Hoi damessss, Alles perfect hier!! Syndrome van down 1:380 Trisomie 18 1:5290 Trisomie 13 1: 8888 Nekplooi 1,4 mm Nou das dus geweldig!! De echoscopiste zei ook dat vervolgonderzoek meer risico's had dan dat we een kindje met down ofzo zouden krijgen, ze raadde het ons eigenlijk af om meer te doen ( dat mag ze eigenlijk niet). Volgens de kansberekening heb ik net zoveel risico als iemand van 34 jaar!! Hahaha, hij lag daar zo mooi met de voetjes te spelen echt geweldig hoor, al heeft ze wel even moeten porren om m wakker te maken zo lieffffffff. Ik ben verliefd hoor!!
Hey kwebbels, hier nog steeds aan het broekloeren, maar nada.... Me lichaam houdt t spannend, zit nu volgens mij al op 32 dagen.... Jeetje gaat alles zo makkelijk daar? Of is Nl meer van het overleggen? Heb afentie wel het idee dat ze hier moeilijker iver dingen doen. Zo is het zelfs in Belgie normaal om bv ruggeprik te doen! Mees weer aan het werk, dus werkze en hopelijk is t niet te warm. @ sil Ow wat goed zeg, top!
@Syl: wow! Gefeliciteerd, meid! Mooie scores! Hartstikke fijn voor je! En jij mag van mij best een beetje verliefd zijn, hoor! Het is je van harte gegund! @Mandysmamsie: dag 32 al? Je maakt het inderdaad spannend. Wat is je langste cyclus geweest? Anders zou het zinvol zijn er een dezer dagen toch een testje tegenaan te gooien. Kun je het knopen van je eigen sleutelhanger al gelijk overslaan, want dan heeft hij bij jou zijn werk al gedaan. Hier inderdaad aan het werk, maar het schiet nog niet erg op. Moet mezelf dus nog wel even een flinke schop onder de kont geven. Had vanmorgen tijdens het overleg een telefoontje en had die man gezegd dat ik met een half uurtje terug zou bellen, na het overleg. Nou, zit ik natuurlijk weer te veel te googlen en op zp, met als gevolg dat ik die man dus een uur later pas teruggebeld heb. Nu moet ik nog een enorme lange bestelling gaan invoeren. We hebben zo'n leuk bestelsysteem, om alles te automatiseren. Erg handig bedacht, alleen is de uitvoering ervan zwaar k*t. Het invoeren alleen al, is al bijna hogere wiskunde. Typisch weer zo'n staaltje van veel geld uitgeven aan zo'n bestelsysteem en dan vooral maar iets heel ongebruiksvriendelijk uitvinden om zoveel mogelijk mensen van de straat te houden.
@Sil: wat fijn! En wat leuk dat je hem lekker hebt zien bewegen! @Mamsie: ik heb het idee dat de meeste mensen hier heel erg tegen een dokter op kijken en dus wat de dokter zegt, zo hoort het. NL is inderdaad meer van het overleggen denk ik. Het is hier ook heel normaal om 'zomaar' een keizersnede te doen. Je kan daarvoor kiezen, zelfs als het niet noodzakelijk is. En het rare is zelfs dat het soms nog goedkoper is ook!! Echt bizar. Mijn schoonzusje vroeg al aan mij of ik een keizersnee wil en toen ik nee zei, begreep ze dat echt niet! Zij zou zeker een keizersnee doen omdat je dan niet die pijn hoeft te hebben. Cultuurverschilletje dus!! Maarre... bij jou wordt het spannend hoor ik! Ben benieuwd... @Mees: hoop dat het allemaal lukt daar met dat ingewikkelde gedoe! Nou, we gaan zo weg, dus ga maar eens afsluiten. Tot vanavond maar weer!
