@Jeetje: vervelend, meid! Heb je niet wat bouillon in huis of wat crackers/beschuit met thee? Logisch als je buik leeg is dat je darmen nog wat nawerken en krampen. In ieder geval genoeg proberen te drinken, hoor!
Xon wat goed nieuws..... o wat ben ik blij voor je , ik ga voor een groeps duim sessie, dit moet hem worden......
@Xon: Joehoe!! O wat is dit goed nieuws zeg. Logisch die ontlading hoor bij jou en je mams. Pfff kreeg ook tranen in m'n ogen. En moest tegelijk lachen om het blij zijn dat je je vol mag spuiten met hormonen hahaha. Een traan en 'n lach; precies het leven. Nou meid ik duim me suf dat het nu dan écht mag gaan gebeuren. Lekker veel (genoeg) eitjes en zwanger! Dikke knuf. Wanneer begin je dus met de pil? En weet je ook al andere data? @Jeetje: Beterschap. Hoop dat 't je straks toch lukt wat te eten. Trouwens loopt de Ramadan niet af deze week? (ja ik weet dat jij er niet aan meedeed nu hoor).
Xon GEWELDIG!!!!! Wat fijn meid! Heb gewoon een brok in mijn keel. Het gaat nu gewoon helemaal goed komen YES, YES, YES!
Nou, dat belooft een aardige wachtbank met (waarschijnlijk af en toe chagrijnige) hormoonbommen te worden hier. De zwangeren die af en toe even niet in de hum zijn en dan nog onze ivf-ers die stuiterend van de hormonen rondhuppelen, want ook ik verwacht misschien wel meer te moeten gaan spuiten. Dat belooft gezellig te worden de komende maanden. Hier komt er nog niet veel uit mijn handen. Ik was doordat Xon aan het wachten was op het telefoontje, zelf ook wat verlamd en in spanning de hele morgen. Raar dat je die spanning en emotie toch meevoelt van elkaar. En natuurlijk de hele tijd maar refreshen en refreshen. En dan nu de blijdschap van Xon (en ook daardoor weer helemaal lam van blijdschap). Ik had vanmorgen nog gezelschap van 2 collega's, maar die vonden het te mooi weer om te werken en zijn om 12.15 uur maar vertrokken. Handig zo'n afdeling met zoveel verantwoordelijkheidsgevoel. Ik lig nu ook liever gestrekt in een opblaasbad onder een parasol, maar goed, ik ben er toch wel tot eind van de werkdag (als ik die dag behoor te werken). En Maureen, nog bedankt voor het lijstje. Het beloven weer 2 spannende weken te worden voor onze wachtbankers! Wat mij betreft (maar laat dat aan jullie over) mag de bevallingslijst van vorig jaar er wel af. Het is weer een nieuw jaar met hopelijk veel nieuw mooi roze nieuws en van veel bevallen lotgenoten, hebben we eigenlijk nooit meer wat gehoord.
Whaaaaaaa, I'm so happy. Dank jullie wel, lieve allemaal. Zit nu vol stress-energie. Ik moet denk morgen starten met de pil (wanneer het mijn 1e menstruatiedag is). 7 september (mijn verjaardag) starten met decap, en 16 sept de eerste echo, dus dan zijn we een hele maand verder. Dat duurt allemaal nog weer even he, maar ja, we zijn weer onderweg in ieder geval.
Joehoe, wat heerlijk Xon! Gefeliciteerd dan maar met dit goede nieuws? Jeetje: idd iets droogs eten wat op beschuit lijkt... Hier voor de zekerheid nog een tweede ovulatietest gedaan, ook omowit dus zal wel kloppen. Schuif es op Mees, ik kom erbij hoor!
@Xon: ik denk dat jij inderdaad bijna stuiterend door het huis huppelt en deze keer niet kan wachten om je hele koelkast te vullen met hormonen. Grappig dat je op je verjaardag gaat beginnen met de Decap om je in de overgang te brengen. @Waxientje: ik schuif met alle plezier een stukje door! Wel weer voor een lekker ijsje op de wachtbank, vind je niet?
Ha ha Xon jij ook al een "start" op je verjaardag. Ik moet op mijn verjaardag voor een echo naar het zh om te kijken of ik dan mag beginnen met Puregon. Zijn van die memorabele dagen waardoor ik denk dat het zo moet zijn en het gewoon gaat lukken deze keer.
@xon, super dat ze nog een poging willen wagen. deze stoor hormonen moet wel wat doen hoor! @jeetje, mijn darmen waren ook aardig van slag hoor, van opstopping heb ik totaal geen last gehad. voldoende drinken en misschien wat yoghurt ofzo eten. dat ging er bij mij meestal wel in. @mees, das lekker van je collega's! kun jij niet ook gewoon de benen nemen? hier net weer wasje in de kast, kleine man ligt te slapen en geslaagd voor kraamkadootje. twijfel nu over 1 van de shirtjes, muts die ik ben. nou ja, als ze het niet leuk vindt heeft ze pech. zo maar eens op de fiets stappen, eens zien hoeveel pijn mijn tandarts mij gaat doen..... ik ga heel stoer voor geen verdoving heb ik besloten, heb al genoeg rommel in mijn lijf gehad dit jaar.
