Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat vervelend dat je nog een keertje geopereerd moet worden en er vocht in je oog zit. Hopelijk is het na de bevalling bij volgende operatie helemaal over, kan me voorstellen dat je je er wel zorgen om maakt. Er is niks minder als je wat met je ogen hebt. Knuff!!

2. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

@Jeetje wat een pech! Als het dan maar wel effect heeft en je dan weer helderder ziet. Hoe gaat het vandaag met de kleine in je buik? :)

3. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Ik zag een paar berichtjes op fb, dus kom even buurten en zie dat er erg verdrietig nieuws is van Xon. Meid, wat ERG. Ik weet ook niet zoveel te zeggen. Vind het vreselijk voor je, dikke welgemeende knuffel van mij.

4. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Verder lees ik nu dat Boud 2 emmies aan boord heeft, fijn voor je meid en de duimen draaien hier weer. Wat een tegenstrijdige berichten allemaal..

En Syl is intussen bevallen van een dochter? Van Harte Gefeliciteerd hoor! Ik ga even zoeken naar meer info , nog even teruglezen.

5. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    En voor Jeetje ook spannende dagen, meid! Ik denk aan je!

6. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Jeetje hoe gaat het bij jou nu...ben je weer iets rustiger?

7. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie felicitaties, we zijn erg moe maar echt supertrots op onze mooie dochter!! De adrenaline waar we het 2 dagen mee gedaan hebben is wel op nu hahaha. Maar wil jullie even laten weten hoe het gegaan is. En morgen post ik natuurlijk even een foto die heb ik niet op mijn laptop helaas.
    Maar we hebben ons gisterenochtend dus om 7 uur gemeld bij de verloskamers en daar hebben ze vrijwel meteen de vliezen gebroken en een sonde aangebracht op het hoofdje van L.otte, was een pijnlijke bedoeling want de baarmoedermond had er eigenlijk nog niet zoveel zin in, had wel weeën gehad die nacht maar die hadden niets gedaan dus nog steeds 1 cm ontsluiting. Nou toen even wat eten en bijkomen daarvan en om 8.45u is het infuus met weëënopwekkers aangesloten en kon het gaan beginnen. Ik kan wel zeggen dat opwekken totaal anders is dan gewoon echt natuurlijk hoor. Binnen ong 1,5u kwamen de weeen al om de 2 minuten en niet lang daarna elke minuut. Ik dacht dat ik gek werd van de pijn en had helemaal geen tijd meer om op adem te komen tussen de weeen door en vroeg de gyn om een ruggeprik, hij toucheerde mij en zei dat een ruggeprik nog makkelijk kon want ik had pas 3 cm ontsluiting!!! PPffff nog 7 te gaan dus met weeen elke minuut dacht ik nog. Gelukkig was er gisteren helemaal niemand in de verloskamers wij waren de enige dus ik kon direct naar de verkoever voor de prik, nou ja je mot dan zitten op de rand van het bed en ik maar puffen met die rotweeen en dacht alleen maar haal die pijn wegggggg!! De prik zat echt net in en ik zeg ooooowwwww heel erge druk benedennnnnn!!!! Zegt die verpleegster nou dan ga ik de dokter bellen, ik zeg nog waarom dan?? Ja zegt ze volgens mij ben je al zover, ik zeg nou dat kan toch nie??? We zijn net een half uur verder je ontsluit toch niet ff 7 cm in een paar minuten?? Ze was de catheter net aan het inbrengen hahaha ze zegt laat maar zitten we rennen nu terug naar de afdeling, ik dacht nog rennen?? hahaha doe normaal, nou ja terug op de kamer was de verloskundige er die ging wel even kijken en die zegt ja we gaan persen, nouuu zeg mijn mond viel open hahaha. Geen pijn van persweeen want tja de prik werkte net en zo dus al met al 2,5 uur echt weeen gehad en toen was ze er al. Ik moet zeggen die ruggeprik is echt de uitvinding van de eeuw zeg, best fijn geen pijn voelen, maar ik moest wel huilen hoor toen ik erom vroeg, ik voelde me alsof ik gefaald had. Maar nu achteraf ben ik blij dat het zo gegaan is.

Alles gaat super met de kleine meid, ze drinkt goed en alles zit erop en eraan. Echt supertrots!! Ook papa natuurlijk en haar grote broer. Meiden ik kom later nog even bijlezen en reageren hoor, maar moet echt eerst even goed bijkomen ik denk een beetje van alles. De stress van de zwangerschap, het begin en de laatste 2 maanden vooral. Oow en de reden van de groeiachterstand was trouwens een hele dikke knoop in de navelstreng!! Ik zal die foto ook posten morgen het is echt bizar en heel bijzonder dat ons meisje het overleeft heeft!! Ze is echt een wonder!!

