Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Boudicca: heb je goed onthouden meis! Mijn oudste is een dochter en verder zijn het zonen....als ik hun vraag wat ze liever willen:een broertje of zusje..dan zeggen ze steevast: een broertje haha

Jij hebt vanmiddag de bijeenkomst gehad....hoe was het? Wanneer kan je beginnen(waarschijnlijk zit je nu je verhaal te typen:))

@Just: fijn dat je kleine mannetje zo lekker slaapt...gaat het snachts ook helemaal goed nu?

2. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals gezegd vanmiddag dus de voorlichtingsbijeenkomst. In de uitnodigingsbrief stond dat het aan te raden was om met zijn tweeën te komen vanwege de hoeveelheid info die ze dan geven:(. Omdat een partner voor mij niet in the picture is (helaas) mijn mams maar gevraagd of die mee wilde. Dan zit je in ieder geval niet zo zielig alleen tussen die andere stellen:). Moeders sprong zowat een gat in de lucht toen ik haar vroeg of ze mee wilde. Ik denk dat ze het ook allemaal maar moeilijk kan verkroppen dat het pad naar een zwangerschap voor haar dochter zoveel moeizamer gaat dan het bij haar is gegaan. Ze wil me zo graag steunen en helpen dus de kans om preciezer te begrijpen wat er allemaal staat te gebeuren greep ze met beide handen aan. (wist ik wel:cool:)
    Natuurlijk waren we veel te vroeg in het zh. Normaal blijf ik dan gewoon nog even in de parkeergarage in de auto zitten en doe nog een spelletje op mijn telefoon of zo, maar dat wilde ik mijn moeder niet aandoen dus een half uur van te voren zaten we al te duimen draaien in de wachtkamer.
    Natuurlijk werden we ook nog eens te laat opgehaald dus toen we eindelijk konden beginnen was ik er allang zat van;). Maar we kregen een duidelijke presentatie voorgeschoteld en hadden alle tijd om vragen te stellen. Er waren nog twee stellen die deden voor komen of ze al heel lang bezig waren maar bij de prik instructie bleken ze beiden nog nooit geen pregnyl gespoten te hebben???? Dan denk ik dat dat lange bezig zijn met de mmm dus nogal relatief is.
    Eigenlijk heb ik vanmiddag niet echt wat nieuws gehoord maar voor mijn moeder was het reuze interessant:). Ze weet natuurlijk wel dat ik me regelmatig moest spuiten enzo in het verleden maar had daar toch nooit zo bij stil gestaan tot ze nu uit de mond van een gyn zelf het hele verhaal hoorde. Het enig echt interessante voor mij was de uitleg van de puregon pen, omdat ik altijd menopur had, wat niet in een pen zat was dat nieuw voor me. De rest was eigenlijk allemaal al wel bekend. Verder kreeg ieder een persoonlijk spuit schema en na een snelle check blijkt dat ik op 18 augustus mag beginnen met Decap. Op 30 augustus moet ik dan heen voor een eerste echo (een uitgangs echo) en waarschijnlijk mag ik die dag dan ook beginnen met Puregon. De daarop volgende echo is volgens het schema op 5 september. Vanaf dan moet ik (waarschijnlijk) om de dag heen, voor een echo, tot aan de pucntie die ik dan (gokje van mij) ergens rond 12 september zal hebben. Maar goed, ik kan van start en dat is al heel wat. Helaas gaat het dus inderdaad allemaal net na mijn vakantie vallen maar ik heb besloten dat ik me daar niet meer druk om zal maken. Wie dan leeft die dan zorgt. Ik kan me er wel druk over gaan zitten maken wat ze er van zullen zeggen op mijn werk, maar ik kan er toch niets meer aan veranderen dus: "helaas pindakaas". We gaan er maar gewoon voor en ik neem Sil als voorbeeld dan komt het gewoon helemaal goed;).

3. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoop, Yep, ik zat mijn verhaal te typen:D

4. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Haha..ik wist het:D

fijn dat je moeder meekon en dat je niet alleen hoefde! Misschien ook wel goed dat ze het allemaal uit de gyn hoorde,dat is toch anders denk ik. Fijn dat je nu weet wanneer je kan beginnen,ook al is het helaas niet in je vakantie zoals je hoopte.Ik kan altijd nog wat van jou leren dat je overal altijd het positieve uit weet te halen..en dat je niet blijft balen dat het niet in je vakantie gebeurt,maar dat je je erbij neer kan leggen dat het nu eenmaal zo is.Ik vind dat knap!

5. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoop, dat is gewoon een karaktertrek hoor, daar hoef ik zelf niets voor te doen maar het gebeurd gewoon. Ik ben er wel blij mee dat ik dat heb want het maakt het hele circus wel een stuk makkelijker te "handelen"

6. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Boud:Ja dat is zo! Kon ik dat maar vaker!

