Dankjullie wel meiden!! En Jeetje die ga jij ook gewoon halen hoor meid die 12 weken, gaat helemaal goedkomen je komt al steeds dichterbij. En ja het is ook allemaal dubbel, ik wilde het eerst ook niet opschrijven en natuurlijk leef ik ook heel erg mee met Xon. Ik weet ok niet hoe dat hier allemaal binnenkomt als de 1 verdrietig is en de ander juist heel erg blij, ik vind het maar moeilijk hoor......
@Syl: het kan dubbel voelen. Maar zwanger worden is nu eenmaal allemaal ons doel. Dus natuurlijk moet er ruimte zijn om ook die vreugde en alles wat erbij hoort met ons te delen. Helaas is de weg ernaar toe vaak hobbelig en zo zie je maar hoe dicht een teleurstelling en blijdschap op dezelfde dag bij elkaar ligt. Maar blijf vooral je blijdschap delen. Ik spreek voor mezelf, maar juist die positieve verhalen van meiden van ons die zwanger zijn, geven mij ook de moed en het vertrouwen om door te gaan. @Nil: hoe gaat het nu met jou en de kleine uk? Jij bent de 12 wkn toch ook gepasseerd?
Sil gewoon de dingen blijven schrijven die je voelt en wilt. Ik heb gemerkt dat ik best tegelijk boos en verdrietig om en voor de een kan zijn maar op hetzelfde moment ontzettend blij voor een ander. Zoals mees ook schrijft is het denk ik juist belangrijk dat we de positieve verhalen blijven horen om er toch vooral vertrouwen in te blijven houden dat het wel goed komt. Wat hebben we nog over als de hoop en het vertrouwen er niet meer zijn. Dan wordt het helemaal zo'n zwart gat! Ik denk dat het juist een van de slechtste dingen zou zijn die ons zou kunnen overkomen als we alle succes verhalen zouden "vergeten".
Is lief dat jullie dat zo zeggen hoor maar het voelt gewoon heel raar. Ik gun het ook alle meiden hier, dat is het gewoon. Ik hoop echt dat jullie allemaal snel een mooie positieve test mogen vasthouden!!
@Mees, wat lief dat je het vraagt Ben nu 13 wk en 2 dagen. Nog wel steeds erg misselijk, moe en een heel erg kort lontje. @Syll, yeahhh! Binnenkort de combinatietest toch? En ik herken het dubbel gevoel!
Gefeliciteerd Sill! Over dat dubbele: ik vind het dus wel echt een boost tov van mijnzelf dat Hoop nu zwanger is! YEAH! Wat zo'n 'ouwetje' kan moet mij toch ook lukken! Hihi!! (alhoewel ze wel hormonen slikte geloof ik?) Hier vrijdag een heel licht streepje op de ovutest, dag erna spierwit en gister weer een licht streepje. Gewoon geklust omdat we toch al hitsig waren (haha!) en verder zien we het deze week wel weer ...
Dames, we hebben het er hier pas nog over gehad, voel je niet bezwaard om nieuws, positief of negatief, hier neer te zetten. Syl, ik ben harstikke blij dat je vandaag de 12 weken hebt behaald, tjonge jij hebt ook heel wat moeten doorstaan. En Nil net zo. Dat neemt niet weg dat ik blij ben hier even mijn verdriet kwijt te kunnen. Want ik ben echt verdrietig, het gekke is dat ik zo verdrietig ben dat ik er niet om kan huilen. Er zoemt de hele tijd door mijn hoofd 'waarom nou niet'? Wat is er mis met mij? Ik heb net wel meteen het zh gebeld. Ik vertelde de situatie en ging mijn dossier opzoeken. Had niet verwacht een ja of nee te horen maar ik was zo aan het bibberen, gewoon angstig wat ik zou horen. Degene die ik aan de telefoon had vroeg of ik 10 augustus niet gebeld was en of ik iets wist van de voortgang. Nee, dat wist ik natuurlijk niet. Is het goed dat de IVFarts u woensdag belt voor een telefonisch consult? Ik dacht bij mezelf, als ze niet door gaan zouden ze mij het nieuws toch niet door de telefoon vertellen (dat zou toch schandalig zijn, zelfs voor dit zh)? Ik denk ik push het een klein beetje, dus ik zei dat de IVF arts de vorige keer had gezegd dat ik meteen op de 1e menstruatiedag weer met de pil moest beginnen, en of dat nog steeds het geval was. Ja dat was nog steeds het geval. Dus met het woord 'voortgang' een telefonisch consult en dat ik met de pil moet beginnen, dat klinkt toch wel een pietsiebeetje hoopvol dat ze nog door willen gaan, toch (alhoewel niets mij meer verbaast hoor). Wat vinden jullie?
