Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Was ik weer even.
    Ziekenhuis heeft net gebeld, mijn hormoonwaardes in mijn bloed waren heel laag.
    Vanavond moet ik dus 450 gaan spuiten i.p.v. 150.
    Dat is 300 meer!

Jolanda ik ben een bammer, ik probeer met een donor zwanger te worden.
    Het zijn niet 18 behandelingen maar 18 pogingen om zwanger te worden. Van die 18 waren er wel al 13 begeleid door clomid en pregnyl, maar deed ik de inseminaties zelf.
    Ik had vanochtend gelukkig wel een hele aardige arts maar doordat zij al niet erg positief en optimistisch was ben ik dat zelf ook niet echt meer.
    Ze zei niet dat er definitief niets meer aan te doen was maar wel dat het moeilijk zou worden en dat ze in het overleg gingen kijken 'hoe nu verder' en wat er nog kan.
    Ik heb zelf de vorige keer ook andere hormonen geopperd, omdat ik met Puregon bij IUI ook al bij een vrij hoge concentratie toch maar 1 follikel had.
    Maar zij blijven volhouden dat ze eigenlijk allemaal op dezelfde manier werken en gezien mijn leeftijd ( bijna 39) de Puregon daar uiteindelijk toch het meest geschikt voor is.
    Na jouw verhaal ga ik voor een evt volgende ronde toch nog maar een keer proberen of ze andere hormonen willen veranderen.
    In ieder geval bedankt voor je steunende woorden, ik ben soms zo blij dat dit forum er is. Dat je op deze manier toch verhalen hoort dat er misschien nog andere dingen mogelijk zijn.

En jullie allemaal bedankt voor jullie lieve woorden, ik heb daar echt heel veel aan.
    Ik voel me nog steeds k*t, heb een enorme koppijn en al mijn positieve gevoelens die ik mezelf de laatste tijd had ingepraat zijn weg. Maar dat ze me toch door laten gaan met die grotere hoeveelheid hormonen geeft me dan een héél klein sprankje hoop.
    Zo van als het definitief een verloren zaak was geweest zouden ze dit niet meer proberen.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: had de hele morgen al bij het zwembad op mijn telefoon zitten kijken voor nieuws en zag toen je k-nieuws voorbij komen. Wist me geen raad om zo snel mogelijk naar huis te gaan, om je een hart onder de riem te steken en je een knuffel te geven.
    Het leek erg op mijn verhaal, ook ik had (terwijl ik meer spoot) maar 2 follikels en ook tegen mij werd gezegd dat dit toch mogelijk wel consequenties had voor het verdere vervolg. Ik ben helemaal overstuur thuisgekomen en dacht dat ik al 'uitbehandeld' was terwijl ik nog niet eens de eerste poging had kunnen afmaken.
    Bij mij was de eerste keer bloedprikken dus ook heel laag (ruim 200). Toen ik daarna kwam, was het bloed al ruim 1600 en de tweede keer ruim 2600. Blijkbaar was ik ook een slow starter en moest het allemaal op gang komen. De een reageert toch beter en sneller. En misschien ben jij wel iemand die een hogere dosis moet spuiten als het ooit nog nodig mocht zijn (dat hoop ik niet omdat ik van harte gun dat je zwanger raakt van deze eerste poging).
    Ben door zelf googlen en hier op het forum er wel achter dat er meerdere wegen naar Rome zijn (en wij geen uitzondering zijn dat wij blijkbaar traag reageren op de medicatie). Ook ik heb voor een evt. volgende keer ook al een heel lijstje met vragen om alternatieven.
    Ik hoop dat de volgende keer er een paar mooie eitjes te zien zijn (het gaat niet altijd om de kwantiteit, maar om de kwaliteit, hè). Een hele dikke knuffel en het gaat goed komen!

