@mees, hopelijk komt het goed met de verzekering! scheelt een hoop geld denk ik. wel erg spannend komende tijd zeg, ik duim al hard voor je. @boud, ook voor jou uiteraard! moge het mooie en vele follikels zijn hier alles prima! kleine man doet het super en krijgt aardig een eigen willetje...... slapen 's avonds doen we niet meer meteen na het in bed leggen, maar soms 1 1/2 uur later.... sinds een paar dagen doet hij dat. we gingen er tot nu toe telkens heen om hem weer onder de deken te leggen, maar dat gaan we nu niet doen. als hij slaapt gaan we er wel heen en leggen hem onder de deken. of als hij huilt, dan gaan we er uiteraard wel even heen. ben benieuwd hoe laat meneer vandaag slaapt.
@Justme: lastig dat de kleine man andere plannen heeft 's avonds ipv slapen. Ons zoontje heeft het ook wel een tijd gehad, maar die kakelde dan nog zeker een uur door, voordat hij in slaap viel. Wel begon hij te huilen als hij ons beneden hoorde, dus dat betekende niet meer naar de wc gaan als hij net op bed lag of te luidruchtig in de keuken rommelen, want anders was het drama en moesten we hem eruit halen. Hoop dat jullie snel de nieuwe 'gebruiksaanwijzing' gevonden hebben of dat het hopelijk even een fase is. Ons zoontje leggen we nu op bed en die is volgens mij gelijk vertrokken (en we kunnen dus ook weer naar de wc als hij op bed ligt). Ik had vanavond geprobeerd een hotelletje te boeken in Dusseldorf. Mijn man aarzelde eerst nog ivm parkeren bij het hotel, maar toen hij hoorde van een privé parkeerplaats was hij om. Toen ik wilde boeken, bleek je alleen met credit card te kunnen boeken, en die hebben we niet. Toen via de rechtstreekse site van het hotel. Alles ingevuld, kreeg ik steeds een foutmelding dat ik een foutief formulier had. Terwijl je maar een formulier kon invullen. Dat ging hem dus ook niet worden. Nu dus maar een mailtje gestuurd naar het hotel met alle gegevens (en de vermelding dat boeken via de site niet lukte). Ben benieuwd of dat nu gaat lukken.
Fijne koninginnedag cq kroningsdag allemaal! Just lastig wanneer het slaapritme ineens lijkt te veranderen. Even weer de 'gebruiksaanwijzing' zien te vinden. Mees ik hoop dat het nog gaat lukken om dat hotelletje te boeken. Raar dat het via het internet niet goed kan. Bespreken moet toch niet zo moeilijk zijn om via het internet te regelen maar kennelijk heeft dit hotel dat niet helemaal goed begrepen.
Iedereen ook fijne koningsdag (of mag het nog Koninginnedag genoemd worden). @Boud: ja, je zou denken dat met zoveel manier om te boeken tegenwoordig, het toch makkelijk zou moeten zijn een hotel te boeken. Maar dat kan soms nog tegenvallen, zo blijkt. Heb nog geen reactie gehad van het hotel. Dus ik denk dat mijn man vandaag maar even moet bellen. Omdat we met 3 personen zijn 'adviseert' de site ons een 4 persoonskamer. Voor ons is dat helemaal niet nodig en onnodig duur, want ons zoontje slaapt altijd tussen ons in als we in een hotel zijn of op vakantie. Dus ik had ook de vraag gesteld of we een tweepersoonskamer konden krijgen, omdat ons zoontje toch tussen ons in ligt.
iedereen fijne dag vandaag, het weer werkt gelukkig mee! @mees, nog gelukt met het hotel? kleine man is tegen 9 uur in slaap gevallen, we zijn er niet meer bij geweest en hij heeft ook niet gehuild. nou ja, dan maar zo! toen wij naar bed gingen heb ik hem weer onder de dekens gelegd en vanochtend na 7 uur werd hij weer wakker. prima dus. hij slaapt nu lekker en we zullen zien of hij vanmiddag ook nog wil slapen. gaan lekker de vrijmarkt op!
