskamer liggen puffen. Met mijn voet gaat het redelijk. Wel erg gevoelig, maar mijn schoen zit vrij hoog om mijn enkel en dus heb ik lekker steun. Ik wilde vanmorgen (toen het zonnetje scheen) even met mijn zoontje erop uit, maar hij wilde niet. Hij wilde thuis blijven. Kon hem ook geen ongelijk geven want hij was ook zo lief aan het spelen. Vanmiddag de nodige wassen weggedraaid, bed verschoond en de bovenverdieping schoongemaakt. Ook eindelijk de enorme zak met lego gewassen. Tussendoor nog even gekookt, gegeten en opgeruimd. Moet nu eigenlijk nog strijken. Maar of ik daar nog de puf voor heb, weet ik niet. Morgen weer 3 dagen werken, met zelfs nog een vergadering op dinsdagavond. Dus 3 intensieve dagen voor de boeg, maar daarna gevolgd door 4 dagen vrij. Die 4 dagen vrij houd ik me maar voor ogen, om zo snel mogelijk me door die 3 dagen heen te worstelen.
FF kort, mijn huisie is top, mijn ex is %$^#%#^en ehm... morgen weer een normale update! Zit er ff doorheen vandaag, maar goed, ik geniet nog maar ff van mijn wijntje... Nu maar hopen dat ik gauw een bank heb om op te zitten
Hoop, wat een schatje!! Het gaat wel met mijn oog, ik zie gelukkig al wat meer dan alleen licht, maar mijn oog is nog wel afgeplakt en af en toe ook pijnlijk. Steken en het gevoel of er zand in je oog zit. Morgen weer op controle, denk dat er dan geen verband meer voor hoeft. Dat vind ik ergens ook weer eng. Verder hier ook veel gerommel in de buik. Veel harde buiken en een soort menstruatiekrampen. Zouden dat indalingsweeën zijn of oefenweeën of...?? Vind het wel een beetje eng. Gisteren tijdens de ctg had ik er geen last van en was alles prima. Vandaag heb ik er wel al de hele dag last van. @Sil: ooh zo spannend meid! Het is gewoon bijna zover. Ben ook heel benieuwd. @Nil: nu alles dus weer rustig? Ook spannend zeg. Ben benieuwd wanneer het gaat doorzetten. Net bezoek gehad van schoonmoeder en schoonzus die langskwamen met eten. Super lief! Ik ga zo maar eens slapen. Hoop dat ik nu niet zo'n last heb van harde buiken. Slaap lekker alvast allemaal!