ARGH, ik kom er net achter dat ik weer zo'n voor mij kenmerkende STOMME actie heb uitgehaald. Kan me zelf wel een rotschop verkopen! Ik heb bij mij in de schuur een oude koelkast staan die ik normaal niet gebruik, maar omdat mijn gewone koelkast in de keuken momenteel vol licht met hormoonspuiten en ik binnenkort jarig ben, dacht ik van de week even slim te zijn en te kijken of die oude koelkast het ook nog doet. Nou die deed het prima dus nadat ik die een paar uur aangehad had om te kijken of ie koud genoeg werd, heb ik de stekker er weer uit gedaan. Kom ik vandaag in de schuur, waar ook mijn vrieskist staat, blijkt dat ik de VERKEERDE STEKKER eruit heb getrokken toen ik de koelkast uit wilde zetten. En dat is dus al drie dagen geleden gebeurd hè:x:x:x:x. Alles ontdooid! Voorraad brood, al ingeslagen bbq schotels etc. En niet gewoon aan het ontdooien maar echt gewoon warm. Kan ik de hele zooi weg fl.......!Zucht. (Het goede nieuws is dat de oude koelkast het dus nog doet) En zo'n actie ontdek je dus net nadat je leest dat Mamsie op pad gaat met voedsel bank mensen. Nou ik kan je vertellen dat ik het dus dubbel erg vond om zo'n lading eten weg te moeten gooien. Zo ontzettend jammer! Echt ik baal hier ontzettend van. Bah!
Sil ik moet inderdaad morgen beginnen met decap. Ben benieuwd hoe erg en hoe snel ik "reageer" op die extra dosis rommel in mijn lijf. Volgens mij wil dat lijf van mij trouwens dwars door die pil heen al ongesteld worden. Heb al een paar dagen zo'n typisch ongesteldheids gevoel + bruinverlies. Ik heb vandaag al even een klopje op mijn eierstokken gegeven en ze verteld dat die pil nog maar een paar dagen duurt en dat ze dan voor de voorlopig laatste keer los mogen gaan maar dat ik dan tot juni volgend jaar geen gezeur meer van ze wil . Wat ik nog vragen wil dames die ook decap gespoten hebben, maakt het wat uit op wat voor tijdstip je die rommel spuit? Op mijn spuit schema staat 's morgens tussen 7 en 9 maar persoonlijk spuit ik liever 's avonds. Dan kan ik een half uurtje van te voren de spuit even uit de koelkast halen. Ik heb nu vakantie en dan zet ik uit principe geen wekker. Zal het morgen voor de zekerheid wel even doen maar doorgaans wordt ik uit mezelf wel rond half 9 of eerder wakker. Alleen is er dan weinig tijd meer om de spuit op temperatuur te laten komen. Heb je sneller of erger last van het spuiten wanneer je dat koude spul erin jast? Met Pregnyl vind ik dat altijd wel meevallen maar dit is toch weer wat anders.
Oh balen van die koelkast/vriezer! Sja kan gebeuren maar is wel zonde. wat betreft de decap, ik spoot alles s avonds. Heb er nog speciaal om gevraagd of decap niet tegelijk met puregon mocht, dus bv 1 s ochtends en ander s avonds. maar dat maakte geen bal uit. ik vond overigens de decapprikjes pijnlijker dan de puregon en pregnyl, en de ene pijnlijker dan de andere, net of ze niet altijd even scherp zijn. Wat ik elke keer vergeet aan jou te vragen is waarom jouw zh bij ivf opeens overstapt naar puregon. hebben ze je dat verteld? valt allemaal toch geen pijl op te trekken he!
Ik heb bij mijn zh wel een balletje opgegooid over de verandering van Menopur naar Puregon. Ik kreeg toen een of ander stompzinnig antwoord van een voor mij nieuwe gyn, dat ze alle fabrikanten te vriend willen houden of zoiets niets zeggends. Toen was ik er wel klaar mee om nog geïnteresseerde vragen te stellen. Kan er niet zo goed tegen als ik het idee heb niet helemaal serieus genomen te worden en het is dan in veel gevallen beter om maar mijn mond te houden (heb ik geleerd). Als ik een keer een gyn tref die wel een normaal gesprek kan voeren dan zal ik het wel eens weer vragen. Maar volgens mij is er niet een of andere diepzinnige reden voor.