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Minime: ik ben zelf 40 (over 2 wkn 41:() en heb een zoontje die in september 3 wordt. Als je mij vroeger had gevraagd of ik op mijn 40e nog een kindje zou willen (of bezig zou zijn), had ik je waarschijnlijk hard in je gezicht uitgelachen. Grenzen verleggen zich nu eenmaal makkelijk als de kinderwens uitblijft en het klokje wel doortikt.
    @Hoop: beetje laat, maar ook nog gefeliciteerd met je zoon! Een verjaardag en dan ook nog kiespijn, of valt het mee op het moment?
    @Boud: je bent een hoop wijzer geworden in die bijeenkomst. Ik moet zeggen dat het bij ons vrij zakelijk bleef met uitleg over de hele procedure, maar dat persoonlijke schema's e.d. met data helemaal niet aan de orde kwamen. In ieder geval is dat zwarte gat waar je nu in gaat springen in ieder geval nu wat duidelijker geworden met concrete data (die helaas na de vakantie vallen). Fijn dat je moeder mee ging en het zo fijn vond je te kunnen steunen. Mijn moeder weet ervan, snapt eigenlijk niet waarom ik al die ellende op m'n hals ga halen, maar laat me er verder vrij in. Aangezien zij een echte angsthaas is, heb ik die van mij maar niet verteld dat ik mezelf ook moest prikken.
    Voor de volgende poging (als die er komt) moet ik ook met mijn baas gaan praten. Op zich hoef ik niet bang te zijn dat ze moeilijk zou doen als ik naar het zkh moet, maar we zitten momenteel in een soort van reorganisatie waarbij functies anders ingevuld worden. Ik ben wel bang dat als ze weten dat je 'bezig' bent en de kans bestaat dat je er over een tijdje uit bent vanwege zw.verlof ze me misschien op een soort van 'zijspoor' zetten. En aangezien ik natuurlijk niet de garantie heb dat ik op mijn leeftijd nog een keer zwanger mag raken, is dat wel lastig, want stel dat het niet meer gaat lukken, dan moet ik natuurlijk wel weer 'gewoon' verder met mijn leven en werk.
    @Justme: fijn dat je een afspraak hebt gemaakt. Ik hoop dat je er net zo van kan genieten als ik altijd kan. Je wordt er in ieder geval lekker doezelig van.

Ik heb koppijn en een heel pijnlijke borst. Zal ook wel van die utero komen, alleen raar dat ik daar al die tijd geen last van heb gehad en nu ik er bijna mee moet stoppen ineens wel last van krijg. Ga zo even op de bank liggen. De strijkplank kijkt me ook nog vragend aan, maar dat trek ik nu echt niet meer.
    Misschien dat ik morgen op tijd wakker ben en nog even wat kan doen (als de kaboutertjes vannacht weer niet geweest zijn ;)).

8. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees: dat is een tijd geleden dat je daar last van gehad hebt!Zou het geen spanning zijn? Ga je morgen nog testen...of denk je dat het echt je ongi was?

9. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Mogge.... Ff kort rust komt er weer aan, jef gaatzo al weer weg! Ff eerder dan de bedoeling, maar dat verhaal komt later wel weer. Tis duidelijk te lang dit keer!
    Fijne dag allemaal.

Hoop pijn al weg????

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Nou, vandaag getest (omdat het moest van het zkh) en nogmaals wit op wit bevestigd gehad dat de eerste poging echt mislukt is. :(
    Had gisteren zo'n pijn in mijn borst dat ik stiekem toch weer hoop kreeg (en vandaag het toch wel weer heel spannend vond te testen). Maar zoals eigenlijk te verwachten was, een wit testvakje.
    Ga zo beide zkh maar opbellen en dan maar zien wat ze te zeggen hebben. Moet waarschijnlijk eerst op gesprek en zie daar toch wel tegenop. Nou ja, eerst maar een bak koffie halen.

11. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: oh meis, ja dat is toch wel alsnog een teleurstelling ook al had je het wel verwacht natuurlijk, maar ergens hou je toch altijd nog een sprankje hoop. Nou, ik ben ook benieuwd wat ze zeggen.

@Hoop: nog gefeliciteerd met je zoon! En Mexicoooo, wat leuk! Lekker gaan genieten! Hopelijk valt de vliegreis je mee. Ik hoop ook dat de kiespijn weg is trouwens.

@Boud: jij bent inderdaad altijd zo optimistisch! Ik wou dat ik dat ook wat meer in me had van nature! Fijn dat je binnenkort echt gaat beginnen. Ik kan me voorstellen dat het interessant was voor je moeder allemaal.

@Minime: ik ben pas 36 geworden en nu zwanger van ons eerste kindje. Ben vorig jaar ook zwanger geweest maar helaas is dat misgegaan. Welkom!

