echo was super! enorme groei tov vorige week, toen 7 mm nu 18 mm en al armpjes en beentjes! verkoudheid zet wel door, nu verhoging (=voor mij als koorts want heb altijd lage temp en stijgt niet snel) dus paracetamol genomen en lekker naar bed..o ja en holten braaf gespoeld met zout water want die zitten ook vol. hoop dat hoesten niet doorzet, doet nl. pijn maar genoeg geklaag..ik geniet van onwijs mooie echo en zolang het kan is het lekker nog ons geheim
@Juffie: gefeliciteerd met weer een mooie echo! Als ik jou zo hoor zou ik ook lekker het bed in duiken (met de mooie echo op het nachtkastje) . Beterschap!
@juffie, super dat je mooie echo had! en beterschap met je verkoudheid @jeetje, fijn dat je lichaam zo lekker herstelt en dat de kleine meid goed gegroeid is. de borstvoeding doet het dus goed! verder lekker de kraamtranen laten lopen meid, dat hoort erbij. geniet lekker van je ukkie en je bezoek @mees, fijn dat je eerder mag komen, scheelt inderdaad weer een cyclus wachten. @wax, heel begrijpelijk je ongerustheid, maar komt allemaal goed! hier fijn van het weekend genieten! manlief haalt nieuw mobieltje voor me (via mp) die hopelijk goed gaat bevallen
@Just: helaas niet de borstvoeding want die komt nog steeds niet goed op gang. Ze krijgt nu speciaal eten, voor kindjes met een laag geboortegewicht en daar groeit ze dus zo goed op. Ik ben wel aan het kolven en de eerste keer had ik 30 cc (wat 1 voeding was) maar sindsdien is het bijna niks meer. Misschien ook omdat ik gestrest was en ik denk toch ook door mijn borstverkleining misschien. Mijn tepels zijn ook nog eens een beetje ingetrokken dus het valt allemaal niet mee. Maar ik geef nog niet op hoor, ik blijf nog even proberen met kolven en af en toe aanleggen (maar dat is al snel een strijd omdat er dus amper iets uitkomt) Jullie mannetje is alweer bijna een jaar! Gaat zo hard zeg! @Juffie: wat fijn, een goede echo!! Minder van die verkoudheid. Lekker je bedje in inderdaad. Beterschap!
Juffie gefeliciteerd met de mooie echo. Fijn hoor! Jeetje het is toch logisch dat je nu wel wat anders aan je hoofd hebt dan ons op de hoogte houden van je wel en wee. Fijn dat het zo goed gaat met jou en je kleine meid. Jammer van de bv maar op flessenvoeding kan ze ook groot worden hoor. Al een week niets van Nil gehoord dus die zal nu toch wel een keer moeder zijn geworden. Ik hoop dat alles goed is gegaan. Just lekker een nieuwe telefoon, Ik hoop inderdaad dat ie gaat bevallen. Ik heb vanmiddag een nieuwe laptop gekocht. Ik vond dat ik me na de afgelopen @#$^% dagen wel even erg mocht verwennen. Ben hem nu aan het verkennen maar moet nog wel vreselijk zoeken. Dat nieuwe besturingssysteem van Windows is toch wel even andere koek zeg. Ben nog vreselijk aan het uitpluizen hoe alles werkt, maar dat zal met een tijdje ook wel beter gaan. Deze laptop doet het in ieder geval zonder tractor geluiden te produceren en hij loopt (tot nu toe) ook niet om de twee minuten vast. Dat alleen is al een verademing.
Juffie, gefeliciteerd met de goede echo! Jeetje, heb je ook tepelhoedjes? Ik heb ook ingetrokken en ik heb oudste 5 maand met tepelhoedjes gevoed en jongste ook 3 weken, alleen groeide hij niet op bv. Maar wel kunnen voeden met tepelhoedjes.
Gister leuke dag gehad maar wel met een paar mindere momenten. Heb last van kriebelhoest en enorme hoestbuien. Ben dan bang dat dat niet goed is voor de zwangerschap omdat er misschien teveel druk op de baarmoeder komt. Maar misschien is dit wel heel dom gedacht. Verder ben ik er gewoon niet gerust op. Ik had vannacht veel minder last van mijn borsten dan normaal en heb ook een zeurende ongipijn. Ik maak me druk dat het misschien niet goed zit. Maar heb geen bruinverlies ofzo.
