ha dames, moet weer even flink bijlezen zie ik hier beetje sjaggo door zenuwen. Morgen weer echo in WKZ en als alles dan goed is, gaan we het iedereen vertellen maar je snapt..ineens droom ik dat het weer mis is, dat er morgen geen hartje gevonden gaat worden, etc. Pfff...denk dat als het morgen goed is, ik de komende weken tot 20-wekenecho een stresskipje zal zijn! sorry voor die ego-bericht, moet nog bijlezen hoe het met jullie is!!
@Juffie: snap dat je het spannend vindt, maar met zulke mooie echo's van de laatste tijd, gaat dat helemaal goed komen morgen. Wel spannend ook om het grote nieuws te gaan vertellen. Ook wel leuk, als ineens iedereen het weet en je je zwangerschap met alles wat erbij hoort ook kan delen. Ik zal aan je denken en enorm hard voor je duimen.
dank je, punt is dat bij ons zoontje de echo's tot 20-weken ook helemaal goed waren, vandaar mijn stress! maar ik mag niet doemdenkerig zijn, het is vast allemaal goed!
@Juffie: tuurlijk gaat het goedkomen! Bij je zoontje was toch niets gevonden wat mogelijk ook consequenties kan hebben bij een volgende zwangerschap? Dit kindje heeft een heel speciaal beschermengeltje, dus heb vertrouwen. En bij dip-momentjes, dan weet je ons te vinden!
Juffie ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen deze keer. Ik begrijp je angsten maar deze keer wordt je moeder van een kerngezond kindje. Ik weet niet of je vorige jaren ook babyboom hebt gevolgd? Vanaf morgen komt er weer een nieuw seizoen op tv. De eerste aflevering heb ik al op internet gezien. Er is een interview met een stel dat in een enigszins vergelijkbare situatie zat als jullie. Ook een doodgeboren kindje en ook weer zwanger van een volgende. Bij hun was er wel een erfelijke factor maar bij de tweede zwangerschap gaat het allemaal ook goed! Dit soort verhalen geeft je misschien weer wat meer moed en vertrouwen dat het bij jullie ook dik voor elkaar gaat komen deze keer. Succes nog, nog één nachtje slapen, hopelijk zonder nare dromen.... Mees hoe is het met je zoontje? Knapt hij weer wat op? Sil wat een leuke foto van je meisje op fb. Ik heb je pas een keer in levende lijve ontmoet maar volgens mij lijkt ze op jou! Hier een heerlijk vrij dagje. Na één dag deze week al totaal gesloopt. Mijn eigen klassenassistent is deze week afwezig en ik moet het doen met verschillende invallers. Niet handig. Kinderen zijn weer de hele dag aan het uitproberen en de invaller doet wel d'r best maar weet zo weinig van de 'normale' gang van zaken in de klas dat ik toch twee keer zo hard moet lopen, plus vele brandjes moet blussen omdat kinderen en assistent niet op elkaar zijn ingespeeld en elkaar dus regelmatig precies verkeerd benaderen. Gevolg, veel opstandigheid en ruzies. Pfff nog twee van dat soort dagen deze week. Dinsdag stond er al een leerling woest buiten, handen vol modder tegen de ramen aan te gooien omdat de kl. assitent hem net even verkeerd aangesproken had. Verder ging er ook nog een kast tegen de vlakte omdat een van de adhd-ers vond dat hij deze juf even moest laten zien dat ie er best overheen kon springen. Dat ging toch minder goed dan hij had verwacht en natuurlijk viel die kast ook nog eens voorover waardoor alle inhoud door het hele lokaal verspreid lag. Demonstratie mislukt dus :x en letterlijk en figuurlijk een puinhoop. Hier kon de invaller natuurlijk niets aan doen maar dat is nu eenmaal het effect wat nieuwe/andere situaties op de kids hebben. Ben benieuwd wat er donderdag en vrijdag allemaal 'mis' gaat. Gelukkig deze week nog geen inspectie bezoek want het staat zo raar als je poogt les te geven in een geruineerde klas
@Boud: letterlijk en figuurlijk een week met hindernissen voor jou. Ja, dit soort soort kids reageren gelijk op nieuwe situaties, dus ik vrees dat je de laatste twee dagen ook nog je lol op kan. Je moet maar zo denken dat de week al weer doormidden gebroken is en het gelukkig zo weekend is. Nog geen naderende ongi gevoeld? Ga je nu morgen met het zkh bellen als het er nog niet is? M'n zoontje leek gisterenavond weer op te knappen, dus wij al weer helemaal blij dat we dachten het ergste gehad te hebben. Vanmorgen om 7 uur werd hij echter helemaal overstuur wakker. Hij heeft een keelonsteking en ontstoken amandelen wat enorm pijnlijk is. Maar meneer weigert hoestdrankjes om de keel te verzachten of koel drinken of ijsjes. Ze snappen op die leeftijd al wel een hoop, alleen jammer dat hij niet snapt dat wat wij hem aanbieden echt met de beste bedoelingen is. Gisteren en eergisteren hebben we hem een milkshake gegeven en dat ging wel goed, dus ik vrees dat mijn man vanavond verplicht weer naar de MacDonalds moet om een milkshake voor hem te halen. Morgen moeten we naar DD en hij moet mee (en we moeten ook al vroeg op). Dus ik hoop maar dat hij zich snel wat beter voelt, anders is het wel een lang autoritje. Gelukkig kan hij goed in de auto slapen (daar hopen we ook maar op). En ik heb afgelopen week een dvd-box van Pipi Langkous (vindt hij prachtig) gekocht, zodat we die in de auto aan kunnen zetten.
