@ Sneeuwmees: ik ben er van overtuigd dat dit een hele goede stap is om je zoontje naar een peuteropvang te doen. F is vanaf anderhalf jaar ook 2 dagen in de week geweest en het heeft haar heel goed gedaan. Spelen met kinderen van de eigen leeftijd is zo goed! En voor jezelf soms ook echt heerlijk om wat tijd voor jezelf te hebben, heeft mij ook echt goed gedaan. Voel je niet schuldig, ik denk dat iedereen hier blijer van wordt!
@Mees: Goed gedaan hoor! Het is heel goed voor je zoontje en ook voor jullie @Waxientje: hoe voel je je?Heb je al klachtjes?
Ik heb vanochtend de laatste test op gemaakt: weer donkerder geworden en dat vind ik toch best wel hoopgevend! Hierboven staan ze op een rijtje. Klachtjes: zere boobies, licht in het hoofd, vaak plassen, weeiig gevoel op de maag, soms rommelende darmen (als ik wat gegeten heb een poosje daarna) en helaas pukkels....
Wax mag ik je dan nu eindelijk volmondig feliciteren?? Haha GEFELICITEERD hoor! Mooi om te zien hoe de streep steeds duidelijker wordt. Mees hartstikke fijn dat je zoontje het zo geweldig vond bij de peuteropvang. Hij wordt toch in de herfts 4? Kan hij al mooi een beetje wennen aan 'juffen' en andere kinderen voor hij naar school moet en kunnen jullie ook vast 'oefenen'. Fijn dat het zo geslaagd is die eerste keer.
We zijn thuis sinds gisteren! Mag je in NL trouwens niet naar huis als je kindje geen 2500 gram weegt? Het gaat goed met ons, de borstvoeding begint ook een beetje te komen, dus komt vast wel goed! Mijn zusje is hier en we zijn nu lekker met zijn tweeën met Mila. Gisteren toen ik thuiskwam was het net of ik een jaar was weggeweest of zo, zo voelde het. En mijn schoonmoeder heeft me heel erg geholpen, ze is ook steeds bij ons gebleven in het ziekenhuis, maar ik ben toch wel blij dat ze nu weer naar huis is hoor. Ze bedoelt alles goed, maar ik wil de dingen zo graag op mijn manier doen. Ik zal even een foto in mijn album zetten!
In het kader van streepjes en testjes deze is van woensdagavond, ik had 2 uur ervoor nog geplast en ik had 2 bekers thee gedronken.
Ricmar heerlijk dat de testen zo duidelijk zijn. Zelfs als de urine dus sterk verdund is. Geweldig! Ik zie nu trouwens pas dat je onder je handtekening de pendel hebt vermeld die het dus goed voorspeld had. Haha, das weer eens wat anders dat deze uitgekomen is.
ik ben geneigd om dat me "ja" te beantwoorden want ik geloof er niet zo in, maar het is wel sterk dat ze het regelmatig bij het goede eind heeft...
@Wax: donkerder wordt hij niet (en ook de letters van zwanger worden niet groter of duidelijker), dus ook van mij nu: van harte gefeliciteerd!! Klachtjes in combi met de testen zien er veel belovend uit. @Ricmar: jij ook al zo'n knalstreep en dat idd zelfs met verdunde urine. Hartstikke fijn! Dus ook jij: van harte gefeliciteerd! Hoe is het nu met jouw klachtjes? @Hoop: ja, kinderen los laten is moeilijk, maar ben blij dat de eerste stap nu gezet is. @Boud: m'n zoontje wordt in september 4, dus de hoogste tijd om de navelstreng wat te laten vieren. Je merkt nu sinds 1-2 maanden dat hij er ook echt aan toe is en steeds vrijer wordt. Dus wie zijn wij dan om hem dat te onthouden. Dus we gaan het nu een beetje opbouwen om hem zo aan de structuur te laten wennen en natuurlijk naar andere mensen die het voor het zeggen hebben (ipv wij). Maar heb er vertrouwen in, ook al zullen er nog wel eens moeilijke momenten zijn. @Jeetje: fijn dat je nu weer thuis bent en dat je zusje lekker bij je is. Snap dat je schoonmoeder het goed bedoeld en dat het lief van haar is, maar kan me voorstellen dat je gewoon lekker in je eigen doen wil zijn nu je thuis bent. Fijn dat de bv ook begint te komen. Goed teken! Ga nu even in je album spieken, want ik ben wel heel nieuwsgierig. We zijn vanmorgen weer naar peuterzwemmen geweest, dus allemaal schoongeweekt weer thuis. Zometeen nog even boodschappen doen en dan naar mijn schoonmaakbaantje. M'n man gaat zo weer slapen voor de nachtdienst van vanavond. Zo'n vrije dag vliegt altijd weer zo voorbij.
hier nog niet veel klachten, wat moe, en af en toe misselijk en wat steekjes onder in de buik, maar hoort er bij..