Hoihoi Hier net weer terug uit het zh. Liep natuurlijk weer drie kwartier uit maar dat is niet anders. Het zag er allemaal goed uit. Links waren wel 10 follikels te zien! Dat waren zowel groten als kleintjes dus afwachten hoeveel daarvan ook echt door gaan groeien. Rechts heeft kennelijk een bepaald contract afgelsoten waar ik niets van weet want daar zaten er weer drie. Dat is sinds de start van de ivf steeds vaste prik. Heel apart. Ik heb daarna ook nog een hele tijd bij de apotheek gezeten omdat ik na mijn verhaal over de misser met de Fostimonspuit een recept voor wat extra ampullen heb gekregen. Bij de apotheek mijn verhaal gedaan over de voor gevulde spuit en dat ik daar geen fan van ben. Heb nu gewone ampullen mee gekregen.Ik heb nu, volgens het zh, tot en met maandag Fostimon. We gaan het zien of ik die ook allemaal zal moeten gebruiken. Vrijdag weer heen voor een vervolg FM. Dan misschien meer nieuws. Nu lekker de tuin in om te genieten van die heerlijke zon! Fijne dag allemaal!
@Boud: mooie score, hoor! Raar dat een eierstok niet echt mee wil doen. Ik zou het contract om niet mee te willen werken, maar eens snel opzeggen! Betekent het dat ze er nu vanuit gaan dat je maandag de pregnyl gaat zetten? Spannend, weer....!! Nu lekker in de zon inderdaad. Ivm mijn werk kan ik helaas niet genoeg van het zonnetje genieten, maar heb tussen de middag wel lekker buiten zitten eten.
Mees ik weet nog niet wanneer de pregnyl moet. Ik denk zelf nog steeds dat de punctie maandag of uiterlijk dinsdag zal zijn. Ik moet vrijdag al weer heen dus wie weet hoor ik dan meer. Maar het kan best zijn dat ze me vrijdag vertellen dat ik zondag nog een keer moet komen. Ik hoor het wel. Er staat nu lekker geen druk op dat ik zo lang mogelijk van te voren vrij moet zien te regelen dus ik laat het allemaal heel relaxed over me heen komen. Ook wel eens prettig voor de verandering. Verantwoordelijkheidsgevoel hebben is allemaal prima maar kan ook behoorlijk lastig zijn wanneer je in de mmm zit. Fijn dat je toch buiten hebt kunnen lunchen en zo toch iets van zon mee hebt kunnen pakken.
Hallo meiden, ik lees en leef nog steeds met jullie mee hoor. Maar merk wel dat ik gewoon een stuk minder eraan toe kom nu met 2 kids. Met alleen de oudste was het een stuk makkelijker en nu helemaal het landwerk weer begonnen is. Manlief werkt weer dagen van 7.30-22.00 op dit moment en ben blij dat ik 's avonds lekker even spelletje kan spelen of haken als beide jongens op bed liggen, heb voor de rest de puf er wel uit dan. Trouwens, kleine man doet mee met baby van de maand! Ben benieuwd.
@boud, mooie score hoor! hopelijk groeien ze allemaal lekker door! hier nog geen ritme met kleine man. gister was het weer mis..... flink huilen en bij mij op de arm viel meneer wel in slaap. nou ja, dat dan maar gedaan, 1e poging mislukte (te snel weer in bed gelegd) en daarna wat langer gewacht. toen ging het goed, tot een uur later..... weer gillen. weer even bij ons, weer in bed gelegd en na een kort huiltje sliep hij door. maar ja, dan lig je toch met 1 oor te luisteren bij het slapen he.... dus was blij dat ik tijdens zijn ochtend slaapje ook weer even kon gaan liggen. meneer ligt nu weer in bedje, nog wakker maar lekker te keuvelen. heb goede hoop dat hij straks lekker in slaap valt. verder wel lekker dagje gehad! fijn op de fiets geweest en lekker aan het shoppen geweest.
@Justme: balen dat het nog niet gelukt is, kleine uk in een ritme te krijgen. Is dat huilen nu weer van die nachtangst, die hij had? Of heeft hij daar geen last meer van. Gelukkig kon je zelf ook nog even bijtanken. Mijn zoontje lag vannacht ook ineens heel zachtjes te huilen in bed. Zo te horen was hij aan het dromen. Hij is uiteindelijk gewoon doorgeslapen, maar vraag me dan wel af wat hij dan aan het dromen is dat hij ervan moet huilen in zijn slaap. @Boud: succes morgen! Hopelijk weet je dan meer. Ik werd vanmorgen ook met een enorm ongesteldheidsgevoel wakker. Nog geen bloed. Morgen zou mijn 'oorspronkelijke' NOD zijn, maar ik ben er helemaal vanuit gegaan omdat mijn eisprong een week later was, dat alles op zou schuiven. Knijp hem nu toch wel, want ik moet op dag 1 met de neusspray beginnen en die heb ik dus niet. Ik was van plan vandaag, op mijn vrije dag naar de apotheek te gaan en alles in te leveren. Maar ik word nu toch wel onrustig, want als het doorzet, dan moet ik vandaag al beginnen. Net dus toch maar de apotheek gebeld, maar ze hebben het dus niet op voorraad. Als ze het nu bestellen is het er morgen. Ze wilde evt., nog wel rondbellen naar andere apotheken in de buurt, maar ze schatte de kans klein in, omdat het geen normaal middel is wat ze standaard op voorraad hebben. Durf nu dus ook eigenlijk niet naar de wc.
