Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    Nou ik heb mezelf ertussen "geplakt" vandaag bij mn vriendin geweest en net pas thuis = vroeg naar bed dus. Morgen gaat B een nachtje logeren en ga ik met manlief uit eten even lekker samenzijn is veel te lang geleden:D
    Morgen zal ik bijlezen en reageren

2. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Bedankt voor je uitgebreide reactie Alexje: bij mijn moeder ging het wel verder dan alleen een depressie en postnatale depressie: is nog steeds psychiatrisch patient. Ik heb geen moeder-dochter band met haar. Nooit op kunnen bouwen omdat ik veel bij anderen ben geweest als kind. Ik ben bang op het spel te zetten wat ik nu heb. Mensen die mij van kindsafaan kennen snappen soms niet dat ik zo normaal ben ondanks alles. Dus dat zegt wel wat over mij denk ik. Ben tot nu toe ook op de natuurlijke manier zwanger geworden, twee keer. Waar ik 1 geweldige dochter aan over heb gehouden met wie ik gelukkig juist een heel goede band heb. Dit is dus ook de reden waarom ik er bewust voor heb gekozen in de eerst jaren van mijn dochter niet te werken maar thuis te blijven. Ik wilde er alles aan hebben gedaan om bij ons dat hechtingsproces wel goed te laten gaan. En met resultaat.

Ik weet niet meer wie het verder nog vroeg, maar ik krijg op dit moment al begeleiding, al staat die op een laag pitje omdat het eigenlijk best goed gaat. Maar ik heb de deur op een kier staan bij de hulpverlening zodat ik onmiddelijk terecht kan mocht er iets zijn.

Ik snap heel goed dat je nog voorzichtig ben omtrent deze zwangerschap nav van wat je verteld. Zal ik denk ik een volgende keer ook hebben. Doe maar rustig aan en pas goed op jezelf. Zou het leuk vinden als je hier blijft kletsen.

Xon: ik zit hier zo ontzettend te HOPEN voor jou!!

Verder alles bijgelezen hoor, maar gewoon te moe en alles om overal op te reageren. Maar ik leef met jullie allemaal mee.

Vandaag een heel moeilijk moment gehad met mijn dochter, wat me er toch van overtuigd heeft dat ik (ook voor mijn eigen gevoel later) het nog een jaar ga proberen...het was de druppel om dat toch maar te beslissen. Eerst het halve jaar na de mk volmaken, nog twee rondes. Dan overleg met psych in het ziekenhuis of ik evt. onderzoeken zal doen, better save than sorry zal ik maar zeggen. Verder hier nu helaas WEER (of nog steeds?) een schimmelinfectie, heb nu een kuur van 3 dg met van die capsules. Hopenlijk ben ik er op tijd vanaf. Verder valt mijn eisprong waarschijnlijk volgende week en ja hoor dat is de drukste week van de hele zomer voor manlief, dus of er veel van klussen komt , ik houd mijn hart vast....

3. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    @Hoop heel heel heeeeeeeeeel veel plezier op je honeymoon:D:D:D
    En verblijd ons maar met jalours makende verhalen als je weer terugkomt;)

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Waxientje: snap nu nog beter hoe je erin staat, nu je dit over je moeder verteld hebt. Het feit dat jij zo anders erin staat (zoals anderen ook zeggen), geeft aan wat voor een sterke vrouw je eigenlijk bent. En als ik zie hoe schattig jij met je dochtertje omgaat, zit dat met jullie hechtingsproces meer dan goed.;) Ik denk dat iedereen dat wel herkend dat je niet dezelfde 'fouten' wilt maken als je ouders en dingen anders wilt doen. Of in ieder geval op je eigen manier. En vervelend die schimmelinfectie. Wat zegt je huisarts ervan dat het steeds terugkeert?
    @Minime: ik zag dat je jezelf op het lijstje had gezet, maar geen datum had ingevuld waarop je je NOD verwacht. Betekent dat dat je een onregelmatige cyclus hebt? Je mag ook altijd een datum 'schatten', hoor. En lekker even met je man uit eten. Veel plezier alvast.
    @Syl: ik heb, toen ik zwanger was (gelukkig) nooit geweten dat je die angelsounds gewoon kon kopen voor thuisgebruik. Mijn kennende zou het erg verslavend zijn (zeker de tijd totdat je het kleintje pas gaat voelen).

5. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dames: allemaal erg bedankt voor jullie lieve reacties! We gaan zeker genieten! we gaan nu even slapen en dan ben ik laat vannacht nog even op zp om de tijd te doden voor we weggaan.
    Mijn kiespijn is soms minder en soms met vlagen heftiger...helemaal goed zit het volgens mij niet.
    Maar goed...het is uit te houden.

