Ik knijp hem inderdaad meer voor maandag. De oogst is al niet zo groot en het is niet vanzelfsprekend dat er een bevruchtig optreedt. Dus nog spannend. We hebben vanmiddag allemaal even geslapen. M'n man omdat hij vannacht maar een kort nachtje heeft gehad en ik ook omdat ik toch wat duf was door dat infuus, de spanning en het kalmeringspilletje. We moeten nu zelfs nog eten, dus alles loopt een beetje uit het ritme vandaag. Nog steeds een wat stijf en licht pijngevoel in mijn onderbuik, maar verder gaat het wel. Voor mijn man vond ik het inderdaad erg sneu. Het is zo vernederend om dat in zo'n hokje te moeten doen en de verhalen kloppen dat er dan 2 boekjes liggen, waar je het mee moet doen. Toen die arts kwam vertellen dat het toch wel erg weinig was, zag ik aan hem dat het hem echt wat deed. Hij was zo bang dat hij nu alles verkloot had. Dat ik al die weken had moeten spuiten, die punctie had moeten ondergaan en dat hij dan door zijn inbreng allemaal verpest had. Had zo met hem te doen. En zei nog tegen hem dat hij daar toch niets aan kon doen en dat er heus wel een oplossing voor zou komen. Toen het daarna dus beter ging, had hij ineens weer praatjes voor 10.
Hi dames, @Jeetje: Yes!! O fantastisch meid. Ik ben zo blij voor je. Had 't om één of andere reden ook niet anders verwacht hoor. Geniet maar van je zwangerschap. @Mees: Wat goed dat het je zo meegevallen is! En jeetje zeg, dat je man gewoon maar nog 'n keer moest presteren. Nouja het is gelukt. En inderdaad nu maandag weer erg spannend. Ik duim voor gewoon 4 goeie emmies (ja ik neem de afkortingen hier gewoon over ). @Lyanna: Beterschap meid. Klinkt niet leuk zoveel pijn en dat eigenlijk elke dag. Ik hoop toch nog steeds dat 't beter wordt. Knuffel. @Just: Jij al weer een werkweek erop zitten. Zal vast even moeilijk geweest zijn. Maar alles goed gegaan dus zo te lezen. Geniet van je weekend met je gezinnetje. @Xon: Vakantie!!! Eindelijk. Kan me voorstellen dat je alle vermoeidheid er nu uit moet slapen/chillen. En dan ook nog in combinatie met de hormonen. Welverdiende vakantie meid, geniet ervan. En je begint 't nieuwe jaar héél anders dan anders (ben nu wel even kwijt wanneer jij weer verder gaat in 't traject). Gato is nog steeds m'n schatje hoor! Heel lief. Het is gewoon ook anders thuiskomen en anders leven (dramaqueen hihi). Ook nog steeds ondeugend natuurlijk maar dat hoort erbij. Wel bijt hij soms... Het is gewoon speels meestal en niet echt bijten hoor. Waarschijnlijk gewoon knuffelen maar dan helaas met tanden en doet dan ook geen pijn. Alleen soms merk ik dat hij wel echt wil bijten en dan gewoon loert op m'n arm of hand of voet en erop afspringt om te bijten. Dat is minder. Gisteren was 't wel tóch schattig want hij probeerde 'n vlieg te vangen. Dat lukte niet (vaak lukt 't hem wel) maar nu miauwde hij ook uit onvrede. Ik kon hem niet helpen natuurlijk. Hij miauwde nog eens (naar boven kijkend) en volgens mij raakte hij er gefrustreerd van. Toen kwam hij dus naar me toe en probeerde me te bijten. Dus echt afreageren was dat. Ben proberen het hem af te leren nu. Het is ook nog wel normaal gedrag maar als hij denkt dat dit oké is dan heb ik een probleem straks. @Boud: Aan de pil. Erg tegenstrijdig inderdaad. Maar wel op weg naar 't zwanger zijn. Dus eerst jij (eerst Mees natuurlijk) en dan Xon? Of ben ik nu de data kwijt. Jij kan misschien over 3 weken al toch? Of nouja dat hopen we, dat is nog niet zeker begreep ik. Nou slikken voor 't goede doel dan maar. O en jij natuurlijk ook heerlijk vakantie!! Beterschap