Wie nog meer 35+ deel 4

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ricmar94, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Syl: mmm... lekker hachee. Hier tjdens een wandeling in de lunchpauze overvallen door een plensbui. Dus op zich is het hier nu wel weer voor hachee. Dus mocht jij het niet lusten vanavond, dan stuur je de pan maar door.
    @Jes: wat lief dat je daarover nadenkt. Ik las laatst in een ander topic dat een vrouw na 6,5 jaar proberen nu in Spanje via eiceldonatie zwanger was geraakt.
    @Xon: sorry, ik bestook je met van alles, maar wil je zoveel mogelijk info geven in de hoop dat je je zo goed mogelijk kan voorbereiden. Maar ik lees hier ook vaak dat vrouwen een lage amh-waarde hebben ('verouderde eierstokken') Niet lullig bedoeld, maar hebben ze die waarde ook wel eens bij jou geprikt. En ook las ik als je ouder wordt dat dan de schil van het eitje ook wat harder kan zijn en dat er dus geen zaadje bij kan komen (of erg moeilijk). Wie weet is dat bij jou ook wel het geval. In dat geval moeten ze ICSI doen.

Hier dus overvallen door een plensbui, maar nu is het weer droog. Heb nog weinig gedaan vandaag. We hebben zo'n buurtauto op ons werk, waar ik de beheerder van ben. Dat betekent ook stofzuigen en het wassen van de auto. Omdat ik toch geen zin had om te werken heb ik dat dus maar gedaan.
    Verder las ik hier laatst iemand die een t-shirtje zocht voor een jongetje om aan te kondigen dat hij grote broer werd. Ik heb vorig jaar vlak voor mijn mk zo'n shirtje besteld omdat ik dat die week erna door mijn zoontje wilde laten dragen om te laten weten dat we zwanger waren. Helaas liep dat toen anders.
    Dat shirtje lag nog steeds nieuw in de kast in de hoop dat ik dat ooit nog een keer zou kunnen gebruiken.
    Maar nu zag ik deze oproep en vond het eigenlijk wel een mooi gebaar om iemand anders er blij mee te maken. Eigenlijk zit er aan dit shirtje voor mij nu toch een wat nare bijsmaak (en ik moet wel heel hard opschieten, want mijn zoontje past het al bijna niet meer). Dus dit shirtje ga ik nu iemand anders blij mee maken. En mocht ik weer zwanger raken is het weer tijd voor een nieuwe start (met nieuw shirtje).

2. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Tja, die cryo's, dat zijn toch volle broers of zussen, ik vind het met alleen een eicel toch anders. Ik hoop voor Xon dat het niet nodig is, maar mocht dat het wel zijn, wil ik het wel serieus bespreken. Ik ben in ieder geval niet te oud en mijn gezin is compleet (is een voorwaarde). Maar nogmaals, natuurlijk hoop ik dat Xon op een andere manier geholpen kan worden.

3. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Mees, wat lief zeg!! Nou hopelijk heeft die er veel plezier van en kun jij gauw weer een nieuwe kopen!! Hier geen regen te zien trouwens alleen blauwe lucht en warm, heb nu al zin in die pan hahaha!! Wel lekker dat als je ff geen zin hebt om te werken je dan maar de auto kan wassen, altijd beter dan binnen zitten als je daar toch al geen zin in hebt.

4. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Jes, ja daar heb je ook gelijk in, dat bedoelde ik dus ook te zeggen. Een cryo is ook heel anders dan een eicel,maar denk er wel over na wat we er straks mee willen gaan doen. En komt tijd komt raad en ook ik hoop dat het allemaal niet zover hoeft te komen voor Xon.

