Waxientje, he bah, kan me voorstellen dat je daar weer onzeker van wordt. De ellende is dat je alleen maar kunt afwachten. Ik hoop dat je genoeg afleiding weet te vinden zodat de tijd wat sneller lijkt te gaan. Knuffel voor jou en natuurlijk duim ik dat het goed blijft gaan en dit 'gewoon' de 'normale' onzekerheid is en verder niets te betekenen heeft.
@Wax: inderdaad maar van het meest positieve uitgaan, al snap ik dat je rond deze dagen weer 'op scherp' staat. Lekker even met je dochtertje frisse voorjaarslucht op gaan snuiven of het atelier in duiken, dan is deze ellendige week zo voorbij. Moest je nu volgende week al naar de vk? Hier is mijn man al weer weg. En het magazijn helemaal ingepakt. Hij was toch al van plan om hier in de buurt bij de bouwmarkt zandbak-zand te gaan halen, dus kon het in een moeite door. Merk, ondanks dat ik alleen maar wat lege kratten gesjouwd heb, dat het iets teveel van het goede was voor mijn bekken, dus ben blij dat ik die archiefdozen in ieder geval niet ben gaan sjouwen. Zo ook even een frisse neus halen en een rondje stad. We zitten nu op loopafstand van de stad. Echt ideaal. We komen straks op een bedrijventerrein te zitten, dus even een boodschapje doen zit er straks niet meer in.
@Nil: gefeliciteerd met jullie zoontje!! Mooie naam. Hopelijk genieten jullie met volle teugen. Hier gaat het wel. Nog steeds regelmatig een emotionele achtbaan. Ik ben natuurlijk blij dat mijn vader en zijn vrouw er zijn maar voel me toch niet echt vrij in mijn doen en laten en de eerste irritaties zijn er al geweest. Morgen gaat mijn zusje weg en dat vind ik echt vreselijk. Ik geniet wel van de momenten met M. maar voel me ook nog vaak onzeker. Ook lukt het maar niet met de borstvoeding en dat vind ik echt jammer maar ik denk dat ik me erbij neer moet gaan leggen. Gelukkig groeit M. als kool! Tot snel weer! Dan doe ik poging zoveel om bij te lezen...
@Jeetje kan me voorstellen dat er aanvaringen en ergernissen komen nu je vader en zijn vrouw er zijn. Er is zoveel voor jullie veranderd en jij bent nog steeds een wandelende hormonenbom. Bovendien ben je moe en onzeker dus daar hoef je je volgens mij niet schuldig over te voelen. Dat zullen je vader en zijn vrouw vast ook wel snappen. Jammer dat je zus weer moet vertrekken, is al afgesproken wanneer jullie elkaar weer 'live' zullen zien? Balen dat de bv ook nog eens niet wil lukken maar probeer je daar inderdaad bij neer te leggen. Er zijn M. vele kinderen voor gegaan die op flesvoeding groot zijn geworden. Het is anders maar niet per se minder goed. Ook wel handig dat je man de voeding dan ook eens kan doen (vooral 's nachts) @Wax nog een weekje doorbijten dus. Nog steeds zo'n ongi gevoel of zakt dit al weer wat af? Hier vandaag enorm geschrokken. Ik woon naast een grote vijver, bedoeld om de wijk wat op te leuken. Maar vanmiddag waren het ineens allemaal sirenes van brandweer en politie. Wat bleek, iemand had een klein kinderfietsje gevonden naast de vijver. Brandweer het water in en met een aantal op een rijtje de hele bodem afgezocht. Godzijdank is er geen kind gevonden en bleek het loos alarm te zijn maar ik ben er nog steeds helemaal naar van. Blijft me maar door mijn hoofd spoken. Brr, het zal je overkomen zeg dat de politie op je stoep staat om te vertellen dat je kind gevonden is. Ik kan al helemaal niet tegen dit soort dingen en dus was ik er expres al niet heen gelopen om bij de andere omstanders te gaan staan koekeloeren. Ik ben typisch zo iemand die je in een film bij dit soort dingen flauw ziet vallen, dus ik bleef al angstvallig binnen maar als dan je deurbel gaat en iemand komt vragen of je weet welk kind uit de buurt op zo'n klein fietsje rijdt, dan draait je maag wel even om kan ik je vertellen. Bah, ik snap ook niet waarom gemeenten in woonwijken vijvers laten aanleggen. Het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n kleine hummel verdrinkt.
