@Wax: dikke knuffel. Snap dat je het liefst zo snel mogelijk verder willen, maar soms denken lijf en hoofd daar anders over. Onderschat een mk niet. Het heeft nogal een impact en heeft echt even tijd nodig. @Justme: fijn dat de kleine weer helemaal goed gekeurd is bij het cb. Die van ons doet bij het cb meestal helemaal niet wat ze vragen (uit verlegenheid) en dat heeft ons afgelopen maanden al 3 ritjes naar het cb gekost, omdat hij zijn ogentest niet voldoende had afgelegd. 3 x was scheepsrecht (gelukkig), anders had hij naar de oogarts gemoeten. Gelukkig werkt jouw zoontje (met een beetje geduld) wel gewoon mee. @Jeetje: je zou het inderdaad eens bij de apotheek kunnen vragen, misschien hebben ze inderdaad nog andere voeding (of in ieder geval tips hiervoor). Vandaag mijn dagje vrij. Gisteren toch nog vrij laat geworden. Je hebt toch het idee een groot gat in je werkweek te moeten overbruggen en wil dan van alles nog afmaken. Maar goed, gisterenavond maar even iets langer doorgegaan en nu dan toch echt weekend. Mijn man is nu even terug met zijn auto naar de garage, omdat er nog een hinderlijke tic in zat. Ik zit nu met de laptop en mijn zoontje zit lekker in de teletubbies. Het leven is zo slecht nog niet. Heb eigenlijk ook nog geen plannen voor vandaag, maar er draait al een wasmachine en de volgende ligt al klaar voor daarna. Het zonnetje schijnt dus hopelijk straks er ook nog even op uit met mijn zoontje. Verder ligt er een ovulatietest weer klaar voor de 3 min. wachttijd. Door dat knobbeltje wat ik in mijn borst had gevoeld, was ik even helemaal niet met zwanger worden bezig. Heb nu een mamografie laten maken en die was gelukkig goed. Dus toen moest ik alsnog even weer snel omschakelen naar de eisprong die dit weekend er weer aan zit te komen. Ik had via een topic hier een lading cb-ovutesten geruild. Dat leek me wel handig omdat ik soms wel eens van die twijfelstreepjes heb en zo'n smiley dan of wel verschijnt of niet. Vorige maand had ik ze voor het eerst gebruikt, maar ik vond dat zeker de dagen in aanloop naar een eisprong wel lastig. Met zo'n KV-ovutest zie je het streepje steeds donkerder worden en kan je ongeveer inschatten wanneer er een positieve test te verwachten is. Zo'n smiley is alleen maar positief of niet, maar zegt niets over of de eisprong er snel of niet aan zit te komen. Dus vandaar toch maar de dagen ervoor een KV-test en als hij bijna positief is ook de cb erbij. Dus mijn ei missen zit er niet in. Helaas blijkt het nog lastig mijn (bejaarde) ei goed te tacklen.
o meiden ik ben zó nerveus! nog 3 uur wachten voor het zo ver is maar ben zo bang dat er iets mis is, ook al is er geen aanleiding voor, maar door afgelopen jaar weten we hoe erg het kan veranderen in korte tijd van positief naar negatief. Mijn leidinggevende en baas weten het sinds vandaag wel. Ik stond op de lijst voor dure cursus in het najaar en ik had gemaild dat ik dit jaar de cursus niet wilde doen en er dus andere collega op mijn plek mag gaan. Toen hadden ze onderling al tegen elkaar gezegd 'o het is alweer raak!' ze zijn heel blij voor ons en snappen onze zorg en voorzichtigheid dat we het pas na 4/4 willen vertellen (dan hebben we uitgebreide echo in WKZ) en ze vinden dat ik me geen zorgen om werk moet maken, want dat iedereen juist heel positief zal meeleven. pfff ego-verhaal, maar leef en lees echt met iedereen mee, maar geen puf om overal op te reageren, te vol van m'n eigen zorg en spanning
Juffie kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, nog even volhouden en je weet weer dat het goed zit. Wat fijn dat je leidinggevende zo positief gereageerd heeft op je zwangerschap.
@Juffie: fijn dat ze op je werk zo positief gereageerd hebben. Dat is al weer een zorg minder. Ik hoop dat jullie inmiddels goed nieuws hebben gehad.
nog een halfuurtje geduld dan heb ik de echo...laat vanavond nog wel even weten natuurlijk hoe het is gegaan
mooie echo gehad!!!! alles is nu goed, 2 dagen vooruit gezet. pfff wat een opluchting! heel blij...elke echo zal zo spannend blijven, maar voor nu lekker genieten!
@Juffie: gefeliciteerd met de mooie echo en de bonus van 2 dgn vooruit gezet. Nu inderdaad lekker genieten!
Gefeliciteerd Juffie, hopelijk voel je je nu wat ontspannener! Hier vandaag voor het eerst de kwasten weer opgepakt, voelt goed. Wat dat betreft voelen dingen nu ook dubbel. Heb door het gebeuren rondom B.eatrix mijn expo in december wat aanbiedingen gekregen voor exposities. Als de zwangerschap door was gegaan had ik dit afgezegd, nu ga ik het aanpakken. 2 aanbiedingen voor september, dat wordt nog lastig kiezen, maar heel heel misschien kan het allebei want er is bij beide plek voor 6 werken. En ik heb dus ook nog tijd genoeg om goed werk bij te maken. Als ik straks niet meer zo moe ben en het is zomer zal ik ook makkelijk weer de avonduren erbij pakken om te schilderen. Een project rondom het koningshuis in scheveningen waar ik voor gevraagd ben. Dan zou ik een WA of een M moeten schilderen of een schilderij met hen allebei. Of een van de kinderen. Daar heb ik verder nog niet over nagedacht. Dus ja, mijn tijd zal zich wel weer gaan vullen, en wel met mijn passie. Dus dubbele gevoelens hier. Ik denk ook dat ik daarom nu niet enorm in een gat val, er komen nu andere dingen op me af. Verder lijkt het erop dat F vanmiddag voor het eerst een speelafspraak heeft. Heb gewoon de moeder verteld hoe hier de vork in de steel zit, dus gaat F daarheen en komt het vriendinnetje een andere keer hier.
