@Wax: dat klopt dat de manier van filmen en muziek iets extra gevoel mee kunnen geven. Ook ik vond het erg indrukwekkend om te zien. Hoe is het nu met jouw cyclus. Heb je je ei al opgespoord? @Jeetje: het is inderdaad hier rustig, wel jammer inderdaad. Maar ook ik ben er wel schuldig aan. Soms is het laatste bericht van mezelf en wil ik er niet een soort van blog van maken met al mijn dagelijkse beslommeringen. Als het goed is maken ze morgen de uitgangsecho. In NL doen ze dat aan het begin van je cyclus (op dag 2 of 3). Maar in DD doen ze dat dus ruim voor je menstruatie begint. In mijn geval dus een week van tevoren (en in het ergste geval 2 wkn als mijn NOD ook een week opschuift). Ik weet dus niet of de uitgangsecho veel zin heeft, maar het lijkt me goed even met een echo te kijken wat er daar binnen allemaal aan de hand is. Al vind ik dat kijken wat er aan de hand is, ook wel heel spannend.
Goedemiddag Nou mijn kamp was toch echt afgelopen dagen en ik ben blij dat het erop zit, al was het wel heel geslaagd. Vanmorgen inderdaad naar de gyn geweest. Ik had om half 12 een afspraak maar aan het eind van de morgen lopen ze eigenlijk altijd uit, dus om twaalf uur zat ik nog in de wachtkamer. Een van de artsen van het IUI team zag me zitten en kwam nog even bij me zitten kletsen, om te vragen hoe het nu met me gaat. Vond ik wel erg lief en attent. Uiteindelijk, na bijna een uur wachten was ik aan de beurt. Ik had al helemaal lopen repeteren wat te zeggen en welke data ik moest aanhouden, omdat het allemaal wat later was dan volgens schema zou moeten. Vorige keren werd daar steeds naar gevraagd maar vandaag helemaal niet. Pak van mijn hart dus. Toen ook nog alles goed bleek te zijn en ik het fiat kreeg om meteen met de fostimon te beginnen was ik weer helemaal rustig. Ik moest nog wel even weer laten bloed prikken omdat de vorige controle verlopen was. Zoiets is kennelijk twee jaar geldig en dan moet je weer opnieuw. Ik had in de wachtkamer al naar mijn collega (die wel van alles op de hoogte is) ge-smst dat het allemaal nogal uitliep dus toen gelijk maar even door naar de prikpoli. Daar was ik gelukkig heel snel aan de beurt. Ik ben kennelijk toch moeilijk te prikken want ook deze verpleegster, die dagelijks weinig anders doet dan bloedprikken, vond het lastig om de goede plek te vinden. Beide armen werden weer gecontroleerd en toen toch maar met wat gepruts de naald erin. Ik ben nooit zo'n held met dit soort dingen maar gelukkig viel ik niet flauw. Helaas nu inmiddels wel een fikse blauwe plek en bij gevolg een gevoelige arm maar och, alles voor het goede doel. Van de gyn moest ik vandaag zo vroeg mogelijk naar huis omdat ik eigenlijk vanmorgen al fostimon had moeten spuiten. Lekker handig om dat dan niet even aan te geen en me op het spreekuur na twaalven pas te zeggen dat vandaag de eerste dag is. Dus moest ik zo vroeg mogelijk naar huis om te spuiten en dan morgenochtend gewoon de volgende. Ik ben vandaag dus op dokters advies vroeg naar huis gegaan. Was niet bepaald een straf want ik ben nog steeds moe na het kamp. Net dus de spuit maar gedaan en dan beginnen we vanavond ook maar met de Melatonine. Ik heb ook ergens gelezen dat vrouwen die veel drinken meer kans maken op een tweeling. Ik leg dat dan uit als "melk is goed voor de kwaliteit van de eicellen" en kans op een tweeling is niet giga groot omdat er controle is over de embryo's die terug gezet gaan worden. Dus ik ga de komende weken ook maar aan de melk. Alles om de kwaliteit zo goed mogelijk te laten worden. Ik heb nog even gevraagd hoe groot de kans is dat ik, in geval van mislukken, toch nog voor een vierde keer mag, maar daar kon ze nog geen antwoord op geven omdat dit naderhand in teamverband besproken gaat worden. Dan wordt alles mee gewogen van