@Jeetje: de cultuurverschillen zijn inderdaad sterk voelbaar. Amerikanen snappen ook niet dat wij uberhaupt zonder ruggenprik willen bevallen. En toen ik zwanger was, had ik nog het romantische idee om thuis te gaan bevallen. Toen ik dat tussen neus en lippen door bij de koffie zat te vertellen op het werk, reageerde mijn Oostenrijkse collega ineens enorm fel. Volgens haar was dat onverantwoord en vroeg ik om problemen. Dus ook in veel landen is thuis bevallen blijkbaar 'not done'. Nou, meid, gewoon doen waar je je zelf prettig bij voelt, hoor! Het is overigens wel weer een luxe dat jij je gyn gewoon kunt mailen met vragen. Dat zou hier weer ondenkbaar zijn. Veel plezier vandaag! Hopelijk is het niet te vermoeiend allemaal! Tot later!!
Dankjulliewel dames, we zijn ook erg opgelucht hoor!! Mees, hopelijk wordt het nog wat met dat werk van vandaag, klinkt lekker ingewikkeld idd. Mamsie, dat belooft nog wat!! Je maakt het spannend!! We gaan heeeeeellllllll hard duimen.. Jeetje, jij nog een paar daagjes wachten dan mag je ook weer ff lekker koekeloeren meid!!
Nou ik vond mijn thuisbevalling anders super hoor, 09.50 was ze er..... En lekker de hele dag geen visite!!!!!!!!! Alleen Jeff werd even opgehaald uiteraard! Enne deze bevalling gun ik iedereen, hihi, ik wil er ook nog wel zo 1. Morgen denk ik dat ik ga testen. Voel nog steeds niks geks, behalve me borsten, maar das elke maand, lijkt ook minder erg als anders!! Pfff wat een gedoe elke maand, dat wachten. Vraag me ook af hoe het nu met Hoop gaat, of ze nog geniet daar, dat hoop ik echt!
@Mandysmamsie: ik zat ook aan Hoop te denken de afgelopen dagen. Hoop dat ze de draai weer een beetje te pakken heeft gekregen na haar teleurstelling van vorige week. Volgens mij moet ze een dezer dagen al weer terugkomen. Ze ging 12 dagen en is op vrijdag vertrokken. En spannend dat er weer een van ons gaat testen deze week. Ik ben dan altijd een beetje plaatsvervangend mee gespannen. En we kunnen wel weer wat roze nieuws gebruiken. @Syl: denk dat het echte genieten vanaf nu wel gaat lukken, of niet? Zorgen houd je denk ik altijd tot je de kleine in je armen hebt, maar dit soort goede echo's en uitslagen geven het vertrouwen toch zeker een enorme boost. Willen jullie weten wat het wordt eigenlijk?
@Syll, wow. Fantastisch nieuws!!! @Mandysmamsie, spannend hoor. Ga hard voor je duimen, vind het wel knap dat je nog niet getest hebt. Ik ben echt een testfreak @Mees, fijn he systemen . Werk ze nog even. Hier niet heel veel bijzonders te melden. Moet nog 2,5 wk wachten voor de volgende afspraak en maak me druk om van alles en nog wat maar ja dat heb je he als een stresskippetje bent
@Nil: leuk weer van je te horen. Ik herken dat wel, hoor. Even de opluchting als je een goede echo hebt gehad en je vervolgens toch weer voorzichtig van alles in de kop halen. Hoeveel weken ben je dan (over 2,5 wkn)? Hoe voel je je verder?
Dan ben ik 16 wk en 3 dagen. Ik geloof niet dat ik een echo krijg maar dat er alleen naar het hartje wordt geluisterd. Dacht dat je bij gyn altijd een echo kreeg maar ga toch natuurlijk even vragen of ze wel wilt kijken Van het weekend was ik echt beroerd, houd eigenlijk vreselijk veel van de zon maar kan er dus nu blijkbaar niet meer tegen. En veel getrek en krampjes in onderbuik en daar schrik je dan ook wel weer van. Voor de rest nu al (14 wk en 3 dagen) vreselijk dikke buik, lijk wel 6 maanden Nu ik die zin schrijf denk ik oh ja nog maar 2 wk voor die afspraak, lekker bezig
Manlief had minder geduld, maar zoals verwacht.... Test was negatief Laat de bende dan maar komen.... Nieuwe ronde nieuwe kansen... Nil schiet bij jou al weer op!!!
