Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Hoop: inderdaad, EINDELIJK! Wat fijn!
    Hoe is het nu met de tandpijn trouwens? En gaan jullie morgen vertrekken?

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: meid, wat zal jij blij zijn als je de deur van de notaris straks uit kunt lopen. Ik neem aan dat jullie gelijk doorlopen naar de deur van het reisbureau? Ook ik was benieuwd naar je kiespijn?
    @Jeetje: gaat het nog lukken met je deadline vandaag? Hopelijk voel je je vandaag iets beter.

Hier een kort nachtje gehad. Ik had m'n zoontje gisteren op tijd in bed liggen. Ik was moe en ben toen al half op de bank in slaap gevallen. Mijn man en ik bellen altijd even, dus ook gisterenavond tot 2 keer toe gebeld.
    Mijn man zei dat hij erg moe was en ik hoorde hem al een paar keer gapen. En ik krijg het dan altijd spaans benauwd als ik weet dat hij nog 's nachts achter het stuur moet zitten (bang dat hij dan in slaap valt). Ik zei hem dus dat hij op de terugweg naar z'n bedrijf best nog even mocht bellen (ik denk als ik hem maar aan de praat houdt, vliegt de tijd voor hem ook makkelijker voorbij). Dus even later belde hij terug en hebben we nog gekletst tot half 3. Toen was hij bijna bij de zaak en kon ik met een gerust hart slapen.
    Om een uur of 4 kwam mijn man in bed en zei hij dat een van de katten nog buiten was. Die was ontsnapt toen hij thuiskwam en hij kreeg hem niet binnen.
    Ik ben dus zelf maar uit bed gegaan om te gaan kijken en roepen, omdat ik weet dat het geen buitenkat is en ik niet slaap als de katten niet thuis zijn.
    Maar de kat was nergens te bekennen nog en ik ben toen maar op de bank gaan liggen. Om een uur of 6 schrok ik wakker. Me hartstikke schuldig voeldend dat ik in slaap gevallen was en de kat nog buiten was. Hij zat toen al zielig te mauwen bij de deur en gelukkig was hij toen binnen. Maar door dat wel/niet of heel kort slapen, ben ik nu wel wat brak. Gelukkig hoef ik niet te werken vandaag.
    Vanmiddag heb ik een afspraak bij de acupunctuur. Een andere als waar ik eerst altijd ging. Zij heeft ervaring met vrouwen met een kinderwens en we gaan vanmiddag alvast een keer kijken hoe dat allemaal in z'n werk gaat en hoe ik me nu voel. We mogen deze maand zelf proberen, dus wie weet waar het goed voor is.

3. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Hoi meiden,

Nou net bij de gyn geweest, ppff wat een kouwe kermis is dat zeg, bahhhh!! Ik kom al 10 jaar bij dezelfde vent doet ie net of ie me nog nooit gezien heeft nou ja zeg....Hij heeft me ja al 2 keer geopereerd, wist ie ff niet....Zakt je broek toch af?? Nou ja de standaard vragen als je zwanger bent, afspraak gemaakt voor de nekplooi, ik zeg ja en wanneer gaan we naar het hartje luisteren??? Zegt ie ja dat doen we hier niet hoor, huuuuuuuuhhhhhhhhhh???? Hoe weet je dan of alles goed gaat daarbinnen???? Nou ik mocht wat hem betreft wel naar een verloskundige gaan dus dat ga ik dan ook maar doen denk ik zo, ga zo even kijken waar ik dan moet zijn hier. 5 Buisjes bloed afgestaan en dan 20 aug de nekplooi dus nog even geduld.

Hoop, wat fijn meid!! Eindelijk gaat het dan gebeuren, lekker hoor!!

4. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Mees, ja is ook geen fijn gevoel he als je man aan het werk is terwijl ie doodmoe is?? Ik kan dan ook niet slapen hoor, nou gelukkig hoef je niet tewerken vandaag kan je misschien vanmiddag als je zoontje slaapt nog een uiltje knappen. En poes weer thuis das fijn..

Jeetje, hoe gaat het met de hitte vandaag?? Wil het eenbeetje lukken allemaal??

5. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Mogge dames! Zo heb mezelf weer effe kunnen updaten met de leeftijden, lol, ik ben een broekie, ook wel weer geinig. Vanmorgen geen onweer gelukkig. Zit ff te denken wat te doen met de kids....
    Oja en wat te eten. Iemand tips????
    @ hoop nog ff dan is je sleutel weg!!!! Samen je tandpijn :)@ sil volgens mij is die man aan vakantie toe hoor. Dus geen geluister balen zeg
    @ mees.... Ik zag een korte gebroken nacht, niks zo vervelend als dat! Doe maar rustig aan
    @ jeetje.... Werken meis huphuphup en daarna niksen!!! Heb je veel tedoen????

6. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Even kort ego-bericht via mobi.
    Hier wakker geworden met lage rugpijn en hoofdpijn op dag 8.
    Ik weet helaas wat dat betekent.

7. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Jemig Xon, een hele dikke knuffel meid!! Ik wou dat ik meer voor je kon doen...

8. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Sil: nou jaaa wat een rare reactie van zo'n gyn zeg!!! Ik zou ook maar snel naar een vk gaan inderdaad.

@Xon: oh nee meid, ik hoop het echt niet! Weet even niet wat ik nog kan zeggen, dus maar een heel dikke knuf voor nu!

@Mees: pff dat was een raar gebroken nachtje voor je! Gelukkig man heelhuids thuis en poes ook weer terug! Misschien straks maar even lekker liggen nog en rustig aandoen.

Hier schiet het niet op. Ik voelde me gisteren echt een stuk beter al was ik toen op pad, of misschien wel juist omdat ik op pad was. Ik weet het niet. Nu weer erg misselijk en moe! Het lukt me echt niet om me tot mijn werk te zetten en het moet af zijn over 2 uurtjes :(

9. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mamsie: bij mij ook iedere dag hetzelfde dilemma, wat gaan we vandaag weer eten?? Dus ik kan ook wel tips gebruiken. Ik heb het eigenlijk niet eens zo druk, als ik in normale doen was, had ik het ook al lang af gehad, maar ja.... Verder deze week alleen donderdag en vrijdag een deadline. Maar eerst die van vandaag maar eens aanpakken nu. Net even gelegen namelijk maar ik voel me niks beter. Ik weet, het is voor een heel goed doel en dat hou ik mezelf ook steeds voor. Het probleem is gewoon mijn werk, dat ik het echt niet leuk vind meestal!

10. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Xon: ): Dat klinkt niet erg hoopgevend ...

11. Hamsteren

@ xon.. Een hele dikke knuffel, wou dat ik meer voor je kondoen.
    @ jeetje... Moet je ook werken financieel of is het voor de extra's? Anders zou ik wat minder aan nemen, geef jezelf wat meer rust!
    @ waxie hoe gaat het met jou?
    @ hoop zit je al op het reisburo????? Lol
    @ alexje... Hebben we je laten schrikken met alle reacties???? Hihi, tis nooit stil hier!!!

Hier verlang ik langzaamaan weer naar rust. Gewoon mojn eige dingetjes doen. Tis zo anders met jef er bij, gezellig maar zo druk.
    Ik wil gewoon weer ff bijtanken!

12. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mandysmamsie: ja ik moet helaas wel werken anders redden we het niet. Maar gelukkig zit er (waarschijnlijk, ik hou nog een slag om de arm, want je weet het hier maar nooit!) bij mijn man op het werk wel verandering in zijn salaris aan te komen! Hij had namelijk een lijst gezien met daarop de lonen van alle werknemers en zag dus dat hij zo'n beetje het minst krijgt, terwijl hij veel ervaring heeft in zijn werk en universiteit heeft gedaan! Zijn baas heeft beloofd dat hij in september dus een behoorlijke loonsverhoging krijgt en als dat doorgaat geeft dat mij ook wat meer lucht. Maar zelfs dan zal ik toch een beetje moeten blijven werken. Ik stond wel te kijken hoor van wat sommige anderen verdienen! Echt, de verschillen zijn niet normaal!

Kan me voorstellen dat je wel even zou willen bijtanken. Hoe lang blijft J. nu nog bij jullie? En weet je al wat je gaat koken vanavond? Geef me even wat inspiratie!

13. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Mamsie: hoe het met mij is. Heel erg wisselend! En dat is niet fijn eigenlijk. Beetje huilerig eerlijk gezegd. Heb nu toch met manlief afgesproken dat we het nog blijven proberen tot ik 40 ben, zoals ik al in het vorige berichtje schreef. Maar heel erg fijn voel ik me niet bij dat idee. En dat maakt me in de war. Ik zie het helemaal niet meer zitten dat zwanger worden. Weet ook even niet meer zo goed of ik het nu nog wel wil. Maar dit zijn ook altijd zware maanden hier, erg drukke tijden voor manlief enzo. En afgelopen maand is me helemaal niet bevallen hoe het alllemaal ging. Ben er spuugzat van eigenlijk. Wel vol goede moed 20 ovulatietesten besteld...pffff. Maar ben op dit moment de moed even kwijt, ongi wel bijna weer over. Dus laat mij maar even, ik kom wel weer bij hoor.

14. Hamsteren

@ Waxie.. mag ik je wel digitaal knuffelen???
    Ik snap je wel hoor, tis en blijft lastig, vind ik ook.. want al met al wordt Mandy ook steeds ouder, en ik vind 5 jaar er tussen al wel aardig aan tikken hoor.... dus tja... ook hier afentoe erge twijfels.
    Doe maar rustig aan meis, komt tijd komt raad ;)

@ Jeetje.. nee geen kook inspiratie, helaas.
    Hopelijk krijgen jullie idd een flinke opslag in sep, raar hoor die verschillen.... en dankan jij ook wat rustiger aan doen, want dan schieten de maanden wel op toch?
    Krijg je al wat buik? Of nog lang niet?
    Ben weer erg aagje vandaag :)

15. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mamsie: haha je mag best aagje zijn hoor, vind ik wel leuk! Mijn buik is af en toe flink opgezet, vooral 's avonds. Ik zie echt wel een verschil denk ik. Ik ga straks een foto maken. Ik heb er ook een gemaakt toen ik ongeveer 5, 6 weken was, dus eens zien of ik verschil zie.

@Waxientje: ik kan het me best wel indenken hoor. Is ook niet fijn als het vaak op zo'n 'gedwongen' manier moet gaan eigenlijk. Ik heb dat zelf ook wel eens gedacht, als het zo moet... Maar je voelt denk ik vanzelf wel weer de moed komen om ervoor te gaan (of even niet en dan is dat misschien ook wel even goed?) Nou, knuf in ieder geval voor hoe je je voelt!

Ik ben bijna klaar met mijn opdracht. Nog even nakijken en dan lekker even op de bank!!

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: een dikke knuffel. Ik hoop dat je gevoel je voor deze keer in de steek gelaten heeft en het een andere oorzaak heeft. Kan me wel voorstellen dat je je k*t voelt.
    @Syl: wat een hork van een vent, zeg! Wat is dat nu voor een moeite. Hij kan toch ook wel voorstellen dat een zwangere vrouw of even een echo wil of het hartje wil luisteren. Die heeft een paar lessen sociaal gedrag gemist tijdens zijn studie.
    @Jeetje: het schiet bij jou dus ook niet op? Ik hoop dat die baas z'n belofte waarmaakt en je man meer loon krijgt. Dat zou wel welkom zijn en zeker als de kleine er straks is, voor jou wel prettig als jij iets minder kan doen. Kun je hopelijk selectiever zijn in het werk wat je aanneemt. Dat scheelt vaak al, als je dan in ieder geval werk moet (en kan) doen wat je leuk vindt.
    @Mandysmamsie: hier ook geen idee voor het eten, maar moet tot mijn schande bekennen dat ik op dinsdag altijd moet werken (aan het eind van de middag) en dat mijn vader dan altijd kookt. Dus ik hoef alleen maar pannen op te halen.
    @Waxientje: je moet doen waar je je goed bij voelt. En misschien voelt het bij jou wel goed om af en toe eens een maandje over te slaan. Blijkbaar is dit zo'n maand waarin het even niet lekker voelt voor je. Probeer het even los te laten en probeer te genieten van het klussen met elkaar (zonder dat daar gelijk een kindje aan vast zit).

Ik ben net thuis met mijn zoontje en hij moet zo al weer naar bed. Hij hoest enorm (en ik inmiddels ook), dus hij ziet er wat pierig uit in zijn gezichtje.
    Ik moet zometeen naar de acupunctuur. Een andere als waar ik normaal ga. Deze doet acupunctuur voor vrouwen met een kinderwens. Dus ik ben benieuwd hoe dat allemaal in z'n werk gaat. De ongi lijkt in ieder geval voorbij, dus dat gedoe heb ik in ieder geval weer gehad.