wat de oorpijn betreft. Hoop dat 't niet doorzet zeg maar. @Wax: Jij dus ook oorpijn? Was jij toch? Beterschap meid. En jij dus ook op de wachtbank. Hopelijk schuiven we zo door naar de andere bank @Syll: Geniet van je vakantie. Nog steeds bruinverlies dus? Of is 't nu opgehouden? Nou ik lees je binnenkort wel. Nu lekker genieten meid. @Hoop: Bedankt voor je uitleg. Gelukkig maar dat het gewoon hier kan. En zij behandelen vrouwen tot 45 jaar dus? Wat goed. Nou meis komt helemaal goed zo. En ook nog lekker op vakantie binnenkort. Wanneer weten jullie het? Bij mij gaat 't z'n gangetje. Wat kan je zeggen... Wel voelde ik vanochtend rond 'n uur of 7.30u in bed ineens steken linksonder in mn buik. Duidelijk ook. Vreemd. Maar toch te vroeg denk ik hè om iets te betekenen? Zit nu pas 3 dpo. Nouja we wachten wel af. Allemaal een fijn weekend gewenst dames. Heb 't zowaar "koud" nu (fijn hè die zomer). Las dat er vandaag een protestmars was in Amsterdam (neem aan dat 't gewoon doorgegaan is) tegen het slechte weer/de slechte zomer Gewoon ludieke actie natuurlijk maar inderdaad zeg:x. Na het weekend zou het wel weer zomers zijn hoorde ik. Nou gelukkig. Eindelijk weer 'n leuk zomerjurkje aan . Fijn weekend. Liefs.
Maureen je haalt nu Xon en mij een beetje door elkaar geloof ik. Xon heeft de hele pil fase al achter de rug, is druk aan het spuiten en heeft volgende week misschien al ergens de punctie geloof ik (uit mijn blote hoofd) Ik kom als laatste van het rijtje ivf-ladys. Bij mij duurt het nog minimaal 4 weken (vrees ik) voor ik mag beginnen met spuiten. De oorpijn zit er nog steeds maar met een paracetamol is het wel te doen. Vanavond voor het slapen gaan maar even wat druppels in mijn oor, een watje erbij in en dan slapen op mijn andere zij. Hopelijk is het dan morgen al wat beter. Naar een dokter wil ik in het weekend niet als het niet strikt noodzakelijk is en omdat vanaf maandag die klussers bij mij komen kan ik pas donderdag op zijn vroegst naar een huisarts. (Ja ik kan natuurlijk ook wel als die lui hier bezig zijn maar dat vind ik geen prettig idee dus als het niet echt nodig is doe ik dat niet) We dokteren eerst zelf dus nog wel even. Gelukkig wordt het inderdaad lekker weer dus als het iets met een verkoudheid te maken heeft gaat het daardoor misschien ook wel sneller over.
@Maureen: jij steken op 3 dpo. Wie weet een innesteling, meid! En jouw kat houdt dus ook van bijten? Zo eentje heb ik ook. Bedelen om aangehaald te worden en dan ineens hap. Die van mij zijn overigens ook zeer behendige vliegenvangers. Nou, meid, hoop dat het snel beter weer wordt en je zomerjurkjes weer uit de kast kunnen. @Boud: oorpijn is niet prettig. Ik hoop dat de druppels helpen. Volgens mij heeft naar een ha niet veel zin, want volgens mij sturen ze je ook naar huis met oordruppels. Begrijp ik goed dat omdat je met de pil begonnen bent, de rode duivels op tijd gekomen zijn? Ik heb net even een kruikje warm gemaakt. Pijn is een groot woord, maar lekker is anders. Morgen moet mijn man werken en sta ik er alleen voor. Ik dacht alleen vandaag pijn te hebben, maar las dat dat ook wel wat dagen kon aanhouden. En ik had natuurlijk mezelf weer allerlei klusjes toebedeeld die ik morgen zou gaan doen. Nou, dat gaat hem dus niet worden, denk ik. Ben wel blij dat het in het weekend valt (voor mij dan), want voor mijn man is er nooit echt een weekend. Hij heeft afgelopen nacht gewerkt en moet morgen weer de hele dag werken. Wel fijn dat hij nu even thuis is en ons zoontje even een beetje kan bezighouden.