Liefs allemaal en tot later........

8. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    oef Sill dat is schrikken, hebben ze dan nooit kunnen zien op een echo? of met een flow meting? maar gelukkig jullie wonder is er en nu genieten..

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Syl: wat een verhaal, zeg! De hele zwangerschap van haar was al niet standaard en ook de bevalling was dus een bijzondere. Maar het belangrijkste is: ze is er! Maar logisch dat nu alles eruit komt. Je hebt van de 9 mnd zwangerschap, er toch 8 met hindernissen gehad. Doe lekker rustig aan! Fijn dat de kleine meid het zo goed doet! Ik ben benieuwd naar de foto's!
    Knuffel voor jullie allebei!
    @Nil: bij jou nog alles rustig....?
    @Jeetje: hoe is het met jou??
    @Boud: is het goed gegaan met werken?
    @Juffie: had jij gisteren geen echo?

Zijn jullie nog verwend met Valentijnsdag? Ik had voor de gein voor mijn man een chocoladereep gekocht met de tekst 'ik vind je lief'. Had het de avond ervoor in een van zijn werktassen verstopt en had dus al voorpret. Maar toen hij gisteren vanaf zijn werk belde, had hij het nergens over. Ik heb hem daarna nog 2 keer gebeld, maar ondanks voorzichtige hinten van mij viel het kwartje niet. Uiteindelijk had hij het 's middags gevonden, het was blijkbaar heel diep in de tas weggezakt.
    Mijn man zei dat hij dacht dat we er niets aan zouden doen en dus niets voor mij had. Ik geloofde dat wel.
    's Avonds zat ik het natuurlijk de hele tijd (voor de gein) in te wrijven dat het vervelend is dat ik altijd aan anderen denk, maar dat er blijkbaar niemand aan mij denkt. Blijkbaar voelde mijn man zich toch wel schuldig.
    Mijn man zat later achter de laptop en zei dat hem iets niet lekker zat. Toen bleek dat hij dus een kaart had besteld voor mij, maar dat die dus niet op tijd bezorgd was. Hij had gisteren een boze mail gestuurd naar dat kaartenbedrijf en die liet hij mij lezen. Had toen eigenlijk wel met hem te doen. Hij had het zo goed bedacht en geregeld en dan komt de post niet op tijd. Ik had hem gewoon een beetje zitten te stangen, maar hij had mijn teleurstelling dus toch wel persoonlijk aangetrokken (terwijl ik het bij wijze van gein een beetje had zitten aandikken).
    Achteraf gezien vroeg hij die middag wel of er nog post gekomen was (doet hij nooit) en zat hij echt door te vragen toen ik zei dat er alleen maar een envelop voor hemzelf was gekomen.
    Hij wilde me ook nog de kaart laten zien die hij besteld had, maar ik zei dat ik wel netjes op de post wachtte.;) Ik weet dus dat er een kaart onderweg is. En dat idee vind ik al superlief. Nu nog de verrassing welke kaart en welke tekst, ook al is het een dag na valentijnsdag.

10. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Oh Sil, jeetje klinkt heftig zeg die weeën en dat het zo snel ging! En wat een schrik van zo'n knoop in de navelstreng! Dat dat nooit is opgevallen. Maar wat een vechtertje jullie meisje!
    Lekker bijkomen van alles nu en genieten!

Hier gaat het wel. Maak me nog steeds zorgen om mijn oog ondanks mijn bezoekje aan de oogarts. Als er ook opeens vocht kan komen wat er niet hoort, wat kan er dan nog meer gebeuren? En mijn slechte zicht stoort me gewoon enorm! Ook doet mijn oog af en toe behoorlijk pijn. Het voelt echt niet goed, maar ja, er kan nu niks gedaan worden.
    Morgen weer op controle bij de gyn. Ben benieuwd of ons meisje nu wel goed gegroeid is. Ik heb zelf het idee dat ze wel gegroeid is. Ik voel haar beter bewegen zeg maar.
    Mijn bloeddruk blijft ook vrij goed, op die ene dag na deze week dat hij wat hoger was door de stress over mijn oog. Gisteravond was het zelfs 130/60, dus ben echt blij dat ik die pillen niet heb genomen. Ik vind het wel een beetje moeilijk om dat tegen die gyn te zeggen. Ik ben bang dat hij denkt dat ik hem niet vertrouw, maar ik vind dat ik zelf ook wel kan afwegen of ik iets wel of niet wil gebruiken. En in de apotheek waar ik mijn bloeddruk laat opmeten, zeiden ze ook dat mijn bloeddruk echt niet te hoog was en zeker niet zodanig dat ik die pillen zou moeten slikken.
    Morgen ook weer even overleggen over de datum van de keizersnee. Spannend!

11. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Sill klinkt als een bijzondere bevalling, en dan ook nog zo veel geluk... wow, en nu heerlijk genieten hoor, we wachten met spanning op je foto's!

Hahahha mees wat grappig, maar toch ook wel erg lief hoor!
    Jeetje.... gaat het met je?

edit we waren te gelijk jeetje ;)

12. Nil70

Nil70 Actief lid

30 mrt 2012
    153
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Sill, klinkt heftig meid. Maar wat fijn dat je meissie het zo goed doet en het met jou ook goed gaat. Je hebt het niet makkelijk gehad meid, nu lekker even bijkomen en genieten!!! Al ben ik wel erg nieuwsgierig naar een foto;)

Jeetje, wat naar meid van je oog en het is natuurlijk ook erg begrijpelijk dat je je vreselijk zorgen maakt. Maar probeer positief te blijven meid. Hoop dat je kleine meid lekker is gegroeid en dat de gyn begrip heeft voor jouw keuzes!

Mees, wat lief van je man. Kan me voorstellen dat hij zich een beetje beteuterd voelde na het vinden van z'n pakketje. En jij ook nog eens lekker zout gooien op z'n wond :D

Hier net terug van het ziekenhuis, de weeen (om de 7 minuten nu) hebben wel iets gedaan, baarmoedermond is redelijk verweekt en hals verkort maar helaas nog geen ontsluiting :(. Ik mocht aangeven of ik as zondag al ingeleid wilde worden of toch nog even de natuur de tijd geef.
    En we hebben besloten om toch nog even te wachten en uiterlijk volgende week bij 41 weken toch in te leiden. De kleine doet het goed en al is het voor mij redelijk zwaar aan het worden maar een inleiding heeft ook zo z'n nadelen. Dus we gaan gewoon weer rustig in de wachtmodus.....

13. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Nou nil veras ons ook met leuk nieuws... ik ga wel met je mee wachten goed?

Weet je wat raar is... ik zit in me vruchtbare periode merk ik... en ik maak me er niet eens druk om...
    Hoewel ik het toch wel raar vind dat dat er niet meer in zit....Hoezo dubbel?
    Fijn weekend allemaal

14. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sil die bevalling van jou leest als een kort maar heftig avontuur. Nu maar lekker bij proberen te komen en genieten van jullie wonder. Dat jullie meisje een wonder is hadden we hier allemaal al wel door maar na dit verhaal blijkt jullie meisje echt een mirakel. Zelfs met een knoop in de navelstreng is ze koppig blijven zitten en groeien. dat maakt het nog eens dubbel zo bijzonder.

Jeetje toch vreemd dat de gyn je die bloeddruk pillen voor schrijft terwijl die toch echt niet te hoog is. Hopelijk gaat het gesprek morgen over de keizersnee naar je zin.

Nil ik hoop voor je dat je niet al te lang meer in de wachtmodus hoeft te zitten. Succes meid!

Mees toch hartstikke lief van je man dat ie wel een kaart heeft geregeld. Sneu voor hem dat de post het dan laat afweten.

Mamsie ook wel fijn dat je je er niet druk om maakt dat er niets gedaan wordt om zwanger te raken. Dat geeft aan dat je daar in ieder geval momenteel de nodige afstand van hebt kunnen nemen. Zou toch dubbel erg zijn als je daarover ook nog depressief zou worden terwijl je leven momenteel al zo overhoop gehaald is. Het is inderdaad dubbel omdat je er toch een tijd intensief mee bezig bent geweest dus ik snap het wel maar profiteer ervan dat je er nu (even) in kunt berusten.

Hier vandaag voor het eerst weer redelijk pijnvrij. Gisteren wel aan het werk gegaan maar dat was eigenlijk een dag te vroeg. Wat ga je dan vaak staan (of juist zitten) en wat loop je dan veel op zo'n dag. Pff, allemaal dingen die eigenlijk juist niet konden. Nee dat was geen pretje. Vandaag gelukkig al een stuk beter. Ik kan in ieder geval weer lopen en op een stoel gaan zitten of juist opstaan zonder pijn. Merk nog wel, als ik iets te enthousiast ben in dingen, dat ik dan terug gefloten wordt maar over het algemeen was het vandaag wel redelijk te doen. Er zit dus verbetering in. En nu heerlijk een weekje vakantie!!