@Boud: kippenvel jouw verhaal! Ja, gemeentes staan er niet altijd bij stil, dat iets wel mooi eruit kan zien, maar dat het ook voor anderen enorm veel zorg oplevert, de angst dat je kind iets overkomt. Gelukkig was het loos alarm, maar ook ik kan ook slecht tegen zoiets. Knuffel!
@Jeetje: jammer dat je zus al weer weg moet. Zeker handig als er wat irritaties zijn dat je dan iemand hebt als 'bliksemafleider' en iemand waar je helemaal jezelf bij kunt zijn. Probeer het maar een beetje naast je neer te leggen (hoe lastig ook als je stijf staat van de hormonen). Ook jammer van de bv, maar je hebt het geprobeerd en enorm hard je best gedaan. Dat moet je dan sterken dat je echt alles geprobeerd hebt. Je zult zien als je straks op flesvoeding over bent, dat je zelf ook sneller wat lekkerder in je vel komt te zitten.
Ik had vanochtend wat lichtbruin verlies.... pffff... weet dat het niet perse iets hoeft te betekenen, maar toch zit het me niet lekker! maar kan niet veel anders doen dan afwachten. Het was ook niet heel veel, het zat in mijn inlegkruisje en bij afvegen was er niets meer. Heb gister ook veel buikpijn gehad, maar kan ook oprekken zijn en het zijn zeker ook mijn darmen die opspelen. Wat zijn die eerste weken toch killing!
@Wax: dat zal inderdaad even schrikken zijn geweest. Maar het is al gestopt en nog belangrijker, het was bruin! Ik heb wel vaker gelezen dat rond deze termijn vrouwen nog wel eens oud (innestelings)bloed verliezen. Houd het in de gaten en bij twijfel gewoon de vk bellen, hoor. Daar zijn ze voor. Knuffel! Hier vanmorgen wel wat waterig rood gespot. In combi met de 'bekende' jeuk betekent dat toch meestal game over. En wederom had ik er zo'n goed gevoel over. Ik had zo'n week na mijn eisprong ineens een hele rare steken en buikpijn. Dat had dus de innesteling kunnen zijn. Verder enorm moe en al dagen zo'n wattenkop. Maar mijn 'goede gevoel' heeft me al vaker in de steek gelaten. En deze maand is daarop geen uitzondering.
He verdorie Mees! Raar he, hoe dat soms kan gaan in de wachtweken. Ik heb me ook wel eens echt even zwanger gevoeld en dan werd ik toch op de gewone tijd ongi. Misschien toch een bevruchting maar dat het al vroeg ergens fout gaat. Dus weet niet of het je gevoel is dat je in de steek laat. Maar weer een teleurstelling is echt niet leuk... maar eigenlijk duurt je cyclus nog twee dagen, maar ja je eigen gevoel klopt toch vaak wel he. Helaas...
maar over dat bruinverlies± vorig jaar ging het ook op en af, gillend gek werd ik er van. Dacht ik net dat het over was, begon het weer opnieuw. Heeft 5 dagen geduurd toen. Maar ik weet dat ik me nu geen gekke dingen in het hoofd moet halen en idd als het erg wordt en ik ga twijfelen de vk bellen. Maar verder zijn mijn symptomen nog goed. Daar houd ik me maar aan vast. Het is ook niet bepaald de makkelijkste dag vandaag. Dochterlief zit nu op school, ik ga zo maar even de stad ik kijken of ik al wat leuke zomerkleren kan scoren voor haar. Om haar ook wel wat zorgen momenteel, het gaat nog niet erg soepel op school. Ze trekt zich erg terug, iets wat we niet hadden verwacht.
