@Ricmar: fijn dat je nu zeker op tijd bent met de inseminatie. Hopelijk met een mooi resultaat over 2 wkn! Succes weer! @Hoop: fijn dat het alleen maar napijn is en dat je geen ingrijpende behandeling meer gehad hebt. Hopelijk zakt de pijn snel. En spannend voor de honden. Ben benieuwd hoe ze het uiteindelijk ervaren hebben. Misschien dat je voor vertrek nog even, voor je eigen geruststelling, kunt bellen met het pension.
@mees, balen meid. Dikke knuf, maar met goede moed verder he! @nil, super dat de combi test goed was! @jeetje, ook knufje voor jou. Baaldagen mogen best hoor, maar niet te vaak @sil, ja die baarmoeder rekt helaas niet zonder ongemak op....... ach, straks ben je dat ook weer vergeten hier vandaag een baaldag. heel erg moe en de kleine man wilde ook het liefst op de arm..... tijdens zijn helaas korte slaapjes ben ik wel gaan liggen, maar al met al weinig slaap gehad. hij ligt nu wel heerlijk te slapen, zit er over te denken om ook zo in bed te duiken. morgen naar de tandarts, bah! maar 's avonds heerlijk voetreflex! heel benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Dames, ik heb iets zeer interressants gehoord vandaag bij het kinderdagverblijf van dochterlief. Weet er nog niet heel veel van, maar ga jullie op de hoogte houden zodra dat wel zo is. Maar het verhaal is dat daar een stel ouders is dat 2 kinderen in Rusland heeft 'laten maken' om het maar oneerbiedig te zeggen. Oudste zoontje is van de leeftijd van mijn dochter en andere baby is nu een paar maanden oud. Het is een in Nederland nog onbekende methode en diegene van wie ik het heb gehoord wist er het fijne ook niet van, volgens haar was het wel wat anders dan IVF nog weer? Het is in elk geval heel erg nieuw en het oudste zoontje is een van de eerste kindjes die zo 'gemaakt' zijn??? Er schijnt in september iets van op TV gekomen, alles is gevolgd met camera, een soort documantaire. Zodra ik meer weet of een datum heb geef ik het jullie door! Ik heb dit dus via via en zelf heb ik ook geen idee hoe spectaculair het nu wel of niet is...maar het klinkt wel allemaal erg geheimzinnig!
vanavond met mn man gepraat en verteld over dit forum (alleen dat er meer vrouwen van rond mijn leeftijd waren en niet inhoudelijk) Het is gek maar sinds ik hier meelees en jullie zo lief zijn geweest om jullie leeftijden prijs te geven hihihi voel ik een soort innerlijke rust en heb ik het gevoel van ach wat maakt leeftijd ook uit. Tuurlijk vind ik het nog steeds spannend en zal ik echt wel eens denken zal het allemaal lukken...... maar er zijn een hoop praktische obstakels die (zoals mijn man zei) allemaal op te lossen zijn. Dus blijft er maar 1 vraag over wil ik dit echt! En dan kan ik eigenlijk alleen maar ja zeggen. Ik weet van mezelf dat ik graag zekerheid heb en van te voren graag weet wat er gaat gebeuren en hoe. Dat heeft met een stuk verleden te maken en daar ben ik mee aan het werk. maar als je ergens vooraf geen duidelijk antwoord op krijgt dan is dat wel op hoe je leven gaat verlopen met 2 kinderen ipv 1. en verder is het ook nog wat je er zelf van maakt. Dus eigenlijk wil ik hiermee zeggen dat we groen licht hebben en dat we ons best gaan doen de komende tijd. Waren eigenlijk al een beetje begonnen sorry voor mn lange verhaal maar moest het even kwijt. slaap lekker allemaal en tot morgen
@Mini me: Haha gogogo! Hopelijk hoeven jullie niet al te lang te wachten op jullie wonder! @Wax: Dat klinkt inderdaad heel interessant. Ik heb in de wachtkamer van het zh ook eens in een of ander tijdschrift een keer gelezen over een behandeling die in Duitsland gedaan wordt. Weet niet meer hoe die heet maar dat was nog weer net iets anders als IVF of ICSI. Het was in ieder geval (in NL) nog nagenoeg onbekend. Wie weet is het hetzelfde. Ik ben benieuwd...