@Xon!!!..van jou krijg ik helemaal de kriebels!.....het klinkt echt heel erg positief meid.Owww ik hoop het zo voor je! Wat zal ik dat leuk vinden! Ik duim heel hard door voor je en kom zeker spieken hoe het je verloopt de aankomende dagen! Zou leuk zijn als we samen positief testen!;) Ik test zaterdag!

Meiden hou je taai! Ik spreek jullie snel weer!!
    Dikke knuff voor allemaal!!!:)

6. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sil wat leuk zo'n angel sound! Kan me voorstellen dat het verslavend gaat zijn (zoals mees ook al zei).

@Xon als je in mijn zh iui had gehad zou je maandag mogen testen...Doe gewoon waar je jezelf het beste bij voelt. Als je wilt wachten wacht je gewoon lekker nog wat dagen maar mij is dat "late" testen eigenlijk nooit echt goed gelukt. Ik kan altijd maar heel moeilijk wachten tot de testdatum die het zh opgeeft. Succes nog die paar dagen wachten. Ik duim me suf. Als jij zwanger blijkt te zijn is het haast of we allemaal zwanger zijn denk ik. Want man, man, man, wat gunnen we het jou!

@Hoop, goede reis en have fun!!!

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Hoop: fijn dat we je nog even gehoord hebben voor vertrek. Hoe lang gaan jullie op vakantie? Nou, ik hoop dat je af en toe nog even bij ons komt spieken en als je zelf gaat testen op vakantie het ons ook even laat weten. Sterkte met je kiespijn. Hoop dat die zich even koest houdt tot je weer terug in NL bent.
    @Boud: weer een beetje gewend aan de NL temperaturen. Toen ik van Egypte terugkwam in NL viel me vooral op hoe schoon en georganiseerd alles in NL is. Daar krioelt alles op straat door elkaar heen, zo op het oog zonder verkeersregels. Hier in NL blijft iedereen in z'n eigen baan rijden, geeft richting aan e.d. Een hele verademing vond ik dat toen ik in de auto van Schiphol naar huis zat.

8. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Hoop have fun ;)
    Xon me duimen draaien nog hoor!
    iedereen trusten ;)

9. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1049 Boudicca, 9 aug 2012
    Laatst bewerkt: 9 aug 2012
    Mees ik ben nog niet weer gewend aan de NL temperaturen hoor. Hoewel het me daar toch te warm was vind ik de zomer hier nog steeds maar niks.
    Het verschil met Marokko is inderdaad groot! Volgens mij is het zo dat hoe zuidelijker je komt hoe beroerder de mensen gaan rijden. Wat opviel in Marokko was dat het buiten de steden super rustig is op de weg en dat ze daar heel voorzichtig zijn. Borden in de berm dat je minstens 70 (!) meter afstand tot je voorganger moet houden en dat soort flauwe kul. Maar zodra je een stad binnenrijdt kom je in een hekseketel. Ik zweer je dat ze daar bij hun rijlessen niet leren in hun spiegels te kijken. Werkelijk niemand die dat doet! Dus wil je inhalen, eerst een mep op die claxon geven, zodat een ander weet dat je eraan komt. Doe je dat niet dan heb je grote kans op ongelukken want het is "not done" om meer dan 100 meter in hetzelfde baanvak te rijden. Wat verder opviel was al de rommel die overal rond slingert. Het land ligt echt bezaaid met plasctic, glas, papier etc. Het is een grote vuilnisbelt. Ik ben in het verleden ook in Tunesië en Egypte geweest. In Tunesië is het ook zo'n puinhoop maar in Egypte toch niet zó erg. Ja daar ligt ook rommel her en der en ja het is daar super stoffig maar Tunesië en Marokko vond ik toch smeriger. Verder zijn Marokkanen totáál niet galant. Egyptenaren wel. Geen hond die in Marokko een vinger voor je uitsteekt als ie d'r zelf moeite voor moet doen. Het was gewoon opvallend! Best aardige mensen hoor, maar je moet niet te veel van ze verwachten.
    Na zo'n vakantie besef je altijd wel weer hoe goed we het in NL toch maar voor elkaar hebben, qua sociale voorzieningen, educatie, regelgeving, politie etc. (De politie is daar min of meer boeman)
    Als ik de drie noord afrikaanse "vakantielanden" op een rijtje zet dan staat voor mij Egypte bovenaan, Marokko 2 en Tunesië raad ik persoonlijk iedereen af. Maar dat is mijn bescheiden mening. Turkije wil ik nog graag een keer naar toe. Lijkt me erg mooi.