@Jeetje: jammer dat de bv nog niet loopt zoals gehoopt, maar alle beetjes bv die je geeft zijn meegenomen. Maar maak er geen halszaak van, want bv kost veel energie van je en ook stress als het niet zo goed lukt. En morgen komt je vader en z'n vrouw, toch? Leuk om je vader je kleine meid te kunnen showen (wat zal hij een trotse opa zijn, of niet? ). @Boud: wat fijn dat je een nieuwe laptop hebt. Ik had er toen ook zo een die alle commando's met een zucht en steun uitvoerde en soms halverwege iets het bijltje erbij neergooide. Dat nieuwe besturingssysteem is inderdaad erg wennen (nog steeds bij mij). Maar hopelijk vind je er snel een handigheid in ermee om te gaan. @Wax: snap dat je ongerust bent, maar de kwaaltjes kunnen per dag schelen. En iemand kan enorm veel kwaaltjes hebben en dat het dan toch mis gaat en een ander juist niets voelen en het gaat wel goed. Dus focus je daar niet te veel op, want dan maak je je zelf alleen maar gek. De ongipijn kan ook betekenen dat de baarmoeder aan het oprekken is. Snap dat het eng voelt, maar zoals je zelf al zegt. Je hebt geen bloedverlies, dus vertrouw erop dat die kleine garnaal daar binnen gewoon wat meer ruimte wil. Knuffel, want ik ken mezelf ook en zou ook bij alles in de stress schieten. Hier gisteren een onrustige dag gehad. Ik had 's morgens een afspraak bij de voetreflex wat wel een lekker begin van de dag was. Toen ik even de laptop wilde pakken bleek er geen internet te zijn. Grrr.. We zouden gisteren overstappen op een ander pakket van de KPN, maar had me niet gerealiseerd dat ze dan ook het internet van het huidige pakket stop zouden zetten (dacht dat dat gewoon even omgezet zou worden). In de middag kwam de monteur en die had alles vrij snel aan de gang. Volgens mij stond de beste man nog in de gang en zat ik al achter mijn laptop om even op ZP te spieken. (hoezo verslaafd!!) Alles werkt nu, maar wat ze ons niet gezegd hadden was, dat hoe meer dingen je aan hebt, hoe trager het internet is. Terwijl ze op tv juist die reclames laten zien dat iedereen eigen programma's tegelijk kijkt e.d. Nou ja, het zal wel wennen, hopelijk. Inmiddels weer vroeg in de veren, want we moeten zo weer peutergymmen. M'n zoontje slaapt nog (is vroeg wakker als je nergens heen hoeft, en slaapt als je dat wel moet), dus die zal ik zo eens wakker gaan maken.
Hoi meiden, Jeetje, meid geniet lekker van je kleine meisje en maak je maar nie druk om ons hier hoor hahaha, heb ik zelf helaas ook weinig tijd voor nu, maar ik kom even kijken als ik daar de rust voor heb. Ik hoop dat het je toch nog gaat lukken met de BV maar zo doet ze het ook hartstikke goed toch?? Boudi, jezelf lekker verwend met een groot kado? Nou heb je idd ook wel verdiend hoor en nu hopelijk meer geluk in ronde nr 3. Dikke knuffelllll. Wax, logisch hoor dat je je zo'n zorgen maakt, heb zelf ook enorme stress gehad de 1e 3 maanden. Maar het gaat helemaal goed komen hoor, moet gewoon!! Dikke knuffel meid, het valt niet mee.... Mees, hahaha tja dat heb je met die ukkies he? Moet je weg blijven ze lekker slapen, nou veel plezier meid bij de peutergym!! Of wordt het mamagym vandaag?? Juffie, jij weer gefeliciteerd met een mooie echo en beterschap, ik heb zowat de hele zwangerschap lopen snotteren en hoesten hopelijk valt het voor jou mee en ben je snel weer beter. Nil, moet de hele tijd aan je denken, gaat alles wel goed met jou en de kleine?? Is ie er al? Hier alles prima, moe maar voldaan. Lotte doet het goed, longen werken prima hahaha, wat kan die schreeuwen zeg!! Maar nu Infacol gehaald voor krampjes en het huilen is al wat minder, gelukkig huilt ze niet zoveel in de nacht dat scheelt wel. Allemaal een dikke knuffelllllllll........
@Lyanna: ja heb wel tepelhoedjes en daarmee lukt het inderdaad een stuk beter maar er komt gewoon heel weinig melk uit mijn borsten en volgens mij vindt ze dat dan weer erg frustrerend en dat levert mij weer stress op. Ik hoop dat ik met kolven de productie wat kan verhogen en dan wil ik wel proberen wat vaker te voeden aan de borst. Het is gewoon zo super lastig om goed aan te leggen, zeker zonder hulp! Gisteren heb ik voor het eerst echt regelmatig gekolfd met een elektrische kolf en gisteravond kwam er echt wel wat meer (had de hoop al bijna opgegeven) Vannacht lekten mijn borsten ook ineens. Nou, dat was een heel nieuwe gewaarwording! hahaha Hier juist een kindje dat 's nachts ineens super wakker is en niet wil slapen en gaat huilen. Overdag huilt ze heel weinig. Gisteren was sowieso een raar dagje. Ze wilde heel vaak drinken, soms echt al om de drie kwartier of zo. Mag dat dan wel met flesvoeding? Maar ze lijkt dan echt honger te hebben weer... Vraag me ook af hoe het met Nil is. Hopelijk alles goed! @Mees: ja mijn vader komt morgen. Hij is echt een super trotse opa! Hij belt elke dag en wil Mila dan even zien als het kan. Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn als ze haar in het echt zien.
