oke dus in DD zijn ze verder qua ontwikkelingen, dat hoor je vaak. Ben benieuwd! Wanneer ga je daarheen? In Ned. zijn ze ook best ver maar lopen ze vooral tegen wet- en regelgeving aan, zo stom! en idd de buitenwereld moet ik niet zo laten binnenkomen, voor ons voelt het goed en het liep zoals het blijkbaar moest lopen en ook al is het snel, wij zijn er heel blij mee!
@Juffie: in het buitenland gaan ze inderdaad verder. In DD maakt de arts ook meer gebruik van aanvullende vitamines, zoals vitamine D in hogere dosering en kun je acupunctuur bijv. standaard erbij boeken als je dat wilt. Ook assisted hatching is een techniek die in NL bijna niet bestaat. Als je ouder bent, dan is het schilletje van je embryo vaak wat stugger waardoor die moeilijk uitpakt (en dus niet kan innestelen). In DD kun je die techniek als optie 'erbij boeken'. Ook merk ik dat hij per patiënt ook meer maatwerk levert. Ik had bij de eerste poging 3 embryo's. En in mijn zkh vriezen ze alleen A-kwaliteit embryo's in. Omdat ik al zo'n lage respons heb was ik dus super blij met 3 embryo's. Maar die derde werd dus gewoon vernietigd omdat het geen A-kwaliteit was. Ik heb toen ook gevraagd of ze er niet 3 terug wilde plaatsen, omdat zij hem anders toch zouden weggooien en het voor mij toch een paar procent meer kans was. Maar regeletjes, regeltjes en nog eens regeltjes. En ik vind het goed dat er regeltjes zijn, maar ik ben er ook wel voorstander van als iemand ook eens buiten de lijntjes durft te kleuren. Dus aan de ene kant vind ik het doodeng om naar een andere kliniek (en ook nog eens in het buitenland te gaan). Maar aan de andere kant kan ik ook niet wachten.
ja stom he hoe dat hier werkt....net zoals bloedprikken voor syndroom van Down..dat kan gewoon al! maar nee...mag in Ned niet, moet via risicovolle punctie
@Syl: ik kwam stiekem al even spieken of er al nieuws was. Je hoeft geen datum aan ons bekend te maken, hoor! Kan goed begrijpen als je dat voor jezelf wilt houden. Maar was alleen benieuwd of ze je eerder gaan inleiden.
Hai dames, Tja goed nieuws eigenlijk het gaat haar zo goed af daarbinnen dat ze het toch nog langer willen rekken. Dus sowieso nog tot volgende week tenzij er gekke dingen gebeuren, dus minder bewegingen of id. Ook vond hij het niet verstandig omdat ik nog steeds erg verkouden ben, was ik 2 weken geleden ook al en dat kost veel energie vindt ie. Dus blijven we gezellig nog ff doorlopen, wie weet wel gewoon nog 3 weken hahaha, ja ze gaan natuurlijk geen kindje uit de veilige omgeving weghalen en ja ze is de laatste 2 weken toch weer 400 gr. aangekomen ong. Dus weegt ze nu rond de 2600gr. wat nog weinig is en alles wat ze nog kan aankomen is meegenomen denken we maar. Dus geen spannende dingen nog hier.
@Syl: goed nieuws, toch! En 2600 gram is toch ook niet helemaal heel erg klein. Dat is toch al ruim 5 pond en als ze nog even doorgroeit, zit ze toch rond de 6 pond, wat toch heel netjes is. Het moet er ook uit, hè! Dus nog even een weekje doorhobbelen.....hihihi...
@Sill: je had al zo,n vermoeden he.Toch wel fijn hoor dat de kleine het zo goed doet en ook nog eens is aangekomen! Sterkte met je verkoudheid.
syll we hebben nog wel even geduld hoor, laat de kleine meid maar lekker veilig binnen zitten zolang dat nog kan.
Sill, wat goed om te horen dat ze nog even lekker bij mama wil blijven (had al zo'n voorgevoel) En wat een pittig kamertje, ben gek op nijntje. Mees, de cijfers zeggen mij niet zo veel maar aan je reactie te merken is het erg laag. Gelukkig kunnen jullie nog in het buitenland terecht, vind het echt heel erg jammer dat er in Nederland veel niet mogelijk is terwijl er in andere landen zoveel meer mogelijk is. Hier alles redelijk rustig, behalve weer wat krampen en steken. Eventuele negatieve effect van trappen lopen lijkt reuze mee gevallen te zijn.
