@Mees: wat een teleurstelling meid! Ik kan me zo goed voorstellen dat je er doorheen zit.Hopenlijk heeft het ziekenhuis toch gelijk en hoor je volgende week heel wat anders! @Xon: ik vind het moeilijk om de juiste woorden te vinden.Ik vind het zo erg voor je en kan me zo goed voorstellen dat je er echt helemaal doorheen zit! Als bammer is het voor jou veel moeilijker om naar het buitenland te gaan.Het is best heel heftig om iedere keer zo,n eind te rijden en zeker als je alles alleen moet doen. Ik kan niets anders als je een dikke knuffel geven en hopen dat het dan toch deze ronde raak mag zijn! @Mandysmamsie: waar hang jij toch uit...je bent zo stil
@Xon: ach meis! Ik begrijp je zo goed en vindt het zo vervelend dat ik helaas niet meer kan doen, dan je op afstand, vanachter een beeldscherm te steunen. Ik hoop echt dat je de moed erin kan houden (ook al lijkt het nu allemaal een zwart gat). Er zijn echt meerdere mogelijkheden. Je bent echt geen uitzondering. Blijkbaar reageren jij en ik niet op de standaard-procedure. Maar ik ben van mening dat ze dit echt wel vaker bij de hand hebben gehad. Het is een academisch zkh en niet de minste waar je loopt. Ik kan me niet voorstellen dat ze het hierop laten hangen. En ik snap heel goed dat het allemaal lastig is en een hoop gedoe. Ook ik zit daarmee in m'n hoofd. Ook ik wil evt. verder kijken als mijn zkh me niet verder wil helpen, maar ook dat is voor ons ook vaak enorme afstanden meer, wat zeker met werk lastig te combineren is. En misschien, als het zo ver mocht zijn, dat je toch verder gaat kijken, dat een goed gesprek met je directrice wonderen verricht. Kan me niet voorstellen dat ze, als ze hoort hoe diep jouw wens zit, ze daar (ongetwijfeld zelf moeder) gevoelloos voor is. Soms kan het alleen misschien al fijn zijn een second opinion te hebben, zonder van zkh te hoeven wisselen. Houdt dus de moed erin en alle opties open! En mocht het ooit zover zijn! Ik neem met alle liefde een dag verlof van mijn werk op om met je mee te gaan! Ik ben er voor je!!
Xon, meid ik kan me je frustratie zo goed voorstellen. Het is ook niet nix dat jij allemaal voor je kiezen krijgt en dan ook nog helemaal alleen, ik heb alleen maar bewondering voor jou en ik hoop dat hoe doelloos het nu allemaal lijkt er toch een oplossing voor je word gevonden. En dat het misschien zelfs nu wel raak is. Ik geef je vanuit hier een hele dikke knuffel en begrijp heel goed waarom je niet zoveel aanwezig bent op het moment.
Goed verwoord, Sil. @Xon: sluit ik me helemaal bij aan. Ook van mij een dikke knuf en het moet gewoon goedkomen!
