Ben terug van de huisarts ivm het knobbeltje wat ik vorige week donderdag voelde. Ze kon niet zo gauw iets verontrustends ontdekken (merkte zelf ook wel dat het bobbeltje al kleiner geworden was). Wel was mijn bindweefsel in het algemeen hobbeliger. Maar dat was bij beide borsten zo. Dat kon per vrouw verschillen (en kan ook geen kwaad) en mogelijk dat ook de enorme hormonen die ik heb gespoten de afgelopen maanden daar ook aan bijgedragen heeft. Ze had het over masteopathie wat op hormonen reageert (en dus ook op menstruatie). Ze stelde wel voor een keer een mammografie te maken zodat we in ieder geval in 'kaart' hadden hoe het er nu uitzag en welke hobbels en bobbels bij mij 'normaal' zijn. Mocht er dan een keer wat zijn, dan kun je sneller zien of het afwijkend is met de vorige keer. Die afspraak staat nu gemaakt en moet ik morgen laten doen (moet nl. binnen 3-10 dagen na begin ongi). Dus in ieder geval voor nu gerustgesteld, omdat ze zelf dus niet zo gauw iets verontrustends kon voelen, maar wel weer spannend om een mammografie te laten maken. @Wax: was benieuwd of je al terug was. Denk de hele dag al aan je. @Ricmar: fijn dat alles goed was bij de controle en zelfs 4 dagen vooruit gezet. Ben blij voor je dat alles zo goed gaat! @Jeetje: goed dat je zelf al overgestapt ben met de voeding. En ook goed dat je alles opschrijft. Zo ontdek je idd snel genoeg een ritme. Zo zie je maar dat je soms gewoon je eigen gevoel moet volgen (en dat doe je zo te horen prima ). @Syl: goh, dus de kleine meid wil liever op de buik slapen. Ja, je moet het maar net even weten. Tot een paar jaar geleden was het zelfs standaard dat ze op de buik moesten slapen. Snap dat je het spannend vindt, maar ze lijkt het prima erop te doen. Wel balen dat nu vervolgstap 2 komt. Die kon je natuurlijk nog even voor je uitschuiven door je zwangerschap, maar dat moet nu dus alsnog. Hè wat vervelend. Mag je niet eerst even ontzwangeren. Het is nogal een ingreep zo'n buikoperatie.
@Wax, oh nee! Kom ik thuis uit mijn werk lees ik dit. Zit je de hele dag al in spanning. Hopelijk weet je inmiddels meer en is het allemaal goed. Heel dikke knuffel meid en ik duim voor een positief berichtje als je weer inlogt @Mees ik dacht ook meteen aan al die hormonen die je hebt gespoten toen je vertelde over dat knobbeltjes. Dat staat ook in de bijsluiters. Gelukkig waarschijnlijk niets ernstigs en wat een goed idee om gewoon zo'n mammografie te maken zodat in de toekomst dingen veel sneller uitgesloten kunnen worden. Zou haast iedereen standaard moeten doen vanaf je 30e of 35 ofzo. Heb je het nu al aan je man verteld? @Jeetje fijn hoor dat M al zo gegroeid is. Zie je wel dat je het goed doet?!! @Syl lekker dat ze nu wat beter lijkt te slapen en kan m ook voorstellen dat buikliggen wel spannend is. Jij succes wanneer je weer naar de gyn moet voor het vervolg traject. Niet leuk maar helaas waarschijnlijk noodzakelijk. @Fantje ik denk dat die onzekerheiden heel normaal zijn. Ik ken verschillende vriendinnen van mij die zow vreselijk onzeker waren of ze het allemaal wel zouden kunnen etc. Dezelfde vragen die jij ook hebt. Is het moment wel geschikt, is wachten op.....niet verstandiger etc. Maar die vragen blijf je denk ik altijd houden en wanneer de kleine er eenmaal is komen er weer nieuwe twijfels (kijk maar naar Jeejte)Ik denk dat dat heel menselijk is, je wilt het allemaal zo goed mogelijk doen dus pieker je of het ook beter kan of goed genoeg is wat je kunt bieden. Maar zoals Mees al zei; overal zijn oplossingen voor. @Ricmar fijn dat alles goed was. En vier dagen vooruit gezet betekend gewoon dat dat kleine wezentje dat aan het groeien is al een eerste groeispurt gehad heeft joh. Laat de artsen dan maar lekker zwammen, jij weet wanneer je zwanger geraakt bent...
