@Syl: hopelijk gaat het slapen vanaf nu beter. Dan blijft het lontje ook wat langer overdag, hè? @Mandysmamsie: heel schattig van je dochtertje. Ja, ze kunnen je soms midden in je ziel raken. Die van mij ging vanmorgen buiten spelen. Vlak voor de deur draait hij zich om en zegt: 'dag lieverd' tegen mij (dat zeg ik nl. altijd tegen hem). Toen moest ik ook even een wat grotere brok wegslikken. @Maureen: herkenbaar van die ovu-testen. Ik heb het ook wel eens gehad dat toen ik visite had, ik in een oogwenk mijn zoontje met de doos met ovutesten aan zag komen. Dat kon ik ook nog net even voorkomen. En ik heb wel eens gehad dat ik op het aanrecht een ovutest aan het doen was en mijn vader binnenkwam. Heb hem toen maar even ergens onder geschoven en mijn vader de kamer in gebonsjoerd. Na 3 min. met een smoesje zelf even de keuken in gelopen, snel streepjes gekeken en toen snel weggegooid. @Waxientje: we lopen aardig gelijk met onze cyclus. Mijn NOD was een dag na jou en vanmorgen zag ik ook een heeel licht streepje op mijn ovutest. Dus ook ik sta weer op scherp. @Boud: herkenbaar de verplichte bezoekjes, maar soms zijn de smoesjes op. Voordeel is dan wel dat je er weer een voor een langere tijd vanaf bent. Hopelijk toch veel plezier. En succes met wakerblijven. Ik hoop dat je wens uit mag komen. Ik ben vanmorgen met mijn moeder en zoontje naar de intratuin geweest. Ik had vorige week een nieuwe bloempot voor bij de voordeur gekocht en toen zei mijn man bij thuiskomst. Waarom heb je er ook niet een voor de andere kant gekocht. OK, dus dat betekende weer een ritje daarheen en vandaag waren ze ook nog eens 25% afgeprijsd. Jammer dat ik dat niet eerder wist, want ik heb die andere pas afgelopen dinsdag gekocht en helaas het volle pond ervoor moeten betalen (en had dus met een paar dagen wachten 17 euro per pot uit kunnen sparen). Toen we daar aankwamen bleek er ook nog eens een springkussen te staan. Dus mijn zoontje had de dag van z'n leven. Eerst volop springen buiten en toen ook nog eens op de glijbaan binnen met kinderen gespeeld. Ik had mijn man nog gebeld of hij niet naar het treinstation kon komen en dat mijn moeder ons daar ook af zou zetten. Dat zou weer tijd schelen van onnodig op en neer rijden. Maar hij nam niet op en m'n zoontje vermaakte zich zo goed, dat ik daarna maar gelijk naar huis gegaan ben. Het spoorwegmuseum is dus niet doorgegaan. Ik moet nog even kijken hoe ik me morgen voel (heb nu ook meer bekkenpijn) en misschien dat ik dan zelf met mijn zoontje ga (mijn man moet werken morgen). Ik zie dus wel wat ik doe. M'n zoontje ligt nog op bed. Heb zelf even lopend boodschappen gedaan. Nu even zitten, want ik heb weer last van mijn bekken. Ik hoop maar dat dat betekent dat mijn eisprong er aan zit te komen.