Hi dames, @Mees: Jeetje meis wat moet ik zeggen. Had toch echt gewoon hoop dat 't net als bij Syll toch 1 het gered had. Het ziekenhuis was niet zo onder de indruk van die negatieve test begrijp ik? Nou inderdaad maar stug de bollen blijven gebruiken en dan woensdag weer. Pfff hele dikke knuffel meis. En wie weet, inderdaad kunnen jullie nu zelf weer klussen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Hoop dat 't allemaal nog gewoon door kan gaan bij je huidige ziekenhuis, mocht je verder in de mmm gaan, en dat je niet verder hoeft te zoeken. @Xon: Ja jij zit in een dal hè?. Dat had ik wel verwacht. Kon eigenlijk haast niet anders. Vind het zo erg voor je. Ik word er zo verdrietig en boos tegelijk om. Laat staan jij zelf. Hele dikke knuffel meis. Wat klinkt het soms banaal als het om zulke heftige zaken en wensen gaat, maar toch, ik denk aan je. En oja het kan natuurlijk wel ook nu toch gelukt zijn met deze IUI. Daar duim ik hard voor door. Kon ik het maar afdwingen... @Jeetje: O gelukkig hij is terug! Hoopte het al zo. En nu vindt hij buiten wel interessant? De schat. Nou gelukkig is hij weer thuis. En morgen je echo. Vast ook helemaal goed. Dan heb je een goed weekend zo. Ik kom morgen je blije bericht lezen. Hier weer niet echt veel te melden. Of het zou moeten zijn dat ik toch eigenlijk stiekem (steeds minder stiekem maar gewoon op de voorgrond) vaak denk aan het BAM zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik dan op deze manier toch moeder kan worden. Maar het is (volgens mij voor de meeste bammers) nooit mijn ideaalplaatje geweest. Verre van zelfs. En ik heb bewust ervoor gekozen. Was al 3 jaar bezig voor ik de eerste keer insemineerde. Het is dus weloverwogen. Maar ben er de laatste tijd verdrietig om. Ik herken dan ook veel van wat jij zei Xon. Al staan we nu niet op hetzelfde punt gezien jouw lange weg (en dat ik wel zwanger ben geweest even). Maar toch... Denk aan van alles. Het begint al bij de bevalling (keizersnee) en dat ik me afvraag hoe die eerste momenten gaan zijn. En of ik wel 'bij' ben en wie dan m'n kindje optilt als dat niet zo is. En ja dit is maar iets kleins en misschien makkelijk op te lossen. Maar ik ben er gewoon verdrietig om. En boos. Om hoe het allemaal gelopen is, mijn leven. En dan herinner ik me eraan dat ik dankbaar mag zijn voor m'n donor bijvoorbeeld en dat het kán. En dan ben ik ook echt. Maarja zelfs het zwanger zijn, het alleen zwanger zijn vind ik ineens erg verdrietig. Nouja oké ik hou op hihi want ik blijf in cirkels draaien; hier nu dit typende en in m'n hoofd. Ben sowieso erg emotioneel de laatste tijd. Of nouja dit is eigenlijk wel de hoofdmoot hoor. Ik leef ook echt met jullie mee. En andersom gelukkig. Maar kan echt verdrietig worden soms voor jullie. Zoals nu Mees en Xon bijvoorbeeld. Maar goed ook hier moet ik wel de zonnige kant ook proberen te zien. En dat is dat ik hier ook letterlijk op m'n bank stuiter (of buiten als ik 't buiten lees) als er weer leuk en goed nieuws is. Dat is gewoon met elkaar meeleven. Nou deze emo-muts stopt met typen . Fijn weekend gewenst allemaal. Maar zie jullie vast nog wel online. Liefs.
Wat een verdrietige berichten allemaal. Ik weet niet zo goed wat ik er allemaal op moet zeggen. Mees met de negatieve test, Xon die het niet meer ziet zitten en de post van Maureen...ik gun het jullie allemaal zo! En over dat bammer zijn. Dat begrijp ik heel goed dat dat geen bewuste keus is en ik vind het enorm dapper dat jullie toch deze weg gaan. Zus van mijn vriendin gaat er uiteindelijk ook nog voor, ook haar verhaal is heel triest. Dus ik ken het van dichtbij. Het leven loopt niet altijd zoals je zou willen en dat is soms moeilijk te verkroppen. En op het gebied van het moederschap worden we nou eenmaal enorm in de nek gehijgt door onze biologische klok. Ik hoop voor jullie allemaal dat hoe dan ook de wens om moeder te worden op de een of andere manier toch nog uit mag komen! Ook voor jouw Mees! Dikke knuffels voor jullie alledrie!