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: begrijp je onzekerheid en twijfel over het oog, maar ook ik zou het nog even wat tijd geven. De arts was in ieder geval niet negatief erover, toch? En morgen weer een echo van je kleine meisje?
    @Nil: je maakt het ook spannend. Al weeën maar nog geen ontsluiting...?? Ik voel toch een bevalling aankomen dit weekend, hoor!:p
    @Boud: fijn dat het al weer beter gaat, al is het met kleine stapjes. In ieder geval nu een week vakantie, dus kun je je lichaam (en geest) even alle rust gunnen. Geniet van je vrije week!
    @Mams: ik snap dat het wat dubbel voelt als je rondom je eisprong zit. Eigenlijk nog wel een stille kinderwens hebt, alleen de omstandigheden even onmogelijk zijn. Ik vond dat ook wel eens tegenstrijdig dat ik door een antibiotica-kuur een keer een maand over moest slaan. Je voelt je ei op springen staan, je hebt een kinderwens en je kan niets met dat ei. Ik hoop dat je snel het geluk weer mag vinden zodat je je weer naar hartenlust je ei kan tacklen.;)

Vandaag wederom de post afgewacht, maar weer geen valentijnskaartje.:( Mijn man voelde zich nu nog schuldiger, dus heeft nu maar een klacht ingediend bij post.nl.:x Het is niet voor het eerst dat de post bij ons te laat is (heb wel eens 6 dagen op iets moeten wachten). Hij heeft nu een kortingscode gekregen, waarmee hij een volgend kaartje met korting (of gratis) kan verzenden. Ik kon het niet laten om nog even aan mijn man te vragen of die code wel een jaar geldig was.;)

16. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @syl, wat een verhaal meid! maar fijn dat alles uiteindelijk goed is gekomen, lekker genieten nu!

@jeetje, goed dat je die pillen niet hebt genomen, gezond verstand is heel wat

@mees, balen van die kaart meid, maar de gedachte telt he

@nil, spannend!!!! we horen denk ik snel van jou geboorte nieuws

hier lekker weekend! kleine man ligt nog wat te spoken in bed, maar gaat vast snel slapen. morgen maar ff naar de kapper als ik dan nog zin heb..... ff stukkie eraf.

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: nou da's ook wat van dat kaartje! Maar ja het is het idee dat telt zullen we maar zeggen, al was het fijn geweest als het op tijd was aangekomen.
    Wij zouden ook niks doen aan valentijn, maar toen kwam mijn man dus toch thuis met iets lekkers. Er zit dus blijkbaar ergens toch een beetje een romanticus in hem verstopt!
    Morgen weer een echo inderdaad. Ik vind het wel spannend, hopelijk is ze nu wel goed gegroeid. Ik merk wel dat de bewegingen deze week krachtiger waren, maar ben zelf weer amper iets aangekomen, dus ik weet niet.
    We krijgen denk ik ook weer een ctg en dan dus het gesprek over de keizersnede. Vanmiddag nog een keer mijn bloeddruk laten meten en was eerder laag dan hoog, 130/60 namelijk! Erg benieuwd wat hij erover te zeggen heeft.

@NiL: ooh spannend meid!! Wel weeën dus al, nou hopelijk zet het gewoon snel door uit zichzelf. Heel veel succes!

Denk ook wel dat ik het wat meer tijd moet geven met mijn oog, maar omdat het nu juist achteruit is gegaan in plaats van vooruit maak ik me gewoon zorgen. Ook blijft het pijn doen. Maar ja, ik moet me er maar even bij neerleggen dat het even niet anders is en dan zien we straks na de bevalling wel verder. Het is wel lastig om me er niet aan te storen want ik word er zo voortdurend mee geconfronteerd. Maar ja, maar positief proberen te blijven!

18. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Syl, van harte met je lieve meisje, deze doorzetster is vast prachtig.
    Geniet ervan.

