@Mees: hoe is het nu met je? Zet het bloeden nog door? @Xon: even niks meer gehoord, hoe is het met jou?
@Jeetje: fijn hoor dat de kat weer terug is!Kan je weer lekker slapen! @Mees: ik hoop dat paracetamol helpt,ik neem meestal een combi. 1 ibuprofen en 1 paracetamol. Ik weet van mijn moeder dat zij dat moest gebruiken na haar knie-operaties.Helpt echt heel goed! Hier 1 bonk zenuw...ik vind het echt verschrikkelijk om weer naar de tandarts te gaan!Maar het moet,weet wel zeker dat het toch om mijn hoektand gaat....maar alles is nog beurs van gisteren,dus heb weinig zin in nog een paar spuiten....zucht
O, ja Hoop, naar de tandarts. Oh meid, ik leef met je mee. Hopelijk ben je straks wel van die pijn af en valt de behandeling een beetje mee!! Veel sterkte!
@Jeetje: yes!! Hartstikke fijn dat die terug is. Ik wilde vanmorgen al gelijk spieken nadat ik uit bed was, want ik weet hoe gekmakend het is, als je kat weggelopen is. Dus wist helemaal hoe je je gevoeld moet hebben. Ik hoop dat hij zo geschrokken is van zijn avontuur, dat hij niet meer naar buiten wil. Maar je hebt gelijk om alles even dicht te houden en het gat eerst te maken. Heeeel erg fijn voor je! Het is bij mij volgens mij gewoon echt een ongi. Ik wil dit weekend wel even testen. Gewoon voor mezelf, anders blijf ik toch maar piekeren. Heb nl. nog steeds hoofdpijn, pijnlijke borsten en meer honger. Ik weet dat veel ook van die utero-pillen kan komen, maar zo lang ik geen omowitte test gezien heb, blijf ik toch maar piekeren. Het is niet anders. @Hoop: het klopt dat de combi beter werkt, want dan versterkt het elkaar. Ik heb toen ook vreselijke kiespijn gehad en moest toen een wortelkanaalbehandeling ondergaan. Ik kreeg toen van die zakjes ibuprofen mee, voor de napijn. Maar ik moet zeggen toen ik bij de tandarts vandaan kwam, was de pijn zo goed als weg, dus heb ik helemaal niets meer ingenomen. Dus...ik hoop dat het bij jou ook zo gaat. Nog even nagelsbijten en denk maar (als je in de stoel zit) alvast aan heerlijk witte stranden en azuurblauwe zee van jullie vakantie. Dat helpt vast.
@Mees: ik kan me voorstellen dat je toch eerst nog een test wilt doen hoor. Zou ik zeker ook hebben! Ik ben ook benieuwd naar je test eigenlijk. Ik wil het nog niet echt geloven hoor dat het helemaal over en uit is. Hoe koppig hè? De kat ligt nu lekker te slapen, maar net liep hij een beetje ongedurig door het huis heen. Hij lijkt wel blij om thuis te zijn en wil knuffelen maar ergens denk ik dat hij het hier binnen best wel saai vindt, want hij stond wel bij de balkondeur te miauwen. Nou ja, maar hopen dat hij niet meer ontsnapt! Nu hij weer terug is begin ik me ineens meer zorgen te maken om de echo morgen en of alles wel goed zal zijn. Daar is nu ineens weer ruimte voor. Pfff. Ik zal blij zijn als het morgenmiddag is!
