Oke dan kom ik maar even met en emo berichtje.... irritatie level is weer gehaald, dit keer niet eens door een bekende: Irritatie level.... In de supermarkt, word ik aangesproken door een meneer.... Of ik mijn kind wil leren haar tong niet uit steken naar volwassenen..... Ik gaf aan daar mee bezig te zijn, krijg ik een grote mond, "ja dat is te zien". ... Daar was ik klaar mee, en gaf lik op stuk: "Sorry maar we komen uit een categorie huiselijk geweld, en we zijn er druk mee bezig, zij vind u eng, en steekt haar tong uit omdat ze dat niet duidelijk kan maken" Ow ja ja sorry, blablabla.... Vroeg ik later aan Mandy waarom ze dat deed.... Omdat die meneer haar arm vast pakte en ze dat niet wou.. Maar goed dat ik dat niet eerder wist, want dan had ik die meneer wel even gevraagd of hij van zijn moeder heeft geleerd kleine kleuters bij de arm te pakken...... Owwwwwww ik geef haar groot gelijk om duidelijk te maken dat ze iets niet wilt! Wel met haar besproken dat ze dan maar gewoon heel hard laat me los te roepen! Ha dan staat zo'n meneer voor aap. Pffff ik ben echt eventjes behoorlijk geiriteerd... Ik weet heus dat dat onbeleefd is, om je tong uit te steken... en ja daar ben ik mee bezig, echter ben ik persoonlijk al blij dat het nu tong uit steken is ipv schoppen en of slaan.... dat is al een hele verbetering toch? Ja ik ben nog druk bezig..en als die meneer es wist... zou ie dat beamen! Grrrrrrr.... ik vind het vreselijk voor me meisje dat ze zich tegen over andere niet kan uiten, en na zo'n reactie is het echt huilen geblazen... dan breek ik hoor, want me meisje huilt bijna alleen maar in dit soort situaties...ze wil gewoon niet dat iemand aan haar komt, en ik vind dat dat haar goed recht is... echter jeetje hoe krijg ik het voor elkaar dat ze minder bang wordt... ik probeer al meer onder de mensen te komen met haar... Wat kan ik dan nog meer doen? Hebben jullie nog wat tips hier voor? Kinder psygoloog wordt nog afgeraden door huisharts, omdat er al zoveel veranderingen zijn... eerst rust creeeren... dus t moet iets zijn wat ik zelf kan doen. (ze geeft trouwens naar mij toe wel duidelijk aan WAT het probleem is)
Goedenavond meiden Wax hoe is het met jou? Heb vandaag steeds aan je lopen denken. Vind het allemaal zo erg voor jullie. Mams het enige wat ik kan bedenken is iets wat je waarschijnlijk al wel zult doen en dat is belonen zodra je ziet/hoort dat je dochter op een goede manier op dingen/mensen reageert. Desnoods met stickers en dan met haar afspreken dat ze bij zoveel stickers iets leuks mag doen. Koekjes bakken, naar een speeltuin, picknick of weet ik wat. Ik zou haast zeggen op het overdrevene af. Ik heb momenteel een meisje in de klas dat het in haar thuis situatie heel zwaar heeft en daardoor heel onzeker is. Ze doet al maanden niets anders als snauwen op alles en iedereen. Wanneer ik haar vraag haar jas op te hangen ben ik een K-wijf, als ze een som verkeerd heeft gedaan vliegen de stoelen letterlijk door de klas. We zijn nu begonnen met een uitgebreid en super overdreven (voor ons gevoel) beloningssysteem. Iedere keer dat er wat tegen haar gezegd wordt en ze reageert 'normaal' kan ze een streep achter haar naam verdienen. We herhalen de hele dag om de haverklap dat ze strepen kan verdienen om haar eraan te herinneren en dat ze bij 15 strepen op één dag mag grabbelen uit onze "beroemde" grabbelbak. Ze begint elke dag met 10 strepen en bij een scheld kannonade gaat er een af, maar als ze goed reageert, komt er een bij. Ze kan dus elke dag best even een aantal keren de fout in gaan en heeft dan nog kansen genoeg om het te 'halen' (Belonen werkt alleen als het ook haalbaar is, dus stel je doelen niet te hoog. Pas wanneer je merkt dat ze het makkelijk haalt kun je het iets moeilijker maken.) We doen dit nu een tijdje en de sfeer in de klas is aanzienlijk verbeterd doordat ze zich langzaam aan bewust wordt van haar gedrag en van wat 'gewenst' gedrag is. Voor je dochter zou je iets soortgelijks kunnen gaan proberen. Je moet wel duidelijk afspreken wat je wèl wilt zien en wat niet. Zo lang verhaal en waarschijnlijk een open deur. Zo niet, doe er dan je voordeel mee.
