@Xon: het zal inderdaad niet echt een prettige verjaardag voor je zijn, als alles om een baby draait. Aan de andere kant onontkoombaar, want zo'n kleine wurm (waaronder straks ook de jouwe) trekt nu eenmaal de aandacht. Weet je schoonzus hoe moeilijk jij het ermee hebt. Wie weet kan zij het dan ook een beetje sturen dat het voor jou niet te pijnlijk is allemaal. Ik hoop dat je toch een leuke verjaardag hebt gehad (en hopelijk genoeg HCG hebt opgesnoven). @Jeetje: wat mooi weer zo'n echo te zien van zo'n mini-mensje. En ondanks dat wij (de nog niet zwangeren) allemaal graag ook zo'n foto willen is dit je van harte gegund. Ook jij hebt er lang genoeg op moeten wachten, dus mag je zeker je echo-foto posten hier! Gaan jullie overigens voor een Turkse naam? Ik heb tot nu toe al weer een druk dagje achter de rug. Mijn man moest vanmorgen al vroeg werken en ik ben nog even teruggegaan. Hij belde om half 10 op dat hij uit z'n broek gescheurd was en hij zou rond 11 uur in de buurt zijn bij ons, dus afgesproken dat ik met mijn zoontje dan even een nieuwe werkbroek gingen brengen en dan mochten we nog een klein stukje meerijden en dan weer naar huis. Zo gezegd, zo gedaan. Daarna nog even bij mijn ouders koffie gedronken en een broodje gegeten. Toen ging mijn zus met haar hondjes naar huis en m'n zoontje is helemaal gek van hondjes de laatste tijd, dus die wilde meelopen. Maar toen we daar waren, wilde hij niet mee naar huis, dus heb ik nog 1,5 uur bij mijn zus in de tuin gezeten. Uiteindelijk met een huilend kind naar huis gegaan (want hij wilde natuurlijk nog niet). Maar nu thuis aangekomen was hij toch wel erg aan bed toe. Nu wil ik snel even de konijnenhokken schoonmaken en hopelijk kan ik dan even zelf gaan zitten.
@Mees: zo lekker druk dagje er al op zitten inderdaad! En je man uit zijn broek gescheurd, oh oh hihi. Wel leuk dat jullie even een stukje konden meerijden. Een naam wordt nog lastig denk ik! Maar ik denk wel een Turkse naam, maar ook weer niet te Turks zeg maar. Hij moet wel goed uit te spreken zijn voor iedereen. De schoonfamilie is al druk aan het meedenken...
Goedemorgen meiden Daar was ik weer terug van weg geweest. Marokko was heerlijk maar ontzettend warm! We hebben dagen van 46!!! graden gehad en dat is toch wel een tikkeltje aan de hele hete kant. (Ik heb vaak aan je gedacht Jeetje). Ik dacht altijd dat ik er goed tegen kon maar daar ben ik nu wel van terug gekomen. Ik ben één dag helemaal hartstikke ziek geweest. Waarschijnlijke oorzaak: gewoon de warmte. Achteraf heb ik dat ook al vaker gehad en ik wéét uit ervaring (helaas) dat ik ook niet tegen de sauna kan. Maar in Marokko is het kwartje pas eigenlijk gevallen dat het waarschijnlijk gewoon puur aan de warmte ligt. Dus toch terug gekomen op mij halleluja beleid van het warme weer. Zomerse temperaturen in NL zijn zo slecht nog niet. (Tja een mens is nooit te oud om te leren en fouten toe te geven denk ik dan maar) Ondanks een dag out toch een leuke vakantie gehad. Heel veel gezien en gedaan. We zijn een beetje door het hele land heen gecrossed met een busexcursie. Interessant, leuk en leerzaam maar ook intensief en vermoeiend. Ben nu ook echt aan het bij komen. Zit nu met mijn voeten in een bak met soda want ik heb natuurlijk bij een Moskee met mijn blote voeten in een splinter getrapt. (Echt een actie voor mij). Daar verder de rest van de week wel zoveel mogelijk