Ik ben vandaag in een enorm rothumeur en geen idee waarom. Hormonen misschien?? Ik hoop dat het straks wat beter wordt. Weer een dagje werken voor de boeg. Net al wat gedaan, dus nu eerst even pauze.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: heb net zkh nr. 1 gebeld. Het academische zkh, omdat dat toch wat verder van je af staat. Na een hele worsteling en tour door het keuzemenu, eindelijk iemand aan de lijn. Of ik morgen even terug kan bellen want ik had naar een of ander verpleegkundige spreekuur moeten bellen tussen 8-9.30 uur. Dus morgen weer terugbellen. Ik dacht nog, toen ik oplegde, is het nu zo'n moeite om even in de computer te noteren dat het een mislukte poging was. Ze hebben alleen maar gezegd dat ik hun moest laten weten hoe het afgelopen was, maar niet gezegd hoe en wat en hoe laat ik naar wie moest bellen.
    Nou ja, morgen maar weer door het keuzemenu worstelen. Nu straks 'mijn eigen' zkh bellen, waar ik dus meer tegenop zie. Ik wacht nog maar even, want die verpleegkundigen helpen 's ochtends vaak mee met de follikelmetingen e.d., dus bel straks even.

13. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    @ Sneeuwmees: dus toch mislukt ... wat erg voor jullie! Ook al wist je het eigenlijk al wel, zo'n witte test is toch de bevestiging he, stiekum hoop je toch dat ie kleurt... sterkte met alles!

14. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Mees, een dikke knuffel meid en ja eigenlijk wist je het natuurlijk al maar dat maakt het niet gemakkelijker en zeker niet als het ZH je maar tussen hoop en vrees laat zitten. Heel veel sterkte de aankomende tijd.

Boudi, nou voor jou gaat het ook beginnen en idd niet zoals je zou willen alles nog even in de vakantie, maar joh je gaat het gewoon doen!! Hopelijk gaat alles voorspoedig en gaat je droom snel uitkomen. Heel veel s6!!

Jeetje, een rothumeur vandaag?? Is niet raar hoor alleen zeggen veel dames het niet, want ze wilden het toch zo graag?? Nou ik heb ze ook wel hoor, het ene moment is alles leuk en het andere moment kan ik nix hebben. Het hoort er gewoon bij, straks na de 10e week als de hormonen minder worden zul je je een stuk beter voelen. Gaat helemaal goedkomen meid, knufffff.

Mini-me, dankjewel hoor!! Ben ook superblij..

Hoop, vandaag nog ff naar de tandarts meid?? Hopelijk is het dan weeer een tijdje voorbij..En dan....gauw op vakantieeeee!!! Hoelang ga je eigenlijk?? of vraag ik naar de bekende weg?? gebeurd me ook wel vaker de laatste tijd :p:p.

Mamsie, dus gaat nu toch naar huis?? Nou ja miss kunnen jij en je dochter dan een beetje ademhalen, hopelijk niets ernstigs trouwens dat ie eerder weggaat??

Hier voel ik me ook niet zo jofel vandaag, heb verschikkelijke buikpijn, weet dat het het uitrekken van de baarmoeder is, maar het voelt niet lekker hoor. Kan er niet van slapen zo erg, maar dat zou een paar dagen kunnen duren dan moet het beter gaan. Verder alles geregeld, kraamzorg en de verzekering gebeld ook ivm met het kraampakket en de 1e afspraak bij de verloskundige staat op 28 aug. en jaahh ze zei dan gaan we even naar het hartje luisteren hahaha, dat was goed om te horen hoor!! Was ook even vergeten zeg wat je allemaal moet regelen in het eerste trimester, we waren natuurlijk alleen maar bezig met het hopelijk steeds krijgen van goed nieuws. Nu is het allemaal wel erg officieel hoor, wel erg leuk!!

15. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden

@Mees ondanks dat je het eigenlijk zelf al wist blijft een nega test toch een teleurstelling. Zeker als het zh er zo op gehamerd heeft dat je toch die mutsenbollen moet blijven gebruiken tot de testdag, en dat ze toch nog een test willen. Dan krijg je toch automatisch weer een klein beetje hoop, want zoiets zeggen ze niet voor niets natuurlijk. Jammer meid ik had het graag anders gezien. Communiceren is inderdaad iets wat ziekenhuizen niet allemaal even goed kunnen. Volgens mij is het zo: Hoe groter het zh, hoe beroerder de communicatie. Als het protocol is dat je meneer A belt en je krijgt mevrouw D aan de telefoon dan gaat zij echt niet regelen dat meneer A hoort dat je gebeld hebt. Volgens het protocol moet jij hem bellen, en niet zij iets doorgeven. Lekker hoor al die regeltjes. Maar aan de andere kant ook wel weer goed dat ze de regels zo strikt na leven. Dat voorkomt ook weer fouten moet je maar denken. Wel weer gemakzuchtig van ze dat ze niet even vermeld hebben wie je wanneer moest bellen. Ze gaan er ook maar klakkeloos vanuit dat iedereen dat soort dingen schijnbaar aanvoelt en daar niet over geïnformeerd hoeft te worden.
    Heb je trouwens nergens een tijd om te bellen bij staan, bij de telefoon nummers? Die staat bij mij op verschillende paperassen overal bij vermeld. Van zo laat tot zo laat naar dat nr. en op die en die tijd weer naar een ander nr.