@Mandysmamsie: lijkt me erg toepasselijk een roze/blauwe sleutelhanger. Als dat geen geluk mag brengen?? En fantastisch zo'n uitje voor mensen van de voedselbank. Afgelopen week op tv zag ik ook iemand die speelgoed inzamelde en dat mensen die bij de voedselbank aangesloten zijn dan per kwartaal 4 stukken speelgoed uit mogen zoeken. Van zulke initatieven kan ik een brok in mijn keel krijgen. Kan me voorstellen dat jij dat ook hebt als je de blije gezichtjes ziet. Heel veel plezier! @Xon: klinkt inderdaad als een heel geslaagde avond. En gelukkig was je met een stel, want zo in het donker naar je auto moeten zoeken is geen pretje. En mijn zkh zei dat al die middelen hetzelfde zijn, maar hun kennende zullen ze wel gewoon een goed contract gesloten hebben met de puregon fabrikant (en dus is dat het eerste en enige middel dat ze voorschrijven). Is volgens mij alleen maar puur business. @Syl: kun je geen cranberry sap of iets drinken? En je moest maandag toch naar de gyn? Dan kan je het misschien gelijk even vragen, toch? @Boud: ik moest de Decap spuiten tussen 16.00-23.00 uur en dan het liefst zoveel mogelijk op dezelfde tijd iedere avond. Toen ik de Puregon erbij moest spuiten deed ik gewoon beide spuiten achter elkaar. De Decap spuiten zijn inderdaad niet prettig. Maar ik merkte als je de naald iets schuin houdt, het dan beter gaat. Succes! Vanaf morgen gaat het dus echt beginnen. En domme pech van die koelkast, maar dat kan gebeuren. Gelukkig kwam je er op tijd achter voordat je allemaal vliegen of maden had rondkroelen. Hier weer thuis van de bbq. Het was gezellig, maar ik was wat laat van mijn werk, toen nog mijn zoontje klaar maken en hem rustig even naar mijn ouders brengen (want ik wil niet gehaast weggaan). Toen nog omkleden en dan met de hitte in de auto. Onderweg zijn ze enorm aan de weg aan het werk, met allemaal alternatieve rijbanen, onverwachtse bochten ineens. Erg vermoeiend rijden, dus ik kwam al met hoofdpijn aan. De bbq was gezellig, maar met een paar kerels onder elkaar, waarvan de een nog harder boven de ander uit wilde komen, begon mijn kop wel lichtelijk op knappen te staan. Om 10 uur ben ik naar huis gegaan. Mijn man bleef langer en moet ook nog een collega naar huis brengen, die wilde drinken. Ik zou er met een half uurtje precies zijn. Voor de zekerheid had ik de tomtom maar meegenomen. En natuurlijk ging het weer mis. Het was natuurlijk donker (hoe dom dat je je dat niet realiseert als je vroeg op de avond daarheen gaat ) en ik ben normaal al geen held als ik op vreemd terrein moet rijden en ik vind in het donker rijden vreselijk. Ze zijn daar ook met de weg bezig en ik wist nog wel van de vorige keer dat die afslag ineens heel plotseling kwam (en slecht aangegeven stond). Dus toen ik van die gele borden ineens zag, ben ik gelijk afgeslagen, maar toen ik dus die weg afreed, zag ik in mijn ooghoek dus het bord staan van de afslag die ik eigenlijk had moeten hebben. Ik was dus een afslag te vroeg afgeslagen. Nou, na een hele toeristische route in het donker, uiteindelijk weer op de goede weg belandt, maar wel 10 min. later thuis daardoor. Toen ik thuiskwam had ik een zere rug van het iets voorover zitten (wat ik altijd doe als ik de weg niet ken en als het donker is) en mijn handjes waren enigszins klam. Pfff.... Mijn zoontje had zich prima vermaakt, maar was al wel twee keer bijna in slaap gevallen bij mijn ouders, wat bij ons nooit zo vroeg gebeurd. Nou, ik heb hem inmiddels zelf naar bed gebracht en meneer is (denk ik) als een blok in slaap gevallen. Ik zit even lekker in alle stilte bij te komen.