hoeveelheid en kwaliteit van de follikels tot aan het aantal bevruchtingen en hoe ik verder op de hormonen reageer. Dat blijft dus voorlopig nog even een vraagteken. Moet het dus nu eindelijk maar eens goed gaan, lijkt me dan de beste oplossing. Woensdag moet ik weer heen. Alleen toen ik bij de balie kwam om die afspraak te maken zat er niemand meer. Allemaal lunchen. Lekker handig ook. Heb ik vanmiddag opgebeld om die afspraak te maken maar toen kreeg ik het antwoordapparaat met daarop de boodschap dat ik tot twaalf uur 's ochtends kan bellen. Dat wist ik natuurlijk wel maar ik hoopte dat er toch iemand zou opnemen en dan had ik het vast wel voor elkaar gekregen die afspraak te maken. Met een bandje spreekt het zo lastig af. Dus morgen ochtend toch weer naar het zh bellen (en hopen dat mijn stagiaire laat is) en een afspraak maken voor woensdag. Ik ga er niet vanuit dat het dan al vol is want ik was vandaag een van de laatsten en morgen bel ik aan het begin van het spreekuur. Maar we zullen zien hoe de kermis zich verder ontvouwd.
Ik schrijf ook niet veel hoor de laatste tijd, ik ben er echt helemaal door heen gewoon. Alle stress lijkt er nu wel uit te komen, en dat is echt super vermoeiend. Morgen gaat me meisie ook nog es 10 dagen weg... ow vreselijk als ik eerlijk moet zijn zeg. Ja tis goed, tijd voor mezelf is nu heeel erg nodig, ik moet gewoon bij tanken, maar wat zal ik me meisje missen zeg.... ik zie er als een berg tegen op! Heb evensgoed me afleiding wel hoor... gelukkig! Oja..vandaag is dat staafje er in gegaan, implanon.. dus nu is t echt niet meer mogelijk... Auw... niet leuk zo definitief... echter wel afsluitbaar nu.... Ik voel me verdrietig, jank om een scheet en 3 knikkers... zo moe, mentaal zo ontzettend moe. Krijg overigens wel hulp nu, ook van uit huiselijk geweld, zodat er iemand 1x in de week hier thuis komt, dat ik overal over kan praten, ook met mijn zorgen tov de kleine meis, en met problemen qua opvoeding indien dat nodig is. Daar ben ik nu toch wel heel blij mee eigenlijk. Dan kan ik ook echt gewoon alles eens kwijt.. lijkt me best prettig. Sorry voor dit heerlijke emo bericht, ik ben gewoon zo brak, ik had dit niet zien aan komen, lijkt wel of t sinds een maand in 1x los komt of zo, eigenlijk sinds ik het financiele rond heb, en dat andere... waar ik hier niet op in ga, vragen mag per pb, maar de meesten weten t al via fb (dus hoop.... we mogen nog appen hoor! Of kan het zijn dat jij mijn nieuwe nr niet hebt? Pb me dan even) Ik denk nog wel veel aan jullie... en ik hoop toch echt binnen kort met wat vrolijkere berichten te komen. Dikke knuffel, en ik wens jullie een fijne mei vakantie en kronings dag etc etc etc! @ Xon... ook aan jou denk ik nog vaak in het bijzonder aan je!
Mams even hier een dikke digi knuffel. Laat lekker lopen die tranen want het moet er gewoon allemaal uit. Dat het komt nadat de financiën geregeld zijn is vast omdat je toen een deel waar je je op kon focussen afgerond had. Geen 'vlucht' pogingen meer door je daar op te storten. Neem de tijd. Het is iets wat in de loop van vele maanden (misschien wel jaren) aan het opbouwen geweest is, dat raak je (helaas) niet in een paar dagen kwijt. Push jezelf niet maar probeer te genieten van de kleine dingen en heel langzaam zal het wel weer beter gaan. Het is net als de grote schoonmaak, je moet vaak veel rotzooi maken en dingen verplaatsen voor het eindelijk schoner/opgeruimder wordt. Balen dat je meisje zo lang weg gaat maar geeft jou aan de andere kant wel even de tijd om je de eerste dagen niet in te hoeven houden. Probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen en laat die waterlanders lekker stromen wanneer ze zich aandienen. Sterkte meid, er staan je nog heel veel mooie dingen te wachten, dat voel ik gewoon!