NOD-WACHTBANK 14-08 Hoop42 43-ronde 10 na 2de MK-5e kind 19-08 Mandysmamsie 35-ronde 48-2e kind 24-08 Maureen (BAM) 40-ronde 8 na MK-1e kind 25-08 Ricmar 39-ronde 4 -2e kind 30-08 Waxientje 39-5e ronde na MK -2e kind 30-08 Sneeuwmees 40- waarsch. IVF-2 - 2e kind ..-.. Xon (BAM)38- in afwachting op ronde 1 IVF-1e kind ..-.. Boudicca (BAM)37- in afwachting op ronde 1 ICSI-1e kind 12-08. Mini me 36- ronde 3 -2e kind ZWANGER 24-09-12 Lyanna 37 - ronde 25/4e IUI - 2e kind - jongen 28-02-13 Sillysa 38 - ronde 1 IVF - 3e kind - ??? 12-03-13 JeetjeB 36 - ronde 11 na MK - 1e kind - ??? VOORSPELLING: Justme: jeetje meisje en sillysa jongen (data denk ik nog over na ) Hoop42: jeetje meisje en sillysajongen Mees: jeetje meisje en sillysa jongen BEVALLEN 28-10-11 Ricmar 38- V.ince, 2880 gram 30-10-11 Guap 38- N.oam, 3710 gram 01-11-11 Barbeestenboel 40- B.er V.alentijn, 3860 gram 10-11-11 Salcia 40- N.oé J.annique R.oos, 2800 gram 18-11-11 Almika 37X.aavi, 4140 gram 19-12-11 Sayen 36 E.mma, 3350 gram 01-01-12Niala, 37-A.imée, 3100 gram 01-02-12 Impie 36- J.ochem 19-02-12 Jes4 38- F.loris 08-04-12 Justme 36- I.an 15-04-12 Secondlife 36- T.hom, 3350 gram
Hai meiden, vandaag de hele dag met zn alle op de boot gezeten bij mn ouders (mams was jarig) Gisteravond heerlijk uit eten geweest met mn man en daarna filmpje vanmorgen tot 9 uur "uitgeslapen" zoontje was logeren. Nu op de bank met een filmpje. Nu net ongesteld geworden nou ja de voorfase morgen zal het wel doorbreken Ik heb m op de lijst ingevuld had een ontregelmatige cyclus maar nu 2 maanden op dag 35. wel lang maar iig iets van regelmaat hoop ik te krijgen. Zit er aan te denken om mss ovulatietesten te gaan gebruiken. Hebben dit bij de eerste ook gedaan. welke gebruiken jullie? en waneer starten jullie ermee? @wax thanks voor je lieve berichtje
En Boud, lig je lekker??? Buiten bedoel ik dan! Ik heb wel 1 wens kunnen doen, nu echt wel te moe hoor, pfff. Trusten. Minime balen van die duivels, mare mijn wens was voor ons allemaal, dus we gaan voor een roze golf. Weet iemand hoe het met hoop is, zij zat toch ook nog op spannend/pijnlijke borsten etc???? Trusten
ik denk dat jullie allemaal slapen nu,tis hier nu 9 uur avond.Zo vreemd dat tijdsverschil! We zijn in ieder geval goed aangekomen,maar ik vind vliegen echt NIET leuk!! Landen en opstijgen eigenlijk wel,maar zo hoog in de lucht....nee!! Tis hier gigantisch warm en heel erg hoge luchtvochtigheid.Een hele mooie blauwe zee en spierwitte stranden! Vanmorgen bij het wakker worden kreeg ik testdrang......positief!! Tis nog een lichte streep,maar laten we hopen dat die over een paar dagen donkerder is! Ik ben erg blij,maar ook erg bang en onzeker. Xon heb jij al getest? Knuff voor iedereen
Nou ja Hoop wat lees ik nou??????? Wst bizar zeg en wat is dit jullie gegund. Streep is streep dus ik zeg vast gefeli hoor!!! Ha dat wensen met de vallende sterren heeft vast geholpen Fijne dag allemaal!
Hoop, spannend hoor!! Geniet nog even lekker van je vakantie!! Mini-me, we gebruiken bijna allemaal wel ovu-testen, je begint meestal met testen rond dag 10 en dan zal ie tot ong. dag 14 steeds wat donkerder worden. Soms wat eerder, soms wat later met een cyclus van 35 dagen zal het wat later zijn denk ik, maar dat is gewoon even uitproberen. Veel s6 en balen dat je ongie geworden bent, volgende ronde hopelijk beter.. Boudi, nog gelukt om de sterren te bekijken?? Hier niet hoor hahaha veel te moe en niet kunnen slapen maar ook geen fut om naar buiten te gaan. Mamsie, wel een vallende ster kunnen zien?? 1 wens moet voldoende zijn toch?? De meeste vielen ook tussen 2 en 6u.
Ha, dat was mete laat hoor, hihi, dat red ik niet meer! Jij ook niet, Boud nog gekeken??? @ minime ik gebruik idd als 1 vande weinige helemaal niks!