@Waxientje: klinkt inderdaad spannend. Ja, in het buitenland gaan ze soms vaak net iets verder. Zo zat ik toen bij draagmoeder gezocht te kijken en blijken ze in Turkije zelfs baarmoeder-transplantaties te doen. Maar ik hoor graag wanneer het op televisie komt, want je maakt me wel heeeel nieuwsgierig. Nou, meiden volgende ZP-date maar in Rusland? @Minime: fijn dat de kogel door de kerk is. Waar ZP al niet goed voor is. De onzekerheid zal altijd blijven, denk ik. Maar ik denk dat dat allemaal helemaal goed gaat komen. Ik wilde zo graag een kindje dat ik daar dag en nacht mee bezig was. Toen ik ineens zwanger was, heb ik echter tranen met tuiten gehuild, omdat het me allemaal even heel erg naar de keel greep. Verder de hele nacht daaropvolgend geen oog dicht gedaan. Want ook ik ben iemand die graag van tevoren weet waar ik aan toe was. Maar het is allemaal goed gekomen. En ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. We zijn nu al een tijdje bezig voor een tweede en ik weet nu al, dat hoe gewenst een tweede kindje zal zijn, ook ik wederom die koudwater vrees zal hebben als ik een positieve test in handen mag hebben. Maar ook daarna zal ik weer het vertrouwen krijgen, dat het allemaal goed gaat komen. Dus meid, zet hem op!
@Justme: jij ligt waarschijnlijk al op een oor (en gelijk heb je). En morgen lekker voetreflex. Kans is groot dat je tijdens de behandeling ook al bijna in slaap valt. Ik ben benieuwd hoe jij het vindt. Ik heb eind van de maand pas weer een behandeling ivm de vakantie, maar kan er nu al naar uitkijken.
Hallo dames, Wooo dat zijn alweer veel pagina's in 'n paar dagen tijd volgens mij . Ik heb alles gelezen en tijdens het lezen zou ik eigenlijk meteen aantekeningen moeten maken want je vergeet na 10 pagina's toch iets. Maar niet omdat 't geen indruk maakte of belangrijk was hoor. @Jeetje: Ik las die zaterdagmiddag al dat je zoals verwacht een goede echo had en hartje en alles oké. Mooi! De foto moet ik zo nog bekijken want toen ik een paar dagen geleden mee las was het via ipod en niet ingelogd en dan kan je de foto's niet zien. Wow meis, fantastisch. Geniet van 't zwanger zijn. Al las ik dat je inderdaad goed zwanger bent met kwaaltjes en hormonen en alles. Volgens mij is het echt zo dat je als je zwanger probeert te worden dat wilt voelen maar als 't dan echt zo is lijkt het me wel lastig. Al zullen alle vrouwen wel denken 'het is voor 'n goed doel'. O en neemt dus af na 12 weken las ik? Nou chillse op 't zwangerenbankje. Hopelijk gauw een stukje opschuiven voor de volgende. @Syll: Ook jij gewoon duidelijk zwanger las ik. En al van alles moeten regelen. Nou heb je dat ook alvast gehad. Jij al bijna bij de 12 weken grens. Fantastisch meis. Geniet ervan. @Mees: O wat jammer dat deze poging niet gelukt is. Goss, of 't nou 'n ieniemienie sprankje hoop was of niet, de bevestiging van wat je vreest is natuurlijk altijd erg. Knuffel meis. Ik wou zeggen de volgende IVF poging gaat hem worden maar nee, jullie eigen klusperiode gaat 'm gewoon worden! Ik duim voor je. @Hoop: Ga je dus morgen op vakantie? Heb ik dat goed onthouden? En wat vervelend die pijn en tandartsbezoeken. Bah. Maar gelukkig dus gehoord dat 't toch napijn is en weg moet trekken. Hoop 't. Zei je niet dat 't vandaag weer ging? En jeetje dan schrik je wel even natuurlijk als je jouw vakantiebestemming zo in 't nieuws ziet. Maar hopelijk dus niet meer aan de gang als jullie er zijn. Mexiiiiicoooo (volgens mij heeft iedereen dat ene nummer in z'n hoofd door jou ). Fijne vakantie en huwelijksreis gewenst!! En nog gefeliciteerd met je zoon (toch). O en wiens man was er nou jarig? Syll? Ook nog gefeliciteerd. @Xon: Nee ik wil het niet geloven hoor. Ik blijf gewoon doorduimen. Laat het gewoon níet zo zijn dat dit de bekende voortekenen zijn. Maarja jezelf gek maken terwijl voor je gevoel alles op 't tegendeel wijst is natuurlijk ook niet goed. Dus laat dat stugge door duimen maar aan ons over. Knuffel. @Mini me en @Alexje: Welkom. Je ziet hoe hard 't kan gaan op sommige dagen hier . Ik zal het lijstje er zo bij zoeken maar we hebben dus 'n lijst waarop je ook kan zien hoe oud we zijn en in welke ronde we zitten of in welk traject, wanneer we bevallen enz. Zet jezelf er maar bij als je wilt. Ik ben 40 en BAM (GAM). Ik probeer vanaf ik besloot BAM te worden, zwanger te raken via ZI. In oktober ga ik naar een fertiliteitsarts/kliniek. Ik krijg dan een aantal onderzoeken en kan dan daar verder (met m'n donor). Hoop daarvoor al zwanger te zijn. Vorig jaar zwanger geweest maar dat hield geen stand, nog voor de 12 weken. Ook jullie succes gewenst met 't laten uitkomen van je kinderwens. @Boud: Terug van vakantie. Wat leuk dat je met je moeder op vakantie gaat. En wie zei dat nou nog meer, met vader of moeder, ook leuk. Wel heel erg heet hoor poeh. Kan me er niets bij voorstellen. En voor jou gaat 't dus allemaal ook beginnen, of verder eigenlijk. Jammer dat 't niet gunstig valt wat je vakantie en werk betreft. Maarja zoals je zelf zei is je kinderwens belangrijker. Al snap ik je wel hoor. Ik duim dat je net als Syll bij de eerste poging al zwanger raakt. @Jeetje: O nee dat heb ik al getypt (hihi) @Sayen: Jou zag ik voorbij komen. Ik ga zo ook even foto's kijken en smelten. En wat gaat 't snel zeg. Maar alles goed dus zo te lezen. Gelukkig. Te schattig dat ze kruipen wil overslaan haha. @Ricmar: Je gaat dit eitje tackelen hoor. In ieder geval wacht er al een leger mocht je al snel je eisprong hebben. Verder gaan wij volgens mij al 2 maanden ongeveer gelijk op qua NOD. Mijn inseminatie is pas aankomend weekend. Zet hem op. Straks na elkaar positieve test @Waxientje: Helder wat je opgeschreven hebt, en verduidelijkend. Wil wel even zeggen dat ik 't goed van je vind dat en hoe je het opgeschreven hebt. Lucht vast op. Ook dat je weet dat we in 't vervolg weten 'waar je vandaan komt' zogezegd. Ik sluit me aan bij de anderen; jij bent je eigen persoon, leeft je eigen leven en mag en moet zelf beslissen en aanvoelen hoe het voor jou voelt (al heb je natuurlijk wel met je mans beslissing hierin te maken). Ook ik lees tussen de regels dat je inderdaad nog niet klaar bent om afscheid te nemen van de wens. Maar dat klopt toch ook? Want jullie gaan er in ieder geval voorlopig nog voor toch? Knuffel en dat je maar snel zwanger mag zijn en 't niet zover komt dat je moet gaan beslissen. Ovulatietesten genoeg las ik . @Mandysmamsie: Druk gehad las ik, met de kids. Maar zoals ik net las is de rust terug gekeerd. Blijven kleine stapjes hè met J.? Maar het is dus lang goed gegaan begrijp ik? Toch lekker 'n succeservaring voor hem (en jullie). Waar zit jij nou in je cyclus? (ik zoek straks zelf de lijst erbij) Nou dames, toch nog veel onthouden. Degenen die ik nu vergeten ben te noemen in deze lap tekst, sorry maar dan kom ik er vast de volgende keer weer op. Fijne avond dames, Liefs.