5. Maureen

Maureen Niet meer actief

Hi dames,

@Xon: Jeetje zeg... Wat kan ik nog zeggen wat ik/we helaas al niet al te vaak hebben moeten zeggen. Kan me ook zo voorstellen dat je 't nu toch wel verwachtte positief te testen omdat alles zo anders was dan anders. Hele dikke knuffel meid. Als ik het al zo erg voor je voel, hoe moet je dat zelf dan wel niet voelen :(.
    Maar Boud heeft het allemaal zo goed en mooi verwoord, daar ben ik het mee eens. En ook wat Mees zegt over andere voorbeelden hier op zp alleen al. Na je latere bericht te hebben gelezen denk ik ook zeker wel dat ze doorgaan (want inderdaad hoezo anders op dag 1 weer met de pil beginnen). Maar inderdaad wat de anderen ook zeggen: 'eis' gewoon andere middelen aangezien deze (dosis) niet gewerkt heeft. Denk eerlijk gezegd dat ze dat zelf wel bedenken en voorstellen. Poeh, wat een weg meid. Nogmaals dikke knuffel.

@Syll: We weten dat je het wel weet, we delen alles met elkaar. Ik sluit me daarom (weer) aan bij de rest: blijf aub alles delen. En gefeliciteerd met 't bereiken van de 12 weken grens!! Ik was in mijn vorige reacties vergeten dat je zo'n angelsound (zo heet het toch?) hebt gekocht. Wat tof! Nu kan je gewoon af en toe luisteren. Geniet van je zwangerschap meid. Eindelijk weer. En lekker hachee eten :p

@Hoop: Hahaha wat moest ik lachen om , was het Waxientje?, 'die ouwe'. Nou ouwe ik weet zeker dat jullie er zelf ook om lachen als je dit leest hahaha. Maar mooi dat deze ouwe zwanger is hoor. Oké we wachten officieel nog het testje van morgen(?) af maar wat 'n leuk tijdstip om 'n positieve test in handen te hebben zeg; helemaal in love tijdens 'n honeymoon (huis net verkocht) ergens met witten stranden en een blauwe hemel. Kan je later mooi aan je kind vertellen. Geniet nog van jullie honeymoon.

@Nil: Jij ook al 13 weken en 4 dagen. Er was toch van alles aan de hand waardoor je het erg druk had de laatste tijd? Is dat nog steeds zo?

@Lyanna: Voor jou is het nu toch echt spannend. Nog 5 weken zei je? Het kan dus ook dat de kleine draait en dat je dan geen keizersnee krijgt? Wel heel vervelend de bekkeninstabiliteit. Dan duren 5 weken nog lang. Maarja dat duurt 't toch al want je kan inmiddels vast niet wachten tot je de kleine in je armen hebt. Succes met de laatste loodjes.

@Jes: Lang niet gezien. Alles goed met het kroost? :D

Wat lief dat je daar alleen al aan denkt voor Xon! Jeetje...

Heb mezelf afgelopen tijd die vraag ook wel eens gesteld, mede door programma's op tv of verhalen op internet. En dan dacht ik dus dat ik dat wel had willen doen als ik er op jongere leeftijd mee bezig geweest was. Als het toen leefde zoals het nu leeft bij mij (niet de kinderwens want die was er maar alle perikelen rond het zwanger worden) dan had ik wel iemand willen helpen. Maarja nu als 40 jarige kan 't niet eens meer.
    Maar inderdaad houdt het verhaal van (in ons geval) Xon echt niet hier op. Al hopen we niet dat 't zo ver hoeft te komen. Het is alleen een reminder dat er nog zoveel kan. Wat Mees zegt over een academisch ziekenhuis en dat ze 't niet snel zullen opgeven vind ik ook wel hoopvol.

@Boud: Ik heb het al door, soms zet ik mezelf even uit en laat ik jou praten. Wat je zegt had ik soms zelf wel kunnen zeggen. Behalve dan dat jij 't op jouw manier zo duidelijk opschrijft. En ik weet ook niet of ik zo'n optimist ben als jij bent. Mooi hoor.

Hoe gaat 't met jou? Nog in afwachting natuurlijk. Je kan 18 augustus weer 'verder' toch?