Mees hier nog steeds niet ongi. Sinds vandaag rommelt er wel wat onderin mijn buik maar ik verwacht het eigenlijk niet voor zaterdag. Heb nog geen 'aankondiging' gehad in de vorm van bruinverlies ofzo. Ga morgen nog niet bellen. Kan ook helemaal niet want moet tussen 8 en 12 uur en dan zit ik met invallers en stagiaires in de klas die niets weten. Als 'mijn eigen' kl. ass. er is maakt me dat niet uit. Dan bel ik gewoon voor schooltijd, zij kent het hele verhaal, maar om nu rustig met zh te bellen terwijl er mensen bij zijn die het niet weten en niks aangaat, dat doe ik niet. Morgen bovendien geen pauze want ik kan de groep echt niet alleen laten met 'vreemden', heb ik alleen mezelf maar mee. Deze week zoiezo dus nog niet bellen. Maar denk toch dat ik het weekend nog afwacht. Komt het zaterdag dan start ik denk ik gewoon op dag 2 met de pil i.p.v. op dag 3. Maar heb wel goed de balen dat het nu uitgerekend mijn eigen gestel is dat een mooie planning in de lijkt te gaan schoppen. Een milkshake voor je zoontje kun je ook zelf maken hè, om nu steeds naar de Mac te sjezen is ook al zo wat. Beetje yoghurt (of melk), bolletje ijs en fruit in de blender, suiker naar smaak en voilà Succes morgen in DD!
ik was al van plan naar Babyboom te gaan, dus ik ben heel benieuwd Dank voor jullie steun en vertrouwen. Beterschap voor je zoontje, mees! Zo naar als een kind keelontsteking heeft!
@Mees: heel veel succes morgen in DD! @Juffie: jij succes morgen met je echo....komt vast helemaal goed! @Boud: ik duim dat je ongi snel komt,het zal jammer zijn als de timing in het ziekenhuis helemaal in het water valt.
Mamsie is ok hoor Hoop.. ik mis je.... ook op msn... heb een blog nu, als je ff op msn kijkt, kan je een linkie lezen... die zet ik ff niet openbaar hier Probeer daar wat meer te schrijven namelijk.... das anoniemer Lief dat je naar me vroeg... @ de rest... ga van de week weer es rustig bij lezen... ben beetje grieperig hier Tot gauw
We gaan deze maand toch maar overslaan. Geen zin in het hele gedoe. En ik heb het idee dat mijn lichaam toch nog niet weer helemaal op orde is. Verder ga ik hier nu even bijlezen.
Mees, heel veel s6 vandaag in DD!! En hoop dat ze goed nieuws voor jullie hebben. Boud, hahaha ja die kleine meid lijkt eigenlijk op ons allebei, ik kan het niet goed zeggen hoor, perfecte mix hahaha. Ik Hoop voor je dat je toch nog ongi gaat worden zodat alles naar wens kan verlopen, maar helaas kun je het niet afdwingen. Wax, is misschien ook wel verstandig meid om je lichaam even tot rust te laten komen. Hier verder alles rustig ben met Lot weer terug gegaan naar haar eigen voeding zonder die johannesbroodpitmeel en weg diarree. Was ik gisteren op het CB met haar om te wegen omdat ik dacht dat ze was afgevallen, weegt ze gewoon even 4410gr.!! Eerst mocht ze nog wel wat aankomen volgens hun en nu gaat het weer te snel ppff om moe van te worden die lui. Ach ja, ze is tevreden nu dus ik doe gewoon wat ik goed vind. Nog een week wachten op de uitslag van het uitstrijkje en dan wordt er ook voor de zekerheid een spiraaltje geplaatst.