Mees je kunt ook naar een zh apotheek gaan. Grote kans dat het daar wel op voorraad is. Ik zou wel van te voren even bellen. Omdat het door een Duits behandelteam is voorgeschreven, is het in NL misschien minder gangbaar. Maar als je het op zo'n manier vandaag toch nog kunt krijgen is dat beter dan de hele dag in de rats te zitten en uiteindelijk balen omdat je lijf misschien weer een of ander onverwachte 'grap' met je uithaalt. Mijn ervaring is dat zh apotheken de dingen doorgaans wel op voorraad hebben. Ik hoop dat het gaat lukken om de spray op tijd in huis te hebben. Ik zal duimen dat je ongi nog wat op zich zal laten wachten zodat je wat meer tijd hebt.
@Boud: ik zat er ook al aan te denken om naar zo'n apotheek te gaan of te bellen. Ik ken iemand die bij zo'n zkh apotheek werkt en heb haar even een mailtje gestuurd of zij weet of ik dat evt. daar kan verkrijgen. Ga zo ook nog even naar de apotheek om in ieder geval het recept in te dienen, zodat ik ook de menopur maar vast in huis heb. Wat een gedoe weer op mijn vrije dag. Overigens nog geen rood gezien, dus ieder toiletbezoek zonder rood is weer meegenomen. DD hanteert overigens de norm dat als je ongesteld wordt voor 23 uur dat dat als dag 1 geldt, maar het moet dan echt wel rood zijn (en niet die aanloop bruin-/roodverlies die je wel eens ervoor kunt hebben). Meestal begint het bij mij wel met een aanloop, dus hopelijk heb ik dan nog wat extra tijd als het weer zo gaat als anders.
Mees, als je je recept bij een apotheek inlevert kun je bij een andere apotheek niets meer ophalen hè! Wacht dus nog even het antwoord op de mail af of het op voorraad is. Anders zul je zien en beleven dat je ergens wat op zou kunnen halen maar dat je net je recept afgeleverd hebt bij een ander, sta je nog met lege handen. Dag 1 is volgens mijn zh ook de dag waarop je echt helder rood bloed verliest. De tijdstippen varrierenper behandelaar nogal. Bij het iui team hadden ze zoiets van, kijk wat je redelijk vindt. Als het om 10 uur 's avonds begint en het is meteen heel heftig mag je dat rustig als dag 1 noteren. Begint het om bijv. 8 uur 's avonds en is het weliswaar rood maar erg miniem dan tel je pas de volgende dag als dag 1. Heel erg interessant vinden ze het tijdstip geloof ik niet. Volgens mij zien ze dag 1 en dag 2 min of meer als gelijke dagen en alles wat daarna komt is bijzaak. Ik weet wèl dat vanaf dag 5 je eigen cyclus al weer zo ver gevorderd is dat er niet meer in 'gerommeld' zou moeten worden. Ik duim nog even voor je door dat het vandaag in ieder geval nog even rustig blijft bij jou
@Boud: heb het net bij 'mijn eigen' apotheek ingeleverd. Ik had nu de apotheker zelf en hij wist niet dat ik vanmorgen ook gebeld had, maar het was lunchpauze en zou vanmiddag even mensen er achteraan laten bellen. Ik heb ook antwoord gehad van iemand van het forum die ik ken en in de buurt woont. Zij werkt bij een zkh apotheek en had even navraag gedaan, maar die hadden het ook niet. Heb ook maar vast de recepten voor de menopur ingediend, nu dan toch voor de zekerheid maar alles in huis. Heb nu in ieder geval goede hoop dat ik het redelijk tot morgen kan rekken en dan zou de apotheek het zeker in huis moeten hebben. Hoe voel jij je verder? Heb je veel last van je buik en evt. bijwerkingen? @Jeetje: zag dat je al voorbereidingen aan het treffen was voor jullie reis naar NL. Geef je nog een paar data door waarop jij zou kunnen. Zou mooi zijn als we weer een clubje bij elkaar kunnen verzamelen voor een gezellige date!