O dus de sterrenregen kan ik deze hele week nog zien? Dat wist ik niet. Want afgelopen nacht na de afsluiting van de olympische spelen toch maar naar bed gegaan. En 's nachts helemaal vergeten :). Klinkt nu wel grappig dat ik gister zei 'ik zal en moet een vallende ster zien'. Lijkt eerder op 'ik zal en moet slapen' :D.
    Oja en ik testte toen op NOD positief. Dat was 11 augustus. En 7 augustus had ik een spierwitte test. Maar er zijn hier volgens mij wel andere dames die na NOD pas positief testten. Uit m'n hoofd Hoop(?) en Waxientje(?). Sorry als ik het fout heb.

Nou dames inderdaad een rollercoaster aan emoties hè? Hoe dicht het bij elkaar ligt. Dat is het leven. Ik zie jullie later nog wel online (stond weer sinds gisteravond ingelogd ahum).

Liefs.

6. Maureen

Maureen Niet meer actief

Wat lief van je Mees!

(ook alle info voor Xon)

7. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Maureen: het gaat super, net vakantie gehad. Heerlijk geweest. F.loris heeft gewoon overal aan mee gedaan. Lekker ventje.
    En met jou?

Wat betreft Xon: Ik weet hoe groot hier de kinderwens bij iedereen is, weet ook hoe groot die van mezelf was, als ik daarmee iemands wens kan vervullen, dan is dat op zijn minst het nadenken waard.

8. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL

Haha zet jij jezelf af en toe maar uit hoor, zolang je het maar laat weten als ik te veel zit te zwetsen of de plank volledig mis sla.

en ja, zaterdag kan ik eindelijk verder al zie ik wel wat op tegen de bijwerkingen. Ik maak me nog het meeste druk over hoe ik dat op mijn werk moet doen met de tp gek genoeg. Voor de punctie krijg ik gewoon vrij. Is al overlegd met mijn directeur, alleen nog wachten op een datum, maar bij de tp wordt ik pas na 9:00 uur gebeld of het al dan niet door gaat en hoe laat op die zelfde dag. Vervanging regelen wil dus eigenlijk niet en ik heb er altijd heel veel moeite mee om "vrij" te nemen als het niet strikt noodzakelijk is. Dus stel dat ik op de dag van de tp gebeld wordt dat het allemaal niet gelukt is en er geen tp komt, dan heb ik misschien wel vrij gevraagd terwijl het niet nodig is. Andersom, vraag ik geen vrij dan moet ik midden op de dag weg, laat ik mijn groep in de steek zonder invaller, alleen mijn assistent en hoe verstandig is het om naderhand weer terug te komen en "vrolijk" verder te werken. Dilemma dus. Maar goed. Ik overleg van te voren nog wel met mijn assistent en zal eerst wel eens horen wat zij ervan zegt/denkt. Waarschijnlijk zegt zij wel dat ze het desnoods in haar eentje wil doen die dag, maar het zit me nog niet lekker. Pfff wat kan een mens zicht toch druk maken om "kleine" dingen. Soms zou ik willen dat ik wat minder verantwoordelijkheidsgevoel zou hebben. Zou in dit geval een stuk schelen. :)

9. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, was dus toch iets met 4 dagen bij jou :cool: Had ik dat dus wel goed onthouden. Je ziet, jij bent niet de enige die foutjes kan maken;)

10. Alexje

Alexje Lid

6 jun 2011
    56
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Iemand een tip hoe ik goed op een rijtje kan krijgen wie wat etc. Ik zou graag iedereen persoonlijk volgen en een berichtje sturen maar het lukt mij gewoon nog niet. Daarom een reactie op een aantal maar niets persoonlijks als ik niet reageer op jouw verhaal, het lukt mij gewoon nog niet om alles te onthouden... Bovendien is mijn dochtertje net 4 geworden vorige week en ben ik daar overdag voornamelijk mee bezig (ze zit nu even tv te kijken omdat ze zo moe is dus ik kan even...:)....

