Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Serieus mees: overmorgen nog een keer klussen!!!

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Wax: dank je! Net toch nog maar een ovutest gedaan. Hij is nog erg donker (officieel niet meer positief), twijfel dus toch inderdaad om er vandaag nog een poging aan te wagen. Of tot morgen te wachten, zoals je zegt (al ben ik meestal wat te ongeduldig daarvoor :)).

3. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Nee wachten tot morgen!!! Echt, probeer het gewoon een keer. tot nu toe heeft je ongeduld niets opgeleverd toch? Dus .... waag de gok een keer. Ik heb echt ervaren dat je niet te snel moet klussen. Al een paar keer....

4. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Waaaaaaaaaaaaaaaahhhh we gaan naar BS!!!!!

Kan het nog niet bevatten, zo ongelooflijk!
    Ben helemaal ontroerd en emotioneel. Zal het proberen uit te leggen: in mijn tienerjaren was ik zwaar depressief, en haar muziek en films en relativerende humor hebben mij overal doorheen gesleept. Klinkt misschien raar, maar zonder haar had ik het misschien wel niet gered, was ik er niet meer geweest....

Supergaaf en idd ook een bevestiging van mijn mans liefde voor mij.
    Die heeft 2 witte voetjes gehaald voor de rest van zijn leven!

5. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ooh wat ontzettend lief van je man Guap!!! Kan me voorstellen dat je ontroerd bent als ik zo lees wat haar muziek voor je heeft betekend.

@Mees: succes met het tackelen van je ei!

@Juffie: ik had je goede nieuws al wel gelezen, maar nog niet gereageerd. Wat fijn!!

We zijn vanmorgen bij de kinderarts geweest en M. is heel hard gegroeid! Ze is nu 51 cm en 3300 gram. Dat betekent dat ze 5 cm is gegroeid en 1 kilo is aangekomen sinds haar geboorte. Ze hebben ook een echo gemaakt van haar heupjes (blijkbaar standaard hier) en die zagen er goed uit.
    We hebben het nog over de voeding gehad, maar die arts vond alles normaal, zelfs het meer spugen en het zo vaak willen drinken (soms dus wel 10 flesjes op een dag! Ik dacht dat ze steeds minder flesjes gingen drinken ipv meer...) Ze drinkt nu wel vaker 90 cc maar heeft zelfs dan soms na een uur alweer honger. Ik vind dat zelf niet echt normaal. Maar ja, ze raadde aan om gewoon door te gaan met deze voeding en we hebben blijkbaar ook weinig keus want mijn man heeft gevraagd bij de apotheek of ze nog iets anders hadden maar dat hadden ze dus niet! Nou ja, vreemd land!!
    Ik weet wel dat krampjes erbij horen rond deze periode maar ik zou er graag iets tegen willen doen.
    Mijn man is weer aan het werk vandaag en hij was de hele week al erg laat thuis 's avonds dus ik baal er wel van. Maar ik weet ook wel dat als hij zou weigeren, ze hem zo ontslaan. In zo'n land leven we dus ook nog eens ;)

6. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @guap, leuk!!!! alvast heel veel plezier

@jeetje, fijn dat ze het goed doet! misschien dat je de flesjes iets groter kan maken en dat ze er dan meer tijd tussen laat.

7. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Just: ja dat probeer ik al, maar ze drinkt die flesjes bijna nooit leeg. Ik probeer nu bijna steeds 90 cc te geven maar net bijvoorbeeld heeft ze er maar 30 van op. Geen idee waarom want ze had wel 3 uur geslapen. Maar ja, het zal vanzelf een keer komen lijkt me. Afgelopen nacht liet ze er wel 4 uur tussen zitten dus dat was erg fijn!

8. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    als ze inderdaad niet meer wil drinken heeft meer geven geen zin. met de tijd zal ze dat wel willen en laat ze ook meer tijd ertussen. hopelijk voor jullie snel!

9. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Guap wat fantastisch voor je! Heerlijk vooruitzicht om straks te kunnen genieten van BS.