Das lief van je meis, ben geroerd. Tranen stromen idd om een scheet en 3 knikkers, lucht nog niet op, komt wel! Heb iig genoeg steun!
@Boud: fijn dat je snel mocht starten met spuiten. Jammer dat die afspraak wat onhandig was gepland en dat je eigenlijk al een 'shot' had moeten hebben. Maar voor jou dus weer een spannende tijd met follikelmetingen en alle stress die er weer mee gemoeid is. Van de melk had ik nog niet eerder gehoord, maar klinkt logisch. Ik drink het zelf helaas te weinig, dus voor mij ook reden om meer melk te drinken. Nou, we gaan het allemaal weer met je meemaken de komende weken. Is het nog gelukt een afspraak te maken? Wij hebben ook zo'n ferti-poli die een half uur per dag tel.spreekuur heeft. Laatst had ik ook veel moeite gedaan om net even ongestoord naar de fertipoli te bellen in dat half uur en toen werd er niet opgenomen. Erg handig! @Mams: ik had op fb alles al gelezen. Neem de tijd om alle emoties even te laten gaan. Het is precies wat Boud zegt. Je moet eerst meer rotzooi maken, voordat het opgeruimd raakt... Knuffel en sterkte. We hebben vandaag weer een hele toer afgelegd naar DD voor de uitgangsecho. Ik had hem toch maar laten doorgaan, ondanks dat de hele planning anders loopt. Zo heb ik nu pas mijn eisprong (exact een week later dus dan de bedoeling was). We waren er om half 12 (hadden een afspraak om 12 uur). Maar om 1 uur werd ik pas naar binnen geroepen. Maar toen ik in het echo hokje was, was ik er nog niet, want de arts zat nog geruime tijd aan de telefoon. Uiteindelijk was hij er. Ik had hem gezegd dat mijn cyclus in de war was geweest, mar hij zei alleen maar dat dat soort dingen niet te plannen zijn. Hij deed er niet moeilijk over. Op de echo zag alles er normaal uit en in ieder geval geen gekke dingen die mijn onregelmatige cyclus konden verklaren. Ik mag dus gaan starten volgende cyclus. Heb de recepten al meegekregen. Als ik ongesteld word moet ik bellen om de afspraak te maken. Ik had nog een afspraak staan op 10 mei, maar die wilde hij toch maar door laten gaan. Het worden dus de nodige kilometers de komende weken. Daarna kreeg ik nog uitleg van de verpleegkundige over de neusspray en menopur. Echt een schat van een vrouw. Ze ging speciaal twee koekjes voor ons zoontje halen en dacht mee over leuke uitstapjes in DD voor als we een volgende keer daar zouden zijn. Ook ging ze nog speciaal een adresje van een hotel halen voor het geval we een keer wilden gaan overnachten. Echt heel aardig. Om 2 uur (de kliniek was inmiddels helemaal verlaten) gingen we weg. Op de terugweg hadden we wel wat files en waren pas om 4 uur thuis. Dat belooft nog wat. Verder gelijk doorgegaan naar mijn schoonmaakbaantje voor de allerlaatste keer. Was toch even emotioneel. Maar het hoofdstuk is nu dicht. Nu lekker bankhangen en waarschijnlijk op tijd naar bed, ben total loss. Mijn overbuurvrouw had me vorige week gevraagd of ik vandaag op haar twee kinderen kon passen. Ze kwam met een brief van de school en ze zei dat ze geheel ongevraagd ingedeeld was als helper voor bij de koningsspelen van haar zoon's school en ze snapte niet hoe dit kon, want ze had zich helemaal niet opgegeven. Omdat ik dus naar het zkh moest vandaag, kon ik dus niet oppassen. Maar vandaag las ik op haar fb dat ze zich 'braaf als hulpouder had aangemeld' voor de koningsspelen en ze een groepje kinderen had toegewezen gekregen waar ze niet zo blij mee was. Ondanks dat het om een kleinigheidje gaat, moet ik zeggen dat ik het toch erg lullig vond om te lezen. Ze stond dus hier in mijn huis glashard in mijn gezicht een lulverhaal op te hangen. Als ze gewoon had gezegd dat ze heel graag daar heen wilde, maar geen oppas voor haar kinderen had, dan was het ook prima geweest. Ik had dan nog steeds niet gekund omdat ik naar het zkh moest, maar ik had er niet zo'n rare bijsmaak van gehad, als ik nu heb. Bah!:x
