@Just: goed om te horen ook! Het is fijn om goed voorbereid te zijn inderdaad. Ik moet het allemaal nog overleggen met mijn gyn, maar wil toch het liefst wel voor een ruggenprik gaan. Ik hoorde van mijn schoonzusje dat al haar vriendinnen die kinderen hebben met een keizersnede onder narcose zijn bevallen! Mensen hier hebben echt een heel andere mindset lijkt wel!
Jeetje, ik heb geen ervaring met een ruggeprik maar het lijkt me heel raar zoiets onder narcose te doen, dat je alles hebt gemist en ineens een kind hebt zonder er iets van meegekregen te hebben. Zou mijn keuze niet zijn, tenzij je geen keuze hebt natuurlijk. En qua aankomen ik ben ook maar 11 kg in totaal aangekomen hoor, das alleen maar goed meid, wat er niet aankomt hoeft er dalijk ook niet weer vanaf, 10 kg is juist heel erg goed netjes. Mees, ik hoop dat je de hele kwestie evan naast je hebt neer kunnen leggen voor het weekend en je lekker even geniet van je vrije tijd. Snap dat het niet meevalt. Boudi, ppff tja ik had er ook zoveel last van hoor, echt vreselijk was dat. Ik hoop voor jou snel de punctie idd kun je weer een beetje bijkomen. Hier nog steeds in de lappenmand, gelukkig heb ik geen koorts, man wel dus die is nu extra zieluuggg hahaha, vind dat altijd wel grappig goe zij altijd zieliger zijn dan wij. Komt vast weer allemaal goed...
@Jeetje: mij is de ruggenprik ook meegevallen en het was fijn alles toch mee te maken. Na de ks werd ik noodgedwongen al even gescheiden van mijn zoontje ivm hechten e.d. en vond het fijn voorafgaand toch al even gezien te hebben hoe mijn kindje eruit zag. Ik hoor ook, ook al heb je het niet altijd voor het zeggen, dat vrouwen met narcose daar soms later nog wel eens 'last' van hebben. Dus als je de keuze hebt, zeker voor de ruggenprik gaan. Dat je geen gevoel in je benen hebt is even raar, maar trekt heel snel weg. Eigenlijk had ik, toen ik in de vercouver kamer lag, langzaam aan het gevoel al weer terug. Naast de darmen moet je er ook rekening mee houden dat de borstvoeding wat moeizamer op gang kan komen. Succes met de controle en het maken van je keuze! @Boud: succes met de fm vandaag! Hopelijk hoor je snel wanneer je van die druk verlost wordt. En het is geen klagen, hoor, wat je doet, maar ik kan me voorstellen dat het gewoon echt niet prettig voelt. Maar als je al zoveel last ervan hebt, kan ik me niet voorstellen dat de punctie niet snel zal zijn. @Syl: mannen en ziek zijn (en vooral een vrouw die dat aan moet zien) geen goede combi. Hopelijk snel weer allebei fit, voor de volgende uitdaging over een kleine 2 weekjes! Hier met vlagen nog last van de toestanden op mijn werk. Vooral als je op bed ligt. Volgende week is ze lekker op vakantie en kan ik ook op het werk even rustig ademhalen. En dan zijn we al weer een week verder en is hopelijk het ergst rotgevoel weer afgezakt. Ik kan er toch niets aan doen. En ik kan kiezen tegen in verzet gaan, of mijn beste beentje voorzetten. Vandaag proberen niet aan werk te denken. Het is per slot van rekening mijn vrije dag. We gaan straks voor het eerst naar ouder/kind zwemmen en heb daar wel zin in (al moet ik me even zetten over dat gehannes in zo'n kleedhokje). Ben benieuwd hoe m'n zoontje het vindt, maar aangezien hij in bad al zo'n waterrat is, kan ik me niet voorstellen dat hij het niet leuk zou vinden.