een pleister op gedaan, maar het is zo stoffig dat goed schoonhouden bijna niet te doen is dus nu maar uit voorzorg een soda badje. Ik denk dat het allemaal bij gewoon een splinter blijft en verder niet gaat ontsteken maar beter het zekere voor het onzekere... Bij thuiskomst bleek vannacht (ongeveer half 3) ook nog eens dat de week niet beter getimed had kunnen worden. Er lag een brief van het zh dat ik dinsdagmiddag naar een voorlichtingsbijeenkomst moet en dat mijn ICSI staat ingepland voor week 35. En dat is de laatste week van mijn vakantie. Ik ben dus helemaal blij met dit vooruitzicht want dat betekend de grootste hormoonstoot en punctie + tp nog net op het randje van mijn vakantie. (Althans daar ga ik nu voor het gemak maar even vanuit) Mijn eigen mazzel kennende zal het wel in het laatste weekend vallen. Had ik net afgesproken dàn de klas in te richten met een collega, maar daar passen we wel een mouw aan als dat inderdaad zo blijkt te zijn. Wie weet valt het ook nog wel op mijn verjaardag, die is ook in die week. Zou grappig zijn om zwanger te raken op mijn eigen verjaardag. Verder heb ik mijn best gedaan om zoveel mogelijk bij te lezen maar of alles is blijven hangen is de vraag want het is zoveel. Ik moest vanaf blz 56 bijlezen! Nieuws van Xon heb ik ginds wel een beetje bijgehouden zodra het kon maar van de rest (sorry) is me dat niet echt gelukt. Eens kijken wat ik nu nog weet na al het bijlezen. @Mamsie gefeliciteerd met je neefje! @Sil wat een super nieuws die goede echo. Heerlijk! Nogmaals gefeliciteerd! Dat had ik al vanuit een hotel gedaan maar ik heb nu net pas de echo foto kunnen bekijken, wauw, blijft toch altijd weer mooi en ontroerend om te zien, zeker omdat we het verhaal erachter en de moeite die het gekost heeft om zon echo te mogen krijgen, kennen. @Mees dat trucker festival waar jullie heen geweest zijn was vlak bij mij! Als jullie volgend jaar weer heen gaan (en ik ben niet op vakantie) dan kom je maar langs voor een kop koffie. Kan je zoontje even bijkomen van het lawaai en kun je meteen mijn kleine wonder bekijken want dan ben ik natuurlijk net mama geworden! Kan Ricmar gelijk meekomen, en die weet al waar ik woon dus kan mooi de weg wijzen. Lijkt me gezellig. Meeten bij mij thuis! @Ricmar leuk die foto van V in die grote truck! @Jeetje gefeliciteerd met de goede echo van gisteren. Geweldig toch! Nu kun je hopelijk ook wat meer gaan genieten van de zwangerschap. Hoewel met die warmte. Pfff ik zou toch echt maar een airco proberen op de kop te tikken want die hitte is inderdaad erg zeg! Fijn dat je kat terug is. Houd er nu maar wel rekening mee dat hij het vaker zal doen. Als ze eenmaal van de vrijheid geproefd hebben kunnen ze het vaak niet laten om weer op ontdekking te gaan. Ook al kwam hij misschien wat bang over, reken er niet op dat het nooit weer gebeurd. Inderdaad maar snel dat gaas gaan maken op het balkon. @Hoop fijn dat de sleuteloverdracht dan toch echt dinsdag staat te gebeuren. Zou mooi zijn als dat hele gedoe achter de rug is. Daarna lekker op vakantie. Hebben jullie na alle drukte met de verhuizing en de spanning van de iui Gent/Rotterdam ook wel verdiend. Heb het verhaal over die vriend van je dochter nu even rustig kunnen lezen. Heeft die jongen het gehaald? Dat haalde ik niet helemaal uit je stukje. Alleen dat er een heel zwakke pols was en je dochter (en zijn broer) hem vonden en mee