Nou dan moet ik ook maar even mee smelten zeg... hihi! En dat doe ik graag Vandaag maar es een stekker scoren, want die was machine moet getest worden.... papieren rompslomp heb ik al weer geregeld.. schoonmaken valt reuze mee in dit kleine huis.. das dan weer een voor deel... en eigenlijk voel ik me sinds gister weer es echt lekker in me vel zitten.... lijk wel weer wat meer energie te hebben of zo! Gister begonnen met smurf zeep kettingen te maken.... Dus we hebben nu de figuurtjes klaar (niet van die hele mooie gladde trouwes.... geen idee hoe je dat doet) dus ik moet nog even lint scoren, en grote kralen of zo.... En dan de volgende zeep weer raspen etc etc etc... ruikt wel lekker in huis nu, whahaha! Fijne week weer dames!
@Wax: ik ben een beetje spuit elf, maar wat een goed nieuws zeg!! @Nil: ahhhh wat een super mooi kindje!! Hier vandaag voor het eerst echt alleen met M.ila. Mijn vader en zijn vrouw zijn gisteren alweer vertrokken. Ze waren ziek geworden en verveelden zich ook een beetje denk ik. Ik vond het aan de ene kant ook niet zo erg dat ze nu alweer gingen. Maar wel even wennen om alleen te zijn na drie weken constant mensen om me heen. Ik moet ook erg wennen aan het nieuwe leventje met een kindje. Ik voel me nog best onzeker, ook al is M.ila een super makkelijk en lief kindje. Vooral 's nachts heb ik van die momenten dat ik me afvraag of ik het allemaal wel aan kan. Ze slaapt gelukkig meestal wel heel goed in haar eigen bedje. Een keer per dag heeft ze een beetje een huiluurtje maar da's alles. Verder is ze erg tevreden. Ik ben pas 1 keer met haar naar buiten geweest met de wandelwagen maar dat is best een groot lomp gevaarte en nogal een onderneming. Past maar net in de lift, dan moet ik nog een trapje af enz. Vandaag wil ik eigenlijk proberen met de draagdoek, maar zo'n doek is ook nog niet zo een twee drie omgeknoopt. Is even oefenen. Ik heb ook een draagzak maar daar is ze nog iets te klein voor. Ben wel benieuwd eigenlijk hoeveel ze nu weegt. We hoeven volgende week pas weer op controle. @Fantje: welkom! @Iedereen: werk ze voor wie moet werken en een fijne dag!
Gewoon lekker genieten Jeetje,.. met je tijd samen! Is het nog gelukt met je draagdoek? Succes hoor! Nah hier deel 2 technische meid : WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW Ik met mijn technische bouwer activiteiten... heb er lekker wel voor gezord dat de stekker mega knap aan het snoertje zit....en jaja... ik heb mijn eerste was draaien nu! ZO en dat moet natuurlijk de hele wereld weten, vandaar dat ik het even plaats Fijne (koude) dag verder! En ik voel me nog steeds heerlijk zeg... heb ook steeds meer contacten van vroeger terug.... zo heb ik ook weer contact met mijn aller eerste liefde... whahahaha En ja... we hebben elkaar al weer 2x gezien, en ik heb alles er uitgeflapt van toen.....( ik was wel geteld 12 geloof ik, whhaha) Maar goed, hij toen 17 was leeftijdsverschil erg groot... Affijn... hij heeft de scheiding inmiddels afgerond, dus kan me nog wel bijstaan met wat nuttige tips, dus dat is altijd wel fijn! Hoe grappig als je elkaar 22 jaar niet gezien hebt, nog gesproken, je zoekt op fb, vind hem... reageert, wordt vriendjes, en zo spreek je elkaar dan weer.... Geweldig dat ik nu lekker wel op internet kan zeg, wow! En ja... door die ouwe koeien en zo... kom ik wel weer helemaal waar ik wil zijn.,.... gewoon heerlijk happy. Ik kan weer om mezelf lachen etc... en dat voelt gewoon fijn! Toedeloe.... hopelijk blijven deze positieve berichten volgen, ga ik wel van uit nu! @ Xon... weet niet of je nog mee leest.... maar denk nog regelmatig aan je mop... hopelijk gaat alles ok met je! Voor jou een extra digi knuf!