@Maureen: ik lees altijd graag jou stukjes.Je hebt zo,n boeiende manier van schrijven,tis net of ik een boek lees Ja,we gaan morgennacht op vakantie!!!Naar Mexicoooooo! Ons vliegtuig vertrekt om half 8 vrijdagmorgen,op het reisbureau zeiden ze dat we 3 uur van tevoren aanwezig moesten zijn.Dat is dus half 5 en aangezien we ruim een uur moeten rijden en onze auto daar nog moeten parkeren gaan we om 3 uur snachts weg. Ik heb nog nooit gevlogen en de heenreis word behoorlijk lang want dan maken we en tussenstop op Cuba...we zijn dan zo,n 14 uur onderweg..op de terugweg zal dat ongeveer 12 uur zijn. Jij aankomend weekend weer bij je donor op bezoek?...ik ga hard duimen dat het deze ronde raak is! @Mees: ik heb daar ook nog aan gedacht om nog even naar het hondenpension te bellen,dus misschien doe ik dat morgen nog wel even. @mini me: fijn dat je je wat rustiger voelt nu. Je moet het inderdaad proberen los te laten...het komt zoals het komt meid.Ik weet waarover ik praat,mijn kinderen zaten allemaal heel kort op elkaar.Ze zijn nu 18,17,15 en 13.Toen ze klein waren was dat best pittig maar ook zooooo leuk.Zo leuk zoals ze met elkaar speelden(ook ruzieden)Als ik nu zie hoe groot ze al zijn...dan denk ik wel eens wat is het snel gegaan! Nu ze al zo groot zijn,heeft dat ook wel wat.Ze zijn lekker zelfstandig en maken zich soms zorgen om mij ipv andersom. Zo lief! Ik hoop dat ons ook nog een kleintje gegunt is,de andere kinderen zullen dat ontzettend leuk vinden,ze vragen het ook wel eens of ik al zwanger ben. Fijn dat jullie er nu echt voor gaan! Ik duim dat het snel raak mag zijn! @Waxientje: ben erg benieuwd naar dat nieuws Laat je het ons weten zodra je wat weet? Dames,ik neem mijn laptop mee(als mijn koffer al niet te zwaar is),dan kan ik toch af en toe even met jullie kletsen!
Meiden, even kort. Ben hartstikke moe en morgen een dagje naar mijn vriendin in Veenendaal en kunnen onze zoontjes lekker met elkaar spelen. Allereerst Mini Me, welkom hier. Ik ben 37, getrouwd en zoontje die in mei 3 is geworden. Na bijna 2 jaar proberen voor een 2e kindje, een MA en 2 vmk's te hebben gehad na de 4e IUI zwanger geraakt. Nu dik 33 weken zwanger en ben 24-9 uitgerekend. Vandaag ben ik weer voor controle geweest bij de gyn. Bloeddruk hartstikke mooi, ook al is ie iets aan het oplopen vergeleken met vorige keer. Nu 125/85 en dus nog steeds 2x per dag medicatie blijven nemen. Toen echo en ik vertelde al aan de gyn dat de kleine man nog steeds voor mijn gevoel dwars ligt. Dus hij maakt echo en in 1e instantie dacht die dat de kleine in stuit lag. Maar wat blijkt, onze "grote" knul ligt met zijn hoofdje rechts onder mijn ribben en billen links en de beentjes onder. Vandaar ook regelmatig die harde trappen van onderen wat niet prettig is. Ik vertelde hem al dat die kleine minstens al 4 weken dwars ligt en nu wil de gyn als hij over 2 weken nog dwars ligt proberen een klein duwtje te geven. Het wordt geen grote draaipoging, dit ivm eerdere keizersnede en de grote van de baby en dat brengt risico's met zich mee. Maar omdat het dwars ligt hoeft het natuurlijk niet zover te draaien dan vanuit een stuit. Maar is nog even afwachten dus, maar mocht het niet lukken wordt het bij een dwarsligging en stuitligging ten alle tijde een geplande keizersnede. Verder is de consequentie wel dat als nu mijn vliezen breken ik een probleem heb. Ik moet gelijk gaan liggen, dit ivm gevaar voor de kleine omdat die niet goed ligt. Want de kleine kan nooit en te nimmer vanuit dwarsligging geboren worden. De kleine groeit ook geweldig goed, wat ik 2 weken geleden al vertelde dat de kleine al een stevige zou worden met metingen 75% (gemiddeld gewicht zit op 50%), was nu de meting 80% en weegt de kleine nu al rond de 5 pond. Dit is normaal het gewicht bij 35 weken en ligt die van ons dus een 2 weken voor op schema. Dus is het nu afwachten, over 2 weken weer controle en dan zullen we weten hoe en wat of het natuurlijk bevallen wordt of toch keizersnede. Maar ik kon er alvast wel rekening mee houden dat grote kans ks wordt. Nou, ga nu gauw slapen. Trusten meiden!!!