Mees toch fijn dat er geen rare dingen op de echo te zien waren en prettig dat de hele zaak niet meteen heel erg verschuift. Gewoon de komende cyclus starten dus. Lief dat die verpleegster zo mee dacht met jullie. Laatste keer naar je baantje lijkt me inderdaad een raar idee. Maar bekijk het maar van de andere kant. Je hebt het nu bij de volgende poging wel wat rustiger. Das ook wel weer fijn. Wat een raar verhaal van je buurvrouw. Zou ze bang zijn geweest dat je anders niet zou kunnen oppassen omdat ze op het laatste moment aan kwam met haar vraag. Kan me voorstellen dat je er een raar gevoel aan overhoudt. Ik zou zo iemand een volgende keer niet weer vertrouwen maar altijd denken of het wel klopt wat ze zegt. Jammer hoor.
@Boud: ja, moet even door de emoties van mijn baantje heen, maar aan de andere kant verlang ik ook wel naar wat rust. Waar mijn moeder en ik het meeste moeite mee hadden is de bewoners, die zo aan ons gewend zijn en zo gewend zijn dat we er altijd zijn. Zo zei een bewoonster, die altijd een sigaretje van mijn moeder krijgt standaard: 'tot maandag'. We hebben er maar niets van gezegd dat we er maandag niet meer zouden zijn, maar mijn moeder en ik schoten allebei vol. We hebben in ieder geval afgesproken dat we nog af en toe naar activiteiten gaan, zodat we de bewoners zo af en toe toch nog kunnen zien. En ja, die buurvrouw. Ik denk ook dat ze het wat indrukwekkender wilde brengen in de hoop dat ik dan uit medelijden zou oppassen. Maar ze heeft inderdaad nu wel bereikt dat ik me de volgende keren helemaal achter mijn oren krab als ze weer wat vraagt.
@Boud: nog steeds vergeten te vragen. Hoe is het nu met je neefje? Ben je nog langs geweest om te zien hoe het met hem ging?
Mees ik ben inderdaad nog wel langs geweest. Lief dat je er naar vraagt. Hij heeft een behoorlijke hersenschudding maar alles 'doet' het verder nog. Hij draagt uit zichzelf zowel buiten als binnen een zonnebrilletje omdat hij last heeft van het licht en klaagt nu nog af en toe over hoofdpijn, maar met paracetamol is dit redelijk onder controle. Hij moet het wel de komende 6 weken nog rustig aan doen maar al met al is het toch wel redelijk goed afgelopen allemaal. Had veel erger kunnen zijn. Ik hoop dat het nog gaat lukken om deze vakantie een dagje op hem te passen maar dat hangt een beetje van mijn zus af. (Is een ingewikkeld verhaal die zus van mij)
@Boud: fijn dat het meegevallen is, maar dus toch een flinke hersenschudding. Ja, dan mag je inderdaad nog blij zijn dat hij het 'maar' met een hersenschudding eraf gebracht heeft. Ik weet dat de verhouding met je zus wat gecompliceerd is, maar hoop toch dat je binnenkort toch een keer op kunt passen. Is jouw leerlinge overigens nog wel mee op kamp geweest, dat was ook nog even spannend? Ik zit inmiddels weer klaar voor de peutergym. Had mijn wekker een uur te vroeg gezet en bedacht me dat ik toch nog een uur langer kon blijven liggen. Alleen werkt dat niet omdat je dan heel geforceerd blijft liggen. Zo van. Ik mag nu nog even slapen, maar mag me ook weer niet verslapen. Gevolg, dus barstende koppijn. Heb mijn enorme vitamine-shot weer naar binnen gewerkt. Een maaltijd op zich. Was afgelopen week naar de acupunctuur geweest en die had me ook nog eens een waslijst meegegeven, waaronder bepaalde chinese kruiden capsules. Die moest ik 2x2 per dag slikken. Maar gisteren had ze gebeld dat ze zich vergist had en ik er 3 x 4 per dag moest slikken. Wel ja, ik had nog niet genoeg te slikken per dag. Maar goed, alles zit er weer in. Nu alleen de paracetamol nog. M'n zoontje is ook op tijd wakker, al zit hij nog in de ontkenningsfase en zegt hij steeds dat hij niet naar de peutergym wil. Op de een of andere manier heeft hij er zo'n weerstand tegen. Terwijl als hij er is, hij het toch wel leuk vindt (maar dat niet te veel wil laten blijken). Ons plan is hem uiteindelijk 2 of 3 ochtenden naar de peuterspeelzaal te laten gaan en als dat zo is, dan kan de peutergym er misschien wel van af. Maar tot die tijd, zijn moeder en zoon op de zaterdagochtend tot elkaar veroordeeld.
