Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nil70

Nil70 Actief lid

30 mrt 2012
    153
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Jeetje, fijn om te horen dat het met de kleine meid goed gaat. Kan me goed voorstellen dat je zo snel mogelijk lekker naar huis wil maar aan de andere kant is het wel fijn dat jij en M.ila goed in de gaten worden gehouden. Hopelijk morgen naar huis en wat heerlijk dat je zus er dan ook zal zijn!

Hier alles redelijk rustig. Vandaag op controle geweest en weer uren voorweeen (ook zeer duidelijk waar te nemen op CTG) maar was niet heel veel gebeurd dan behalve een deel van slijmprop verloren. Hier dus nog wel even afwachten.

Boud, ik draag het zwangerschapsstokje graag aan je over;)

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Nil: die kleine heeft het tè goed bij jou daar binnen! Ik had even stille hoop dat je ons al kwam vertellen dat de kleine man zich al had gemeld. Nog even volhouden dus. Pfff... Heftig, hoor!
    @Jeetje: wie weet komt de bv alsnog. Kan door de ks wat later op gang komen, hè? Moet je wel kolven? Nou, geen strijd van maken. Het is mooi als het kan, maar met flesvoeding worden ze ook groot, hè? Heb je al een foto van de kleine meid?
    @Boud: spannend dat laatste weekje weer. Ik zeg ook altijd (zelfs na 2 jaar) nog steeds dat ik niet op kwaaltjes ga letten en betrap me er toch altijd op dat tegen de NOD aan ik toch weer van alles voel (en vooral denk). Ik hoop dat het niet door de Lutinus komt, maar toch door wat anders. Overigens hoorde ik laatst dat sommigen vrouwen na de tp nog 2 of 3 keer Pregnyl moeten spuiten en dat dat dan ipv de utero komt, omdat pregnyl ook progesteron laat aanmaken. Ik ben geen voorstander van spuiten, maar als je met 2 keer spuiten, 3 x per dag bollen proppen kan voorkomen, weet ik niet wat ik zou doen.

3. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @jeetje, die bv moet je ff tijd gunnen meid! kan ik je uit ervaring vertellen. (dat het bij mij uiteindelijk niet gelukt is, dat had andere redenen). kolven kan enorm goed helpen! geniet nog ff lekker in het zh (er van uitgaande dat het daar net zo fijn is als ik het had daar) en een tip voor als je weer thuis bent, zorg dat je wat zwaardere pijnstillers hebt..... die zijn wel fijn ;)

4. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mees dat pregnyl spuiten is, voornamelijk, voor mensen die ivf/icsi in eigen cyclus krijgen. Die ex collega van mij, die ook bezig is om via de mmm zwanger te worden, is een paar jaar jonger dan mij en komt daarvoor in aanmerking (Doen ze tot 35). Je krijgt dan in plaats van je eerste 'normale' ivf/icsi, 6x een punctie die minder zwaar door hormonen gestimuleerd wordt. Het traject is dus wat minder intensief qua hormonen spuiten en je hoeft tussen de verschillende puncties door niet een maand over te slaan om je lijf rust te gunnen. Na de tp krijg je dan 2 of 3x een pregnylspuit ter ondersteuning. Klinkt allemaal mooi maar per punctie is er dan maar 1 follikel. Wat ik ook van haar hoorde (heb toevallig net zaterdag 1 1/2 uur met haar aan de telefoon gehangen) is dat zij tijdens de punctie geen verdoving o.i.d. krijgt. Ze komt in het zelfde zh als mij, ik weet niet of dit een landelijk beleid is, maar daar vinden ze het niet nodig om voor één eitje een verdoving toe te dienen. Je hoeft per slot van rekening maar een keer door de vaginawand te prikken en ook geen hele buizen vol eitjes op te zuigen. Zij heeft na de punctie ook nergens geen last van en kan meteen alles weer doen. Ik moest nog aan dat verhaal van Sil denken. Die vertelde na haar punctie dat er een vrouw was die meteen in de kleren sprong en naar de Ikea wilde. Ik kon daar met mijn verstand al niet bij omdat ik beide keren echt ondersteuning nodig had om überhaupt weer bij de auto te komen. Ik snapte al niet hoe iemand daarna nog kon gaan shoppen. Toen die ex collega vertelde hoe het er bij haar puncties aan toe ging, viel bij mij het kwartje dat dat vrouwtje uit het verhaal van Sil dan ook een waarschijnlijk een ivf/icsi in eigen cyclus gehad zal hebben. (Hihi, ik voelde mezelf al zo'n aansteller, maar gelukkig is dat nu te verklaren)
    Pregnyl spuiten zit er dus niet in voor mij. Wat wel een opsteker is, is dat na een verse embryo transfer je maar tot de testdatum de Lutinus hoeft te gebruiken. Na een cryo transfer moet dat de eerste drie maanden. Dit omdat je bij een cryo transfer totaal geen eigen cyclus hebt met eisprong. Bij een verse embryo transfer heb je dat wel.

