Tis bijna klustijd dames! Ik begrijp je wel Waxientje.Ik heb soms dat gevoel ook.Ik heb erg veel last van de hormonen...heb nu nog de nasleep ervan.Ik wil niet dat dat mijn hele leven gaat beinvloeden.Maar als ik dan na ga denken hoe dat dan moet....ik bedoel: je moet dan aan de pil ofzo..en dat wil ik ook niet(kan iki ook niet tegen) Ik vind dat zo moeilijk...het staat zo loodrecht tegenover onze kinderwens.Die keuze is bijna niet te maken vind ik.
@Just: leef je eigen leven meid! Heb lak aan wat de mensen zeggen...ook als ze vriendinnen zijn! Het is jullie leven!! Hier vanmiddag een afschuwelijk bericht gekregen.Mijn dochter heeft vanmiddag met 1 van haar vrienden een andere vriend gevonden.Hij lag levenloos op zijn zolderkamer met het schuim op zijn mond.Hij leefde nog wel,maar had een zeer lage hartslag.Hij zag het leven niet meer zitten.Hij is ongeveer 24 jaar.Een paar jaar geleden zijn vader verloren en dat heeft hij nooit kunnen verwerken.Ik vind het heel erg.Ik ken hem ook goed,want hij heeft zeker 18 jaar achter ons gewoond.Hij had 50 stuks anti-depressiva ingenomen. Mijn dochter en die vriend(de jongere broer van die jongen)zijn meegereden met de ambulance...zijn toestand is kritiek.Hij ligt nog in coma.Ik ben er echt aangedaan door.Vind dat zo erg! Zo moeilijk voor mijn dochter ook!
Hoop, jemig zeg wat een toestand!! Je hoort het ook zo vaak de laatste tijd, echt bizar, bah bah. Veel sterkte ook voor je dochter natuurlijk.. Just, ik denk idd ook dat je het gewoon het ene oor in en het andere uit moet laten gaan en als het je echt teveel wordt moet je dat gewoon kunnen zeggen hoor, zij nemen toch ook geen blad voor de mond?? Het is altijd lastig zo'n situatie, heel veel sterkte ermee meis. Fijn dat alles wel lekker gaat met de kleine man... Wax, je merkt het vanzelf wel hoor of je wilt stoppen of doorgaan, ik heb zelf ook weleens een pauze ingelast en dat deed me best goed moet ik zeggen, even geen testen en gedoe, maar toch tot de conclusie gekomen dat ik het wel heel graag wilde. Dus misschien een idee?? Om het even naast je neer te leggen?? Ik probeer alleen even met je mee te denken hoor meid. Jij kunt er zelf het beste over beslissen natuurlijk.
Hoop, jeetje wat heftig zeg, en wat zielig ook dat hij zo ver heeft moeten gaan...vind ik altijd zo triest als iemand het echt niet meer ziet zitten... En wat heftig ook vor je dochter ...sterkte!!
@Hoop: jemig, meid. Zulke berichten zijn inderdaad schrikken. Is je dochter wel opgevangen door iets van slachtofferhulp, want zo'n beeld op je netvlies vergeet je niet gauw. @Justme: ik moet zeggen dat ik met sommige vriendinnen na het krijgen van een kind ook anders omgegaan ben. Voordat ik met zw.verlof ging had ik een collega die mijn beste vriendin was (en getuige op mijn huwelijk). Nadat ik terugkwam van verlof veranderde ze als een blad aan een boom. Ik blijf erbij dat ze zich heel lullig heeft gedragen naar mij toe, maar was ook extra gevoelig door de hormonen. Ik heb het ontzwangeren echt onderschat en merkte wel dat sommige opmerkingen harder binnen kwamen als voor die tijd. Dan kon ik daar mijn schouders over ophalen (of een gevat antwoord teruggeven). Die vriendin weet niet waar ze over praat, dus probeer het los te laten. Je zegt zelf dat je het ook anders wil wat aantal uren werken betreft, maar het is voor jou (op dit moment) helaas niet anders. En ieder moet zelf weten wat je met het geloof en je kind doet. Ik zelf had mijn kind evt. willen laten dopen en het kind dan later zelf laten beslissen of hij/zij er iets mee wilde doen. Dat is voor ieder verschillend hoe je daar in staat. Voor jullie werkt dit (en voor je vriendin blijkbaar niet). @Salcia: de wachtweken zijn killing. Was je misschien al opgevallen door mijn eindeloze gevraag en gezeur. Nog iets meer dan een week, dan heb ik duidelijkheid. @Syl: het vertrouwen in mijn emmies schommelt continue. Komt ook door die k-pillen (letterlijk en figuurlijk...hihi). Heb nu weer continue honger en kan dan toch niet nalaten voorzichtig te denken, zou het dan toch.... Die pillen maken je rijp voor een gesticht.