@Jeetje: je bent door al het gedoe rondom je kat wel deze hele week goed afgeleid geweest om daar niet aan te denken. Dus je mag je kat wel dankbaar zijn. Nu de stress van de kat weg is, hoef je nog maar een dagje over de echo in te zitten. Maar je zult zien dat je dit weekend niet alleen je kat terug hebt, maar ook een prachtige echo te zien krijgt. Het gaat helemaal goed komen met jou en je zwangerschap! Ja, ik ben zelf ook altijd zo dat ik mezelf even moet pijnigen, voordat het tot mijn hersenen door wil dringen. Maar, ik moet vandaag eerst nog het zkh bellen en daar zie ik meer tegenop. Maar gelukkig zei mijn man gisteren nogmaals tussen neus en lippen door dat we ook verder konden kijken bij andere klinieken/zkh. Dus fijn dat hij daar in ieder geval nog voor open staat. Maar goed, we zullen zien! Aan de andere kant vind ik het ook wel prettig dat we deze maand het gewoon zelf weer een keer kunnen proberen. We zitten al vanaf mei in het hele circus en door alle stress, het niet zwanger mogen raken (wat stress bij mijn man opleverde), hormonen, utero e.d. is er van geklus vanaf die tijd al niets meer terecht gekomen. Dus het is ook wel weer eens prettig de regie zelf weer in handen te nemen wanneer we willen klussen.
NOD-WACHTBANK 20-07 Mandysmamsie 35-ronde 47-2e kind 29-07 Maureen (BAM) 40-ronde 7 na MK-1e kind 25-08 Ricmar 39-ronde 4 -2e kind 14-08 Hoop42 43-ronde 10 na 2de MK-5e kind ..-.. Xon (BAM)38- in afwachting op ronde 1 IVF-1e kind ..-.. Boudicca (BAM)37- in afwachting op ronde 1 ICSI-1e kind 30-08 Waxientje 39-5e ronde na MK -2e kind 30-08 Sneeuwmees 40- waarsch. IVF-2 - 2e kind ZWANGER 24-09-12 Lyanna 37 - ronde 25/4e IUI - 2e kind - jongen 28-02-13 Sillysa 38 - ronde 1 IVF - 3e kind - ??? 12-03-13 JeetjeB 36 - ronde 11 na MK - 1e kind - ??? voorspelling: justme: jeetje meisje en sillysa jongen (data denk ik nog over na ) Hoop42: jeetje meisje en sillysajongen Mees: jeetje meisje en sillysa jongen BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram 19-12-11 Sayen 36 E.mma, 3350 gram 01-01-12Niala, 37-A.imée, 3100 gram 01-02-12 Impie 36- J.ochem 19-02-12 Jes4 38- F.loris 08-04-12 Justme 36- I.an 15-04-12 Secondlife 36- T.hom, 3350 gram datum even aangepast (kan hem alleen niet verplaatsen)
NOD-WACHTBANK 29-07 Maureen (BAM) 40-ronde 7 na MK-1e kind 14-08 Hoop42 43-ronde 10 na 2de MK-5e kind 19-08 Mandysmamsie 35-ronde 48-2e kind 25-08 Ricmar 39-ronde 4 -2e kind 30-08 Waxientje 39-5e ronde na MK -2e kind 30-08 Sneeuwmees 40- waarsch. IVF-2 - 2e kind ..-.. Xon (BAM)38- in afwachting op ronde 1 IVF-1e kind ..-.. Boudicca (BAM)37- in afwachting op ronde 1 ICSI-1e kind ZWANGER 24-09-12 Lyanna 37 - ronde 25/4e IUI - 2e kind - jongen 28-02-13 Sillysa 38 - ronde 1 IVF - 3e kind - ??? 12-03-13 JeetjeB 36 - ronde 11 na MK - 1e kind - ??? VOORSPELLING: Justme: jeetje meisje en sillysa jongen (data denk ik nog over na ) Hoop42: jeetje meisje en sillysajongen Mees: jeetje meisje en sillysa jongen BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram 19-12-11 Sayen 36 E.mma, 3350 gram 01-01-12Niala, 37-A.imée, 3100 gram 01-02-12 Impie 36- J.ochem 19-02-12 Jes4 38- F.loris 08-04-12 Justme 36- I.an 15-04-12 Secondlife 36- T.hom, 3350 gram