Mees ik zou ook maar gewoon lekker rustig aan doen zo lang je kan of zolang je lijf aangeeft dat dat verstandig is. Bij mij zijn inderdaad de rode duivels prachtig op tijd gekomen. Zowaar zomaar een niet gestimuleerde cyclus van 29 dagen. Voor mijn doen zo netjes dat het gewoon opvalt. Vandaag dag 2 en ik moest op dag twee of drie beginnen met de pil. Omdat ik al zolang niets zit te doen heb ik maar niet meer gewacht op dag 3 maar ben ik inderdaad vanmorgen maar gestart met de pil. Voor je gevoel toch weer een klein stapje de goed kant op. Ik bedacht me alleen dat ik eigenlijk geen flauw idee heb of ik ook tijdens het pil gebruik een stop week moet inlassen als er 21 dagen om zijn of dat ik gewoon door moet slikken. Ik denk eigenlijk dat laatste maar als ik binnen twee weken geen bericht krijg van het zh over wanneer ik moet komen opdagen dan zal ik toch maar even voor de zekerheid bellen. Iemand van jullie misschien een idee of er een stopweek zit bij het slikken van de pil als start van een ivf traject? Volgens mij ben ik de enige "zielepoot" van ons clubje die waarschijnlijk zolang moet slikken dus ik neem aan dat jullie maar daar niets over kunnen vertellen. Maar goed, de telefoon is gewillig dus ik bel wel even naar het zh als het daar de tijd voor is.
We zijn net pas thuis en ben bekaf maar wilde toch even kijken hoe het met Mees was gegaan. Gelukkig is het meegevallen en toch nog vier eitjes is niet slecht!! Inderdaad sneu voor je man, maar gelukkig is het toch gelukt uiteindelijk. Het lijkt me ook heel spannend nu wat je maandag te horen krijgt! Ik duim heel hard dat ze alle vier bevrucht raken! Wij hebben het goede nieuws nu ook aan mijn schoonfamilie verteld en ze waren heel blij. Was wel leuk om te delen zo. En het hele gedoe om de kat leg ik maar een beetje naast me neer, vooral omdat hij toch weer terug is... @Maureen: onze kat is ook zoals de jouwe, af en toe bijt hij een beetje uit speelsigheid en hij loert ook wel eens op mijn armen of benen! Het is zeker anders thuiskomen hè als daar zo'n poezenbeest wacht! Iedereen bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik ga ook echt proberen te genieten nu, maar ik heb nog steeds in mijn achterhoofd dat het nog heel vroeg is om echt te juichen. Over 2 weken krijgen we weer een echo (met 8 weken) en dan weer met 12 weken. Daar ben ik wel heel blij om! Ik had trouwens niet verwacht dat we de hartslag zouden horen dus dat was echt wel een bijzonder moment. Echt zo onwerkelijk dat dat in je buik zit! Maar zo mooi! Ik kon het bijna niet geloven. Nou, slaap lekker allemaal! Tot morgen.
