@Xon: Jeetje meis, dat had ik niet verwacht. Dacht ook wat Mees zei dat het misschien nog vroeg was maar kennelijk had het nu al effect moeten hebben. Wat moet ik zeggen. Ik hoop ook dat wat Mandysmamsie zegt, dat de verschillende werkwijzen van de ziekenhuizen nu in je voordeel moet werken. Maar het kan ook nog dat ze, nadat ze jou in het team besproken hebben, in dit ziekenhuis alsnog overgaan op 'n ander middel/hormoon. Ik ga hard voor je duimen dat de IUI van maandag hem gaat worden. Zodat je helemaal niet besproken hoeft te worden en niets anders nodig hebt. Ik duim hard. Dikke knuffel voor nu, @Waxientje: Ik duim toch ook nog door voor jou. @Mandysmamsie: Gefeliciteerd met je neefje! Wat leuk. Voor mij werkt het ook zo hoor dat je helemaal blij bent voor je broertje of zusje zonder jaloezie. Tuurlijk wil je zelf ook met mooi nieuws komen maar dit is toch prachtig en zo dichtbij; het is 'je bloed'. @Mees: (En wie het nog meer vroeg) Nee het is niet raak deze maand bij mij. Toen ik donderdagmiddag bij 't Kruidvat tests haalde, heb ik 's middags 'n testje gedaan. Vergat ik helemaal te typen vanochtend. Gelijk erna met m'n zusje afgesproken en die bleef ook slapen. Dus ik heb er verder niet over gesproken met haar maar toen ook niet meer hier ingelogd tot vanochten. Morgen is mijn NOD dus dan zou ik met de test van 't Kruidvat toch minstens 'n licht streepje moeten hebben gezien eergisteren. Tja...nu maar wachten op de duivels. Fijn weekend dames, Liefs.
Hoi meiden, Zo weer terug van weggeweest, was wel even lekker hoor hadden we echt even nodig ook. Dinsdag hebben we de volgende echo en dan hopelijk worden we weer blij verrast, weet nog steeds niet wat ik moet denken. Dus das nog wel even spannend... Jeetje, gefeliciteerd meid met je verjaardag en een hele fijne dag!! Mees, jij nu in de wachtweken zag ik, spannend is dat he? En dat je niets voelt herken ik wel hoor ik dacht ook dat het niet raak was, maar zie!! Dus nog veel s6 meid met wachten. Xon, jemig ik had gehoopt dat de hogere dosis je toch zou helpen maar niet dus, toch blijf ik voor je hopen op een oplossing het kan toch niet zo zijn dat het zomaar einde verhaal is na 1 poging?? Nou voor nu iig een hele dikke knuffel. Boudi, jij een fijne vakantie!! Geniet er lekker van, ook jij straks druk genoeg!! Hoop, wat een gedoe elke keer met jullie huis zeg, maar ik zou idd ook niet al te gauw meegaan in een verlenging voor de overdracht hoor, jij hebt ook recht op vakantie!! Wax, blijf toch nog even voor je duimen hoor, kan heel goed dat je niets voelt en toch zwanger bent dat zegt niet zoveel eigenlijk. Dus gaan we nog maar even door.... Maureen, hoe is het met jou?? Jij ook nog even te gaan tot NOD zag ik, nou dan duimen we ook gelijk voor jou hoor!! Knuffff Mamsie, zo te horen genoeg garnalen voor een tijdje hahaha, veel plezier ermee!! Ik hou er niet zo van, helaas.....