@Nil ik ga met beide handen je stokje proberen te vangen. Hopelijk kun je een beetje goed richten, daar wordt het vangen makkelijker van:D.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boud: een punctie zonder verdoving. Auw, dat lijkt me (ook al is het maar een eitje) toch niet prettig. Bij mij viel het ook mee omdat ze bij mij maar 2 keer kort hoefden te prikken, maar het waren toch venijnige pijnscheutjes. In DD doen ze alle puncties zelfs onder volledige narcose. Dat vond ik dan weer het andere uiterste, want met de pijnstilling zoals ik die kreeg, was het ook prima te doen (narcose vind ik toch best spannend).
    Diegene waar ik het van hoorde moest die pregnyl wel na haar punctie en tp gebruiken. Een 'gewone' ivf-poging dus. Vandaar dat het mij verbaasde. Snap wel dat er ook een financieel plaatje aan zit, want ik neem aan dat een paar pregnyl spuiten waarschijnlijk duurder zijn (en vaak moeilijker verkrijgbaar) dan die utero-pillen.
    Zij moest ook bijv. 2 keer per dag hormonen spuiten (heb ik overigens wel vaker gelezen). Ik moest dat een keer per dag doen en dan 's avonds. Er zijn dus veel verschillende technieken per zkh en ben wel eens benieuwd waarom het ene zkh het ene doet en de andere het andere. In DD gebruiken ze bijv. weer neusspray ipv de Decapeptyl.
    Maar goed, jij boft maar dat je 2 dagen minder die Lutinus hoeft te gebuiken. ;)
    @Jeetje: hoe is het vandaag met jullie?
    @Ricmar: hoe gaat het met jou? Al beginnende zw.kwaaltjes?
    @Juffie: veel succes met je echo vandaag. Denk aan je! Hoop op goed nieuws vanavond.
    @Syl: hoe gaat het met jou en de kleine meid? Volgens mij sta je onderhand al weer op de trap de ramen te zemen, want volgens mij ben jij veel te blij dat je alles weer kunt doen.;)

Hier lekker weekend. Moest er twee weken erg aan wennen, om maar 3 dagen te werken, maar moet zeggen dat ik het 's maandags toch wel een lekker vooruitzicht is, 3 dagen werken en dan woensdagavond te kunnen zeggen dat je weekend hebt. Zie er wel tegenop dat het maar tot 1 augustus is. Maar stiekem hoop ik nog steeds een keer zwanger te raken de komende maanden en dan heb ik weer iets anders om naar uit te kijken.
    Mijn baas had me voor haar vakantie het verslag van mijn functioneringsgesprek gestuurd, wat toch wat anders was dan ik in mijn beleving toen met haar had gehad.
    Ook had ze mij met 'redelijk' beoordeeld, wat voor mij een messteek in mijn rug was. Ook omdat ik vind dat dat niet zo is, en vooral omdat dat niet besproken is. Heb daar behoorlijk last van gehad en lag er 's nachts echt van wakker. Was toen toch een teken dat ik er iets mee moest.
    Ben vorige week naar de bedrijfsmaatschappelijk werker geweest hoe hiermee om te gaan. Mijn baas kan niet tegen kritiek en 'lastige' mensen zijn voor haar een reden daar vol gas op in te hakken. We hebben toen een 'manier' besproken hoe ik het toch bespreekbaar bij haar kon maken, zonder dat zij het als aanval zou zien (en ik dus straks mezelf in de problemen zou helpen).
    Dus dat afgelopen maandag toch maar voorzichtig ter sprake gebracht. Ze zei dat ze me 'redelijk' had gegeven omdat ze bang was dat als ze me 'goed' zou beoordelen ik achterover zou gaan leunen en denken dat alles prima is. Terwijl ze toch wel wat verbeterpuntjes had:(. Heb haar toen voorzichtig gezegd dat op zich iemand 'goed' kon functioneren en toch verbeterpuntjes kon hebben. Ze gaf wel aan dat ze lang getwijfeld had, omdat 'redelijk' ook een negatieve klank kon hebben. Maar ze legde uit dat ik dat niet zo moest opvatten. Meer als een voldoende met aansporing tot nog beter worden.
    Heb maar vriendelijk naar haar gelachen en gezegd dat ik er graag voor wilde gaan om volgende keer een 'goed' te scoren. (Precies zoals we in het gesprek bij de bedr.maatschappelijk werker besproken hadden ;):cool:). Zulke bazen genieten van hun macht en zien dan graag 'eagere' medewerkers die erg gedreven zijn.
    En ondanks dat ik nog steeds vind dat ik prima functioneer, kan ze het krijgen. Heb wel gemerkt dat dat bij haar wel de manier is, want de dagen na ons gesprekje van afgelopen maanden was ze poes lief en aardig (en dat scheelt mij toch weer slapeloze nachten).;)

6. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Hoi meiden,

Veel gekletst weer zeg:p kletskouzen hahaha...
    Ik heb tussen de voedingen door helaas niet veel tijd om veel te komen kletsen, maar dat komt vast wel weer.
    Alles gaat hartstikke goed met kleine Lotte, driknt lekker, slaapt goed ze doet het met 1 nachtvoeding dus daar ben ik erg blij mee:). Gisteren afscheid genomen van de kraamhulp, nou tranen met tuiten hahaha, leuk die kraamtranen hoor huil echt om alles, als ik naar onze dochter kijk loop ik al te snikken. Ben vandaag ook voor het eerst weer alleen thuis dus dat is ook even wennen, maar komt vast weer goed.

Mees, dat heb je toch maar even goed opgelost hoor met je baas het is ook niks als je wakker ligt van dat soort dingen. Nu lekker genieten van je lange weekend!!

Jeetje, meid fijn dat alles goed gaat met jullie, mag je bij jullie wel al naar huis met een gewicht onder de 2500gr.? Wel vervelend dat je bloeddruk nog niet wil zakken. Ook fijn dat je zus weer komt hoor kan ze je lekker een beetje helpen als je weer naar huis gaat. En meid dioe borstvoeding dat duurt nog even op dag 3 of 4 krijg je vanzelf stuwing en als het goed is komt het dan helemaal goed.

Boud, jij nog een week geduld voor je kan testen? Wat duurt zo'n week dan toch lang zeg, s6 met wachten meid.

Nil, nou die kleine heeft het wel naar zijn zin bij jou he?? Weet je al wanneer ze gaan helpen als het echt niet door wil zetten?

Alle dames een dikke knuffellllll;)

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Syl: ik vond het stiekem ook wel spannend toen mijn kraamhulp wegging. Was wel fijn om een hulplijntje in huis rond te hebben lopen. Maar het is goed gekomen. Heb in het begin wel wekelijks de deur plat gelopen bij het weeguurtje van ons consultatiebureau. Dat was een inloop halfuur waar je je kleintje even kon wegen, maar ook gelijk even een vraag kon stellen (ideaal voor mij). Hoe gaat het nu met je dochter? Is ze al weer een beetje bijgedraaid?

8. Nil70

Nil70 Actief lid

30 mrt 2012
    153
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Mees, wat heerlijk zeg dat je nu lekker weekend hebt. Hoop dat je nu ook iets gezelligs kan gaan doen met manlief. En ook goed om te horen dat je gesprek met je leidinggevende je een goed gevoel heeft gegeven. Erg pro aangepakt meid. En heeft ze wel eventuele verbeter punten aangegeven?;).

Jeetje, hoe is't met jou meid? Al lekker thuis?

Juffie, ben ook erg nieuwsgierig naar de echo, hoop dat je een goede echo hebt (gehad).

Sill, wat fijn dat je kleine meid het zo goed doet. Zit nu bijna op 41 weken en ze zeggen dat ik het helemaal mag zeggen wanneer ik eventueel ingeleid wil worden. De gyn heeft wel geadviseerd om niet al te lang te wachten.

Meiden, vind het best wel spannend (eng) om die beslissing te nemen. Het liefst wil je natuurlijk dat het op natuurlijke manier verloopt maar als ik de gyn mag geloven zou het voor mij toch beter zijn (ivm fysieke conditie) om voor een inleiding te gaan. Er komt dan opeens zoveel op je af....al zit ik er echt wel doorheen maar blijft moeilijk.

9. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Ik lees straks alles bij, hoor, maar...
    mijn 1e echo was goed! Hartje knippert er lustig op los :) Gyn is erg tevreden, ziet er goed uit. Nu dus geduldig afwachten komende maanden.. heb eind volgende week weer echo en 4/4 weer een om termijn preciezer te bepalen, al klopt het wel precies nu ;)
    16/5 de 20-wekenecho ook al gepland.....gek idee... hopen dat alles goed mag blijven gaan.
    Ben zo blij!!! We gaan het pas 4/4 na de echo aan iedereen vertellen, dus dat wordt wat komende maand ;)

10. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Mees, nee dochter doet nog net zo, heb ook al een tijdje niets van haar gehoord, maar ik laat het maar even zo. Komt vanzelf wel weer. En ja ik had me ook al voorgenomen naar het weeguurtje te gaan, zowiezo omdat ze toch erg klein is ( voor mijn doen dan hahaha) wil ik het een beetje in de gaten houden. Het is idd een uitkomst ook voor mama's die wat onzeker zijn.

Juffie, gefeliciteerd hoor met je goeie echo op naar de volgende!!

Nil, nou ben benieuwd meid wat je gaat beslissen, het is ook spannend maar ik denk dat je ook heeelllll erg blij bent als je je mannetje in je armen hebt hoor.

11. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Juffie: fijn dat de echo goed was!

@Mees: nje bent goed bezig met je bazin.Geeft je wel een fijn gevoel denk ik.

@Sill:fijn dat je meisie het zo goed doet.Altijd weer even wennen als de kraamzorg weg is he.

Meiden: even een rare vraag,maar ik zit er een beetje mee.Ik moest vandaag naar de wc(ontlasting)en er zat bijna geen kleur in....het was eigenlijk kleurloos.Ik vind het een beetje raar en maak me zorgen.Hebben jullie dat ook wel eens gehad?Of weten jullie wat dat betekend?

12. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Juffie gefeliciteerd met dit mooie echo resultaat! Heerlijk om dat hartje zo te zien knipperen! Op naar de volgende echo.

@Nil wat houdt jij het lang spannend zeg. Ik kan me voorstellen dat je het een moeilijke beslissing vindt wat nu te doen. Misschien toch maar afgaan op wat je gyn zegt. Als het nu je tweede kindje zou zijn zou je misschien nog kunnen putten uit de eerdere ervaring maar alles is zo nieuw dat je ook haast niet zelf een beslissing kunt maken hierover lijkt mij. Lastig hoor!

@Mees dat heb je netjes aangepakt met je baas. En tot augustus zie je haar maar drie dagen in de week en daarna zit je zo in de roze wolk van je komende zwangerschap dat je dit jaar gewoon nauwelijks last van het mens gaat hebben. Ha, maar nu eerst lekker van je weekend genieten. Luxe hoor een weekend van 4 dagen!

@Sil fijn dat alles zo lekker gaat en de eerste dag 'alleen' met je meisje zit er dus alweer op!
    Jammer dat je dochter nog niets van zich heeft laten horen. Het zou juist voor haar en haar zoontje zo leuk kunnen zijn nu ze zo'n iniminie zusje heeft. Ik hoop dat je gelijk krijgt en ze binnenkort weer een beetje bij zal draaien.

13. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hoop, ik kan er niks zinnigs over zeggen maar wanneer je het niet vertrouwd gewoon je ha bellen.

14. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    hoop had het een beetje stopverf kleur?? dat grijzige?

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: ik heb het wel eens gehad na een buikgriep, maar dat kwam dan omdat je dan helemaal leeg bent en natuurlijk ook nog eens heel licht verteerbaar eten eet. En je maag/darmen dan weer op gang moeten komen. Maar verder weet ik het ook niet. Weet je of je iets geks gegeten hebt?
    @Juffie: gefeliciteerd met je mooie echo! En ook al gelijk een hele reeks met nieuwe data voor echo's! Viel het mee om er weer te zijn in het zkh?
    @Nil: lastig inderdaad wat je moet beslissen. Snap dat je liever de natuur de gang laat gaan, maar kan me ook voorstellen dat je op een gegeven moment moe en op bent. En als je dan lang door blijft lopen en je moet dan uiteindelijk oververmoeid nog de bevalling en kraamtijd in.... Ja, ik denk dat ik nu onderhand toch ook wel richting een beetje hulp van buitenaf zou willen. Sterkte met de beslissing nemen. En mijn baas had inderdaad wat verbeterpunten genoemd. Ze vindt dat ik pro-actiever moet worden. Nou, ze kan het krijgen!
    @Boud: zo denk ik ook inderdaad dat ik maar 3 dagen met haar te maken heb en 4 dagen van de week niet. En inderdaad van de zomer zien we wel verder. Ik heb nog ouderschapsverlof over, dus kan altijd nog een periode weer meer vrij nemen.
    @Syl: je dochter draait inderdaad wel weer bij. Jammer dat het zo moet lopen, maar je hebt het helaas niet in de hand als ze al zo groot zijn. Hoe bevalt je man het vaderschap?

16. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

@sneeuwmees ik zag er erg tegenop maar toen ik binnen kwam viel dat weg. Het hele verpleegteam was blij en verrast om me te zien, zo bijzonder! Iedereen wist wie ik was en wat ons verhaal is. Iedereen leeft erg mee. Gelukkig hoef ik op paar echo's na niet meer naar gyn als alles goed blijft gaan :)

17. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees; nee,ik heb niks geks gegeten,

@Ricmar: nee,niet grijzig.Eerder lichtbeige/zandkleur:(

18. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
  19. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Ricmar: ja ik heb dat ook gelezen,daar word je niet blij van als je dat leest.Ik heb het wel eens eerder gehad.Het duurt maar 1 dag en daarna is het weer normaal.
    Ik ga het toch maar eens met de huisarts bespreken.
    Dank je wel voor het meedenken:)

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: gewoon even in de gaten houden en als het je niet lekker zit, inderdaad even bij je huisarts navragen. Misschien zit je je van alles in je hoofd te halen en is het iets simpels of verklaarbaars.
    @Juffie: fijn dat ze zo goed reageerden en het rotgevoel al zo snel verdwenen was. Dit wordt gewoon een mooie nieuwe herinnering op deze plek.

Mijn man, zoontje en ik zijn vanmiddag even naar de peuteropvang bij ons in de buurt gaan kijken. Hoe graag we hem ook om ons heen hebben. We merken toch dat hij echt meer uitdaging wil en graag met andere kinderen speelt. We waren het al langer van plan (ondanks dat mijn man en ik het best moeilijk vonden), maar de laatste weken was steeds mijn man aan het werk, of ik of mijn zoontje waren grieperig.
    Vandaag was het dan toch zover. Vond het toch wel spannend, maar het gevoel was gelijk goed. Ons zoontje ging, terwijl wij aan het praten waren, gelijk aan het spelen. Volgende week zouden we van start gaan. Maar toen wilde ons zoontje niet mee naar huis. Ik zei toen nog voor de gein, dat ik geloofde dat we het deze week al maar in moesten laten gaan. De leidster zei toen dat we ook over een uurtje terug konden komen om het gewoon eens te laten 'gebeuren' om te zien hoe hij erop zou reageren.
    Daar gingen mijn man en ik dus 'met lege handen' naar huis. Wel raar, ook om samen in een stil huis thuis te komen. We waren amper binnen en hadden de jas nog aan, toen de telefoon ging. We zeiden nog tegen elkaar. Nou, daar zul je ze al hebben.
    Maar het bleek de Etos te zijn, die onze luiers binnen had, die vorige week niet leverbaar waren.
    De hele tijd hebben we op de telefoon gelet, maar er werd niet gebeld (het ging dus goed).
    Ben maar lekker gaan poetsen, want vond het toch wel vreemd en onwennig. Aan de andere kant ook blij en opgelucht dat ons zoontje het zo naar z'n zin had en dus niet mee naar huis wilde. Een goed teken dus. Beter dan huilend aan je been hangen als je weg moet gaan.
    Mijn man en ik hebben in een half uur nog nooit zoveel in en om huis gedaan. Want meestal lukt dat niet zo makkelijk met ons zoontje erbij (die altijd overal mee wil helpen).
    Om 3 uur konden we hem weer ophalen. Dus vol verwachting gingen we er weer heen.
    Toen we binnenkwamen keek ons zoontje wat verbaasd dat we er ineens weer waren. Maar weer wilde hij niet mee. De leidsters zeiden ook dat het heel goed gegaan was en dat het leek of hij al maanden daar was. Volgende week mag hij weer.
    Bij thuiskomst heeft hij ruim een uur geslapen, toch wel vermoeiend al die indrukken. Maar ben toch wel heel erg trots op hem (en stiekem ook wel trots op mezelf, want het was ook wel een overwinning voor mezelf).

Deel Deze Pagina