Lieve lieve Xon, meis wat moet jij allemaal wel niet doorstaan! Ik sluit me verder helemaal aan bij wat de anderen al hebben gezegd. Wil je een hele dikke knuff geven!!!
@Xon: ik vind het inderdaad ook wel hoopvol klinken. Wel raar dat je 10 augustus niets gehoord hebt terwijl zij daar dus vanuit gingen. Maar het lijkt me ook sterk dat ze je telefonisch meedelen dat ze ermee stoppen en dat je de pil moet doorslikken lijkt me ook een goed teken!
Hoop, klinkt erg positief en ben benieuwd hoe de test over 2 dagen is! Het zou toch zo mooi zijn dat het lijstje toch weer langer wordt nu ik er bijna alweer af ga en ik hoop dat iedereen toch mag volgen! Ik duim er in ieder geval hard voor. Sill, ik snap je gevoel ook hoor. Het is op dit moment erg tegenstrijdig allemaal, Xon waar het zo moeilijk bij gaat en de anderen ook. Vind het ook erg moeilijk om toch de dingen van mijn zwangerschap te delen hier, maar probeer jullie hier in ieder geval toch wat op de hoogte te houden. Hier ondertussen vandaag 34 weken zwanger, bekkeninstabiliteit is echt heftig. Maar als het doorgaat hooguit nog 5 weekjes denk ik, dit omdat het waarschijnlijk toch wel geplande ks gaat worden. Dit omdat de kleine "grote" man nog steeds echt dwars ligt en nog geen moment een poging heeft gedaan om te draaien, ligt nu al dik 5 weken dwars. Als we een datum mogen kiezen hebben we al 1 in gedachten. Het lijkt ons wel een speciale datum om het op dezelfde datum te doen als dat ik 2 jaar geleden een curettage heb gehad.
Xon ik zou denk ik net zo redeneren als jij nu doet. Dus ook ik ben geneigd te zeggen dat het zh al over jou gesproken heeft en een positief besluit genomen. Communiceren kunnen ze meestal niet zo goed (zijn we achter gekomen) dus waarschijnlijk was het wel de planning om je 10 augustus te bellen maar is dat niet gebeurd of jij hebt het niet gehoord. Zat je toen niet op Dutch Valley of was dat nog een dag later? Misschien heb je je telefoon daardoor niet gehoord en hebben ze niets ingesproken. Geen onbekend nr gezien? Aan de hand van wat ze nu door de telefoon zei zou ik zeggen, ze gaan nog gewoon weer met je verder. Telefonisch de knop omzetten zullen ze toch inderdaad niet doen lijkt mij. Dan laten ze je vast langs komen zodat je ook met ze kan evalueren etc...Dus ja ik ben nu zeker positief over verder behandeling van jou (maar dat was ik ook al) Hoe is het nu verder met je, nog hoofdpijn, al rood gezien??? Of nog steeds nada?
Xon, ik vind het toch ook wel positief klinken en dat ze toch door willen gaan. Ben benieuwd naar het gesprek woensdag en ga heel hard voor je duimen dat ze toch nog een goed plan voor je hebben.
@Xon: ik vind het zeker positief klinken! Ze zijn er de beroerdste niet in, om het je nu bijv. nu even klakkeloos telefonisch (door een verpleegkundige) mee te laten delen als ze er geen heil meer in zagen. Dus de schoonheidsprijs voor communicatie moet je bij een zkh niet verwachten. Maar het feit dat een gyn een telefonisch consult wil, vind ik positief. En fijn dat je in ieder geval weet dat en wanneer je gebeld wordt, dan kun je je er ook geestelijk op voorbereiden (en evt. vragen/oplossingen zelf verzamelen). En net als Boud zegt, ik kan me niet voorstellen dat een academisch zkh zo'n 'uitdaging' niet aangrijpt om toch het optimale resultaat te bereiken. Blijkbaar beginnen ze heel standaard bij een eerste poging, alleen is niet iedere vrouw standaard. Dus een uitgelezen kans om bij een tweede poging 'maatwerk' te gaan leveren. Ik ben nl. benieuwd hoe jij gereageerd zou hebben als je bijv. vanaf het begin 450 had mogen spuiten. In een ander forum las ik ook het middel Fostimon (wat een natuurlijk hormoon is van vrouwen in de overgang) waar sommige vrouwen beter op reageren. Of iemand die een combi had van 225 IE Menopur en 225 IE Gonal F en dat werkte bij die persoon ook om meer follikels te krijgen. Kortom, als ik al door alleen te googlen en hier op ZP lezen al diverse oplossingen kan vinden, waarom zouden vooraanstaande artsen in het AMC dat niet weten. Ik ga enorm hard voor je duimen a.s woensdag! En blijf vooral lekker je verdriet hier uiten.