Goedemorgen Vanmorgen weer een heel gedoe gehad met de fostimon. Dt spuiten alleen is al een verhaal apart, tjonge jonge! Drie eenheden van 75 verknoeit verdorie:x. De vorige keer zat dat gewoon per eenheid van 75 in een ampul en moest ik dat zelf mengen, afijn een heel gedoe maar te doen. Ik had nog voor twee keer spuiten over van poging twee dus vandaag voor het eerst de nieuwe lading aangesproken. Nu heb ik deze keer van de apotheek heel grote dozen gekregen met wel gewoon 'maar' 75 eenheden per doos. Wat blijkt zit er een voor gevulde spuit met 'meng' vloeistof in. Dat moet je dan zelf nog in de ampul met fostimon spuiten en weer opzuigen en dat dan drie keer (in mijn geval) Principe dus hetzelfde alleen je hoeft de mengvloeistof niet meer eerst op te zuigen want die zit al in de spuit. Het zijn echter heel rare spuiten waar het in zit, zo bleek vanmorgen, dus dat moest ook wel fout gaan. En ja hoor. Ik had drie ampullen gemengd in de spuit zitten, pak een alcohol doekje om de plek waar ik wil spuiten even schoon te maken valt de zuiger me zo uit de spuit. Alle vloeistof eruit!:x Weg drie ampullen fostimon!:x Grr, gelukkig had ik dus van de vorige keer nog twee extra en heb ik, als het goed is dus wat over, maar dit is zo wel een dure grap aan het worden zeg! Omdat het zh me ook een recept gegeven had voor 12 spuiten met meng en prik naalden (die ik nu niet nodig zou hoeven hebben omdat dit allemaal in het fostimon doosje zit deze keer) heb ik toen maar een gewone spuit gepakt. Van de vorige poging heb ik nog heel wat ampullen mengspul over omdat ik per keer drie fostimon moet gebruiken maar dat op een ampul meng. Anders heb je zo'n grote plens die je naar binnen moet prikken. Dus nog veel mengvloeistof over. Ik gebruik dus gewoon maar die ampullen van de vorige keer voor de rest. Wat een gedoe zeg, maar wat was ik vanmorgen blij dat die ampullen toch nog bewaard had. Nu red ik me wel op de 'oude' manier. Stompzinnig gebeuren dat zo'n zuiger er zo maar uit kan glijden. Volgens mij hoort dat helemaal niet te kunnen maar bij de twee overige spuiten toen ook even 'gecheckt' en ja hoor, zodra er een beetje te veel lucht in de spuit zit, wordt de zuiger er zo aan de achterkant uitgedrukt. WAARDELOOS spul dus! Maar goed, dat weten we dan weer. Mees de leerling die vlak voor het kamp gevallen was, is gelukkig gewoon mee geweest.Ze klaagt wel over rugpijn dus 4x p/d een behoorlijke stoot paracetamol erin op dokters voorschrift maar dat was geen probleem. We hebben zoveel leerlingen met medicatie dat we daar tijdens het kamp altijd een aparte kast voor in moeten ruimen. Dit kon er dus ook nog wel bij Nog op tijd bij de peutergym gekomen? Hopelijk zakt de hoofdpijn wat af zodat je daar niet de rest van de dag mee rond hoeft te lopen.