@mees, fijn dat je zoontje het zo leuk vond. dan laat je hem met een gerust hart achter! lijkt me wel moeilijk hoor, dus petje af! @jeetje, gaat het een beetje thuis? je wond heelt goed en niet te veel last van? ik vond het thuis eerst vies tegenvallen tot ik zwaardere pijnstillers kreeg , hopelijk gaat het bij jou voorspoediger. lekker genieten meid!
Hoi meiden, Hier alles prima ik ga zo met Lotte voor het eerst naar buiten, ze mocht nog niet omdat ze erg geel was maar dat gaat nu beter. Verder alweer lekker aan het soppen in huis HEERLIJK!!! Hahaha... Jeetje, fijn dat alles goed gaat meid en dat je zus lekker bij je is, geniet van je kraamtijd. Hou je het een beetje vol met de nachtvoedingen?? Nil, jij nog steeds aan het wachten? Ik vind dat je maar veel geduld hebt hoor!! S6 meid. Wax, nou dan nu een officiele GEFELICITEERD!! Leuk hoor weer aardig wat zwangeren hier! Was wel nodig. Nu op naar de 1e echo meid! Weet je al wanneer die is?? Ricmar, ook jij nogmaals VAN HARTE meid!! Super hoor!! Mees, fijn toch dat ie zo lekker aan het genieten is op de PZ? Idd beter dan 1 die je niet los kan laten, dan breekt je hart als je die moet achterlaten. Knuffieee allemaallllll.........
Ik heb nog geen idee wanneer de eerste echo is. Eerlijk gezegd heb ik alleen de assistente van de huisarts nog maar ingelicht, huisarts is dez week op vakantie, maandag terug. Maar heb ook nog geen VK ingelicht, ik wil toch geen hele vroege echo. Veel te eng, stel dat je dan nog geen hartje ziet kloppen en die kans is groot, heb je alleen maar meer stress. Ik ben eigenlijk van plan pas te bellen als ik 7 wk ben. Dan ben ik over de tijd van mijn MK in maart heen.
@Syl: fijn dat alles zo goed gaat. En lekker straks voor het eerst op pad! Lekker pronken met haar (ik vond het altijd wel leuk die mensen die even in de wagen wilden kijken). @Wax: lijkt me ook altijd weer spannend zo'n eerste echo. Maar met jouw knaltesten en kwaaltjes heb ik er alle vertrouwen in. Hier zijn we weer in aantocht naar de eisprong. Ik had laatst en partijtje van die clearblue testen overgenomen, omdat ik het wel handig vond dat je niet hoefde te turen of te twijfelen omdat er gewoon een smiley komt of niet. Maar het nadeel is (merk ik nu) dat je niet echt een streepje donkerder ziet worden (dus je eitje aan kan zien komen). Dus ik vermoed dat ik toch ook nog wel mijn eigen kv-testen erbij blijf gebruiken. Mijn man moest vannacht werken en kwam ziek thuis. Ik ben bang dat het een buikgriep is. Ikzelf was vannacht ook erg misselijk, dus helemaal lekker ben ik ook niet. Hoe verzin je het weer, dat mijn man van de 30 dagen, er zeker 27 ziek mag worden. Maar het presteert om nu net rondom mijn eisprong ziek te worden.:x Zal zo weer eens testen, maar stiekem hoop ik dat die nog maar negatief mag zijn. Vanmiddag met mijn zoontje naar een theatervoorstelling van bumba. Hij kijkt er al zo lang naar uit, dat ik mezelf maar even rustig houdt vanochtend zodat ik in ieder geval met hem mee kan.
Waar ik al bang voor was. Een positieve ovutest.:x Nou, mooi is dat. Dat wordt weer een verloren maand.
Balen Sneeuwmees!!! Is hij echt te ziek? Vriendin van me is ook zwanger geraakt terwijl haar man eigenlijk ziek was...maar dat was een oorontsteking en griep geloof ik, buikgriep is minder gezellig. Vanochtend onder de douche mogen concluderen dat mijn boobies nu toch wel echt flink zwanger zijn! Ze zijn echt anders. En al ik te snel opsta zie ik zwart voor de ogen.
Nu ik het echt al zo begin te merken, vind ik het wel moeilijker om met twee voeten op de grond te blijven....