@Hoop hoe is het met je kiezen? Lijkt me niet fijn om te moeten vliegen met een ontsteking of zo in je mond. Probeer wel vandaag of morgen nog even langs te gaan. Het wordt voor jou de eerste keer vliegen, zou zonde zijn als die ervaring negatief uitpakt omdat je pijn in je mond hebt. (Want vliegen is juist zo leuk, alleen is Mexico wel lang zitten hoor!)

16. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    hey Nil, ik zie dat je online bent, hoe is het nu met jou?? Een mooie echo gehad??

17. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Ja toch naar huis sil.... Niks ernstig hoor! Heel kort gezegd waren beide kids gewoon bekaf. En Jeff krijgt dan een terugslag met niet luisteren, liegen etc. Helaas nu ook bij de buren, gevolg naar huis.
    Praten helpt niet, waarschuwen helpt niet, op dit moment zagen we geen andere uitweg. Scheelt maar een paar dagen, maar wie weet helpt het hem mbt nadenken. We blijvenhopen!

@ Mees... Klote meis, nu je het echt zeker weet, ik zeg het maar gewoon ronduit. Verders kom ik later wel trug.
    Oja vandaag gaan we naar Ermelo of zoiets. Feest voor Mandy met dora, bob de bouwer en al die dingen.... Mij enieuwen hoe dat gaat!

18. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mamsie: fijn dat het straks weer wat rustiger word,je hebt in ieder geval je best gedaan!

@Boudicca en Sillysa: sinds gisterenavond is de pijn wat minder fel.Ik heb vandaag nog geen pijnstiller ingenomen.Ik heb de tandarts al gebeld,kan pas om half 5 terecht,maar ze vond het ook wel lang duren de pijn.Ik heb verteld dat ik naar Mexico ga en dat ik erg bang ben dat ik er daar erg veel last van ga krijgen.
    Tis 12 uur vliegen:$ maar je moet er wat voor over hebben he;)

@Mees: Dat is toch wel erg confronterend meid! Een hele dikke knuff!

19. Nil70

Nil70 Actief lid

30 mrt 2012
    153
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Hoi meiden,

Ben er weer, heb wel meegelezen maar was de afgelopen tijd niet alleen erg druk maar ook erg beroerd :( waardoor ik helaas geen puf meer had om te reageren. Hoop dat ik binnenkort me iets beter voel en lekker gezellig vaak met jullie mee kan kletsen:p

@Mees, al verwachtte je het maar toch is zo'n witte test gewoon vreselijk balen!!! Ben ook erg benieuwd wat de zh gaat voorstellen.
    @Hoop, fijn dat nu alles rond is en dat je nu lekker kunt genieten van je vakantie in Mexico!
    @Boudicca, fijn dat je moeder mee kon en dat je nu echt kunt beginnen.
    @Jeetje, wat vervelend dat je je zo rot voelt. Maar kan me ook wel voorstellen met de toename van alle hormonen en dat warme weer daar. Gewoon dan maar lekker chagarijnig zijn hoor ;).
    @minime, welkom!!!

Lieve meiden,
    Gisteren de 12 weken echo gehad en de resultaat combinatietest. Was gisteren helemaal op van de zenuwen, zo erg dat ik ging hyperventileren.
    Het is allemaal goed, yippieeeeee! De gyn was heel erg tevereden, zeker gezien mijn leeftijd:D. En al mag ze geen advies geven om wel of geen vervolgonderzoek te doen maar gaf toch een paar keer aan dat alles er zo goed uit zag en ik absoluut geen verhoogde kans had. En houd jullie vast ik had dezelfde kans als een vrouw van 32, was opeens 10 jaar jonger:D

Het is nu ook echt een mensje dat ook nog even naar ons zwaaide, zo mooi om ons wondertje weer te zien.

Ik zal proberen om vanavond (als ik weer thuis ben) een foto van de echo te plaatsen.

Groetjes en knuffels

20. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Jeetje: een rothumeur? Ben ik blij dat ik niet bij jou in de buurt ben:p Geef de schuld gewoon maar aan de hormonen!

Deel Deze Pagina