@Mees: goed om jouw ervaring te horen ook. Ik ga het morgen maar eens bespreken met de gyn. Vanmorgen op controle geweest bij de oogarts en alles zag er goed uit zei hij. Ik was wel opgelucht dat te horen want ik had geen idee. Mijn zicht is nog zo wazig en erg vervormd dat ik bang was dat het niet goed zat. Maar ze hebben ook olie in mijn oog gedaan op de plek waar het glasvocht zit. Dat moet er over een tijdje weer uit worden gehaald en dan zal het zicht echt nog een stuk beter worden. Ik hoop het maar! Ik had nog een keer gevraagd of een keizersnede echt nodig is en nu kreeg ik toch niet echt een overduidelijk antwoord vond ik. Maar op zich raden ze het wel aan. Iedereen doet hier zo ontzettend makkelijk over een keizersnede, echt ongelooflijk! Vind het ook een nadeel dat de bv dan langzamer op gang kan komen. Het is toch al super spannend of het zal lukken ivm mijn borstverkleining. Maar ja, we zullen zien. Wat leuk, samen zwemmen! Veel plezier.
@Jeetje: een ks lijkt mij inderdaad een verstandige keuze. En als je het eenmaal weet, dan kun je ook rustig ernaar toe leven. Ook geen stress van onverwachts weeën krijgen en misschien wel een lange weg met taxi's naar het zkh. Ik vond het, na eerst enorm teleurgesteld geweest te zijn, later best wel prettig. Dat van de bv was niet bedoeld om je 'bang' te maken. Maar ik wilde het in ieder geval genoemd hebben als 'bijwerking', omdat je er anders misschien stress van zou kunnen krijgen als de bv wat moeizaam op gang komt (en stress is ook weer niet goed voor bv). Maar met wat extra kolven gaat dat ook best goedkomen. Fijn dat het allemaal goed was met je oog. Kan me voorstellen dat je er een hard hoofd in had, omdat je nog steeds zo slecht zag. Maar zo te horen ben je voor de geboorte weer helemaal scherp. Hoe komt het dat je nog niet uit de naam bent. Ik dacht dat jullie er al wel uit waren? Gewoon koud-water-vrees en twijfel of dit DE naam wel is. Ik had dat op het laatst ook wel een beetje, dat je dan ineens even bedenkt, of dit echt wel een naam is waar je je kindje zijn/haar hele leven mee rond kan lopen. Hoort er allemaal bij!
Goedenavond meiden Ik weet nog steeds niets over een punctie datum. Ik mag "gewoon" morgen nog een keer terug komen voor een fm. Zelf denk ik toch dat ik maandag een punctie zal hebben, maar de gyn wil me nog een dag laten spuiten en dan nog weer zien. Heel irritant, want nu moet ik in het weekend mijn directeur gaan bellen om maandag vrij te regelen. Volgens de gyn kan het ook nog dinsdag worden dus om op voorhand op de gok al vrij te regelen voor maandag is niet handig. Met mijn geluk zal je dan net zien dat het toch dinsdag wordt. Dus weer een heel gedoe in het weekend want ik ga er toch vanuit dat het maandag zal worden. Het totaal ligt nog steeds op 12 follikels, al is de verdeling tussen links en rechts nu wel anders. Nou ja het zal wel. De gyn heeft er nu 10 opgemeten maar op de echofoto de 3 kleinsten van 12, 12 en 12,5 mm doorgestreept. Maar als ik er met mijn leken verstand vanuit ga dat follikels ongeveer 2 mm per dag groeien en ik maandag de punctie heb, dan zullen die 'kleinsten' dan 18 en 18,5 mm zijn. In dat geval zijn ze dan dus ook groot genoeg. We wachten morgen dus nog maar weer even af. Zucht.....
@Mees: het is meer dat we het niet nog niet eens zijn over de naam En mijn man komt niet echt met nieuwe opties. Ik heb een paar namen die ik heel mooi vind, dus als hij nergens meer mee komt, moet het gewoon een van die worden
@Jeetje de ruggeprik is mij zó meegevallen! Voor ik t wist zat ie er in, deed geen pijn, geen nare bijwerkingen, etc. Dus....ik zou ruggeprik zeker prefereren boven algehele narcose. Je ziet gewoon alles, je bent erbij...
@Jeetje: groots gelijk, hoor! Je moet maar zo denken, wie zwijgt, stemt toe! @Boud: wat balen dat je nu nog niets weet. Snap dat het frustrerend is en dat je nu misschien in het weekend je directeur moet bellen als het toch maandag wordt. Ik hoop dat je morgen eindelijk duidelijkheid hebt en dat het allemaal toch gunstig genoeg valt. Hier lijkt deze poging ook weer mislukt. Heb alweer wat afscheiding. Heb ik meestal in aanloop tot aan de ongi. Ben eigenlijk enorm verdrietig, maar merk dat ik onderhand geen tranen meer heb om er om te janken. Pfff.... Volgende week toch maar DD bellen of ik niet eerder terecht kan.