Xon bij de IUI's moest ik ook altijd Menopur gebruiken. Ik had daar verder weinig last van bijwerkingen van. Nu iwordt jou dosis weliswaar veel hoger, maar wie weet is het gewoon wat bijwerkingen betreft wel beter te handelen dan de Puregon. Ik kan ze nog niet vergelijken want de Puregon daar moet ik nog mee beginnen. Bij Menopur had ik alleen af en toe een beetje hoofdpijn (maar dat heb ik anders ook vaak dus weet niet zeker of het aan de Menopur lag) en ik was moe.
@Boud: de bijwerkingen van de Puregon vielen mij erg mee, hoor! Met name vanaf de tweede week een vol gevoel in je onderbuik, vanwege de eitjes die gaan groeien. Maar dat is dus juist een positieve bijwerking (al voelt het niet prettig op het laatst). Dus hoop dat het voor jou ook mee gaat vallen. Ik begreep dat die Menopur zo'n spul is wat je zelf moet mengen (of zoiets). In dat opzicht is de Puregon-pen wel handig. Weet je al wat voor een dosering je waarschijnlijk gaat krijgen of hoor je dat bij de uitgangsecho? @Justme: succes bij de tandarts. En stoer, hoor. Geen verdoving. Ik doe het je niet na! En niet te lang twijfelen over het shirtje. Je vriendin zal er vast helemaal blij mee zijn. @Jeetje: hoe is het nu, meid? Voel je je al weer wat beter? Is het gelukt wat te eten?
@Mees Menopur mengen en spuiten gaat net zo als Pregnyl dus dat valt reuze mee. Van Puregon krijg ik waarschijnlijk 150 eenheden (geloof ik). Maar het kan zijn dat dit nog iets anders wordt. Standaard doen ze dat nl. in het begin. Het kan later altijd bijgesteld worden maar bij de voorlichtingsbijeenkomst liet hij ons allemaal de pen naar 150 draaien dus denk ik dat dit standaard zal zijn. @Just ik doe nooit een verdoving voor een vulling. Vind altijd dat je meer last van de verdoving hebt als dat korte moment van vullen. Probeer je te ontspannen en concentreer je op je ademhaling. Dan valt het best mee. Succes! @Jeetje wat bij mij helpt als ik mijn darmen wat van slag heb is gewoon bananen en/of droog wit brood eten.
Hahaha tja belooft idd wat hier, allemaal bomvol hormonen al zijn ze dan allemaal wel anders de reactie is hetzelfde hoor!! Emo, sjaggo, het wisselt elkaar lekker af, maar het moet toch een keer goed gaan komen hier hey?? Allemaal lekker last van de zw. hormonen?? Dat zou nog gezelliger zijn .
Gaat nu gelukkig wel iets beter geloof ik. Ik had nog iets in huis wat op beschuit lijkt alleen is dat nu ook op. Dus zal zo toch even naar de winkel moeten, neem ik gelijk bananen mee (goede tip, Boud!) Ik heb best wel enorme honger maar in weinig dingen echt zin, dus lastig! Hou het maar op die crackertjes denk ik dus. Ik ben ook zooo blij met dit clubje, wou ik ook nog even zeggen!
@Just: stoer hoor zonder verdoving!! Hoop dat het meeviel. Ik moet ook echt naar de tandarts maar ik durf niet zo goed. Toch maar eens gaan binnenkort (met lood in de schoenen...) Je vriendin zal heus wel blij zijn en anders heeft ze pech inderdaad! Kan ze hem misschien niet ruilen eventueel? @Maureen: ja de ramadan is bijna afgelopen. Zondag begint het suikerfeest! Mijn man was gisteren gewoon door de wekker heen geslapen 's nachts. Hij zet rond half 3 de wekker om op te staan om nog iets te eten. Dus toen heeft hij gisteren een dagje niet gevast. Ik zei al, je hebt je slaap blijkbaar hard nodig! Hij slaapt zo weinig altijd, snap echt niet hoe hij dat volhoud! Zo en nu echt even naar de winkel!
@Jeetje: fijn dat het weer wat beter gaat. Gelijk maar even flink inslaan voor het geval je weer niet zo lekker bent en het te warm is om naar de winkel te gaan. @Syl: we gaan ons best doen om allemaal zwangere hormoonbommen te worden, OK? Jij nog andere winterkost op het menu staan vanavond (zuurkool met worst of hutspot)? @Justme: hopelijk heb je het weer achter de rug en is het meegevallen. Gaat het slapen met de kleine uk nu beter?
Ons wondertje is alweer einde verhaal gisterenochtend negatieve test...echt omo wit.Ik heb de twee testen naast elkaar gelegd.De eerste was wel een vaag streepje,maar naast de omo witte test was tie wel degelijk positief.We hebben gisteren een slechte dag gehad...het was eigenlijk ook te mooi om waar te zijn Borsten worden ook minder gevoelig...alleen nog geen bloed. We hebben afgelopen week met de dolfijnen gezwommen...was echt zo verschrikkelijk leuk.We hebben een dvd en foto,s.Ik zit nu op de computer in het internet cafe...zodra het lukt zal ik een mooie foto hier neer zetten.
@Hoop: nou, meid, hoe kan dat toch? Verdorie! Zat vanmorgen nog aan je te denken en vroeg me af of je toch nog een keer getest had (niet dat ik er aan twijfelde of je zwanger was, maar meer omdat je zelf nog een keer de bevestiging wilde). Waarschijnlijk is er dus toch even 'iets gaande' geweest, anders had je niet eerst positief getest, toch? Misschien dat dat nog een schrale troost is. Bah! Ik hoop dat jullie de positieve draai van de vakantie weer snel te pakken kunnen krijgen. Een dikke knuffel!