Hey meiden. Ik wil eerst iedereen ff knuffelen, tis een beetje triest hier. Daarom reageer ikmisschien wel wat minder, kan moelijk de vrolijke muts uithangen voor me gevoel. Maar ik zag dat ik te stil was volgens Hoop, dus hier benik. Druk met kids. Gaat lekker. Eigenlijk moeten we klussen, maar dat staat niet zo hoog op de agenda.... Ik ben gesloopt eind van de avond. Hihi, vandaag trouwens lekker gebadmintont op de weg, echt ff leuk. Shuttel in de boom, ik in de boom en glij zo weer naar beneden. De tranen liepen over me wangen van het lachen. Maar goed dat moet je gezien hebben. Ik heb wel auw aan me kont en andere spieren. Zo hopelijk breng ik jullie weer een kleine glimlach.... Die gun ik jullie. Trusten
Xon dikke knuffel en wat moet je je machteloos en onzeker voelen, deels herken ik de angst en het gevoel, en het verwerken van teleurstellingen, met het enige grote verschil dat ik intussen wel een uk heb... Meis ik weet zeker dat er een zh is die je wil helpen.. en ik zat te denken wil je oude donor niet met je mee naar geertgen?? hoeft hij geen donor te zijn voor jou, maar door dat je er 1 aan levert kan je daar wel de molen in... Mees, ik hoop nog steeds op een wonder... meiden ik gun jullie ook zo het geluk.... als ik in Utrecht komt zal ik madame eens flink op haar duvel geven, immers zo is het niet afgesproken... en hier hebben jullie geen kaarsjes voor gebrand...
O sorry dames. Bedacht me later inderdaad dat het wel een beetje in mineur is zo en dat ik dan er een schepje bovenop doe. Toen was het wel al te laat om bericht te wijzigen of wissen. En nouja het is dus wel zo dat ik er mee zit. Maar goed. Morgenochtend kan ik net zo goed opstaan met hervonden strijdkracht hoor Moest zelf net al lachen toen ik dacht aan dat ik eigenlijk geen bammer maar een gammer ben (gedwongen alleenstaande moeder). Beetje cru grapje maar moest toch lachen. Zit nu ook gewoon relaxed op de bank hoor. Dus zit niet zielig te zijn. Ik gun het ons allemaal ook zo. En ik geloof ook dat het ons allemaal lukt. Twijfel ik niet aan. O en Ricmar ik was die Heilige Margaretha helemaal vergeten hahaha. Doet ze niet goed.
@Maureen: net als Xon's verhaal, is ook jouw verhaal herkenbaar. En tegelijkertijd toch ook voelbaar verdrietig. Natuurlijk had je het ideaal gezien graag anders gewild. Maar wat niet is, kan zeker nog komen. Aan de kinderwens zit alleen een houdbaarheidsdatum, aan een relatie niet. Dus logisch dat jullie nu eerst voor die kinderwens gaan. Die ridder op het witte paard komt gewoon ietjes later! En als je zwanger bent en gaat bevallen, moet je van tevoren gewoon goed nadenken wie heel dicht bij je staat en wie je erbij wilt hebben. In veel buitenlandse culturen hebben vrouwen wel een man, maar die mannen zijn vaak ook niet bij de bevalling aanwezig (en ook dan komt het allemaal goed). Een dikke knuffel!! @Mandysmamsie: je hoeft je niet afzijdig te houden omdat het met sommigen van ons even wat minder gaat. Denk dat we allemaal onze ups en downs hebben en dan kan het soms heel verfrissend zijn als iemand iets leuks komt vertellen (en wat echt niet altijd met zwanger worden te maken hoeft te hebben). Ik heb vanavond even lekker gezondigd. Ik ben met mijn zoontje even naar de McDonalds geweest en heb heerlijk in het zonnetje een heel fout ijsje zitten eten. Vond dat ik dat na de teleurstelling van gisteren wel verdiend had. M'n zoontje ligt in