@Boud: volgens mij is Xon ook ongesteld geweest, maar of dat tijdens een stopweek was of aan het einde van de rit dat weet ik niet. Sorry, dat zal dus toch even bellen worden, ben ik bang. @Jeetje: wat fijn dat jullie het goede nieuws verteld hebben. Dit is toch ook te mooi om voor je te houden, toch? Fijn dat je over 2 wkn al weer mag, dan ben je al weer een heel eind op weg richting de 12 wkn. En het hartje al gehoord. Best vroeg al, dat moet een goed teken zijn! Hier nog steeds een beetje uit mijn doen. Het is zo'n rare dag geweest vandaag. M'n zoontje is vanavond ook al een keer extra uit bed geweest. Die lag er vanmiddag later in, en we hebben laat gegeten en hij was denk ik ook nog niet helemaal z'n energie kwijt. Nou ja, vaak met een kwartiertje naar beneden is het ook weer opgelost. Ik ga zo maar weer 2 mutsenbollen erin peuteren. Moest daar vanmiddag mee beginnen. Best een gedoe. Ze zei dat het heel makkelijk was, net als een tampon die je inbrengt (ik had nl. gevraagd hoe diep dat erin moest en hoe je wist dat het ver genoeg erin zat). Maar ja, toen begon ze erover dat het hetzelfde is als een tampon inbrengen. Maar ja, die gebruik ik ook niet. Nou ja, we zullen zien. Oefening baart kunst blijkbaar.
Boud, gewoon doorgaan met de pil, niet stoppen. Ik moest overigens al op dag 1 beginnen. Die ziekenhuizen zitten zo lekker op 1 lijn, not! Daarna moest ik eerst met de decapeptyl beginnen, en twee dagen later stoppen met de pil. Op die manier begint er geen eigenwijs ei uit zichzelf te groeien, die wordt dan volledig de kop ingedrukt. Daarna zou je binnen een paar dagen een bloeding kunnen krijgen. Nou dat duurde bij mij een week voordat er iets kwam en het was gewoon een hele heftige menstruatie. Het gekke was ook, dat op mijn eerste menstruatiedag afgelopen dinsdag ik voor een echo moest (lekker!) en dat ze zei dat mijn baarmoederslijmvlies al mooi dun was. Vreemd! Ik kreeg trouwens een heel A4 met daar op wat wanneer moest gebeuren, heel duidelijk allemaal (wat redelijk bijzonder is). Gister was wel de laatste dag ongesteld zijn, de laatste voor ruim 9 maanden ! Ik voelde gisteren na het prikken van puregon 's avonds wat gerommel in mijn eierstokken, ik hoop maar dat daar flink wat gaande is. Daar heb ik echt wel wat buikpijn voor over. Er was toen nog nauwelijks iets uit, echt heel raar want ik ben daarna echt nog heel heftig ongesteld geweest.
@jeetje, de kans dat het nu nog mis gaat is heel klein hoor, dat vertelde de gyn ons tenminste. maar ik snap je kleine slag om de arm wel hoor! maar het hartje klopt en dat is een hele mijlpaal voor jullie ukkie. @mees, vervelend dat je je niet lekker voelt, lekker kalm aan doen vandaag. is ook niet niets wat er gebeurd is. ik duim hard voor je! @maureen, leuk dat het goed gaat met je katje! kleine beesten zijn altijd zo schattig. hopelijk gaat het snel beter met het bijten. en de duimen draaien uiteraard ook voor jou @xon, lekker aan het genieten van je vakantie? weer wordt komende week ook beter dus lekker het zonnetje opzoeken meid wij gaat straks ook lekker naar buiten. de kleine man ligt weer te slapen. gisteravond na de fles meteen slapen en later op de avond klaarwakker! gelukkig heeft hij de nacht goed geslapen. vanochtend wel weer zo moe dat hij niet wilde slapen...... maar even bij mama op de arm en meneer was weg. mijn lief legt hem altijd wakker in zijn bedje (is ook eigenlijk beter) maar vind het zo fijn om hem te laten inslapen op mijn arm...... ach, hij kan ook zelf in slaap komen dus ik vind het wel prima
Goedemorgen meiden Het is mooi weer!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dus straks lekker naar buiten Xon ik had ook eigenlijk wel gedacht dat er geen stopweek zou moeten komen. Ik moet inderdaad ook straks beginnen met Decapeptyl terwijl ik nog een paar dagen de pil moet. Als het goed ik krijg ik ook nog een heel schema opgestuurd van wat ik wanneer moet doen maar dat doen ze tegelijk met de oproep wanneer ik voor een eerste echo bij ze moet komen. Bij die echo gaan ze beslissen wanneer ik moet beginnen met Decap. En hoeveel dagen ik dan nog door moet pillen Ze hebben me ook verteld dat er bij de overgang van pil naar Decap inderdaad een menstruatie kan optreden. Ik zou alleen zo graag willen weten wanneer ze van plan zijn om me te zien. Dit is ook niets, een weekje weg plannen zit er zo ook niet in omdat ik geen idee heb of ze een beetje op tijd een brief sturen of dat ze dat een dag of drie van te voren pas doen. Zul je zien ben ik net weg en dan ligt er een brief op de mat dat ik binnen een paar dagen moet verschijnen. Ik hou het dus maar op dagjes weg deze vakantie en ga niet nog achter een lastminute aan wat ik eerste wel van plan was.