@Xon: als ik het goed begrijp voor jou misschien geen IVF pogingen meer ? Ik hoop zo ontzettend dat dat niet uitkomt. Ik weet helaas weinig van dat traject dus kan er ook niet zoveel over zeggen. Ik weet niet hoeveel pogingen je mag doen, tot welke leeftijd etc. Ik zal mij er eens in verdiepen. Hoe dan ook, ik hoop dat het helemaal je laatste poging niet is en dat ze nog met je doorgaan. In ieder geval is het een moeilijke en onzekere tijd voor je. Op dit soort momenten voel je altijd de frustratie dat je als medemens aan de zijlijn staat en weinig meer kan doen dan proberen bemoedigende woorden te spreken of er te zijn om naar je te luisteren. Sterkte !
    @ Maureen: dus ook jij bent bekend met paniekstoornis en depressies ? Het verbaast mij soms hoeveel mensen er last van hebben en hoe weinig je daar eigenlijk over hoort. Het blijft inderdaad altijd aanwezig in je leven, bij mij is het althans nog nooit helemaal weg geweest. Het lijkt wel of ik nu ook veel meer last heb en ik vraag mij af of dat door de hormonen zou kunnen komen. Dat zou ik vervelend vinden want daar kun je weinig aan doen. Als het de spanning vanwege alle gebeurtenissen is kan ik tenminste nog denken: na verloop van tijd daalt dat weer. Ik mis mijn vader nu helemaal, nu ik hem niet eens meer kan vertellen dat ik weer zwanger ben. En de angst na de afgelopen 2 miskramen zit er goed in, ik kan echt nauwelijks genieten. Ik loop de dagen te tellen, weer eentje om zonder bloed... erg he?
    @Hoop: wat geweldig dat je zwanger bent. En nog wel op je 43ste. Wat een geschenk ! Ik duim dat alles goed gaat.
    @Sillysa: wat super dat je de 12 weken hebt gehaald. Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn. Ben je nu echt gerustgesteld, kun je nu echt genieten ? Heb je het al bekend gemaakt of moet je dat nog doen ?
    @Waxientje: jouw verhaal is ook heel erg heftig. Je komt heel sterk over en ik las dat je toch nog een jaar doorgaat. Ik hoop dat je snel zwanger bent ! Maar dat hoop ik uiteraard voor iedereen.

Het is wel een gemixed forum dit met een paar die zwanger zijn en een aantal die nog zwanger willen worden. Best lastig maar ik zie dat iedereen heel positief reageert op degenen die zwanger zijn. Petje af want hoe zeer je het ook iedereen gunt, het lijkt mij toch moeilijk om te lezen als iemand dan zwanger is.

Ik sleep mij nog een beetje door de dagen, ik vind het jammer dat ik niet wat meer kan genieten nog. Hoe dan ook, ik ben zwanger en zit in mijn 7e week. Dan moet je genieten van dat gevoel. We krijgen 21 augustus de eerste echo, om half drie 's middags. Ik denk dat ik die laatste dagen niet meer te houden ben van de spanning...:)... De gyneacoloog wilde hem vorige week donderdag al maken maar dat wilde ik niet. Ik wil dit kindje zoveel mogelijk in rust laten groeien. Hoe nieuwsgierig ik ook ben of het hartje nu weer klopt, ik probeer mij zo lang mogelijk "te beheersen"...:)... Ze zeggen wel dat het geen kwaad kan maar toch. We gaan 30 augustus t/m 23 september met vakantie en dat vind ik ook heel spannend. Dat is precies de 9e t/m de 12e week. Vorige keer ging het mis in week 11, toen stopte het hartje ineens en nu ga ik weet als ik in de 9e week zit en kom terug aan het begin van week 13. Vorig jaar hebben we de vakantie moeten annuleren door omstandigheden en daarna volgden "de rampen" zich in snel tempo op dus we zijn wel toe aan vakantie.

Nogmaals tips over hoe houd ik het een beetje bij per persoon zijn welkom...:)...

Iedereen weer succes en sterkte.

11. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Alexje: de enige tip is denk ik heel vaak proberen bij te lezen :D Snap dat je soms door de bomen het bos niet ziet hoor. Ik moest er in het begin ook heel erg in komen, maar op een gegeven moment komt het wel dat je door hebt wie wie is en wat voor verhaal diegene heeft.
    Ik ga heel hard voor je duimen dat het met dit kindje allemaal goed mag gaan!!
    Ik zit zelf ook nog steeds wel een beetje in de spanning hoor. Helemaal toen ik jouw verhaal had gelezen eigenlijk. Ik rekende me al een beetje rijk na twee goede echo's, maar dan lees je dus dat het alsnog fout kan gaan... Best moeilijk soms om zoiets te lezen en het liefst zou ik me ervoor afsluiten, maar dat is ook moeilijk.
    Nou in ieder geval, probeer te genieten, al weet ik hoe moeilijk het is!

12. Alexje

Alexje Lid

6 jun 2011
    56
    1
    0
    NULL
    NULL
    @jeetjeB; Ik hoop niet dat mijn verhaal teveel gevoelens van onrust brengt bij anderen, dat is niet de bedoeling. Bedenk wel dat ik "al" 40 was ten tijde van die zwangerschap (mei 2011 40 geworden, augustus had ik de positieve test in handen) en dan zijn de kansen op een miskraam gewoon al een stuk groter. Ik lees op de meeste sites dat vanaf 40 jaar de kans op een miskraam 30% is terwijl sommigen al van 40/50% spreken. Maar onder de 40 liggen die kansen al heel anders, veel lager dus positiever. Ik ben echt al "een oudje"...:).. Mijn gyneacoloog benadrukt ook vooral mijn leeftijd iedere keer dat het weer raak is...:(...Het is mij ook een compleet raadsel waarom ik wel relatief makkelijk zwanger raak maar ben daar uiteraard meer dan dankbaar voor. Dat zie ik als een wonder.

13. Xon

Xon Fanatiek lid

28 dec 2010
    1.537
    0
    0
    Leerkracht
    Noord Holland
    Wat zijn jullie toch allemaal een schatten!
    En woooooow Jes, wat bijzonder wat je daar zegt, dat je daar uberhaupt overna zou willen denken.
    Alleen dat idee al maakt me heel erg emotioneel, de tranen staan in mijn ogen.

Ik heb de laatste tijd natuurlijk ook wel eens gedacht of er niet iemand zou zijn die eicellen zou willen doneren, maar ik denk dat daar nogal wat voor komt kijken.
    En ook wel eens gedacht, er liggen vast nog heel wat emmies in bevroren toestand waar mensen zelf niets meer mee willen doen.
    Ik kan me voorstellen dat de meeste mensen zullen zeggen ik wil niet dat er nog iets mee gebeurt en dat ze dan worden vernietigd. Kan ik me écht heel goed voorstellen hoor.
    Maar er zullen toch ook mensen zijn die dat misschien toch zonde vinden en er iemand anders een plezier mee zouden willen doen. Maar waar vind je die mensen?
    Ik kan toch moeilijk een oproepje in de krant doen, gezocht overtollige emmies!
    Of misschien juist wel, ik weet het niet.
    Ik weet ook niet hoe het zh daar tegenover zou staan.
    Natuurlijk loop ik enorm op de zaken vooruit, maar ja je kunt er toch maar alvast overna gedacht hebben.

Mees, ik vind het heel fijn dat je meedenkt.
    In mijn oude zh hebben ze het volgens mij wel eens gecheckt en toen was er niets aan de hand.
    En ik heb zoveel bloed laten prikken de laatste tijd, alleen zeggen ze dan alleen dat ze hormonen prikken, maar daar valt natuurlijk alles onder.
    Wat betreft ICSI daar willen ze het (nog) niet over hebben, omdat het geen natuurlijke zaadcelselectie is, en ze dat alleen in uiterste nood inzetten.

Maureen, ik schijt nu al in mijn broek voor het gesprek van woensdag, en ik denk dat ik weinig in te brengen heb over medicatie e.d. Dat wordt allemaal door de uberkundigen besproken en besloten, als ik uberhaupt nog een poging mag doen.
    Maar ik heb het de laatste keer wel aangekaart en zal dat zeker nu ook doen, we zullen zien.