middels in bed, mijn man is aan het werk en ik zit dus even lekker met mijn laptop op schoot! Had vanavond ook nog eens lage rugpijn en ook de buik is nog gevoelig. Dat zou nog van de punctie kunnen komen. Lijkt me op zich wel lang erna, terwijl ik na de punctie amper last heb gehad. Ja, en tot woensdag zit ik inderdaad nog in een soort van spanning (ook al weet ik dat het niet kan). Ik mag na 15 dgn testen en heb op dag 10 een negatieve test gehad. Kan me niet voorstellen dat dat ineens nog anders gaat worden. Verder heb ik vanmiddag contact gehad met een acupuncturist in de buurt. Ze begeleid veel vrouwen met een kinderwens en ik wil dat eens gaan proberen. Die chinese massage is me slecht bevallen. Kreeg ipv een massage alleen maar hele smerige kruiden (die ook nog eens vreselijk duur waren), die ik dan in moest nemen. Die waren dan bestemd voor de bijwerkingen van de hormoonkuur te verminderen. Maar ik had van die vieze kruiden-rotzooi zelf zoveel last, dat ik meer last had van de bijwerkingen van die rotzooi dan van de prikken. Ik ben daar dus ook heel snel mee gestopt. Dus nu maar eens kijken hoe dit bevalt!
Maureen ik was haar niet vergeten en ik was er niet bij maar heb jullie beloofd dat als ze zich niet aan de afspraak zou houden dat ik wel even langs zou gaan. denk dat ik dus een dagje Utrecht met manlief en V moet plannen en haar het nog eens haarfijn moet gaan uitleggen. Ik ben niet veel online , lees wel mee maar reageren vind ik soms lastig.. heb zelf jaren aan dezelfde kant als jullie gestaan, maar nu eens maal aan de andere kant van de lijn is het lastig tactvol te reageren... en ik wil jullie niet spammen met leuke dingen
@Ricmar: jazeker mag je spammen met leuke dingen. Jij hebt zeker lang genoeg op je kleine kereltje moeten wachten, dus ik hoor graag alle heerlijke en grappige verhalen over je mannetje. Ik vind het heerlijk om bij anderen over zw.kwaaltjes, of gebeurtenissen met de kinderen te lezen. Daar doen we het immers allemaal voor, toch?
Ok, ik had gisteren ook mijn positieve verhaal maar achterwege gelaten. Maar zal het dan nu toch even melden. Want ik voel me dus eigenlijk best goed, ondanks de ongi. En dat komt vooral ook doordat ik creatief gezien echt een goede week heb gehad: hele goede fotoshoot gehad met mijn nichtje, kan echt weer verder! En gisteren ontzettend lekker geschilderd, ben voor mezelf echt een grens overgegaan en verder gekomen. Ben al een tijdje bezig met een nieuw soort verf wat niet echt wilde lukken en gisteren had ik het opeens te pakken, dat voelt zo goed! Verder wel al wat gepraat met manlief naar aanleiding van deze ongi en de afgelopen ronde. Hij wil het heel graag nog blijven proberen tot ik 40 wordt. En ik ben er eerlijk gezegd zelf heel moe van, moet echt even gaan bedenken wat ik wil...ik vond het wel heel raar om 39 te worden. Verder had ik gisterochtend ook wel even een slecht momentje hoor: bracht mijn dochter naar de peuters en daar zag ik moeder van haar vriendje voor het eerst terug na hun vakantie, met opeens een flinke zwangere buik. Auw. Dat is wel even slikken. Ik wist dat ze zwanger was, maar nu zie je het dus ook heel goed al. Had ik ook kunnen zijn. Verder gister wezen kijken op mijn toekomstige werkplek, ze zijn er nu in de zomervakantie druk aan het verbouwen en het ziet er ontzettend gaaf uit allemaal, heb daardoor wel echt zin gekregen daar te gaan beginnen!