@Nil wat een mooi ventje! Prachtige foto @Fantje welkom. Zoals de anderen ook al zeiden kun je hier gewoon lekker mee kletsen. Namen en rugnummers zullen in het begin nog wel lastig zijn maar dat komt vanzelf. Ik ben 38 en single en nu al twee jaar bezig om zwanger te worden van een anonieme donor. Veel ziekenhuisbezoek etc. Inmiddels 2 ICSI pogingen verder maar helaas nog geen resultaat. @Wax ik merk in zoverre verschil dat het gewoon rustiger is zonder al die hormoontroep. Je zit toch onbewust heel de dag op de klok te kijken en te rekenen hoe laat de volgende spuit of pil erin moet. Voor je ergens heen gaat bedenken of je op tijd terug bent en anders spullen mee nemen. Op mijn werk die stomme mutsenbollen erin moeten proppen etc. Natuurlijk 'mis' je ook de bijwerkingen maar die zijn voor mijn omgeving tot nu toe erger dan voor mij. Als ik een keertje nogal kort door de bocht ben, heb Ƭk daar niet echt last van Verder had ik wel veel hoofdpijn maar dat heb ik anders ook wel omdat ik daar nu eenmaal gevoelig voor ben. Het is dus vooral de rust van het even niet meer hoeven. Even geen geregel op mijn werk omdat ik naar het zh moet. Geen smoesjes verzinnen voor collega's (die het nog steeds niet weten, is toch om te gillen dat dat nog steeds goed gaat) en even geen klok meer die je ritme bepaald. Gewoon in het weekend uitslapen en niet de wekker op 7 uur voor een pil of spuit. Kortom RELAXEN wahaha. @Mams gaat goed met de klussen in huis. Heerlijk toch! @Mees kantoorspullen over gebracht? Blegh ik weet ook wel leukere dingen. Hoe bevalt je nieuwe kantoor. Begint het al ergens op te lijken of staat alles nog ingepakt? Heb je straks ook weer een eigen werkplek of zitten jullie in zo'n afschuwelijke kantoortuin waar niemand een eigen plekje heeft. Dat lijkt me echt vervelend. @Jeetje succes met het knopen van de draagdoek. Komt vast helemaal goed. Een ander kan het ook dus waarom zou het jou niet lukken. Wel veel handiger dan met de kinderwagen als ik dat zo lees. Lastig dat het maar net past in de lift.
Dank jullie wel allemaal. Ikzelf ben 36 en wij proberen al een poosje zwanger te worden. Morgen naar de Gynaecoloog voor preconceptionele spreekuur ivm medicijnen. @ Nil70 wat een schatje! Echt iets om trots op te zijn.
hier ineens emotioneel dipje, deze week was de uitgerekende datum van onze zoon. en ben dan ineens zo bezorgd dat het dit keer weer mis zal gaan na 20 weken, terwijl die kans gewoon heel klein is. kan huilen om niets maar ook ineens uit m'n slof schieten. de hormonen versterken het natuurlijk lekker niemand, behalve mijn ouders, weten dat ik alweer zwanger ben en dat maakt het nu ook wel even moeilijk. wil het zo graag vertellen, maar ben ook zo bang voor ieders mening. we weten na afgelopen maanden inmiddels dat mensen gewoon heel direct zijn en alles zeggen wat ze denken, of dat nu pijnlijk is of niet. nog paar weken geduld, 4/4 heb ik uitgebreide echo, als alles dan goed is, mag hele wereld het weten!