Goedemorgen meiden Ja het is nog gelukt om de ogen tot ongeveer 3 uur open te houden. Het was een heel spektakel! Zo mooi om te zien. Heb natuurlijk niet heel egoistisch alleen maar aan mezelf gedacht maar ook voor de hele groep gewenst en kijk....ik wordt wakker, zet zp aan en er is positief nieuws van Hoop. Haahaa! Ik ben niet bijgelovig maar je zou het toch haast worden! Hoop wat spannend dat hele lichte streepje. Ik hoop heel erg dat ie snel donkerder wordt maar zoals al eerder gezegd: een streep is een streep dus dat betekend gewoon zwanger hoor! Wauw, jammer dat je vliegen niet zo kunt waarderen maar wie weet had dat onbewust ook wel hiermee te maken. Geniet in ieder geval maar lekker van Mexico en vooral van dit hele prille geluk!
@Hoop: ik zat vanmorgen nog aan je te denken toen ik wakker werd en dacht nog. Goh, zou ze al getest hebben... Wat fantastisch, meid! En dat op jullie honeymoon! Hoop op een donkerder test over een paar dagen! Ik ben heeeeeel blij voor jullie! Een dikke knuffel. @Mandysmamsie: jij ook al naar de hemel aan het staren geweest? Nou, dat jouw wens snel uit mag komen, meid! Je ei had je volgens mij goed te pakken deze maand, dus het zou zo maar kunnen. @Minime: balen van je ongesteldheid, meid! Ja, ook ik gebruik altijd ovutesten. Heel ideaal, al geeft het soms wel wat stress als je een bijv. een positieve(re) test had verwacht en het streepje is nog licht, of ineens positief terwijl je het niet verwacht had. Maar, ik kan niet meer zonder. Maar dat komt ook, omdat mijn man een onregelmatig rooster heeft en ik door die testen m'n ei een beetje aan zie komen en zo nodig het geklus een beetje bij kan sturen. Ik ga zo weer een testje doen, want ik verwacht mijn ei toch wel de komende dagen. Oh, en op ons lijstje zetten wij altijd de eerstvolgende NOD, dus tellen wij (als we ongi worden) altijd vooruit wanneer de komende ongi daarop te verwachten is. Zo proberen we elkaar altijd in de spannende wachtweek een beetje te steunen of je evt. zwanger bent of niet. Was het uit eten leuk met je man (op de teleurstelling van een komende ongi na)? @Boud: ach, wat lief. Dat je ook wat sterren voor ons hebt overgehouden om ook onze wensen uit te laten gaan. Ik ben altijd erg bijgelovig en volgens mij kan dat van de sterren-regen en nu Hoop's nieuws geen toeval zijn. Who's next? (Xon dinsdag en jij jouw eerste poging gelijk raak ?) @Syl: ik vroeg me af hoe jouw zoon en dochter het eigenlijk vinden dat er een broertje of zusje (denk toch een broertje) bij gaat komen. Is je man al een beetje aan het idee gewend? Voor hem is alles de eerste keer, dus lijkt me wel schattig om mee te maken hoe hij op alles reageert. Hier vanmorgen pas laat wakker. Gebeurt normaal niet vaak, dus mocht ook wel een keer. Mijn man is weer aan het werk vandaag. Was van plan om vandaag zelf naar het spoorwegmuseum te gaan. Ze hebben deze week t/m vandaag een themaweek over de Chuggington kinderserie. Maar ik ben vergeten te vragen of mijn man de buggy even uit de auto wilde laten en ik zie het niet zitten om dat lopend allemaal met mijn zoontje te doen (dan ben ik vanavond om 12 uur nog niet terug als hij zelf moet lopen en bij alle interessante dingen stil staat). De verjaardag is goed meegevallen gisteren. M'n zwager had een goede bui, dus mijn hoofdpijn vooraf was voor niets. Nou, ik ga even een ovutestje doen. Mijn neefje kan ieder moment komen en een test-staafje op het aanrecht zou heel verkeerd opgevat kunnen worden.
Mamsie ik lag op mijn tuinstoelen in de ligstand met een plaid en een thermoskan koffie. Prima te doen! Ik ben geen kampeerder dus een tent heb ik niet eens!
Meiden ik ga er vandoor voor de rest van de dag. Eerst even gezellig koffie drinken bij mijn ouders en daarna door naar mijn zus voor het verplichte nummer. Misschien log ik vanavond als ik weer thuis ben nog wel even in om te kijken wat jullie allemaal hebben zitten kletsen vandaag. Het wordt mooi weer dus ga ervan genieten allemaal!