Zo ben weer terug! Weer 2 spuiten verder en een zenuw minder.De tandarts heeft de zenuw uit mijn hoektand gehaald.Ik heb nog wel iets pijn,maar tis dragelijk.Dus ik hoop echt dat dit de goede was. Kreeg wel de raad om er toch over na te denken of ik mijn gebit nog op wil laten knappen,deze tandarts advisserde me om toch aan een kunstgebit te gaan denken. Hoe moeilijk! Ik ga snel de honden uitlaten
@Hoop: fijn dat je het weer achter de rug hebt. En kun je niet een gedeeltelijk kunstgebit nemen, zo'n plaatje. Ik snap dat het een hele stap is, maar ze kunnen tegenwoordig het zo natuurgetrouw maken. Maar goed, nu maar even niet denken aan alles wat een tandarts te maken heeft. Ik ben net (onder werktijd) toch maar even de stad in geweest voor zw.testen. Ik heb ze wel thuis liggen, maar wilde eigenlijk toch even testen voordat ik het zkh bel. Maar ik moest net zo nodig plassen, dat ik bijna vergat die staaf in de urine te houden, met als gevolg te weinig urine en dus een ongeldige test. Heb nu nog een etos-test en 2kv5 testen. Zo nog maar even proberen. Had vanmorgen wel pijn aan de rechterkant van mijn onderbuik. Het leek haast wel zo'n eisprongachtige pijn dat er zoveel spanning op staat. Weet nu helemaal niet meer wat ik ervan denken moet. Heb al zitten googlen op bbz, maar dat schijnt pas later te ontstaan (na 5-12 wkn zw.). Maar lekker zit het me toch niet. Bij de punctie bleek de 5e follikel toch een cyste te zijn. Dan vraag ik me ook af waar die dan gebleven is. Normaal wordt die door het lichaam afgebroken. Maar kan een cyste ook bloedverlies geven. Zo word ik maar alle kanten opgeslingerd met mijn gedachte. Nou, zo nog maar proberen te plassen en mezelf even een paar min. opsluiten op de wc van het werk. En dan toch maar even bellen.
@Hoop: zit te wachten tot ik weer moet plassen en dat duurt (als je erop wacht) altijd langer . Ik ga ervanuit dat er niets te zien is, maar meer voor mijn eigen geruststelling en ook als ik het zkh aan de lijn heb, kan het zijn dat ze voorstellen om toch te testen (en dan heb ik het maar vast gehad). Ik zat net te rekenen (ja, sorry van werken komt niet veel vandaag ben ik bang ). Ik had vanmorgen dus wat spanningspijn aan de rechterkant van mijn buik. Nu zat ik mijn natuurlijke cyclus door te rekenen (of ik misschien niet mijn NOD zou hebben en daarvan dus ongi geworden was). Maar dat is niet zo, maar nu kwam ik er wel achter dat ik rond deze dagen wel mijn eisprong zou hebben. Blijkbaar zijn er twee cyclussen met elkaar aan het strijden daar binnen. De kunstmatige (waarvan ik ongi ben geworden) en de natuurlijke met eisprongpijn. Het wordt steeds ingewikkelder en gekker.
Jeetje, fijn meid dat poes weer thuis is!! En ja hij zal wel onrustig zijn als ze eenmaal geproeft hebben van buiten willen ze vaak niet meer binnen blijven en zal ie toch als ie de kans krijgt weer ontsnappen. Maar voor nu is ie er weer, kun je m lekker knuffelen!! Hoop, wat een gedoe meid, had jij de vorige keer ook al niet dat ze de verkeerde hadden getrokken?? Nou ja hopelijk heeft het nu dan wel geholpen, veel sterkte... Mees, jemigggg kun je al plassen???? Ben heel benieuwd hoor, ik duim heeeellllll hard voor je en helemaal nu het dus eigenlijk meerdere oorzaken kan hebben dat bloedverlies. Boudi, leuk je weer even te horen uit het hete marokko, morgen ben je weer terug toch?? Hoop dat je een supertijd hebt gehad!!