Morgen dames, Gelukkig gaat het hier echt weer wat beter dus denk dat ik 'gewoon' even ziek was. Ik had de gyn nog wel gemaild en die schreef terug dat ik net als ieder ander ook een buikgriep kan krijgen en me er geen zorgen om moest maken als het niet langer duurde dan drie dagen. Nou gisteren ging het dus gelukkig al een stuk beter. Ik begin het nu toch wel lang te vinden duren voor we weer een echo krijgen! Nog een hele week precies. @Mamsie: veel plezier vandaag en wat goed dat je zoiets doet!! Oja harstikke leuk trouwens zo'n armbandje, maar denk dat opsturen hierheen wel iets te prijzig wordt. Maar het zou kunnen dat ik binnenkort weer even naar NL kom, dus... @Mees: je schrijft het altijd zo beeldend, het was net of ik bij je pp de bbq zat en bij je in de auto! Gelukkig was het wel gezellig en heeft je zoontje zich vermaakt en is het goed gegaan. Slaapt hij eigenoijk nooit bij je ouders? @Boud: oh wat een pech met die diepvries! Wat zonde van al dat eten inderdaad! Succes met de eerste spuiten. Ik ga even ontbijten. Fijne dag allemaal, rustig aan in die hitte daar!
@Jeetje: fijn te horen dat het weer iets beter gaat. Ik denk ook dat je een buikgriepvirusje opgepikt hebt. Vervelend als je je normaal al vaak niet zo lekker voelt en ook nog eens last van de warmte had en dan dat nog eens er bovenop. Inderdaad nog een weekje wachten. We gaan je gewoon zoveel mogelijk afleiden dat die laatste week voorbij vliegt. Gaat helemaal goed komen. Mijn zoontje slaapt eigenlijk nooit anders dan thuis. Wel toen hij nog heel klein was, had ik een campingbedje bij hun staan, waar hij een paar keer in geslapen heeft. Misschien niet handig, maar een van ons is eigenlijk altijd thuis. En als het evt. nodig mocht zijn, dan kan mijn zoontje bij mijn ouders spelen en als hij moe wordt kunnen ze hem bij ons in bed leggen. Maar ik merk dat dat voor mij nog een stapje te ver is. Bereid je maar vast voor, meid! Want ook jij zal volgend jaar die trekkende navelstreng nog vaak genoeg voelen.
Vanmorgen weer een ovutest gedaan. En uitgerekend nu, met 31 graden op de thermometer , een zo goed als positieve test. Mijn ei zit er eindelijk aan te komen.
Oh Mees dat wordt klussen in die hitte! Pfff, dan maar heeeeeel hard hopen dat daar iets heel moois uit voort mag komen! Gelukkig dat je je ei toch hebt gespot nu. Ik voelde me vanmorgen best wel goed en nu eigenlijk nogal in een dip. Om mijn werk, om mijn relatie, om alles zo'n beetje. Zijn dit de beruchte stemmingswisselingen of...? Ik word er moe van! Rustig hier trouwens, iedereen zit natuurlijk lekker ergens af te koelen. Groot gelijk!
Meiden, wilde even reageren en teruglezen. Maar krijg bij pagina 130 een waarschuwing dat er Mallware is gevonden en pagina niet geopend mag worden dat het schade kan toebrengen aan de pc. Het heeft iets met onderschriften van babytijd.com te maken en er wordt aan gewerkt. Zolang ik melding krijg blijf ik even afstand houden. Snelle korte update, hele dikke voeten en handen met vocht. Veel pijn aan bekken en kleine ligt nog dwars. Denk niet dat ik draaipoging ga doen en dus als het zo blijft voor geplande keizersnede ga. Doe rustig aan met de warmte allemaal en zodra het weer veilig is kom ik weer even bijkletsen. Knuff voor jullie allemaal!!!