Mees ja ik weet het, de wachtweken....vreselijk...je voelt dit en je voelt dat en toch weer niet...pffff....succes meis met wachten
Hahaha ja Mees daar zeg je wat die k*pillen maken je idd rijp voor het gesticht, maar nog even volhouden hoor!! Kom maar lekker zeuren we slepen jou er ook doorheen hoor!
@Xon: Wat een verhaal! Lucky number 59! Dat verzin je toch niet Nou meid het moet gewoon in alle opzichten zo zijn. Ik duim 2 weken lang keihard voor je. @Waxientje: Fijne 'oudjaarsavond'. En kan me voorstellen dat 't zo op je afkomt nu je dichterbij de afgesproken deadline komt. En kort daarna beginnen met je nieuwe baan. Komt tijd komt raad. @Just: Gelukkig gaat het allemaal goed met de kleine en met jullie. Het werken dus ook. En inderdaad zoals Hoop zegt is het jouw leven. (moet ik mezelf ook altijd aan herinneren hoor daar niet van). Hoop dat je 't duidelijk kan maken aan je vriendin zonder teveel wrijving. Anders bouwt het zich (langzaam) op. En anders toch maar jammer want je eigen gezin, en hoe jullie het doen, gaat toch voor. @Salcia: Morgen dus al de afspraak. Ben benieuwd hoe snel 't allemaal gaat. Spannend hoor; de 2e ! Zo zie je maar hoe het kan lopen. Straks ook weer voor jou duimen dus. @Hoop: O wat erg! Jeetje wat verdrietig. Word er verdrietig van als ik me bedenk hoe wanhopig en zwaar verrot iemand zich moet hebben gevoeld om hiertoe te komen... En ook nog zo jong. En inderdaad ook erg moeilijk voor je dochter. En z'n broertje. Dat gaat ze niet in de kouwe kleren zitten. Zij zullen ook gesprekken hebben met een hulpverlener is te verwachten. Sterkte. @Iedereen: Slaap lekker dames
@Waxientje: gefeliciteerd met je verjaardag, meid! Hopelijk krijg je geen extra verjaardagsvisite van de rode duivels vandaag. @Syl: vandaag de termijn-echo! Spannend!!!! Hoe laat moeten jullie?
@Hoop: jeetje wat heftig zeg! Ik hoop dat je dochter het een beetje kan verwerken, is niet niks. @Xon: ik had nog niet gereageerd, maar mijn duimen draaien ook heel hard. Nummer 59 moet gewoon geluk gaan brengen!! @Sil: spannend vandaag!! Ik duim dat alles goed is. @Mees: vandaag naar die dierenarts toch? Hoop dat ze de kat kunnen helpen! Ik zit er een beetje doorheen hier. Ik kan gewoon echt niet meer tegen de constante hitte en het altijd maar alleen zijn hier. Deze stad gaat me steeds meer tegenstaan. Ik weet het allemaal soms niet meer zo. En de kat is ook nog weggelopen weer vannacht (weer ontsnapt via het balkon) en ik zie hem nog nergens... Pfff
Hoi meiden, Oooww ik ben echt op van de zenuwen!!! Heb ook zo vreemd gedroomd, nou ja probeer me er maar niets van aan te trekken. Komt goed, hoop ik..... Mees, ja heellll spannend!! Ik moet er om 10.30u zijn dus nog even geduld ppffffff ,heb ik nieeeeee. Nou laat jullie straks weten hoe het is gegaan, allemaal een fijne dag vandaag, knuffie.