Vanmiddag nog het zh aan de telefoon gehad.
    Ik had die lieve arts gevraagd om mijn 'geval' toch nog een keer in het team te bespreken, ondanks dat de beslissing al gevallen was.
    Dat heeft ze gedaan. Volgens haar ( en ik denk dat ik haar kan vertrouwen) hebben ze samen met de professor nog eens gekeken, cijfers bekeken qua slagingspercentage.
    Maar alles bij elkaar, mijn leeftijd, dat ik nog niet eerder zwanger ben geweest en het maar twee embryootjes kunnen terugplaatsen bracht het slagingspercentage ongeveer op 0.
    In al die 5 jaar dat ze dit onderzocht hebben, is er bij vrouwen zoals in mijn situatie, maar 1 zwangerschap ontstaan.
    Mijn gevoel roept meteen als ik de kans zou krijgen dat ik misschien wel nummer 2 zou zijn, maar realistisch gezien weet ik dat het er gewoon écht niet in zit.
    Dubbele donatie, als er al een zh is die daar aan doet, dan is dat hoogstwaarschijnlijk alleen voor stellen (dat vertelde ze mij aan de telefoon). En het zou betekenen dat ik dan minstens alsnog 3 embryootjes, en dan ook nog verse en niet ontdooide, teruggeplaatst zouden moeten worden voor een beetje kans.
    De mogelijkheden zijn uitgeput.
    Ik moet vanaf nu echt onder ogen gaan zien dat ik geen moeder ga worden. Dat zal denk best een tijd gaan duren, dat zal moeten slijten.
    Het is een raar en leeg gevoel.
    Het was sowieso mijn week niet, ik had een heel acute uit huisplaatsing van een kind uit mijn klas, wat heel emotioneel was. Het moest allemaal in het geheim en ik was samen met nog een collega de enige die het al vooraf wist. Vreselijk, heb er twee nachten nauwelijks van geslapen.
    En gisteren is tot overmaat van ramp mijn portemonnee uit mijn tas gestolen in de klas.
    Ik kan het bijna niet geloven.
    Normaal laat ik mijn tas nooit in de klas achter, maar werd weggeroepen voor een spoed overleg, half uur tussen de middag de klas uit geweest en 's avonds kwam ik er thuis achter dat hij weg was. Nog terug gegaan, omdat ik dacht misschien is hij er wel naast gevallen. Maar kan er niet onderuit dat hij toch echt gestolen is.
    Alles zat er in, al mijn pasjes, rijbewijs, best wel veel geld maar ook een paar persoonlijke spulletjes.
    Al met al, kwam alles bij elkaar deze week. Het was veel te veel.
    Voel me echt helemaal lamgeslagen.
    Dames, het is voor mij tijd om een pas op de plaats te maken.
    Ik ga niet zeggen dat ik hier niet meer kom, ik wil graag weten hoe het jullie verder vergaat, maar als ik dit een beetje wil gaan afsluiten zal ik meer afstand moeten gaan nemen.
    Ik hield er de laatste tijd al steeds meer rekening mee dat zwanger worden misschien niet voor mij is weggelegd.
    En ondanks dat ik het iedereen vanuit de grond van mijn hart, echt waar!, een kindje gun, merkte ik al aan mezelf dat ik soms moeite had met verhalen van de zwangeren of over de geboren kindjes. Begrijp me niet verkeerd, dit is geheel mijn ding! Het komt voort uit het niet hebben en zo ontzettend graag willen, oftewel de ontzettend nare eigenschap 'jaloers'.
    Ik schaam mij er diep voor.
    Ik merk het op mijn werk ook, waar de ene moeder na de ander het 3e/4e of hoeveelste kind dan ook, er in de meest vreselijke thuissituatie weer uitpoept.
    Al een poosje ben ik ook aan het nadenken om het onderwijs uit te stappen, geen idee wat ik dan moet, maar ik weet niet of ik het op kan brengen om de rest van mijn leven voor andermans kinderen te zorgen.

Lieve allemaal, ik ben niet weg, maar wel op de achtergrond.

19. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oef Xon, ik zit hier met een brok in mijn keel. Ik kan je gedachten gang zo goed volgen en begrijpen. Ik wilde dat het anders was maar blijkbaar is "willen" domweg niet genoeg. Ik wens je in heel veel sterkte de komende tijd om dit allemaal een plekje te kunnen geven...

20. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hier nog een met een brok in de keel... Weet niet goed wat te zeggen. Lieve Xon, ik zou het je zo ontzettend gunnen! Ik hoop ook dat je dit een plek zult kunnen geven op den duur. En ik begrijp dat je wat meer op de achtergrond zult meelezen. Dikke knuf, helemaal na zo'n week zeg!

Deel Deze Pagina