@Jeetje lastig hoor dat je voor je gevoel een ander soort of andere manier van voeding zou willen geven maar dat het kennelijk niet kan. Hopelijk komt er wel snel duidelijkheid voor je in haar voedingspatroon want zo blijf je maar onzeker. Maar kennelijk doe je het prima want de dame groeit goed.

Hier net terug van een kinderverjaardag. Ik voel me dan altijd een beetje een "sulletje' want iedereen die daar komt heeft zelf kinderen en het gesprek gaat dus ook voor het grootste deel over kinderen. Vind ik op zich niet erg maar ik zou ook zo graag vanuit eigen persoonlijke ervaring mee kletsen en niet alleen vanuit mijn werkervaring. Pff, wordt echt tijd dat het hier een keer gaat lukken hoor. Was er ook nog een zwangere tante dus gesprek ging veel over zwangerschappen en kwaaltjes etc. Ik moet dan zo opletten dat ik niet laat merken dat ik er in theorie alles vanaf weet. Niemand wist daar dat ik met ICSI bezig ben dus zou het nogal raar overkomen als ik gewoon mee zou praten. Heel erg op mijn woorden moeten letten dus. Ook niks aan. Maar goed, kind helemaal gelukkig met cadeautje en ik heb mijn sociale verplichting weer gedaan denk ik dan maar.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Guap: yes, wat fijn voor je! En hoe bijzonder dat je haar in levende lijve gaat zien optreden. Wanneer is het concert?
    @Jeetje: de kleine is inderdaad goed gegroeid (was op de foto's op fb ook al goed te zien). Is er geen andere speen dat ze misschien wat rustiger drinkt en daardoor misschien meer verzadigd is, zodat ze niet vaak voor kleinere flesjes komt. Ik roep maar wat, want ik heb nooit echt last gehad met flesvoeding, maar weet dat er veel soorten flessen en spenen zijn. Maar als de arts verder tevreden is (en jullie ook), kun je er ook voor kiezen het gewoon nog even voort te zetten zo. Blijkbaar groeit de kleine meid er goed op. Krampjes zijn inderdaad vervelend. In NL heb je van die homeopathische druppeltjes ervoor. Weet niet of dat bij jullie ook te krijgen is.
    @Boud: ik hoop van harte dat 3 x scheepsrecht is en jij volgend jaar als volleerd ervaringsdeskundige (zowel via je werk als via je eigen ervaring als moeder) mee kan praten op de volgende kinderverjaardag. Snap je helemaal. Jammer dat je zo op je woorden moet letten omdat je inderdaad niet wil dat zij van alles weten.

11. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees: ik heb nog niet afgereden.Ik heb het hier nog niet verteld,maar ik mag 6 mei afrijden.Eigenlijk mocht het al op 2 april,maar ze zijn me aan het bellen geweest en konden me niet te pakken krijgen(mobiel werd overgezet van prepaid naar abonnement,dus lag er een hele ochtend uit)Toen hebben ze het plekje weggegeven aan iemand anders.De rest van de maand april werd er niet meer afgereden omdat die hele maand gereserveerd was voor mensen die tijdens de sneeuw niet af konden rijden en dat in moesten halen.Dus eerste plekje was op 6 mei om acht uur sochtends...dus lekker de spits in.Kan een voordeel zijn als er file staat,maar ook een nadeel.
    Ik hoop zo dat ik het haal.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: spannend, meid! Heb je er zelf een goed gevoel over? Lullig dat ze jouw plek weggegeven hebben omdat ze je niet konden bereiken. Maar goed, dat is nu helaas niet anders. 6 mei gaat hem gewoon worden!

13. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoop ik ga 6 mei heel hard voor je duimen. Heb even een mentale aantekening gemaakt om het niet te vergeten. Gaat gewoon lukken hoor. Ik moest ook ik de spits en ben in een keer geslaagd. Gaat helemaal goed komen!

14. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: we hebben pas nog een flesje erbij gekocht. Die hadden we eigenlijk al maar die is toen ik hem aan het uitkoken was kapot gegaan omdat ik het pannetje vergeten was! Dat flesje hoorde bij het kolfapparaat en had een heel apart soort speen, een beetje vergelijkbaar met de vorm van een tepel. Maar goed inmiddels is ze zo gewend aan het andere flesje waarmee ze weinig moeite hoeft te doen, dat ze nu helemaal gefrustreerd raakt als ik probeer met het nieuwe flesje omdat het blijkbaar toch veel meer moeite kost. Ik hoop dat dat nog beter wordt wel. Ik heb namelijk wel echt het idee dat ze te snel drinkt anders en daardoor weer snel honger krijgt.
    Hoe heten die homeopathische druppels dan tegen krampjes? Mijn zusje komt namelijk heel binnenkort weer hierheen en dan zou ze die misschien kunnen meebrengen als ik het hier niet kan vinden.

@Hoop: oh spannend hoor, afrijden! Gaat vast helemaal goedkomen!!

Morgenavond komt mijn schoonfamilie op bezoek. Zie er altijd een beetje tegenop, maar ja...
    Maandag komt een vriendin van mij langs met een van haar kindjes. Dat is zo'n beetje het eerste kraambezoek naast de familie!

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: heb even zitten googlen, want kon niet op de naam komen. Je hebt twee middeltjes, Infacol en Cinababy. Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar zag het op de forums hier wel eens voorbij komen. Een warm badje wil ook nog wel eens helpen. Als het steeds zo'n beetje op hetzelfde tijdstip is, kun je hier rekening mee houden met het tijdstip waarop je haar in bad doet (maar is natuurlijk wel gelijk een heel gedoe). Leuk dat je zus weer komt! En met de schoonfamilie gaat het vast ook helemaal goed komen!

16. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje ik zou gewoon aan je zus vragen of ze beide middeltjes mee wil nemen. Mijn neefje had ook lang erge last van krampen. Mijn zus gaf dan ook druppels en binnen een half uur was het stukken beter met het kereltje. Beide namen die Mees noemt klinken bekend. Ik alleen helaas wegens omstandigheden nauwelijks nog contact met mijn zus dus wil haar hierom liever niet bellen, maar wat zij had hielp echt heel goed.

17. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dank je wel meiden! Ik heb er zelf wel een goed gevoel over.Ik heb een hele goede(dure) rijschool,waar het slagingspercentage heel hoog ligt.Het meerendeel slaagt de eerste of tweede keer! Maar ik voel me wel zeker eigenlijk.Lief dat jullie duimen voor me:)

18. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    @jeetje, wij hebben cinababy gebruikt en dat beviel erg goed. hopelijk helpt het ook bij jouw kleine meid.

19. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

ha allemaal, hier ontzettend luie dag gehad, heb drukke tijd op werk dus was ook wel nodig. begin me steeds meer te beseffen dat er klein ukje rondduikelt in m'n buik :)
    @jeetje hoop dat de krampjes snel minder worden, lijkt me zo naar en hopeloos om te zien bij je kindje!
    @hoop succes!!

20. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Hoi meiden,

Jeetje, ik gebruik Infacol voor Lotte en dat werkt super, ook laat ik haar op haar buikje slapen dat helpt ook tegen de krampjes en ze slaapt nu ook veel beter. In bed heb ik een Aerosleep voor haar gekocht zodat ze in haar eigen bedje ook op haar buik kan slapen, maar toen ik die nog niet had liet ik haar overdag in de box op de buik liggen, wordt ze heerlijk rustig van en slaapt ook langer achter elkaar. Maar M groeit hard hoor, hartstikke goed!!

Mees, jij nog een keertje aan de klus?? S6 weer meid!!

Hoop, jij s6 dalijk 6 mei met het halen van je rijbewijs ik ga voor je duimen hoor!!

Wax, fijn dat je je goed voelt, hoop dat dat ook zo blijft. Maar zo te lezen heb je het druk genoeg met het schilderen. Dus afleiding genoeg. En tja of je wilt stoppen of doorgaan dat merk je vanzelf meid, komt tijd komt raad zeg ik maar.

Juffie, jij feli met je 12 weken mijlpaal!!

Hier alles prima eigenlijk. Nu alleen nog die ellendige kou het land uit dan kunnen we lekker wandelen want dat is nu niet echt fijn met die kou en wind.

Deel Deze Pagina