Wauw, Hoop, wat lees ik nou??? Ik had er al een goed gevoel over bij jou deze maand en kijk nu!! En dat op je honeymoon inderdaad. Echt geweldig meis!! Ik hoop dat de streep alleen maar donkderder gaat worden de aankomende dagen! Hoe voel je je verder? Nog die pijn aan je borsten? Ik vind juist het opstijgen en landen het minst leuk aan vliegen. Als je eenmaal hoog in de lucht bent (ja, je moet inderdaad niet denken aan HOE hoog precies!) dan voel ik me meestal wel geruster. Of hadden jullie veel turbulentie? Nou het klinkt daar prachtig (op die hoge luchtvochtigheid na dan) dus geniet lekker!! @Xon: was ook al benieuwd hoe het met je was! Nog steeds geen pijnlijke borsten? En weet je al wanneer je wilt gaan testen? Ik was gisteren en eergisteren ineens heel onzeker. Mijn borsten voelden ineens weer gewoon zoals ze ook voelden voor ik zwanger was en ook de andere kwaaltjes leken minder. Maar gisteravond hing ik toch weer boven de wc-pot (al komt het er dan niet uit) en ik merk nog wel wat andere dingen (moe, emotioneel) dus ik heb me voorgenomen er gewoon vertrouwen in te hebben en mezelf niet gek te maken. Ik dacht steeds, als de 2e echo goed is, dan voel ik me gerust en ga ik echt genieten. En dat was ook wel even zo maar dan slaat toch die angst weer een beetje toe. Nou ja, proberen te negeren maar en positief te denken! Ik ben vandaag en morgen alleen want mijn man is vanuit zijn werk naar een voetbalwedstrijd in Erzurum, in het oosten van Turkije. Hij heeft daar ook gestudeerd en vond het wel erg leuk om er weer eens terug te gaan. Het is nog anderhalf uur vliegen vanaf hier! En ik zal blij zijn als hij belt dat hij veilig is geland. Hij vloog namelijk heen met Onur Air dus ik hou mijn hart een beetje vast! Het is een wedstrijd tussen Fenerbahce en Galatasaray en Fenerbahce is mijn mans club natuurlijk. Hij is met nog een groep van journalisten uitgenodigd door een sponsor dus alles wordt betaald. Wat een luxe hè? Nou dames, fijne dag allemaal. Ik moet aan het werk, want ik was gewoon een opdracht vergeten te doen kwam ik gisteren achter. Hoe slordig! Gelukkig heb ik het aankomende week wat rustiger. Even van genieten maar. En het lijkt inderdaad te gaan regenen vandaag. Heeeeeeeeeerlijk! Bij jullie mooi weer hoorde ik dus geniet ervan!
@Jeetje: kan me voorstellen dat je even schrok van het verminderen van klachtjes, maar dat kan zelfs per dag schelen. Voor jouw geruststelling dus toch fijn dat je weer even de wc-pot van dichtbij hebt gezien . Overigens nemen veel klachtjes ook weer af rond de 12 wkn, dus daar moet je ook rekening mee houden, want jij gaat ook al weer hard naar die grens toe. Maar wees gerust, vanaf dat moment zullen er weer andere kwaaltjes gaan komen zal je er de komende 6,5 maand nog vaak genoeg aan herinnerd worden dat je echt zwanger bent! Maar dit is inderdaad gewoon een rottijd. Ik vond het vanaf dat ik het kindje begon te voelen (bij mij vanaf 17 wkn) ook wel wat geruststellender (en leuker) worden. En mocht je je alleen voelen (of onzeker) de komende dagen. We zijn er voor je, hè. Succes met werken. Toen ik zwanger was, had ik af en toe ook ineens van die klusjes die ik gewoon vergeten was en waar je dan ineens met zo'n enorm schrikeffect aan herinnerd werd. Niet prettig! Hebben ze overigens in Turkije ook dingen als zwangerschapsgym, yoga of wat dan ook? Misschien leuk je daar bij aan te sluiten om zo wat contacten te maken. @Boud: veel plezier met het verplichte nummer. Het is prachtig weer (dus iedereen goed gemutst). Gaat vast helemaal goed komen! Ik ga zo ook maar even naar mijn ouders toe met mijn zoontje om koffie te drinken. Het is heerlijk weer en het zou lekker zijn om te gaan zwemmen of naar de dierentuin. Maar met die wond aan zijn been doe ik dat toch liever maar niet. In de dierentuin gaat hij toch meestal de enorme speeltuin (met veel zand in), dus dat zie ik even niet zitten. Het gaat gelukkig al wel stukken beter met de wond en het gaat langzaam aan dicht, maar het zal nog wel even duren voordat alles geheeld is. Vanmorgen weer een ovutest gedaan en nog steeds een licht streepje. Kan ook niet anders, want het is pas dag 10, maar wilde deze keer zeker niet te laat zijn, omdat ik even niet weet hoe mijn cyclus loopt. Maar ik verwacht dat mijn ei zich keurig aan mijn man's rooster gaat houden.