@Jeetje: snap dat het wat onwennig is om nu (voor je gevoel) ineens alleen te zijn. Maar zo te horen doen jij en de kleine meid het al 3 weken prima! En onzekerheid zul je altijd nog houden, hoor. Zelfs als ze ruim 3 zijn, heb je ook nog regelmatig een momentje dat je twijfelt of je het allemaal wel goed doet. Hebben jullie ook zoiets als een consultatiebureau? Of kun je ergens met je vragen terecht? Natuurlijk zijn ook bij ons ook oren genoeg, als je even je onzekere gevoel kwijt wilt. @Boud: ik heb de tijd tot de intake ook bewust gebruikt om even 'hormoon-' en zkh-afspraakvrij te zijn. Zodra je er weer voor gaat, is het continue in je gedachten inderdaad, en dat is erg vermoeiend. Dus ik snap je helemaal dat je even geniet van je hormoonvrije vakantie. @Fantje: veel succes morgen in het zkh. Zijn er alternatieven voor de medicijnen die je gebruikt als je zwanger mocht raken? Is er al verder eens onderzocht wat een reden kan zijn van het uitblijven een zwangerschap. @Juffie: dikke knuffel, meid! Is inderdaad enorm heftig om te beseffen dat je zoontje nu eigenlijk geboren had moeten worden. De hormonen doen daar nog een schepje bovenop. Geef maar even lekker toe aan je verdriet. Hier inmiddels compleet total loss van mijn werk gekomen. De verhuizers waren er vanmorgen al vroeg, dus ik had de stille hoop dat we snel weer op onze nieuwe plek zouden zitten. Mijn collega en ik hebben nog de kamers nagelopen en nog wat oud archief weggegooid. Enkele collega's waren zo leuk om nog wat restjes in de kasten of op de grond achter te laten, dus we hebben naast archief opruimen ook vooral puin geruimd.:x Eind van de ochtend moesten we dan toch ons vertrouwde stekje verlaten om naar het nieuwe pand te gaan. Maar de verhuizers waren er nog niet (die moesten nog overal en nergens van alles ophalen en wegbrengen). Dus toen konden we nog niets doen. We hebben tot een uur of 2 moeten wachten tot alles aangesloten was en alles op de goede plek stond. We zitten dus inderdaad in een grote kantoortuin en dat is dus erg wennen als je een eigen privƩ kantoor gewend geweest bent. Nu zit ik dus aan een open gang, dus er lopen continue mensen achter je langs. Moet er dus nog erg aan wennen. Had ook koppijn van alle nieuwe indrukken, de nieuwe geluiden en zo'n rare dag van werken. Of eigenlijk het niet optimaal kunnen werken. Erg vermoeiend. Alles werkt nu gelukkig, sommige collega's moeten nog uitpakken, maar in principe kunnen we morgen weer 'normaal' werken. Zal mij benieuwen hoe het gaat als morgen alle collega's er tegelijk zijn en mensen gaan praten, bellen, en er ook nog eens een stroom van mensen continue langsloopt. We zullen het mee gaan maken. Vanavond even lekker een warme douche nemen. Alles doet zeer en mijn hele nek zit vast.
@Juffie voor jou even een virtuele knuffel. Geen wonder dat je emotioneler bent. Niet alleen ben je zwanger, het heeft ook nog eens een extra lading. Schaam je niet voor je tranen, het is heel normaal dat je emotioneel bent nu. @Mees het lijkt mij echt vre-se-lijk om in zo'n kantoortuin te moeten werken. Ik vind het al vervelend om ouders te bellen wanneer er collega's in de klas met elkaar zitten te praten. Op de een of andere manier kan ik me dan slechter op het telefoongesprek concentreren. Ik kan wat dat betreft absoluut niet multitasken. Hopelijk gaat het jou beter af.