Hoooiiii meidennnn, Ppfff wat een weertje he?? Ik weet niet wie hier van geniet maar ik ff niet iig. Nou ja het is zoals het is nix aan te doen. Jeetje, fijn dat het weer wat beter gaat meid en ja de hormonen kunnen er voor zorgen dat je je down voelt, gaat wel weer over hoor. Boudi, nou wat zonde van de inhoud van je vriezer maarja nu weet je wel dat je koelkast nog werkt ( schrale troost natuurlijk). S6 hoor meid met het spuiten en ik deed ze ook beide tegelijk in de avond rond 8u was een makkelijke tijd voor mij. Maar wat Xon zegt je mag ook 1 ochtend 1 avond wat jij prettig vindt eigenlijk. Kamertemp is wel fijner dan zo dat kouwe spul uit de koelkast hoor, maar gewoon even proberen denk ik. Mees, fijn dat het toch gezellig was en tja de een heeft er nou eenmaal wat meer moeite mee dan de ander om de kids los te laten, ik had er niet zoveel moeite mee. Lyanna, dus ook fijn last van de hitte?? En dan ook nog vocht vastouden valt niet mee, maar nog even en dan ben je bij de eindstreep.
Sill, even een vraagje? Heb jij toevallig een banner van babytijd.com? Want die blijkt de malware te verspreiden en nu kan ik niet meer op de laatste pagina komen. Ik weet niet of er nog meer gereageerd hebben hoor? Maar ik reageer nu op pagina 1 van dit topic.
@Jeetje: de stemmingswisselingen horen er helemaal bij. Tijdens de zwangerschap is niet de meest ideale tijd om je relatie e.d. te overdenken, aangezien je niet helemaal toerekeningsvatbaar bent die 9 maanden. Hopelijk is je dip weer snel voorbij. @Syl: ik zat nog aan jou en Jeetje te denken. Dit is voor mij al niet prettig, laat staan voor jullie. Overigens heb ik er (toen ik zwanger was van mijn zoontje) niet zo veel last van gehad, want toen was het ook een hete zomer met zelfs 36/37 graden. Maar vooral maar binnenblijven en bij de ventilator zitten. Nog een dagje afzien. @Lyanna: jij ook last van de warmte en dikke voeten en handen. Had ik toen ook zo'n last van. Ik leek wel zo'n michelin-mannetje met die dikke enkels. Ook sterkte om het vol te houden met deze hitte. En waarschijnlijk toch een geplande ks. Nou, misschien wel zo verstandig, ook gezien je bekkenpijn. Hier dus ei gespot en inmiddels al geklust , omdat mijn man moet werken vanavond. Inmiddels enorme pijn links onder in mijn buik, dus vermoedelijk eisprongpijn. Nou, we hadden in ieder geval voordat de pijn begon al geklust, dus hopelijk op tijd. Wilde net even snel boodschappen doen, maar kwam de overbuurvrouw tegen en dus waren we zo een half uur verder gekletst. Haar buurvrouw is vrijgezel en sleept nogal eens een man mee naar huis. Waar zij dan vervolgens weer 's nachts wakker van wordt, van de geluiden van de buuf. Nu had haar buurvrouw weer een jonge gozer bij haar thuis en zij hield haar hart al weer vast voor vannacht. Ik zei nog (met een heel groot binnenpretje voor mezelf) dat toch niemand met dit weer sex ging hebben.
Haha Mees, niet toerekeningsvatbaar! Denk dat ik dat ook maar even tegen mijn man moet zeggen Arme man. Maar ja er zijn wel wat dingen die me gewoon al veel langer storen. Die komen nu alleen weer sterker naar de voorgrond denk ik zo. Die buurvrouw van jou is ook een kletstante zeg!! Mooi dat je je ei al voor bent geweest nu, goede timing lijkt me! @Sil: is echt niks die hitte hè? Maar het 'geluk' bij jullie is dat het nooit zo heel lang duurt. Dus even volhouden. Hier wordt het aankomende week als het goed is ook iets minder heet, rond de 28 graden. Ik denk dat ik die stemmingswisselingen maar moet proberen te accepteren even @Lyanna: oh vervelend klinkt dat, vocht vasthouden en die bekkenpijn. Rustig aan maar hoor en sterkte ermee!