gingen in de ambulance. Hoe is het nu met je dochter? Heftig allemaal hoor. Bah. Laat je ginds aan de andere kant van de plas wel even op een of andere manier weten hoe je zw.test was? @Xon ik ben blij dat je weer een beetje uit het dal omhoog lijkt te kruipen. Ik wil je nog wel op je hart drukken dat je werk NOOIT de reden kan en mag zijn dat jij je kinderwens moet opgeven. Moet je meer en vaker vrij omdat je naar een ander zh, verder weg, moet dan: so be it. Voor een zh bezoek moet je werkgever vrij geven dus ze heeft mooi pech als je besluit elders te kijken. Het mag geen reden zijn voor ontslag dus volgens mij kan ze je weinig maken. Vervelend is het wel. Ik weet er alles van, helaas, en dan heb ik gelukkig een werkgever die (tot nu toe) redelijk makkelijk is. Maar wie weet ziet je eigen zh nog wel een optie als je straks toch onverhoopt een nega test mocht hebben. (Maar daar ga ik gewoon niet van uit, deze keer is het raak. Een vriendin van mij had ook een aller, aller, aller laatste IUI poging na de start van IVF. Inmiddels is ze drie kinderen rijker, dus het kan echt!!) Ik duim in ieder geval nog mooi even door dat nr. 59 inderdaad een lucky shot was. Kun je je schoonzus niet bellen om te vragen wanneer die vriendin op de verjaardag komt en zo zorgen dat je haar net mist? Je schoonzus weet neem ik aan waar je mee bezig bent en zal het vast wel begrijpen.
Xon, hopelijk valt de verjaardag een beetje mee meid, het is ook niet leuk om constant te worden herinnerd aan wat je nog niet hebt. Maar idd niet altijd goed te doen om het te ontlopen, een dikke knuff meid... Jeetje, mooie foto hoor!! Toppie!! Lastig he namen bedenken?? Of had je er al over nagedacht?? Mees, drukke dag zie ik, leuk een stukje meerijden met de kleine man, zal ie wel fantastisch hebben gevonden. Boudi, zo je hebt een lekkere drukke en vooral hete vakantie achter de rug?? Hahaha toch maar een tentje op de camping in nederland?? Ik kan er ook niet goed tegen hoor de hitte. Wat goed dat het nu toch allemaal lekker snel gaat dalijk met de icsi en dan straks het nieuwe schooljaar beginnen met een paar mooie emmies in je buik!! Super!! Fijn dat je zo hebt genoten van je vakantie.. Nou hier dinsdag naar de gyn voor de controle, gewoon standaard controle dus geen echo, maar bloeddruk meten enz. denk ik. Ik zie het wel wat er gaat gebeuren en dan gelijk ook bloed prikken voor de combi-test volgende week dan wel een uitgebreide echo. Verder niet veel te melden op dit moment.
Nou hier toch iets van een teleurstelling. Vannacht was ik toch vermoeider dan ik dacht want ik had de brief van het zh toch niet helemaal goed gelezen ontdek ik net. Er staat inderdaad "We hebben uw a.s. ICSI-behandeling gepland voor week 35". Ik heb toen vannacht niet verder gelezen want was helemaal blij. Maar er staat nog een regeltje achter. "In deze week begint uw stimulatie, de voorbehandeling begint al een aantal weken eerder." Nou die voorbehandeling zal dan wel het hele pil verhaal zijn en het "echte" werk" van het prikken zal dus pas in week 35 beginnen denk ik als ik dit zo lees. Dus geen punctie en tp in de laatste vakantie week maar toch precies daarna zoals ik al gevreesd had van te voren. Nou ja, dat is dan niet anders. Just go with the flow dan maar. Ik zie wel hoe en wanneer het allemaal van start gaat. De voorlichtingsbijeenkomst had ik wel goed gelezen dus dat is dan al iets.