@Boud: jemig, wat een gedoe met die spuit, zeg. En wat een geluk dat je hetzelfde medicijn hebt (en nog een restje had liggen). Ik heb gisteren ook uitleg gekregen over menopur en moet zeggen dat ik daar ook wel even lichtelijk buikpijn van kreeg. Vergeleken met de handige Puregon-pen is de menopur een heel geknutsel. Overigens had ik nog een vraagje. Gisteren zei de verpleegkundige dat je menopur om de 10 uur moest spuiten. Maar ik ging ervan uit dat dat het bijv. 8 uur 's morgens en dan 8 uur 's avonds zou zijn, dus om de 12 uur. Leek mij logischer. Weet jij hoe dat zit? Ik moet er 10 mei nog heen, dus kan het voor de zekerheid nog even navragen. Ik moet de aankomende poging 450 IE per dag (2 x 225 Menopur) spuiten, dus zal ook een hele tas vol meekrijgen van de apotheek. Ik begreep wel dat het niet in de koelkast hoefde, dus het scheelt weer een groentela in de koelkast. Als 'platlegger' heb ik een neusspray ipv de Decapeptyl. Omdat ik een laag amh heb, mag ik geen Decap gebruiken omdat dat de boel te plat legt. Dus het scheelt weer een spuit en blauwe plek per dag minder. Maar op zich 3 keer per dag neusspray lijkt me ook geen aantrekkelijk vooruitzicht. Maar wat moet, dat moet. Ik was inderdaad op tijd op de peutergym. Mijn hoofdpijn is nu afgezakt tot een dof gevoel in mijn kop. De paracatemol was ik in de haast vergeten vanmorgen, maar zal ik zo alsnog even innemen. Mijn zoontje heeft zich weer redelijk vermaakt op de peutergym, maar zijn grote liefde zal niet worden. Maar we hebben het weer gehad.
Over de Menopur zou ik toch even navragen. Ik heb dat inderdaad gebruikt bij de iui maar dat is voor mijn gevoel al zo lang geleden dat ik dat niet meer allemaal precies weet. Gek eigenlijk dat je dingen die je een tijdje zo totaal in beslag nemen ook zo snel weer vergeet. Ik hoefde het maar een keer per dag te spuiten (geloof ik) en dus niet om de tien uur. Wel moest het dagelijks om ongeveer dezelfde tijd. dus iedere keer tussen 8 en 10 uur zeg maar. zoiets. Maar ze deden er toen niet al te spastisch over. Die collega van mij die (inmiddels ook ) ICSI doet was voor haar IUI bij een ander zh dan ik. Zij moest wel op een vast tijdstip spuiten. Het is dus ook maar net wat het beleid van het zh is denk ik. Maar vraag het na en houd je maar gewoon aan wat DD je adviseert. Het kan ook anders zijn door dat je er andere medicatie bij hebt dat het daarom verschil maakt. Menopur hoeft inderdaad niet in de koelkast. Scheelt weer gelukkig dan is het ook niet zo koud wanneer je het moet spuiten. Jammer dat je zoontje niet volop lijkt te genieten van de gym. Waarom doen jullie hem naar gym trouwens? Is dat voor de contacten met leeftijdgenootjes of is hij motorisch wat onhandig. In het eerste geval zou je misschien ook nog wat anders kunnen verzinnen zoals muziek op schoot of zo. Heeft mijn zus met mijn neefje gedaan. Ik ben een keer mee geweest, was hartstikke geinig. Allemaal peuters die 'iets' gaan doen op en met muziek.