ook ik meld me even af voor de rest van de dag, even wasjes draaien bij moeders(machine defect) en Vince even lekker in de tuin laten spelen
Jeetje blijf vertrouwen houden hoor! En neem lekker je rust zonder manlief ! Raar idee trouwens, anderhalf uur vliegen en dan nog in het zelfde land zitten. Vanaf hier zit je dan al in Engeland @ mees.. Lastig zo'n wond. Hier weet ik ook net niet wat te doen, naar t meertje gaan of niet, vind t net ff te winderig, en Mandy klaagt nog steeds over moe zijn. . Dus ik weet t ff niet
Nou Hoop, van harte meid, en wat ken jij je eigen lichaam toch goed! Van de week zei je al dat je een pijntje in je borst had en dat je dat alleen had als je zwanger bent, onvoorstelbaar. Nou honeymooner geniet ervan. Ik ben ook geen vlieger, maar anders kom je ook nergens! Jeetje, volgens mij zit het bij jou gewoon harstikke goed, ik snap wel dat je onzeker bent, maar als je boven de pot hangt..... Wel super dat je man volledig verzorgd naar die voetbalwedstrijd mag, volgens mij werkt hij ook hard en dan is het fijn als dit soort snoepreisjes voorbij komen. Voor jou wat minder leuk en gezellig natuurlijk. Boud, ik was gisteren op Dutch Valley een superleuk festival met nederlandse artiesten, van héél erg tot héél erg leuk, ik heb 'de Kast, het Goede Doel (jeugdsentiment), Nick en Simon (ik vind Simon zo een lekker ding ), Blof en Van Dik Hout gezien. Ook nog mee staan bleren met Joling, hahahaha, zó niet mijn muziek, maar hij maakte er wel een feestje van! En nog veel meer, maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat toen ik terug reed er recht voor mij een vallende ster was die echt van boven naar beneden ging in een soort oranje gloed. Ik was zo overrompeld dat ik de hele tijd dacht, ik moet een wens doen, ik moet een wens doen, ik moet een wens doen, hahaha. Uiteindelijk was mijn brein zover dat ik idd een wens heb gedaan, hahaha. Mees, niet te moeilijk doen hoor over een wondje. Kinderen hebben vaak een heel goed afweersysteem en ook al komt er een beetje zand in, onder de douche spoelt het allemaal vanzelf weer schoon. Als juf heb ik zo vaak kinderen met wondjes, wonden en gapende wonden, zolang het niet gehecht hoeft te worden is er weinig aan de hand. Heeft elk kind en worden ze groot van. Geniet lekker vandaag bij je ouders in de tuin. Hier idd nog niet getest hoor, en dat gaat ook niet gebeuren ook. Heb er trouwens geen goed gevoel over, ik weet niet waarom. Mijn borsten (jeetje) zijn idd nog steeds niet pijnlijk, ook niet een beetje, helemaal nada noppes niets. Vandeweek had ik af en toe steekjes in mijn buik en voelde ik me af en toe beetje misselijk dat heb ik nu helemaal niet meer. En heb al twee dagen af en toe een 'zwaar' hoofd, geen echte hoofdpijn dus en het gaat ook weer weg. De hoofdpijn die ik ken voor mijn ongesteldheid is zwaar en gaat ook niet weg met een ibuutje. Wat dat betreft is het dan wel anders dan anders, maar eigenlijk is het meer dat ik niets van beiden voel. Het voelt niet alsof ik zwanger ben én het voelt niet alsof ik ongesteld moet worden. Eigenlijk gewoon niets! Een algehele nietsheid !