@Xon: ik kan me goed voorstellen dat je het daar moeilijk mee hebt.Persoonlijk zal ik, als ik er zo tegenop zou zien,op een ander tijdstip of andere dag gaan.Ik zou het mezelf niet moeilijker maken. Ik hoop dat als je toch gegaan bent,het alsnog meegevallen is! @Boudicca: 46 graden is wel erg warm ja! Dan is de overgang van Nederland naar Marokko wel erg groot.Fijn dat je het goed naar je zin hebt gehad....en nu lekker uitrusten! Wat betreft die vriend van mijn dochter: die heeft het gelukkig gehaald.Hij heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen.Hij vertelde overigens tegen zijn moeder dat hij het zo weer zou doen....wat erg voor die moeder om dat aan te horen he.Wat erg ook voor die jongen dat hij het leven zo zat is..echt triest.Met mijn dochter gaat het wel goed geloof ik...je merkt weinig aan haar,maar het lijkt me dat zoiets je niet in je koude kleren gaat zitten,dus ik hou ze wel in de gaten(zo goed en zo kwaad als het gaat,want ze woont natuurlijk niet meer thuis) @Jeetje: wat een mooie echo foto meis!Lekker genieten nu he! @Mees: jij ook lekker op pad geweest! Zo gaat de dag toch nog een beetje snel.Tis hier ook lekker weer..ik weet niet hoe het bij jullie is? @Sillysa: misschien mag je stiekem toch wel even naar de kleine kijken...zou wel heel leuk zijn! Hier nog steeds tandpijn! De hoektand waar de zenuw uitgehaald word,doet nog steeds zeer.Ik heb er echt nog behoorlijk last van! Ik wacht het af tot dinsdag en is het dan nog zo heftig dan ga ik weer terug naar de tandarts...misschien moest het nog een keer gespoeld worden als ik last bleef houden.Ik eis dan ook dat hij er een wat met medicijn in doet! dat hebben ze vaker gedaan en dan had ik er geen last meer van! Moet zeggen dat mijn mond en kaak ook erg zeer doet van de spuiten en het trekken..zo beurs en mijn kaakgewricht voelt ook niet lekker...niet leuk allemaal! Hoop zo dat ik het ergste gehad heb voor we op vakantie gaan!
@Boudicca: dat is wel erg jammer zeg! was je toch slaperig vannacht toen je het gelezen hebt! Maar de vooruitzichten zijn er gelukkig wel! Hoop dat je deze teleursteling weer een beetje los kan laten!
Boud fijn dat je er weer bent hoor, enne tja...die nerderlandse temperaturen zijn idd zo gek nog niet! Vandaag te zwemmen geweest met de kiddo's, en een zwemvriendje van Mandy en zijn mama, echt ff leuk. Tis voor het eerst dat ik dat zo doe, maar zeer zeker voor herhaling vatbaar. Nu zitten we ouderwets een videoband te kijken van Pinokkio... hihi... echt wel ff leuk, Mandy zit er helemaal in! @ mees....lol uitgescheurde broek, tis weer es wat anders? @ Hoop... ik hoop zo dat je kies/tandpijn gauw weg is, want das echt klote zeg.... enne waar gaat je luxe vakantie heen? Aruba??... heb je nog plek in je koffer dan? Nou ik gaat weer bij de film zitten hoor, latersssssssss!
@Mamsie: we gaan naar de Dominicaanse Republiek We gaan op huwelijksreis.....ik denk niet dat je daar bij wil zijn! Leuk ff zo zwemmen met kids en vriendin...altijd leuk,vrouwen onder elkaar samen met de kids
Boudi, als er staat dat de stimulatie in die week start dan houdt het toch in dat de andere zaken als decap dan eerder beginnen en de Gonal of Menopur in week 35?? Of zit ik dan ook te slapen?? Want de Deca is geen stimulans. Ja ik kan er ook naast zitten met m'n half werkende hoofd hoor .. Hoop, vervelend dat die pijn er nog zit zeg, heel veel sterkte ermee dan kan het best nog lang duren tot dinsdag... En dan eindelijk lekker op vakantieeee en je huwelijk nog vieren, leuk hoor!! Mamsie, leuk zo'n dagje met de kids en de mama erbij, altijd gezellig..