@Sil toch goed nieuws om te horen dat alles met je meisje goed gaat. Een beetje een domper voor jullie omdat je er toch half en half vanuit ging dat je nu een datum zou weten maar ik las dat je zelf gisteravond al met de gedachte bezig was dat er zou gebeuren wat er nu gebeurd is. Gewoon nog lekker even laten zitten die meid en volgende week weer een kijkje om te bespreken hoe en wat. Het blijft zo wel spannend. Heb het kamertje ook even bekeken natuurlijk. Hartstikke leuk zo met het Nijntje thema. Die commode hebben jullie zelf zo gepimpt? Ik zag dat je erbij geschreven had dat je geen foto van ervoor had. Ik vind hem enig! Goed gedaan hoor! @Juffie jammer dat je ouders niet zo reageerden als je het liefst zou willen maar je relativeert het zelf ook al weer heel goed. Knap hoor want het lijkt me dat zoiets best hard aan komt. Hopelijk draaien ze snel helemaal bij wanneer ze zien hoe blij jullie hiermee zijn.
@syl, fijn dat de kleine meid gegroeid is, elke gram is er weer 1 he en elke dag dat ze nog in de buik zit is ook mooi meegenomen. sterkte met de laatste loodjes! @juffie, de buitenwereld heeft altijd een mening en zelden die van jezelf! jullie moeten verder en dit is jullie keuze! @hoop, wij hebben inderdaad ook een nijntje. de kleine man is er dol op! hier weer lekker vrij morgen, afspraak met ha gemaakt. zit me toch niet lekker dat litteken (of beter gezegd wat er onder zit) nog af en toe last bezorgd. ben benieuwd wat de ha er van vindt.
@Boud: succes bij je fm morgen! Ik hoop dat het drukkende gevoel in de onderbuik een mooi resultaat van binnen heeft. @Justme: goed dat je even langs de huisarts gaat. Een litteken hoor je nu niet meer zoveel last van te houden. Voel je zelf ook verdikkingen van het litteken? @Nil: fijn dat de kleine geen last heeft gehad van al die trappen. Zoals het nu lijkt, ga je toch als eerste van ons clubje bevallen, nu Syl nog even uitstel gekregen heeft.
slaap lekker dames! vandaag voor t eerst hele dag gewerkt en morgenochtend weer, dus nu lekker slapen! (ps toch raar, zwanger maar eigenlijk geen kwaaltjes....zou t wel goed zitten? Nou ja over 2 weken echo, proberen rustig af te wachten....)
@Juffie: nou het wazige waar je het vanmorgen over had, is toch wel degelijk een zw.kwaaltje, hoor! Maar wees gerust, de meeste kwaaltjes komen pas ietsjes later en soms heb je ook mensen die praktisch niets voelen. Dus heb er vertrouwen in, meid! Slaap lekker in ieder geval.
@ dank je sneeuwmees!! het komt omdat ik alles steeds vergelijk met vorige zwangerschap. Toen had ik echt direct kwaaltjes! Maar ja...ik wacht geduldig (probeer ik) en heb vertrouwen
Boudi, heel veel s6 meid met de FM vandaag, hopelijk geen druk gevoel voor niets. Juffie, tja die 1e weken blijven altijd onzeker probeer vertrouwen te hebben. En van je ouders is lullig maar zoals ze hier al zeggen het is jullie leven en jullie geluk!! Jeetje, hoe is het met jou?? Hier op de ziekenboeg alles prima, hahaha. Jemig zeg lijkt wel of mijn lichaam gisteren gezegt heeft van zo nou er gaat toch niets gebeuren dus laten we er maar een griepie tegenaan gooien!! Man ook gevloerd dus lekker rustig zo, man in bed ik op de bank, zoon op school.