He wat fijn dat je er weer bent hoor Sil, ben je een beetje tot rust gekomen? Nog ff lekker na genieten van je vakantie dan maar, hihi! Garnalen blijven lekker hoor. Leuk geshopt net voor me neefje.... hihi, een sportpakje bij de cena.... heerlijk shoppen daar! Maar ik wist totaal geen maat.... 6ponder was alles wat ik heb gehoord, niet eens wat voor kleur haar etc... hihi... dus maar maatje 62 gedaan... wat lijkt dat dan weer klein zeg... pfff.. Hopelijk heb ik het goed gedaan
@Xon: hoe is het nu met je, meis? Ben de hele dag al met jou in gedachten. En ik kan er met mijn hersens niet bij dat ze in zo'n groot academisch zkh niet verder zouden gaan met IVF, voordat ze eerst allerlei andere dingen hebben geprobeerd. Pas nadat ze ook andere manier hebben geprobeerd, pas dan vind ik dat ze mogen zeggen dat ze het niet meer zien zitten. Ik heb mezelf ook voorgenomen dat, als het in mijn zkh vast zou lopen, ik ook verder ga kijken bij een ander zkh. Naar Dusseldorf of waar dan ook. Ook het VU Medisch Centrum schijnt ook erg hoog aangeschreven te zijn voor IVF. Misschien een second opinion? @Syl: welkom thuis weer! En kleine uk zit ook nog hoog en droog, zie ik. Hoe is het met je bloedverlies. Wordt dat nu al minder. En dinsdag weer een echo. Kan me voorstellen dat dat steeds weer spannend is, maar je gaat al weer hard richting de 10 wkn en daarmee heb je die rot eerste 3 maanden er al weer bijna op zitten. En bedankt voor je geruststelling. Het is zo onwerkelijk en verwarrend allemaal. Moet je nu juist wel of juist niets voelen. @Maureen: hè, meis. Een negatieve test. Ze zeggen wel dat je 2 dagen voor je NOD positief moet kunnen testen, maar zelfs in ons clubje (Hoop volgens mij) testte pas 4 dgn na NOD positief. Dus zo lang er nog geen rood is, houden wij de moed er nog even in. Nou, we zijn vandaag even de stad in geweest. Vanmiddag moesten mijn man en zoontje slapen. Mijn man omdat hij vannacht nachtdienst heeft. Maar dan staat hij weer te ouwehoeren met de buurvrouw en een paar boze blikken van mij, leken nog geen indruk te maken. Ik vind het gewoon belangrijk dat hij voldoende rust pakt als hij zo lang achter het stuur gaat zitten en hij weet dat het dan niet verstandig is om met die buurvrouw (waar je niet bij weg komt) te gaan staan kleppen. Ik ben uiteindelijk maar boodschappen gaan doen en toen toen ik thuiskwam lag hij dus toch op bed. Hij zal er zo wel uitkomen met mijn zoontje. Dus we duiken zo de keuken maar in om wat te eten op tafel te krijgen, want hij moet ook weer vroeg vertrekken. Fijne avond allemaal en tot later maar weer!!
mams, gefeliciteerd met je neefje!! En ik denk dat maatje 62 wel prima gaat passen hoor..Altijd leuk zo'n ukkie erbij..
@Mandysmamsie: dat wilde ik idd ook zeggen. Maat 62 is prima! Maatje 56 is zo leuk en schattig, maar zijn ze zo snel uit gegroeid en maat 62 doen ze wat langer mee. Gefeliciteerd nog!
Mees, we waren tegelijk met typen hahaha!! ja alles zit nog prima op de plek hier hoor, maar echt gerust ben ik nog niet het echte genieten zit er nog niet in. Ik ben nu sinds een paar dagen droog zullen we maar zeggen, alleen bij de grote boodschap wil er nog wel heel iets uitkomen maar verder niet meer en om de een of andere reden vind ik dat nu ineens zorgelijk, tja zeg het maar hahaha, ik had me bedacht dat het bruinverlies erbij ging horen deze zwangerschap en dan houdt het ineens op. Maar voel me lekker belabberd enz dus denk zelf dat het wel goed zit hoor, het blijft gewoon spannend tot de laatste dag en zeker die eerste 12 weken. Ik denk dat het wel goed gaat komen met jou hoor en misschien idd wel alle 2, nou mooi toch?? En helemaal wachten tot testdatum hoeft niet eens hoor als je het volhoudt is het knap natuurlijk maar je kunt al 14 dagen na de punctie testen, dat is net zoals 14 dagen na je eisprong, maar toch nog wel even s6 its killing ik weet het!!