@Mandysmamsie: shit :x, wat balen! Had stiekem toch wel hoop omdat je gisteren nog geen ongi had en ook geen klachtjes. Ja, als het dan toch moet, dan de sluizen inderdaad maar open. Balen, meid, vind het heel rot voor je.
Dank je Mees. Meestal ben ik na een test heel snel ongi. Gebeurt dat niet is het weer het zelde als met de zs van Mandy, dat was ook pas na ruim een week posi.... Afwachten nog steeds, geen ongi betekend nog kans We blijven positief..... Zolang ik dat kan!
Nil, wat fijn dat alles goed gaat met je en ja het is ook wat he?? Ben je idd weer even gerustgesteld door een echo of even het hartje luisteren en dan zit je vervolgens weer in de stress omdat je iets wel of niet voelt, heb ik ook wel hoor maar hou me eraan vast dat alles gewoon goed gaat!! En die trekkerige en pijnlijke buik herken ik wel hoor ik heb het de afgelopen dagen met die hitte ook heel erg, maar als ik me dan even ga ontspannen dan gaat het wel weer. Mees, nou das een vraag hahaha, ik wil niet weten wat het wordt maar mijn mannetje wel, dus ja dan moet ik het ook maar weten hahaha. Ik denk gezien te hebben dat het een meid wordt, nou ja afwachten maar tot de 20 weken echo denk ik zo. Ja ik heb de NUB gezien bij de echo en die loopt gelijk aan de ruggegraad en wijst niet omhoog, dus vandaar dat ik zeg meisje.... Mamsie, wat jammer meid dat ie negatief is, maar zolang jij positief blijft doe ik gewoon met je mee hoor!! Ja dacht ook nog aan Hoop hopelijk gaat het weer wat beter met haar.
@Sil gefeliciteerd met de goede test uitslagen. En nu maar lekker genieten gaan. De ergste hitte is ook wel voorbij dus ook dat is mooi meegenomen. Al moet ik zeggen dat ik deze temperaturen wel prima vind @Jeetje dat virus dat je waarschijnlijk had is zo'n beetje over? Wel erg moe las ik maar dat is natuurlijk ook niet zo gek. Net het Suikerfeest gehad en veel familiebezoek. Vandaag dus verplicht een dagje vrij. Hopelijk heb je, ondanks nòg een onverwacht familie bezoekje, toch wat rust kunnen pakken vandaag. Hoop komt volgens mij morgen weer terug. Ik weet niet of het 's morgens, 's middags of 's avonds is maar ze zal wel last van jetlag hebben. Ben dus benieuwd of ze morgen al weer inline komt. @Mamsie helaas een nega test maar zoals je zelf ook al zegt, alles kan nog! Dus ik blijf nog even duimen. @Nil, fijn dat met jou alles goed gaat. En ruim 14 weken al weer, dat gaat snel! Hier een bizarre dag achter de rug. Ik wilde vanmorgen de vriezer even gaan schoonmaken zodat dat ding dan weer aan en vol gekocht kan worden na het debacle van afgelopen week. Hij was nu toch zo goed als leeg dus meteen die kans maar benutten dacht ik. Sta ik in de keuken een emmer sop klaar te maken springt me de waterleiding. HELP! In eerst instantie sta je dan heel debiel te kijken naar wat er allemaal gebeurd, het was net zo'n film! Gelukkig was ik snel weer bij de pinken en heb de hoofdkraan dicht gedraaid. Maar toen kwam het volgende probleem en dat heet "bouwvak". Dames, wat je ook doet krijg nooit lekkage tijdens de bouwvak Ik heb verschillende alarmnummers gebeld die echt adverteren met 24/7 spoed hulp, maar de ene vertelde doodleuk dat ze geen mensen hadden en ik dus maar even een ander moest bellen, de volgende zei dat de advertentie te vroeg geplaatst was en dat ze pas vanaf volgende maand bij mij in de regio mensen hebben. Ze zei nog net niet bel dan maar weer, grr. Nr. next had een bandje waarop stond dat ze met vakantie zijn en zo ging