@Ricmar: laten we het hopen! Dank je! Jij ook weer op de wachtbank, zie ik! 3 x is scheepsrecht, meid! Heb net 1 pilletje oxazepam ingenomen. Mocht er 2, maar dat leek me teveel van het goede. Wil eigenlijk proberen op tijd naar bed te gaan, maar ben klaar wakker. Gisteren moest ik om half 1 pregnyl spuiten en toen moest ik vechten tegen de slaap. Net de vloer gedweild en de kattenbak nog maar even verschoond. Mag morgen niets doen en de dag zal toch al zo anders verlopen. Dus wat nu gedaan is, is maar vast klaar. Mijn man had al boodschappen gehaald, dus het weekend komen we niet om van de honger.
@mees, succes vandaag!!! moge de voorspelling van je man uitkomen! hier moe van weekje werken, maar ging goed. nu lekker relaxen!
@Mees: heel veel succes vandaag, ik zal zeker aan je denken als ik straks zelf ook bij de gyn ben! Wat mooi van die ooievaars en dat komt goed met die kinderwagen, daar gaan we vanuit! Ik begin ook wel echt zenuwachtig te worden nu. Hoop zooo dat het goed zit!
Goedemorgen dames @Mees succes vandaag, ik denk aan je meid, gaat helemaal goed komen met die ooievaars als voorbodes. @Jeetje ook jij succes vanmiddag. Duimen staan al in de start stand. @Ricmar voor jou dus ook weer afwachten en aftellen tot NOD. Ik duim ook voor jou. @Just, fijn dat de eerste werkweek weer goed is gegaan. Nu lekker genieten van een welverdiend weekend.
Hier vanmorgen begonnen met de pil. Zo tegenstrijdig voor je gevoel maar het schijnt erbij te horen. Zucht. Verder niet zo best begonnen aan mijn vakantie want ik zit met een vervelende oorpijn. Hopelijk gaat dat in de loop van de dag wat beter want hier wordt ik niet blij van.
@Jeetje: veel succes vanmiddag. Ga aan je denken, hoor! @Justme: fijn dat het werken goed gaat. Tijdens je verlof lijken alle dagen op elkaar, maar nu ben je weer blij dat het weekend is. @Boud: dat is inderdaad vervelend van die oorpijn. Hopelijk gaat het snel weg. Ik heb het ook vaak dat als ik werk niets mankeer, maar oh, wee als ik vrij ben, dan lijkt er van alles uit te komen. Ik ben een goede voor een baas, omdat ik altijd met zon- en feestdagen ziek ben. Hier begint de spanning nu ook aardig op te lopen. Wonder boven wonder heb ik vannacht heel goed geslapen. Wilde op tijd naar bed toe, maar een van mijn katten dacht daar anders over en was lekker buiten op sjouw en wilde niet naar binnen. En ik ga nooit naar bed als de katten buiten zijn. Ben toen maar even op de bank gaan liggen en om 2 uur was hij toch thuis. Toen naar bed gegaan, maar volgens mij was ik echt binnen een paar minuten vertrokken. Heb mijn man niet thuis horen komen of naar bed horen gaan. Hij zei ook dat ik helemaal out was toen hij naar bed ging. Over een kwartiertje het tweede kalmeringspilletje erin. En dan een half uurtje daarna vertrekken. Brrr.. Nu ik er allemaal zo aan denk, begint het toch allemaal wel heel spannend te worden.
Sterkte en succes, Sneeuwmees! En ben ook heel benieuwd hoe het Jeetje vergaat vandaag! @ Boud: hier ook al iets van keelpijn / oorpijnachtig iets sinds gisteren, zou het heersen? Kan me voorstellen dat pil slikken tegenstrijdig is, maar toch maar even doen!