10. Hamsteren

@ Boud... Schotland is ook onwijs mooi hoor, echt waar, alleen wat natter ;)

11. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Mees: we gaan 12 dagen,waarvan we er 10 nachten van in Mexico zijn en de andere twee dagen is reistijd:)

Ik ga nu lekker douchen en dan rijden we hier om half 3 weg.
    meiden,ik spreek jullie snel!

12. Hamsteren

Hoop heel veel plezier hoor met je man;)
    Hier nog ff geklust en nu te bed :p

13. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Goedemorgen dames,

Hoop is lekker onderweg nu, ben benieuwd hoe je het vliegen vindt!

Mandysmamsie, jij was nog laat op!

Hier, beroerd! Vannacht wakker geworden met hoofdpijn. Uiteindelijk paracetemol genomen, maar vanmorgen toch nog steeds hoofpijn. Ook nergens zin in wat eten betreft. En heb weer een deadline. Ik weet soms echt niet hoe ik het moet doen.

Maar ja, we gaan er maar weer voor! Ik wil niet iedere keer klagen hier eigenlijk over kwaaltjes, sorry daarvoor! Ik probeer ook zeker wel te genieten van het zwanger zijn, maar voel me nog steeds onzeker af en toe (ondanks kwaaltjes!) De volgende echo lijkt ineens zo ver weg nog.

Nou, einde klaagzang. Aan het werk maar. Fijne dag allemaal!

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: we zien dat niet als klagen, hoor! Het is logisch dat ook zwanger zijn je onzeker maakt en ik vind het fijn dat je ook dat met ons wilt delen. In het begin van de zwangerschap heb ik ook veel last van hoofdpijn gehad. Heel irritant. Gelukkig mag je tijdens je zwangerschap wel paracetamol innemen.
    En misschien is het een idee, zeker nu de zomer zo heet is, om nu deze periode iets minder werk aan te nemen. Je merkt dat je last van de hitte hebt, je concentratie is minder goed, je bent misselijk. En ik kan me voorstellen dat een harde deadline dan ook niet meewerkt om je beter te laten voelen. Je hebt al vrij snel weer je volgende echo, maar met zulke klachtjes hoef jij niet te twijfelen over of het goed zit.
    @Boud: ik hoor veel 'klachten' over de mentaliteit in Tunesië en veel mensen die daardoor niet meer terug willen op vakantie daarheen. Marokko ken ik niet. Mijn gevoel zegt dat ze inderdaad wat stugger zijn en moeilijker te doorgronden zijn dan Egyptenaren. Egyptenaren zijn een beetje de 'clowns' van het midden oosten. Zo zie je maar dat ook daar (net als hier in Europa) de verschillen groot zijn. En Marokko zelfs nog viezer dan Egypte? Ik kon me niet voorstellen dat het bestond, want Caïro of zuid-Egypte werd je echt niet vrolijk van. We zijn een paar keer met een taxi door Caïro gegaan en dat is op zich al een belevenis op zich. Jij had het erover dat ze niet in spiegels kijken. Maar in Egypte mocht je al blij zijn als er uberhaupt nog een spiegel op zat. We zaten eens in een taxi waar alle tellers uit het dashboard waren (dus niemand wist of er niet te hard gereden werd;)) en de buitenspiegel was kapot en de binnenspiegel zat er helemaal niet meer in. Een wonder dat we het er nog levend vanaf gebracht hebben.:cool:

Vanmorgen alle medische rompslomp maar even afgehandeld. Ik moest vandaag voor de kat terugbellen, om te laten weten hoe het ging. Continue in gesprek, maar uiteindelijk had ik de arts. Ze was tevreden (ik en de kat ook) en nu maar hopen dat het weg blijft.
    Verder moest ik nog steeds het academische zkh terugbellen over de mislukte poging. Woensdag had ik gebeld, maar ik had 20 min. te laat gebeld en ik had naar de verpleegkundige moeten bellen. Ik kreeg een telefoonnummer en de tijden door en welke keuzes ik in het keuzemenu moest indrukken. Gisteren was ik te laat, dus vanmorgen na de dierenarts ook maar naar het zkh gebeld.
    Had ik eindelijk die verpleegkundige aan de lijn, kon ze mijn dossier niet gelijk vinden. Wat bleek, hadden ze het woensdag blijkbaar toch verder verwerkt in mijn dossier en mijn dossier was dus al 'afgehandeld'. Ook handig dat ze dat niet zeggen en me toch terug laten bellen.
    Maar goed, alles is weer afgewikkeld voor het weekend. Volgende week nieuwe rondes, nieuwe kansen, met hopelijk een eisprong!;)

15. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: ik zou graag nog wat minder willen werken nu, maar dat gaat gewoon niet. We hebben het geld te hard nodig. En bij dit werk is het zo dat ze vaak een heleboel opdrachten tegelijk bij je inplannen, dus ik ben nog onder de pannen tot eind augustus geloof ik. Het is allemaal niet eens zo heel veel, maar ja als je je niet lekker voelt, is het dat ineens wel. Maar hopelijk krijgt mijn man dus opslag in september. Ik kijk er naar uit!

Jeetje, dat het in die Noord-Afrikaanse landen erg was wist ik wel, maar zo erg! Wat een toestand daar in het verkeer zeg! Dan lijkt het hier ineens nog heel ordelijk :) Hoewel hier ook heel wat af getoeterd wordt en hard gereden. In een taxi zit ik hier ook nooit op mijn gemak.

Wat raar dat ze je dan nog een keer laten terugbellen zeg in dat zkh! Maar ja, het is gelukkig afgehandeld. Wel gek dat je eisprong er alweer aan zit te komen. Ook wel weer een soort van spannend hè?

Fijn trouwens dat het met de kat beter gaat!

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: lastig dat nog even niet kan minderen met het werk. Nou, bedenk dan maar waar je het voor doet, om geld te verdienen voor de kleine uk die je nu zo beroerd laat voelen. Kom je dit najaar nog naar NL, zoals je van plan was, of laat je dat nog even afhangen hoe je je dan voelt?
    Ja, wel weer een raar dat de eisprong er weer aan zit te komen, alleen weet ik even niet wanneer ik die kan verwachten. Volgens het zkh zou alles weer moeten werken en zou ik dus ook weer een eisprong moeten krijgen. Heb al weer ovutesten gekocht en het is ook wel weer spannend om weer een beetje te plannen en vooruit te kijken, wanneer de eisprong evt. te verwachten is (en hoe mijn man's werkrooster dan weer valt:cool:). Ja, meid, die stress van een werkende man tijdens een eisprong, heb je gelukkig niet meer.;)

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Mees: ja ik ben wel van plan om nog naar NL te komen. Als het aan mij ligt zelfs binnenkort misschien wel even, na de 12 weken echo. Dus ergens in september misschien. Ik hoop ook dat ik me dan wat beter zal voelen. Ik merk nu ik weer zwanger ben dat ik iedereen veel meer mis en vooral mijn zusje. Ik zou zo graag zomaar even bij haar langs kunnen gaan. We bellen wel zowat iedere dag maar ja dat blijft toch anders.
    Nee gelukkig heb ik die stress in ieder geval niet meer :) Ben benieuwd of je eisprong een beetje op regel is zeg maar en hopelijk is het werkschema van je man gunstig! Hoe is het trouwens met je zoontje?

18. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen

@Mees:Haha ik heb ook niet gezegd dat het in Egypte blinkend schoon was maar in vergelijking met Marokko en Tunesië wel een stuk beter. Ze verdienen daar ook inderdaad geen schoonheidsprijs voor hun rijden. We hebben een keer begeleiding gehad van een politie auto daar (vraag me niet meer waarom, lang geleden) maar die besloot om (midden in de nacht) zonder lichten te gaan rijden. Ik kan je verzekeren dat het dan lastig is om een auto te moeten volgen. Maar de mensen zijn er vooral veel vriendelijker dan in Marokko.

@Mamsie Schotland is inderdaad prachtig. En vooral schoon! Behulpzame mensen, mooie natuur en prachtige verhalen vertellers. Die cultuur bevalt me inderdaad wel. Alleen zo jammer dat je daar eigenlijk niet heen kunt zonder regenjas. Alhoewel...toen ik er een paar jaar geleden was hebben we "maar" 2 dagen regen gehad. (Maar wel met véél water).

@Jeetje sterkte met die ellendige deadlines, niet prettig iets te moeten terwijl je je niet lekker voelt.

19. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Hoi meiden,

Hier blehhh, voel me ziek, koppijn, beroerd, lijkt wel griep en Jeetje net als jij ook geen zin om te eten. Vind het nu even helemaal niet grappig allemaal, ben druk aan het solliciteren en dan wil je natuurlijk niet meteen zeggen dat je zwanger bent en je dus ff zwaar kl*te voelt. Dat is wel lastig hoor maar ik moet toch echt aan het werk, ben al 5 maanden aan het zoeken en schrijven, bellen wat weet ik er allemaal van maar het is gewoon erg moeilijk op het moment om een baan te vinden maar ik zal wel moeten, dus we gaan stug door...