Jeetje, is niet erg hoor, ik zie het graag. Toch altijd bijzonder om te zien. Geniet ervan meid! Boud, weer terug in Nederland. Goed om te horen dat je het zo fijn hebt gehad, met wie was je eigenlijk? Met een vriendin? En tja, 46 graden is wel erg heet, maar hier mag het toch wel ietsje warmer zijn voor augustus. Meid, alles is in werking gezet, het is misschien jammer dat het net nog niet in de vakantie valt, maar dat is dan helaas niet anders. Wat betreft ander zh, ik weet idd dat ze mij vrij moeten geven, maar ze doet gewoon nu al moeilijk, en ik heb toch loyaliteitsgevoel naar vooral de kinderen en collega's (want die zadel ik op met de kids als ik weg moet). Maar misschien moet ik idd wat meer voor mezelf kiezen en meer schijt hebben aan anderen. Hoop, wat shit dat je nog steeds pijn hebt, ik hoop dat je er nu snel vanaf komt want op vakantie met kiespijn is niks natuurlijk. Overigens denk ik dat vliegen met een ontstoken kies ook niet fijn is (i.v.m de druk). Hier de verjaardag overleeft. Heb me zoveel mogelijk afzijdig gehouden, maar mijn hart brak, het was zo een ontzettend klein mooi manneke. Hij ging natuurlijk van hand tot hand en ik manoevreerde daar een beetje omheen. Mijn ouders waren er ook, en ik weet dat mijn moeder ook erg van baby's houdt maar zag haar ook verwoed pogingen doen om onder de baby uit te komen, vanwege mij. Heel lief van haar maar voor niemand leuk! Nou ja even slikken was het dus.
@ Xon allereerst een dikke knuffel. Fijn dat je dan weer thuis bent. Ook wel erg lief van je moeder dat ze zomet je mee denkt. Hopelijk ben je alweer iets opgeknapt. Tis vroeg, maar ben bekaf. Heb vanaaf maar gevoetbalt op straat ipv badminton. Tegen groot buurmeisje. 5-1 voor mij. Ha zo sloom zijn wij oudjes niet!!!!!!!! Dat is ook weer duidelijk. Net als mijn spieren morgen zeggen dat ze niet meer zo
@Boud: welkom terug weer! Ik ben een paar keer naar Egypte geweest, maar inderdaad de dagen in het zuiden van Egypte, met 42/43 graden waren niet de prettigste. Dus kan me voorstellen wat je gevoeld moet hebben. Maar zo te horen wel veel indrukken op gedaan. Jammer van de splinter. Altijd goed even in de soda te zitten. In zulke landen lijkt het wel of het stof tot bijna in je onderbroek zit. En ik denk, net als Syl dat je vanaf week 35 echt met puregon of menopur gaat beginnen en dan de twee weken daarvoor al met de Decapeptyl begint. Die puregon spuit je ongeveer ook 2 wkn, dus in week 37 zal je er denk ik wel aan moeten geloven. Jammer dat het net na de vakantie valt, maar hoop dat je er inderdaad toch een mouw aan weet te passen. Enne deal....volgende keer zorg je maar dat de koffie klaar staat. We komen graag langs (en wie weet dan wel met beschuit met muisjes). @Xon: wat lief dat je moeder zo goed aanvoelde hoe het voor je moest zijn. Ja, zo'n kleine wurm trekt zoveel aandacht en het lijkt net een magneet, want iedereen wil zo'n kindje vasthouden. Maar je hebt het overleefd en ik vind het toch goed dat je gegaan bent. En wie weet meid, gaat volgend jaar jouw kindje (van meneer 59) wel van hand tot hand. Ik ga daar nog steeds van uit. @Hoop: ik heb bij mijn eerste wortelkanaalbehandeling na een paar dagen ook weer last gekregen en toen bleek er nog wat te zitten. De tweede