Nee eigenlijk was dit geen opendeur... ik heb altijd veel met stikkers gedaan.. echter kon ik dat niet zo plaatsen in deze situatie... omdat het niet echt dagelijks gebeurd.... Dus moet ik hier zowiezo mee puzzelen... echter weet ik wel dat stikkers verdienen erg motiverend werkt. Beetje laten verslappen hier geloof ik... toch maar weer op pakken! Tx Boud! @ wax.. ik denk aan je
Hoi meiden, alles is intussen al achter de rug op de natuurlijke manier, vanmiddag ook al nacontrole gehad ik het ziekenhuis, alles was weg. Nu herstellen. paar dagen heel rustig aan doen, lekker in bed, op de bank enzovoorts met een boek en een bakkie thee. Ik krijg veel hulp, dus dat gaat goedkomen. Voel me er nu wel rustig onder en heb er ook wel vrede mee. Een zwangerschap gaat niet zomaar verkeerd, het zal niet goed geweest zijn en dan is het maar beter zo.
@Wax: 'fijn' dat het allemaal op de natuurlijke manier is gekomen. En ook fijn te lezen dat je er toch een bepaalde berusting in hebt gevonden. Weet dat als er momenten komen dat je wel verdrietig bent, je altijd je hart mag uitstorten en dan zijn we er voor je. Doe lekker rustig aan en laat je maar lekker verwennen. Dikke knuffel! @Mams: wat een verhaal, zeg. Zeker toen ik las dat die vent haar vastgepakt had. Zou ik ook niet moeten. Ik hoop dat de rust snel bij jullie teruggekeerd is en dat je dochtertje dan ook snel de hulp krijgt die ze nodig heeft. Wel fijn dat ze zich naar jou toe wel uit.
@wax, goed dat je er zo over kunt denken, dat is meestal de reden dat een zw afbreekt. maar desalniettemin blijft het knap K meid, knuffie @mams, volgende keer mag die meid van je inderdaad heel hard gillen als iemand haar vastpakt! wat een lef! @mees, we weten nog niet wat wij hem gaan geven, het kadootje van mijn ouders is al in huis. morgen wordt de kleine man weer gewogen en gemeten, ben heel benieuwd! oh ja, klein momentje van trots vandaag, hij kan de bromtol zelf aanjagen! is zo'n nieuwe die je in moet drukken. erg leuk om te zien.
@Justme: daar mag je inderdaad trots op zijn. Mijn zoontje is helaas nooit zo snel van begrip, dus die had het op die leeftijd nog niet voor elkaar gekregen. Cadeautjes zijn altijd lastig, het gaat ook maar om het idee (en niet de grootte). Bovendien krijgen ze al zo veel. Wij hebben ons zoontje toen zo'n loopauto gegeven (bobby car). Dat was vanaf 1 jaar, maar ik moet zeggen dat mijn zoontje er pas veel later echt op ging zitten (hij rijdt er zelfs nu nog steeds op). Blijkbaar is hij, net als zijn ouders, ook een laatbloeier.
Wax ik heb bewondering over hoe jij met deze tegenslag omgaat. Je beredenering kan ik heel goed volgen maar de kennelijke berusting vind ik heel knap! Evengoed zal het niet makkelijk zijn dus toch een dikke knuffel.
Wax: dat is snel gegaan! Ik vind je ook heel sterk. Knap dat je meteen zo kunt redeneren. Het is natuurlijk ook zo dat het niet zomaar misgaat. Een dikke knuffel van mij!! Hier nog steeds aan het zoeken naar wat de juiste hoeveelheid voeding is. Volgens de berekeningen mag ze tussen de 480 en 570 ml per dag en daar komt ze ook wel aan, maar het is zo wisselend hoeveel ze per keer drinkt. Ook heeft ze soms na een uur, anderhalf uur alweer honger! Ik ben aan het opschrijven hoeveel ze drinkt en ik zie dat ik soms wel 10 flesjes geef en daarmee overschrijdt ze niet de maximale hoeveelheid. Het is wel vermoeiend zo. Ik denk dat ze ook moet wennen aan de nieuwe voeding. Ze heeft meer krampjes en er komt meer omhoog. Zaterdag moeten we naar de kinderarts en dan ga ik toch eens vragen wat nu het beste is om te doen, maar denk eigenlijk dat het niet veel anders kan. Ik had vanmorgen twee keer een flesje van 90 cc geprobeerd maar daar dronk ze maar 70 van op. Nu slaapt ze lekker dus ik zit even rustig aan de koffie.