Hoop, lekker op vakantie nu, geniet ervan meid!!

mees, gelukkig alles weer goed met poes. En wat raar idd dat het zh niet even laat weten dat het allemaal al geregeld is, alsof het zo gezellig is om hun constant achter de kont aan te bellen. Nou als het goed is nog een kleine week tot je eisprong, ik hoop dat het zh gelijk heeft en die gewoon op tijd komt dan kun je er weer voor gaan deze maand. En dan hopelijk geen 2e ivf poging nodig meid!! We gaan als het zover is ook voor jou heel hard duimen.

Jeetje, jij ook sterkte de dag door te komen vandaag meid. Ik begrijp precies wat je bedoelt hoor, ik heb het ook heel erg ondanks de kwaaltjes. Ik vind het ook maar lang duren voor je weer even kunt kijken, hadden we maar rontgenogen ofzo he?? Kon je elke dag even spieken, maar helaas.

Boudi, jij gaat ook bijna beginnen met de Decap? Hopelijk valt het je allemaal mee. En tja ik heb geen verstand van vakanties in dat soort landen, maar wel dat als je weer thuiskomt je alles toch weer net even beter weet te waarderen, we hebben het ook best goed hier al lopen we altijd te klagen...

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jeetje: kan me voorstellen dat je je familie nu extra mist. Je maakt nu voor je gevoel zoveel mee, dat je dat zeker met je zus wil delen. Ik hoop dus maar dat je snel weer even op het vliegtuig kunt stappen. Mijn man moet volgende week 3 nachtdiensten werken (hoe verzin je het weer tijdens een eisprongweek). Maar ik verwacht dat we nog wel voldoende momenten kunnen vinden om dit ei toch te tackelen.
    @Boud: ik vind die chaos in zulke landen wel heel grappig. Vooral omdat wij dat helemaal niet gewend zijn met onze regels. Toen wij door de Sinaï gingen moest dat onder bewaking. We kregen een bewaker (met mitrailleur onder zijn blazer) bij ons in de bus. Maar we waren amper onderweg en die man viel al in slaap (hoezo bewaking) en is niet meer wakker geworden tot bij aankomst op de eindbestemming.
    En toen wij onder collone door de woestijn moesten rijden, werd ons door de reisleider op het hart gedrukt op tijd bij de bus te zjin ('s morgens om half 7 al), zodat we niet te laat bij het vertrekpunt zouden zijn en het risico dat ze zonder ons zouden vertrekken. Wij allemaal stijf van de zenuwen om vooral niet te laat te zijn, met slaperige oogjes bij de bus. Komen we daar, hebben we nog 1,5 uur staan te wachten omdat een of andere hoge militair zich verslapen had. Daar sta je dan met 15 touringcar bussen te hangen en te wachten. Dan komt die snotaap op z'n gemak aanrijden. Geen excuus of niets (dat er een paar honderd man voor jan met een korte achternaam op hem moesten wachten), maar toen konden we dus blijkbaar vertrekken. In zulke landen moet je dit soort dingen maar met humor benaderen, want anders heb je het zwaar.

En mijn zoontje. M'n man belde net op dat de wond er goed uitzag. De assistente had gisteren een pleister met zalf erop gedaan en die moesten we er gisterenavond vanaf halen. Dus drama, want toen die pleister eraf was, en de lucht erbij kwam, deed dat natuurlijk vreselijk zeer. Dus gisterenavond weer de nodige traantjes van m'n zoontje en wat had ik (weer) met dat jochie te doen. We hebben hem toen maar even wat filmpjes laten kijken op de laptop (zijn favoriete bezigheid) en toen was hij snel genoeg afgeleid dat hij de wond (en de pijn) vergat. Vanmorgen zag het er dus een stuk beter uit. En het wordt best goed weer, wat op zich goed zou zijn om even met een korte broek die wond een beetje goed te laten drogen. Maar meneer heeft gisteren een nieuwe vrachtwagen cadeau gekregen, waarmee hij dus uren in de zandbak heeft gezeten. En dat vinden we dus weer niet ideaal om met zo'n wond in de zandbak te zitten. Dus verplicht (sorry zoon), toch maar een licht gaasje erop en toch maar een lange broek aan.

Deel Deze Pagina