Hé meiden, even snel. We zijn terug uit DD. We moesten al vroeg op, maar we waren mooi op tijd. We moesten een half uur eerder komen ivm het invullen van de formulieren, maar dat was alleen adresgegevens, geboortedatum e.d., dus nog geen 5 min. werk. Het liep allemaal behoorlijk uit en over half 12 werden we pas naar binnen geroepen (hadden om 11 uur een afspraak, maar waren al voor half 11 daar ivm die formulieren invullen). In eerste instantie was het voornamelijk vragen stellen van hem over ons, onze gezondheid en over de vorige pogingen (doseringen e.d.). Hij was erg kritisch en hij was ook wat negatief, door mijn lage amh-waarde (0,1), mijn verhoogde fsh en mijn leeftijd dus. Ik had het zweet in mijn handen en de moed zakte me in de schoenen. Ik dacht echt. Nou, dit was het dus voor ons. Ik zei dat ik ook in DD al bloed had laten prikken, maar de uitslagen zaten nog niet bij zijn spullen. Dus hij belde met de intercom en even later werd dat gebracht. Toen bleek dat mijn amh in DD 0,34 was (ipv 0,1 in NL) en dat mijn bijnier-waardes goed waren. Toen draaide hij wat bij en zei dat er ook wat positieve punten waren om het toch te proberen. Vooral het feit dat ik toch twee keer spontaan zwanger was geraakt (en een goede zwangerschap heb 'volbracht'), wilde hij het toch gaan proberen. Pfff..... Gezien mijn goede bijnierwaardes hoef ik geen DHEA te slikken (en ik was net 6 dgn geleden al stiekem daarmee begonnen ). We kregen vitamine-tips mee om mee te beginnen en als we willen mogen we ons aanmelden. Ik verwacht dit weekend al mijn menstruatie, dus even te snel om nu al gelijk te beginnen, maar in mei kunnen we er dus al voor gaan. Hij gaf ook zijn visie op mijn vorige twee pogingen en hij vond dat de medicatie helemaal fout was. Dus als we gaan starten wordt het 450 IE Menopur en ik krijg neusspray. Het geeft me wel een goed gevoel dat hij duidelijk 'maatwerk' levert. Dus ja, toch wel weer spannend nu het toch gaat gebeuren en ook nog sneller als ik verwacht had. Ook nog gehad over Pipelle (dat is een techniek waarbij ze wat wegschrapen in de bm om de innsteling te bevorderen), maar hij zei dat het innestelen geen probleem bij mij was, omdat ik al 2 keer zwanger was geweest. Assited hatching was evt. ook een optie, maar hij wil toch gaan streven naar de embroscope (hier blijven de embryo's 5 dagen in tot ze in blasto-fase zijn). Maar goed, eerst maar eens zien wat de opbrengst aan eitjes zal worden, want je moet hiervoor min. 3 eitjes hebben om daarvoor in aanmerking te komen en dat is al een uitdaging op zich). Nu dus maar flink aan de vitamines en gelijk mijn PNO-formulier opsturen, zodat we volgende maand kunnen starten. Brr.... Ik kom later nog even terug. Eerst even een bakkie koffie en straks weer werken!
@Sneeuwmees: wat fijn dat jullie niet voor niets naar DD zijn gegaan en dat er nu traject gestart wordt! Ik duim voor jullie dat het snel 'raak' zal zijn! hier doodmoe door alle spanning, maar.... de echo was helemaal goed!
Juffie gefeliciteerd met de goede echo! Fijn joh, en nu dus vertellen aan de omgeving? Spannend!!! Mees gelukkig was alles in de ogen van de arts dus toch goed genoeg om te mogen starten. Inderdaad snel dan ineens hoor. Maar dat is ook wel weer heel fijn. Hier nog steeds niet ongesteld. Wel heel erge krampen maar toch niet het idee dat het vannacht of anders morgen al gaat beginnen. Ik zal me er dus bij neer moeten leggen dat het toch allemaal niet zo stress loos gaat verlopen als ik in eerste instantie gehoopt had. Wel heel erg balen want veel perfecter dan het nu geregeld leek kan het voor mij niet worden, maar helaas. Dat gaat dus ook nu niet gebeuren. Dat wordt weer een aantal dagen ziek melden en dan maar weer zien of ik op dag 4 al weer in zoverre fit ben dat ik kan werken. Moet het maar proberen los te laten en te zien hoe het allemaal uitkomt. Maar voorlopig heb ik nog steeds een knoop in mijn maag als ik denk hoe 'makkelijk' het deze keer had kunnen verlopen wanneer mijn lijf niet ineens van die rare kuren was gaan vertonen. Morgen wordt al dag 35 van de cyclus. Nu is dat wel eens een keertje eerder gebeurd maar dat waren wel echt hoge uitzonderingen, en dan net op het moment dat je het niet kunt gebruiken, pats, weer zo'n idioot lange cyclus. Grrr.
@Mees: fijn dat jullie toch geholpen gaan worden! @Juffie: wat fijn dat de echo goed was.....nu proberen te relaxen he
@Juffie: gefeliciteerd met de goede echo! Nu lekker genieten en veel succes met het nieuws verspreiden. @Boud: balen dat je nog niet ongesteld bent. Inderdaad, net nu je het niet kunt gebruiken. Ik hoop dat het gerommel een goede reden heeft dit weekend. @Hoop: dank je! Hoe is het met jou, meid? Ik mis je lekkere geklets hier wel, hoor. Hoe gaat het met de konijntjes?
@Mees: hier alles goed hoor.Ik ben vroeg vandaag,ik moet zo autorijden.Met de konijntjes gaat het supergoed. Ik zal een foto van de laatste franse hangoor die ik heb gekocht uploaden: Bekijk bijlage 316731