Hoop als je je laptop meeneemt zou ik hem in de handbagage doen en niet in je koffer. Het kan nl. gebeuren dat je koffer kwijt raakt (KLM schijnt kampioen te zijn, weet niet of je daarmee vliegt) en dan ben je je laptop ook kwijt. Bovendien doen ze niet heel zachtzinnig met je koffer. Er wordt ècht behoorlijk mee gesmeten. In je handbagage heb je er zelf controle over waar het ding is. Je moet hem er waarschijnlijk bij de detectie poortjes wel even uithalen. Even een tip i.v.m. zoek raken koffers: Pak spullen van jou en je man verdeeld over twee koffers in. Raakt er één kwijt, dan hebben jullie in ieder geval nog een deel van jullie spullen in plaats dat een alles kwijt is. Wat sommige mensen ook doen is een setje ondergoed en tandenborstel in de handbagage. Komt je koffer een dag later omdat ie in het verkeerde vliegtuig zat en na gestuurd moet worden, dan red je je eerst in ieder geval even. Het is mij zelf gelukkig nooit overkomen maar heb wel mee gemaakt dat het mensen uit mijn reisgezelschap overkwam. Het zijn dus echt geen fabeltjes!!!
Ik ben wel eens mijn koffer kwijt geraakt, vanwege snelle overstap. Gelukkig was het op de terugreis, maar de koffer van mijn toenmalige vriend kwam de dag erna en de mijne drie dagen erna. Altijd je laptop in de handbagage, ze smijten met die koffers als een idioot. Het is voor mijn doen al heel laat, dus op de anderen reageren doe ik morgen wel weer.
@Boudicca: bedankt voor de tip! Ik ga zeker de laptop in de handbagage doen! @Xon: balen dat je koffer kwijt was,maar gelukkig hebben ze em toch nog gevonden. Je was inderdaad laat Xon! Hoe is het nou? Toch nog geen ongi doorgezet hoop ik? Hier erg vroeg wakker,kon niet meer slapen.Ben heeeeel onrustig voor alles wat komen gaat!
@Lyanna: ik had jou al even gesproken via whatt app. Spannend allemaal he meid....het schiet al behoorlijk op! Sterkte met de laatste loodjes!
Hoop: Rechtse hond (Ruud) is inderdaad een Amerikaanse Bulldog, links een Engelse Springer Spaniel. Franse Bulldog is ook leuk! Honden naar het pension vind ik vaan erger dan de honden, die amuseren zich prima daar. Maar al weet ik dat, toch vind ik het altijd moeilijk om ze daar achter te laten. Sneeuwmees: Is vaak het eerste wat mensen zeggen als ze haar zien, wat een mooie grote blauwe ogen. Heeft ze van papa. Leuk dat jullie ook over een hond aan het denken zijn. Labrador is ook een leuk ras! Ik ben opgegroeid met honden, eerste 1,5 dat ik samen woonde geen huisdieren gehad, heb het vreselijk gemist. Ricmar: Succes met de inseminatie, duim dat het raak is dit keer! Mini me: Fijn dat het je rust geeft dat er meer vrouwen van jouw leeftijd nog zwanger willen worden. Waar zo'n forum al niet goed voor is Lyanna: Nu al een dwarse baby, dat belooft wat Fijn dat alles in orde was met jullie.
@Hoop: snap dat je onrustig bent voor de reis! Heb ik ook altijd wel en voor jou is het de eerste keer vliegen dus helemaal spannend. Voor je het weet is het vannacht en ben je op weg naar Schiphol! Ik wens je alvast een goede reis en een heel fijne honeymoon! @Nil: wat een goed nieuws!! @Lyanna: fijn dat alles goed was en wat een flinkerd al! En een dwarsligger dus. Ben benieuwd of ie nog draait. Het schiet nu echt op hè! @Ricmar: ik duim weer voor je!! Goed dat je er nu eerder bij bent deze maand. @Maureen: ook voor jou ga ik weer duimen. @Xon: was ook benieuwd hoe het nu gaat. Hoop dat die naderende ongi symptomen weg zijn!! Nou, mijn humeur is gelukkig wat beter vandaag. Gistermiddag ook wel al hoor. Gelukkig duurt het niet zo lang. Maar ik merk wel dat het snel kan omslaan. Ik zag gisteren dat het na zondag hier EINDELIJK wat gaat afkoelen en mensen wat ben ik daar blij om zeg!!! Het wordt dan rond de 29 graden en dat zal echt een verademing zijn. Nu maar weer aan het werk... Fijne dag allemaal en tot later!
Mogge... ik moet ff wakker worden en lezen Ik weet niet meer wie het vroeg, dus ik zeg het zo maar! Ik zit op wachtbankje