Boud, ik herken het zo dat verantwoordelijkheidsgevoel, misschien ook wel een onderwijstik, omdat je niet een stapel werk en een computer achterlaat maar een hele klas vol kids, en daarmee je collega's extra werk bezorgd.
    Maar hoe makkelijk ook gezegd, we hebben er wel recht op!!!

Alexje, ik denk dat de enige manier helaas veel en vaak lezen is!
    Wat betreft mijn situatie, je krijgt 3 IVF-pogingen vergoed.
    Een IVF poging is pas een poging als er een punctie heeft plaatsgevonden.
    Daar ging het bij mij mis, ze doen namelijk pas een punctie als er tenminste 3 follikels(eitjes) zijn en ik had er maar 1. Het allerliefst hebben ze er rond de 10.
    Gezien mijn leeftijd (bijna 39) en mijn lage follikelopbrengst weten ze niet of ze het uberhaupt nog willen proberen.
    Ik hoop dat jij snel een beetje kan gaan genieten van je zwangerschap.

14. Boudicca

Boudicca Fanatiek lid

2 jun 2011
    1.643
    0
    0
    NULL
    NULL
    Xon misschien zou je eens op de site van Freya kunnen kijken. (heb je ook vast al eens gedaan) maar via die site (weet niet meer of het een link was of echt op de site) zijn er ook sperma donoren die zich aanbieden, wie weet ook wel eicel donoren. Niet dat je daar nu al een beslissing over zou moeten nemen maar je kunt inderdaad maar vast uitgezocht hebben hoe dat in zijn werk gaat. Het hele ICSI verhaal is weer zo'n typisch staaltje van zh die hun eigen regels hierover volgen. De reden dat ik ICSI krijg i.p.v. IVF is puur omdat ik een zaaddonor heb. Dat en alleen dat is de reden. Standaard procedure: Zaaddonor=ICSI. Zo zie je maar weer wat een verschil er overal kan zijn.

Alexje, veel mee lezen en verder ons NOD lijstje bestuderen. Dit laatste geeft een beknopt overzicht van waar iedereen mee bezig is.
    Maar je groeit er vanzelf in hoor. Wat jij nu hebt herkennen wij allemaal van toen wij zelf net mee gingen schrijven.

Hier kwam net even gezellig spontaan een vriendin langs voor een kopje thee. Dat soort bezoekjes kan ik altijd zo van genieten. Het zijn net kleine cadeautjes vind ik altijd. Bij haar is het dan ook nog eens zo dat ik het rustig kan zeggen als het niet uitkomt. Stapt ze zo weer op om een andere keer weer te komen.

15. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    jeetje meiden, ik ben heel even afwezig en heb meteen een berg te lezen! mijn laptopje heeft beetje kuren en kan soms heel slecht op internet komen.... knap balen, maar mijn lief heeft er weer even naar gekeken en vandaag gaat het prima.

@xon, balen meid! kan me heel goed voorstellen dat je enorm opziet tegen woensdag. dikke knuf meid

@hoop, super meid!! de duimen draaien dat de test lekker pos blijft

@sil, 12 weken alweer zeg, wat gaat de tijd snel zeg

en de rest, kan het ff niet zo goed meer bijhouden..... leef ook enorm met jullie mee hoor.