@Boud: ik zal het zeker even navragen over die Menopur als ik er weer ben. Dit was een Duitse vrouw die NL sprak, dus misschien dat ze het per ongeluk verkeerd zei. Ik heb zelf ook altijd een keer per dag moeten spuiten, maar in DD doen ze het dus 2 x en dus ook voor mij de dubbele dosis. Heb altijd 225 IE Puregon gespoten en nu dus 450 IE Menopur. Ben dus wel heel benieuwd welke bijwerkingen ik allemaal ga krijgen, want het is al weer eventjes geleden (vorig jaar oktober) dat ik mijn laatste poging had. We zijn destijds met de peutergym begonnen omdat het ons belangrijk (en leuk) leek dat hij contacten had met andere kinderen. Motorisch is hij heel goed ontwikkeld, maar het goede van peutergym is ook dat door de verschillende opstellingen van de toestellen een kind ook meer zelfvertrouwen krijgt (dat is voor mijn zoontje nog wel een 'dingetje'). Zo hebben ze een bank die dan steeds smaller wordt, waar ze over heen moeten lopen, of een 'wiebelbrug' waar ze vanaf moeten springen. En daarnaast ook liedjes in de kring, lekker rennen of gooien met ballen. Op zich heeft hij er voorafgaand altijd een enorme weerstand tegen en gaat hij mokkend mee, maar als hij er eenmaal is, vindt hij het stiekem toch wel leuk. De ouders moeten ook zoveel mogelijk meedoen, dus het is ook weer een extra 'moeder-kind' momentje voor mij. Dus we willen toch nog even doorzetten. Het is voor hem ook goed naar 'iemand anders' te luisteren voor als hij straks naar de kleuterschool gaat. Het kind op schoot zingen zouden ze hier in de buurt ook hebben, maar toen we ons wilden aanmelden ging het niet door omdat er te weinig belangstelling was.
@Boud: vroeg me af of je nu zonder kleerscheuren je Fostimon hebt kunnen prepareren? Wij hadden vandaag al internet af zitten struinen of er nog ergens iets leuks te doen was. Mijn man vond bij toeval een buiten speeltuin met kinderboerderij en alles op een klein half uurtje rijden. Ons zoontje heeft heerlijk gespeeld en moeders heeft heerlijk in het zonnetje toe zitten kijken (en foto's maken natuurlijk). Morgen weer werken, gelukkig een kort weekje. Hoef deze week alleen maar maandag en woensdag te werken. Ideaal dus!
Mees ja hoor, ik doe het gewoon met de aparte spuiten en de mengvloeistof die ik nog over had van de vorige keer. Van beide heb ik volgens mij genoeg tot aan de punctie die ik ergens volgende week maandag of dinsdag verwacht. Ik heb Fostimon gekregen voor 10 dagen spuiten dus dat zou dan tot en met zaterdag zijn. dan zondag (gok ik) pregnyl en 36 uur later de punctie. Natuurlijk kan ik er een dag naast zitten maar heel veel meer zal het vast niet schelen. Ik houd er dus maar rekening mee dat ik woensdag hoor dat ik vrijdag terug moet komen en dan misschien nog een keer in het volgende weekend. Maar dat horen we in de loop van komende week wel. Ben in ieder geval heel blij dat het voor mij nu gunstig in de vakantie valt. Nu nog afwachten wat de opbrengst zal zijn. Ik drink sloten melk dus daar kan het niet aan liggen.... Wat was het weer zalig zonnig weer vandaag hè. Ik heb ook heerlijk buiten gezeten. Leuk dat er een speeltuin/kinderboerderij in 'de buurt' was voor je zoontje.
@Boud: fijn dat alles goed gaat vallen in de meivakantie. Dat is al weer een geruststelling minder. Wanneer heb je nu de eerste follikelmeting? Mijn man heeft vanmorgen voor de zoveelste keer naar de verzekering gebeld. Ik ben overgestapt naar PNO omdat die ook een 4e poging vergoeden. Ik denk dat ze wat geschrokken zijn van de enorme hoos aan nieuwe aanmeldingen voor ivf e.d., want ze hebben een achterstand met de aanvragen beantwoorden. Het is voor mij de derde poging, dus heb er in principe gewoon recht op dat die vergoed wordt, maar omdat het in het buitenland plaatsvindt, moest ik een aanvraag voor behandeling buitenland indienen. Tot die toestemming er is, kan ik dus ook geen rekeningen declareren. En in DD hebben ze weliswaar een lange wachttijd voordat je op intake kan, maar op de financiële administratie is er blijkbaar geen achterstand, want een paar dagen na je bezoek daar heb je de rekening al op de deurmat . Het zijn nog geen schokkende bedragen, maar het loopt wel lekker op. 10 mei moeten we er al weer heen en dan ga ik ook al onderhand beginnen en moet ik dus wel duidelijkheid hebben, zeker ook omdat ik dan mijn medicijnen moet gaan halen bij de apotheek. Mijn man heeft dus vanmorgen nogmaals gebeld en ze gingen hun best doen volgende week uitsluitsel te geven.