Boud, heb het nog even nagekeken en ik ben niet gebeld vrijdag. Dutch Valley was een dag later. En dat rood zal nog wel een dag of 3/4 duren, ik reageer nogal goed op die mutsebollen, dus dat moet eerst helemaal uit mijn lijf zijn wil het rood doorbreken. Ik heb geen hoofdpijn (nog niet) en voel me misselijk (mustebollen of omdat ik nog niet heb gegeten). Die test had nu echt wel positief moeten zijn normaal is mijn lf 10/11 en vandaag is het dag 15. Ik heb de test heel goed bekeken maar hij was echt witter dan wit.
Heb eigenlijk niet veel gelezen, maar zie nu het onderschrift van Xon. Wat ongelooflijk klote dit! Ik geloof dat ik er niet zoveel moeite mee zou hebben om er af te staan. Maar goed; nog nooit over nagedacht en al helemaal niet met manlief besproken. Maar als het je enige mogelijkheid zou zijn....... Ik hoop dat je nog een kans krijgt. Met eitjes van jezelf.
Oh en hoe dubbel, lees dat Hoop positief heeft getest! Gefeliciteerd meid, spannend, ga duimen voor een goede zwangerschap.
Balen meid. Hebben ze ook nog gezegd dat je mocht stoppen met de Utrogestan of juist nog door moet gaan? Weet je ook hoe laat je woensdag gebeld gaat worden, 's morgens, 's middags? Net wat mees zegt. Zo kun je je in ieder geval geestelijk wat voorbereiden en nog wat haar op je tanden plakken. Laat je niet afschepen woensdag met een "we gaan er op net zo'n manier nog eens voor". Ik zou toch een hogere dosis of een ander middel eisen. Wat je gehad hebt heeft duidelijk niet gewerkt dus vraag een aanpassing! Succes!
Ach Xon, ik had het zo voor je gehoopt, en het je zo erg gegund! Ik baal met je mee Het klinkt wel alsof ze door willen gaan, anders zouden ze toch niet zeggen dat je weer met de pil moet beginnen op de 1e dag? Sillysa: Fijn dat alles goed was, hopelijk nu wat minder zorgen nu je de 12 weken hebt gehaald. Lyanna: Al 34 weken, wat gaat het snel he? Wel jammer dat je bekkeninstabiliteit hebt, maar goed, je krijgt er wel iets moois voor terug. Jes: Wat lief dat je daar over nadenkt! Hoop positief getest? Dat heb ik gemist, Gefeliciteerd meid!!
Xon, dan duim ik voor een goed gesprek voor je woensdag en het feit dat je weer met de pil moet beginnen is denk ik wel positief. Dus ik hoop dat ze met een oplossing gaan komen en dat ie dan maar goed mag uitpakken. Nil, fijn dat alles goed met je gaat meid, 13,4 weken alweer zeg. Ja ik heb volgende week maandag de combi-test en krijg dan ook gelijk de uitslag dus das wel spannend. Lyanna, vanaf hoeveel weken begon je iets te merken van je BI?? Nog maar 5 weekjes zeg, vind je het niet heel spannend worden nu? Ik ben nu nl al benieuwd hoe hij of zij eruit zal zien hahaha...S6 nog even meid.. Waxie, het is ook leuk voor die ouwe hahahaha dat ze zwanger is, we gaan nu hopen op een plakbeebje voor hun!!En euhh nog maar ff hitsig blijven tot de test goed posi is dan he?? Nou hier vlaag van verstandsverbijstering wwhhahaha het is bijna 30 gr buiten en ik sta hachee te maken!! Hoe gek kan het nog worden??? Ik moest het echt ineens hebben, tja en dat je er dan weet ik het hoelang mee bezig bent is nie belangrijk, nu maar hopen dat ik er vanavond nog steeds zo'n zin in heb!! Dat veranderd nogal eens de laatste tijd...
Jes, ja daar zeg je wat over eicel-donatie, als de IVF-poging kan doorgaan kunnen ze erachter komen of het aan de kwaliteit van de eitjes zou kunnen liggen. Ik zou er ook geen moeite mee hebben dat te doen voor iemand. Alleen bij mij zijn er geen overgebleven eicellen, maar wel 3 cryo's in de vriezer ze gaan ons straks ook vragen wat wij daarmee willen doen.