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Trouwens mijn borsten zijn wel ook gegroeid :$ Mijn beha's zitten niet meer lekker. O, jeeeee waar zal dat naartoe gaan?? :p

18. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Mamsie en in ons geval zijn we ook nog weer wat ouder dan jij / jullie, manlief gister 44 geworden...oef.

19. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Ik ga mijn hart luchten oftewel even flink naaktlopen.

Mijn verstand zegt STOPPEN. Ik heb een leuke baan straks, F gaat in februari naar school, schilderen gaat super, wil ik daar nog wat van een carriere van hebben moet ik nu wel aan de weg gaan timmeren. Ik ben 39, leeftijd waarop mijn moeder mij kreeg en waarbij het met haar psychische gezondheid tijdens en na de zwangerschap falikant fout ging. Waarvan ik nu nog steeds de rugzak met me meetors om het zo maar te zeggen. Daarom vind ik dus 39 zo'n enge leeftijd en zit ik er zo mee om dat te zijn nu.
    Met manlief en mij samen gaat het na een moelijke periode ook weer goed, stabiliteit gewenst en grote veranderingen misschien niet meer zo slim? Ik wordt ouder: vorige bevalling was niet bepaald een eitje. Ik zie de risico's.

Maar daartegenover staat dus mijn gevoel: ik kan er niet tegen al die zwangeren en babies om me heen, ben knetterjaloers! Als ik onverwacht met een nieuwe baby of zwangere wordt geconfronteerd barst ik in janken uit. Ben ik weer een paar dagen heel down. En het voelt niet goed dat F alleen is. En ik denk ook dat als ik het nu niet nog een jaar probeer ik er misschien over een jaar of vijf ofzo spijt van krijg? Het is nu of nooit, ik kan een beslissing om er nu mee te stoppen later niet meer terugdraaien!!! Dus zegt mijn gevoel toch nog maar een jaartje doormodderen op deze manier en het blijven proberen. Laatste keer zwanger was ik zo blij en bereid alles opzij te schuiven voor de kleine: baan en schilderen had ik er zo bij neergegooid als het had gemoeten.

Waarom geen MMM; bang voor gevolgen hormonen. Mijn moeder is daar ook niet beter van geworden (al was dat jaren '70) en ik ben gevoelig voor depressies. Heb rond mijn 30e een flinke burnout combi depressie gehad. Wil ik niet nog eens meemaken. Bovendien vind ik dat ik dan maar eerder had moeten beginnen met zwanger worden. Heb de kinderwens tot mijn 30e uitgesteld. Maar dat was ook uit angst door alles wat ik met mijn moeder heb meegemaakt. Ik was bang zo te worden als zij. De angst was altijd groter dan de wens. Door de burnout heb ik ontdekt dat ik wel moeder wilde worden. Maar toen was het ook nog niet zomaar gepiept. Ben uiteindelijk op mijn 35e moeder geworden van F. En nu tikt de tijd zo ontzettend hard door.

Na F was ik er anderhalf jaar echt niet aan toe aan een tweede. Ik had het zwaar. Ook door alcholproblemen manlief. Die heeft ook een heel traject doorstaan en is uiteindelijk op grotendeels op eigen kracht eraf geraakt. In die tijd stond ons huwelijk op springen. Dus tweede was geen optie.... en nu dus alsnog proberen een tweede te krijgen nu alles alweer een tijd goed loopt, maar ja we zijn inmiddels jaren verder en jaren ouder.

Ik heb mezelf altijd voor me gezien met twee kinderen (vanaf dat ik wist dat ik ze wel wilde). Fout beeld dus blijkbaar. Heel even leek het uit te komen toen ik dus in februari zwanger bleek te zijn. Ik kan ook nog steeds niet goed verkroppen dat dat fout is gegaan.

heel verhaal, ik heb het ook nodig om het voor mezelf eens op een rijtje te zetten en nu begrijpen jullie me hoop ik wat beter. Want ik denk dat er een rare periode aan gaat komen voor mij.

20. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    en moeder zijn is echt vele malen mooier dan ik ooit had kunnen bedenken!

Deel Deze Pagina