Joehoe meiden, goed nieuws!! We hebben het hartje gezien en gehoord! We zijn zo blij en opgelucht. Kom vanavond nog even terug nu niet thuis nl,
Jeetje gefeliciteerd met dit goede nieuws. Ben blij voor jullie! Lyanna, hoe gaat het vandaag? Hopelijk een goede dag voor je met minder pijn.
Boudicca, hier vandaag nog steeds een hele slechte dag. Ik lig nu wat op de bank met de laptop en zoontje is gelukkig wat hier in huis aan het spelen en buiten. Voor jou is het nu dan ook begonnen, vandaag de 1e pil!!! Het is zeker wel tegenstrijdig om eerst aan de pil te moeten.
@Jeetje: yes! Zie je nu wel! Van harte gefeliciteerd meid. En lekker genieten van dit mooie nieuws! Een dikke knuffel. Hier ook terug van de punctie. We moesten er om 12 uur zijn en dan moest mijn man zaad produceren. We waren ruim op tijd vertrokken en we hadden de fileberichten nog even gekeken. Er waren wel wat wegwerkzaamheden, maar die zijn er dagelijks en zouden hooguit 5-10 min. vertraging opleveren. Maar er bleek dus toch een file te zijn.:x Achteraf dus om 11.55 uur bij de hoofdingang uitgestapt en ik ben alvast vooruit gelopen. De afstanden zijn zo enorm groot daar, dat het personeel vaak met stepjes rijdt. Ik kwam dus om 12.02 uur daar binnen, ook omdat de normale gang in de weekenden dichtzat en je weer via een omweg naar beneden moest. Handig dat dat dan ook niet duidelijk aangegeven staat. Er kwam een verpleegkundige langs en die zei dat ik gewoon plaats kon nemen. Vlak erna kwam mijn man, maar we zagen toen niemand meer. Om half 1 waren we aan de beurt. Toen bleek dat mijn man zelf door had moeten lopen en zijn 'ding' had moeten doen en dan het afgeven bij het lab. Ja, die vanzelfsprekendheid alsof je alles maar moet weten als je ergens voor het eerst ben en niemand er is om je even wegwijs te maken. Maar op zich was dat geen probleem om dat in de omgedraaide volgorde te doen. Nou, de punctie viel me 300% mee. Natuurlijk ook omdat ik maar weinig follikels had. Ik moest op soort stoel zitten en kreeg 2 soorten vloeistof in een infuus. De tweede (stuf genoemd door de prof.) werd je inderdaad wat licht in je hoofd van). Toen werd stoel achterover gekanteld. Het prikken viel me heel erg mee. Een keer zat er een wat venijnig prikje tussen, maar zelfs dat was prima te doen. De buisjes met de vloeistof werden naar het lab gebracht en daar werd gekeken hoeveel eitjes. Ondertussen moest ik naar een rustkamertje en mijn man moest toen alsnog zijn 'ding' doen. Hij kwam even later terug en zei dat het niet meeviel en hij had er geen goed gevoel over. Even later kwam er een dr. van het lab en die zei dat er 4 eitjes waren gevonden. De andere follikel was inderdaad zeer waarschijnlijk toch een cyste. Dus op zich, met wat de verwachting was, een prima resultaat. Alleen, zoals verwacht, de hoeveelheid zaad was inderdaad erg weinig. Ze ging nog even haar best doen, maar de kans bestond dat mijn man nog een keer aan de bak moest. Een andere mogelijkheid was ICSI, maar dan konden ze niet alle eitjes gebruiken. Ze hadden nu ook een kleiner follikel aangeprikt en dan is zo'n eitje nog niet helemaal rijp. Dat maakt voor IVF niet uit, maar voor ICSI wel. Dus dan zouden ze al een eitje minder kunnen gebruiken (en ik heb natuurlijk al niet al te veel). Dus ze kwam even later terug met idd een nieuw potje voor mijn man. Ik vroeg nog of dat geen kwaad kon om 2 keer zo kort op elkaar zaad te produceren (als wij het al hebben over dat je met iedere dag al mindere kwaliteit zou hebben dan om de dag, en nu was het dus 2 keer in een uur). Maar volgens haar was dat zelfs vaak nog van betere kwaliteit, dus dat was geen enkel probleem. Toen ging het gelukkig wel beter. En even later kwam de arts nog een keer terug (met een blijer gezicht) dat dit inderdaad de hoeveelheid en betere kwaliteit had, die ze van de vorige zaadmonsters van mijn man gewend waren. Dus toen mochten we, weliswaar een stuk later dan verwacht, naar huis. Nu dus thuis. Voel me prima. Wel een een beetje een raar gevoel in mijn buik en wat licht in mijn hoofd. Maar ik houd me rustig voorlopig en doe even niets. Ik ga zo even op de bank liggen en een beetje proberen te rusten/slapen. Maandag worden we teruggebeld of er een bevruchting heeft plaatsgevonden. Dus ook dat is weer een heel spannende dag (misschien nog wel spannender dan nu). En als alles goed is, dinsdag de tp. Tot later meiden!!