Ruggeprik heb ik geen ervaring mee, lijkt me best eng eigenlijk, hoewel ik niet zo goed weet waarom. Hier is t een beetje lastige situatie.. heb al op fb wat neer gezet, echter zitten jullie er niet allemaal. http://www.zwangerschapspagina.nl/alleenstaande-moeders/415664-wie-meer-5.html#post14480468 Hier kan je eventueel stukje meer info krijgen! Nu iig ff naar verjaardag toe, en dan zien we t wel!
Mees, wat jammer dat het ook nu weer niet gelukt lijkt te zijn. Dat je geen tranen meer lijkt te hebben betekend inderdaad niet dat het verdriet er minder om zou zijn. Goed idee om maar gewoon te bellen of mailen naar DD. Doe je dat niet dan moet je in ieder geval wachten tot april. Doe je het wel dan moet je waarschijnlijk ook wachten tot april maar je zou mazzel kunnen hebben. Niet geschoten is altijd mis, succes!
Goedemorgen! Hier vanmorgen in alle vroegte al naar het zh geweest. Heerlijk die rust op de weg! Haha. Zoals ik al verwacht had maandag dus inderdaad de punctie. Ik wordt vanmiddag nog gebeld over hoe laat ik vanavond de pregnyl moet spuiten en hoe laat ik me maandag dan moet melden voor de punctie. Vanmiddag dus maar een telefoontje naar de directeur daar wacht ik nu nog even mee. Ik weet niet zoveel van 's mans privé leven en wil hem niet uit bed bellen en daarmee meteen tegen de haren in strijken. Hij moet per slot van rekening nog in zijn vrije tijd voor mij een vervanger zien te vinden. Vanaf 1300 uur kan ik door het zh terug gebeld worden dus dan wil ik de lijn vrij houden. Bel ik hem daarna wel denk ik. Met een beetje mazzel kan mijn duo collega van de woensdag invallen en wordt het geen heel gedoe om iemand te vinden. Ik wil haar zelf niet bellen, omdat ze van het hele ICSI verhaal niets weet. Laat haar nog maar even denken dat ik ziek ben (ahum).Heb al wel een aantal pogingen gedaan om mijn klassensassistent te pakken te krijgen maar dat is ook nog niet gelukt. Ouders zijn inmiddels ook op de hoogte dus die staan start klaar om mij maandag te begeleiden. Vorige keer vond ik dat een beetje overdreven van te voren. Inmiddels weet ik dat ik inderdaad niet zelfstandig meer naar huis kom, wahaha dat wordt weer een middagje in lalaland maandag.
@mees, balen meid! dikke knuf @boud, spannend!!!! de duimen draaien hoor hier lekker dagje voor de boeg. dinnetje komt straks lekker langs. kleine man ligt heerlijk te slapen en ik zal me zo maar eens even aankleden.
Net op controle geweest en kleine uk was erg weinig aangekomen. Ook was mijn bloeddruk weer op het randje ondanks al het rusten deze week. Dus krijg nu iets om de bloeddruk onder controle te houden en moet hem twee keer per dag laten opmeten. En verder dus veel blijven rusten. De datum voor de keizersnede is ook geprikt nog wel een beetje onder voorbehoud. Echt super spannend! Als ik niks had gevraagd zou het onder narcose gebeuren! Echt zo raar! Typ dit even op tel dus sorry voor alleen egoverhaal. Lees later bij.
@Jeetje: ego-berichten bestaan niet, hoor! Goed dat er een datum geprikt is, dan kun je je langzaam geestelijk voorbereiden. Geluk bij een ongeluk dat je er nog even bij vermeldt hebt dat je niet volledig onder narcose wil. Je zou denken dat ze standaard een ruggenprik doen, en als het niet anders kan een volledige narcose. Onbegrijpelijk eigenlijk, dat onder narcose zo 'standaard' is daar.
Jeetje, 's lands wijs, 's lands eer moet je maar denken. Toch maar goed dat je ernaar gevraagd hebt dus. Lijkt me een gek idee om al een datum te hebben, maar wel lekker om je ergens op te kunnen richten.
@jeetje, wel raar dat je zelf moest vragen om een ruggeprik, maar goed dat je dat gedaan hebt! succes met aftellen!