@ Ricmar: dat dubbele gevoel herken ik ook hoor, heb tenslotte ook al een kind.Ook al heb ik dan nu nog weer een babywens. Maar ik vind het ook leuk je verhalen te horen hoor!
@Maureen: ook jij hebt het moeilijk en natuurlijk mag je hier je verhaal doen!Ook ik gun het jou heel erg! Ik gun het iedereen heel erg! @Mandysmamsie: ik moet altijd lachen om jou verhalen,dus alsjeblieft: hou ze niet achter! @Ricmar: ook jij hebt een moeilijke weg gegaan en nu mag je genieten...maar dat wil niet zeggen dat je hier je leuke lieve momenten niet mag delen! Heel graag zelfs! @Waxientje: ook jij een heel positief verhaal! je bent je goed aan het ontwikkelen op schildergebied...en je schildert al zo fantastisch! Meid vertel het ons allemaal gerust....ik wil het juist graag weten. Meiden,laten we in de toekomst alsjeblieft ons niet teruggehouden voelen om dingen te plaatsen! Of het nu verdrietig is of juist heel blij...schrijf het hier maar lekker op! Ik ben altijd snel pessimistisch en vind het juist fijn als ik zie dat een ander wat positiever is en dingen van een andere kant bekijkt.Ook geniet ik altijd enorm van jullie verhalen.Dat is juist het fijne van ons groepje...dat we onszelf kunnen zijn! Hier met vlagen nog kiespijn,ik denk dat het flinke napijn is,mijn kaak is behoorlijk beurs van 5 spuiten in 2 dagen en een kies trekken en ook nog een zenuw eruit gegehaald..dus logisch dat het nog nazeurd.Maar ben zo bang dat het niet opknapt en dat ik zo met kiespijn op vakantie moet.Wie haalt mij uit de negatieve spiraal? Zo..dat was mijn echo verhaal! Maar ben superblij met jullie!!
Ow...enne: ik heb al 4 grote kinderen.....maar het verdriet dat het nu niet wil lukken(en van de miskramen) is net zo groot.We hebben allemaal een andere achtergrond,maar we gaan allemaal voor hetzelfde toch?
@all, iedereen die een dikke knuf kan gebruiken, hier is ie!!*dikke knuf* ik snap dat jullie allemaal ff wat minder blij zijn, heel erg balen dat het op dit moment niet anders mag zijn. maar we gaan met goede moed verder hoor! hier ook ff iets minder, het werken gaat wel goed maar kost me veel energie. thuis kun je niet echt bijslapen dus bijtanken is lastig. ondanks dat de kleine man 's nachts heerlijk slaapt hoor, maar tegen een uur of 7 a 8 wordt hij toch wel wakker en ben ik dat ook. mijn lief heeft m vanochtend de fles gegeven zodat ik kon blijven liggen, maar slapen doe ik dan toch niet meer. probeerde acupunctuur afspraak te maken, is ze met vakantie :x en dat gedoe met mijn vriendin laat me ook nog niet los en er is tussen collega's ook een hoop gezeik. daar hou ik me ff ver van, gaat gelukkig niet om mij, maar kost ook energie. moet nog ff de goede modus vinden zeg maar. maar komt wel hoor! nu lekker relaxen op de bank, wasje draait, uk slaapt en mannetje is in de tuin bezig.
Ik gooi ook even een grouphug erin! En ik vind ook dat iedereen zijn verhaal hier kwijt moet kunnen, of het nu vrolijk is of verdrietig! Dus voel je niet geremd. @Hoop: komt vast wel goed hoor meid met die pijn! Net wat je zelf zegt, je hebt even een hoop gedoe in je mond gehad de afgelopen 2 dagen en dat zeurt nog na. Maar over een week zal het echt wel over zijn! Ik begin zenuwachtig te worden, om half drie de echo!! Ik ga maar even het huis wat schoonmaken om mijn gedachten te verzetten. Jullie horen zo snel mogelijk van mij vanmiddag!