@Wax: inderdaad maar even afleiding zoeken. Vervelend dat het met je dochtertje nog even wat minder gaat op school, maar het is ook een grote stap voor zulke kleine kinderen. Eerst was een kdv of psz ook nog wat vrijblijvend en nu moeten ze ineens dagelijks naar school. Toch nieuwe gezichten, meer structuur. Allemaal dingen waar ze aan moet wennen. Heb je niet de indruk dat er iets voorgevallen is (bij het speelkwartier bijv.) waar ze van onder de indruk is? Heeft ze misschien ruzie met een van de kinderen gehad? Ja, raar is dat als je lichaam allerlei signalen afgeeft en je dan toch weer gefopt heeft. Die valse klachtjes zouden verboden moeten worden, alleen als je echt zwanger bent dat je dan van alles mag voelen (wat zouden veel topics hier op het forum dan overbodig zijn ). Had ook stiekeme hoop dat ik mijn afspraak in DD af zou kunnen zeggen omdat ik op de valreep toch zwanger bleek te zijn. Helaas! Mijn volgende NOD valt precies 1-2 dgn na mijn intake daar. En mijn volgende eisprong valt ook weer ongelukkig met mijn man's werk (had ik ook al weer naar zitten kijken ). Kortom, het zou zoveel makkelijker zijn geweest als het gewoon raak was geweest.
Hoi dames, Tis aardig rustig hier zie ik. Boud, jemig zeg je schrikt je idd rot als er zoiets gebeurd!! Nou gelukkig was er niets aan de hand, jee wat een verhaal zeg. Hoe voel je je nu?? Wax, probeer je niet druk te maken hoor meid, maar hebben jullie geen observatiecentrum in jullie ziekenhuis?? Hier wel en daar kun je altijd terecht voor een echo als je onzeker bent, hier ben ik met 5 weken al geweest en ondanks dat ik veel bloed verloor zag ik toch een iniminie hartje kloppen. Zoals je denk ik nog wel weet heb ik bijna de hele zwangerschap bruin en roodverlies gehad maar het is toch goed gekomen. Als je het echt zeker wil weten of het goed gaat moet je gewoon even bellen hoor, das echt niet raar met je voorgeschiedenis. Heel veel sterkte meid, ook met je dochter die het nu even moeilijk heeft. Mees, jammer dat het weer niet is gelukt, als je het mij vraagt wordt het steeds moeilijker om dat te accepteren of ervaar jij dat anders?? Ik vond het iig wel naarmate de tijd maar verstreek. Dikke knuffel meid!! Jeetje, jammer dat het even moeizaam gaat met je vader en zijn vrouw, maar jij kunt er toch ook niets aan doen? Het is allemaal normaal met je 1e kindje helemaal, je bent moe, onzeker en hartstikke prikkelbaar. Maak je er niet druk om meid dat gaat allemaal weer over en ze moeten het maar begrijpen, al doen ze dat best wel denk ik. En natuurlijk jammer van de BV, maar de meid groeit lekker zo dus ook dat komt helemaal goed. Jij ook een dikke knuffel meid!! Hier alles prima, meisje groeit erg hard, ze moet 150gr. per week aankomen maar ze doet er 300, dus hartstikke mooi. Alleen het in bed slapen wil maar niet lukken, moet het misschien een beetje loslaten en haar lekker bij mij in slaap laten vallen, maar zo kom je helemaal niet aan je huishouden toe. Misschien gaat het over een tijdje weer wat beter, ben erg moe nu met die kleine hazeslaapjes...... Dikke knufffff voor allemaallllll......
wax jeetje ik duim hoor... boudicca niks van meegekregen gister, terwijl ik niet ver van je verwijderd was Gelukkig was het loos alarm
Heb de vk gebeld, maar ze kunnen niet zoveel voor me doen. Ik moet gewoon komende week afwachten. Ik heb vandaag over een week evt een echo. Wat ik nu heb komt zowel bij zwangerschappen voor die goed gaan als bij zwangerschappen die fout gaan en ze vonden het toch niet raadzaam om nu al een echo te maken. Ze zei er wel bij: volgende week kunnen we echt zeker zien of het goed zit of niet, tot die tijd is het nog te onzeker. maar als dan het hartje niet klopt is het zeker niet goed. Dus nou ja, volhouden maar, maar ik voel me echt even heel rot.
ik moet nog veel bijlezen..ben weer thuis...heb behalve griep ook bronchitis dus hoest longen uit m'n lijf..hoop zo dat kindje geen last er van heeft! in elk geval vrees ik nog wel paar dagen ziek thuis te zijn hopelijk kan ik halverwege volgende week weer werken... ik ga bijlezen!