@Juffie: heel begrijpelijk die emoties hoor! Het is niet niks wat jullie hebben meegemaakt en zo'n datum is dan natuurlijk helemaal confronterend. Moeilijk om af te moeten wachten tot die echo. Ik hoop echt dat alles goed zal zijn! Vanmiddag even naar buiten geweest met M. in de draagdoek. Het ging best goed. Ze lag lekker te slapen. Alleen ik was nog niet buiten of de buurvrouw hing al uit het raam te roepen dat ik haar gezichtje moest bedekken. Het was bijna 20 graden vandaag dus ik begreep het niet zo goed. Verderop riepen nog andere vrouwen me ook weer toe dat ik haar gezichtje moest bedekken. Ik voelde me echt super opgelaten en ongemakkelijk maar ben toch nog even naar de winkel gegaan. Ook daar weer allerlei opmerkingen, of ze niet te strak zat in die doek enz. Was blij dat ik weer thuis was. Zo is het ook niet fijn om naar buiten te gaan Ik was al wel gewaarschuwd door een Engelse vriendin van mij hier dat mensen zich maar wat graag met je bemoeien en overal een mening over hebben. Ik zal moeten leren om het me niet zo aan te trekken denk ik. Je ziet hier ook eigenlijk niemand met een baby in een draagdoek of draagzak, dus ze zullen het sowieso apart vinden. @Mees: nee, er is niet echt zoiets als een consultatiebureau, maar we moeten volgende week wel naar het gezondheidscentrum dat hier pal onder ons huis zit voor de volgende inenting. Denk dat ze haar daar ook kunnen wegen en misschien dat we daar ook met vragen terecht kunnen. De week erop moeten we weer terug naar de kinderarts. Hoop dat je je wat beter voelt na een lekker warme douche! Lijkt me ook erg wennen zo'n kantoortuin ineens. Succes morgen.
Hoi meiden, Was ik weer even. Nil, wat een lekkerding zeg meid!! Geniet er maar lekker van hoor!! Juffie, het is ook logisch dat het allemaal extra beladen is voor jullie, een hele dikke knuffel meid en ik ben heel blij voor je als je je goede nieuws wereldwijd kunt maken, nog even geduld... Jeetje, tja onzeker zijn hoort er allemaal bij zelfs bij kind 3 valt het allemaal niet mee, ik kan merken dat ik er lang uit geweest ben en ben dus ook best onzeker over bepaalde dingen. Gewoon je gevoel volgen dan komt alles goed en zo niet dan even aan iemand vragen. Maar volgens mij doe je het allemaal prima hoor!! Mees, jij nog even en dan naar DD toch?? best spannend hoor. Wax, is het bij jou allemaal alweer rustig?? Boud, gewoon ff een knuffel hahaha ik heb helaas niet alles gelezen.... Fantje, welkom hier en s6 morgen bij je gyn. Hier alles goed, Lotte groeit goed morgen weer naar het CB, dan ga ik het maar wel even hebben over die hele dagen huilen want das best vermoeiend en ik heb ook geen ervaring met huilbaby's, dus ja wat doe je eraan???? Mijn truckendoos is wel een beetje leeg aan het raken.En ben ook helemaal op moet ik zeggen ik krijg max 3 uur slaap hier, dus suggesties zijn welkom hoor meiden...... Dikke knuffel allemaalllllllllllll.........
Mees, jemig dat lijkt me idd erg wennen zeg, nou hopelijk valt het een beetje mee en ben je gauw gewent aan je nieuwe plekkie. Even lekker ontspannen lijkt me een goed plan idd.