kanaalbehandeling was uiteindelijk afdoende. Inderdaad maar even in de gaten houden, want dat wil je op vakantie niet meemaken. @Mandysmamsie: hier ook lekker weer gehad, maar niet gezwommen. De dag was al druk genoeg en door de scheur in mijn man's broek ook nog een onverwacht uitstapje. @Syl: jij dinsdag weer naar de gyn. Je zal inderdaad wel bloed moeten prikken voor de combinatietest de week erop. Jemig, wat heerlijk dat je al bijna 12 wkn bent, na die eerste spannende weken. We zijn vanavond even een naar een pannenkoekenhuis in de buurt geweest. Ze hebben daar ook een speeltuin en kinderboerderij bij, dus nadat we gegeten hadden, hebben we ons nog even uitgeleefd in de speeltuin. Allemaal weer gebadderd en nu fris en fruitig op de bank. Morgen weer werken. De laatste week alleen op kantoor. Had net nog een mail gehad van een vriendin. Haar relatie gaat al langer niet lekker. Haar vriend gaat niet echt vreemd, maar zit wel veel te ouwehoeren met andere vrouwen. En daar liegt hij over tegen haar en is hij heel stiekem over. Ik ben dan steeds een luisterend oor voor haar geweest en soms wil je iemand advies geven. Maar in haar geval was er maar een advies en dat was, zorg dat je van die vent afkomt. Maar dat is lastig om te zeggen als iemand toch van een man houdt. Dus ik heb haar voornamelijk maar aangehoord de laatste tijd, er ook van uitgaande dat zijzelf op een gegeven moment wel op een punt zou komen dat ze er helemaal genoeg van had. Nu mailde ze me inderdaad dat dat moment er wel aan zit te komen, want het verbeterd maar niet. Dus wil zo nog even terugmailen. Tot later misschien dus nog!
Ik had je wel eerder willen lastigvallen maar ziggo ligt plat. Om 7:15 hadden we een mega inslag van het onweer. In ons rijtje. Verder alles heel gelukkig. Nu door ellendig weer naar de bakker
Hier even druk met andere dingen, maar ik lees wel zo nu en dan bij hoor! Heb net maar weer ovulatietesten besteld. 20 stuks dit keer, dus deze maand kom ik in elk geval niet weer zonder te zitten!
Goedemorgen meiden Mees en Sil ik hoop dat jullie gelijk hebben en dat ik eerder dan in week 35 kan beginnen met de decap. Ik sta voor mijn gevoel nu alweer lang genoeg stil dus hoe eerder hoe liever. Morgen de info bijeenkomst. Dan hoor ik vast wel meer. Ik krijg dan in ieder geval de recepten mee voor decap en puregon. (Altijd handig om met je verjaardag de hele koelkast vol te hebben liggen met hormoon spuiten, zou dat lekker smaken bij de borrel???) Xon ik was in Marokko met mijn moeder. Ik heb maar weinig vriendinnen die, net als mij, graag excursies willen maken en rondreizen. Bovendien hebben de vriendinnen met wie ik het wel een week uithoud om dag en nacht bij elkaar op de lip te zitten zelf kinderen. Dus op vakantie gaan met vriendinnen zit er, helaas, al een aantal jaren niet echt meer in. Ik ga al vanaf mijn 17e (bijna) jaarlijks een weekje met mijn moeder op stap. De laatste jaren ben ik echter helemaal niet op vakantie geweest omdat ik me daar geen tijd voor gunde. Ik vond mijn kinderwens belangrijker. Toch merkte ik wel dat ik er wel aan toe was. Toen ik dus woensdag mijn moeder belde en vroeg of zij met me naar het reisbureau wilde om te kijken of er een reis was die zaterdag vertrok, was die meteen voorstander.