O, ik vergeet Waxientje: gefeliciteerd met je verjaardag!! Hoop dat je een leuke dag hebt zonder rode duivels inderdaad!
Jeetje, meid wat vervelend dat je je zo voelt zeg kan me er wel iets bij voorstellen. En poes komt vast weer terug hoor net als laatst. Dikke knufff meid.
Ohja Wax gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag!! Jeetje, ja is moeilijk he?? Ik kan me haast niet voorstellen dat het allemaal goed is na al die rotzooi wat eruit is gekomen, maar wie weet, ik vind het echt doodeng!! Nou jij ook heel veel sterkte met wachten tot het zaterdag is.
@Jeetje: jemig, de kat van jou heeft de smaak wel te pakken. Is hij al gecastreerd? Vaak worden ze daar ook wat rustiger van en minder wegloperig. En vervelend die hitte. Wij zitten wel eens te zeuren dat we altijd alleen maar zon willen, maar als je het hebt en ook nog eens die temperaturen als bij jou, dan is dat echt niet prettig. Zeker niet als je ook nog eens zwanger bent. Nou, meid, hij komt snel genoeg weer terug. Het is zomer, dus 'kattentijd', dus het is buiten jullie huis natuurlijk erg interessant. @Syl: 'gelukkig' mag je al om 10.30 uur. Ik kan me je zenuwen helemaal voorstellen en stel dat je dan om 16.00 uur pas je echo had. Dan had je jouw volgens mij op een stoffer en blik mee moeten nemen.
@Mees: ja hij is al best lang geleden gecastreerd en voor wij naar NL gingen is hij nooit weggelopen ook al hebben we in de zomer altijd alle ramen open. Het is echt gekomen door die week dat we zijn weggeweest. Ik had niet verwacht dat hij het nog eens zou doen en ik vind het helemaal niet prettig. Ik zie hem nu ook nergens. Maar ja, ik moet er maar op proberen te vertrouwen dat hij wel weer terugkomt straks. Het probleem is dat hij ontsnapt via het balkon. Daaronder is een dak en hij is denk ik weer van dat dak afgegaan en dan weet hij niet hoe hij zelf weer erop moet komen. Zo wijs is hij dus niet! Hopelijk komt hij vanavond kijken als het overal wat rustiger is. Die hitte, ja ik snap heel goed dat jullie wat meer zon willen maar als je maanden aan een stuk ruim 30 graden hebt dan wil je echt een keer afkoeling. Vanmorgen regende het even heel hard en dan denk je, oh eindelijk afkoeling. Maar nee, het voelt nu weer net zo heet als gisteren. En ik merk heel erg dat als het 's middags op zijn heetst is, ik me het misselijkst voel dus het speelt wel een grote rol ook daarin. Je komt gewoon tot zo weinig met zulk weer en ik moet wel werken. Ik begin me ook meer zorgen te maken over hoe het straks allemaal moet met een kleintje. Hoe ga ik dat doen in zo'n megastad? Alles wordt tot op de laatste vierkante centimeter volgebouwd bij ons in de buurt en er is bijna geen groen. Dat zijn dingen die me steeds meer tegenstaan. Nou ja, ik ga maar eens proberen wat te werken...
Onze kat is trouwens ook niet overal voor ingeënt omdat we dachten dat hij toch nooit naar buiten zou gaan. Dat vind ik dus ook een beetje eng met al die straatkatten en honden overal, maar ja, ik kan alleen maar afwachten... Sorry, ik ga jullie hier niet de hele dag over lastigvallen hoor!
@Jeetje: je valt ons daar niet lastig mee, hoor! Dus blijf ons vooral op de hoogte houden. Kun je ook niet van dat gaas langs het balkon spannen. Dan kunnen jullie toch naar buiten kijken, maar de kat niet ontsnappen. Ik weet zeker dat hij snel genoeg weer thuiskomt! Heb je in Istanbul geen mogelijkheid om net buiten de stad te wonen (platteland), of is dan de afstand te groot? Ik ben wat dat betreft een echt dorpsmeisje dat ik ook graag wat lucht en groen om me heen moet hebben. Ik dacht overigens dat jullie airco in dit appartement hadden? Maar aan jou te horen is dat dus niet zo.