@Boud: die menstruatie die nog komt is blijkbaar nog de menstruatie uit je eigen oude cyclus. Ik werd precies op mijn oude NOD ongesteld. Ik kreeg gewoon een datum door wanneer ik met die Decap moest beginnen en er stond een datum op mijn schema waarop ik voor de uitgangsecho moest komen. Ik moest alleen bellen als er dan nog geen ongi was opgetreden. In die tijd tot aan die eerste echo ben je in principe vrij om te doen en laten wat je wilt (en kun je ook nog op vakantie gaan). Dus als ze een beetje op tijd dat schema sturen, kun je hopelijk nog iets boeken. Ik vond dat ook wel het meest vervelende (zeker in het begin), want je bent maar in afwachting van... en dat is heel vervelend als je idd iets wilt plannen. @Xon: ik hoop dat die Puregon al lekker z'n werk doet. Heb je verder geen last van bijwerkingen hiervan? Jij hebt eind deze week de fm, toch? Spannend, hoor! Hoop op een mooie opbrengst. En dan de week erna al waarschijnlijk de punctie. Je gaat als een speer. @Justme: het belooft weer een heerlijke wandelweek te worden voor de kleine van jullie. Hopelijk heeft hij niet veel last van de warmte. En ja, als ik als kleintje mag kiezen tussen lekker op de arm in slaap wiegen of alleen in mijn bedje, dan weet ik het ook wel, hoor! Ik houd me vandaag nog even lekker rustig. Het belooft heerlijk weer te worden. Dus meer dan mijn tuinstoel uitklappen ga ik denk ik niet doen. Zometeen met mijn zoontje even koffie drinken bij mijn ouders. Zo komen we de dag wel door.
Hoi hoi, Mees, wat fijn dat het allemaal is meegevallen. Doe lekker rustig aan en geniet lekker van het prachtige weer! Heel veel succes morgen en de komende dagen!!! Jeetje, wow. Gefeliciteerd met de prachtige echo en geniet er maar lekker van!!! Sill, ik vind het zo knap van je hoe je met het bloedverlies omgaat. Het lukt nu wel om niet elke keer weer in paniek te raken maar er echt van genieten en wegdromen wi nog niet echt lukken. Geniet nog even lekker van je vakantie. Meiden heel veel fun de komende dagen met het prachtige weer en tot snel maar weer!!!
Zo vreselijk lekker in de tuin gewerkt, ben nu gesloopt..... biertje er bij, en lekker niksen! Fijne avond allemaal!
Iedereen van het lekkere weer aan het genieten? Kan jullie geen ongelijk geven, we hebben er lang genoeg op moeten wachten. Hier een beetje total loss. Was van plan weinig te doen vandaag en heb dat ook niet gedaan. Maar ik wilde vanmiddag heel graag even wat tijd voor mezelf, boekje lezen of even slapen. Maar m'n zoontje wilde niet slapen (terwijl hij ook weer niet zonder middagslaap kan). Dus de hele middag voor butler gespeeld. M'n zoontje had een kort lontje, dus het was ook niet snel goed. M'n man houdt zich nu even met hem bezig. Vind het wel rot, want hij heeft ook de hele dag gewerkt. Maar ik zat er even doorheen. Vanavond lekker lang gedouched en nu even lekker met fb, zp en alles op m'n schoot. Verder heb ik zelf ook een wat korter lontje. Merk dat ik toch wel last heb van de spanning voor het telefoontje van morgen. Hoop vanavond op tijd naar bed te kunnen. Ik kan er toch niets aan veranderen. We hebben A gezegd, dus zullen we ook deze spannende stappen moeten nemen. Nog een mutsenbollen-vraagje. Ik gebruik die sinds gisterenmiddag en ik hoor iedereen altijd over een kliederboel en dat je een inlegkruisje in moet. Ik moet zeggen dat het bij heel erg meevalt wat er terugkomt. Gisterenavond merkte ik toevallig iets op het maandverbandje. Nu twijfel ik of ik ze dan wel goed genoeg inbreng? Hoe weet ik dat?