Heb even gegoogled en ben wel wat geruster. Je hoort vaker dat rond 6 wk kwaaltjes minder worden. Ze kunnen wisselen. Mijn boobs voelen nl. nog steeds zwaar aan en verder voel ik me ook gewoon nog zwanger, ik moet afleren zo te paniekeren! Maar ik kom er nu pas achter hoe het er maart vorig jaar echt heeft ingehakt zeg! Ik hoop en bid dat het nu goed mag blijven gaan. Anders denk ik niet dat ik weet waar ik met mezelf heen moet. Ga vandaag maar afleiding zoeken.
@Wax: fijn dat je wat geruster bent. Ik zag foto's van je op fb. Een stralende, blozende vrouw (zoals zwangere vrouwen vaak alleen maar kunnen stralen). @Jeetje: fijn dat de bv iets meer op gang komt. Ik heb zelf nooit volledig bv kunnen geven, omdat ik ook niet genoeg had (ondanks kolven). Bij mij werkte een combi van fles- en borstvoeding goed. Ik gaf eerst de borst en gaf dan nog een flesje na. Het is wel wat bewerkelijker, maar daardoor kon ik wel een flink aantal maanden toch gedeeltelijk borstvoeding geven. @Syl: zag weer een heerlijk snoetje voorbij komen op fb. Erg schattig! @Justme: en hoe bevalt de nieuwe telefoon? Ik zou ook graag een andere willen, maar zit nog een jaartje aan mijn abonnement vast.
ff snel: ben toch echt ziek nu en heb koorts ik neem braaf paracetamol, maar toch loopt het dan na tijdje weer op tot 39. Iemand tips? Ik drink veel, doezel veel in bed...
@Juffie: ik denk dat je helaas niet meer kan doen, dan je nu al doet. Rust en goed drinken zijn volgens mij het enige medicijn (met af en toe een paracetamol). Beterschap en sterkte!
dank je, hoop zo dat t snel afzakt, vind t maar niks die koorts. gelukkig zakt t na paracetamol wel gelijk wat maar ja je mag er maar 4 per dag
Wat vervelend Juffie! Ik kan me voorstellen dat dit ook helemaal niet fijn voelt mbt je zwangerschap. Ik wens je beterschap en sterkte! Mijn vriendin belde me vanochtend en ik heb even heerlijk van me af kunnen praten en nu voel ik me wel weer een stuk rustiger (voor zolang het duurt, het gaat erg op en af hier).
Juffie beterschap! Waxientje fijn dat je weer wat gerustgesteld bent. Lekker dat je even heerlijk van je af hebt kunnen kletsen. Hier gisteren de hele dag op pad geweest. Was wel fijn om even met de gedachten bij heel andere dingen te zijn. Mijn broer ging verhuizen en ik heb me even heerlijk uitgeleefd op het soppen en uitpakken. Wel knap last van mijn rug nu maar dat zal met wat rust ook wel weer bijtrekken.
@Boud: lekker zo'n dagje afleiding! Als ik even niet zo lekker in mijn vel zit, ga ik meestal ook lekker soppen, ramen zemen of wat dan ook. Werkt voor mij erg goed! Helaas nu wel rugpijn, maar hopelijk trekt dat weer weg voordat de werkweek weer begint voor je. @Wax: fijn dat je even lekker met je vriendin hebt kunnen kletsen. Wel fijn dat je al iemand in vertrouwen hebt genomen over je zwangerschap. Het is ook zo'n rottijd die eerste 12 wkn. Maar je zit al op de helft, hè? @Juffie: hoe is het nu? Weer een beetje opgeknapt, of...? @Nil: we wachten nog steeds met smart op het verlossende bericht...!! Hier het laatste dagje van mijn lange weekend. Morgen weer een nieuwe werkweek. We moeten gaan verhuizen, dus de komende dagen helaas weer alles in pakken op het werk. Gisterenavond laat nog alles weg staan te strijken, dus ik ben weer helemaal 'bij'. Mijn man slaapt nu nog vanwege de nachtdienst. Straks nog maar even zien of we nog iets leuks kunnen gaan doen, al miezert het hier al de hele ochtend.
hier is de koorts gedaald naar verhoging gelukkig, maar verder nog knap belabberd...weinig online dus, lig vooral in bed
Dag lieve meiden, Sorry dat het zo lang duurde voordat ik iets van me kon laten horen maar er is erg veel gebeurd in de laatste week. Maar het allerbelangrijkste is dat ik op zaterdag 23 feb om 16;05 ben bevallen van D.estan. Een heerlijke jochie van ruim 3500 g. ERg zware bevalling en vervelende start voor D.estan achter de rug maar sinds 2 dagen weer lekker thuis. Nu kan ik eindelijk herstellen en van mijn kanjer genieten. Ben echt helemaal verliefd IK kom asap weer op zp en even bijlezen en reageren. Veel liefs!!!