Goedemorgen Mees ik 'mag' woensdag naar het zh voor de eerste fm. Ben heel benieuwd of er wat, en zo ja, hoeveel er dan te zien zal zijn. Verder gaat het hier prima. Ben wel al bont en blauw van het vele prikken en dat komt niet alleen vanwege mijn onproffesionele gepruts want waar ze me afgelopen donderdag bloed geprikt hebben in het zh, zit met toch een gigantische bloeduitstorting. Ik ben gewoon blij dat we met dit weer zonder al te veel op te vallen nog lange mouwen aan kunnen want ik schaam me dood! Ik heb 'm voor de aardigheid even opgemeten. Een blauwe plek op mijn arm van 6,5 bij 4,5 cm in alle kleuren van de regenboog. Werkelijk heel kunstzinnig, not. Wat een gedoe met die verzekering. Ik snap best dat, wanneer er een hausse aan aanmeldingen is, er wat achterstand op kan lopen maar je moest toch echt begin dit jaar al overstappen. We zijn onderhand bij de 5e maand aanbeland. Wat hebben die lui het afgelopen half jaar gedaan? Ik zou geen bedragen gaan voorschieten hoor want voor je het dan eindelijk een keer terug hebt ben je weer een half jaar verder. Gewoon doorsturen naar de verzekering en wanneer zij dan te laat betalen ligt de schuld bij hen. (Of denk ik nu te simpel, heb ook totaal geen verstand van dit soort dingen) 10 mei is al aan het eind van volgende week, gaat ineens best snel dan hè. Ik hoop zo dat we deze keer allebei de jackpot mogen krijgen, en dan heb ik het niet over een loterij. Al is zwanger worden wel net zoiets geloof ik...
@Boud: helaas moeten we de facturen zelf eerst aan DD betalen (waaronder ook straks de factuur voor de ivf). We hebben in DD een contractje moeten ondertekenen waar in een van de punten was (simpel samengevat) dat het gedoe met de verzekeringen je eigen probleem is en zij hier geen partij in zijn. Dus met andere woorden. Wij willen gewoon ons geld hebben en hoe jij het met de verzekering regelt is jouw probleem. Ik heb al een rekening voor bloedprikken à 125 euro betaald, 65 euro voor de intake en dan komt de echo van vorige week er nog bij. In Duitsland moet je op de punctiedag ook nog eens een heel riedeltje bloed laten prikken. Bij iedere punctie worden zowel de man als de vrouw weer op HIV e.d. geprikt. En dat geintje kost ook al 175 euro. Tel daar nog eens de ivf zelf bij op en evt. nog wat extra 'keuzepakketten' zoals assisted hatching of wat dan ook. Dan loopt het aardig in de papieren. Het verbaast mij ook dat ze nog steeds achterstanden hebben. In het begin van het jaar hadden ze vooral last van mensen aan de telefoon die nergens van wisten en steeds andere antwoorden gaven. Maar ik moet zeggen dat dat er nu wel vanaf is en ze je wel goed te woord staan. Oefening baart kunst, zullen we maar zeggen. En wat hebben ze jou enorm toegetakeld, zeg! Ik ben over het algemeen redelijk goed aan te prikken, maar zelfs dan ontkom ik soms niet aan een miniscuul blauw plekje, maar dit bij jou is wel heel heftig. Over ruim 2 weken mag ik me, als mijn lijf nu wel eens meewerkt, ook weer blauw prikken. De eerste poging had ik zo lang door moeten spuiten dat mijn buik op het laatst meer weg had van een gespikkeld panter vel. De afspraak van de jackpot voor ons allebei deze keer wil ik graag met je maken! Vindt dat we onderhand die jackpot wel een keer verdiend hebben, hoor! Dus laten we hopen dat voor ons allebei 3 x echt scheepsrecht is.