Ik voel me nog steeds slecht. Kan even niets positiefs meer bedenken. Natuurlijk heb ik ook al na zitten denken over 'wat dan?', maar het nadeel is natuurlijk dat ik afhankelijk ben of een zh een donorbank heeft en die zijn schaars! Ik baal dan zo dat ik geen eigen vent heb en tegelijkertijd baal ik dat ik te lang bij de laatste ben blijven hangen omdat hij mij de hoop gaf ook zelf nog een kindje te willen. Als ik eerder de moed had gehad om weg te gaan en zelf voor een kindje te gaan dan was ik nog een jaar jonger geweest. En dan kan ik nog met terugwerkende kracht boos op hem worden dat hij mij zo dingen heeft voorgespiegeld waarvan hij allang wist dat hij dat zelf niet wilde. Alles is al door mijn hoofd geschoten idd ander zh (maar dat is lastig ivm met donorbank), draagmoeder zoeken (maar ik heb zelf geen eicellen dus dan ben ik afhankelijk van eiceldonatie, nou die constructie is natuurlijk bizar en vind ik zelf wel erg onethisch), op goed geluk toch maar weer met een eigen donor aan de gang, adoptie (maar als alleenstaande is dat praktisch onmogelijk) en als laatste een gescheiden vent met kind zoeken (maar die heb ik al gehad en dat heeft weinig positiefs gebracht) en dan is het kindje sowieso natuurlijk nooit écht jouw kind (tenzij hij weduwnaar is, maar waar haal je die vandaan ). Mijn hoofd draait overuren, pfff. Ik word gek van mezelf. Ik heb vandaag overigens nog gevraagd hoeveel follikeltjes er dan bij eerste echo waren, dat waren er 4. Geen jackpot, maar die zijn dus allemaal achtergebleven. Ik hoop maar dat ze toch nog minstens 1 ivf poging willen proberen om te kijken of met meteen die hoge dosering wel willen gaan groeien. Sorry lekker egoverhaal, maar kan gewoon even met niets anders bezig zijn!
Xon kan je niet naar gent? of Dusseldorf?? oke niet naast deur maar die zijn zo veel verder dan hoe ze in het amc denken. die zijn echt blijven steken hoor.. wou dat ik iets voor je kon doen. voor nu een hele dikke knuffel
@Xon: ego-verhalen bestaan niet, hoor! Logisch dat je hersenen overuren draaien. Sinds jouw berichtje van vanmorgen loop ik ook maar te piekeren en aan je te denken. Toen ik voor de eerste uitgangsecho ging zaten er aan beide kanten 5 kleine blaasjes, dus 10 totaal. Ik rekende me dus al rijk dat er dus voldoende eitjes uiteindelijk moesten kunnen ontstaan. Maar toen ik kwam waren er dus maar 2 follikels. Dus ik snapte ook niet waar al die eitjes dan gebleven waren. Ons lijf doet maar rare dingen. Heb je wel eens aan de Geertgen-kliniek gedacht? Dat is voor jou wel even rijden, maar daar zijn (volgens mij) geen wachttijden en kun je snel terecht voor een intake en/of second opinion. En als je eigen eicellen zou doneren, dan krijg je gratis een keer een IVF-poging extra. Ik wil met alle liefde en plezier een keer met je ergens naar toe rijden als je het zelf vervelend vindt. Maar het minste wat ze kunnen doen, is het zeker nog een keer proberen. Al is het maar voor jou om het idee te hebben dat ze alles geprobeerd hebben. Menopur is bijv. een middel waar sommige vrouwen beter op stimuleren. Op een ander topic las ik iets over Fostimon (of zoiets). Dat is een middel wat gemaakt wordt van urine van vrouwen in de overgang. Het schijnt dat sommige vrouwen beter reageren op menselijke hormonen ipv door de fabriek gemaakte medicijnen. Zo schijnt er ook nog een verschil te zijn in het korte of lange spuitschema. Waar sommigen vrouwen anders op kunnen reageren. Kortom, genoeg punten voor een zkh om op z'n minst te overwegen. En wat als jij van het begin af aan al met 450 was beginnen ipv 2 dagen voor deze echo? Ik begreep overigens dat Maureen haar eigen donor mee mag nemen naar het zkh? Dus als er nog een mogelijkheid is om je 'oude' donor dan mee te krijgen, zou dat zkh ook nog een optie zijn. Ik denk aan je en je post hier maar zoveel berichten als je wil. Het is niet makkelijk zo'n IVF-traject en het is logisch dat je af en toe even stoom moet kunnen afblazen. En, je hebt mijn telefoonnummer, dus als je even 'live' wilt spuien bel gerust. Een dikke knuffel!!
@xon, jeetje zeg dat was ff behoorlijk K zeg! flink balen dat de hormonen niet genoeg gedaan hebben. ik duim hard voor je dat er een oplossing komt.