Juffie fijn joh, een goeie echo top! @ Wax ow wat fijn dat je werk weer mag showen... komt t ook een keer weer hier in de buurt? En nieuwe projecten..heerlijk juist even goed voor je lijkt me! Dus hup hup, klim in je kwast @ iedereen ... ik ben begonnen met bloggen, en das best fijn, wil je mee lezen, met al me sorres, maar ook leuke dingen, pb me dan even voor t linkie Fijn weekend allemaal!
@juffie, fijn dat de echo goed was, hopelijk brengt het een beetje rust en kun je genieten van je zwangerschap @wax, fijn dat je je kwasten weer hebt opgepakt, kun je vast wel een hoop in kwijt! hier heeeeeel blij dat het weekend is, vandaag echt zo'n dag waarvan je zegt, mijn bedje was veeeeeel fijner geweest. nou ja, we hebben het overleefd en nu fijn thuis.
Oh nee Wax wat ontZettend verdrietig! Heel veel sterkte en fijn dat je afleiding hebt, schilderen werkt erg therapeutisch!
Boud, dankje! Jeetje hoe gaat het nu met jullie? Juffie, wat fijn nu lekker genieten! Mamavanm, ik heb voor jou tijd ook veel meegeschreven hier, maar met die twee boefjes van mij heb ik lang niet veel tijd energie gehad. Ontzwangeren duurt in mijn beleving langer naarmate ik ouder wordt. Ik heb wel afentoe meegelezen ook van jou. Veel sterkte met de echtscheiding. Hier maakte ik een grap toen ik hoorde dat Barbra Streisand een concert gaat geven in Nl tegen mijn man, of hij soms nog 1000,- op een plank had liggen... Gaf hij spontaan toe dat hij het ook had gehoord en kaartjes wilde gaan kopen en mij wilde verrassen! De verrassing is er nu af, maar hij gaat het echt proberen!!! Is echt een droom voor mij, once in a lifetime kans.... ik ga er wel vanuit dat het binnen 2 minuten uitverkocht is. Maar ik vind het zo vreselijk lief van hem, wist niet dat hij zoveel voor mij over heeft of dat ik zoiets waard ben.... Raakt me echt diep. Dat wou ik even delen met jullie... Welterusten!
Hoi dames, even een update van mij. Ik verbaas me zelf nogal, voel me eigenlijk best goed. Had gedacht dat ik zou instorten bij nog een miskraam, maar dat is dus helemaal niet het geval. Ik zit te wachten op de dip... maar tot nu toe komt ie niet echt. Heb gister de kwasten weer opgepakt en dat was zo fijn. Merk lichamelijk natuurlijk nog wel dingen, het bloeden is wel minder geworden nu maar nog niet helemaal gestopt. En waar ik echt de zenuwen van krijg is dat ik straks wel een keus zal moeten maken. Stoppen of toch nog doorgaan en ik weet het gewoon niet. Misschien is het feit dat ik me nu best goed voel zo toch een teken dat ik eraan toe ben om de kinderwens los te laten? Aan de andere kant als ik het blijkbaar zo makkelijk verwerk, kan ik het risico nog wel een keer nemen. Tsja.
@Guapatona: wat lief van je man!Maar natuurlijk ben je dat waard meid!Niet zo negatief over jezelf denken hoor.Je man houd duidelijk veel van je! Ik hoop dat het gaat lukken om kaartjes te bemachtigen. @Waxientje: fijn dat je je toch goed voelt,je zou verwachten dat de klap nog gaat komen(wat ik wel verwacht).Maar als je je nu goed voelt is dat alleen maar fijn.
@Guap: wat een lieve man heb je toch, dat hij je hier al mee wilde verrassen. Ik hoop dat het lukt kaartjes te bemachtigen, zo'n kans krijg je inderdaad maar een keer. @Wax: fijn dat je je goed voelt en dat het schilderen afleiding geeft. Of je wel of niet door moet gaan, moet je gewoon even ervaren en op je af laten komen. Eerst maar even je lichaam weer op orde krijgen en dan weet je snel genoeg wat wel of niet goed voelt. @Hoop: ik vroeg me laatst af hoe het nu met je rijbewijs stond. Had je dat nu al wel of niet gehaald (sorry, als ik het even kwijt ben). Hier mijn eisprong weer gehad. Mijn man was gisteren weer ineens ziek. Krijgt dan in heel korte tijd even koorts, enorme spier- en gewrichtspijnen. Dat verdwijnt dan later weer, maar was even een zeer ongelukkig timing omdat ik mijn eisprong had. Dat voelt dan heel lullig, omdat ik het natuurlijk vervelend vind dat hij ziek is, maar ook voor mezelf omdat je maar eens per maand een eitje hebt. Gisterenavond toch nog geklust, maar weet niet of dat nog op tijd was, omdat ik gisterenavond heel laat al een negatieve ovutest had en koorts niet bevorderlijk is voor het zaad. Nou ja, moet het maar loslaten (al is dat niet mijn sterkste kant ) en maar afwachten. 4 april hebben we de intake in DD, en mijn NOD valt 1-2 dgn daarna. Dus de kans dat ik het af kan bellen, omdat ik zwanger ben, is er niet, dus dat we naar DD moeten over 2 wkn is zeker.