@Syl: helaas ga ik je niet achterna. Een negatieve test op dag 10 na tp en dus ook ongi. Ik ben nu de hele tijd het zkh al aan het bellen, maar ze zijn steeds maar in gesprek. Heb nog wel pijn aan de rechterkant van mijn buik. Wat dat is, weet ik ook niet.
Nou, net het zkh gebeld. Het kan dus niet van die cyste zijn, want die hebben ze bij de punctie aangeprikt, het kan nog napijn zijn van de punctie (al heb ik daar mijn twijfels bij). Maar goed, ik moet dus toch die utero doorgebruiken en op mijn eigenlijke testdatum toch weer opnieuw testen en terugbellen. Ze hadden het in het verleden nl. wel eens vaker meegemaakt. Ik heb er zelf weinig vertrouwen in, maar goed, we proppen nog even wat mutsenbollen richting slagveld en woensdag nog maar een keer testen.
Mees, wat kl*te een nega-test..Je had het al verwacht maar toch...Je hoopt het zo en je blijft erin geloven en dan dit......Ben er stil van...Ik geef je iig een hele dikke knuffel en tja het ZH heeft ook wel gelijk maar eigenlijk weet je het zelf natuurlijk al. Ik hoop dat je straks toch wel weer gaat nadenken over een nieuwe poging, niet opgeven hoor!! En misschien idd wel raak in je eigen poging, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Knuffie meid, ik denk aan je...
@Syl: ja, meid, het is niet anders. Ze besteedde zelf weinig aandacht aan de negatieve test. Dus ja, we doen maar wat ze vragen. Maar zo blijf je nog wel een paar dagen langer tussen hoop en vrees hangen. En ja, we gaan zeker door! Dus wees gerust, stoppen is voor mij (nu nog) geen optie. Ik zal woensdag wel horen hoe nu verder. Eerst een gesprek en dan mag ik op z'n vroegst weer in september van start. We wachten weer geduldig af. Heb al dagen koppijn en dit gedoe maakt het er niet beter op.
Oh Mees, wat een teleurstelling! Toch vreemd allemaal hoe het gaat. Nu weer zo lang afwachten Nou, dikke knuffel!
Sorry dames, ik laat even weinig van me horen. Ik zit even in een behoorlijk diep dal. Het nieuws dat deze escape IUI mogelijk het laatste voor mij is op het zwanger worden gebied, na meer dan twee jaar al die ellende in mijn eigen lijf te hebben gespoten, op mijn 38e, komt even heel hard aan. Het idee dat ik misschien nooit moeder zal worden, dat er nooit iemand mama tegen mij zal zeggen, vind ik bijna ondraaglijk. Ik weet heus wel dat ik niet op de zaken vooruit moet lopen, en dat er misschien nog andere mogelijkheden zijn, maar hoe moet ik dat allemaal in mijn eentje gaan doen. Een ziekenhuis in Belgie, mijn directrice ziet mij al aankomen, die vind het al vervelend als ik een uurtje weg ben! Ik ben op dit moment echt onredelijk chagerijnig/ ongedurig en ongeduldig, voel me ook een beetje ziek, buikpijn/diaree/hoofdpijn/verkouden (ik denk van de hormonen, zowel de grote hoeveelheid puregon als nu de utrogestan). Ik merk dat ik een beetje alles wat met zwanger worden/ baby's te maken heeft probeer te vermijden, zit er echt even doorheen. Jeetje, wat heerlijk dat de poes weer terug is, houd m nu maar goed in de gaten. Mees, wat ontzettend balen, snap dat je niet zoveel hoop meer hebt, toch maar even volhouden nog. Hoop, ik hoop dat dit voor jou voorlopig je laatste tandartsbezoekje was, en dat je in ieder geval van de pijn af bent. Boud alweer bijna terug, ik hoop dat je een hele fijne vakantie hebt gehad, en dat je vol energie zometeen voor je eerste IVF kunt gaan. Voor alle anderen, ik lees af en toe even bij, dus ben wel op de hoogte.