De apotheek heeft net gebeld en het lukt hun niet meer vandaag ergens de neusspray te krijgen. Ze gaan het nu bestellen en dan kan ik het morgenvroeg ophalen. Dus hopelijk blijven de rode duivels nog eventjes weg (het liefst natuurlijk nog 9 maanden lang).
Hoi meiden, We gaan inderdaad al bijna naar NL! Vandaag paspoort wezen aanvragen voor M. en dat was een hele reis met haar in de draagdoek (voor het eerst!) maar we hebben het gered. Ze heeft de hele weg geslapen en is alleen op het consulaat even wakker geweest. We moesten met openbaar vervoer vandaar maar in de draagdoek, maar mijn rug vindt het niet zo leuk merk ik Denk dat hij misschien niet helemaal goed zat. We komen dus van 15 mei tot en met 3 juni. Alleen het eerste weekend heb ik al iets afgesproken, maar of dat op zaterdag of zondag wordt weet ik nog niet. Ik heb dus nog heel veel dagen waarop ik kan afspreken, dus het hangt eigenlijk meer van jullie af. Wie zijn er van plan om te komen allemaal en waar zullen we afspreken? @Mees, ik hoop voor je dat de rode duivels wegblijven (en anders zeker tot morgen!) Hier zijn ze trouwens nu echt gearriveerd. Ik dacht al twee keer eerder dat het zo was, maar het bleef toen steeds bij een klein beetje, 1 dag. Nu is het meer en al 2 dagen dus lijkt me dat dit het toch echt is. Heb het niet gemist! @Boud: heel veel succes!! @Just: Hopelijk slaapt de kleine man snel weer als een roosje. Hier alles goed verder. Vorige week bij de kinderarts geweest en M. is alweer bijna 4,5 kilo en 54 cm!! Gelukkig was er niks aan de hand met haar hoofdje, de fontanel was nog gewoon open. Maar hij raadde wel aan om haar vaker mee naar buiten te nemen in het zonnetje. Dus dat probeer ik nu toch echt wel iedere dag te doen. Het begint hier al goed warm te worden, dus we gaan vooral 's morgens of eind van de dag. Nou, fijne avond en tot snel weer!
@jeetje, fijn dat de kleine weer lekker gegroeid was! ik doe mijn best om ook op de meeting te komen met de kleine man, maar ligt er ff aan wat de dag en locatie wordt. mei is voor ons altijd een drukke maand. @mees, hopelijk is de spray er morgen en wordt dit jullie geluksronde! kleine man is al in dromeland!! we hebben hem in zijn slaapzak gelegd zodat hij kris kras in bed in slaap kan vallen. maak me wel klein beetje zorgen of dat warm genoeg is..... heb m toch maar een pyjama er onderaan gedaan. is wel winterslaapzak overigens en het is boven best warm. best kans dat het te warm is....
@Justme: ons zoontje slaapt ook al bijna 3 jaar met alleen een slaapzak. Hij kroop ook continue boven de dekentjes uit, dat we uiteindelijk hem alleen met een slaapzak in bed gelegd hebben. Pyama aan en daaroverheen de slaapzak. Voor de winter hebben we inderdaad een wat dikkere slaapzak, maar ik heb de indruk dat hij altijd wel warm genoeg ligt. @Jeetje: ik wil jou (en de kleine meid) graag zien, dus ik ben voor een date. Omdat we nu waarschijnlijk met meer kleintjes zitten moeten we even kijken wat een handige tijd en locatie is voor de prille moeders van ons clubje.
Hoi Allemaal, Sorry voor de stilte van mijn kant af. Ik heb het erg druk gehad met het werken en als ik thuis ben heb ik echt mijn rust nodig. Dit omdat ik ook chronisch ziek ben. Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat. Vandaag een inwendige echo gehad bij de gyn. alles zag er goed uit gelukkig. Verder zijn er hapjes weggenomen om te kijken of alles goed is bij mij. Voor mijn man komt er een zaadonderzoek binnenkort. Spannend allemaal.