Xon, ik wou dat ik iets voor je kon doen op dit moment, ik voel zo met je mee. Mees heeft al een hoop dingen opgezocht zie ik, das lief. Ik weet gewoon helemaal niet wat ik zeggen moet, maar ik denk idd dat opgeven geen optie kan zijn, ik zou als ik jou was toch uitwijken naar een ander ZH desnoods in het buitenland er moet gewoon een oplossing zijn!! Bah bah bah, ik baal hier zo van, het is niet eerlijk! Nogmaals een dikke knuffel meid!!
@Xon: ik vind het heel erg voor je! Ook mijn gedachten gaan naar Gent of Dusseldorf.Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen in de Nederlandse ziekenhuizen. Ik zou als ik jou was ds de Sutter in Gent een mail sturen.Je krijgt zeker weten antwoord van haar...ik heb zoveel vertrouwen in haar.En ze zijn zoveel kundiger dan hier in Nederland.Je mag me altijd pb-en,dan krijg je van mij haar email-adres. Hele dikke knuffel @Jeetje: gefeliciteerd met je verjaardag meis! Hoop dat je een fijne dag gehad hebt! @Sillysa: fijn dat je weer terug bent! En ook heel fijn dat het bruinverlies gestopt is! @Mamsie: gefeliciteerd met je neefje!! @Boudicca en Sillysa: wat betreft het uitstel van de sleuteloverdracht: wij hebben geen keus want de papieren liggen nu bij de notaris en dat is de laatste stap die genomen moet worden.We zullen deze week wel een brief krijgen binnen hoeveel dagen de overdracht is.We willen zelf pas op vakantie als alles achter de rug is...dan kunnen we ons pas ontspannen.Wat er nog bij komt is dat als wij zelf de sleuteloverdracht uitstellen(omdat we eerst een paar weken op vakantie gaan),we dan zelf de dubbele vaste lasten moeten betalen.Nu komt er voor de kopers iedere dag een bedrag aan boete bij! Maar na dit alles zou je toch nooit geen huis meer kopen!! @Maureen: wat balen van je negatieve test meid.Ook ik vroeg me af wanneer je naar het ziekenhuis terug moet? @Just: hoe is het met jou en de kleine?
Bedankt allemaal voor de felicitaties! We hebben niet veel gedaan vandaag omdat het nog steeds te heet is. Vanavond wel bij mijn schoonmoeder wezen eten en mijn schoonzus had een taart gebakken voor mijn verjaardag, dus dat was nog wel leuk (en lekker!) @xon:tuurlijk blijft het door je hoofd spoken. En voel je vooral niet bezwaard je gevoelens hier te delen! Ik wou ook dat ik meer voor je kon doen dan je hier steunen. Ik hoop echt dat of deze IUI gaat lukken of dat er toch nog een oplossing komt. Ik zou me er ook niet bij kunnen neerleggen zo. En ik snap ook wel je gedachten over je ex. Lijkt me ook moeilijk. Ik hoop echt dat het hier niet ophoudt voor je! Ik zou zeker ergens anders nog een second opinion vragen als ze hier niet verder willed. Maar nu eerst nog die IUI en wie weet. Heel dikke knuffel! @sil: goed toch dat het bloeden is gestopt! Maar ik snap je onzekerheid helemaal! Hopelijk is de kleine uk lekker gegroeid. Ik blijf me ook beroerd voelen en het weer helpt er zeker niet bij. Ik hoop echt dat het hier binnenkort ook wat gaat afkoelen zeg! O,ja @mamsie:gefeliciteerd met je neefje! Slaap lekker allemaal!
@Hoop: dat van die dubbele lasten had ik me niet beseft. Ik hoop dan maar op een goede oplossing, zodat jullie niet al te veel jullie plannen hoeven aan te passen. @Jeetje: wat lief dat je schoonzus een taart had gebakken. Jammer dat je door de hitte niet veel kunt ondernemen. Hier is het nu even wat koeler en dat is voor de afwisseling wel even lekker om je huis weer even te laten doorkoelen (en beter te slapen). Ik ga zo mijn 1e portie mutsenbollen er weer in proppen. Ik had sinds gisteren wat last van jeuk van onderen, maar kon daar in de bijsluiter niets over vinden. Bij het googlen zag ik (gelukkig) dat sommige andere vrouwen daar ook last van hebben. We hopen dan maar dat het erbij kan horen. Er is vandaag een truckfestival en daar wilden we nog proberen heen te gaan. M'n zoontje is zo gek van vrachtwagens en kent alle merken uit z'n hoofd. Dus voor hem zou het leuk kunnen zijn. Maar mijn man kwam redelijk laat uit z'n nachtdienst, dus ik weet niet of dat gaat lukken. Het is ook nog een stuk rijden. Dus, als we willen gaan, moeten we wel op tijd gaan. We wachten dus nog even af.