@Boud: ik zie er ook als een berg tegenop om in een 'tuin' te werken. Ik krijg regelmatig telefoontjes en merk gewoon dat ik enorm ga stotteren als ik het gevoel heb dat er op me gelet wordt of mensen mee luisteren. We waren vandaag met 3 man ipv 8 aanwezig en dan merk je al hoe snel je je met elkaar 'bemoeit' of dat je continue in telefoongesprekken mee zit te luisteren waar je niet op zit te wachten, maar waar je je ook niet voor af kan sluiten. Zo iets als je in de trein zit en iemand zit in dezelfde coupƩ te bellen met een heel liefdesrelaas. Ook zo lekker irritant. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat we weer naar normale werkplekken gaan. @Jeetje: snap ook niet echt wat ze nu bedoelen dat je het gezichtje van je kindje moet bedekken. Kan me voorstellen dat dat het naar buiten gaan wel minder leuk maakt. Heeft je man er ook geen verklaring voor? Wat een luxe dat je een gezondheidscentrum onder jullie hebt zitten. Denk dat je daar best een keer naar toe kan gaan als je een vraag hebt. @Syl: ik heb zelf geen ervaring met een huilbaby, de mijne was juist te stil. Dat de kraamhulp zei dat als ons zoontje huilde we er vanuit konden gaan dat er ook echt wat was. Heb je de indruk dat het krampjes kunnen zijn? Of zijn het bepaalde tijden dat ze erg onrustig is, of meer huilt? Kan me wel voorstellen dat je er enorm moe van wordt. Wat gebeurt er als je ze laat huilen? Ik hoop dat het cb de 'gouden tip' heeft. Als ik dichterbij had gewoond, had je ze met alle plezier even mogen brengen zodat jij kon bijslapen.
Hier ook weer wat. Onze afdeling krijgt een nieuwe naam en nu willen ze ook een groepsfoto gaan maken. En uitgerekend willen ze dat a.s. vrijdag allemaal doen (op mijn vrije dag dus). Dat terwijl ik die dag naar DD wilde gaan om bloed te prikken. We zouden eind van de middag v.a. een uur of 3 al een bijeenkomst hebben op het werk en daar zou ik bij aanwezig zijn (en dus 's morgens naar DD), maar nu willen ze dus daar aan voorafgaand een lunch en dan die foto plannen (dus onderhand een heel middagprogramma). Ik voel er weinig voor om DD nu weer te verplaatsen. Ik kan dat alleen maar doen met mijn man (ik durf er zelf nl. niet heen te rijden) en dat kan dus alleen maar deze vrijdag en een keer volgende week. De rest werk ik of werkt mijn man. Ik wil het liever niet op volgende week aan laten komen, want stel dat het dan ineens slecht weer is of er is iets anders waardoor het niet lukt, dan zijn de bloeduitslagen niet op tijd binnen voor onze intake. Ik kon het nu dus mooi buiten het werk om doen, maar nu plannen ze dus weer wat en moet ik weer gaan zeggen dat ik niet kan. Wilde net een mailtje sturen, maar dat kan zo makkelijk weer verkeerd vallen, dus morgen maar aankaarten of ze in ieder geval met de tijd van de foto rekening kunnen houden tot ik terug ben.
dank voor jullie lieve woorden en knuffels! vandaag lijkt het beter te gaan, soms moeten de tranen er inderdaad even uit voor je weer verder kan. m'n buik begint te groeien, dus dat kleintje lijkt geen last van m'n bronchitis te hebben gehad Volgende week donderdag weer een echo: zin in!
Wat vervelend voor je al die werkperikelen Mees! Eerst dat verhuizen dan nu weer je planning door de war. Knap irritant allemaal, kan ik me zo voorstellen! Hier nog steeds op en af bruin- en rozeverlies. Ik wou dat het eens stopte! Het blijft toch echt een naar idee, ondanks de goede echo blijf ik me nu toch weer wat zorgen maken en vooruit kijken durf ik absoluut niet. Genieten van zwanger zijn? Voorlopig vrees ik van niet. Ik snap dat uberhaupt nooit dat mensen dat tegen je zeggen, want zo leuk is het zwanger zijn op zich niet, vond ik vorige keer al niet en nu helemaal niet. Maar je moet er nou eenmaal doorheen als je het resultaat wilt!
@Waxientje o spannend! hoop zo voor je dat dat rare bruin/rozeverlies snel stopt! al die zenuwen zijn niet prettig en echt.. als je eerste hobbels voorbij bent, ga je vanzelf genieten van je zwangerschap hoor!!