hier alles goed, nog steeds best moe. is natuurlijk ook niet zomaar weer op peil. probeer echt rust te zoeken en in het weekend mijn lief de kleine uit bed te laten halen en niet meteen zelf opstaan. geeft toch wel beetje rust. kleine uk ligt in de box met zijn voetjes te spelen! zo leuk dat hij die nu ontdekt heeft.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Xon: misschien dat je dat eens bij het zkh kan navragen over eicellen. Is helemaal geen gekke vraag. Heb je geen goede vriendin, schoonzus of wat dan ook, die dat evt. zou willen schenken? Bij draagmoeder gezocht wilde iemand een baarmoeder laten transplanteren, een moeder van 55 weer zwanger laten worden. Ik denk dat zkh dus wel vreemdere vragen krijgen.
    @Alexje: er is helaas geen gouden tip om ons tempo bij te houden. Inderdaad even zoeken op ons NOD-wachtbank-lijstje en dan heb je een overzicht wie waar in de cyclus staat, hoeveelste kind, poging of wat dan ook. En het is geen enkel probleem als je het af en toe even vraagt als je het even niet meer volgt.
    Ik hoop dat je snel door die eerste beroerde 12 wkn bent. Zoals je in mijn onderschrift kan zien, ging het ook bij mij mis en ik zal ook nooit meer onbevangen zwanger kunnen zijn. Maar je moet maar denken dat je al weer over de helft van de 12 wkn grens bent.
    Ik word overigens volgende week 41, ben moeder van een zoontje van bijna 3 en sinds mijn mk vorig jaar april nog steeds bezig om zwanger te worden. Net de eerste (mislukte) IVF-poging achter de rug. Nu in de rustmaand en gaan we zelf aan de klus. Vanaf september starten we weer met IVF poging 2.
    @Justme: lekker rustig aan doen, hoor en je zelf even in acht nemen. Was de voetreflex lekker?

Ik ben eind van de middag weer naar de acupunctuur geweest, weer de nodige naaldjes geprikt. Hopelijk zijn we daardoor weer snel in vorm voor de volgende IVF-poging. Voel me nu een beetje duf en moe (komt van die behandeling), dus vanavond maar even rustig aan.
    Vanmorgen nog een ovutest gedaan, maar weer een heel licht streepje. Maar mijzelf kennende zou die morgen zo maar ineens positief zijn. We blijven dus op scherp staan.

17. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Alexje, tja zoals gezegd het enige dat je kunt doen is afentoe even meelezen, ook als je even geen zin hebt om zelf te schrijven. Ik hoop dat je volgende week een goede echo hebt en je dan toch een beetje kunt genieten van deze zwangerschap. Ik snap dat het moeilijk is hoor, geloof me ik heb heel veel vertrouwen moeten hebben in het hele begin van deze zwangerschap en genieten kan ik pas sinds een goede week. Duim voor je dat alles goed zit en geniet lekker van je vakantie, je hebt het verdiend als ik het zo lees! En iedereen in onze omgeving weet het al omdat het via IVF is gegaan.

Xon, ja er zjn idd heel wat overgebleven emmies dat weet iedereen, maar ik weet niet of die keus er wel is om ze te doneren. En dan ook nog aan iemand in het bijzonder, zoals ik al zei het is natuurlijk heel anders dan het doneren van eicellen omdat de emmie natuurlijk al bevrucht is. Maar ik wil me er best eens in verdiepen hoor.

Just, dankjewel meid, het valt ook niet altijd mee he zo'n ukkie?? Het vreet energie dat is een feit, maar zo te horen kun je ook nog prima genieten!!

Boudi, leuk idd als en vriendin even spontaan komt leuten!! Veel plezier...

Jeetje jij ook bijna echo toch?? Komt goed hoor meid...

18. sillysa

sillysa Fanatiek lid

11 jan 2011
    1.245
    0
    0
    enschede
    Ojaaaa hachee was verrukkelijk hahaha alleen wel zuurbranden nu maar dat hebben we ervoor over hoor!! jammieeeeeee

19. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Xon: ik vind het heel moeilijk voor je.Ik heb er nog aan lopen denken of het dan deze keer echt gelukt mocht zijn bij jou.Zoals Boud zegt: er is nog geen bloed...dus toch geeft dat moed!
    Enne...ik vind het ziekenhuis wel positief hoor.

Jeetje: we hebben hier niks gemerkt van de orkaan,de mexicanen draaien hun handen niet om voor een orkaantje:p het heeft hier wel enorm geregent,maar tis stralend weer.De zee is zo geweldig mooi..het water zo blauw en zo helder..en ook zo warm!