het maar door. Nou dan zakt de moed je wel in de schoenen kan ik je vertellen. Uiteindelijk toch iemand gevonden die vanmiddag langs kon komen. Inmiddels is het probleem verholpen, de keuken gedweild, kastjes weer ingericht èn de vriezer schoon maar ik had me mijn dag toch iets anders voorgesteld. Pff, wat een gedoe. Volgens de loodgieter had dit op ieder moment van de dag, of nacht, kunnen gebeuren ook als ik niet thuis was geweest. (Toen was ik blij dat het niet gebeurd is terwijl ik op vakantie was, dan kom je raar weer thuis, ging nog om de warm water leiding ook dus had niet alleen kapitalen aan water gekost maar ook nog aan gas in dat geval) Natuurlijk heb ik dan ook nog eens de "handicap" dat ik niet rustig kan zitten of staan toekijken wanneer er zo'n kerel in mijn keukenkastje ligt, dus en passent ook maar even mijn woonkamer veranderd. Was ik al een paar dagen van plan maar vond het te warm Die man moet wel gedacht hebben dat hij bij een psychiatrisch patiënt aan het werken was. Maar keuken is weer op orde en de kamer is weer "nieuw". Nu wachten tot de pizza uit de oven kan want ik heb even geen puf meer om ook nog te koken. Wat een dag
Jeerje Boud wat een dag voor jou zeg, hihi! Affijn je kruken is vast schoon nu Hier toch ongi geworden, helaas..... Had ik toch nog niet verwacht! Beetje dom van mezelf, zou inmiddels wel beter moeten weten. Straks mooi een koud biertje drinken, moet wel ff kunnen.
Balen zeg! Het klonk toch allemaal weer hoopvol. Irritant dat je je zo door je eigen lijf voor de gek kunt laten houden hè. Proost in ieder geval, dat moet nu inderdaad maar even kunnen. Enne..., keuken is inderdaad mooi schoon en opgeruimd nu .
Boudi, wat een drama zeg, iig wel een lekkere frisse keuken nu hahaha. Nu maar even geen ongelukken meer hoor!! Mamsie, jammer meid al had je het dan wel een beetje verwacht, geniet maar lekker van je kouwe pilsje hoor kan nu best idd en euhh misschien wil je er voor mij ook 1 drinken?? Proost iig meid...
@Boud: je kan niet zeggen dat jouw leventje saai is. En toch nog slim om te bedenken om je hoofdkraan dicht te draaien. Ik denk dat dat kwartje bij mij toch een heel stuk later zou vallen (of op advies van mijn vader zou doen, die ik dan waarschijnlijk als eerste gebeld zou hebben). En ik vind het ook altijd vreselijk als er iemand je huis 'in beslag' neemt. Ik heb een week een schilder gehad, en moet zeggen dat ik toch wel erg blij was, na een week weer vrij in je huis rond te kunnen lopen. Nou, naast een schone vriezer, heb je nu ook gelijk een schone keuken. Is dus achteraf nog een duur geintje geworden, dat ontdooien van je vriezer. Hopelijk maakte de pizza de ellende van deze dag een beetje goed! @Mandysmamsie: balen. :x Ik begon zo hoopvol gestemd te raken toen je schreef dat je bij Mandy ook een week later pas positief had getest. En dan amper 2 berichten later dat je ongi geworden bent. Het rare is dat ik dat ook altijd heb, dat als ik net getest heb en hij is negatief, dat ik dan vlak erna ongi wordt. Nou, aangezien ik bier echt niet wegkrijg, mag je de mijne ook opdrinken. Dus met 3 pilsjes moet je ergste teleurstelling toch wel weggespoeld zijn. Sterkte en een knuffel! @Syl: dat wordt lastig als de een het wel wil weten en de ander niet. En jij denkt een meid? Goh, en wij zijn er zo van overtuigd (ik zeker) dat je een jongetje gaat krijgen. Nou, ben benieuwd. Overigens moet je je niet verplicht voelen ons te vertellen wat het wordt, hoor.