Mees fijn dat het zo meegevallen is. Wel weer typisch van zo'n ziekenhuis dat ze er maar vanuit gaan dat iedereen precies snapt hoe de gang van zaken er is. Gelukkig was het niet erg dat de volgorde anders liep. Nu inderdaad spannend om te moeten wachten wat het resultaat gaat worden. Ik ga heel hard duimen voor een paar goed bevruchte eitjes.
Hoi meiden, Kwam even kijken met mijn foon,niet echt handig maar was erg nieuwsgierig. Mees,wat fijn dat het je is meegevallen meis, nu lekker rustig aan doen en ik duim voor jullie dat er een paar mooie emmies uitkommen! Jeetje, wat een goed nieuws!! Super en nu lekker gaan genieten van je zwangerschap hoor!! Denk aan jullie allemaal hoor, kom zaterdag weer meekletsen is wat lastig zo. Knuffie allemaal en tot zaterdag.
Nou twee blije dames! Jeetje met het goede nieuws van een kloppend hartje en Mees die 4 eitjes heeft weten te oogsten. Blij dat het je zo is meegevallen Mees die punctie. Dat vind ik fijn om te horen. Klinkt in ieder geval beter dan die 19eitjespunctie van Syl. En idd wat is dat toch met die zh dat ze er meteen vanuit gaan dat je weet hoe het allemaal gaat. En die arme man van jou die twee keer moest presteren onder druk, hihi, dat zal niet makkelijk zijn geweest! Nou meid, ik duim voor 4 mooie bevruchte eitjes. Ik was om twee uur zo hard voor jullie aan het duimen dat ik drie uur later wakker werd ! Ik geef me er maar gewoon lekker aan over, even die moeheid uit mijn lijf. Het is stil hier vandaag.
@jeetje, super dat je hartje hebt gehoord!!! das zo'n super mooi moment, lekker genieten nu he @mees, fijn dat het allemaal is meegevallen. ik duim hard dat de eitjes goed hun best doen nu. @boud, inderdaad tegenstrijdig nu aan de pil. maar het is wel hopelijk het begin van iets moois hier lekker dagje gehad, heerlijk end gelopen. wel moe nu kleine man had erg weinig geslapen vandaag, alles was veel te leuk om te zien. hij slaapt nu lekker en verwacht dat hij na de volgende fles ook wel weer snel zal slapen.
@Jeetje: YEAHHH.....wat een goed nieuws! Fijn hoor meid! @Mees: wat een toestand...ook voor je man.Lijkt me zo moeilijk om onder druk te moeten produceren.Tis voor mannen ook niet makkelijk! Ik ben heel blij dat het voor jou erg meegevallen is! Ik heb vandaag aan jou en Jeetje gedacht,ik heb helaas geen tijd gehad om even online te komen vanmorgen,maar ben jullie niet vergeten. Nu ga ik heel hard verder duimen voor maandag!