Vanmorgen hebben mijn man en ik met dolfijne gezwommen..echt zo geweldig!!! Ik zal proberen of ik een foto vanavond in mijn album kan krijgen..zit nu in het internet cafe.Ik denk dat ik een virus op mijn laptop heb,die doet zo raar.

Sillysa: gefeliciteerd met je 12 weken zwangerschap!

Verder aan iedereen een dikke knuff.

20. Maureen

Maureen Niet meer actief

@Boud: Ja ik herken dat wel, verantwoordelijkheidsgevoel. Logisch dus ook dat je er nu al mee zit. Maar gelukkig is je directeur op de hoogte en dit hoort nou eenmaal bij dat traject. Maar goed, een gesprek met je assistente hierover is dan ook wel goed (wist die al ervan af? nee toch?) En mocht je die dag horen dat je weg moet dan maar toch je assistente het alleen laten doen. Ja makkelijk gezegd door mij. Wie weet krijg je de tp laat 's middags pas. Je weet het niet. Gelukkig dat dit niet vaker hoeft voor te komen aangezien we ervan uit gaan dat het meteen raak is ;);)

@Alexje: Ja in 't begin lijkt 't wel alsof je echt niet weet welk verhaal bij wie hoort. Of omgekeerd hihi. Maar dat komt echt vanzelf hoor. Dat lijstje helpt in ieder geval om te zien wie wanneer kan testen, wie er zwanger is en hoe lang of op welke manier zwanger geworden, wie al is bevallen enz. Maar waar dat lijstje nu staat...ik zal het straks even opzoeken.
    Ja jeetje ik krijg al tranen in m'n ogen als ik lees wat je schrijft over je vader. Poeh meis. Sterkte hoor. Ook met het aftellen naar die 12 weken grens. Maar we tellen met je mee af zoals we dat ook voor de anderen doen. Al begrijp ik het helemaal dat je bang bent na de vorige keren.
    Je hebt vakantie las ik in één van de reacties. Heb ik even overheen gelezen maar fijne vakantie gewenst.

@Xon: Ik weet niet meer waar ik het zag maar ook ik heb eens op 'n site 'n forum gezien waar één van de topics (naast bijvoorbeeld zaaddonor) eicel-donor was. Het zijn sites die je vast zelf al kent maar waar ik 't zag staan... was al weer lang geleden. En ik vind het geen gekke advertentie hoor. Helemaal niet. Alleen waar plaats je het, is de vraag misschien eerder.
    En inderdaad zij (in 't ziekenhuis) hebben er voor gestudeerd dus ze zullen van jou vast niets nieuws horen . Maar je weet nooit, misschien kan je voorbeelden aanhalen van '(forum)vrienden'. Al heb ik er eigenlijk gewoon vertrouwen in dat ze zelf met goede oplossingen komen en in ieder geval doorgaan. Ik vraag me ook af wat er gebeurt met die emmies. Nooit zo bij stil gestaan eigenlijk.

@Just: Nog wel moe lees ik. Toch ineens 'n omschakeling hè? Hele werkdagen naast 'n schattig babietje verzorgen. Wat snoepig dat ie z'n voetjes ontdekt heeft. Lijkt me een gelukkig gevoel geven, als je 'm zo ziet liggen.
    Hoop dat je snel in 'n soort flow komt wat werk betreft maar komt met de tijd denk ik.

@Syll: Gesmuld van je hachee? Joehoe :D

@Hoop: Naja ik zap dus net even want het stond op ned. 1 nog na 't 20.00u journaal. Ik zap dus en kom langs ned. 2 en val middenin 'Mexico, 't land van al m'n droohomen...' hahaha met bekende uithaal natuurlijk. Het was 'n fragment dat ze lieten zien bij 'n spelprogramma. Wat toevallig, hoe vaak hoor ik dat nou. Nog lekker aan 't genieten? We lezen binnenkort wel of je weer getest hebt. Veel plezier daar.
    Ik lees net je bericht over zwemmen met dolfijnen. Wat leuk. Jullie genieten echt, zo te horen.

Deel Deze Pagina