Hey Jeetje... smurf had ook erg veel last van haar melk... we zijn toen over gestapt op die van Nutrilon de hyppo allergeen geloof ik.. een blauw groene verpakking...daar ging ze minder van opboeren, en de darmen werden ook rustiger... ik ga ff googlen voor je meis edit ze hebben nieuwe verpakkingen...erg irritant, want ik kom er niet meer uit, dus dit is niet echt goed advies, sorry
Ik moet ook even zien of dat hier te krijgen is. Wij geven nu Aptamil 1 van Milupa, maar misschien heb je dat dan weer niet in NL? Ik ga het zaterdag even aan die arts vragen wat we anders zouden kunnen geven. Maar misschien is het gewoon wennen nog. Wat ze eerst kreeg was denk ik hypo allergeen, misschien is er wel ook zoiets als opvolg voor die.
Heb even gegoogled en zie nu dat Nutrilon er hetzelfde uitziet als Aptamil, dus het heet hier gewoon anders.
Maar ik heb het idee dat je hier niet zoveel verschillende soorten hebt, of waarschijnlijk moet ik daarvoor dan bij de apotheek zijn.
Hoi hoi, even update vanaf hier. Voel me vandaag wel ff wat minder. Komt ook omdat het liefst meteen weer verder zou gaan waar ik gebleven was en dat gaat natuurlijk niet. Mijn lijf werkt niet mee. Net even een heel klein stukje gelopen voor 1 klein boodschapje, ik dacht even frisse neus halen: nou mensen pijn... ze erg had ik het vandaag nog niet gehad. Dus ja, dat gaat duidelijk nog even niet. Lichamelijk voelt het toch het best om het even heel rustig aan te doen dus liggen, zitten enzovooorts. Maar tussen de oren wordt ik daar wel minder vrolijk van. Even lastig dus. Want als ik ga liggen, zitten enzovoorts begin ik ook al snel te piekeren.
Wax, ja is natuurlijk logisch dat je lichaam reageert, vind het wel erg knap hoe je er mee omgaat hoor. Natuurlijk heb je helemaal gelijk maar dat neemt niet weg dat het kl*te blijft, dikke knuffel meid. Just, wat leuk dat ie al zelf kan spelen met de tol!! Bijdehandje dus?? Hahaha lekker snel. Is ie alweer bijna jarig gaat echt snel hoor. Mams, nou ik zou het ook niet pikken hoor als iemand mijn kind aan de arm trekt das toch ook niet normaal. En mensen zijn soms gewoon van die botte horken doe je niets aan helaas, jij weet voor jezelf dat je ermee bezig bent moet genoeg zijn. Dat met die stickers heb ik ook altijd gedaan werkt super! Veel s6... Jeetje, ik heb hier ook wat last met Lot op het moment met spugen en tussendoor eten vragen het CB heeft mij aangeraden om melk voor spugende baby's te gaan gebruiken. Dus wie weet heb je er ook wat aan?? Fijn dat het goed gaat hoor..... Hier alles rustig op het moment, Lotje ligt even lekker te slapen eindelijk hahaha, is weer ff drama met het spugen enz. maar de nieuwe voeding zal wel snel aanslaan hoop ik. Verder niets te zeuren eigenlijk. Dikke knuffff allemaallllllll.
@wax, enorm vervelend dat je lijf nog zo zeer doet meid, hopen dat het snel beter wordt. @jeetje, misschien een andere speen? kan zijn dat ze te veel lucht binnen krijgt. wij gebruikten de spenen van born free en nuby, beide zijn via internet te krijgen. @syl, vervelend dat je kleine meid zo'n last heeft van de voedingen. hier vandaag weer goedgekeurd door het cb. hij was weer flink gegroeid! hij deed braaf de dingen die ze vroegen (na beetje geduld, meneer heeft af en toe zo zijn eigen willetje ) nu ligt ie lekker te kletsen in bed.... vanmiddag deed ie dat ook een uur en heeft daarna nog wel geslapen gelukkig. eens zien hoe lang het duurt voor meneer in slaap is.