Mees, ik prop die mutsebollen altijd zover mogelijk naar binnen hahaha. Volgens mij voel ik dan mijn baarmoedermond en daar laat ik ze dan achter hahaha. 's Ochtends maak ik altijd wel even extra de binnenkant goed schoon met washandje of wcpapiertje. En ik heb het idee dat het zich anders een beetje ophoopt, op zich valt de viezigheid ook wel mee maar hoe langer je ze gebruikt des te meer er uit komt. Maar het zal ook per persoon wel weer verschillen. Oh ja, ik ben ook superbenieuwd hoe het met je eitjes gaat. Hoe laat mag je bellen?
@Xon: ik prop ze ook zo ver mogelijk naar binnen, maar soms komt er weer eentje terug. Ik vraag me echt af of ik het wel goed doe. Voelde net wel ongesteldheidskrampen. Zou dat van die mutsenbollen kunnen komen? En wij mogen/hoeven zelf niet te bellen. Ze zouden ons bellen. Dat deden ze meestal tussen 11 en 13 uur. Dus denk dat ik tegen die tijd wel helemaal op van de zenuwen ben. Ze hebben zowel mijn mobiele nummer als het thuisnummer, maar ik weet dus niet waar ze heen bellen. Dus zowel mijn man als ik zullen standby zijn (ik werk, m'n man is thuis).
Goeiemorgen meiden, ik ben de laatste dagen erg druk geweest.Ik ben helemaal brak nu. Ons oude huis is bijna helemaal leeg,gisteren alles van de zolder gehaald en nog wat andere dingen opgehaald. Ook hebben we onze nieuwe auto opgehaald....hij is zoooooo mooi! Ik tel af naar het moment dat ik mijn rijbewijs heb en ook daarin mag rijden! Ik heb 2 foto,s van onze nieuwe auto in mijn album gezet. @Mees: heel veel succes vandaag! Ik ben zo benieuwd!
@Hoop: met recht goedemorgen (half 7) voor jou. Fijn dat alles nu opschiet met je oude huis. Het wordt deze week warm weer, dus dan hebben jullie het ergste maar vast gehad. En wat een gave auto!! Het lijkt me wel eng om met zo'n enorme bak te rijden (in ieder geval te moeten parkeren). Ik zou het niet durven, denk ik. Grappig ook hoe jouw zoontje helemaal staat te glimmen naast de auto. Werkse nog even en binnenkort kunnen jullie echt een hele frisse start maken in het nieuwe huis (zonder gedoe om het oude).
Hoop, hahahaha oh my god, wat een bak! Ik ben 1.58 m ik denk dat ik er in zou moeten klimmen! haha. En idd dat parkeren, dat zou bij mij voor de deur zo middenin de stad een grote crime zijn. Maar supertof ding! Kan me voorstellen dat je nu graag je rijbewijs zou willen hebben. Hoe staat het daar eigelijk mee? Lekker dat nu bijna alles verhuisd is en dan maar genieten van jullie nieuwe stekkie. Mees, ik denk dat je die mutsenbollen wel goed doet hoor. Hoe vaak moet je ze gebruiken? Ik breng ze altijd liggend in en blijf dan even liggen, en vooral voor 'snachts daarna niet meer naar de wc gaan maar blijven liggen. Spannende dag voor je, en dan gewoon werken. Je laat het ons toch wel meteen weten he? Ik ben ook superbenieuwd en ik duim voor je.