@Wax hè nee toch, wat ellendig die onzekerheid. En dan moet je ook nog 'gewoon' afwachten. Ik snap dat er niets anders op zit maar het klinkt allemaal zo makkelijk terwijl de spanning door je lijf moet gieren. Ik hoop dat je vanmiddag wat afleiding hebt kunnen vinden. Misschien een idee om een programma op te stellen van dingen die je tot aan de echo zou kunnen doen om wat afleiding te vinden. Dikke knuffel meid. @Sil jammer dat madam niet in haar eigen bedje lijkt te willen slapen. En dat terwijl jullie zo je best gedaan hebben op haar kamertje. Maar kennelijk heeft dat geen invloed op haar welbevinden want ze groeit behoorlijk zeg! Hopelijk is dat slapen gewoon een (korte) fase zodat jij heel binnenkort ook weer aan je slaap toekomt Ricmar ik weet ook niet meer precies hoe laat het allemaal was gistermiddag. Volgens mij ergens tussen 15 en 16 uur maar kan ook best een uur later of eerder zijn geweest. Ik ben op mijn vrije dagen niet zo van de klok. Maar wees maar blij dat je het niet mee gekregen hebt. Ik vond het maar een ellendige toestand en heb er zelfs vannacht nog van gedroomd. Ik kan zo niet tegen dit soort dingen, trek het me misschien ook wel te veel aan of leef me teveel in, in de situatie of zo. Ik kan ook niet tegen bloed, wordt ik net zo naar van. Zal wel hetzelfde stukje in de hersenen zijn wat óver reageert. Soms zie je in films van die vrouwen die heel makkelijk flauw vallen als er iets gebeurd. Nou die bestaan echt en helaas ben ik daar één van. Erg lastig maar het is nu eenmaal zo. Het bijzondere is dat ik mezelf wel kan spuiten maar het al presteer om bij een bloedneus van mijn stokje te gaan (ja ook dàt is helaas al eens gebeurd, hoe idioot kun je het verzinnen hè) @Mees wat vreselijk balen dat je nu toch (waarschijnlijk) ongesteld gaat worden. Heel herkenbaar dat je voor je gevoel echt wel zwanger bent. De teleurstelling is dan helaas alleen maar groter. Ik ben zelf nog nooit zwanger geweest maar weet inmiddels wel precies hoe dat moet voelen. (O.k., dankzij de lutinus pillen, maar toch) De laatste keer had ik zoveel verschijnselen in het begin van de laatste week dat het gewoon "kat in het bakkie" was volgens mij. Steekjes in de buik en pijnscheuten in de lies, darmen van slag, ander slaap patroon, vaker naar de wc, sterker ruiken, zere borsten, echt ik was heel zeker. De klap van die witte test was daardoor des te harder. Ik merk ook, net als Sil al zegt, dat naarmate je langer moet wachten, het ook steeds moeilijker te accepteren wordt dat het wéér niet gelukt is. Het duurt langer voor ik weer in mijn 'normale doen' ben. Nu nog moet ik af en toe behoorlijk slikken wanneer ik me realiseer dat het niet gelukt is. Komend weekend komt mijn broer terug van een lange reis naar de andere kant van de aardbol. Hij weet al dat het mis is maar toch ben ik benieuwd of ik het droog kan houden als ik hem weer ècht zie en hij vraagt hoe het is. Dat wordt een beetje mijn test van hoe het met me gaat denk ik. Hopelijk ben jij sneller over deze nieuwe teleurstelling heen maar ik duim nog even dat er deze keer helemaal geen teleurstelling komt maar dat je DD lekker kunt afbellen. Dan doen we de vlag uit hoor! @Just hoe is het met jou rug? @Juffie hoe gaat het met jou, nog ziek of al weer 'up and running' @Mamsie van harte feliciteerd met je dochter. Wat een coole taart zag ik op fb. Super! Bijna jammer om op te eten.
Wax wat een onzekerheid, maar we gaan samen voor een okt uk hoor, heb met pattex contract voor ons samen afgesloten. Boud was gister de hele middag in de buurt heb niks gehoord over de rondweg.. Juffie heb je wel wat voor het hoesten? ik had 2 jaar geleden ook vreselijke hoest en mocht in 1ste trimester toen prometazine tabletjes hebben van de huisarts