Hoi meiden, Wat is het stil hier vandaag zeg... Allemaal naar buiten gevlucht?? Hier is het nogal benauwd en niet echt lekker zowel buiten als binnen bleehhh...Verder alles rustig hier, wordt wel met de dag moeier geloof ik maar kan ook aan het weer liggen. Jeetje, lastig dat het zo heet is en je niets leuks kunt ondernemen, ik moet zeggen dat ik zelf hier ook veel last heb van de warmte ik ga steeds zowat van mijn stokkie. Zal ook wel met de zwangerschap te maken hebben denk ik. Wel lief van je schoonzus om een taart voor je te bakken. Hoe voel jij je verder?? Al wat geruster of ook nog steeds in de stress?? Ik wel hoor, echt genieten kan ik ook nog niet en ik heb toch echt al 2 keer het hartje zien kloppen!! Nog 2 dagen tot de echo dan gaat het hopelijk wat beter.... Hoop, joh dat wist ik ook niet van die dubbele lasten, ja dan zou ik er ook voor kiezen da maar te wachten maar het blijft natuurlijk jammer als je je plannen steeds moet uitstellen omdat er weer iets is.. Mees, ik had dat ook jeuk van die ballen, ik dacht dat het kwam omdat ik de hele tijd met mijn vingers erin zat te wroeten ( hahaha klinkt lekker zeg!!). Maar het ging op gegeven moment wel weg hoor, al had ik daarna wel een schimmeltje, dus zou het wel even in de gaten houden. Heel veel plezier vandaag bij het truckfestival, altijd leuk, mijn man is ook gek op vrachtwagens en oldtimers ook. Allemaal een fijne zondag vandaag en tot laterrrrr, knuffieeee
@Sil: ik ben ook nog niet gerust hoor. Het is zo onwerkelijk nog steeds. Al een paar dagen na de goede echo kwamen de twijels ook weer. Dus ik zal blij zijn als we weer even mogen kijken. Zelfs dan ben ik pas 8 weken en een paar dagen maar ik denk als het nog goed zit dat ik dan toch wat geruster zal zijn. Ik voel me echt heel beroerd vandaag. De hele dag al misselijk en iets eten helpt niet eens. Het blijft voorlopig nog zo heet ook en ik kan er steeds minder tegen. Ik hoop maar dat het allemaal een teken is dat het goed zit en de kleine uk goed groeit. Dan is het het natuurlijk waard!
@Jeetje: het klinkt allemaal veelbelovend. Misselijk is niet prettig, maar wel een bevestiging dat je zwanger bent. Nog een paar daagjes wachten, meid! @Syl: jij dus ook jeuk...hihi? Ik voelde dat gisteren al, maar ik heb dat vaker een paar dagen voordat ik ongi moet worden. Vreesde dus al dat dat weer een voorteken was deze poging al weer mislukt was. Nou, dan wachten en duimen we nog maar eventjes door. @Mandysmamsie: veel plezier vandaag en probeer vooral maar zoveel mogelijk HCG op te snuiven. Je weet maar nooit! @Xon: hoe is het met je, meid? We zijn vandaag naar het truckersfestival geweest. (ruim 1,5 uur heen en 1,5 uur terug). Maar voor een kind die van vrachtwagens houdt (en ook een man die vrachtwagenchauffeur is), doe je dat graag. Maar bij aankomst was er een hoop herrie van een of andere vrachtwagenrace. M'n zoontje is erg bang voor lawaai, dus die huilde na 5 min. na binnenkomst dat hij naar huis wilde. Ja, daaag, we hadden net 1 uur en 40 min. in de auto gezeten en meneer wilde gelijk naar huis. Gelukkig hadden ze een kinderhoek met springkussen en een rustiger hoek met allemaal uitgestalde vrachtwagens. Dus later trok hij weer bij en genoot hij toch. Toch redelijk gesloopt terug gekomen, want het is toch een hele onderneming. Net gegeten en even bankhangen. Moet eigenlijk nog strijken, maar moet even zien of ik daar wel genoeg moed voor heb vanavond. Morgen begint de werkweek al weer. Fijne avond allemaal!