@Sil: wat fijn dat het met jullie meisje zo goed gaat dat ze nog even willen afwachten! Is alleen maar beter natuurlijk. En zo kun je een beetje krachten op doen, helemaal nu je de griep te pakken hebt. Wat vervelend. Nou beterschap!! Hier gaat het wel. Heb behoorlijk last van mijn oog, het voelt geïrriteerd en het zicht is echt nog heel erg slecht. Ik maak me er wel een beetje zorgen om, maar het schijnt normaal te zijn. Het kan echt nog weken of maanden gaan duren voor het wat beter is. Ik probeer niet al te veel achter de computer te zitten want dat is zo vermoeiend voor mijn ogen. Gisteren heel weinig gedaan en toch wel echt minder last van harde buiken en zo, dus denk echt dat het door alle stress kwam. Weet alleen niet zo goed wat ik zo de hele dag moet doen. Je hebt overal je ogen bij nodig! Pfff. En als ik dan denk aan het feit dat we nu met een megaschuld zitten en ik niet kan werken.... Weet eigenlijk niet of ik had verteld dat de operatie niet werd vergoed? Dat hoorde ik dus een half uurtje voor de operatie. Maar ja, op een of andere manier komen we er wel uit. Ik probeer hier wel een beetje bij te lezen steeds om op de hoogte te zijn en leef met jullie mee hoor!
@Syl: jemig, meid, er blijft jou ook niet veel bespaard. Wel goed verdeeld de ziekenboeg. Eentje op bed en eentje voor pampes op de bank. Nou ja, beter nu (hoe vervelend ook) als straks vlak na de geboorte van je dochtertje als je ook nog eens gebroken nachten erbij hebt. Dus maar flink sinaasappeltjes uitpersen! Sterkte! @Boud: inderdaad nog een keer heel veel succes vandaag. Hoop dat je dan ook voorzichtig een richtlijn hebt over een evt. punctie. @Jeetje: ik vroeg me ook al af hoe het toch met je was. Ik hoop dat het verband er inmiddels af is en je weer wat van de wereld kan zien. Wanneer heb jij weer controle?
@Jeetje: meid dat is toch wat met die vergoeding van die operatie. En dat een half uur voor aanvang van de operatie en ook geen keus hebben omdat het moet gebeuren. Hopelijk komt er toch een oplossing voor. Goed dat je even rustig aan doet. Snap dat het tegenstrijdig is omdat je het geld hard nodig hebt. Maar harde buiken en een gestresste moeder en kind in het kraambed is geen goede combi. Hier nog een beetje in de war ivm mijn amh-waarde. Ik had een mail naar DD gestuurd of ik evt. niet alvast met de pillen kon beginnen die hij altijd voorschrijft voor vrouwen met een laag amh. Ik lees veel dat vrouwen daar komen en vervolgens eerst 6-8 wkn aan die pillen worden gezet en dan pas terug mogen komen en evt. mogen starten. In mijn geval kan ik pas op 25 april terecht en als ik dan eerst nog 6-8 wkn terug gestuurd wordt om die pillen te slikken dan is het onderhand zomer en ben ik zo al weer een maand of 7 'kwijt'. En die tijd heb ik gewoon niet op mijn leeftijd. Vandaar dat ik dacht om alvast die pillen te slikken. Maar ook daar hoor je veel verschillende verhalen over. De een zegt dat je dat niet op eigen houtje kan doen. Anderen zijn dat wel gaan doen (en zijn nu zwanger). Deze pillen kun je op internet bestellen. De een zegt dat dat de goede pillen zijn, een ander zegt juist van niet. Natuurlijk ben ik geen voorstander om dingen op eigen houtje te gaan slikken en was ik al terughoudend. Vandaar de arts in DD een mail gestuurd met mijn amh-waarde en hoe hij hier evt. over dacht als ik vast, ter voorbereiding op ons gesprek hiermee zou beginnen (in de hoop evt. een recept van hem toegestuurd te krijgen). Maar zoals verwacht, zegt hij. Eerst zien alvorens iets te starten. Logisch! Had ik dus ook min of meer verwacht. Maar ja, dat ongeduld wat je in je hebt. Het biologische klokje tikt maar door. Zit er nu nog aan te denken om evt. die kliniek nog eens te bellen of er wellicht op kortere termijn een gaatje vrij gekomen is. Die wachttijden voor de intake zijn zo lang (bijna 5 maanden) dat het natuurlijk altijd voor kan komen dat of iemand afziet van de afspraak, er iets tussengekomen kan zijn bij mensen of in het gunstigste geval ze al vanzelf zwanger zijn geworden. Pfff... vermoeiend, hoor! Zwanger proberen te raken.
Ik zit met 1 bil op de wachtbank. Het is gewoon niet meer van harte. Wou dat ik de knoop door kon hakken.