@Wax: ook hier draaien de duimen nog steeds..... @Boud: heb het inderdaad verteld. Gisteren al even, maar heb het toen maar even globaal gehouden dat ik een verdikking had gevoeld. Hij was toen wel gelijk voorstander om dat even na te laten kijken. Denk dus wel dat hij stiekem toch wel erg opgelucht is (want het kan niet anders dan dat hij toch even aan zijn moeder gedacht moet hebben).
Helaas hier slecht nieuws. Het vruchtje is gestopt met groeien en geen hartactie meer. Ben nu in afwachting van de miskraam, gaat het niet natuurlijk dan heb ik woensdagochtend om 10 uur een curretage.
@Wax: och, meisje toch! Wat een k*t nieuws. Hoe oneerlijk. Leef intens met je mee. Dikke knuffel en heeeel veel sterkte.
OMG.. wax.... wat ongelooflijk K, geen woorden voor je lieverd, alleen maar een mega digitale knuffel..!
o wax wat naar!!!! heeeeel veel sterkte en een stevige knuffel! he wat een ellende..dit is niet zoals het zou moeten gaan
@ sneeuwmees mijn kwaaltjes vallen mee: moe, last van bekken, af en toe emotionele rollercoaster, ruik alles mega goed, maar geen misselijkheid meer gelukkig. als ik alle ellendige verhalen lees waar het toch mis gaat, zelfs als ze al bijna 12 weken zijn, dan word ik wel weer ongerust..helemaal omdat ik zo weinig kwaaltjes heb..zal blij zijn als het donderdagavond is en we zien dat alles naar wens verloopt...durf er alleen niet van uit te gaan en ben bang voor weer ernstige afwijkingen zoals afgelopen zwangerschap. maar goed, zolang ik lekker werk, heb ik afleiding en gaat tijd lekker snel
@wax, hele dikke knuf meid! weet even niet wat ik moet zeggen @jeetje, fijn dat de kleine het goed doet en zelf ook aangeeft wanneer ze genoeg heeft. das altijd goed! @mees, fijn dat knobbeltje niets was, ben je daar weer gerust over. @syl, tja als ze op de buik willen slapen heb je niet veel keuze he.... hier doet kleine man dat ook, maar pas sinds hij kan draaien. hier erg druk werk dagje gehad, was een echte maandag!! kleine man lekker moe gemaakt met kruipen over de grond, vind ie geweldig als je meedoet! hij ligt nu lekker te slapen en mama gaat er ook weer vroeg in.
Wax, wat ontzettend oneerlijk!! Een hele dikke knuffel en heel veel sterkte.... Mees, fijn dat het meeviel bij de dokter meid, blijven toch altijd nare dingen.
@Wax: blijf maar aan je denken, meid! Zit de hele avond al aan je te denken. Wilde dat ik wat voor je kon doen. Nogmaals een dikke knuffel. @Juffie: je moet je niet teveel van mijn onderschrift aantrekken, hoor! Ik heb weliswaar met 11,5 wkn een mk gehad, maar heb de hele zwangerschap het gevoel gehad dat het niet klopte. Ik had ook helemaal geen enkel kwaaltje. Maar als ik jouw kwaaltjes zo hoor, klinkt dat toch wel enorm zwanger. @Justme: ik heb ook zo'n typische maandag gehad. Op zich weinig tijd om te piekeren, dat was wel weer lekker. Ben je er al uit wat je je zoontje gaat geven met de verjaardag?
Meiden, ik wist gewoon dat het niet goed zat. Volgens mij is het nu nog niet weg. Ik heb eigenlijk best een goede avond gehad met manlief. Ga zo naar bed en zie wel wat de nacht brengt. Het is zoals het is. Go with the flow....niks aan te doen. Het gekke is dat ik eigenlijk nu een stuk rustiger ben dan de afgelopen dagen, omdat ik nu weet waar ik aan toe ben. Ik kan erg slecht tegen die onzekerheid die we hadden. Jullie meelevende reacties doen me heel erg goed, dank daarvoor!
Ricmar, doe het even in nieuw berichte. Vind het anders zo dubbel allemaal. Wat fijn dat jij een goede echo hebt gehad! Lekker genieten!