3. Maureen

Maureen Niet meer actief

@Xon: Hè meid ik voel met je mee. Wat een klotenieuws. Al die hormonen inclusief bijwerkingen voor 'niets'. Maar wat Jolanda net opschreef geeft toch nog wel weer hoop denk ik. En trouwens wat jij zelf als laatste schrijft al helemaal; dat als het einde verhaal was, ze dat dan toch nu wel zouden mededelen. Erg moeilijk wel allemaal hoor, jeetje. En sorry maar dan voel je je toch alleen hè? Ik bedoel, ik heb nu al steeds gedachtes die ik maar wegdruk onder het mom van 'dat zien we dan wel weer'. Maar dit allemaal te horen krijgen en moeten verwerken, dan weet ik bijna wel zeker dat je je op dat moment alleen voelt. Dit zou je toch met 'n partner willen delen allemaal. Zelfs met goed nieuws is dat eigenlijk al zo. Maar goed, dat is de 'Bam-blues'. Ik werd verdrietig van je eerste bericht maar mede door de berichten daarna van Jolanda en Mees en jezelf heb ik toch gewoon hoop dat je zo'n 'slow starter' bent en/of gewoon een hogere dosering nodig hebt. Dikke dikke knuffel voor je!

@Jolanda: Wat ontzettend lief hoe je zo inbreekt om Xon een hart onder de riem te steken. En zo te lezen heb jij zelf ook een hele weg afgelegd. Ook jou is het van harte gegund. Kom je hier vaker meekletsen? Wees welkom in dat geval.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: hoe is het nu met je? Wanneer moet je weer terug naar het zkh?
    @Maureen: hoe is het met jou? ?Zie dat je ook al weer 8 DPO zit, dus voor jou wordt het ook weer spannend.

5. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Xon... sterkte meis, dikke knuffel.

Hier heerlijk aan het meertje gezeten met de kids.... manlief bleef thuis. En ze zijn nu zo gekneppeld, dat ze er lekker vroeg in kunnen.... kan ik ff borreltje doen met manlief ;) in de zon

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Mandysmamsie: jullie ook lekker gezwommen vandaag. Hoop dat ze er vroeg in liggen vanavond, zodat jij en je mannetje nog van een zwoele zomeravond kunnen genieten.

7. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Xon ik kom je even een dikke knuffel geven en ik hoop dat je lichaam goed gereageerd op de verhoging, (spreekt eitjes van Xon even toe schiet eens even op eitjes laat haar niet zo schrikken )

8. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Xon ik duim me de blaren op mijn vingers dat je bij de volgende echo een goed resultaat zult zien van het spuiten van zo'n grote hoeveelheid hormonen. 300 eenheden extra dat moet toch resulteren in extra eitjes lijkt me. Hoe laat moet je zaterdag heen? Persoonlijk hoop ik een beetje op tijd, want dan kan ik de uitkomsten van dat zh bezoekje misschien nog net mee pikken. Anders moet ik een week wachten voor ik lees hoe het met je is, en ik weet niet of ik dat wel uithoud :)

Want, jawel dames,.... ik ga komende week lekker rond touren in Marokko. Lekker warm hihi. Reisbureau belde vanmiddag, dus meteen maar even heen geweest om te betalen. Nu is het echt definitief. Hiephoi toch nog een weekje weg. Ik vertrek pas aan het begin van de middag dus nog 1 1/2 dag om van alles te pakken, kopen, wassen etc. Heb ik het ineens druk maar dat heb ik er graag voor over. Ik is helemaal blij!

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Boudicca: wat fantastisch! Ik heb wel eens foto's zitten kijken bij zo'n site die reizen naar Marokko aanbood en die foto's waren prachtig. Heerlijk voor je! Even helemaal je gedachten ergens anders op zetten, want bij terugkomst komt er ook voor jou een heel spannende tijd aan. Nou, nu lekker inpakken. Ook leuk om te doen!

10. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Xon: een hele dikke knuffel voor jou! Wat een teleurstelling(is nog heel zacht uitgedrukt)
    Ik hoop dat er nog een oplossing is....inderdaad andere hormonen ofzo.Hopenlijk kun je een beetje slapen vannacht!

11. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    XON, ook ik duim heeeeeel hard voor jou en je eitjes! Dikke knuffel en veel sterkte!

12. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Boud: heel veel plezier in Marokko!! Lekker om er toch even tussenuit te gaan. Istanbul is ook wel leuk om een keer gezien te hebben inderdaad, maar ik zou dan niet in deze tijd komen. De lente is het beste denk ik! Nou, ga er lekker van genieten en goede reis alvast!

@Xon: hoe gaat het? Hoop echt dat de hogere dosis hormonen zijn werk doet!

Ik ben een beetje uit mijn hum de laatste dagen, komt ook door het weer denk ik en dat stomme werk waar geen eind aan komt. Heb vandaag weer een deadline. Ik was pas telkens de deadline een dagje voor maar het is me niet gelukt dat zo te houden helaas. Dus nu maar weer hard aan het werk!

Fijne dag en tot later!

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Guap: hoe is het met de verhuisplannen?
    @Xon: hoe is het nu met je? Denk aan je!
    @Hoop: wanneer ga je op vakantie? Bestemming al bekend?

Hier geen nieuws. Het is bij jullie ook rustig. Iedereen slaapt waarschijnlijk lekker uit (en gelijk hebben jullie).

14. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Hé Mees, nou ik was al vroeg op vandaag! Jij dus ook op tijd. Hoe is het met jou? Hoe voel je je?

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: jij dus ook weer hard aan het werk. Lijkt me inderdaad niet handig met die hitte. Ik had het ook toen ik zwanger was, dat ik zo'n watten kop had, dat ik me helemaal nergens op kon concentreren. En dan had ik nog werk waarbij ik me best even een beetje kon terugtrekken en collega's die me helemaal 'zwanger' lieten zijn en meer dingen naar zich toe trokken. Maar bij jouw werk is het lastig als je niet lekker in je vel zit en je niet kan concentreren. Nou, we slepen elkaar er vandaag wel doorheen.

Ik voel me goed, maar ik voel eigenlijk niets. Wel voelde ik gisteren wat steekjes in mijn onderbuik, maar dat heb ik ook vaak zat gevoeld toen wij gewoon zelf aan het klussen waren (en het 9 van de 10 keer ook loos alarm was).
    Ook hoor ik vaak dat je zw.kwaaltjes kan krijgen door die uterogestan, maar ook daar heb ik geen last van. Houdt echt mijn hart vast wat het gaat worden.
    Wel spreek ik mijn ukkies iedere dag even toe. Je weet maar nooit waar het goed voor is.

16. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: ja die wattenkop herken ik! En die hitte maakt het alleen maar erger. Dus me concentreren is inderdaad niet echt makkelijk op het moment. Ben iedere dag weer blij als ik een opdracht af heb (terwijl ze niet zo heel groot zijn en ik die normaal zo af zou hebben)
    Ik spreek onze uk ook iedere dag even toe. Dan leg ik mijn handen op mijn buik en praat ik er even tegen :D
    Het is ook nog vroeg om iets te voelen en bij mij bleek het juist een goed teken dat ik niet veel voelde!

17. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Xon: hoe is het nu met jou???
    @ Mees: ook voor jou blijven de duimen hier draaien hoor!
    @ Boud: klinkt heeerlijk dat uitstapje naar Marokko! Geniet ervan! Even energie op doen voor wat komen gaat.

Hier dag 28 van de cyclus, nog geen teken van naderende ongi, maar verder ook geen zwangerschapsverschijnselen ofzo. Dus ik denk dat mijn ongi (net als mijn ei) 4 dagen later gaat komen oid. Heb in elk geval totaal geen testdrang want voel me absoluut niet zwanger. Helaas.

Gister leuke dag gehad, lekker met mijn meis wezen zwemmen in een groot bosbad hier in de buurt. En 's avonds naar manlief geweest die op de braderie stond met een kraam (voor de winkel). Daar een patatje gegeten en even over de markt gelopen. Was erg gezellig.

Laatste warme dag hier vandaag naar het schijnt...