Hai meiden. Ik kreeg dezelfde melding als Lyanna over de malware die via babytijd.com verspreid zou worden. Omdat aan mijn laptop toch al van alles mankeert heb ik de waarschuwing genegeerd (doe ik op mijn pc toch maar niet dan is er een "veilig") en toch maar ingelogd maar ik vermoed dat het bij de ticker van Sil vandaan komt want dat is er inderdaad een van die site. Pff niet veel te melden hier behalve dan dat ik vanmiddag in eens een veel te actieve ingeving voor dit weer heb gekregen. Ik heb een rieten stoel met een los kussen. Ik bedacht me ineens dat het nu perfect weer is om dat ding te kunnen drogen na een wasbeurt. Maarrrrr, het kussen is veel te groot voor de wasmachine dus in de badkamer staan klooien met biotex. Dat was toch wel een beetje benauwd. Inmiddels ligt het kussen in de tuin te drogen maar ik kon mezelf bijna wegspoelen door het douche putje. Jemig zeg, ik dacht dat ik vloebaar was! Toch niet zó handig om dat met dit weer te doen maar ja, 't is weer gebeurd. Mamsie wat leuk om met ze naar Walibi te gaan! Echt fantastisch dat zoiets georganiseerd wordt. Waar gaat het vanuit, van het bedrijf waar je man werkt?
Vanmorgen dus de eerste spuit gezet van deze serie. Decapeptyl is van te voren al helemaal "klaar gemaakt" dus dat viel al weer mee. Raar idee dat het glazen spuiten zijn. Vanmorgen dus een exemplaar zo uit de koelkast erin gejast. Viel me mee moet ik zeggen maar in de bijsluiter staat dat ze tot een week buiten de koelkast houdbaar zijn. Ik haal er dus voor ik vanavond naar bed ga al even een uit de koelkast en dan eens kijken hoe dat gaat morgen ochtend. Ik ben trouwens ook niet van plan om op twee verschillende momenten te gaan spuiten hoor als de puregon erbij komt. Het is of allebei 's morgens of allebei 's avonds. Maar omdat in de papieren die ik gekregen heb uitdrukkelijk staat dat het 's morgens moet hou ik dat maar even aan tot ik voor mijn eerste echo moet. Dan zal ik wel vragen of het echt zo veel uitmaakt. Ik weet niet of zij ook ideeen hebben over tijd die uiteindelijk moet zitten tussen Puregon en Pregnyl en ik heb besloten het de eerste keer maar precies volgens het boekje van mijn zh te doen want ik ben van plan om net als sil aan een keer genoeg te hebben. Ik ga er vanuit dat ik genoeg follikels zal "produceren" omdat bij de IUI met Menopur altijd wel meerdere follikels te zien waren op de echo's maar er werd steeds maar één hooguit twee rijp. Door de overstimulatie van straks gaat dat dus vast helemaal goed komen. Juni volgend jaar wordt ik mama. (Althans dat hoop ik.)
Hey meiden, zo was dit weer ff een geslaagde dag!!!! Weer een hoop blije gezichten. Toch blijft het wel erg jammer dat niet iedereen op komt dagen, want dan hadden andere wel gekund, maar goed, daar kunnen wij niks aan doen. Overigens wordt dit van huis uit georganiseert Kwestie van lullen voor spullen! Goed hè!
Nou ja had er nog niemand over gehoord die ticker, maar als ie lastig is haal ik m wel ff weg hoor. Heb er ook geen last van, meerdere dames gebruiken die wel. Maar vooruit....... Boudi, wie gaat er dan ook zo druk doen met dit weer?? Hahaha jij dus...Nou ja iig kussen mooi schoon, goed streven hoor gewoon in 1 keer raak!! Mees, nou hopelijk is de inspanning niet voor niets geweest, nou ja je buuf heeft er ook geen last van zo te horen hahahaha. Mamsie, fijn dat je zo'n leuke dag het gehad in Walibi. Jeetje, tja ook je man mag er last van hebben als je zwanger bent hoor, zo ben je toch een beetje samen zwanger hahaha. PPffff het is nu gewoon ff 29 gr hier in mijn woonkamer is toch nie normaaaaallllllll??? Boven is het nog warmer dan hier ga voorlopig nog maar nie naar bed geloof ik.