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: vond het wel grappig dat je deze keer er helemaal geen vertrouwen in had, omdat je geen zw.kwaaltjes had. En toen juist zwanger bleek. (Overigens ook de eerste maand dat je niet temperatuurde, toch ;))? Ons lijf is maar raar! Nog een weekje en dan mag je die kleine uk weer bewonderen. Blijf je de hele zwangerschap in dit zkh voor controles. Of hoe gaat dat in Turkije? Ik neem aan dat ze geen verloskundigen kennen?
    @Waxientje: zoals je bij Jeetje ziet, kan het ontbreken van zw.kwaaltjes juist een goede reden hebben. Nou, nog een paar daagjes wachten en wie weet als je er geen rekening mee houdt, dat je dan toch positief verrast wordt. Aan jullie inzet bij het klussen ligt het in ieder geval zeker niet!;)

Ik ben inmiddels (veel te laat) op mijn werk. De schilder is bij ons thuis bezig en ik wacht altijd even tot hij er is, voordat ik naar het werk ga. Zit hier de hele dag weer alleen, maar vindt het wel lekker.
    Moet om half 11 naar de ferti-poli bellen. Ze plannen altijd in de wachtweken een telefonische afspraak met iedereen in, om even te horen hoe het met je (lichamelijk en geestelijk) gaat. Op zich een goed initiatief, maar ik had zo'n afspraak logischer in de tweede wachtweek gevonden, omdat die voor vrouwen toch vaak het meest spannend is. Maar goed, ik ga zeker even bellen straks.

19. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: inderdaad de tweede wachtweek had mij ook logischer geleken! De tp is nu nog maar zo kort geleden. Maar ja, wel goed dat ze zoiets doen op zich.
    Voorlopig blijven we nog even in dit ziekenhuis, maar of we er de hele zwangerschap blijven, dat denk ik niet, want het is nogal een duur ziekenhuis. De bevalling alleen kost er ruim 5000 lira namelijk! En wij krijgen in totaal maar 3000 vergoed. Maar mijn man moet dat nog eens een keer goed navragen. Maar de volgende twee controles wil ik er nog wel graag naartoe. Daarna kunnen we misschien wel overstappen naar een ziekenhuis meer in de buurt ook.
    Ik moest vorige keer ook urine en bloed afgeven en als het goed is hoor ik daar morgen meer over. Ben benieuwd, hoop dat alles goed is!
    Ik had trouwens wel getemperatuurd nog de laatste maand, maar niet meer zo strikt als anders. Had een paar dagen overgeslagen soms. Maar ik weet wel precies wanneer mijn eisprong was en het klopt ook echt precies met wat we op de echo zagen!
    Ik ben soms wel nerveus al hoor voor de volgende echo. Zo bang dat het hartje misschien niet meer klopt.

@Waxientje: precies, nog een paar daagjes afwachten... Denk ook dat je NOD wat later zal zijn nu. Voelde je toen je zwanger was wel al iets voor NOD? Ik blijf toch nog voor je duimen hoor. Klinkt trouwens als een gezellig dagje gisteren!

Ik kom maar niet vooruit met mijn werk en dat terwijl ik zo vroeg op was. Pfffff! Wat kan ik eraan doen? (In ieder geval niet op ZP spieken de hele tijd ;) :D)

20. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Mees en Jeetje: beide zwangerschappen voelde ik al wat voor mijn NOD... dus denk niet dat het positief is dat ik nu niks voel,eerlijk gezegd! Maar ja, je weet idd maar nooit. Vriendin van me voelde bij 2e zwangerschap ook totaal niets. (bij eerste dus wel). En het schijnt ook per keer te kunnen verschillen. Maar mijn boobs zijn weer zo levenloos als maar kan, (vorige maand voor het eerst sinds mk weer pijnlijk en nu dus weer totaal niets..) Nou ja, ga afleiding zoeken vandaag! En reken op ongi op de dag na mijn verjaardag. (= 1 aug).

Deel Deze Pagina